Je možné,abych něco takového měl?Protože jsem objednával z kupkola řazení LX, které by mělo být samozřejmě 9sp,ale není tomu tak.Mé řazení LX je 8 sp.Bude možné to reklamovat?Děkuju
Je možné,abych něco takového měl?Protože jsem objednával z kupkola řazení LX, které by mělo být samozřejmě 9sp,ale není tomu tak.Mé řazení LX je 8 sp.Bude možné to reklamovat?Děkuju
Celkem nechápu, proč to řešíš na BF? Kupoval jsi to na Kupkole, tak to řeš s nima, ne? Určitě ti vyjdou vstříct a pokud byla chyba na jejich straně, tak ti řazení vymění.
To by mě zajímalo, jak jsi na to přišel? Doufám, že ne podle toho, že to 8× cvaklo ;)
samozřejmě podle čeho jiného :-)
jinak LX se od roku 1999 vyrábí 9sp tak to by musela být pořádná vykopávka
Napis presne jaky typ to je, nebo nahod fotku.
moje 3 × 8 řazení LX vypadá tedy takto: viz obr.
ani nevím, z kterýho roku to vlastně je, ale časem bude výměna za rapidy XTR
Pokud mas fakt razeni 3×8 speed od Shimana a je kupovane ted,tam sem s nim,hned ho koupim!Ale divil bych se,protoze 9speed se dela uz dlouho a 8 je bohuzel jen Alivio.Osobne povazuji 8 za maximum a kazde nove kolo hned predelavam z 9 na 8 speed,staci i sedmikolo.
Posli fotky a navrh ceny.
Seženeš bez problému XT. Jinak já na 8 LX řazení narazil před dvěma roky v jednom malém krámku a byli jsme šťastní s majitzelem oba. On, že se ho po x letech zbavil a já, že ho koupil :-)
zde je v plné kráse
Ano,toto razeni znam,kupoval jsem ho ale hodne jete a vydrzelo mi jen chvilku.Zajima me,co mu doslo z toho kupkola.Kde sezenu XT 8sp.?A bez problemu?:-)
Teď jsi mě dostal, protože jsem je hledal asi dva týdny zpět zde a teď tam nejsou:-( ale jinak se jich stále dá vygooglovat dost" třeba":http://www.sjscycles.co.uk/showimage.asp?…
z jakého důvodu předěláváš devítku na osmičku?
Taky by mě zajímal důvod.
životnost
hodně sem rozdíl poznal při přechodu z 8sp na 9sp, prostě už je to moc minimalistické… jenom přikrmuje konzum…
Životnost čeho? Nejkvalitnější řetěz na 8 speed je asi PC 68, cenově dražší než C9 a pochybuju, že vydrží víc, než C9. Na C9 mám v nenáročných podmínkách najeto 3150 km a měrka stále nezapadá na první zoubek. PC 68 by byl tak u druhého počítám. Kazetu seženeš na 8 sp. ještě XT, ale myslím, že životnost bude dost podobná ne-li stejná jako u XT 9 sp. Záleží na sjetí řetězu. Kliky se na 8 sp. už ani nedělají, i když s něma můžou fungovat 9sp. Jako snad jediný „rozumný“ důvod bych bral to, že 8 sp, není tak náročný na přesné seřízení řazení jako 9 sp.
Honzyn ti to popsal líp, sám ví proč vozí 8sp.
Já sem v euforii přešel na 9sp, dnes bych možná volil jinak…
Já s devítkou nemám problém, tak není důvod měnit. I když jsem vozil úplně prvně novinku roku 1997 nebo 8 XT 8 speed. Pak jsem hodil tlamu a urval řadící páčku a 8 už nešlo sehnat, tak jsem přešel na devítku a od doby vozím 9 speed.
Nejsu zasadne proti,tri kola v dobe 2002 az 2005 jsem s 9sp. mel,posledni predelal na 8sp. i pres nepochopeni ostatnich a dodnes 8 sp. jezdim,skoda,ze high end 8speed sehnat nelze:-(Divim se tem 3150km,mne merka zapada do pulky po 1500km!
Tento řetěz mám na HTčku a jezdím na něm nejvíc po silnici a zpevněných cestách na suchu. Žádný extrém a náročné podmínky, takže proto asi ta výdrž. Asi 14 dní zpět jsem ho měřil a stále jde k prvnímu zoubku.
Na fullu, mám C9 od září, na něm můžu mít najeto tak 2500 km, ale možná o nějakou stovku víc a jsem také u prvního zoubku. Ale na fullu jezdím hlavně terén a těžší podmínky. Jezdil jsem na něm i po zamrlém lese v zimě.
Asi bude neco na tom,ze neumim slapat frekvencne a moc to lamu ze sedla a silove,netvrdim,ze se neda na jednom retezu nakroutit i 6000km.Ja menim po 2000km max.
Já jsem se naučil šlapat spíš frekvenčně … silově se mi už po třicítce moc nechce :).
To jsi asi nezkusil C9 :).
1.kazeta PG850 11–32 ma 276g a kazeta PG950 11–32 ma 367g
2.retez 8sp. je sice o 30g tezsi,ale najedu na nem vice km,lze ovsem pouzit i retez 9sp.
3.sirka kazety je stejna,jsou tedy delsi indexy(vetsi rozestupy mezi pastorky)
4.nejlehci i nejtezsi prevod mam stejny jako u 9sp.,akorat misto 28 a 24 mam 26,pak je odstupnovani prevodu stejne,ale stejne uvazuji o 11–28 nebo 11–30,protoze lehci prevod je zcela zbytecny(pro me)
5.delam 12–15 tis.rocne,takze toho za sezonu sjedu dost,provoz biku s 8sp. je levnejsi(kazeta za 200–400kc a ma hmotnost devitkove XT)
6.vyrustal jsem na sedmikolcu a u 9sp. uz proste skoro nevim co za prevod si vybrat,vzdy mi to pripadalo zbytecne moc:-))
7.punk:-)
My co jezdíme osmikolo na HT ti rozumíme :-)
Jenze kvalitni presmykac na 9 speed se uz nedela. A v tom bych videl problem. U 8-ky bych tipoval, ze presmykac nepobere rozsah kazety a budu dochazet ke skrtani retezu o ramenko.
Myslíš na 8 speed :)
Samozrejme. Omlouvam se, melo tam byt" kvalitni presmykac na 8 speed".
To je nejaky rozdil mezi presmykem na 8sp. a na 9sp.?
bude, protože jsem měnil starý LX ještě na osmičku jen z pouhé hlouposti, protože XT je přece XT a ten novej smyk nešel pořádně doštelovat, aby v některé úvrati lehce neškrtal. Starý smyl to nedělal. Připadá mě to, že devítkovej smyk počítá s užším řetězem.
Urcite. Presmykac na 9 stupnu ma uzsi ramenko. Je staveny na uzsi retez.
jj
Tak pouzij retez 9sp.,s kazetou 8sp. problem neni s 9sp. retezem,akorat ho asi drive vytahas(to ale zalezi na kvalite retezu a jizdnim stylu).Devitkovy retez je navic o 30–40g lehci nez osmickovy!! :-))
Pokud nechceš řadit celý rozsah kazety se všemi převodníky, tak v kombinaci 9spd přesmyk, 8spd kazeta a 8 spd řetěz škrtat nebude.
Zrovna včera jsem tuto kombinaci stavěl přesmyk LX FD-M570/Kazeta 11_28 XTR/Řetěz CN-HG51.
Rozsah chodu, bez škrtání ve stojanu 22z převodník – 7 pastorků kazety, 32z převodník – 7 pastorků, 44z převodník – 5 pastorků.
Při jízdě se rozsah bez škrtání změní, díky vibracím, ale i tak zůstane více než je normálně používaný.
Na fotce je rozsah nejmenšího převodníku.
Tady je prostřední převodník.
a velká placka.
Dostanem se k tomu LX 8 speed razeni?Pokud kupkolo nevymeni,tak ho rad koupim!Poslat fotku a navrh ceny a beru ho jan.peza@seznam.cz
Uz sem poslal maila ;-)
Ja si myslim, ze blbo pocitas. Ak to osem krat cvakne, tak je to 9 rychlostne.
A ak ti fakt poslali 8speed, urcite to bez problemov vymenia.
Taky si myslim.Je to tak s tim cvaknutim!:-)Leda,ze by slo o nejaky vadny kus.
LX je uz 10let jen 3×9 speed,to snad ani kupkolo nebylo,to jsme nakupovali jen v kamennych bikeshopech a na nektere dily cekali tydny:-)
Jen dotaz, dá se ještě někde sehnat kvalitnější 8-řazení, Sram nebo Shimano? myslím vyšší, než X4 nebo Alivio.
Ano. Treba SL-R440–8, ale leva packa ma vic poloh nez 3. Nebo od sramu X.7 grip, pripadne Attack packy.
Jo, díkec, myslel jsem páčky.
Mám dojem, že už jedině tak na eBay a nebo prošmejdit starý zásoby v letitejch kameňácích. Já takto sehnal za pětikilo před dvěmi roky LX řazení na osmičku.
Já teď vozím kombinaci páček SRAM X9 (9-speed)+ přehazka SRAM X7 (10 speed)+ 8-speed kazeta. Funguje to obstojně. Úplný fajnšmekr si to může doladit na setinku úpravou podložek mezi pastorky.