Chapu to spravne, ze 475 je (a v nekterych verzich s horsima upinakama) v podstate 525 bez prachovek? Telo, osa, u zadniho orech uplne stejny?
Diky!
Chapu to spravne, ze 475 je (a v nekterych verzich s horsima upinakama) v podstate 525 bez prachovek? Telo, osa, u zadniho orech uplne stejny?
Diky!
Nikdo nema zkusenost s obema naboji? Potreboval bych to vedet kvuli pripadnemu stridani dvou paru kol. Takze by se hodilo, aby byly v podstate indenticky.
475 jsou hůř utěsněné a celkem rády se povolují – je potřeba to hlídat. 525 už jsou celkem bezproblémů. Nakolik jsou kompatibilní díly ořechu si netroufám odhadnout, ale je možné, že to bude stejné.
Jj, 525 mam. A prave chci poridit kola, ktery maji 475 (bazar). Obcas bych ta kola prohodil (kross 525 primarne/MTB 475). Jezdil bych na nich opravdu vyjimecne, ponevadz mam jako MTB fulla. Ale mam cross cdale badboy, kde kdyz se nahodi MTB kola tak je to celkem plnohodnotnej hardtail, tak ho obcas prozenu :-). Jenze na bikovych kolech mam naby XT a seda si to misto tech 525 hodne blbe a navic je to opruz tahat z kola na kolo.
Tak si rikam, ze kdyz jsou ted na bazaru komplet kola za rozumnej peniz, ze bych je vzal. Obcas je prohnat na badboy a jako takovy zalozni. A proto me zajima, jestli ty naby jsou stejny. Ze nejsou utesneny me moc nepali, ta kola najedou kulovy.
Ano, je to stejne. V nabe jsou jen nalisovane jine prachovky a pouzite jine konusy, kvuli jinak resenemu zatesneni.
Clovece, potesils :-). Skoro jsem i doufal, ze se vyjadris zrovna ty :-)
Takze na vyse zmine pouziti ideal.
Zeptám se, zjistil jsem u náby FH-M525, že má ořech vakl. Je to asi stejný jako u Mavic ořechu co mám na žiletce. Tam je to ale prej normální. Jinak to nic nedělá, můžu s tím jezdit? Jestli ne, když koupím novou nábu, má smysl vyměnit jenom ořech a vnitřek náby, abych nemusel nechávat přeplést kolo? Mám tušení, že kónusy už taky nejsou v optimálním stavu. Sice nemaj vůli, ale při protočení naprázdno nějak divně zní. Má to nalítáno asi 23 000km. Díky.
Nemusíš měnit nic. V ořechu jsou tenké podložky, tu nejtenčí odstraníš a vše bude zase jako nové.
Pokud na 23tkm za sebou, tak pokud se na to citis, tak ji zaservisuj a mohlo by to byt OK. Jsou tam vymezovaci podlozky, nejakou odeberes a vakl zmizi. Pri te prilezitosti muzes dat i novy kulicky.
Jinak ale to preskladani z jine naby, vcetne konusu a kulicek je asi nejjednodussi reseni. pokud teda nebudou nacnuty misky v nabe.
Ok, díky za reakce všem. Zkusím tu podložku a uvidím. Když to bude zlobit, tak ještě mrknou na youtube jak je složité přeskládání z nové náby. Do větších akcí typu kuličky se pouštět nechci, to už bych to viděl na servis.
Preskladani z nove naby je jednodussi v tom, ze pro servis orechu musis stejne celou nabu rozebrat a navic rozebrat i orech.
Takto bys rozebral nabu, sundal orechy, vse prohodil a jezdil dal.
Aha, teď jsem koukal na video. Já myslel, že to sundám jak Mavic ořech. Zatím co jsem všechno od Shimana měnil, tak to bylo jak lego. Takže servis, snad to nebude dražší než nový zapletený kolo :-)
Ořech se dá dotáhnout z boku takovým spešl klíčem, bacha je tam závit obráceně. Druhé místo, kde může být vakl je uchycení ořechu do těla náboje. To je na desítku(asi) imbus.
Od tebe bych si teda nic na kole opravit nenechal :-D.
Plus se tam dají odebírat ty podložky, jak je psáno výše…Tím to taky na 99% bude…
To už je lepší ;-)
No doprdele, to mě zajímá jestli si poradí s 50 kuličkama :-)
Shimano náboje mám moc rád, trošku mě sere novější generace s širší osou. Servisovat ořech je větší drbačka a chod mi příjde horší než u starého LX a XT.