Ahoj, koupil jsem gravel Kross esker 6, nevyhovují mi převody do kopců / terén.
Na to kde bydlím je to prostě dřina…
Je možno překopat převodník či kazetu?
Pokud možno dejte link či navrhněte možné varianty.
Díky
Ahoj, koupil jsem gravel Kross esker 6, nevyhovují mi převody do kopců / terén.
Na to kde bydlím je to prostě dřina…
Je možno překopat převodník či kazetu?
Pokud možno dejte link či navrhněte možné varianty.
Díky
Těžko někdo něco navrhne, když nevíme jaké ty převody máš…
Zapomněl jsem ????
Převody: kazeta 11, 34 převodník 30, 46
Asi bych překopal spíš zadek, přehazku RD-M8000-SGS, kazetu 11–40 nebo 11–42 něco z řad CS-M8000, CS-M7000–11, CS-M5100–11 a převodník tahu lanka aby silniční řazení chodilo s horskou přehazkou Jtek Shiftmate 8.
Díky za doporučení, prehazka 2200 kazeta 2000 k tomu servis cca 1000Kc a pak si budu vesele šlapat domů do kopců?
Jaký je rozdíl mezi 11,34 a 11,40? Udělá těch 6 zubů velký rozdíl?
Proč by jsi dělal kazetu? Není jednoduší dat dopředu menší kolo?
1.Nepobere přesmykač, je dělaný na rozdíl max.17 zubů (viz. specifikace Shimana)
2. Na GRX kliky menší jak 30 zubový převodník nedáš.
Rozdíl 6 zubů je dost, snad si to umíš spočítat jak se Ti změní převodový poměr a jestli je pro tebe dostatečný ( vezmi nejlehčí převodový poměr na kole co jsi měl před gravelem a jestli To vyhovoval, tak musíš mít podobný jinak je to vyhazování peněz).
Na GRX slibuje Gebhardt dodat i 26 zubový převodník. Takže by šlo koupi třeba kombinaci 42/26 dopředu a pokud by šel přesmykač posunout kousek dolů, mohlo by být vyřešeno. Ale jak psali kolegové výše, pokud člověk potřebuje točit extra lehké převody, je systémovější řešení pořídit si horské kolo.
Už jsem to sem dával i s odkazem, Gehardt děla převodníky na GRX. Na manželky kole je 42/25. Jen muže být u některých kol problém s výškou presmykace.
Jsem zas o něco chytřejší, že Gebhardt dělá takové převodníky.
Ještě ten konvertor tak za litřík.
ještě plus cca 1000 ten převodník tahu lanka.
změna na 40z je 17,6 % navrch, změna na 42z je 23,5 %, jestli ti to bude stačit ti těžko někdo řekne.
U této změny si myslím, že je celkem jistota, že to bude fungovat, bastlit tam horské kliky a přesmykač by mi přišlo jako víc nejisté. Nevěděl sem, že Gebhardt dělá převodníky přímo pro GRX kliky, to by asi taky šlo, dát tam 42–26, pokud půjde dát přesmykač na adekvátně nižší pozici.
Ještě je dobré si uvědomit rozdíl v charakteru těch variant.
Překopat zadek znamená: Zvýšit rozsah převodů, zachovat nejtěžší převod, přidat lehčí převody, zvýšit skoky mezi jednotlivými převody.
Vyměnit převodníky znamená: Posunout všechny převody do lehka. Přijít o nejtěžší převody. Zlehčit nejtěžší i nejlehčí převod. Zachovat skoky mezi jednotlivými převody.
Tak jasně, sám sem překopávku na lehčí převody podstoupil na MTB, odstupňování a rychlý převod sem holt obětoval, co nejlehčí lehký převod pro mě byla priorita.
No jo. Ale na MTB. To smysl má. Ale ten grevl pak trochu ztrácí smysl.
Jestli to rve ve stoje na 30/34, tak je prostě past.
Ale tak proti gustu…
Jo, bylo to myšleno spíš jako informace pro zakladatele vlákna.
30/34 je ti malo? Proste musis jezdit.
Nebo si kup nejakou elektrickou mrdku.
Letos mám na grevlu 5000km a taky je mi to málo.
Záleží kde jezdí. Na asfalt je to pohodový převod pro masy. V terénu s kameny a kořeny může být problém.
Je to gravel, ne bajk…:-)
Gravel je o svobodě. Na asfalt stačí silniční kolo.
To jsou kecy.
Hádat se nebudu, ale gravel je velmi široký pojem.
+1
Ale prdlajs. S touhle logikou je podstane o víc o svobodě jezdivy celopero.
To co píšeš je o názoru a celkem i dost módě :)
Gebhardt dělá GRX převodníky, nejmenší možná malá placka je 25 zubů, největší rozdíl velká / malá udává Shimano 17 zubů.
Ahoj a díky, tohle se mi zdá jako nejjednodušší a nejlevnější cesta, musel bych koupit oba 2 kuli tomu rozdílu 17 zubů, je tak? = 26/45
Jaký potřebuji typ zubů?
Jakou rozteč?
Musím koupit nový řetěz?
Co presmykač probere to?
Ten kopec co jezdím denně na svém starém kole ufunim v seďe a se solidní frekvenci, na novém kole je to dřina ve stoje (v sedu to prostě neutocim) ale dám ho, bude malá placka 26/45 stačit?
Jak velký je rozdíl mezi 34 zuby a 26 útočím to?
O kolik to bude lehčí?
Děkuji
Pane Lorenc, uvezu to?
Koukni do nejakeho kalkulatoru a porovnej si sam, tohle krome tebe nikdo nevi. Zadej tam i stare kolo a vis hned. Treba tady http://www.gear-calculator.com/?…
Retez budes zkracovat, novy nebude treba.
Řetěz měnit nemusíš, jen upravit délku.
Technické detaily řešit nemusíš, ideálně se s dohodneš po telefonu přímo s p. Gebhardtem.
Na to jaké převody zvolit by ti mohlo pomoci tohle:
A tvoje současné kolo má jaké převody? A jaký rozměr plášťů? Z toho se dá celkem snadno spočítat jestli to po úpravě bude lepší/stejné/pořád horší.
Tak má tam dvouplackovy GRX s kazetou 11–34. 30/34 nejlehčí.
Plaste jsou ve hvězdách. Základní (osazováné továrně) jsou riidlery 37mm.
Jo nic. Asi chápu. Grx je na „novém“ kole. Čert aby se v tom vyznal.
Blbě sem se vyjádřil, myslel sem to staré kolo na kterém to vyjede v sedě, specifikace Eskera se samozřejmě dá dohledat.
Nene, ty ses vyjádřil dobře, já to celé trochu zmatlal :)
Ty převody tedy řešíš kvůli tomu jednomu kopci? Jak je dlouhý? Kolik má procent/jaký má převýšení?
Kup si bika.
A aby to nevypadalo, že vařím z vody. Bydlím jinde, dnes 45 km a malou pilu jsem nepoužil. Stejnej set up jako ty.
A jsem slabej. Pokud to nepojedeš na grevlu, kup si bajka.
Pořiď si 27.5" kola. Jako bonus tam obvykle jsou nacpat širší pláště jestli jezdíš drsnější terény.
Jestli má 700×40 tak rozdíl proti 650×50 je nepostřehnutelnej, průměr kol je skoro nastejno…jo, jestli má 700×45, tak tam už ten rozdíl poznám, ale furt je to hodně, hodně málo
Mám vyzkoušené že rozdíl čtyř zubů (jeho 30:34) už funguje (akorát teda u mě to je ovál 38 a 42 pastorek)
S tím jak grevl jede „lehčeji“ mi to přijde asi jako když mám na bajku lehký převod 32:45 (na 29"X2,4")
Když porovnáváš stejný šířky plášťů, tak je to cca 6% rozdíl, tj jako by ti 27.5 kola přidaly 2 zuby na největším pastorku vzadu. Širší pláště na té výhodě uberou, ale to je už jiná věc, širší pláště může mít i na 622 ráfcích, jestli se vlezou.
Elegantní řešení můžou být 2 sady kol: 622 se silničníma např. 32mm hladkýma pláštěma na silnici, tam může nechat tu 11–34 kazetu a mimochodem díku užším plášťům se mu ty převody o chlup zlehčí, pak 27.5 kola do terénu, tam může obout třeba 48mm pláště s hrubším vzorkem, a 11–36 kazetu. Převod 30–36 s 27.5 kolama mi pak příjde už fakt dostačující pro cokoliv, kde by se s gravelem dalo jezdit.
Pokud je ti 30/34 málo, pak sis pravděpodobně koupil nevhodný typ kola pro tvůj styl jezdění. Trošku pomoci si můžeš kazetou s 36 z pastorkem (to GRX ještě zvládne). Kazety s ještě větším počtem zubů se dají použít za jedné z těchto dvou podmínek:
Ten prodlužovák patky bych vůbec nezmiňoval jako použitelnou možnost, roz*ebe si řazení, zvlášť s 11s kazetou.
Ale pět lidí z deseti ti tady napíše, že to řadí dobře… ;)
Špatný typ kola si nevybral, jen zvolil Shimano. Na Sramu jdou do prodejny kola už osazena třeba kazetou 10/52? a převodníkem 42 zubů.....ale je to jiná cenová kategorie než grx
Třeba tady má 11/50 kazetu a 12s ale cena! O tom to je https://www.kola-radotin.cz/…tntcarblmstn
https://gravelbike.cz/…el-bike.html
Tady má 10/52…takže jde to, jen ne u Shimana, zatím
Esker 6 stojí 45 tisíc. Jaký převody bude mít kolo na Sramu za 45k?
Apex 40 11/42 …píšu nahoře že je to jen o rozpočtu
Druhá věc je, že na Sram se prodava Ratio kit kterej předělá 11s páku na 12s a funguje to s bajkovou prehazkou třeba pak rival a gx šaltr s gx 10–52 kazetou …bohužel pro Shimano to Ratio nedělá
https://ratiotechnology.com/…-derailleur/
Teď myslím že už mají i kit aby páka Sram +Apex,rival atd) fungovala jako 13s s ekarem https://ratiotechnology.com/…upgrade-kit/
Tohle je dobrá varianta. Měl jsem to tak rok. Teď jsem pořídil elektriku a dal to na kolo přítelkyni. Funguje to super.
40 předek a zadek 10–50. Já měl 42 ovál a 10–50.
Ono 42/52 a 30/36 je úplně stejný převod. :-)
muže dát 40 nebo 38 placku s 10z se na tom dá jet dost rychle :D
To je tak, když si koupíš špatný druh kola. :-)
On má 30:34…a u sramu si může k 10/52 člověk dát naprosto v pohodě 38 nebo 40 prevodnik
No každopádně s tím bojuje kde kdo, hlavně na delší jízdy se to bastlí všelijak :-) https://bikepacking.com/…rigs-part-2/
Tam je i vidět grx 2× s kazetama 11/40
Třeba tady má 11/42 a jel s tím zavod z odkazu…jak to má udělaný přesně nevim
Z fotky jde vidět, že tam má ten prodlužovák patky, kurvítko chodu :)
Jo, já byl linej na to koukat…je to furt dokola :-)
Třeba nemá nasráno v rukách a umí si to seřídit :)
To by nebyla správná diskuse tady na BF, aby někdo nenapsal, že je dotazující blbej a koupil si špatné kolo. Mám také Eskera a párkrát se mi stalo, že lehčí převod chyběl, třeba když jedu naslepo lesem a přijedu ke kamenité cestě s 20% stoupáním. Jasně, taky jsem blbej a měl jsem si koupil fulla, že jo? Jenže pro někoho, kdo chce/musí mít jen jedno kolo, je prostě gravel univerzál. Pro mě napsal hodnotnou informaci jIrI___ s tím, že GRX zvládne 36z. Já o tom zatím neuvažuju, ale jako možnost je to fajn vědět.
Gravel není univerzál, full je univerzál.
Není, poněvadž tě z rovnejch řidítek bolej rucicky :-D
Univerzál kolo potřebuje univerzál řidítka. To ale nejsou ani rovné, ani berany. Jediné řidítka, které to trochu kombinují, jsou rovné s rohy a to je za mě univerzál :)
Přesně o tomhle píšu – každý přesvědčuje o své pravdě, proto píšu „pro někoho je univerzál“. Jestli je pro někoho, kdo tráví většinu času na asfaltu, full jako univerzál, ok, jeho věc.
Žádnej univerzál neexistuje… bud má kolo posed a všechno dělaný pro efektivní šlapání, nebo pro práci s kolem v terénu…ten prostředek mezi tím není univerzal, nýbrž jen prostřední část s omezením buď na jednu nebo druhou stranu
Full na asfaltu je úplně v pohodě, nevím co je na tom špatně :D
Ale já jsem si jen tak rýpnul, gravel má k univerzálnosti samozřejmě taky hodně blízko, je to jen o tom, jestli si víc užíváš jízdu po asfaltu, nebo v terénu. Pak si vybereš buď full nebo gravel.
BMX20 je universal
Přesně ..já na to taky myslel
A navíc stylovej… se to chytne, úplně vidím ty bandy bmxáků jak se prohánějí po krajině
Je tady minimálně jeden člen, který by to potvrdil :)
a do prde.le, další naočkovanej :)
Pro mě je nejlepší universal CX, ale potřeba většiny převažuje potřebu menšiny :D a jedinců. Takže jednoznačně BMX20
Neni, nejede to a clovek na tom sedi jak na hajzlu.
Pokud preferujes asfalt a teren ti staci nejak prekodrcat, tak nepotrebujes univerzal kolo :)
To je o nastaveni mysli. Na me pouziti je univerzal gravel. Jelikoz jsem zvykly na berany a silnicni posed, tak nejaka zzenstila houpajici se mrcha s rovnyma klandrama, kde se musi pocitat se zakrivenim zeme, neni pro me :-)
No to je právě to – do terénu pořádně nejezdíš, jsi vychovaný silničkou ale myslíš si, že máš doma univerzální kolo :) pro tebe to univerzál bude a svým způsobem to je v pořádku, ale pro většinu lidí splňuje podmínky univerzála právě full (případně HT pokud není rozpočet na fulla).
Ale já to tu nepíšu proto, abych gravelisty přesvědčoval o tom, že full je jediná možnost. Reagoval jsem na tuhle větu:
Jenže pro někoho, kdo chce/musí mít jen jedno kolo, je prostě gravel univerzál.
A to se obecně prostě říct nedá a spousta (možná většina) lidí má doma jediné kolo na vše v podobě MTB. Tím ale nepopírám, že gravel může být pro mraky lidí jediné kolo, záleží prostě jen na tom kde člověk jezdí a jestli si víc užívá terén nebo asfalt.
Bych řekl, že si lidi na beranech dovedou užít jízdu v terénu, bahno atd vrchovatě…nejen grevl ale i zabahněný cyklokrosař se šťastným výrazem v tváři :-)
Na podzim tu jednoho skalního potkávám…33 mm drapacky…v lese, škubou travku ze země
Nepopírám že se takoví jedinci najdou, ale pochybuji že jich napříč populací bude většina.
Upřímně mi přijde že to už začíná platit i o normálním kole obecně…napříč populaci jede většina s motorem, ale pár jedinců člověk potká co doopravdy jedou na kole:-)
OBNOVA VLÁKNA
Jaký je rozdíl mezi klikami GRX FC-RX600 2×10 a 2×11? Lze na 11 sp. použít desítky?
Rozdíl nevím, ale vozím 10sp, na 11sp. a to dokonce na Sram Rival 22. Najeto asi 6kkm a chodí to dobře. Ale určitě se najde někdo, kdo bude tvrdit, že to nemůže fungovat. :-)
Rozdíl je v náběhu převodníků, ale používám nebo jsem používal 10 na 11 a naopak a funkčně není poznat rozdíl.