• Pecan

    Zdar,

    chtěl bych pořídit nové brzdy a nevim co vzít.Jeté Sainty za 4 nebo Nové XT 2012.Jinak co říkáte na ty chladící desky u XT?Nepotřebuju extrémní brzdbnou silu protože vážím 65kg,jde mě o dávkovatelnos­t,výdrž a spolehlivitu. A kdybyste někdo měli zájem tak prodávám nové Elixir R.

    0 0
    • BigKarel2  

      No jestli nevyžaduješ extrémní brzdnou sílu, a vážíš jen 65Kg, tak budou XTčka stačit na 120% Jinak za kolik prodáváš ty Rka? A jakou maj barvu?

      0 0
    • Pecan  

      nebo nechat Elixiry R? Brzdí krásně,dávkování mě taky vyhovuje jenom se obávám,jak sou na tom s kvalitou..

      0 0
      • Ricci  

        su v pohode

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        No tak když brzdí dobře, dávkování vyhovuje, tak o jakou kvalitu ti jde?? Jako za jak dlouho se rozbijí (co si pod tím představit ?:-) Nechal bych elixiry.

        0 0
        • Pecan  

          no o to že dost lidí co znám tak na ně při DH nadává,jak můžou,protože se prý zavzdušňují a krok páky se hrozně prodlužuje i při polovičně sjetých deskách..ale zas moc XCčkařů si je vychvaluje..

          0 0
          • Specík  

            Pokud ti brzdná síla stačí, tak bych neřešil hovadiny :)

            0 0
          • Atilla  

            Nevím. Brzdy 2× do roka odvzdušním, máznu pístky, vyměním desky a jezdím dál. Nevšiml jsem si nějakého zavzdušňování a i kdyby tak je to otázka 10min pokud se daří.

            0 0
            • Vilém  

              Nevsiml sis zavzdusneni a 2× rocne odvzdusnujes? Nechapu.

              0 0
              • Atilla  

                Výměna brzdové kapaliny ti nic neříká?

                0 0
                • Vilém  

                  Rozhodne ne 2× rocne. Tak po 2 letech snad.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Aspoñ jednou ročně by se měla měnit. Navíc při mém ježdění dostanou brzdy větší kotel naž při XC.

                    0 0
                    • Vilém  

                      I to jednou rocne je zbytecne moc, ale kdyz te to bavi. Toto neni zavodni auto, nebo motorka, ale pouhopouhe kolo. Stalo se ti snad nekdy, ze bys poznal nejaky projev degradace brzdovky?

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tak dělám to jako servis když preventivně promazávám pístky, aby se nezadřeli. A to pak musiš odvzdušnit, páč je vymačkáš skoro až ven. Nepříjde mi tak hrozné strávit 1hod ročně servisem brzd, tobě jo?

                        0 0
                        • Vilém  

                          Me ano, navic odvzdusnovani Avidu je desnej opruz. Proc po mazani pistku odvzdusnovat, to netusim. Pokud nevypadnou ven, neni zadny duvod.

                          0 0
                          • Atilla  

                            Protože u avidu, když takhle extrémě vymačkneš pístky, tak je zpátky celé hold nedáš. Když máš cvik, tak je to otázka pár minut. Občas se, ale stane, že to nějak nejde a to je opruz.

                            0 0
                      • Specík  

                        Když vidím šedou kapalinu po roce, tak je lepší jí 1× ročně vyměnit…

                        0 0
                      • fousek  

                        Bratr mel do tedka v temer zavodni motorce 7 let nemenenou kapalinu a tady to brzdilo az doted, kdy ji vymenil. Ja ve skoro zavodni motorce mam kapalinu minimalne od roku 2006 a taky nepocituju ze by to brzdilo hur.

                        Asi preci jen na tech motorkach nedostavaj ty brzdy takovou cocku jako v krutoprysnym DHcku

                        0 0
                        • madcat  

                          Po pár kolech na okruhu by se to možná projevilo – teplota varu brzdovky postupně klesá, a není nic lepšího, než vlítnout do zatáčky a promáčknout brzdovou páku až na řídítko ;)

                          0 0
                        • Pavouk88  

                          Na skorozavodni motorce :D Ja nejsem zadnej zavodnik, jen si obcas zajedu na Okruh a brzdovku se me uz vyvarit povedlo…Dyl jak dva roky bych ji tam nenechal. Na kole je to jina, tam se podle me ani brzda vyvarit neda :)

                          0 0
                          • Jenda  

                            prave ze na kole ji uvaris pomerne snadno – na motorce se malokdy dostanes do situace ze bys 15 min intenzivne stal na brzdach. Navic tam nikdo nebude resit par gramu na brzde takze nebudou tak poddimenzovany jak na kole.

                            0 0
                    • madcat  

                      Já měnil kapalinu snad po šesti letech, a po výměně jsem nezpozoroval žádnou změnu :)

                      0 0
      • Baba-Ji  

        pokud na brzdach nepocitujes nejaky problem/negativum, tak je zatim nemen, navic pokud tobe osobne sedi/nic na nich nevadi.

        Ja zkousel R-ka, sice jen tak na rychlovku, u kamose a musim rict, ze se mne zdali OK. V te dobe jsem jezdil LX a SLX, ktere jsem nedavno vymenil za SAINTy, tak bych mohl ty jeho R-ka prubnout znovu, at mam lepsi srovnani. Kazdopadne Sainty – velka spokojenost – luxusni davkovani, pocit temer nekonecneho brzdneho potencialu(na mych 72–75kg), vyvijeni jen lehke sily na packu pro potrebny brzdny vykon.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Je ten rozdíl od SLX velkej? Včera sem byl poprvý na většim kopci, a DH v Leogangu sem prostě nebyl schopnej ubrzdit. Ať sem jezdil na svejch SLX, nebo na X.0, tak sem poslední čtvrtinu trati nebyl schopnej brzdit jak sem potřeboval. Je mi jasný, že brzdim moc, ale holt to zatim jinak neumim, tak bych rád něco, co budu schopnej líp utáhnout :-(

          0 0
          • BigKarel2  

            Jak velký máš kotouče?

            0 0
            • Baba-Ji  

              pravda, to mně nenapadlo si od tazatele vyzjistit

              0 0
            • Mr.Duck  

              203mm plovoucí houpy. Na těch X.0 byly 203mm avid a hayes. Když sem pak chtěl třeba zablokovat kolo a najet si trochu bokem někam, tak sem se musel HODNĚ snažit, a beztak sem to většinou nedoved :-S

              Pevně věřim, že by stačilo posílit prsty, ale silnější brzdy asi budou jednodušší :)

              0 0
          • Baba-Ji  

            Větší kopce @ Alpy jsem ještě se Saintama nejel, takže těžko odhadnout. Kdybych to měl odvodit od chování SLX x Saint na českých kopečkách, tak bych řek, že rozdíl tam docela je.

            S předchozíma brzdama(LX vpředu a SLX vzadu – bylo to přesně naopak, než by mělo, vím:)) jsem dokázal ostře zastavit taky, ale už jsem musel zarvat víc za páky, kdežto u Saintů ji jen normálně zmáčknu:)(zarvat můžu taky, ale je to o rozbití huby, prudké zmáčknutí způsobí stavění se na přední, zarvání jsem díky pudu sebezáchovy radši nezkoušel).

            Sainty ale naštěstí nejsou tak jedovaté, že se musíš bát každého dotyku brzdové páky, právě naopak, krásně si tu velkou brzdnou sílu můžeš nadávkovat.

            0 0
            • Baba-Ji  

              díky dotazu výše musím dodat, že s přechodem na Sainty jsem přešel i na nové kotouče Alligator+Shimano 180 > Shimano XT 203 (s hliníkovým unašečem)

              0 0
          • Řepík  

            Trochu se přiživím se svým dotazem – v současné době mám brzdy Shimano BR-M486 a kotouče SM-RT51 160mm. Brzdy se mi zdají málo ostré a proto přemýšlím o Shimano SLX BR-M666 a kotoučích Ashima ARO-08.

            Máte prosím s novými SLX nějakou zkušenost, pomůžu si výměnou a budou brzdy ostřejší a budou lépe brzdit?

            dikec za názory.

            0 0
            • BigKarel2  

              Když dáš 180 a 160 kotouče a ty nový SLXa, tak to bude brzdit o poznání líp!

              0 0
              • Řepík  

                Asi blbý dotaz, ale pokud je třmen určen na 160 mm kotouč, jak tam narvu 180 mm…? Výměna třmenu?

                0 0
                • Vilém  

                  Jiny adapter, pokud mas uchyceni na ramu (vidlici) IS2000, pokud mas uchyt PM, tak jen pridas adapter.

                  0 0
          • Pavouk88  

            To uz pak mozna bude spis o tom ze to neunesou gumy ne? Jakejmakoli hydrama musis brzdu zakousnout ne. . .

            0 0
            • Mr.Duck  

              Ani ne, docela lehce se daj upýct desky, nebo co to bylo, prostě to při normálně používaný síle na páce nebrzdilo skoro vůbec :-( Pak se mi nepovedne zadní kolo zaseknout ať dělám co dělám.. Brzdu jako takovou sem upek jednou, když sem na lenochodově kole sjížděl leogang po šotolinový cestě jenom na zadní brzdě :-O

              0 0
    • Mr.Duck  

      Spolehlivitu miluju.

      Když nad tím tak přemejšlim,tak zrovna srovnání těhle brzd by mě fakt zajímalo. Avid mi tolik nesedí,a něco silnějšího než moje slx bych využil. N XT 2012 všude všichni kdákaj ódy,ale srovnání se Saint nikde..

      0 0
      • Baba-Ji  

        Kámoš má nové XT-čka, já teď koupil Sainty, tak to zkusím porovnat. Jen škoda, že ty XT jsou na 180, neřku-li 160 kotoučích, kdežto Sainty vozím na 203, což objektivitě srovnání moc nepřispěje.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tož nepřispěje, ale lepší než drátem do oka, za každej poznatek budu vděčnej :-)

          0 0
          • Baba-Ji  

            No co on, coby jezdec XT-cek, pruboval ty moje Sainty, tak mne potvrdil ten pocit potencionalni velke brzdne sily, kdy je tam furt citit rezerva pro moznost jeste vetsiho brzdneho vykonu s kazdym primacknutim packy.

            0 0
            • HKou  

              Třmen Saint bude přece jen ještě o málo pevnější než XT 2012.

              0 0
      • robbik  

        mel jsem Saint na kotoucich 203/180 a ted jsou na ceste XT 2012 a stejne kotouce. verim ze si XT moc nezada a vaha je prece jenom priznivejsi.

        a proc verim novym XT? v kanade na NS jsem jezdil pujcene kolo s brzdama XTR 2011 (trail verze) a byly super. vadnuti nula a ze jsem brzdil dost :D taky me pri pujcovani varovali jak jsou jedovate at si davam pozor, ale nerekl bych. aspon ne vic nez saint a uz vubec ne nez Gustav M.

        Nove XT jsou pry to stejny tak jsem neodolal a zakoupil.

        Sainty jsem jezdil v Alpach a ucinek super, vadnuti zadne.

        0 0
        • robbik  

          Jen pro zajimavost, brzdy XT dnes rano dorazily. Akorat ze nejak neodpovidaji modelu 785. respektive paka je uplne jina. delsi a proste celkoce jina. viz obrazek (nahore co prislo a dole co melo prijit). Takze je vracim v pondeli zpet na Kupkolo.cz

          0 0
          • Vilém  

            Neni to verze pro crossova kola, ze to ma snad 3 prstou paku?

            0 0
          • BigKarel2  

            To je DEORE XT 2012 ale Trekking verze.. :) :D Vrať to a chtěj tu MTB :)

            0 0
            • robbik  

              Rozhodne ano!

              0 0
              • soc  

                Zdar, jak jsi to nakonec vyřešil?

                0 0
                • robbik  

                  dnes, tedy spise uz vcera, jsem je odeslal zpet na kupkolo s odstoupenim od smlouvy. pozaduji penize zpet.

                  jinak jsem psal mail na koloshop.cz at mi potvrdi ze maji ten spravny model XT s kratkou pakou a uz asi tri dny cekam na odpoved.

                  nakonec tedy dam asi vydelat eshopu z anglie…

                  0 0
          • deekay  

            :-O

            Co to je zase za vykukuv ojeb?

            Tudle paku jsem nikde ani na netu nevidel, to je naka cinska kopie? :D

            0 0
            • BigKarel2  

              Nečteš nevíš…

              0 0
              • deekay  

                Tvuj prispevek tu jeste nebyl :)

                Uz sem to nasel taky a trvam na tom, ze je to ojeb :)

                0 0
                • BigKarel2  

                  Já neříkam že to není ojeb, jen reaguju na to že píšeš že si to foto ještě neviděl…

                  0 0
                  • deekay  

                    Protoze sem to proste nikde v zadnym shopu prodavat nevidel :)

                    Je to vubec urceny pro evropu?

                    0 0
                • JakeF  

                  Náhodou, alespoň není tak nechutně krátká jako u MTB, já kvůli tomu nebudu brát XTR, protože bych se musel naučit brzdit ukazováčkem…

                  0 0
                  • deekay  

                    No, ale nebude mit podle foto servovawe, nevim kam by to tam nacpali. A SW povazuju za jednu z velkych vyhod. Dostatecna mezera mezi kotoucema deskama a zaroven dostatecna sila pro brzdeni.

                    0 0
                    • JakeF  

                      To je co? Není to to točítko, co je akorát z druhý strany?

                      0 0
                      • deekay  

                        To je vychytavka, diky ktery se meni v prubehu chodu prepakovaci pomer, tzn zezacatku brzdeni jedou pistky rychleji s mensi silou pac pusobis na mensi pace a nasledne pomaleji s vetsi silou. Jednoducha ale ucinna mechanicka kulisa. Tady je to hezky videt.

                        http://cdn0.media.cyclingnews.futurecdn.net/…wave600.jpg

                        0 0
                        • JakeF  

                          Aha, tak prej to je v mejch 775 taky… Stejně tam dám Magury :D.

                          0 0
                          • deekay  

                            Jo, shimano to uz ma dyl :)

                            Magury jake? MT8?

                            0 0
                            • JakeF  

                              MT8 bych chtěl, by se mi parádně hodily designem, ale asi nakonec spíš MT6, přecijen budou o dost levnější a rozdíl mimo design minimální.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Už jsi na nich jel?

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Ještě právě ne, čekám, že do jara se nějaký zkušenosti a testy vyrojí… Ale tak nějak mi vylučovací metodou zbyly akorát Magury a Hope a z těch se mi Magury zamlouvaj víc, ale zatím je ještě čas…

                                  0 0
                              • deekay  

                                Ty MT6 budou tipuju cenove asi taky raketa. MSRP tusim 200liber za kus (predek nebo zadek). MT8 pak docela silenych 300liber za kus :)

                                Jsem zvedavej na poznatky.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  To je pak právě otázka, za kolik budou reálně… Já doufám, že MT6 by se mohly dostat tak na 8k.

                                  0 0
                                • kubad  

                                  marty SL měly podobnou cenovku, časem to spadne.

                                  0 0
                  • nox159  

                    prave proto je chci protoze paka je lepsi nez u starych XT proste na jeden prst tak jak to ma byt :)

                    0 0
                    • deekay  

                      Taky se mi timdle zamlouvaji. Nicmene postupne narazim na cim dal tim vic zprav o tom ze brzdy tecou. Tu na foru nekomu tekly 2012 deorka, na cizich forech sem nasel to same o XT.

                      Takze jeste vyckavam, co se vyvrbi. Zatim je to moc nove.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vladyka  

      kdyz se bavite o ucinku.. vsichni mate kovovy desky (sintr)?

      0 0
    • king-bike  

      Sram XO nebo XX Avid No.1

      0 0
      • Mr.Duck  

        To já bych doufal, že ty XT budou silnější :-( Sainty určitě sou, ty X.O brzdily cca stejně jak mý SLX (s jinym průběhem, ale dost podobnou silou a výdrží)..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.