Mám asi půl roku staré brzdy shimano slx m7000 a nelíbí se mi jejich chod. Jsou hrozně měkké a zabírají cca v poslední 1/4 chodu. Nikde nic neteče a vše se zdá být v pořádku, kupoval jsem je úplně nové. Nevíte někdo co s tím ?
Mám asi půl roku staré brzdy shimano slx m7000 a nelíbí se mi jejich chod. Jsou hrozně měkké a zabírají cca v poslední 1/4 chodu. Nikde nic neteče a vše se zdá být v pořádku, kupoval jsem je úplně nové. Nevíte někdo co s tím ?
1. krok – seřídit si páčky? ;-)
(doplnění: vím že to průběhu brždění nepomůže, ale kamarád si stěžoval úplně přesně jako ty a vlastně vše ok, akorát mu vadilo, že to brzdí až těsně u řidítka – seřízení páček pomohlo)
Seřízený je mám, kdybych je dal dál, tak bych na ně už asi nedosáhnul :D spíš mě trápí ten průběh
Máš je dobře odvzdušněné?
Předpokládám že jo, když jsou to půl roku starý brzdy. Jedině vrchem zkusit doplnit kapalinu.
Rozhodně není pravidlem (spíše výjimkou), že by nové brzdy byly kvalitně odvzdušněné. Takže pokud tento proces nemají za sebou, byla by to první věc, kterou bych začal. Naštěstí u Shimana je odvzdušnění poměrně jednoduché a rychlé.
Vrchem? Zřejmě slušnej oddíl.
Myslel jsem jestli by nestačilo jen nasadit kalíšek s minimálním olejem a pár krát pomačkat páčku.
Stacilo, pokud ti nekde netecou od trmenu, ja po zime jen nasadil kalisek nahore, dolil trosicku oleje, parkrat zapumpoval packou at bubliny vyleti (byly tam), zasrouboval zpet a jezdi se.
Přesně a tím se i doplní olej
Souhlas, jednoduché, účinné .
Ovšem musím dávat do třmenu ten žlutý blok nebo stačí bez něj normálně s kotoučem ?
Idealne odvzdusnovat s blokom.
On ale reaguje na doliti oleje do páky. Tam to určitě nepotřebuje.
Každopádně si myslím že je to nesmysl a rovnou bych to normálně odvzdusnil.
Mas pravdu. Ale pri dolievani oleja a zapumpovani pakou natiahne olej do systemu a moze ho preplnit. Takze aj v tom pripade by som pouzil blok.
A pri vymene desek si zas muze vyzkouset odlivani oleje.
Přesně a jako bonus to pořád nebude pořádně odvzdušněné…
Ahoj, dal jsem na kolo nové SLXové brzdy (M7000) a i přes pokus o odvzdušnení se páky vracejí do výchozí polohy pomalu. Natočil jsem video, kde je porovnání s deset let starými avidy a dva roky starými deoréčky. Kde je chyba?
Už jsem na to zřejmě přišel. Osička páky se opírá o řazení, které je pod tím a proto je páka brzděna a tudíž jde pomalu zpátky. Nicméně když jsem tam udělal mezeru, stejně se to nevrací tak rychle, jako na jiných brzdách. To je normální u SLX?
No jsou nové,když jsem měl nové ,tak jsem do nich cákal solikon,ale o moc lepší to nebylo,já řešil raději propadání a tuhnutí. :))
Vydrž,snad se oběhají
Ahoj. Využiju tvého vlákna ke svému dotazu. Díky :)
Od pořízení brzd Shimano M7000 jsem si na pravé páčce všiml špatného chodu. Nechal jsem tomu volný průběh, že se to třeba rozchodí, ale nestalo se tak! Dneska jsem to začal koumat a zjistil, že váleček dosedající na páčku se jakoby seká, ale nechápu…
Viz. odkaz na youtube: https://www.youtube.com/watch?…
Ahoj, já myslím, že už se to tady řešilo, a že se je to „vlastnost“. To samé mi dělá pravá páka u Deorek BR-M6000 a taky u ženy na kole, kde má BR-MT 500. Já zkoušel páku i rozdělat, ale nenašel jsem jak to úplně odstranit. Je ale pravda, že mě, ani ženě to nedělá tak moc.
ahoj, díky za reakci. Takže to není vyřešitelné :D . Snad si zvyknu..
Ahoj. Včera jsem koukal na naše brzdy. Manželka má MT500, ratolest Deorka M6000 a ani na jedněch ani náznak něčeho takovýho nepozoruju. Páka jde krásně hladce, nikde ani zadrhnutí. A teď babo raď :-)
To mam smulu. Vcera vecer jsem to rozebral a zjistil, ze tam neni zadna viditelna chyba oproti pacce leve. Tak to teda moc nechapu :D
Tak to mám ale z ****** kliku. Na zimáku mi Deore BR-M6000 fungují dobře. Páky se vracejí rychle, kapalina proudí dobře. Je ale pravda, že Deore BR-M615 na letňáku fungují skutečně pocitově lépe. Ale přikládám to spíš tomu, že jsou starší a tím pádem jsou lépe zajeté.
3 páry M7000 a ani jedna páka to nedělá, všechny se vrací zcela bez problémů. Nicméně oproti starším M675 (také jsem jezdil 3 páry) jsou o chlup horší ve změnách bodu záběru během vyjížďky (tedy mírně se tam ta ne zcela povedená konstrukce téhle řady projevuje), ale nic co by mi vadilo.
Se SLX mám stejnou zkušenost. Takže to náhoda není.
Moje zkušenost. S origo organickými deskami měla páka přední i zadní dlouhý chod, než začala brzdit. Desky jsem vyměnil za metalické goldfreny a chod páky se výrazně zkrátil (asi jsou novy desky vyšší, ale neměřil jsem je). Navic ty golfreny ikdyž metalický se zakusují stejně ostře.