Jen pár poznatků z prvních stovek kilometrů na nové sadě Ultegra 8100. Ve všem je to o kousek dál. Je opravdu rychlá, umí ANT+ a modrozub, takže to spárovat s kompem není žádný problém (vidět zařazený stupeň na kazetě je hodně návykové:) A hlavně je opravdu tichá! To se fakt povedlo. Další plus je, že stačí použít pouze klasickou nabíječku na USB a není potřeba ta jejich originální. V příbalu je pouze kabel.
Také kvituji brzdy. Mají o dost větší mezeru mezi deskami a kotoučem a tak ani smažení kotouče v delším sjezdu nezpůsobí cinkání, co stávající sada. Páky jsou o něco větší než stávající, ale je to dobře. Tyto byly moc subtilní a lidem s většími dlaněmi, to občas vadilo. Gumy na pákách už také nejsou tak slabé a není potřeba si hlídat jejich polohu, aby to sedělo jak má.
Absence kabelů mezi pákami v rodlech, Junction boxu a kabelu do spojky v rámu, paráda! Nic tam není a nemusí se to proto pracně natahovat a cinkání řešit. Jen kabel od šaltru a přesmyku do baterky, která se skrytá v rámu. Žádné baterkoidní nádory jako u Amiků. Opět potlesk.
Naopak počáteční nastavení a spárování pák se šaltrem a přesmykem jde pouze přes apku a to se mu nelíbí tedy vůbec:( Takže nutnost telefonu, připojení na NET, poloha a bluetooth. V tomto zlaté lanko a ještě vedené venkem. Super kombo:)
Jo a musel jsem vyhodit wattmetr. FSA s 11sp převodníky byl stejně nespolehlivý jako silniční Sram na převodnících, tak jsem tam prdnul sadové kliky a funguje to neskutečně.
Když to shrnu, tak samá pozitiva. Stávající Di2 je skvělá, ale tohle je ještě o fous dál.