Vozíte někdo na silničním kole převody 3×10? Jestli to má vůbec cenu a jezdit klasicky 2×10.
Vozíte někdo na silničním kole převody 3×10? Jestli to má vůbec cenu a jezdit klasicky 2×10.
Co takhle si projít vlákno „silniční převody“?
A co bys tam chtěl za převod? 34–50–70 × 11–23? :D
:D
>80–73–53
>Kadence 50
>Rovná řidítka
>Mléko, bílkoviny, nemá rád sladké
>6 hodin spánku
Troll level: Over 9000 =D
Sakra, ten chlap se vůbec neřídí svatýma kadenčníma zákonama BF, jak vůbec může jezdit? Škoda že si tady nenechá poradit, určitě by dal mnohem víc…
Taky ten HAMR nedal :-)
Taky mě zaujalo, že otevřeně přiznává, že proti větru sedne na vlak, aby maximalizoval úseky po větru. To jako pravidla připouští? V rozhovoru po odstoupení zmiňuje, že byly nějaký dohady o uznávání některých záznamů. No, jestli se nahání kilometry tak, že si počkám no dobrej vítr a pak to jezdím pár set km vlakem proti větru a s větrem 15 m/s v zádech zpátky, tak to se nedivím, že jsou problémy s uznáním: „Ale já ty úseky vlakem nenárokuju! Jen ty na kole po větru!“ :o)
Tak snad jde o ujeté kilometry, ne? :-) Já to teda nesleduju, ale pokud se závodí o maximální nájezd, tak proč ne s hlavou? Co se ondit s protivětrem, když můžeš po větru? :-D
Mě by spíš zajímalo co tě vedlo k tomu mít vůbec takovej nápad.
já mám taky 3×..ale horský kliky :D
No protože tak dělají i shimano 105. A pak mě zajímá kolik lidí to vozí .
No vida, ty už to máš dáno v nicku. tazatel je o deset let starší, než ty a také je možné, že na tom výkonnostně je tak, že ho to prostě napadlo. Třeba chce mít řadu i lehkých převodů, a také takový systém umožní použit kazetu s jemným odstupňováním, pokud hodlá mít zase větší převodový rozsah.
Nestydím se za to, a mám na silničce také trojtalíř, a to z výše zmiňovaných důvodů. Je to ostuda? Není, houby komu po tom, jaké mám převody. Na tom kole jezdím já, nikoli někdo jiný.
Konkrétně Kliky RooX, na nich placky Gebhardt 28/38/48 v kombinaci s devítikolečkem 13 – 25. Slouží mi to k naprosté spokojenosti. Na bajku jsem překopal na 2 × 10, takže počty talířů jsem na jednotlivých kolech vyměnil, bývalo zvykem to mít po staru naopak.
Na MBT dávám pořád přednost trojplacce, ale na silničce si neumím představit, že bych něco takového potřeboval. Rozhodně 2×10.
Ja pouzivam i na silnici a jsem rad ze to mam.
Mám na silničce 3×9. Už jsem to tak koupil a zatím nevidím důvod to měnit. 52,42,34
a 11–25
Vyjedeš všechno, co plánuješ na vyjížďce na 34/25? Mám také na kazetě 25 a přemýšlím o 27 nebo 28, a to mám vepředu malou jen 28z.
A těch 52/11 tam založíš kolikrát za sezónu?
Vím, že ses neptal mě, ale přece:
záleží, jaké kopce jezdíš nebo jak ti „odcházejí“ nohy. Na 28×25 (převodový poměr 1.13) se podle mě dá vyjet vše, ale ti to nestačí, tak tam tu 28 klidně dej (1.01), ale to už bude chtít pořádné krpály. :-)
Já mám 11 speed 50×34 11–32. Někteří tu psali, že na 34×25(28) se dá vyjet všechno, což je asi pravda, ale párkrát jsem letos byl rád i za těch 32 zubů :-) Ale můžu ti říct, že 50×11 se dá využít častěji než 34×32 (poměr 1.07).
To neva, že píšeš právě ty.
Fakt jsme každý jiné výkonnosti, každý máme svou kadenci a jezdíme své trasy a podle toho volíme zpřevodování.
Ty také vozíš poměrně lehký převod, dokonce ještě lehčí než já, takže když jsem psal, že místo 25 vzadu by se mi hodila 27, možná i 28, tak se trefuji do černého. Jinak, těžký mě až tak nezajímá, na svůj to utočím 55 km/h a to mi bohatě postačuje.
Mě už také ale není dvacet a pokud mám ve stoupání převod blížící se 1:1, tak jsem klidný a můžu to jet ještě svou kadencí. Jakmile nemám převod a musím kroutit přes gvint na těžko, tak z toho nemám takovou radost.
Mám tedy podobný lehký převod jako koko0926, on má 30/26, já 28/25. Tamní kopce ale neznám, takže nemohu posuzovat. My tu máme občas krátké stojky ale na tu chvíli síla stačí, abych udržel kadenci. Na delší kopce musím za Odru směr Opava, Bílovec, nebo do Beskyd. Lysou horu jsem na této skladbě nejel, na silnici mě prostě Lysá hora nebaví. Kdysi jsem Lysou horu vyjel na 38/24 za nějakých 45 minut, ale by to mazec.
Pro ilustraci uvedu, že loni ( nebo předloni ) byl na Lysé dojezd amatérského silničního mistráku. Svému svěřenci jsem dle jeho výkonnosti poradil, aby si dal pro ten dojezd kazetu s 30 zuby ke 34 vepředu. Vzal si pouze 28 a asi udělal dobře, protože dojel nahoru šestý. Přesto, že jsem mu kopec detailně popsal, aby věděl jak to jet, pokud by dojel pod kopec v první lajně a byla by šance na výsledek, byl z něj překvapený. To nikdo nečekal, jen místní ho znají. A to je trénovaný borec.
Takže odhaduji, že já bych na své převody pohodově nevyjel, asi bych také potřeboval 28, ale k placce 28z, tedy 1:1.
Omlouvám se. Šel jsem si to přepočítat. Mám 52,42,30 a 12–26. Vyjedu všechno okolo Prahy – Sázava, ale Žampach už je na hraně.
Odpověděl jsem v podstatě i tobě, o jeden výš.
S trojtácem se lze zřídka setkat u nižších řad, kde se asi předpokládá, že je budou jezdit rekreační jezdci. Vyskytují se hlavně u různých touring silničních kol a podobně. Ale je to dneska spíš vzácnost a podle mě je to celkem zbytečné, i když někteří jezdci, kteří jezdí výjimečně nebo ti, co jezdí ultra dlouhé tripy, si to pochvalují. Je třeba ale pamatovat na to, že reálných možností převodu je mnohem méně, jednak kvůli křížení řetězu a jednak kvůli opakování převodového poměru.
Z 3×10 48/36/22 × 11–23 mám 19 reálných převodů, t.j. o tři víc, než dává 2×11. Používám úplně všechny. Z těch možností co udáváš jsem takový slabší b) a opravdu si to moc pochvaluju :o)
A já používám trojtác kvůli jemnému odstupňování při zachování mě vyhovujícího rozsahu.
Každý to máme trochu jinak. Někdo preferuje volbu těžkého převodu, aby mohl točit i z kopce, a na to já mastím, raději si svěsím nohy a důležitější jsou pro mě malé rozdíly po přeřazení kvůli držení kadence. To byla u mě priorita.
Kdybych použil třeba systém 2 × 11, asi by to změnilo sutuaci. Devítikolečko mi poslouží stejně.
Ještě nedávno jsem měl starou klasiku 52/38 ale osmikolečko jsem musel mít 14 – 30, abych se dostal pohodlněji i nahoru. Nynější nejlehčí převod 28/25 je ještě o něco lehčí, stárnu, slábnu…
A 48/13 mi na rovinu a dolů postačuje. Mám naučenou kadenci okolo 100–105 ot/min, ve stoupání trochu nižší, takže mi taková skladba vyhovuje a rozhodně tím využiji celý rozsah. Dvě třetiny vyjížďky to odtočím na 38 a po zbytek dle potřeby 48 nebo 28.
Do budoucna určitě vyměním kazetu, která bude mít nahoře 27z.