• FireMarshall

    Ahoj, po delší době jsem opět sedl na kolo a zas mne to velmi chytlo. Řekl jsem si, že bych si udělal radost a pořídil si nové. Jelikož nemám se silničními koly žádné zkušenosti, rozhodl jsem se zeptat vás. Vím, že 90% komentů bude ve smyslu jestli budu chtít přední nebo zadní, prosím vás tedy o rozumné rady ohledně „použitelné“ silničky do 10k. Popřípadě zda-li koukat po bazaru či si nechat sestavit. Děkuji a krásný zbytek dne

    0 0
    • Tomas_82  

      Určitě bazar.

      0 0
    • Pajasob  

      Já když jsem si kupoval silničku před 4 lety, tak nejlevnější byly za nějakých 15 tisíc – tedy ty nové z obchodu. Já bych také doporučil kouknout se do bazaru.

      Ještě jedna možnost je Decathlon, mají tam tohle kolo https://www.decathlon.cz/…8545769.html . Je to teda velký kompromis, viděl jsem ji v obchodě. Jednopřevodník 44z v předu (jedna rychlost vpředu) a 7 vzadu, rozsah malý (12–28z), nejtěžší převod je tedy jako na nějakém krossovém kole a nejlehčí převod se do kopce moc nehodí a proti obyčejným krossovým kolům je opravdu těžký).

      https://www.decathlon.cz/…8545836.html tohle kolo už je mimo rozsah ceny, ale přeci jen je o něco lepší. Každopádně na bazaru podle mě seženeš lepší kola, ale zase pozor na to, aby byla ještě vůbec použitelná. Vyloženě bledě to ale nevidím :-).

      0 0
      • FireMarshall  

        Na Decathlonová kola jsou vždy velké hejty, opravdu to za to stojí?

        0 0
        • Singlespeed  

          Žádných hejtů jsem si nevšiml, spíše naopak.

          0 0
        • Pajasob  

          Upřímně nevím. Já jsem si koupil za 7500 Kč (!) doplňkové horské kolo B-Twin Rockrider 520 a i když je těžké, má asi 14,5 kg, tak za ty peníze jezdí lépe než jsem čekal a 8sp komponenty SRAM jsou nějaké low end SRAM, ale řadí perfektně, nikde nic nepřeskakuje, nerachtá, a to ho mám přes dva roky, 1× měněný řetěz. Samozřejmě vidlice pružina a já jsem lehká váha, tak skoro jako bych ji neměl. Takže z mé i takto malé a slabé zkušenosti neplyne žádný hejt. Silničku od nich ale nemám (to mám Trek ze základního karbonu, Shimano Tiagra). Nicméně když jsem v tom Decathlonu byl, tak jsem ze zvědavosti koukal i na ty silničky a špatně nevypadaly vůbec, dokonce jsem byl opravdu překvapený, jaké komponenty měla třeba hliníková silnička za 19 900 Kč. Ale už je to nějaký rok zpátky. Já osobně bych tu levnou silničku z Decathlonu nechtěl kvůli tomu 1×7sp a malému rozsahu, ale zase si dovedu představit, že někde po městě by to stačit mohlo. Na žádný dlouhý výlety bych to ale neviděl, zvlášť ve vlnitém terénu. Má i široké pláště, takže to je spíš takové fitness než klasická silnička, kam se dávají většinově 25mm široké pláště pro jízdu na asfaltu. Ale prostě já ze svého pohledu nevidím důvod, proč Decathlonová kola hejtit.

          0 0
        • milan.v  

          Nesmysl, jen možná mezi cyklostezkovými drtiči, co vůbec netuší…

          Přečti si tu pár zdejších vláken k jejich kolům…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • nooski  

      Sestavit je utopie. Bazar to jistí. Na silnici naštěstí není moc věcí, které by se mohly pokazit a navíc i stará silnička dokáže dobře posloužit.

      0 0
    • oberleutnant Weiss  

      Na přelomu roku v rámci vyprazdňování skladů prodávala Škodovka silničku Superior Road Elite 2017 ve vlastním „nátěru“ za cenu lehce přes 9.000 (nové od SUPa stojí přes 20). Spousta lidí to kolo šíleně zdrbla, aniž by se na něm svezla, já ho zkusil pořídit na dojíždění do práce a silniční zevlování a na to stačí bohatě (aktuální nájezd cca 4,5 tisíce km). Spousta vykuků to za těch 9 nakoupila a obratem poslala do oběhu za cenu o polovinu i více vyšší, občas jsou ještě tahle kola nejetá nebo jen lehce jetá k vidění na bazaru, teď je tam i jedno za „baťovských“ 9.999, čili splňuje tvou hranici. Jen je otázka, jestli ti v tomhle případě sedne velikost S – nepíšeš, jak jsi vysoký…

      https://www.cyklobazar.cz/…-edice-skoda

      Jinak do 10 nic moc výběr, ale s touhle hranicí by se taky něco, byť staršího než ta Škůdka, našlo – namátkou třeba:

      https://www.cyklobazar.cz/…-kolo-spyder

      https://www.cyklobazar.cz/…-shimano-105

      https://www.cyklobazar.cz/…-kolo-merida

      Už je ale otázka, jak moc by se do nich muselo vrazit hned na začátku…

      0 0
    • FireMarshall  

      byl by tu ještě někdo, kdo by byl schopen poradit? :)

      0 0
      • mikub  

        Ta desítka je fakt blbej limit. Když kouknu na bazar, tak nechápu, jaký vraky se za to prodávaj. Imho lepší přišetřit a vzít Tribana 520. Máš to nový, se zárukou.

        U toho bazaru stejně musíš počítat s tím, že

        1. Budou nevyhovující převodníky – výměna za kompakty
        2. Bude po smrti řetěz, možná i kazeta.
        3. Výměna bovdenů a lanek.
        4. Doufat, že nezatuhnou dualy

        Tohle ti stejně navýší cenu tak o bůra. To už nejsi novému tak daleko… (když ještě připočteš, že pro ty jednotky inzerátů co by stály za hřích pojedeš do horoucích pekel a pak je otázka, jak se s prodávajícím domluvíš…)

        0 0
        • koko0925  

          Ale prdlajs. Sleduj chvíli bazar a jeď pro kolo s někým kdo se trochu vyzná. Hodně se teď lidi zbavují silniček kvůli přechodům na kotouče. Určitě něco seženeš, ale zkus trochu ještě přišetřit.

          0 0
      • Jan D.  

        Já myslím, že se do deseti tisíc dá koupit jezditelná silnička na bazaru i se dá postavit kolo z jetých komponentů. Určitě to nebude top model, ale na hobby ježdění bych se toho nebál:) Já si na jaře postavil silničku na ocelovém rámu od Štěrby (4000 kč s vidlicí a středovým i hlavovým složením z cyklobazaru), základní sadě Sora 3500 (asi 1500 kč na cyklobazaru), představec jsem našel někde na půdě, řidítka nová Deda (400 kč), silniční pedály (zánovní z bazaru za 400 kč), kola Miche z bazaru (asi 2500 kč), sedlo a sedlovka karbon z Ali (asi 900 kč dohromady. Pro někoho by to bylo kolo na dojíždění do hospody, ale já na tom jezdím švihy 150 i 200 km, a nic mi nechybí. Kolo má teda necelých 10 kg, ale vzhledem k tomu, že na něm nezávodím, tak mi to moc nevadí.

        A když si budeš hlídat nabídku na bazarech, tak časem narazíš na kolo za dobrou cenu (je ale třeba se zorientovat v komponentech a materiálech). Jednou mi dokonce o fous utekla krásná a celkem slušně osazená silnička, které se někdo zbavoval jen za odvoz:)

        0 0
        • Jan D.  

          Ještě teda doplním k té tvé otázce. Do 10 tisíc nové kolo ne. Za tu cenu určitě bazar nebo sestavit. Na bazarovém kole budeš časem pravděpodobně spoustu věcí měnit, takže počáteční investice sice nebude vysoká, ale postupně do toho kola další tisíce zainvestuješ (spoustu se toho o kole taky naučíš, protože pokud nebudeš mít štěstí, bude se na tom kole pořád něco kazit, za chvíli tě přestane bavit platit za servis, tak si ty věci začneš montovat doma sám:). Pokud se v komponentech už trochu vyznáš, pak si kolo postav. Budeš z něj mít větší radost.

          0 0
          • FireMarshall  

            Děkuji moc, ale jelikož o komponentech vím tak kulový, skládání neberu v potaz. Ani tedy ten Triban z Decathlonu není v pořádku říkáš?

            0 0
            • adam1  

              Já ještě takovou poznámku ,ta silnička je hodně návyková :)),jestli by nestálo za to to přehodnotit a koupit hned nové kolo na karbonu např.na splátky ,ale nevím jestli si to můžeš dovolit?Silnička je fajna investice a vždy to můžeš prodat kdyby …?

              0 0
              • bodlak2  

                No nevím, kupovat na splátky zbytnou věc jako je kolo. Pochopil bych když se doma posere lednice, pračka, ale kolo?

                0 0
            • milan.v  

              Naprosto v pořádku…

              0 0
            • Jan D.  

              A který konkrétně? Mají hodně modelů. Mě osobně se z Tribanů líbí RC520 na Shimanu 105. Můžeš na to dát i 35 mm pláště, čímž se ti rozšíří možnosti. Vyzkoušíš si momentálně populární gravel. Taky to bude případně celkem dobře prodejné, protože je to oblíbený model. Akorát ta cena nového je už přes 20 tisíc.

              0 0
    • t100-CZ  

      Je to sice trochu víc, ale co tohle?

      https://sport.bazos.cz/…el-xl-58.php

      0 0
    • Cavendish  

      Teď sem na FB viděl Author A6603 s karbon zadní stavbou a s karbon vidlicí, Ultegrou 2×9, doplňky Ritchey za 10200Kč

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Je to o kompromisech. Někde je dělat chceš, někde nechceš, někde budeš muset.

      1. rám. Ocel nebo hliník. Na karbon to není. Starší rámy poberou pláště do cca 25 mm, takže žádné bahenní koupele neplánuj. Mívají krapet jiné geo, ale nic, co bys nevyřešil, pokud je hlavové složení ahead.
      2. kola. V této ceně čekej naprosto základní. Pokud budou značková, tak je trochu záruka, že něco vydrží. Záleží na stavu konkrétních zápletů.
      3. řazení a pohon. Nenech se uchlácholit něčím s 8sp kazetou. Je to buď vykopávka nebo lowend. Určitě se v té ceně dá 9 i 10 sp. Doporučuji držet se Shimana, má větší trh bazarových dílů. Kliky podle své výšky a hlavně, pokud nebudeš drtit jen roviny, tak s kompakty 50/34 a ne klasiku 52–53/39. Staré sady nepoberou velké kazety. Ale Shimano staré páky 10 sp obslouží i staré devítkové mtb přehazovačky s ramínkem do 34–36 zubů na největším pastorku, pak si můžeš bastlit dle libosti.

      Dej si poptávku do bazaru, dostaneš konkrétní nabídky. Hlavně si napiš, jak jsi velký, ať koupíš adekvátní velikost.

      0 0
      • Jan D.  

        Souhlas

        0 0
      • Platypus2  

        Připomínka: klidně kliky 52/39 s kazetou osmadvacítkou vzadu a ráfky dvoustěnné a pětadvacítky gumy taky nevadí.

        0 0
      • Platypus2  

        Připomínka: klidně kliky 52/39 s kazetou osmadvacítkou vzadu a ráfky dvoustěnné a pětadvacítky gumy taky nevadí.

        0 0
        • Platypus2  

          Pardon jsme to odeslal dvakrát.

          0 0
        • Jan D.  

          Kliky 52/39 s kazetou osmadvacítkou mi nepřijde jako dobrý setup pro začátečníky. S kazetou 11–32 by to do začátku šlo. Samozřejmě záleží, zda plánuje jezdit do kopců.

          0 0
          • Platypus2  

            V kopci sníží kadenci a potrénuje sílu, s kompaktem a velkou kazetou si pořád ulevuješ a síla se nedostaví.

            0 0
            • Platypus2  

              Ono když na to dojde začátečník by měl nejdřív něco najezdit v rovinách a ne se hned tlačit jenom do kopců.

              0 0
            • gersa  

              Sílu může trénovat i s kompakty, stačí si naložit dostatečně těžký převod. Ale pokud mu v kopci dojde, tak se budou lehký převody sakra hodit.

              Netrénovaný hobik ocení lehký převody víc než silu

              0 0
              • milan.v  

                I trénovaný člověk může jezdit kopce kadenčně, navíc to ocení hlavně kolena…

                0 0
              • Platypus2  

                Ten první odstavec-to jsem si myslel taky ale pokud tomu nedáš strukturovaný trénink tak tělo je sakra vypočítavý, prostě vyměkne:-) S poslední větou nemám problém ono se dá jezdit na všem co má dvě kola, převod a řídítka.

                0 0
            • Jan D.  

              Možná ho to ale přestane bavit dřív, než se síla dostaví. Já teda ze začátku měl co dělat abych vyšlapal prudší stoupání i na těch 34–28. Nejezdím ale nějak promyšlený trénink, spíš pro radost z okolní krajiny a příjemné rychlosti.

              0 0
        • milan.v  

          52/39… :-D

          0 0
    • koko0925  

      https://www.cyklobazar.cz/…-roubaix-1-0

      Poptej se na velikost. Podle mně to zas takový štafle nejsou. Sedlo múže jít trochu níž, otočit představec a hurá na švih.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.