Ahoj všichni, rád bych si pořídil dobrou silničku do 37000,–. Nejsem úplně znalý, doteď jsem jezdil jen DH. Tak jestli by mi někdo neporadil co se dá za tento peníz pořídit. Díky všem…
Ahoj všichni, rád bych si pořídil dobrou silničku do 37000,–. Nejsem úplně znalý, doteď jsem jezdil jen DH. Tak jestli by mi někdo neporadil co se dá za tento peníz pořídit. Díky všem…
Za 34 se dá koupit kolo na základních zápletech s řazením 105 v odpovídající velikosti, musíš se orientovat podle délky rámu a v případě nerozhodnosti brát spíš menší. Záleží na Tvých rozměrech a preferencích, nejspíš to nemáš na závodění a ani nebudeš vyžadovat hustokrutězávodní posed.
Třeba nová karbonová Merida Ride , podobně kola od jiných výrobců.
Jak říká Krab nejdřív se změř a zjisti, jakou velikost/délku potřebuješ, pak rozhodni jaký typ kola to bude (endurance vs. něco závodnějšího) a pak pročti recenze.
Nebál bych se bazaru, za 35+ by se dal pořídit velice slušný karbon, silničky se neničí, když se o to majitel stará, lze i vzít bez problémů i starší kolo, základ je aby Ti to sedlo, nekupovat výhodné nabídky ve špatné velikosti nebo geometrii.
Souhlas. Prijde mi, ze u silnicnich kol vic nez u MTB se hodne lisi geometrie mezi vyrobci a to i u kol stejneho zamereni (endurance, gravel…). Kdyz jsem pred 3 lety vybiral silnici (nakonec postavil), po dlouhem hledani jsem skoncil u Giant Advanced. Naproti tomu Radon, Cube ad. byly kratke a vysoke. Takze v prve rade se premerit, zkusit treba porovnat s posedem na MTB a pak se mrknout na konkretni znacky.
Za sebe bych se dival po Giantu, hodne se mi za ty prachy libi i kola z Decathlonu. To je ale individualni, nekdo nesnasi slopping.
U karbon ramu me nejvic vadi to, ze vyrobci prestali davat kovove vlozky u patek kol, v miste osy se pak karbon vymacka a kolo je sejdrem. Hodne se to resi na forech. Giant to ma ted myslim dobre vychytane, zacali na vsechny kola pouzivat plne osy se zavitem v ramu. Tady v praci vidim 2 Gianty, jedno normal silnice TCR Advanced a druhe nevim presne co, ma to jednoprevodnik a kazetu 10–42, asi CX. Obe kola maji hydry a osy do ramu, tam to vymackavani tak nehrozi, naby maji sirsi prirubu, teda aspon se mi zda. No a hlavne pac dira je dira a ne vyrez naba nema kam uhnout.
Hele ty patky kol zas tolik nevymackas a ikdyby, tak vzdycky muzes vzit epoxy a maznout to, respektive pilnik a upravit druhou stranu.
Resilo se to nekolikrat i tady na BF. Nevim, ale oprava zatmelenim epoxydem nebude az tak trivialni. Treba pokud jsou tlakem RU od sebe oddelene vlakna do vetsi hloubky nebo zadni kolo na strane kazety je vypajdane ve smeru zaberu. Mit vlepene hliniove koncovky je vetsi jistota a osobne by se mi to libilo vic. Nekteri vyrobci aspon vlepi tenky plech.
Jo koncovky jsou tak akorat jistota ze nepujdou sehnat, nebo ze spoj hlinik / karbon bude praskat.
Strukturalni epoxy, vhodnej kulatej pilnik a mas za par minut hotovo. Rozhodne snazsi nez vymena vlepenych hlinikacu. A pokud si prec jen myslis, ze si opravu nestihl vcas a ze karbon kolabuje, tak hold servis.
Kazdej to hold vidi jinak,,, ja jsem pro celokarbon, a fakt nechapu proc Giant porad ma hlinikovej sloupek na karbon silnicnich kolech. Kola jinak super, jen je potreba si priplatit za Pro verze.. :(
Je to mozne, sam nevim, jen jsem si toho vsiml na nekolika forech. Ke karbonu jsem jeste mentalne nedospel, silnici jsem nakonec postavil na ramu od nejakeho Domkare z CrMo Gary.
Hele ty patky už maj vychytaný, jestli je někdo takový prase, že tam na krev utáhne nakřivo vložený RU, jeho chyba, poškodit při používání (s kolem v rámu správně nasazeným) to nejde, max možná při hodně drsném zacházení při převozu a opravit to opravdu není problém..
Je to spíš psychologický, ty lepší karbon rámy vypadaj, že jsou z papíru, ale pevný je to dost…
Kdybych kupoval nové kolo s takovým rozpočtem, tak bych se díval po něčem s nejnovější tiagrou, co jsem tak na netu četl tak si to dost chválí a radši bych místo vyšší sady, která odvede stejnou práci, bral lepší výplety
Teorie pěkná, ale záplety jsou až to úplně poslední, co se na kolech od výrobce dočkává zlepšení. Solidní záplety bývají tak na kolech o dvě úrovně dražších, tedy skoro za dvojnásobek.
Mě přijde že solidní záplet adekvátní zbytku kola je tak max na uplně top modelu za čtvrt mega, jinak v 99% případů ojebávka stylu fulcrum 55 nebo aksia na kole za 100…
Schválně jsem to šel jen tak zběžně projet a čumim že Canyon je asi světlá vyjímka, karbonový Cosmicy na kole za 88…to je je hezký…
Teď jsem viděl dvě testovací kola, na Lapierre byla komplet Ultegra vč. TLR zápletů Ultegra, na Treku pak ke 105 celkem obstojné TLR Bontragery. Ceny kol byly v desítkách, nikoliv stovkách tisíc.
Samozřejmě, „nedělní“ záplety se kupují extra, tohle byly trvanlivé „dělnické“ záplety na všední den, které kolům slušely a neurážely ani výkonem.
Na nové sériovce za 35 bude rád, když budou kola typu Aksii, to bych považoval za slušný standard, neoslní, neurazí, jsou to držáky a na běžné ježdění OK, časem koupí něco lepšího a tohle bude mít jako dělníky… podle sady bych se taky nerozhodoval, 4700 pokud nevadí nekompatibilita by mi stačila, 105 ideál ale není nutnost, spíš posuzovat kompletnost sady vs. ojebávky typu levnější brzdy a kliky… celkově bych se nebál bazaru nebo stavby na výprodejovém karbonu.
Koukal jsem a velikost mi sedí 54. Mohu mít za 37000,– Canyon Endurace CF 9.0 na 105. Co myslíte?
Není to poslední náhodou dámské?
Docela se mi líbí toto. Carbon, 105, kotouče http://www.axit.cz/…ide_900.html
Na hlinik s aksiema a 105(Takova klasika s dobrym pomerem cena/kvalita..) to je zbytecne moc a na dobrej karbon zase asi malo..
Teď je to rozpočet i na normální nový karbon na 105.
Jak jsem odkazoval hned v prvním postu, na tom kole stačí vyměnit pro klid duše brzdy za 105 (a pořád bude v ceně), kola SH RS010 jsou nečekaně dobrá a drží. Když by ho to chytlo, tak je nechá do hnusu a pořídí si příští jaro místo velikonoční opice nějaká lepší.
Vcera mi prisla Canyon Endurance cf 7.0. Carbon, komplet 105, Aksium. Za 37.
hodne zajimavy slevy maj na bike24
emonda na ultegre za cca 37k, jen hold musi sednout velikost – https://www.bike24.com/1.php?…