• martin7

    přátelé, kamarádi,

    Chci zkusit k bajku i trochu asfaltu a proto bych si chtěl koupit silničku okolo výše uvedené ceny. Prosím o poslání pár linků. Nechci vás ovlivňovat mými  názory. Najedu na ní za rok cca 4000 km. Dále prosím o názor carbon/necarbon.

    Díky moc

    Martin

    0 0
    • Vymi  

      co takhle zkusit par vlaken?  :-)

      0 0
    • TheIF  

      Poison Oxygen Xi Centaur 2009

      Super osazení/váha za dobrej peníz. V bílím je docela hnusná, ale můžeš si zvolit jinou barvu/design stejně jako vyměnit komponenty za jiné.

      0 0
    • Zdenda CUBE  

      http://www.cube-bikes.cz/silnicni.php koukni a vybírej :-)

      0 0
    • ferda14  

      A co třeba tohle?

      http://www.xcr.cz/…evo-909.html

      Je to sice trošku víc než jsi chtěl, ale zase super nabídka, ne?

      0 0
      • martin7  
         

        Díky,

        to vypadá to dobře, ale musím se kouknout na geometrii, protože to mají jenom v L

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?… tady se dá vybrat rám jaký chceš a naložej ti na to co budeš chtít stačí jen zavolat a domluvit se …

          0 0
          • Hnoj  

            To je za ty prachy vcelku vražda, ultegra SL a WH-RS500 :-/

            Rám asi nebude zlej, ale to bych raději koupil jen lešení a pak to sestavil sám…

            0 0
            • kubad  

              jj ty ale radsi shanej ty EC90 uz sou potreba dvoje :-)

              0 0
              • Lukecz  

                Tyjo Hnoj bude dělat i Easton?? To bych hned bral EA90 SLX :))

                0 0
              • Hnoj  

                Jak to dvoje? Zdneska chce Compacty a ty easton nedělá…

                0 0
                • kubad  

                  je to tvrdak dostane tvrde placky :-)

                  0 0
    • pavel321  

      Dva roky zpatky sem resil podobnou vec:)

      Na doporuceni vod cloveka, co na silnici zavodi sem vzal Scott CR1, rekneme ekonomickou variantu:D Tzn. osazeni Shimano 105, Ritchey comp. Za tech 55kkc ziskas perfektni ram a zbytek komponentu se da vymenit, pokud bys na tom chtel casem zavodit;)

      Jinak z tvyho prispevku sem pochopil, ze na zavodeni to zatim nemas, tudiz ti kolo na 105ce musi bohate stacit. Ja sem ho taky bral jako „najizdec“ kilometru a jenom jako doplnek k bajku a musim rict, ze dyz sem na nej poprvi sednul, tak uz sem nechtel slizt:D

      Zkratka myslim, ze to je pro tebe taky dobra volba, 105ka nejni zavodni rada, tudiz si myslim, ze i dost vydrzi, ja s ni zatim nemam problem, kola Mavic Aksium – to je podle myho taky takova idealni volba, pokud na tom clovek jenom najizdi kilometry, ty kola nejsou drahy, takze nemusis mit vycitky, dyz sem tam vymetes nakou tu diru, navic sou dost tuhy… Takze za me urcite Scott, ale treba se najde nekdo zkusenejsi a poradi ti neco lepsiho v ty cene;)

      0 0
    • yetti  

      Za ty penize bych si ja osobne kolo poskladal nebo nechal poskladat podle svych predstav.  Z meho pohledu jsou vsechny produkcni kola nekde osizeny – nejcasteji na kolech, ktera malokdy odpovidaji urovni ostatnich komponentu. Vim, ze ne kazdeho bavi si shanet komponenty a skladat kolo, ale v dnesni dobe Ti ve vetsine cykloprodejen vyjdou vstrict a za 55tis se da poridit hodne peknej kousek.

      0 0
      • martin7  

        to máš asi pravdu, bajka jsem si skládal, ale tady hledám inspiraci od někoho kdo co jezdí, zná, má zkušenost apod.  Silnici jsem nikdy neměl (naposled Favorita se 4 kolečkem:-)). A silničním komponentům až tak moc nehovím. Samo, že jsem něco načet, ale znalec určitě nejsem. Tzn podíván se kdo co doporučuje, pak si o těch tipech něco nastuduju a uvidím.

        0 0
        • pavel321  

          Ja sem uplne ten samej pripad, bajka mam taky custom, ale vo silnicich sem toho moc nevedel, taxem si vzal trapnou seriovku:)

          0 0
    • mr.antik  

      Je pravda že karbonový rám pohltí vibrace od asfaltu? Nebo to má význam jen na řidítkách a sedlovce?

      0 0
      • Hnoj  

        Jooo, to je věčně diskutované téma ! Nikdy jsem se ale nedobral konečné odpovědi :-(

        0 0
      • Vrci  

        tak zrovna u silničky bych vzhledem k délce sedlovky o nějaké funkci pochyboval. Váhový efekt je taky nulový. U řitítek o tom uvažuju, ale asi ne.

        0 0
        • karelH  

          u řídítek rozhodně ANO

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            A u rámu a sedlovky taky rozhodně ano :-)

            0 0
            • jecnak  

              Ja teda u karbonovyho ramu mezi karbon sedlovkou a dural sedlovkou vysunutou 10cm nepoznam rozdil.

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                Nechci to rozpoutat debatu, která zakladateli zaneřádí vlákno, ale asi si spolu nebudeme vykládat o tom, co už tu bylo 1000× napsáno, že karbonová sedlovka dostane odpovídající vlastnosti, pokud je vysunutá alespoň 15cm a víc. Pokud kouká sedlovka z rámu jen 10cm, tak tam klidně můžeš nacpat traverzu a je to jedno :-)

                0 0
                • kubad  

                  souhlas, a co teprve pokud čouhá jen 1cm :-)

                  0 0
                • jecnak  

                  No prave to jsem chtel podotknout, ze to tve „rozhodne ano“ ma takove mensi ALE.

                  0 0
              • Bebe  

                V tom případě máš moc velkej rám :-)

                0 0
                • jecnak  

                  Viz. moje Madona. Proste klasicka geometrie. Budu ted vyhazovat Estona EC70ku a davat scandiovou. Vazi od 80g min a funkce je stejna. Navic neni tak hnusna.

                  0 0
                  • Bebe  

                    Počkej, počkej… to chceš jako tvrdit, že ta sedlovka na fotce je vytažená jen 10cm?? Jen tak od oka to odhaduju minimálně na 15 – 17cm…

                    0 0
                    • jecnak  

                      Nemeril jsem to, no asi vic, ale proste rozdil mezi tou Roox a EC70 jsem nepoznal. Co jsem poznal je, ze EC70 zajizdi a nehodi s barevne k ramu, takze leti.

                      0 0
      • Attila  

        Věnuj prosím pozornost části okolo 40–50 sekundy

        http://www.youtube.com/watch?…

        0 0
    • Vrci  

      Na Tvým místě bych stavěl.

      rám, sada nebo sada, kola, ostatní poskládat dle Tvého vkusu. Možná trochu přelezeš, ale bude to stát za to.

      0 0
      • Vrci  

        Pokud nechceš stavět, tak tady, tady. Těch CF 6 je tam docela dost i co se týče velikostí 56 – 64. Asi bych vybíral tam. Já jsem s canyonem spokojen.

        0 0
    • siafu  

      co Speliazed Tarmac Comp? dostupné velikosti nevím, je i v červené

      0 0
    • Jirikus  

      Ještě tady nepadla značka Giant, tenhle TCR Advancet 2 nevypadá vůbec zle a jestli je to tento rám, tak je to i velmi výhodná cena. Jediné co mi vadí je, že na kole za skoro 60 tisíc jsou Aksia za pár korun, ale na normální ježdění proč ne.

      Pokud na silnici začínáš, zkus zvážit ekonomickou variantu na nějakém hliníkovém rámu, sadě Veloce nebo 105, nějakých rozumných kolech a mohl by ses vlézt do ceny kolem 25000,– a to kolo ti udělá stejnou službu jako za 55, akorát to nebude taková voňavka :-).

      0 0
      • mr.antik  

        Přesně tak. Za ušetřené peníze by mi mohl koupit třeba todle http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

        0 0
      • pavel321  

        To, ze to kolo stoji jenom vo trochu vic, nez ten ram, neznamena, ze kolo je za vyhodnou cenu, to znamena, ze ten ram je ***** predrazenej a nema cenu ho kupovat samostatne… Dyz sem si ja kupoval toho Scotta, tak cely kolo na 105ce stalo 58 000 a samotnej ram by stal 54 000…

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Tak pod to swe klidně podepíšu  …   Zdenda CUBE  :-(

          0 0
        • tuleník  

          Ono je to zložitejšie, lebo aj OEM ceny komponentov sú úplne niekde inde ako v maloobchode.

          Na druhej strane veľa bicyklov (napr. CX od Lapierre) dostaneš len ako framesety.

          0 0
    • Volf  

      Hele možná to bude trochu kacířská myšlenka, ale co si třeba někde půjčit krosku a projet se na ní. možná by jsi zjistil, že je to přesně takové kolo, které potřebuješ. Velký výběr plášťů, dobře se na ni dávají blatníky, můžešna ní i mimo silnici, máš tam silničářský / nebo skoro / posed a hodně hodně univerzální kolo na najíždění objemů.

      0 0
      • jecnak  

        Silnicni posed na tom neni ani nahodou, navic to vetsinou bejvaj dost tezky kola. Kdyz uz silnicku, tak silnicku.

        0 0
        • Volf  

          Říkal jsem půjčit a ne koupit nebo dát jen na radu. Víš jak to je, na co si nesáhneš to prostě není pravda. Posed máš takový jaký si ho uděláš a co se týká hmotnosti, tak bych to zase tak úplně nepřeceňoval. Souhlasím, ale s tím, že čistokrevnou silničku nic nenahradí, jde jen o to, jestli člověk vůbec čistrokrevnou silničku se závodním posedem potřebuje. A pokud půjdeš do ,, nezávodního ,, posedu, tak už se zase dostáváš k tomu půjčení a otestování. Netvrdím, že jsem znalec cyklokrosových kol, ale párkrát jsem se na něm svezl  řeknu ti, nechal bych se ukecat :-)

          0 0
          • jecnak  

            To je jasny, on si stejne bude muset nejdriv neco projet a pak se rozhodnout. S geometrii je na vyber vsechno mozny, viz. treba dve rady Merid. Nektry vyrobci delaj klasickou geometrii, nektery slopingovou atd. Jen posed se da nastavit cca 4ma zpusobama podle ruznych filosofii. Moznosti je zkratka spousta.

            Tazateli doporucuju stravit 10 minut casu pomerenim jednotlivych casti tela a vypoctem idealni geometrie a rozmeru kola.

            Zkopiruju sem z Cometitivecyclist povidani o posedu:

             

            The Traditions of Road Riding and Our Three Styles of Fit

            When we look at the bikes we sell we recognize that most of them descend from the traditions of road racing and long distance riding. There are also bikes for time trialing, cyclocross, and other cycling „disciplines“ and each of these has its own traditions and optimal fit options. Very few of us actually race and many of us don't ride as long as we might like, but the bikes we sell can all be fit to suit your preferred riding.

            We see three basic styles of road riding fit, each designed to meet clear goals and expectations. We believe that a bicycle that fits your riding style is the one that creates the best experience. We need first to determine what style of fit (or combination of styles) matches you best before we go about achieving a precise, personal fit for you.

            The three styles of fit work with the sometimes complementary and sometimes competing objectives of comfort, speed, efficiency, and power. Creating a great fit involves creating priorities among these objectives and knowing yourself. All bikes should fit comfortably, but this priority can be weighed against other objectives. Every choice we make about fit and the bike we choose (frame, fork, model, material, size, parts, etc.) has consequences for our cycling experience. We can explain either by e-mail or telephone how different choices will change your experience and what the advantages and relative compromises will likely be.

            For example, the more aerodynamic and „aggressive“ Competitive Fit emphasizes speed and efficiency but favors those who can adjust to positions that others will find difficult to maintain over long days in the saddle. In other words, the Competitive Fit may for some become uncomfortable over longer distances or it may not suit those for whom the priority of greater comfort actually increases speed. The slightly more relaxed Eddy Fit adds comfort but compromises some aerodynamic and power efficiency in order to gain endurance and ease. The exceptionally comfortable French Fit understands speed as a feature of comfort and puts power and efficiency in terms of longer endurance goals.

            Each of the three styles of fit can be achieved on the same model bicycle, though perhaps not the same size or parts set up. Knowing how you want to ride will help determine what you want to ride.

            1) The Competitive Fit. It's called the Competitive Fit because it's our signature fit. We've found that this is the look and the feel that most of our customers expect out of their new bike. This is the most „aggressive“ fit and suits those with an interest in racing, fast club riding, as well as those with a greater measure of body flexibility to work within the racer's comfort zones. Most modern road bikes, like the majority we offer at Competitive Cyclist, are usually pictured in sales catalogues with the Competitive Fit. But this doesn't mean that you should ride a bike that looks or fits like this.

            Wanna look like a pro? This is the fit. It features a low, aerodynamic bar position that places slightly more weight on the hands than on the pedals and saddle, a close knee to pedal spindle ratio that emphasizes power and efficiency, and it puts the rider low in the handlebar drops. Typically the frame chosen will be the smallest that is appropriate. In fact, since the heyday of mountain bikes in the 1990s and more recent studies of professionals looking for an aerodynamic advantage, the Competitive Fit has become most bike shop's conventional wisdom.

            After all, who doesn't want to look and ride like a pro? This fit is easy to sell but may not work for you since it actually best suits those who are willing to accept its clear emphasis on speed over comfort. For most of us, the pure Competitive Fit is too extreme even if it is still viable for young riders and racers, for those who love shorter, faster rides, and for those who just find this comfortable. Expect to be rather low even on the tops of the bars where you will spend the majority of your cruising time on the brake hoods, expect too to be lifting your neck slightly to see ahead of you with a rather „short and deep“ reach into the bars as you push back on the saddle to stretch out.

            The Competitive Fit creates a more compact body position with the chest low and the back as flat as is necessary to get down into the drops. The saddle to handlebar drop is sometimes as much 10cm or more. 2) The Eddy Fit. Lots of folks find the Competitive Fit to be ideal. But for those who find its aerodynamic emphasis to be overly aggressive and uncomfortable, the Eddy Fit is almost certain to be ideal for you. It's a position that reminds us of the way Eddy Merckx looked on his bike in the early 1970s, and it dates from well before Eddy's time and continued in the pro peloton well into the 1980s.

            There is nothing „dated“ about this style of riding. We all know that Eddy, Bernard, and Guiseppe were all very, very fast riders! Bike design has not, in fact, changed that radically since their time---only the look, the fashion, and the style of riding. The Eddy Fit is simply no longer the „fashion“ among pros who keep pressing the envelope of comfort to create more efficiency and power.

            The Eddy Fit emphasizes less saddle to bar drop. You will notice less exposed seat post on traditional frames and a lower saddle to bar ratio on all fits, including compact designs. Typically it requires a size up of about 2–3cm in frame size from what is today usually offered by in current aero professional look of today. But make no mistake about it, this fit will get you down the road with speed, efficiency, and power.

            A few differences from the Competitive Fit in addition to a taller front end and less saddle/bar drop is a less craned neck and easier forward-looking position, slightly less weight on the hands and more on the saddle and pedals, and a knee position that usually moves a bit behind the spindle (rather than a knee-over-the-spindle position, thus adding a bit of power). Bikes set up for the Eddy Fit change their look only subtly in comparison to the Competitive Fit though the results are dramatic in terms of greater comfort. This fit is easier on the neck and shoulders but no less suited for racing or fast solo or club riding.

            We adjust this fit by „sizing up“ the frame and adjusting the stem lengths to create proper balance, proportion, and to maximize the frame's potential. This position lets you into the drops with less stress on the neck and back and so encourages you to go low into the bars for longer periods. The Eddy Fit typically features a saddle/bar drop of only a few centimeters. 3) The French Fit. This fit is so named because of its legacy in the traditions of endurance road riding such as brevet rides and randonneuring. However, the French Fit isn't merely about touring, riding long, or even sitting more upright. It is about getting the most out of a bike that fits larger and provides much more comfort to the neck, back, and saddle position.

            While the Competitive Fit generally puts you on the smallest appropriate frame and the Eddy Fit sizes up a bit or raises the bars, the French Fit puts you on the largest appropriate frame. While this bucks some current conventional wisdom – and is, in fact, the least commonly used position of the three we espouse – it is still the position advocated by some of cycling's wisest and most experienced designers, who also happened to be riders who like to go fast and far with an ideal amount of comfort.

            This fit features a taller front end (with a larger frame and/or head tube extension and stem), handlebar to saddle drops that are much closer to level, and favors riders who are looking to ease stress on the neck and back, ride as long and as far as they like, and are not concerned with the looking like an aggressive professional. In comparison to the Eddy Fit, the rider has even more weight rearward and a slightly more upright position such that „hands in the drops position“ is close to the Competitive Fit's „hands on the hoods position.“ Some may say that this was not how modern race bikes were „meant“ to fit but we have learned that the French Fit's size up tradition works great on the most modern bikes.

            By increasing the frame size we raise the bars without radical riser stems and still create balance and proportion with respect to the important knee-to-pedal dynamic. It is important to remember that as frames get larger the top tube effectively shortens. This means that the longer top tube on a larger frame is appropriate because as the bars come „up“ and the ratio of saddle to bar drop lessens, the rider achieves a „reach“ from the saddle to the handlebars that is just right!

             

            We recommend this fit for riders who really want to be comfortable and fast over longer distances. Please note that the French Fit disregards all emphasis on stand over height (standing with the bike between your legs and your shoes flat on the ground) because the French Fit school believes that this measurement has little actual value regarding fit. An ideal compromise for those who can't shed their concern regarding stand over height is the choice of a „sized up“ compact design to achieve a higher relative handlebar position.

            Nevertheless, a French Fit can work with traditional, non-sloping frames as well. As an example, a person who might ride a 55cm or 56cm frame to achieve the Competitive Fit, might ride as much as a 59cm or 60cm in the French Fit. While bikes in the French Fit are not the racer's fashion they tend to look elegant, well proportioned, and ride like a dream.

            Our Three Styles of Fit are dynamic and flexible programs that are molded to suit your needs and expectations. Elements of one style can be worked into another precisely because there is more than one perfect fit for everyone.

            Our promise is to listen carefully to you, work closely with you to provide the confidence and expertise you should expect from a professional bicycle shop, and create an outcome that exceeds your expectations---we want you to have a bike that rides even better than you had dreamt it would. We are happy to discuss our fit philosophy and work out the specifics and details with you.

            Buying a great bike starts with great products---and we are committed to brands that have long proven their value and quality. But having the right bike also means buying the one that best suits your riding goals. We work with people using all the resources of our experience, not just fixed formulas or dogmatic notions. If you know what works for you, we are happy to oblige. If you seek our professional advice, we are here to help.

            Our aim is to offer you the competitive prices that you deserve, the personal touch of a local bike shop, and the experience of bicycle professionals who are committed to your satisfaction.

            © 2004 Competitive Cyclist      sales@competitivecyclist.com 888–276–7130

            0 0
          • mates555  

            A nemluvíte každej o něčem jiným?? Kros vs cyklokros ??

            Já jsem si koupil silničku a nějak se na tom necejtím…:-( ještě mě zbylo něco dílů tak tam zkusím rovný řidítka a když to nebude OK tak se ji pokusím prodat..ale naději na prodej si moc nedělám…:-(

                
            0 0
            • Volf  

              taky mě napadlo, jestli si vůbec rozumíme. já mám termínem kroska myšleno cyklokrosové kolo.  Krosové nebo fitness kolo by mně nesmělo do baráku :-)

              0 0
            • mr.antik  

              Jestli jsi na tom nikdy nejezdil, tak se moc cejtit nebudeš. Případně bych zkusil širší berany, jestli se bojíš o stabilitu

              0 0
    • rainbowone  

      55 tis. není na kolo postavené na kvalitním Carbonovém rámu ale spíše na hliníku  a pokud chceš stavět tak kup už hotové kolo a to si dovybav dle svého a zbylé komponenty rozprodej. Já bych ti doporučil sadu Shimano Ultegra nebo Campagnolo Centaur , kvalitní zapletená kola Campagnolo Zonda nebo Fulcrum R3 případně Mavic Ksyrium Elite .

      Můj typ je http://www.canyon.com/…r/specs.html?… , http://www.canyon.com/…r/specs.html?… , http://www.canyon.com/…r/specs.html?…

      Nebo něco takto osazené.

      0 0
      • MARIN  

        Takze treba Specialized Tarmac nebo Roubaix nebo ScottCR1 neni kvalitni karbon?

        Jak se na to prijde?

        Jaky karbon je kvalitní?

        0 0
        • HoK  

          No nějaký rozdíl tam bude. Když se podíváš na stránky Specialized, tak třeba Tarmac má 4 různé rámy. Od těch nejlevnějších značený jako 6r carbon přes 8r, 10r až 11r carbon, který má S-Works.

          0 0
          • MARIN  

            ale to ja vim, ze rozdil tam bude ale tvrdi ze za 55 to neni na kolo postavené na kvalitnim karbonovem ramu

            0 0
        • rainbowone  

          Spešl nebo Scott jsou super rámy jenže si spočítej kolik tě stojí celé kolo kvalitně osazené? Na 55tis. se prostě nedostaneš když budeš mít Carbonový rám. Jenže je blbost osazovat super rám levnejma tretkama . Lepší  je koupít kvalitní zapletená kola slušnou sadu a kokpit. Protože na co je ti Carbion rám , když se kola kroutí jako žížala.

          BH skoro neznám a i ty informace o tom rámu jsou nulové , navíc to osazení není úplně kvalitní -  nekompletní 105 , nekvalitní zapletená kola . Ten výprodejový model už je na tom lépe.

          Já jezdím sezonu Cinelli Pro Estrada , kola Campagnolo Zonda a letos jsem na to hodil 11Chorus a oproti hliníku co jsem měl před tím je to prostě úplně jinde , tuhost , pohodlí , váha… Jedinej problém jsou pak peníze ale dá se říc že na hliník už se vracet rozhodně nechci

           
          0 0
          • BH  

            jen na vysvetlenou:BH ma podle hodnoceni v zahranici jedny z nejlepsich karbonovych ramu na trhu (kolo osazene ramem G-2 bylo vitezem souteze  kolo roku 2006 ve Francii),asi nema cenu rozepisovat nano technologii , kterou nyni pouzivaji, je to popsano na oficialnich strankach BH,ale  ramy G-1,2 jezdili profici ze staje Liberty seguros (Hruska), Loni i letos jezdi na ramech G4  profi tym AG2, tak to asi nebude tak spatne… Kolo BH speedrom  je osazeno jinym typem karbonoveho ramu  a vybava je sice zakladni, ovsem, cena kola s karbonyvym ramem 35 tis  neni asi spatna, ovsem nemuzes od toho ocekavat totez jako od kola za 100 tis. Na ramu speedrum je i model osazeny Ultegrou za 45 tis…

            0 0
          • Attila  

            Dostaneš.

            0 0
            • rainbowone  

              Hluboce se omlouvám :) Tak jo ,dá se koupit silnička do  55tis. na Carbonovém rámu chce to jen hledat .

              0 0
          • yetti  

            Plne s tebou souhlasim – vyhodit 55 tis za kolo ovesene tretkama janom, aby to melo carbonovej ram je zhovadilost. Sam ma ted carbonovyho LOOKa a oproti predchozimu hlinikovymu Cannonu nevidim ve vlastnostech ramu zadny zasadni rozdil. Ten LOOK je subjektivne mekci nez Cannon, ale rozhodne neni pohodlnejsi a hmotnost je srovnatelna.

            Ja jsem zastance vyvazene vybavenych kol, takze za 55tis bych videl neco na Ultegre/Chorusu, Ksyria Elite/Fulcrum3 a k tomu nejaky slusny znackovy ram a kokpit a myslim, ze krome funkce by to mohlo i skvele vypadat. A kdyz se bude trochu shanet mohlo by se najit ve vyprodejich i neco treba na Dure …

            0 0
    • BH  

      mrkni se na www.ebikeshop.cz kde bych ti doporucil BH, ktere dovazime. Jsou zde zajimave modely 2009 kde na karbonu jsou kola jiz od 35 tis. Kc s vybabavou SH 105 (Speedrom)  odkaz: http://www.ebikeshop.cz/…ts/zbozi.php?…[]=40&Trideni=Ce­naZbozi_M1 a pak jsou zajimave nabidky lonskych modelu napr. Global concept G-2 na DuraAce za 59 tis. Kc. http://www.ebikeshop.cz/…-dura-ace-08 . Je zde take tentyz model v komisnim prodeji http://www.ebikeshop.cz/…ace-08-bazar kolo je prakticky nepouzite ( zmena finacni situace kupujiciho). Na tema carbon ano nebo ne, se zde na BF dozvis zcela jiste spoustu informaci, pricem Ti, kteri karbon budou vehementne hanet na nem nikdy nesedeli. Ja za svou osobu to mohu rict, ze jezdim karbon na silnicece cca 2 roky a k hliniku bych se uz nikdy nevratil, jednoznacne lepe absorbuje narazy od nerovnosti na vozovce( klasicky test prujezdu po kostkovici) a je lehci, lepe prenasi energii vynalozenou do pedalu. Ja osobne jsem zaznamenal vyrazne  zlepseni sve vykonnosti na silnicce  a to prostou  vymenou hliniku za karbon. takze neco na tom karbonu je.

       
      0 0
      • Jirikus  

        Silničky BH se mi vždycky líbily.

        Když někdo říká, jak je karbon sqělý, prosím uvádějte na čem jezdíte, ono asi fakt bude rozdíl v karbon rámu za 50+ tisíc od renomované firmy a kompozitu za 20 ze skelných vláken. Nehledě na to, že kvalitní hliník za 20000 bude vždycky lehčí než levný kompozitový rám.

        Teď mě neukamenujte, nejsem odborník, karbon nejezdím.

        0 0
        • Attila  

          Víceméně máš pravdu.

          0 0
          • Attila  

            Ale za 2–4 roky užívání se z toho kvalitního hliníku stane kvalitní žvejkačka.

            0 0
            • Jirikus  

              Tohle je obecně platný názor na BF na hliníkové rámy. Nový je krásně tuhý, ale po dvou až třech letech je z toho strašná žvejkačka. Podle mně je pravda asi někde trochu jinde, nevěřím, že kliník, který je velmi lehce namáhaný, změkne po dvou nebo čtyřech letech a to tak, že to dotyčný pozná.

              0 0
              • Bebe  

                Přesně tak…

                0 0
                • Attila  

                  Dotyčný to právě nepozná, protože se jedná o plíživý efekt! Pozná to ve chvíli, kdy přesedne na karbon :-)

                  0 0
                  • jecnak  

                    Kde prosimte kalibrujou pocity? Zasel bych si zkalibrovat zrak a odhad vzdalenosti a mozna bych k tomu pridal i mereni tuhosti kdyz uz tam budu. Jen certifikovane laboratore prosim.

                    0 0
            • jecnak  

              Ani kdyby to byl skoroprofik co najede 20000km za rok, tak nic takoveho neni. Videl jsem mereni cyklickeho namahani odpovidajiciho 50000km a mereni pred a po. Vysledky stejne. Tohle je ciste placebo.

              0 0
            • yetti  

              Neni hlinik jako hlinik. U kvalitnich ramu se neni treba meknuti obavat, protoze to driv odejdou vsechny komponenty moralne i fyzicky nez ram zmekne. V roce 96 jsem si poridil hlinikovou silnici Campione Oria a jezdil jsem na ni 8 let a pak jsem ji nechal kamaradovi a ten na ni jezdi dodnes a ram je porad super. Asi bude o neco mekci nez byl jako novy, ale jezdi se na tom porad velmi dobre.

              0 0
        • BH  

          jezdim kolo BH s ramem G-2 (druha generace kompozitovych ramu z uhlikovych vlaken u BH). Nyni je v prodeji ram G4. Zcela urcite je rozdil v tzv.karbonovych ramech, jednak carbon je ozneceni pro kompozit z uhlikovych vlaken (nikoli skelnych) a pak zalezi na vstupnich surovinach ( je vice vyrobcu zakladnich surovin jak uhlikobvych vlaken, tak i pojiva) i vlastni technologi  vyroby. ta se lisi, jednak ve zpusobu kladeni zakladni textilie,ale take zpusobu vytvoreni ramu. Nekdo slepuje jiz hotove trubky  a nekdo vytvari zakladni trojuhelnik  jako kompaktni celek . Zadni stavba se vzdy „prilepuje“ k hlavnimu trojuhelniku

          0 0
    • Lister  

      Nebudu tvrdit že to bude finančně ani hmotnostně super nabídka, ale pokud nejde o závodní nasazení, tak bych asi upřednostil pohodlí před vším ostatním a klidně naházel na dobrý rám levné cetky (jak tady někdo píše)

      Specialized Roubaix comp, sada Campa Veloce, Zondy, do té ceny se to musí vlézt a já bych měl z něčeho takového asi velkou radost – určitě větší než z hlíny na Duře.

      0 0
      • Luma  

        Přesně jak píše Lister,taky bych asi vzal nějaký pěkný carbon rám a sadu hodil klidně Shimano 105,Sram Rival nebo Campu Veloce.Třeba BH carbonový rám s integrovanou sedlovkou co je na ebikeshop.cz za 29tisíc vypadá pěkně.

        0 0
      • jecnak  

        Ja bych teda mel vetsi radost z hliny na Dure, co bude vazit lehce nad 7kg a pojede, nez z karbonu tesne pod 9 s Aksiama.

        0 0
        • Lister  

          jasně, jde prostě o preference, vše záleží na stylu jízdy a zamýšleném použití a jak jsem psal: netvrdím, že to je ta nejlepší nabídka, jen to co bych vzhledem k tomu co majitel požaduje volil asi já…

          0 0
          • martin7  

            Jelokož mám možnost dostat kolo ze států, tak jsem našel těchto pár verzí.

            http://mikesbikes.com/itemdetails.cfm?…

            http://mikesbikes.com/itemdetails.cfm?…

            a natyto se prý musím chvíli počkat

            http://mikesbikes.com/itemdetails.cfm?…

            http://mikesbikes.com/itemdetails.cfm?…

            co vy na to? Dle diskuzí bych ale preferoval variantu dobrej rám a „horší komonenty“ protože ty potom můžu kdykoliv vyměnít, pokud mě silnice více chytne.

            Díky za postřehy

             
            0 0
            • rainbowone  

              Ten Cannondale SuperSix 3 je pěknej . Osazení taky jde . Otázkou je cena dopravy a CLO.

              0 0
              • martin7  

                dopravu mám opečovanou, budě mě stát litr. Clo je otázka. Já nakupuju v USA dlouho a často, nikdy jsem clo neplatil i za dost drahý a velký věci, nicméně si ho v mejch kalkulacích vždycky připočítám  (i DPH), protože to závisí jestli ta zásilka projde nebo jakej celník tam zrovna sedí. 

                0 0
            • Jirikus  

              Ten Spešl je dámský, tak pozor :-)

              0 0
              • martin7  

                jo já vím, ale uvedl jsem to tam jako příklad, protože mbudou mít i pánskou variantu ve stejný ceně. Ale přesto díky za postřeh:-))

                0 0
    • Jirikus  

      Tady je to o preferencích a martin7 by se k nim měl vyjádřit.

      • buď to bude kolo na hodně kvalitním celohliníkovém rámu osazené dobrými koly a komponenty a jeho váha pak bude dost dobrá, ale nebudeš moc in, protože in je carbon :-).
      • nebo nekvalitní kompozitový rám, který bude určo těžší než hliník, ale bude to osazené podobně jako hliníkáč.
      • no a naposled relativně kvalitní karbonový rám osazený komponenty z nižší cenové hladiny. Výsledek bude slušný základ s možností postupného dokoupení lepších věcí, ale zase bude těžší než ten hliníkový.

      No a moje rada zní, koupit kvalitní hliník a osadit ho nějakými lehkými a tuhými koly, koupit nějakou pěknou karbonovou sedlovku a řídítka a pověsit na to S105 nebo CVeloce a máš kolo hodně pod 55, které ti udělá dobrou službu, bude relativně lehké a krásně tuhé.

      0 0
      • kubad  

        po skušenostech s kvalitním carbobnem bych se k hliníku nevracel a radši na kvalitnější rám dal slabší výbavu – časem doladil lepší kola

        0 0
        • Lister  

          tady ale bude problém v tom, že kvalitní karbon v tvém podání dosáhne cenového limutu už samotným rámem :-)

          0 0
          • Jirikus  

            Vzhledem k tomu, že martin7 psal, že má možnost dostat kolo ze států, tak tento carb. "rám ":http://mikesbikes.com/itemdetails.cfm?… už považuji za hodně dobrý a cena je dle mě na kolo za 55 přiměřeně nízká na postavení kola za 55.

            0 0
          • Jirikus  

            Ale samo se nebavíme o krásných karbonových rámech italských firem, tam by kolo za 55 určo neposkládal.

            0 0
          • Zdenda CUBE  

            Pánové, nechytejme se tu za slovíčka, mám stejnou zkušenost jako David a taky už bych se k hlíně nevrátil. Je v tomto případě nutné rozdělovat co si pod pojmem kvalitní karbonový rám kdo představuje. Bude samozřejmě velký rozdíl v ceně horké novinky konkrétního modelu na začátku sezony a pak toho samého rámu při jeho výprodejích po sezoně. To je jeden úhel pohledu. A druhý, že osobně bych dnešní trh s rámama rozdělil „ZHRUBA“ do 3 skupin kvalit rámů: 1. jsou novinky a špičkové top rámy renomovaných firem, kde jsou ceny pochopitelně mimo okruh zájmů zakladatele vlákna, 2. je dnes již zlatý střed kvalitních rámů, které při výše uvedených slevách lze již koncem sezony sehnat za rozumný peníz a kvalita je slušná, a pak 3. skupina rámů od firem, které jsou cenově dost dole, ale jsou od firem, které nejsou prověřené zkušenostmi, nikdo je nezná, a nebo jsou to první pokusy firem se zavedením karbonových rámů, a tam je na uvážení kupujícího, jestli se tím je vůbec ochotný zajímat. Logicky nemůžu srovnávat rám za 15–17 000 s rámem za 60 a víc a chtít porovnávat tuhost, váhu a ostatní vlastnosti. Natolik je snad každný soudný, aby pochopil, že cenový rozdíl a léta zkušeností by „MĚ­LO“ být na vlastnostech někde znát. 

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              A když jsem se tak krásně rozepsal, tak mě napadla ještě jedna poznámka. Docela mě vždy pobaví poznámky typu: „Karbon mi na kolo nesmí“, Slyšel jsem že …„, "Karbon se určitě láme“ atd. atd. Zajímavé je, že jsem se tu ještě nesetkal s názorem: „Sezonu jsem jezdil alespoň průměrný karbonový rám, ale po sezoně jsem ho odstrojil a hodil do kontejneru a už se celý tetelím jak si zase znovu zpátky pořídím hlínu, to teprv bude poježděníčko.“ Zajímavé je, že tyto názory tu šíří lidé, kteří si podle mého názoru ke karbonu ani nečuchli a jak je už v našich luzích a hájích pravidlem, „Když to nemám já, tak vám to aspoň pobleju“. Jen tak pro zajímavost koukněte na čem se dnes jezdí profi závody a myslím, že k tomu není za potřebí žádný komentář, jestli je karbon jen výstřelek a je lepší hlína. To by asi stačilo, až jsem se u toho zadýchal :-))) HOVK.

              0 0
              • kubad  

                se šetři :-) si už pán v letech – ale jinak teda souhlas

                0 0
              • Lister  

                ty ses nějak rozjel :-)

                Ale vždyť mi s tebou souhlasíme… jak jsem psal výše na to použití by mi nejvíce seděl pohodlný karbonový rám. Asi bych volil něco z řady Spešl Roubaix (proč ne Tarmac je asi jasné – pohodlí, v tom by měl být roubaix lepší a to asi většina hobíků ocení více než nižší hmotnost nebo maximální tuhost) a na to hodit Kampu Veloce nebo Shimano 105 – dle preferencí. Kola bych asi vždy volil Zondy, protože mi za ta peníze přijdou jako nejlešpí volba. Zbytek volit podle toho kolik zbyde peněz, asi by se hodily karbonový rodla, ale to už se asi nevleze, nešetřit ne sedle.

                0 0
                • martin7  

                  díky za názory. Já po přečtění vašich názorů a po diskuzích s pár lidma, kteří také hodně jezdí u mě převážil názor:

                  1. Karbon rám
                  2. lacinější komponenty ( asi shimano 105)
                   

                  další komponetny co kde seženu v akci.

                  0 0
                  • karelH  

                    Určitě souhlasím s Listerem a poskládal bych to. Na bike-palastu je veloce za bezkonkurenčních 285E, k tomu Zondy a zbývá ti 40 tis. na rámovou sadu a ostatní „drobnosti“. To by ti skoro mohlo vyjít i na ten Roubaix SL

                    0 0
      • martin7  

        preference viz níže

        0 0
    • folty.hans  

      Ahoj, vím, že to sem nepatří, ale dovolím si něco nabídnout.

      Mám tu dvě silničky, jedna je Kona full carbon, komplet Dura-Ace, kola Mavic ksiryum SL stříbrná, jinak karbon. doplňky FSA včetně klik, byla by za 50 000,– Kč a je nejetá, fungl nová, velikost L ..

      Dál tu mám Motobecanu, párkrát jetá, jako nová, komponenty Dura-Ace, kola Ritchey Protocol, zbytek Ritchey WCS. Rám je opět karboňák. Cena 39 900,– Kč. Velikost L .

      Víc info a foto na mail: hans.foltan@seznam.cz

      ještě jednou omluvte ,,inzerci" , ale myslím, že zakladatele vlákna by to mohlo zajímat

      0 0
    • martin7  

      poslední, co jsem našel

      http://www.fahrrad-xxl.de/…madone-52-sl

      0 0
      • martin7  

        a úplně poslední. Co vy na to?

        http://www.fahrrad-xxl.de/…odell-2008-2

         

        pak už udělám nějaké rozhodnutí.

        0 0
        • martin7  

          sorry,nevložil jsem to jako linky :-))

          je moc brzo ráno

          0 0
          • Jirikus  

            Ten Trek je hodně starý, ale neříkám, že to musí vadit, jen mně se nelíbí ten opačný sloping u starších Trek rámů. No a ta Merida za tu cenu je moc pěkná, jen někomu by mohla vadit značka.

            0 0
            • jecnak  

              Nevim jak u toho kusu na fotce, ale moje Madona negativni sloping nema i kdyz to tak vypada. Hodne klame u stredu dopredu predsazena sedlova trubka.

              0 0
          • kubad  

            Trek

            Merida

            0 0
      • Zdenda CUBE  

        Pokud ti není proti srsti Trek, tak skoukni tady na BF bazar, nějaký E-schop tam vyprodává Treky modely 2009, třeba by sis tam něco vybral, jinak jsem narazil i na výprodej slušných kol na E-schopu z Jilemnice, nevzpomínám ale jak se majitel jmenuje… zkus pohledat a nemusel bys řešit dopravu ze zahraničí jak uvádíš ve svých odkazech

        0 0
        • Pedro RB  

          To bude Ruda Špicar, ne? Kamarád si u něj teď nechal postavit karbon. Ridley na Ultegře SL a cenou na tom byl asi jako je tady ten limit..

          0 0
          • kubad  

            jj Ruda kouzelník – některé ceny má zajímavé, některé dražší než v obchodě navíc je to ten co vnucoval Maxtorovi Duru :-)

            „Mě například jistý Ruda Špicar asi před půl rokem nabízel sadu Dura Ace sundanou z kola (ale prý novou) za jedinečných 33 000 s tím, že nová stojí 45 000 – 50 000 (stála tehdy na koloshopu 29 900)“

            0 0
          • kubad  

            navíc ten člověk – obchodník  který inzeruje na cyklobazaru místo aby si zaplatil komerční inzerát u mě nemá kredit ani důvěru :-(

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              Takových se tu objevuje víc, viz Pinarella z Berouna atd. Já jen že není nutné za každou cenu koukat do zahraničí … :-)

              0 0
        • martin7  

          tady dopravu neřeším, protože jezdím okolo toho obchdu cca 1× za 14 dní. Tzn osobní odběr a možnost si to projet

          0 0
    • Bebe  

      Trek Madone 4,5 2008 tohle je za 39990,– pokud to sem už někdo dával tak se omlouvám… za 40tis. bych řekl velice zajímavá nabídka a pořád Ti do 55tis zbývá rezerva na upgrade + peníze za věci, který bys prodal.

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        To je přesně ten případ co tu někdo zmiňoval, kdy je ten samostatnej rám tak šeredně přepálenej až to bolí

        0 0
        • Pedro RB  

          Já to tam chápu jako akci:celé kolo za cenu rámu.

          A to by se mohlo vyplatit po menším upgrade (kola..)

          0 0
          • Bebe  

            Jasně, je to za celé kolo. Sám sem se na něho byl podívat a nevypadá vůbec špatně, rozhodně bych řekl velice solidní základ na upgrade. Jenže já mám kolo jen do vitríny, tak jsem se na to vykašlal :-)

            0 0
        • Lister  

          co je na tomhle kole tak špatného.

          Nevidím žádný velký problém, kombinace 105/Ultegra bude dostačující i na amatérské závody a pokud to měla být narážka na kola, tak Bontrager nemá vůbec špatné sety, takže bych je neodsuzoval.

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Četl si vůbec co jsem tam napsal? Reagoval jsem pouze na to, jaká je cena CELÉHO kola a kolik je tam vyhozená cena na samostatný rám. Nic neodsuzuju, jen jsem upozornil na to, jak nesmyslně drží cenu samotného rámu vysoko. Když si někdo může dovolit v akci prodávat celé kolo prakticky za cenu rámu, tak bude někde asi dost značný cenový nepoměr.

            0 0
            • Lister  

              Ona totiž formulace:

              samostatnej rám tak šeredně přepálenej až to bolí 

              se dá velmi jednoduše chápat tak, že je rám oproti ostatnímu kolu zbytečně dobrý a zbytek pak ošizený – a tak jsem to taky pochopil (slovo samostatný jsem četl asi jako samotný…)

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                Je jedno jestli napíšem samotný, nebo samostatný, ale pokud se prodává celé kolo do 40k a za rám chtěj 33k, tak je jasně vidět, že ta cena rámu pokud bys ho kupoval samotný je nekřesťanská. Zas mě to jen utvrzuje v přesvědčení, že na některé díly (tady rám) musí být napálená velká marže, když jsou schopni oželet tržbu za ostatní vybavení a ještě stále se jim to rentuje.

                0 0
    • zarkow  

      Ahoj, využiju toto vlákno – co si myslíte o tomto kolu? http://www.merida-bike.cz/…-EVO-907-com Dá se sehnat za ty peníze něco lepšího? Jinak prosím „odpůrce“ Meridy o případné konstruktivní argumenty.

      Díky

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce