• stařík

    Pro ty, co se rozhodují. Dlouho jsem hledal silniční elektrokolo pro mé potřeby – eliminovat +20 let a + 20 kilo. Možnosti pohonů jsou ebike motion v zadním náboji, fazua a bosch. Fazua je dobrá, ale 250wh baterie je reálně na 75 km výletu a to pouze na eko a při šetření (jetí za svoje), kde to jen jde. To je na výlet s rezervou nepoužitelné. Tak mám cannona synapse neo 1. Plná spokojenost. Reálný dojezd 175 km, tj. bohatě i na delší výlet a s rezervou a to při využití i větší pomoci . Nastavení motoru pro silničáře, tj. výrazná pomoc od kadence 70 a pocitově pak s kadencí stoupá. Při kadenci 40 – 60 je přípomoc vlažná, což je dobře. Nástup motoru zcela plynulý, pocítím jen zátah a to podle nastavené pomocí. Vypnutí na rovině vůbec nevnímám. Nemám odčipováno, přesto na rovinách v klidu těch 33–35 km/h uvisím . Takže teď to mám já naopak, po rovině makám a těším se na pořádnej kopec, kde si já, když chci odpočinu. Platí totiž nikdy nezávoď do kopce s elektrokolem, pokud to je do těch 26 km/h. Mám ještě MTB v elektrice s bafagem500 a baterií 630wh. Takže můžu srovnávat a jsou to úplně odlišně nastavené motory. Kdo zkusil MTB a myslí, že motor u silnice, gravelu, bude stejný, ta není. Píšu to proto, protože jsem hledal info od někoho, kdo to silniční elektrokolo má a těch je hrozně málo. Zase jezdím s partou, co má –20 let a – 20 až 30 kilo a jsem v pohodě a už na mě na kopci nečekají, teď je to obráceně.

    0 0
    • adam1  

      Neeee:((( svět se řítí do řiti – bohužel :(

      0 0
        MTBIKER doporučuje
      • Karel72  

        Naprosto souhlasím :-(

        0 0
      • Roxteedy  

        co je na tom špatného, že chce v 60ti jezdit s mlaďochama? A elektrika vyrovná jejich síly?

        Kéž bych byl v 60ti alespoň jako on!

        0 0
        • UHU  

          na uvisení na rovině při 35km stačí v 60 letech trochu potrénovat

          0 0
          • zdenal8  

            No tak vždyť píše, že to má spíš aby jim stačil v kopcích, že na rovině jede za svý, protože to nemá čipnutý.

            0 0
          • stařík  

            Tak si vem kámoše, co vážej 70 kilo i s tím 8kilovým kolem, dej si na záda 20 kilo, na kolo si přivaž dalších 10 a zkus to. Kanystr 20 litrů do batohu dáš a na rám si těch 10 liko taky můzeš přivázat. A mùžeš i tahat, až přijdou 2 – 3% nahoru. A budeš borec. Já borec nejsem.

            0 0
            • UHU  

              já taky nejsem borec – mám 70+ a dám na kopci 15m UP/min, půl hodiny určitě, delší jsem už teď tady nejel. Každej je jinej, ale občas se to chce zmáčknout – pokud to zdraví dovolí. Také o sil. elektro uvažují pokud budu moc po 80. Jinak váží kolem 14kg.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                15 VAM/minutu je 900 za hodinu, resp. 450 za půl hodiny. Nad 70 let hodně, opravdu hodně slušné!

                0 0
                • UHU  

                  zato z kopce to stojí za … a to mám v sezóně kolem 80kg.

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • stařík  

            Dneska jsem zkusil u bafanga funkci boost.To je legální ožulení limitu 25 km/h. Nad 25 km nastavíš na displeji připomoc boost ( je nad nejvyšší úrovní) zmáčkneš na ovladači tlačítko boost (je u palce) a to kolo jede bez šlapání, co motor dá, jako moped. A dá 39 km/h po rovině. Pak to nezvládaj kolečka v převodovce. Motor by jel dál. Jede to do tý doby, než to tlačítko pustíš. Prostě si uděláš z kola elektromotorku.

            0 0
            • psbiker  

              Že to jde udělat, neznamená, že je to legální. Asi chybí i..

              0 0
              • stařík  

                Nevím. Je to od výrobce, český kolo a kolo splňuje, co v EU má.

                0 0
                • psbiker  

                  EU – max. 25 km/h s motorem 250W nominálních. Kolik prodaných kol tohle splňuje? Snad nějaké městské pojíždědla.

                  Asi to výrobce umožnil pro použití mimo veřejné komunikace.

                  0 0
                  • stařík  

                    Moje silnice to splňuje, protože průšvih je tady hned a nechci to kvůli nějakýmu machrování s rychlostí podělat. Na to nejsem takovej střelec. Stačí banální autonehoda a nechci to platit. Třeba taky životní pojištění by bylo v háji.

                    0 0
                  • stařík  

                    Je to možný. V návodu to není. Starší modely umožňovaly přimo v menu nastavit si tuhle maximální rychlost uživstelem. Teď už to nejde a tak asi přidali tohle.

                    0 0
                    • ronda  

                      Návod není nad zákon, ani ho nenahrazuje. A auto taky umí dvoukilo i bez nějakého čipnutí, přitom legální to je jen u sousedů na některých dálnicích.

                      0 0
        • adam1  

          Tady jde o to že za cca 20let budou lidi tak zhýčkáni tak zblblí že budou brát vše na pohodu :( není to dobrý – můj názor .Ani jim nepříjde že na ebiku budou on-line např. :((

          Vraťme se spíše ke svobodě !!!

          Palec nahoru ,kteří jezdí za své ,ikdyž jdou pěšky ,atd.

          Ten pocit ikdyž třeba trpí stojí za to !!!

          0 0
          • stařík  

            Až budeš mít 4 vnoučata a budeš se chtít vrátit po letech „na sedla“ do Alp, který já mám za svý proježděný skoro všechny křížem krážem, tak pokud to bude za svý s kamarády o 30 let mladšíma, tak budeš borec. A i takový jsou. Já to nejsem. A nestidím se za to.

            0 0
            • ronda  

              njn, tak bylo vcelku normální, že s věkem trochu klesala výkonnost a tomu se holt přizpůsobovaly cíle. Jenže dneska máme všude tu inkluzi…

              (Mám k šedesátce už jen malý kousek a přiměřeně za svoje. Netlačím se s touhle elektrickou viagrou tam, kam nepatřím)

              0 0
              • hawrda  

                Pravda.

                0 0
              • stařík  

                Tak já zase u kol cíle nechal a přizpůsobil techniku. Taky řešení. Horší je to na lyžích. Tam sice pokořím kdekoho a v terénu obzvlášť, ale už jen pár set metrů a už ne od rána do večera. A tam zatím žádnou berličku nevymysleli. A u běžek, tak u nich je to ještě horší. Tam už jsem ty cíle taky přizpůsobil. A běhat.To už nemůžu vůbec. Tam cíle zmizely úplně. 

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Dvojan1  

      Kolik to váží?

      0 0
      • stařík  

        17,6 kg na krámě bez pedálů. Váhu se jinde nedočtete. A je to gravel. Máto 32 gumy a pořádný ráfky a dráty. Silička s Fazuou je 13,5 kg, ale má poloviční baterii. A je víc slyšet za jízdy. Silničky se dostanou i níž, ale baterii nemaj vyjímací, takže to může problém. Nelze ji vzít třeba na pokoj nebo dom. Pak je nutný mít buben s prodlužkou.

        0 0
        • adam1  

          U nás ti starší jezdí sami podle výkonnosti prostě A a B někteří i C není to ostuda :)prostě to tak je :)

          Vůbec proti ečkařům nic nemám a i je zdravím :)

          Dle mě to není ok :):(

          0 0
          • stařík  

            Jasně, já jezdím i s o 10 let starším. Do kopce na kole bez elektriky už mu teď, kdy je mu 68, stačím. Ještě předloni mi vždycky ujel. Apropo silniční kola bez elektriky mám 3. A rád si na ně sednu. Ale nechci ostatním kazit výlety a nechci, aby se mi museli přizpůsobovat­. Proto.

            0 0
            • adam1  

              https://www.canyon.com/…endurace-on/

              Když se dívám na přípomoc tak ta je stejně do 25km/h to mi po rovině nedává u silničky žádný smysl ?

              To se jako morduješ na rovině na 15kg+ kole 32–37 km/h?a výšší rychlosti jim stejně zas nestíháš ? Brrrr:))

              0 0
              • stařík  

                No proto to mám teď obráceně. Po rovině je zle, teda když chceš jet rychle s ostatníma, do kopce si oddáchneš, když chceš jet s ostatníma. Když jedu sám, tak si dávám, jak chci a po rovině, kde bych jel třeba 32 bez éčka, jedu jen 28. A zas třeba kopec si dám na eko (eliminuje váhu kola a trochu přidá) a kde bych jel 15, jedu 18. Limit 25 je v RVHP, pardon, teď EU. V USA je vyšší a třeba ve Švýcarsku, co není v EU, taky vyšší. Psal jsem to proto, protože jsem měl z jízdy ve skupině po rovině strach, že mi ujedou. Netřeba ho mít, i s tím kolem o 10 kilo těžším uvisím, ale na to tahat vpředu, to není. Taky z toho důvodu, že už mi síly ubyly.

                0 0
        • Dvojan1  

          Tak to jsem tipoval, že má míň. Proto jsem se ptal. Mám taky gravel a má 16,9 bez pedálů a 40mm pneu. Přiznanou baterku 500.

          0 0
    • CzechJoker  

      Doufám, že se nedožiju dne, kdy bych si taky koupil elektrický moped a dělal, jako že šlapu. Na silnicích potkávám řadu reálných staříků, kteří se klepou jako značkový pes, ale jedou 100% za svoje.

      0 1
      • DjOriech  

        ja taky, to bych se radsi zastrelilm, nez sednout na moped… jeste se to jsou chlapci jako ty co maj vsech pet pohromade a nikdy by nejeli autem ani vlakem nebo podzemkou, ale vzdycky za svy, at se deje co se deje… i kdyz uz se trepes z posledniho, ale vzdycky vis ze za svy… a o tom to je, o tom je zivot, ta radost, ze za svy… a ja doufam, ze kdyz se to vyzaduje, ze mi vseci, udelame, tak jak ma byt, protoze tak je to spravne, tak to ma byt…

        0 1
        • dedek55  

          Ahoj…no jsem zvědavý jak takovéto moudrosti budeš ze sebe sypat až ti bude 65.....

          Lidé jsou různí , někdo vydrží do devadesáti a někdo jen do šedesáti .

          A tys zřejmě vševědoucí že víš jak to bude.

          Držím ti palce at' tě nenapadne se zastřelit až nebudeš moci.

          0 0
          • DjOriech  

            ne, stojim si za svym, brokovnice uz je nabita…

            0 0
            • dedek55  

              :-))) Vypadá to žes fakt vševědoucí :-))

              0 0
              • DjOriech  

                sorry, chtel sem rict ebike uz je nabitej :)

                0 0
                • dedek55  

                  V poho :-) Já si zas nalil republiku a ebajka mám na zítra taky nabitého :-)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • zdenek  

      Copak u starších, tam tu elektriku chápu. Lepší nějaký pohyb, než sedět u piva. Nebo u lidí, kteří používají éčko v rámci rehabilitace, než zase mohou jezdit klasiku. Ale tuhle jsem potkal rodinku (rodiče cca lehce přes 30, děti 1. st. ZŠ) a všichni na éčkách. Přitom v terénu bez většího převýšení. Obávám se, že takové děti už z éčka na klasiku nikdy nepřejdou… :-(

      0 0
      • Kouba_2005  

        Třeba byli někde na výletě a éčka si tam zapůjčili, to nevíš. Půjčoven je všude po ***** a když je ta možnost …

        Takový máme i známý. Byli kdesi na Šumavě, půjčili si éčka a pak na fejsbůku machrovali, kolik najeli kiláků. Po návratu se s námi projeli po místních kopečcích, paní hned v prvním kopci tlačila, nasraná na všechny, a že už s námi na kolo nikdy nepojede, maximálně tak po cyklostezce kolem Ohře. Jóóóó, za svoje to je holt někdy dřina :-)

        0 0
        • babkanakole  

          Druhá věc je, že poslední dobou je snad snažší si půjčit si elektrokolo než něco rozumného bez motoru. Pokrok nezastavíš.

          0 0
      • mr.antik  

        Naštěsti je cenovka ebiků taková, že vyjde líp zaplatit si pár týdnů na Malorce (nebo jinde) shodit tam deset kilo a získat rozumnou fyzičku zpět. V dnešní dobrmě je spiš problém ten čas, udělat něco pro zdraví, to vidim na sobě.

        Ale pokud se rád někdo honí s mladejma, je ečko jediná možnost.

        0 1
        • ratel  

          Jo, ale k tomu ještě plastickou operaci, nastrelit vlasy, viagru do podsedlovky…

          0 0
      • jirkous3  

        Jinak to nejde. Napřed se koupí kolo mámě, pak jí choť do kopců nestačí a koupí ho i sobě. No a když chtějí jet s dětmi na výlet tak nemohou jet rodiče na elektrice a děti klasiku. To by je v kopcích utrápili. Ono je to dost obtížné jezdit na ekole kopečky 5 km/hod.

        Nebo – a to je pravděpodobnější – mají ekola z půjčovny. Ono totiž převážet čtyři ekola autem či vlakem není nic jednoduchého.

        0 0
      • exxonvaldez  

        To budou asi ti, který jsem viděl ve fitku s polystyrenovejma činkama:-)))))

        0 0
    • jeniiiik  

      Nechce se mi to tady číst celé. Ale tady máš Fazuu. Kopce na střední a vysokou výpomoc. Eko jen občas v dlouhých stoupáních…

      0 0
      • stařík  

        Bosch-ebike.com sekce Range assistent je podle mě vynikající simulátor dojezdu za všech možných podmínek, co se vyskytují (i hrubost povrchu, vliv pneumatik a posezu jezdce, ty hlavní samo taky (váha soupravy, průmerná kadence…). Vzhledem k tomu, že motory mají víceměně ztráty stejný a zanedbatelný, tak je obecně platný. Lepší jsem nenašel. Tam vyjde, proč já 74 km a někdo jiný a jinde 100 km.

        0 0
        • jeniiiik  

          Tak psal si, ze pořád na eko a co nejvíc šetření baterky. Není pravda. Přítelkyně, stejné kolo, cca 130km, jen eko, okolo Opavy, kopečků je tady celkem dost. Takže te 250 baterky bych se na silničce nebál. Naopak co je kravina, tak ebikemotion bez torzního senzoru. Jen motas nohama na prázdno a jede to samo. Blbost. A nemůžeš Fazuu porovnávat podle nějaké stránky s motory bosch…

          0 0
          • stařík  

            Porovnávám jen dojezdy za různých podmínek. Třeba jak se mění dojezd s váhou nebo s protivětrem. Co ho ovlivňuje víc a co míň. A stejně si myslím, že tohle číslo je nezávislé na motoru, pokud má přibližně stejnou účinnost, což všechny mají. Prostě waty za hodinu dají wathodiny u všech elektrospotřebičů. Jediné, co se může lišit jsou vstupy (senzory) a křivky, podle kterých se motor chová. A protože jsou lidi víceméně stejní, tak nastavení křivek pro zvolenou oblast použití bude taky víceméně stejné. A ty křivky moc oblbnout nejdou. Dáš jiný kola (místo 29 27,5 a někdy stačí i jiný gumy) a ten pohon nefunguje, prostě tý jednotce nesedí vstupy z čidel a neví, co má dělat, tak dělá, co umí a lezou z toho kraviny.

            Jinak u mě fazua boduje jednoduchostí a tím, že má 1 typ a ty výrobče kol ber, nebo nech ležet. A většinou ji berou. Protože je dobrá.

            0 0
      • marttoni  

        Co se dá na Stravě s éčkem získat pod achievements? To jsi v žebříčcích na segmentech s cyklisty?

        0 0
        • jeniiiik  

          Pardon, přepínám si to na ebike, je možné, že u nějaké jízdy jsem to zapomněl. Napraveno.

          0 0
          • marttoni  

            musel jsem si rejpnout:-)

            0 0
            • jeniiiik  

              Však v pohodě. Mě to taky sere, když mi těch pár KOMů zajetých ve skoro komatu sebere nějaký elektrikář.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.