https://eshop.skoda-auto.com/…1/24/43/1001
třeba někoho zaujme sleva
https://eshop.skoda-auto.com/…1/24/43/1001
třeba někoho zaujme sleva
Kdysi kola Skoda delalo i RB, co si pamatuji.
Za 10 na Sore ok.
Ale ten popis. To je jak když teď instaluješ XPčka. Vaše práce nyní bude rychlejší a efektivnější bla bla bla.
To nectu. Rovnou specifikace.
Tohle je Superior.
To si myslim, ze uz je par let dela.
Ale kdysi davno jsem videl i RB. Hodne davno.
Škoda, že tam nenacpu široký pláště, jinak bych ho bral hned. Na zimu by to byla paráda.
pěkné kolo.Ale přiznám se- mít na kole nápis Škoda,když je to „Schade“? Dělat jim reklamu ?
Tak to je velice snadno řešitelný…
trochu na palici ne?
Na autě máš taky nápisy a loga přelepený nebo sundaný? Přece jim nebudeš dělat reklamu.
Nemá auto…
škoda auto není výrobcem bicyklů…tohle je evidentně záležitost propagace!
rozhodně bych si na kolo nedal reklamu na výrobce aut z Reichu, který zaměstnává lidi v režimu totálního nasazení!
(Arbeit macht frei! …aber Freiheit nur for nazi)
Nikdo to po Tobe ani nechce
Tak ty máš dost.
Vidis a ja bych klidne jezdil na ruzovym kole s jakymkoliv napisem, pokud by bylo dotovane. Kazdy to mame jinak ;)…
Na každém kole máš něco napsané. Je mi fuk, jestli je tam Škoda nebo Superior.
No, zrovna v tomto případě to je opravdu jedno…
Za ty prachy mi to přijde fajnové.
za ty prachy jim děláš fajn reklamu… a určitě ti dají, když pokorně poprosíš, i dres v barvách firmy Schade ! :-)
a to ZDARMA !
Romancero, ty děláš ve Škodovce a naštvaly tě malé odměny nebo si tu kompenzuješ nějaký jiný mindrák?
Tipl bych si, že B je správně.
tak hlavně jsem chtěl zjistit , kdo tady tu značku propaguje!
PS: neznám nikoho, kdo by tady nějaký mindrák neměl:-)
Tak určitě.. O kole víš kulový a navážíš se Škodovky..
Značku tu nikdo netlačí, jen se tu řešily zkušenosti s kolem, které má svoje plusy i mínusy
Malé odměny ve Škodovce posledních několik let nehrozí, takže za b) bude správně :)
Jenže s jídlem roste chuť
Bude to konkretne asi tento Superior, za tu cenu super kolo na takový to domácí ježdění…
tušíte někdo, jak široké pláště by se tam daly dát? Možná blbě hledám, ale nikde jsem nenašel..
se silničkami nemám zkušenost, nevím, zda by mi stačila velikost, největší mají 58cm, na délku nohy 88–89cm ukazují kalkulačky spíš rám 60cm
Tak píšou tam "rozměry: šedá/černá. Tak spíš koukni, jestli máš nohy spíše šedé, nebo spíše černé a vybírej podle toho..:-)
Uz ho mam doma a vic 25mm se tam nevejde. I rafky jsou pouze 13mm a to je max na 25mm.
Mám to v 52, vyměnil jsem výplety za Shimano o šíři 19mm a v předu mám plášť Continental grand Sport 25 a vzadu 28. A pohoda. Dnes prvních 60km a naprostá spokojenost. Za 8000kc pecka.
Já první kolo se zmrsenou zadní stavbou reklamují. Druhý kus už je ok. Dnes prvních 40 km. Rám je poměrně dlouhý, doladil jsem kratším predstavcem. ******* je ovšem zadní kolo. Výplet je měkký a hned se udělala osmice, a to jsem nenajel do žádné díry. Navíc zadní plášť je zmetek, má bouli. Takže pláště půjdou do ři.i a kupuju hned nové.
Tak za, slovy, osm tisíc nelze čekat Colnago nebo S-Workse…
Přesně tak, je to tzv. do do, tedy dodělat doma…
Tak jsem si dneska zaexperimentoval, vytáhl dvoje momentálně zahálející Aksia – jedny na Conti UltraSport 25, druhé tatáž značka, ale 28 – a nahodil je na Škodovku. 25 samozřejmě v pohodě, bodejť by ne, když i na původních zápletech je stejný rozměr. 28 vzadu prošla, i když ne s nějakou extra velkou rezervou, ale vepředu se na výšku do vidlice vešla tak natěsno (no vešla – dostal jsem to tam, ale dřelo to), že šla hned ven. Čili na zkoušku padesátka na větru s obutím 25 vpředu, 28 vzadu, bez problémů, neškrtalo to, ale teď už jsou zase vpředu i vzadu pětadvacítky a osmadvacítky půjdou zpátky na Felta…
Jakou máš zkušenost s tím ježděním na 25mm vs.28mm pláštích? Teď budu kupovat nové a právě se rozhoduji jestli 25 nebo 28. Taky to bude Continental (GP 5000, verze s duší).
Osmadvacítky vozím, když vím, že pojedu delší kus po rozbitém asfaltu, šotolině, kostkách apod., jinak bych řekl, že pětadvacítky bohatě stačí. Ostatně není to tak dávno, co se vozily standardně třiadvacítky, taky tam ještě nějaké mám, a nemusí se chodit moc daleko do historie pro ještě užší obutí na silnici…
Ahoj, tak jsem nasadil nova kola a nove plaste 25mm a mam tam jeste trosku vic mista nez predtim.
…jen tak pro info…
V terénu to samozřejmě chápu ale proč ty snahy o co nejkratší zadní stavbu u silniček?
Duvodu je vic, nejpodstatnejsi je, ze je pak stavba pevnejsi a neztraci se energie ohybem (pruzenim), kolo pak jde „za pedalem“.
Tak nápis se dá lehce vyřešit , za ty peníze jsem koupil synovi na první seznámení se silnící.
Jinak to dělá Superior .
Ano,psal jsem to už 11.11.
takže superior jsou jen prodejné děvky, které nemají žádnou firemní čest?
To z příspěvku, na který reaguješ, nevyplývá.
Zato z tvého příspěvku je zjevné, že jsi primitiv a ubožák.
Je to debil.
Kolo je doma. Za tu cenu super! Jsem překvapen jak kolo pěkně jede i na hrbolatějším asfaltu. Jen mohlo mít kolo kotoučovky.
Pro info: Jsem 181 cm, koupil jsem velikost L. Je to na hraně. Možná bych mohl mít i XL.
Kotoučovky :-), na kole za 9tkč :-)
Proč ne, hydry na pakach dura Ace, ještě bych ocenil carbon rafky…
aby se tam ještě vešly 40mm pláště
Jo kdyby to bylo takhle za těch 9 tak to bych si to snad koupil taky a to už jsem na silničce nejel 20 let, teda tu co mám na balkoně zacvaklou v trenažéru nepočítám :-)
:)
Myslíš ty páky doufám v elektrice? Za ty love už by tam bejt mohly…
Proč ne? 9 je cena hodně pod cenou. Za běžnou cenu tam být otouče můžou. Ale nevadí, i tak za tu cenu paráda.
Jakou máte mezeru mezi zadním pláštěm a sedlovou trubkou? Resp. mezi pláštěm a objímkou přesmykače.. Čekal bych pár milimetrů, ale u mého kusu tam není ani milimetr..
Jejda. Jaký mas pláště a kolik mají řádky vnitřkem?
Pláště Schwalbe Lugano 25–622
Řádky vnitřkem? :-)
Ráfky.....automatická oprava debilní jabka.
Ráfky 622 – 13c Weinmann Flier SL
Na 17c ráfku je vysoký 23mm. Zkus to přeměřit. Vypadá to, že ty uzounké ráfky z toho dělají šišku.
Vychází mi to kolem 24 mm. Zkusím najít přesnějsí způsob měření.
Ale je to originální osazení..
A dre to? Pokud ne, tak co resis?
Nedře, ale nemyslím si, že to je takhle v pořádku
Byva to takto na dost kolech. Mozna se ti to nelibi,ale moc moznosti jak to resit neni.
Jenže trocha bordelu a bude sem u to všechno chytat na smyk a hoblovat barvu. Nemáš možnost, půjčit si o někoho jiné silniční ráfky s jinou gumou?
Přesně tak..
To momentálně nemám, ale zkusím přes víkend pořešit.
Pak dej vedet, jak jsi to poresil.
Ono by bylo dobry to vyfotit kolmo na kolo, takto je to zkreslene.
Taky zalezi, jestli je smyk dobre vyskove serizen vuci prevodniku, mozna by sel dat kousek niz a mista by bylo vic. Dalsi moznost je uzsi plast, ale zas na ukor pohodli atd. Teoreticky by mohl pomoci sirsi rafek, ale co zas na to reknou brzdy?
No a posledni moznost co me napada je pouzit navarkovy smyk a k tomu nizkou objimku, jak na prilozenem fotu.
Vse vsak stoji penize a resit toto u kola za polovic ceny nevim jestli ma smysl.
Já to právě výměnou dílů řešit nechci – je to úplně nové kolo, které skládali někde v servisu a tohle je výsledek..
Proto jsem se tu ptal, zda je to normální. Ideálně, kdyby mi tuhle oblast někdo z majitelů vyfotil.
dokud ti to nikde nedře, tak není co řešit,
Ono to tam nasadit jinak ani moc nelze. Kolo musí být tak jak je a přesmykač musí být nějaký 1–3mm nad velkou plackou. To je spíš problém rámu + zvolenému osazení.
Pokud je ten smyk spravne vuci prevodniku, jak jsem psal vyse, tak to nema s praci servisu nic spolecneho. Proste je to natesno, tak jak na mnoha jinych silnickach, nikde nic nedre, takze spis hledas problem tam kde neni.
tak hlavně neříkat nahlas, že jsou silnice, kde je 23 mm maximum co se vleze :)
Kdyz kouknu do historie, tak uvazoval o koupi gravela, pak asi vyhrala vyhodnost teto koupe a ted je zdeseny z toho, ze to bez nasledku v podobe skrable objimky smyku proste bude moct jen na silnici.
Výhodnost koupě nevyhrála..
Gravel jsem koupil a s radostí používám. Tohle je spíš pokus se podívat i do jiné kategorie za málo peněz a překvapilo mě, že je to takhle natěsno
To je tohle kolo?
Ano
Tak ho popros, jestli ti to nezměří a nevyfotí detail.
Myslím tazatele.
Pokud je to běžná věc, tak to řešit nebudu..
Večer mrknu, případně vyfotím. Jakou máš velikost rámu?
Mám Lko..
Mám XL a mezera je tam tak 3–4mm.
Vuci objimce smyku, nebo sedlove trubce?
Skoda, zes to nevyfotil z druhe strany.
No vůči objímce jsou to ty cca 3 a vůči trubce cca 4. :)
Tady se podívej, třeba ti to pomůže.
Asi ti tam neco chybi:)
Tam je díra jak do zadku.. Kdybych tam měl tolik místa, tak neřeším nic..
Právě, je tam díra jak vrata.
Jiný kus ve stejné velikosti – mezera je výrazně větší.
Takže bych řekl, že u prvního kola šlo o výrobní vadu.. Nebo možná jen horší souběh výrobních tolerancí komponent.
Neumím si představit, kde by se vzaly takové vůle, ale budiž. Blahopřeji k vyřešení.
Rám je svařenec z nařezaných trubek…
A ty maji vicemilimetrove tolerance ;))
Ale zase se to vaří v nějakých šablonách ne. V normálním světě teda :)
Mělo by se no. Ale jde o to, někde se uřízne trubka o milimetr jinak, nebo se seřízne pod špatnym úhlem a ono to hned udělá více mm jinde. Svařovaný konstrukce maj navíc tolerance dost velký.
A husty ;) je to posleze prodavat a tvarit se jako anjel co činí dobrodiní za par tisicovek. Njn, skorovychod ;).
Sup se taky vaří v Číně teda myslím co jsem koukal na to video THunter v Kopřivnici.Jo už si vzpomínám, přijde jim z Číny rám v surovém stavu.Jistý si ale nejsem
třeba je to podle norem, si to dohledej, nebudeš aspoň za šaška
Třeba… ;)) Jo, komu neni shury dano …
No jde o to jestli to je podle výrobních tolerancí zmetek (na který se při výstupní kontrole nepřišlo, nebo tento rám kontrolovaný nebyl), nebo je to ještě v souladu s jejich výrobníma tolerancema. Ono jestli mají deklarované že se tam vejde 25mm plášť maximálně, tak tam nevidim tak velký problém, silnička je kolo na silnice, s bahnem se nepočítá a místo tam je. Já na svojí silničce nemám ve vidlici a v zadní stavbě místa nad pláštěm o moc víc (mám teda 28mm a místa tak 3mm) a bezproblému s tim jezdim.
Nedávno tu byl článek jak se liší skutečné geometrie horských kol od výrobcem deklarovaných a týkalo se to i zvučných drahých značek. Zajímavé by bylo přesně oměřit několik kusů stejného modelu.
spíš jinak vyfocené + plášť má taky velkou „toleranci“ a není 25 jako 25 i u stejného výrobce …, tudíž bych to bral jako 25mm se vleze, víc tam necpi a pohoda.
Ano, plášte se můžou lišit, i když mají deklarováno 25 mm. Mít to tak natěsno nevidím jako výhodu.
a jakou to má nevýhodu?
budes muset premyslet co koupis potom :) bohuzel realny sirky a vysky plastu na ruznych rafcich,to jsou celkem nedostupny udaje
25mm tam vleze a o čem bych měl přemýšlet ?
No, že když bys náhodou jel po silnici a obalil se ti plášť kilem bahna, že ti bude dřít o objímku přesmyku přeci :-D. Mě se to ještě nikdy nestalo, ale na BF je přeci možné všechno :-).
Kilo bahna jsem na silničním plášti taky ještě neměl.
stačím projet silnici čerstvě posypanou živicí (jemným štěrkem) a asfaltovou penetrací-krásně se to lepí na pláště..Tohle jsem jednou zažil při sjezdu ze Šerlichu…dobrý adrenalin v zatáčkách!
Jo, a přesně to je situace, kterou zažíváš na asfaltu při každém švihu.
Navíc při týhle situaci přichází většinou vzápětí defekt, guma se vyfoukne a mezera zase zvětší.
Vyfoukly petatricitky. To je ted moderni.
??? dnes už nefrčí silikony?
:D
Tak jestli se tam vleze každá 25 a nebudu chtít jezdit širší, tak proč ne, ale jak jsem pochopil, tak jsou i 25 různě široké a pak by mi docela vadilo předem zjišťovat jestli zrovna tenhle plášť, ktery si chci koupit, mi tam ještě pujde.
25 by mělo být 25
pokud není je někde problém a až to nastane tak to řeš, jinak se bavíme o ničem
Přiznávám, že jen reaguji na to co tu dost často o rozměrech plašťů píše, ale možná všichni co to tu psali kecaji, nebo jsou troubove co si to neumějí změřit.
a na co konkretně?
Že výrobcem deklarovaná šířka nemusí vždy sedět a tak se může stát, že jedny 25 můžou být širší než jiné 25.
nemusi. Můžeš reklamovat
Tak reklamovat mužů, ale není tedy lepší mít v rámu rezervu a stačí jen pár mm a nemuset řešit zbytečnou reklamaci?
mužeš, stačí si koupit jiné kolo :D
Ja si ho kupovat nebudu, i když za tu cenu to není vůbec špatné, ale ptal jsi se tu jakou má nevýhodu malá mezera. Tak třeba pro někoho to ušetření starostí s případnou reklamací pláště :-)
tak předpokládám , že jsou povoleny nějaké rozměrové tolerance! Samozřejmě ve vazbě na použitý ráfek…
Ono to je docela běžná praxe u 28mm plášťů. Klasické silničky mívaly deklarováno často 25mm max, ale někdy se to doto dá nacpat i „užší 28mm“.
No třeba tu, že takhle levný kolo bych si pořídil jako zimák. Ale s touhle mezerou tam full size blatník nenarvu.
tak asi nejsi cílová skupina výrobce kola. Co ti k tomu mám napsat jiného?
Je to silniční s 25mm prostupnosti. S blatnikama očividně nikdo nepočítá. Zase je o to kratší zadní stavba což někdo jiný třeba ocení
Nejsem. Jen mě to napadlo jako nevýhoda.
jasné, bohužel,
Za 9K tam vidím jen samé výhody :)
A sociální jistoty.
a navíc perfektní propagace Schade das Autooo ! :-)
Vsadím se , že VW by takové kolo se svým logem do světa nepustil! Ale z filozofie koncernu je jasné proč.
To bys tam ale nenarval tak i tak, na blatník tam musí být mezera aspoň ± centimetr a to včetně místa ve vidlici a zadní stavbě.
V tomto případě že se tam nevejdou. Jinak obecně, hůř se srovnává. Pokud nějakých 26 nebo 27 mm je méně než 25 mm u jiné značky, tak to zkrátka trochu klame.
prave do toho vnasi i zmatek stale sirsi silnicni rafky ,ted nedavno sem cetl jak si borec udelal radost koupil na inzerat karbony ale meli 19mm vnitrni sirku na starych mel 15mm a continental 5000 25mm no a jak ty kontinentaly hodil na ty karbony tak uz to nedostal do ramu :) no a sondoval jestli kdyz koupi verzi 23mm tak to bude mit tech 24–25mm :)
Pamatuji dobu, kdy byly IN úzké ráfky, tj. nějakých 13 mm. A Author dal ke kolu s plášti 35(37)/622 ráfky 16 mm. Podobně jsem viděl hodně úzké ráfky na MTB s plášti širšími než 37 mm. Ovšem nebyl problém dát plášť 19, 20 natož 23 mm do ráfku 17 mm. Ten k tomu nebyl určený, ale fungovalo to taky. Dnes je k tomu návrat, silniční ráfky 17 mm začal dělat i Remerx, starší ráfky mají 15 mm, nejnovější 17.
Fakt je, že na CX kola se běžně dávají ráfky Remerx Rapid, které mají 15 mm, obutí bývá 33 nebo 35 mm, je to bez problémů.
Tohle vše je jen o tom, jak dost věcí je záležítostí módy a aktuálních trendů. Užší nebo širší ráfky mají své vyhody, např. nižší hmotnost nebo naopak větší pevnost, tohle ale platilo vždy. Stejně tak bylo módní mít trojpřevodník, dnes je IN jednopřevodník. Nesmí člověk všemu podléhat, rozhodovat se dle toho, co sám chce nebo potřebuje.
no udajne zvlast u tech vyssich karbonu jde o aero efekt,ze maj treba sirku i 21mm a venkovni klidne 28mm a prave kdyz se tam da plast treba 25mm a nafoukne se a ma tech 28mm,tak je porad v zakrytu s rafkem a je to vic aero :)
Spatne razeno
jinak samozrejme s prichodem gravel kol a kotoucovych brzd lidi experimentuji jeste vic :) https://bartthebikeman.wordpress.com/…-mtb-wheels/
Ta barva kola je brutální :-)
barva ? :D taky me to zaujalo ale bylo to aji tady v galerii ze se to nejak louhuje a pak nastrika aby to nepokracovalo ,ale buh vi jak to ma on :)
Jak to vyrobit a udržovat na oceláku?
tady to je posledni koment https://www.bike-forum.cz/…podsky-zrzek
Díky!
Neco takoveho tu bylo… Kdyz zacinaly 29' kola :D.
Nekteri to nepousteli na zavody.
Tak mít pro jedno kolo dvoje záplety a střídat dle toho, jestli se pojede do terénu nebo hladká silnice, to mi přijde rozumné. Tohle umožní CX nebo gravel kola, případně u kol z Decathlonu, co jsou jako silniční, ale vejde se tam dosti široký plášť.
Tak já se taky podělím. V jednom případě je to už hodně hodně těsný, ale to je tím že je tam lehká osmice, na druhý fotce už normální stav. Jsem z toho trochu nervozní, tak 3 roky zpět jsem měl stejnejný kolo akorát v barvách supiku, a nevzpomínám si že by to bylo tak natěsno. Těžko říct co s tím, moc se mi to nelíbí, uvidíme jak se to bude chovat, zkusím hodit jinej plášť kdyžtak. Za ty peníze se možná dalo něco čekat, mám to jen na ježdění do práce, sem tam vejlet, ale je to zrada :D jinak je to 56
Tady je hloupá jedna věc, ono není tak těžké vletět do nějaké díry na silnici ap. a z kola je rázem osma. Pak by bylo blbé, aby kolo drhlo o podsedlovou trubku.
Jinak samozřejmě, to kolo za ty peníze, to je velmi slušná cena. Jednak jde asi o dotovanou reklamu, potom tu platí i to, že co je hodně levné, tak člověk musí s něčím počítat.
Pro lidi, co mají v okolí slušné silnice nebo cyklostezky, tak to kolo může velice dobře posloužit. Já bych na takovém kole mohl jezdit ještě tak v polovině 90. let, kdy stav vozovek nebyl tak katastrofální. Bolševik sice o infrastrukturu moc nedbal, ale občas se dělala vozovka nová. Pár režimu znamenal, že o vozovky silnic nižších tříd se přestal kdokoli starat. Ve Středočeském kraji se radši dotovala doprava žákům zdarma v rámci kraje (tj. ne do Prahy), stav silnic neřešil nikdo. Obávám se, že stav vozovek odpovídá tomu ,že se o to 30 let nikdo nestará. Ani na konci socialismu to nebyla velká sláva, ale nějaká minimální údržba tu byla. Dřív jsem jezdi hodně úzké pláště, 25mm jsem považoval za široké, radši 19, 20 mm. Dnes by to už nešlo, na širších jedu daleko rychleji.
může být lehce boule na plášti + nesjetý dezén, do toho lehce nedocentrovaný ráfek … ale pokud to nikde neškrtá ani ze sedla při max intenzitě tak bych se nebál a s jiným pláštěm to může vyjít lépe (i když bude 25)
No a proč myslíte, že je to tak levný? Protože se to nepovedlo, je to stará činská katalogovka na 23mm pláště.
Na dojíždění do práce bych radši volil nějakýho gravela nebo endurance silničku kam jdou dát pohodlně alespoň 28mm pláště. No ale nekup to, když je to tak levný… :)
…napr takova Nakamura, ta by byla mnohem vhodnejsi :))
Kvůli tomu to ale přeci vůbec nepíšu.
Píšu to, že mi příjde zcestný si u nvýho kola za 9 tisíc stěžovat na špatnou průchodnost pro pláště.
Škodovka těhle kol prodá/daruje mraky. Samozřejmě neseřízený. Nakamura o který mluvíš bude jezdit jen jedna :)
Ale, ze chytas na drc. Ne, je to jak pises.
No jo, stres před vánocema :)
Co jsem si všiml, tak tam má víc prostoru mezi pláštěm a rámovou trubkou. Někdo tu vystavil veterána Eddy Mercx a i toto závodní kolo tam má místa o dost víc.
Jinak u hotových kol, když se někdo chce zbavit ležáků nebo nepovedených kusů, tak se občas prodávají i pod cenou jejich nákladů. Individuální stavba na levném rámu vychází kupodivu za zhruba stejnou cenu.
Mám to stejně, viz fotka níž :D
Prohlídl jsem doma 3 silničky a 1 crosku. Všude je víc jak 1cm.
Což je docela natěsno, myslím ve smyslu, že zadní stavba je co nejkratší. Současně tam je ale dostatečná vůle, buď širší plášť a nebo prostě rezerva. Mít tam vůli pár mm místo třeba 12 mm z hlediska tuhosti rámu se nijak neprojeví. Z hlediska možnosti širších plášťů se to projeví podstatně.
Já to píšu z pozice člověka, který má na dvou krosových rámech zbytečně moc vůle mezi podsedlovou trubkou a zadním kolem. U nového kola bych radši tuto vůli měl co nejmenší – ale ne do extrému.
Plast se po nafouknuti na 7,5 atm dotýká v jednom místě objímky od presmykace, k..va to je smula.
To vypadá, že máš dvě možnosti – buď reklamovat, nebo přezout na třiadvacítky…
Samozřejmě reklamace
Mimochodem – co máš za velikost?
L
To je zvláštní, jak moc se může lišit 405 mm dlouhá zadní stavba s 25 mm pláštěm u „stejného“ kola. Tohle je „M“…
Když tady byla diskuze, jak to kolo je levné, tak je možná jedna věc. Za tuhle cenu nabízí kusy které jsou poněkud nestandardní, neboli moc malá či naopak moc velká mezera mezi pláštěm 25 mm a sedlovou trubkou. Sup dělá hodně krátké zadní stavby, je možné že méně povedené rámy se vyřadili a prodávají pod logem Škoda za tuto cenu. Za horší cenu lidi tolik nereklamujou.
Rámy tak moc nepovedené, že se tam nevejde ani plášť z továrního osazení, by se snad neměly prodávat ani za stovku pod značkou Fun Din Dung, ne?
Pokud tam někdo dá pláště užší, třeba 23 mm, tak někdo se s tím spokojí. Za tu cenu, že.
ne muže to reklamovat, očividně se tolerance sešly tak že je to už špatně
kam na ty hlody chodíš?
Asi tam u tebe bude nejaky problem, u me to vypada takto,velikost L.
Na kole najeto aktualne 150km v desti a bordelu a jsem maximalne spokojeny. Vyborna koupe.
Pozice smyku vuci prevodniku je tak jak ma byt.
Mi to za jizdy dokonce škrtá :-(
Mel tam byt otaznik.
Aha, tak pozice smyku je vporadku.
To bylo na pitriseceka :)
Soudruzi na tajwanu udělali zjevně chybu
Trochu sjedeš plášť a bude to v pohodě.
Nebo trochu promačknout sedlovou trubku. Par údernych a dobře mirenych ran kladivem a je po problemu.
;)
Šla by dát menší kola, 27,5 palce ? Tohle se dělává, že na kolo 28 se někdy dají menší kola, která se vejdou s širšími pneu. Brzdy snad mají určitou vůli, jak to jde posunout? Neříkám, že ideál pro nové kolo, jen spíš dotaz?
Ano, to se dela, ale s rafkovejma brzdama je to bez sance.
Já nevím, jak se ta kola liší v průměru, půl coulu je něco přes jeden cm. To snad ty silniční zvládnou? Nebo ne?
Záleží jak moc muže pustit špalky v brzdách dolů
Případně by šlo ty brzdy vyměnit, dát takové, co to umožní. U levného kola to snad je záležitostí pár stovek.
A nebo ještě kousek propilovat drážku. Třeba by stačilo 2–3mm. Teď to bude mít tak v půlce.
Rozdil prumeru je temer 4cm, tzn 2cm na polomeru. To muzes vymyslet co chces, ale ty brzdy tam nedosahnou,,
Nebo naplest torpedo ;).
To mi přijde moc (neříkám, že nemáš pravdu), rozdíl půl palce je přece polovina z 2.54 cm, tj 1.27 cm. Ale uznávám, že skutečný rozměr ráfků se může lišit jinak, velikostní značení, nevím přesně jak funguje.
(622–584)/2
Ano, já si to taky našel, ten rozdíl je fakticky větší než půl coulu, nevím, jak to značí. Asi by snadno šlo u diskových brzd.
spíš soudruzi nakoupili špatný pláště nekompatibilní se zadní stavbou … Tak hold dát dozadu 23ku a tuhle 25 nechat dopředu, no. Stejný problém byl před 15lety třeba u Durateca a to byl rám za hodně peněz – ještě „nedávno“ nikoho nenapadlo cpát na závodní silniční kolo víc jak 23mm pláště. Jo, není to ideál, ale nezaškodí vzít šupleru a změřit tenhle plášť v reálu + je možné, že „hází na výšku“
Já jsem vypozoroval, že závodní kola mají co nejkratší zadní stavbu. Jenže já si myslím, že to nemusí být na milimetry, z hlediska vlastností zadní stavby a rámu se to nijak nepozná. Sup ale dělá vše takto těsně. Možná některé pláště, ať 25 mm, tak budou bez problémů. Prostě zas tolerance u výrobců plášťů. Je to trochu hloupé pak tam nemoci ani dát plášť od kteréhokoli výrobce.
To není vůbec o výrobci – ráfkové brzdy jsou většinou (podle výrobce a typu) tak maximálně do 28mm gumy, většina rámů tím pádem počítá u ráfkových brzd tak maximálně s 25–28mm gumou. Pokud chceš víc, jsou tu modely s kotoučema nebo s CX brzdama, kam by se měla vejít minimálně 33mm guma s rezervou na bahno (UCI CX standard).
Takže najdeš rámy, kam se stěží vejdou 25mm gumy (kvůli sedlové trubce, navářce na přesmyk, nebo čistě kvůli málo místu ve vidlicích – do výšky či šířky).
Prostě se počítá s tím, že silniční gumy u silničního kola na ráfkových brzdàch končí někde u 25mm, někam se nacpe i víc, ale „nárokově“ to chtít asi nemůžeš.
Abych nechodil daleko, tak třeba do některých RB rámů byl problém „nacpat“ i 23mm gumy, protože to škrtalo o sedlovou trubku.
Když jsem koukal na inzerci levného kola od zdejšího stavitele, tak do těch levných brzd by se dle mého oka mělo vejít nějakých 30–32 mm. Má tam brzdy Force, takže asi nejlevnější. Podobně u kol v Decathlonu, kde mají taky asi levné brzdy, tak tam snad jde dát i 35 mm. Ty užší brzdy, to se asi týká vyšších modelů. Když jezdí profíci závody, tak nevím, jestli na některé etapy nebo jednorázové závody nedávají širší obutí, myslím jízdu po kostkách nebo v šotolině. Někteří výrobci ale nechávají extrémně malou mezeru mezi pláštěm a sedlovou trubkou.
Dělají se čelisti 39 až 49mm a prodloužené, ty mají kola z Decathlonu třeba a některé Kony atd, u starého Favorita se vešly 35 i s blatníkem do brzdy, ale to je jiná kategorie. Tady prostě špatně osadily zadní plášť vzhledem k rámu, což je sice problém, ale ne neřešitelný, kolik mm je občas u aero časovkářských speciálů je taky místy dost na hraně
Ano, u Favorita se tam vešlo hodně. Tehdy byl problém koupit úzký plášť, když je pak začali dělat, tak to bylo nekvalitní, při nafouknutí na tlak byly z boku popraskané, jakoby zpuchřelé, na rozdíl od zahraničních, tady už píšu o začátku 90. let.
Tak se musím pochlubit s příběhem reklamace. Kolo bylo zasláno prodejcem do Boleslavi, po 3 týdnech telefonát, že kolo je v pořádku. Tak jsem musel nafotit zadní stavbu druhého zakoupeného kusů, udělat screeny že zdejší diskuze s detaily kol, které jsou v pořádku. Dále jsem volal do superioru, kde mi potvrdili, že me kolo tam vůbec na reklamaci nedorazilo. Technik superioru k fotce zmrsene zadní stavby hned napsal, že je to jasná výrobní vada. To vše jsem prostřednictvim prodejce zaslal zpět do Boleslavi. Po té už reklamace byla uznána a čekám na vrácení peněz. Mimochodem plášt Schwalbe na zadním kole na druhém kole je zmetek, má bouli jako prase. Takže jsem ještě řešil, už za vlastni prostředky výměnu za Conti ultra sport. Ty jsou ve stejné velikosti o 1,2 mm širší, a naprosto bezproblémové. Ještě byla nutná výměna představce za kratší, původní má snad 11 cm, což je v kombinaci delší geometrií masakr.
Ja mam nastesti zadni stavbu i pneumatiky v poradku, ale kratsi predstavec jsem dal taky a Conti by se mi taky zamlouvaly vic…
Taky objednáno, řešili jste všichni dopravu kola přes dealerství škoda nebo se to dalo nějak obejít a poslat krabici poštou?
Prý je nutná odborná montáž.. :-)
Trvalo to týden, nic to nestálo, tak jsem to sám neřešil..
Postou ani ppl to nejde, ani kdyz si do kosiku prihodis neco jinyho..musi se k dealerovi
Ok, díky
K dealerovi, mám ho přes ulici. Doprava 3 pracovní dny.
Není tu nějaký majitel z Ostravy? Nevím, jakou velikost zvolit. Mám 180 cm, ale dlouhé nohy.
Co si najit prodejnu se Superiory v Ostrave?
já mám 173 cm a zvolil jsem 52. Kdysi jsem měl RB RR taky v 52 a bylo to akorát. Doufám, že toto sedne taky
v Ostravě nejsou silniční Superiory skladem, proto se ptám
Co neni? kolo nebo prodejce?
Bych rekl, ze skoro za barakem ma i vyrobce, ale nebudu zly.
v Opavě je skladem, vyřešeno
Tak cena je asi rozhodující. Jak jsem četl níže, tak vejde se tam maximálně plášt 25 mm, ještě asi od určitých výrobců. Protože co jsem poznal, tak pláště se můžou rozměrem lišit, i když udávají velikost stejnou. Dřív jsem uvažoval o Author Aura 33, to lze sehnat za necelých 14 tisíc, loňskou verzi, nepletu-li se. Tam mají pláště 28 mm a odhaduji, že se tam může vejít 30 nebo i 32 mm. Na české okresní silnice středních Čech a okolí Prahy to chce širší pláště. I těch 28 je dost málo.
Tak jasně – když si přidá nějakých 50% k ceně, může mít o 3 mm širší pláště.
Jistě, je to tak levné, no nekupte to. Kvůli takovému uvažování plno lidí vyhodilo dosti peněz, i já jsem párkrát se takto spálil.
Přesně, raději to koupit v nátěru superior za 20 tis, jen tak ten kauf bude v pořádku
Kola superior mají snad dobré rámy, ale možnost tam mít max 25 mm, kvůli tomu bych to nebral. Psal jsem o Author Aura 33, loňskou verzi může sehnat za 14 tisíc.
Vozil sem 23mm teď vozím 25mm a širší mě nelákají
Pokud někdo potřebuje širší ať hledá jiné kolo
Jezdím na 25mm kolem Prahy,hlavně Praha – západ a naprostá pohoda
Ale jo, o 5 tisic drazsi, zato hur osazene. Tak hlavne, ze to pobere 28mm plaste.
jeste si to muzete trochu vylepsit :) kdyby nekomu vadil ram s logem skoda :) https://www.primeshop.cz/…a-priplatek/
Tam bych se asi trochu bál toho vrhu sedlové objímky…
Jen jsem se kouknul na geometrii, tak mě zabolela záda :)
Škoda, že namají v nabídce i štěrkolet. Na zimu bych koupil, ale tohle je max na 25 gumy.
Zkusil jsem to ted vyfotit proti zdi aby to bylo dobre videt. Ram ve velikosti 56. Pripada mi to ok.
Je to OK a není na tom vůbec co řešit.
By mne zajimalo, jestli se tohoto nepovedeneho ramu vejdou Challenge ParisRoubaix 27mm. Dost oblíbený a hojne pouzivany plast mezi silnicari.
:)
Jestli ona to nebude tak trochu jiná cílovka.
Jo, to me nenapadlo.
pohoda, místa dost, neřešil bych to. Abys kopnul ráfek tak, že by to drhlo, to už by asi bylo beztak na taxíka. A jak jsem psal, ne každý plášť má přesnou šířku a ještě trochu záleží na ráfku, do toho může i plášť „házet“, časem se ještě o 1mm sjede a bude místa hafo :-)
Trochu se přiživím,původně jsem taky zvažoval tohle kolo,ale dostala se ke mě nabídka na jejich karbonový model Road Race CRB BF-RB03,taktéž vlastně Sup se SH Ultegra 6800,náboje DT Swiss R 32,hydrkot. brzdy Rotor CL 140.Prosím máte někdo zkušenosti s tímto kolem ,event. s tímto rámem od Supa.Cena je 40 t,Sup na 105 letošní model cca 53t.
Je to prelakovaný model 2016.
„To je ono. Chceme dát nálepky sup. Na hlavě byl hliníkový znak škoda a ten už mám vyměněn…“
https://www.facebook.com/photo.php?…
přiznejte se? Komupak se ty nálepky nelíbí a nechce´dělat reklamu Schade-das Auto? :-)
Kdybych sháněl zimáka, byly by mi ty nálepky úplně šumák.
Ta nízká cena, v podstatě podnákladová, ta je daná tím, že to je reklamní předmět. Přijde mi divné si pořídit levně, co má v sobě reklamu a tu pak odstranit.
Tak koupit kolo za devítku a řešit na něm samolepky je určitě úlet, ale když se borec nudí, ať si to klidně přelakuje, že jo. ;)
Tak zákon tím nijak neporušuje, závazek nechat tam reklamu v prodejní smlouvě tam snad není. Mně jinak nepřijde reklama na Škodu nějak horší než reklama na SUP.
Včera jsem opět viděl inzeráty, kde někdo zcela nové kolo nabízí za 11 nebo 12 tisíc.
Nemyslím, že to řeší proto, aby náhodou nedělal reklamu škodovce. Jen prostě jezdit na reklamním předmětu výrobce aut, neni tak cool jako jezdit na normální cykloznačce. A nebude muset stopadesáti lidem, co se budou divit, že se Škoda sere do kol, vysvětlovat, že to je vlastně SUP.
Peugeot se podle tebe taky sere do kol?
Já nejsem ten co se diví…
Kolo jsem objednal, a nevidím důvod komukoliv cokoliv vysvětlovat
Mluvim o týpkovi ve sdíleným odkazu na fejs výše, kterej se snaží odstranit nápisy Škoda, páč mu tam z nějakýho důvodu vadí.. Ty se s kolem zařiď jak uznáš za vhodný. Mě by byly nějaký nápisy ukradený. Sám jsem měl cukání to za tu cenu koupit, alespoň do trenažéru.
koukám že už mají jen S a M, takže zájem je asi velký a za ty prachy opravdu moc nechápu ty kecy některých
Cena je dana tim, ze se jich potrebuji zbavit.
Tak zbavit se potřebují obchodníci všeho zboží, otázka je, kolik to kolo stálo, než začlo stát 9300Kč nebo kolik přesně na korunu to dělá. Potom je obvyklé, že u nového modelu či roční verze se cena dosti nadsadí, pak se prodává za normálnější cenu. Které podnákladová rozhodně není. Nízká cena je daná reklamou, pak je otázka, jestli Škoda chtěla skutečně masové rozšíření své značky na rámy kol, nebo jen neodhadli, že to lidi nebudou za původní cenu kupovat.
Kolik stalo mas na strankach skodovky. Kolem 24tKc, tak jako u Superioru.
Tak je tam škrtnutá cen, necelých 24t, což ale moc neříká. To má pouze ukazovat velikost slevy, otázka je, za kolik skutečně se to prodávalo třeba v říjnu. Nějakou dobu třeba to kolo ale opravdu prodávali za 24t., nevím, kdo by to za to kupoval.
Prave proto jich maji tolik a prave proto ted stoji kolik stoji, proste se toho potrebujou zbavit. Za tuhle cenu se po nich zaprasi a mohou si nechat nadelat neco jineho.
Možná pár lidí to za tu cenu koupilo, pokud by dali rozumnou cenu, třeba 15 tisíc, tak by jim nezbyly zásoby, kterých se chtějí zbavit.
Občas si všímám bazarových nabídek, někdy lidi nabízí jeté kolo dráž než co stojí nové, ale zlevněné třeba na konci sezony, v době, kdy už je v prodeji verze pro následující rok.
Proc by davali cenu 15tKc, kdyz vyrobce to kolo prodaval za 24tKc? Proste cena byla minimalne stejna, ne-li vyssi nez to mel Sup.
Já bych za reklamní předmět nedal stejnou cenu jako za něco bez reklamy. Pro fandy něčeho, např. dopravního podniku, železnice – tak někdo si koupí nějaký upomínkový – reklamní předmět, dá třeba za flash paměť víc, než co stojí normálně, protože to chce mít jako suvenýr. Ale nepřijde mi, že kolo s logem Škoda bude někdo brát jako suvenýr. Spíš to beru, že firma si chce dělat reklamu, tak bych čekal, že za toto dá lidem slevu. Což nemusí znamenat podnákladovou cenu kola. Z hlediska výrobních nákladů to kolo není za 24 tisíc ani náhodou, za co jim to prodá Sup je otázka, u většího odběru může být cena jinde, neprodávají jim za velkoobchodní cenu.
Reklamní předměty maj být zadara :)
bohužel mnohdy nejsou, možná většinou nejsou. U kola by to asi nešlo. I teď, komu nevyhovuje ta krátká zadní stavba s pármilimetrovou vůlí, tak si může to kolo koupit a přendat na jiný rám. Rámovou sadu sežene za 6 tisíc, samotný rám za podstatně méně.
Co furt všichni máte s tím reklamním předmětem? To, že si to škodovka nechala zadat do superioru a ten si to mimochodem nechal zadat nekam do asie je snad uplně jedno. Škodovka dělá znovu do bicyklů už nejaký pátek a nevidím na tom vůbec nic špatného, je to historická a zároveň i módní věc, podle mě spolu auta a kola zvláště v případě škodovky silně souvisejí. Cenová politika je zase něco jiného. Nevím no, loupat z toho nálepky mi připomíná když se za sicíku loupaly nálepky favorit a prelepovaly colnagem. Ale přelepovat škodovku superiorem má jaký význam?
Mas pravdu. Chtelo by to nalepku Socialized a typ treba Mahagon (kdyz uz maji Venge)
Přelepovat cokoliv čímkoliv je kravina, a pokud se za to člověk stydí, tak si to nemá kupovat. Já bych se např víc styděl za superior a proto si ho nekoupím :-D
Proč se za co stydět,
.. mtb pells, i v této době jezdím 3*9 na deore
.. zimak Spyder, 3*9 na deore
.. silnic pells, 2*10 (tam je to lepší
Jde hlavně o to že škoda ani sup není srocialized :)
Za 10 je to koupě roku, pro nenáročneho cyklistů, ale pokud to nemá kotouče, není na tom lepší napis, nebo se tam nevlezou 29+ pláště…
Je to prostě odpad
Zvláště u levnějších kol bych značku vůbec neřešil, mně zajímá funkčnost. Samozřejmě značka může zaručovat určitou kvalitu, pak mi bude zcela jedno, když jeden výrobce vyrábí pro cizí značku. Třeba ráfky a zapletená kola Remerx pod značkou Force.
Ten Spyder máš co? Silniční, cx, kross?
Horsky
No, zrovna Remerx, nevím, nevím…
Pokud se pohybujeme v zdejší cenové hladině, myslím tím třeba kolo vybavené komponenty Sora, tak mi přijdou ráfky Remerx velmi dobré. Myslím třeba ráfky Rapid nebo Stormy. U zapletených kol by mi vadily jejich náboje, konkrétně unašeč pastorků, kde se nemůžou dávat pastorky jednotlivě, ale jen spojené dohromady, jinak se do toho zařezávají.
Před lety jsem si pořídil rám Bareš, z mého pohledu taky žádná slavná značka, ale nenapadlo by mi to přelepovat. O Superioru jsem slyšel, že dělá kvalitní rámy. Mně přijdou ale jejich kola předražená a krátká zadní stavba, kde pak tam je jen mezera pár milimetrů mně neláká. Já krátkou zadní stavbu preferuji, ale ne natěsno a ne na úkor možnosti dát tam širší silniční plášť.
tak mám dojem , že to tady je o reklamě na Schade das Auto- a ne o kole!
Pěkně ses tu vyzvracel.. :-D
Ten asi nejezdí škodovkou :-)
Ano, je to ti samej banner Škoda auto…
Ježiš, co se tady u toho sociálního zimáku všechno nedozvíme…
To je ale filuta vykutálený – kolo koupené v akci za 9.200 posílá obratem do světa za 11.900,–…
No, upřímně jsem to čekal, vychcanost je našemu národu vlastní…
Je to stejné jako např. ta akce v Black Friday s Garmin Edge 530 s příslušenstvím, kdy to frajeři nakoupili, aby to se ziskem prodali a pak nezbylo na lidi, co to skutečně chtěli na ježdění (já ne) a ne na kšeft…
A k tomu dostaneš balík keců o velikosti zdarma …
Ten vychcánek se na tom byl projet, soudím dle pneu, které jsou zjízdy lelhce pokryté prachem. Kdyby to aspoň otřel hadrem. Jsou tam další inzeráty, tenhle prodává nejdráž a zdarma plno keců. Docela bych přál, aby nějakému takovému blbovi kolo nakonec zbylo.
Tak za 11 porad dobry, kdyz nejlevnejsi silnicky na 2×8 se v akci prodavaj okolo 16k
Já tady jednu prodávám za 8 litrů na 2×9 a zatím se kromě dvou zoufalců kteří to chtěli jeste levněji neozval :)
Nalep na to SKODA a dej to za 11. Prodáš to hned…
Hele ona je ještě blbá doba, únor březen zdrazim to a půjde to za chvíli :)
..... A je za 24t :-)
Jo – teď teprve půjdou na dračku. Kdo by jezdil na kole za 9…;-)
Kde? To chci!
První příspěvek
Info odjinud z B-F.
Sakryš… Bylo by klukovi 150 cm Sko?
Bude to na něho velké. Žena měří 165cm a budu jí měnit představec za o 2cm kratší.
Kurňa, za osmičku kauf zimy. A jestli se nevyprodají, třeba na jaře i levněji :))
Tak ne, mizí rychlostí zvuku.
Sundával někdo přední kolo není ten rychloupínák nějak krátkej?
Ahoj, včera jsem ho skládal a oba rychloupínáky byly úplně v pohodě. T.
Já vepředu dvě otočky závitu ani neni vidět oska jak je hluboko to mi nepřijde moc dobrý
Kup na ali titanové za 15USD na imbus a máš klid.
Určitě musím sehnat delší důvěru v to nemám
Že by ta karbonová vidle byla širší je třeba rozdíl v upínáku oproti horskýmu?
Předek je stejný. Zadek 5mm je širší mtb
no urcite jsou ruzny delky ja kupoval naky levny naboje a do ocelovy ramu pohoda,pak sem to chtel dat na hlinik a problem,ale prave sli normalne sehnat delsi
Díky všem hodím ho do batohu a občas někde porovnám on se do jara najde na trenažeru to zatím nevadí
Oba přední
Tak ti musím dát za pravdu – při skládání nového kola jsem to nijak nezkoumal, ale dneska jsem defektil a po třetím otočení vyběhla matice z rychloupínáku do trávy. Doma jsem porovnal ten upínák s jedním starším z krabice zbytků a prohodily si místa – do bedny šel ten Supo-Škodováckej…
Hlavní je že nevyběhla při jízdě
no z ali bych ted nic nebral ne kvuli nakaze ale podle me tam poradne nic nefunguje at uz kvuli virusu nebo toho volna co ted maji,takhle sem malem prisel uz o penize minulej rok,kdy meli to volno posledni zprava od borca ze mam tri dny pockat a pak uz nic,nakonec sem to musel slozite reklamovat pres paypal
Paypal na Ali? To asi ne.
jo no bylo to na ebay a prave me zachranilo ze tam ma clovek moznost reklamovat veci bud u ebaye kde to moc nevyslo nebo prave primo u paypalu kde uz to vyslo :)
A jakou velikost? Zadní stavba byla OK?
Mam velikost M (54). Zadni stavba stavba super, myslim ze se vejde i 28 plast.
Jo, tento sociální zimák udělá určitě dobrou službu…
Chlapci se nebojí přitlačit na ceně…
Šmejdi…
Stejně jak rokosnici v Penny, Albertu a všech obchodech .. za levno koupím x za víc u sebe prodam
Prostě šmelináři…
Investiční „Škodovka“ – před třema rokama za 9 koupený, teď za 14 v nabídce…
https://www.cyklobazar.cz/…o-skoda-road
Jinak když se tu v minulosti řešila ta průchodnost zadní stavby, dneska to bylo místama spíš na krosku a šlo to i s osmadvacítkou…:-)
Zlatej Triban :)
Hlína na Soře za 14… slušný bizár. ????
neprodávám, jen mne zaujalo za jakou cenu se to prodává, to je trochu moc ne? :-D
a sorry že vytahuju tak ožehavé téma :-)
Oni kouzlili s cenou už kdysi.. Těch 24k je ceníková cena, ale prodávaly se pod 10k jako výprodej. Na bazaru pak chodily i kolem 12,5k.
Asi mají novou várku :-)
Tak zkus koupit novou silnici na sore3000 pod 20k ;)
Tak jsem to nevydržel a přestože bych měl být ve svém věku hodně nad věcí, přelepil jsem nápis ŠKODA… Podklad standardní samolepka na auta – odstín téměř sedí + logo SUP na řezacím plotteru…