Silniční karbon záplety 30-40mm galuska/plášť?

109 nepřečtených
  • Mark-H14

    Prosím o radu. Uvažuji o nových kolech na silničku. Měly by to být karbonové ráfky cca 30 – 40mm vysoké. Hmotnost ideálně do 1300g, ale to je při mém rozpočtu cca +/- 30.000,– Kč asi nereálné. Závody nejezdím, ani neplánuji.

    Někdo radí jedině pláště … levnější provoz atd.

    Jiný zase galusky lepší jízní vlastnosti a srovnatelné náklady.

    Hmotnostně to údajně vyjde téměř nastejno, když se do galusky dává mlíko. Nevím možná píšu nesmysly. Poradíte?

    Lehce jetým bych se nebránil.

    Nevím jak jsou na tom Roval Rapid CLX 40, ale ty stejně stojí balík.

    Líbily ba se mi také ZIPP 202,zase stojí balík ataké jsem četl dost připomínek ke kvalitě.

    Díky za váš čas a cenné rady.

    http://www.kolokram.cz/…rne-2–1.html

    Bohužel verze disc pro kotoučové brzdy :(

    http://www.twinsport.cz/…clx-40-disc/

    0 0
    • blaf  

      zalezi jestli ti vadi Cina nebo ne, Spinollo a wheelbuilder.eu maji lehka kola, pod 1200g, cena pod 20tis.

      zippy firecrest uz by snad problemy mit nemely, jestli se daji sehnat nekde pod 30 to nevim, nejspis ne

      ad. plaste/galusky – galuskovy kola jsou lehci, do galusky se tmel pokud vim leje, az kdyz opravujes, casto je galuska po defektu na vymenu, takze je to drazsi, zalezi jak casto defektis

      ja tohle taky rozmyslel a na novy kolo dam asi galusky, nedefektim v podstate vubec, jaka kola teda jeste nevim, libily by se mi zippy 303, ale stojej hodne

      0 0
    • blaf  

      jo a jestli plastove karbony, tak jedine znackove, do Ciny bych nesel, viz google

      mi teda prijde, ze plastove karbony obecne maji vic nevyhod nez vyhod, to spis treba Comsmicy s Exalith brzdnou plochou

      0 0
      • Mark-H14  

        303 by na mě byly asi už moc vysoké. Čínu bych raději vynechal, i když ta nabídka je mnohdy velice lákavá.

        Zatím se opravdu jen rozkoukávám, chtěl bych se trochu zorientovat, protože názory plášť/galuska se různí.

        Osobně bych se raději přiklonil ke galuskám, protože jsem do minulého týdne nedefektil :) neděli se mi podařilo říznout Vittorii Corsu …

        To s mlíkem do galusek preventivně mi říkal jeden závodník, který sám přešel na pláště. Jiný mi tase doporučil galusky s tím, že měl jeden defekt za dva roky a s sebou vozí tmel a bombičku.

        Omlouvám se za mou neznalost.

        Kola nepotřebuji kupovat teď pod stromeček, ale chtěl bych v tom mít jasno.

        Jinak moje váha je 70 – 72kg.

        0 0
        • jecnak  

          S plastovymi karbon rafky se nedostanes na pozadovanou vahu. Takze jestli trvas na vyssim rafku, je treba jit do galusek. Co se tyce rafku, vhodnejsi je sirsi s toroidnim profilem, ktery neni tak citlivy na bocni vitr. Galusky se daji poridit i relativne levne. Kvalitni galusky ale stoji podstatne vic jak kvalitni plaste.

          0 0
          • zdenek  

            A nebo může trvat na nízké hmotnosti a jít do nižších ráfků. To byl můj případ a koupil jsem tyhle:

            WH-7850-C24-CL

            0 0
          • blaf  

            a jake vlastnosti maji levnejsi galusky? je to jako levne plaste?

            0 0
            • Mark-H14  

              Jaké galusky byste tedy doporučili? Existuje mezi gluskami něco jako GP4000 S II u plášťů? Poměr cena – výkon – hmotnost – výdrž.

              0 0
              • blaf  

                gp4000 jsou i jako galdy

                0 0
                • Mark-H14  

                  ok. myslel jsem prostě galdy, které se hodně vozí, jsou lehké, odolné… vyzkoušené :)

                  0 0
                  • blaf  

                    aha, myslim, ze hodne lidi v cr vozi tufo s33 pro

                    0 0
                    • jecnak  

                      Ze setrvacnosti. Obecne vsechny galusky od Tufa jsou diky konstrukci hodnocene dost spatne na zahranicnich forech.

                      0 0
              • Pán z Dubu  

                To taky záleží, jaké povrchy silnic budeš jezdit. Fofr asfalt aby člověk u nás pohledal a tomu mizernýmu se nevyhneš. Na zadní kolo je příjemná širší galda – klidně 25 mm.

                0 0
                • Mark-H14  

                  No tak tady u nás je hodně hezkého asfaltu, ale jasně že občas je horší úsek, asi jako všude.

                  0 0
              • Lukecz  

                u gald budeš spíš než poměrem cena-výkon-hmotnost omezen dostupností :(( většina obchodů dodává buď zahradní hadice (Tufo) nebo Continental/Vit­toria. libovější kousky z rodiny Veloflex, FMB nebo Dugast se u nás moc sehnat nedají (něco najdeš airoo.cz). dobrý zdroj na Veloflexy/Con­tinental je bike-palast.com

                0 0
        • JFtryall  

          Vzal bych cinu rafky 38mm od osvedcenyho zdroje a zapletl na CX-Ray 20–24 s timhle rozpoctem klidne na DT240. Ja mam zaplety XON galuskovy a plaste na silnici fakt uz nechci ani videt. Cenove to je hodne podobny, vozim Tufo Giro Twix a chovani je uplne nekde jinde, navic ta galda je fakt strasne odolna. Na silnicku jdu, abych jel rychle, podle toho vybiram komponenty. Mnohem lepsi nez jedny kompromisni kola od premiove znacky, tak vzit druhy total obyc na 25+mm plastich na trenink a spatny silnice. Galusky za tu jizdu fakt stoji. Karbon plastovej silnicni rafek bych nebral kvuli bezpeci a vyssi vaze.

          0 0
    • gemini  

      Campa Bora One 35 mm…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • 04peter  

      Nazdar,

      kamoš predáva kolesá FFWD 38mm na DT Swiss 240, shimano.. a s galuskami Vredestein Fortezza Tricomp 23mm a gumkami (Swisstop Flash Pro), chcel za ne tuším 17tkč.. Kolesá čo som videl tak pekný stav, použité na cca 8 závodoch, galusky maj 500 km..

      Keď bych mal rozpočet jak ty, kúpil by som Zerá :) ..

      0 0
    • Lada,s  

      Jeden technický dotaz kvůli kterýmu nebudu zakládat nové téma – jak je to s brzdovými špalíky když bych chtěl střídat karbonové kola s obyč tréninkovými koly? Je potřeba pokaždé měnit nebo je možné jedny špalky používat na karbon i hliník?

      0 0
      • kubad  

        jo

        0 0
      • nooski  

        Je třeba je pokaždé měnit. Můžeš nechat jedny, pokud ti nevadí hliníkové špony ve špalku s chutí baštící karbonový ráfek. Navíc třeba korkové špalky na hliníku brzdí fakt blbě.

        0 0
      • McBlacky  

        leda bys měl speciální karbon ráfky kde můžeš použít obyč špalky. Taky se dělají, ale je jich málo a stojí docela vatu

        0 0
        • Lada,s  

          Takže chcete říct že každý kdo má dvoje kola tak pokaždé přehazuje špalky?

          0 0
          • McBlacky  

            já myslím, že mají spíš dvě+ kol. Na jednom carbon pořád a na dalších dle potřeby

            0 0
          • Zdenda CUBE  

            Jasně, také používám kola jak karbonová, tak hliníková a pokud je měním, tak zároveň měním i špalky …

            0 0
          • JakeF  

            Další plus bod pro kotouče :).

            0 0
          • blaf  

            tak ono pokud mas karbony za 30, tak mas nejspis i zavodaka za x desitek tisic a toho netahas na kazdej trenink, takze mas jeste treninkovy kolo a na zavodaku jezdis jen za peknyho pocasi nebo na zavodech s tema karbonama…

            0 0
        • JFtryall  

          Zluty Swiss Stopy funguji i na hline paradne. Pak jsem je dal na karbon a delalo to hodne velkej hluk. Je to zvlastni, urceni maji na karbon. I kdyz je fakt, ze OEM to muze mit jinak. Byly na RED brzdach. Pak jsem dal origo na karbon a bylo to o rad lepsi, nebrzdi tolik, ale predvidatelne a potichu.

          0 0
          • destr  

            Mě ty žluty Swiss Stopy strašně pískaj, ale jenom na předním kole, nevím proč.

            0 0
            • Breakpain  

              Vítej v klubu … mně pískaly i origo Shimana … po nějaký době to začalo … viděl bych to na „ráfek“ … Protože je mi s podivem, že to bylo tiché a najednou to řve skoro se všema špalkama, co jsem vyzkoušel …

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Mark-H14  
      • ZIPP 202, výška 32mm, hmotnost 1115g
      • Fulcrum Racing Speed, výška 35mm, hmotnost 1260g.(XLR verze 1235g)
      • Roval Rapide CLX 40 tubular, výška 40mm, hmotnost 1240g.

      Je otázkou kdy to bude … :))

      0 0
    • Mark-H14  

      Nemohli byste mi napsat z vlastních zkušeností s galuskami…

      jaký je cca kilometrový nájezd na galuskách?

      Myslím nějakou lepší střední třídu, která dobře jede, něco vydrží a moc neváží, v ceně 1600 – 2000,– Kč/ks.

      Kolega mi tvrdil, že na galusce najíží max. kolem 3000km, což ve srovnání s plášti Conti GP 4000 SII dost málo. To i na Ultremech ZX jsem najel témeř dvakrát tolik.

      Stále se mi to pere v hlavě zda jít do galusek, nebo zůstat u plášťů. Mám zhruba 10000km za rok na silnici, což by dle referencí kamaráda 3000km galuska byly zhruba 3 galusky na zadek a 2 na předek, což je 7.000 – 10.000,– Kč za obutí na sezónu :(

      Opravdu tomu tak je? Děkuji.

      0 0
      • javormartin  

        Tak má zkušenost s galuskami od Tufa je taková, že např model Hi carbon composit, dejme tomu taková střední třída od tufa mi vydržel cca 4500 vzadu a cca 12 ve předku. Jistě záleží na hmotnosti a na stylu jízdy atd. Já mám ± 75 kg, jezdil jsem na tom i kopce, pár závodů. Dostaly celkem zabrat. Stejnou zkušenost s nájezdem mám i s Tufo Giro Twix, ta má lepší přilnavost a vydrží ± stejně. Ajetou galusku jsem bral jako takovou, ze které lezlo plátno :)

        0 0
        • Mark-H14  

          Jasně moje hmotnost je 70 – 72kg. Díky za info. 4500 km vzadu už je něco jiného :) a pokud by to byly dvě galusky na zadek a jedna na předek za sezónu, tak by to šlo :)

          0 0
          • blaf  

            jenze on pise o Tufo, nesrovnaval bych to s lepsima galuskama…

            0 0
            • Mark-H14  

              Tak budu rád za další zkušenosti… :)

              0 0
              • blaf  

                ja bohuzel osobni zkusenosti nemam, jen jsem vyposlechl z nekolika stran zkusenosti s tufama a to, ze jsou o tridu horsi, nez jine galusky v podobne cene, to jen, abys necekal, ze koupis lepsi galdy a budou pro ne relevantni informace vyse…

                jinak G4000s jsou imho vyjimka mezi plastema, kvalitni, zavodni plaste vydrzi taky jen par tisic, ale Contiky zase nejsou ultra top zavodni plaste, spis takovy sportovni turistaky :)

                0 0
                • Mark-H14  

                  Chápu.

                  S těmi pláštěmi… Conti GP 4000 SII mám na zimáku, kterého mám chvilku, tak zatím jen 700km :( nemohu soudit. Na Ultrama ZX jsem četl dost kritiky, ale u mě dobrý, lehký a jely dobře a nájezd jsem na nich také neměl špatný. Zklamaly mě Vittorie Corsy Open EVO III, které jednak váží 220g a ztrácejí se před očima, alespoň takový jsem měl pocit a stojí dost.

                  No a teď zvažuji ty galusky na karbon kolech. Je to dost velká investice, tak bych nerad litoval.

                  V jiné diskuzi jsem četl takové dva komenty, které mě pobavily, ale může na nich být kousek pravdy:

                  • ti co do karbonových galuskových kol vrazili X desítek tisíc a zjistili,že ta investice nestála za to, tak to stejně nikdy nepřiznají
                  • a druhá skupina lidí, která nemá na to, aby si drahá kola koupila, takzase plivou na galusky, aniž by měli nějaké osobní zkušenosti

                  Jsem rád za každou dobře míněnou a upřímnou radu.

                  0 0
                  • raf007  

                    Komenty pobavily :-)

                    Moc nevím co bych poradil. Jsem přesvědčen, že pokud galdová kola pořídíš, tak litovat nebudeš. Galdy si časem najdeš ty, co ti budou vyhovovat a budeš ně mít výhodný zdroj. Z osobní zkušenosti je, při stavu našich silnic, časteji zničíš defektem než sjetím a naštavný budeš vždy, když budeš muset měnit :-)

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Něco natom je = nečekej zázraky .-) … zlepšení tam, je, ale zvýšení ceny roste exponenciálně. Já si koupil uhlík kolo … dražší 2× toik co Al … lepší … spíš v mojí hlavě … kdybych to tušil, asi jsem neměnil .-) … přiznám to tu :D. Ale je to low end carbon … vzít vyšší řadu, asi to bude jiné, ale to už by peněženka nevzala .-) …

                    0 0
                  • Marskatin  

                    Obávám se že jsi se dotkl docela trefně problémů.

                    Každopádně bych se být tebou pokusil kola vyzkoušet. Třeba se s někým domluvit na společné vyjížďce a prohození kol.

                    A taky je potřeba počitat s tím, že největši rozdíl je při přímém přesednutí. Jak už na nich chvíli jezdiš zvykneš si a už ti to nepříjde. Dokud zase na něco lepšího či horšího n epřesedneš.

                    Obávám se, že počty těch, co něco četli bude větši než těch co mají přimou zkušenost. Myslím kola srovnatelně tuhá, težká, srovnatelně obutá. Za sebe třeba jezdil jsem vitorie open corsa cx II, pro mě dobré nedefektil jsem, jely dobře a roční nájezd takový, že životnost mě nemusela trápit. Kola easton circuit ( předchůdce ea70), galusky tufo speciál, kola remerx rtx, náby novatec, spim cx ray. Abych to shrnul váhově rozdil čtrt kila, 23 mm pláště vs. 21 mm galusky. 24/28 vs 20/24 špic… Závěr z toho nevyvozuji žadný. Kola různé váhy, tuhosti obutí nejsem schopen odfiltrovat jednotlivé vlivy. A tak to bidou podle mě mít i spousta tečch co jezdí na obojím. Nějaká špicková kola na závody a o třidu horši na tréninky obuté do nějakého pláště na najiždění km.

                    takže vždy to bude hlavně o pocitech.

                    Neví jestl ijsou nějaké testy nebo někdo jezdil. Stejný model kola v galuskové a plašťové verzi a v obo připadech měl obuto např gp 4000?

                    No a pravda je, že někdy je hlavni ´ nepriznaný důvod wow efekt vysokých ráfků.

                    No že přinos výkonů a vynaložených peněz není přímá úměra víš…

                    Galusky by sis asi časem naœel vyhovujíci, ale výběr je podstatně menší, hlavně pokud bys chtěl šíri 25 a vyšší.

                    No máš na dčím přemýšlet. Trochu závidím, taky bych chtěl takhle plánovat.

                    Btw. Nemohl jsem tě včera vidět na zimáku kolem po třeti odpoledne na zimáku odbočovat v Dolní lhotě z kyjovické doleva jeljsi směrem od zátiší, pokud jsi to byl ty.

                    0 0
                    • Mark-H14  

                      Děkuji za obsáhlý příspěvek.

                      Jinak Martine, v té Dolní Lhotě jsem to byl opravdu já :)) Odbočoval jsem domů, už jsem tom měl jen 400m. Jen se omlouvám, že si tě nedokážu vybavit, kde jsme se míjeli, tady pokud si byl také na kole.

                      0 0
                      • Marskatin  

                        Odbočoval jsi mi před kapotou. Bíla octavie. Kdybych jel " na kole" určitě by sis mě všiml.

                        0 0
                        • Mark-H14  

                          Ano už si vzpomínám :) Jezdíš silnici? Pokud ano mohl bys občas vyjet s námi.

                          0 0
                          • Marskatin  

                            No dá se to nazvat silničkou… jezdím handbike. Takže objem a průměr by musel jít dolů, abych to zvládl.

                            0 0
              • blaf  

                kdysi jsem cetl vlakno o galuskach tady, nevim jestli primo tohle vlakno, nejspis jo, a neco se tam dalo dozvedet

                0 0
                • Mark-H14  

                  díky

                  0 0
                  • destr  

                    Na hliníkových kolem vozí vitorky rally a mám tři na sezonu (dvě dozadu), za rok můžu dát tak 9 tisíc, na karbonech jezdím jenom o státních svátcích :-) takže lepší galdy neposoudím. Každopádně já už bych se k plášťům nevracel, nevozím je ani přes zimu.

                    0 0
      • Lukecz  

        předchozí post se mi smazal, tak to zkusím znova :)

        základní info: váha 63kg, kola Corima Viva S, ježděno hlavně po Brněnsku ~12000km/rok

        aktuálně obuto Veloflex Carbon –

        zadní půjde dolů po 3500km (řízlá), jinak vydrží i 5000km (vození se, na závody to už není). přední dá 5000km. je to moje srdcovka, cena asi 60EUR

        vyzkoušeno:

        FMB Service Course –

        zadní se mi doslova rozpadla po 2500km :(. na přední jsem po 3000km ulomil ventilek (o moc víc by nevydržela). svezení pocitově lepší než Veloflex, na mokru však pocity obrácené. nemají žádnou spešl ochranu proti defektu, cena asi 75EUR

        doma se mi válí na vyzkoušení hedvábná Dugastka (Roubaix?), cena asi 90EUR, půjde na „nedělní“ kola

        Conti GP 4000 SII se dělá i jako galda, cena asi 60EUR, ochrana proti defektu asi nejvyšší. můžeš zůstat u osvědčeného

        0 0
        • Mark-H14  

          Díky. Paradoxně je tohle popis u tebou zmiňované FMB Service Course – Velmi odolná galuska s vysokou užitnou hodnotou

          :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.