• jack

    uvažuji o těchto rámech na silnici tak napište své zkušenostia jestli mají i své vidlice.díky.

    0 0
    • Stanislav__1  

      Podle udaju, co maji na webu, jsou ty ramy pomerne tezke. Pro me by takova hmotnost byla neakceptovatelna a poohledl bych se po necem jinem.

      0 0
    • Hnoj  

      Jsem hrdým majitelem RR1100.

      Tyhle rámy nejsou pro ortodoxní silničáře ani pro ty, co mají nějaké gramo-honící ambice. Ten rám je ve zkratce těžký, nepohodlný a velice tuhý do záběru.

      Silnice od RB jsou srdcová záležitost, která se ti musí líbit ! Žádné objektivní důvody pro koupy totiž nejsou…

      Pokud do toho půjdeš, vítej do klubu !

      0 0
      • matts1  

        Asi blbá otázka, ale co znamená u silničky, že je pohodlná nebo nepohodlná?

        A tuhá do záběru bych spíš viděl jako plus, ne?

        0 0
        • Luma  

          Pohodlná silnička(většina carbonových rámů-není pravidlem)ti dokaže odfiltrovat nerovnosti silnice nebo dlažby,vlastně nerovnosti a otřesy dovede utlumit,většinou je měkčí v záběru(jakoby plave).Kdežto nepohodlná silnička(většina al rámu-takynení pravidlem)ti přenese všechny nerovnosti k tobě,takže cítíš každy kamínek díru dlažbu atd.Většinou tuhá v záběru nekroutí se.RB je jeden z těch co jsou nepohodlné,dá se to trochu napravit použitím carbonových komponentů(se­dlovka,řidítka,po­hodlné sedlo atd.)

          0 0
          • roud  

            Já bych to řek jednoduše otupí ostrou hranu nárazu což u rb nebude moc reálný ale za to s tou tuhostí rámu by na tom měla bejt výborně :O)

            0 0
        • Hnoj  

          „nepohodlná“ v tomto případě znamená, že je to kostitřas. Jízda po hrubším asfaltu je velice poznat i přes karbon sedlovku a sedlo s karbon skořepinou…

          0 0
    • matts1  

      byl na něho test v minulým velu a celkem mě to přišlo chválený. Já teda silnici nerozumím vůbec, ale bylo to komplet osazený 105-kou, karbonová vidla a ve velikosti 540 tam psali váhu 8,52 kg, což mě přijde dobrý za třicet litrů.

      Taky jsem po něm chvilku pokukoval :o) Pořád mě to vrtá v palici, jestli k biku pořídit i silničku…

      0 0
      • Bafoon  

        vrtat ti to bude tak dlouho až si ji k bajku pořídíš ;-) aktuálně v tom lítám taky :o)

        0 0
        • matts1  

          no :o) možná to tak dopadne, horší je, že jsem na jaro pořídil fulla a teď bych chtěl silničku a okolí už to moc nechápe :D

          0 0
          • Bafoon  

            dopadne, věř tomu. Ještě před rokem jsem se při vyslovení „silniční kolo“ omdléval a ted ho mám rozdělaný u hnoje :-) vlastně když tě tak čtu znovu tak už jsi se rozhodl vid? zbývá jen ten ne nevýznamný detail – protlačit to!! :-))) držím pěsti, boj je to asi všude. Moje přítelkyně od začátku taky nechápe proč mám k DC ještě Náčelníka (zimák) a NA CO MI PROBOHA BUDE SILNIČKA :o) nedej se :-)

            0 0
    • Luma  

      myslím,že za málo peněz se dá postavit pěkná silnička na rámu RB,viz kolo od nooskiho http://www.bike-forum.cz/…740.html,asi sem napíše sám své poznatky

      0 0
    • dancing dog  

      Nevím, kolik ty RB rámy přesně stojí,ale řekl bych,že za podobné peníze se dá sehnat rám s dobrou tuhostí a přitom pohodlnější,nap­ř.Pell´s nebo Šírer s carbonem vzadu. Ale chápu,že to je pro někoho srdcovka…

      0 0
      • KAPLIS  

        Čína se raduje…

        0 0
        • dancing dog  

          No, já v oblasti bajků mám jasno, RB forever, skoro doufám, že mi na crossu, na kterym teď jezdim asi nejvíce( city bike, cyklotoulky s nosičem, přemísťovadlo na chatu aspol. ..) praskne rám a já vše přehodím na Váš 29 rám /krom vidle/ , ale u těch silniček- ne že bych na nich nějak ted moc jezdil, ale po porovnání sem si zvolil nakonec šírera 901, RB mě fakt kostma otřásalo…ono na tom carbonu přeci asi jenom něco je, což sem já sám dlouho odmítal…

          Nevím jak šírer, ale předpokládal sem, že Pell´s vyrábí rámy / nebo aspoň  část z nich- právě tu carbonovou / v ČR, řekl bych, že sem to dokonce četl v nějakym rozhovoru s majitelem…

          Jinak

           
          0 0
          • Hnoj  

            Upřímně pochybuju, že pells cokoliv vyrábí…

            0 0
            • dancing dog  

              No, já  fakt nevim, bych kecal, ale ten majitel, myslim že to bylo v červnovym Pelotonu, to podával dost sugestivně a důvěryhodně…

              ale fakt todle není věc, co bych nějak sledoval…mě soustředění výroby na východ nějak zvláště nevadí, ale ač ne moc Čech, sem dost českej patriot a rád dám svý peníze firmě, co prokazatelně vyrábí tady…a Duratec je na mě fakt už moc do sportovna..

               

              takže teda nakonec předpokládám, že rámy si tu v Čechách dělaj jen RB a Duratec, co? Superior asi taky ne, co?

              0 0
              • raceman  

                superior opravdu ne ;-)

                0 0
              • Hnoj  

                Já ti nevím. Něco málo možná dělají sami, ale většinu jejich věcí můžeš koupit s nápisy TRIGON, Token, Necco, Cycle King, atd, atd…

                Takže nevím no…

                Ale při výběru rámu pells/RB, vím přesně co bych vzal a proč…

                0 0
                • Zdenda CUBE  

                  Já taky, ani jedno ani druhý, ale pořádný rám. RB ať se drží biků a necpe se do silnic !

                  0 0
              • Siddha  

                Mimo RB a Duratec se tu dělá spousta garážovek, například: Mrázek (z Vrbna s těma divoce zvohýbanejma trubkama), Mrázek (ten co dělá ty divoký fully), Kovařík, Lucas (Coowa), Bareš, Štěrba, Fort. Případně doplňte. Pells vyrábí malou část řekněme „vlajkovou“ v Brně u Jardy H. Ale jsou to jen ty fakt nejdražší vychytávky – Seven, R a X – rámy od pětadvaceti nahoru.

                0 0
        • dancing dog  

          …zdravím a přeju RB jen vše dobré

          0 0
      • kubad  

        Fuj sice daji ale dej stim pokoj :-)

        0 0
    • Consuelo  

      Mám RB1300 a mohu ho vřele doporučit. V kombinaci s nějakou komponentovou klasikou, např. Cinelli, a s Campou, je to nejen skvělé kolo, ale také nádherný designový kousek bez zbytečných kudrlinek. A hlavně – vyrobeno doma. Jen tak dál, RB!

       
      0 0
    • nooski  

      RBeso je RBeso :-) Mám dvě (však se chystám, že tu nahodím fotečky mašinek společně) a neměnil bych. Směju se, když někdo bere hmotnost rámu jako jedinou vlastnost, která určuje kvalitu. Měl jsem lehký rám v kombinaci hliník + karbon a už bych to nikdy nechtěl. Na rámu se gramy nahoní pěkně, ale výsledek stojí za pytel. Na nějakém celokarbonu jsem měl taky možnost se svézt a od prvních šlápnutí mi bylo jasné, že na něčem tak gumovém jezdit nechci.

      Moje 13-ka v klasice váží kolem 1500g, což na takový kus hliníku není moc (stačí se podívat na patky RB a porovnat to s konkurencí). Holt je to těžší kalibr. Geometrie je kraťounká a mi těch 402mm zadní stavby naprosto vyhovuje. Mluvit o pohodlí na jekékoliv silnici je jako chtít od sporťáka, aby přestěhoval barák. Každopádně není to žádná katastrofa. Já na silnici vyrůstal a upřednostňuju tuhost a pevnost před poddajností a rádoby pohodlím.

      Zpracování je perfektní, pokud budeš osazovat rám sám, tak s ničím nebude problém (možná s montáží smyku na lanka – já ho musel přilepit sekunďákem :-) ). Navíc i hák na přehazovačku je vyřešený mnohem lépe než má většina rámů, kdy při upnutí zadního kola se celá přehazovačka posune. Lak je pořádný a odolný práškový i ten bude dělat větší hmotnost celku. Ta papírová vrstvička, co byla na Authoru se po 3500km sloupávala. RB drží skvěle.

      No a v neposlední řadě je tu velká možnost individualizace, barvy, loga, airbrush, úpravy geometrie a jiná přání. Komunikace je suprovní – v tomhle patří RB mezi nejlepší v českém cyklosvětě.

      No a nakonec ta nová RR stojí jen 6 000Kč :-) Jen mě mrzí, že už ji nevyrábějí v klasice a snad už mají jinak vyřešenou tu zadní pravou šavli, protože to zplacatění u kazety je vážně piha na kráse.

      S RB člověk chybu neudělá. Spolu s Duratecem to jsou pro mě daleko lepší značky než drtivá většina produkce z východu.

      0 0
      • Alty  

        True

        0 0
      • jecnak  

        Rekneme, ze u kazde konstrukce se hleda idealni pomer mezi hmotnosti a pevnosti. Udelat tezky tuhy ram neni nic sloziteho. Udelat ram pod kilo aby drzel stopu do zatacek i v zaberu a byl slusne tuhy je umeni.

        O komunikaci s RB se tu taky psalo z vicero stran, ne vzdy v dobrem.

        Netvrdim, ze RB je spatne, jen technicky nic zvlastniho. Pokud se nekomu libi designove, je trochu patriot a nebo proste jde po image znacky, pak je to dobra volba. Tedy doporucuju tu trochu pohledat a udelat si vlastni obrazek.

        0 0
      • pavelc  

        Howgh,

        jsem také spokojený majitel slopingového RR1300. Maximální tuhost, odolnost, jednoduchost, příjemná cena, záruka – je to, co ten rám charakterizuje.

        1. max. tuhost – kratší zadní stavba už ani nejde, přenos síly je

        v podstatě „bezztrátový“; pohodlí u silničky neřeším, jezdím po asfaltu, ne v lese

        1. odolnost – není to plechovka, která by se promáčkla nebo kroutila,

        což overCent ocení; povrchová úprava odolná

        1. jednoduchost – spojnice komponentů v nejjednodušší

        možné podobě

        1. cena – 6 kkč za kvalitní výrobek s jistou historií a zárukou mi

        přijde více než adekvátní

        1. 5 let záruka, výrobek z ČR

        PS: geometrie rámu: dle www se mi zdá, že právě dělají jen rámy s klasickou geo, navíc cnc zadní stavbou a „divným“ upínáním sedlovky. Pro mě celkem zklamání, uchycení sedlovky bych raději volil klasické, stejně tak zadní vzpěry, a také preferuju sloping (krátké nohy). Ale s tím zmáčknutím vzpěry u kazety má Nooski pravdu, ale je to přehlédnutelný detail, který ničemu nevadí.

        PC

        0 0
    • romachain  

      Pomohli byste mi někdo určit co je tohle za rám od RB? Jakej to může být rok, případně jakékoliv další info o něm?

      0 0
      • michals1  

        XR 1400 nebo XR 1600. Jeden jsem mel z roku 1998. Presne rozmezi let, kdy se ty ramy vyrabely, neznam.

        0 0
        • romachain  

          Díky, třeba někdo bude vědět přesněji… To je tedy ta výše zmiňovaná vyšší hmotnost a velká tuhost plus kvalitní prášková barva?

          0 0
          • michals1  

            Můj XR 1400 ve velikosti 58cm měl s hlavovým složením a sedlovou objímkou asi 1800g. Standardní hlavové složení jsem kvůli vážení nechtěl sundávat.

            0 0
            • romachain  

              Tento má být 54cm, plánuju ho pro přítelkyni, co má lehce přes 170cm a teď mi jezdí na 56cm velké ocelové Retě. Myslím si, doufám, že jí tím nezpůsobím silniční muka skrz netlumící rám, neboť předpokládám, že ta Reta žádnej zázrak sama nesvede. Naproti tomu doufám, že jí právě celý kolo skrz ten rám odlehčím a tím zpříjemním vše s tím spojené…

              0 0
              • michals1  

                Je to už dost staré, předpokládám, že rám bude vyměklej. A originální duralová vidlice mi praskla.

                0 0
              • Zdenda CUBE  

                Tak tímto rámem nic neodlehčíš, je to těžký jako prase :-(

                0 0
                • nooski  

                  Moje XR 1600 ve velikosti 56 přes 1800g :-) Furt je to peříčko proti Leader Foxu, který při 56cm vážil přes 2200g. Na druhou stranu i ten starý LF byl pro mě mnohem lepší rám než lehounký Author s váhou kolem 1400g, který byl měký až běda. Gramy na rámu bych moc neřešil moje jednice ve velikosti 54 má 1560g se smykem na lanka a miskami hlavového složení. A jede jak raketa i do kopce ;-)

                  0 0
                  • romachain  

                    No a ten co jsem se na něj ptal (fotky výše) bys teda považoval za rozumný?

                    0 0
                    • nooski  

                      Záleží pochopitelně na stavu. Chtělo by to vyzkoušet. Ještě jeden docela podstatný postřeh. Ta vidlice od RB je nestandartního rozměru a asi o 3cm vyšší než všechny ostatní, takže při výměně za něco lepšího se změní úhel hlavové trubky a předek klesne. Je to vidět u mě na fotkách v profilu.

                      0 0
              • Peslezedirou  

                56ku mám na svých 184cm, šel bych s velikostí o hodně níž.

                0 0
                • romachain  

                  No ona to má teď nastavený tak, že jí to vyhovuje a nechce měnit. Akorát při obkročmém stoji má pouze malinkou rezervu oh horní trubky, proto jí do změny tlačím, aby měla víc pohodlí…

                  0 0
      • KAPLIS  

        Rok poznáš podle výrobního čísla. První číslo, třeba 7×xxxxx, znamená 1997. A podle fotky to vypadá na odlechčenou verzi. Poznáš podle toho, že trubky jsou zeslabované.

        0 0
    • georgej  

      Ahoj, chtěl jsem se zeptat-požádat o radu, chci synovi /15 let , 172 cm , letos zatím cca. 7500/ vzhledem k tomu,že jeho současná silnice GT dosluhuje sehnat /koupit celé,případně poskládat /nové kolo . Jedna z variant rám RB a poskládat . Nebo zvolit jiný rám , který se dá sehnat /Merida,Spyder/ . RB je těřší ale jinak celkem dost chválený. Osazení plánuju novou Tiagru 4700,případně 5700 105 , kola asi Zondy. Dík za rady,případně tipy na rám ,kolo.

      0 0
      • 04peter  

        Zdravím,

        mal by som na predaj niečo podobné :)..

        RR 1100R, DuraAce 7800, FuRa 3 ..

        nemáš email, fotky zatial teda nepošlem?

        0 0
    • georgej  

      Ještě bych doplnil cenu – ideální okolo 25 /nějaké věci doma mám-kliky,sedlovku,ři­dítka/,max do 30.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.