Silniční rámový set Orbea Aqua - ano x ne

45 nepřečtených
  • Acko

    Zdravím všechny a prosím o radu.
    (Samozřejmě jsem se pokusil odpověď najít už v některém předchozím vláknu, ale bohužel bez úspěchu.)

    Sháním nový silniční rámový set (díky jedné nepříjemnosti, téměř všechno ostatní zbylo) a vybírám mezi několika značkami. Bohužel jsem v tuhle chvíli docela zásadně omezen cenou (max cca 15tis. Kč, ale spíše levněji). Většinu rámových setů jsem si už osahal v cykloobchodech s různou mírou spokojenosti a se dvěma rámy jsem byl zatím celkem spokojen. :o) Který rám mi ale ještě zbývá do úplného porovnání, je ORBEA AQUA. V současné době, dle vyjádření dovozce (Saucony), není žádné kolo na tomto rámu k vidění v žádném obchodě v Praze a okolí. A neví o tom, že by ho v blízké budoucnosti sem zasílali. A ani neplánují prodejní návštěvu žádné akce, kde by ho předvedli. A do Svitav to mám bohužel poněkud z ruky.

    Nezastírám, že tohle kolo (tenhle rám) se mi parametry a vzhledově podle prezentace na orbea.cz a podle dalších reálných fotek nalezených na netu líbí asi nejvíc. Ale než si na něj budu moci sáhnout, kupovat ho nechci…

    Takže se Vás ptám na radu. Nevíte náhodou, zda některý prodejce v Praze a okolí toto kolo nemá, nebo zda nevíte o nějaké jiné možnosti toto kolo vidět? A samozřejmě, pokud Vy sami tohle kolo máte, rád si přečtu Váš názor.

    Předem moc díky!

    0 0
    • raceman  

      co třeba cinelli xperience

      nebo je taky zajímavý cicli b a k tomu nějaká karbonová vidla

      0 0
    • siafu  

      co Specialized Allez Comp 08? …dostupné velikosti nevím

      0 0
      • Acko  

        Držel jsem ho v ruce, a přestože „to na design nejede“, ten sloping je i ve velké velikosti rámu tak brutální, že se mi rám vůbec nelíbil. Každopádně díky! :o)

        0 0
    • biker007  

      a co duratec cool R12 nebo RB-cko?

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        :-)  jako těžítka dobrý :-)

        0 0
        • biker007  

          No kdyz se podivam na http://www.orbea.cz/road-aqua.php , tak mi muj duratec na 105ce vychazi o pul kila lehci nez tahle orbea na ultegre:)) orbeu sem nikdy nejezdil, nechci ji tedy hanit. ale zakladni hlinikovy ram ve spojeni s carbonovou zadni stavbou (ihmo marketingovy tah, o praktickem prinosu bych pochyboval) bude tezko tuzsi nebo lehci.

          0 0
          • Acko  

            Honit gramy na kole muzu zacit tehdy, az se dostanu na optimalni vahu u sobe. Kdyz vozim 2–5 kg (podle rocniho obdobi) na sobe navic, pak pul kila na kole je sranda. ;o)

            Co se tyka zadni karbonove stavby, kamaradi, co ji maji, si ji pochvaluji. Hlavne kvuli pohodli. Ja jsem jezdil dosud bez ni (celoALU) a nemel jsem s tim problem. A klidne se bez ni dale obejdu. Ale jak jsem psal vyse, nejde mi o to honit gramy… Jde mi o to zjistit, jaka ta Orbea Aqua je, a zda je ji mozno nekde videt.

            Kazdopadne diky za nazor. :o)

            0 0
            • camillio  

              No, já mám taky karbonovou zadní stavbu a když to porovnám třeba s celohlínou silničním authorem, tak mi přijde pohodlnější. I když – jestli neporovnávám neporovnatelné ;-)

              0 0
        • jerryx  

          Jasne zavodniku. Silnicka je snad taky o necem jinym nez o hmostnosti ramu.

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Ale jo, jen mě zrovna výběr těchto dvou značek rámů trochu rozesmál, hlavně porovnáním ceny a v poměru k ní možnost v současné době sehnání rámů, které jsou za stejnou cenu daleko lehčí atd. Jen tak mimochodem jsem taky sedlal Durateca a vím co ten rám váží. Proto to přirovnání k těžítku :-). Jen jsem přesvědčený, že za cenu, kterou pro mně dost nepochopitelně drží v Durateku hóódně vysoko se dnes dá sehnat rám minimálně na stejné úrovni ale daleko lehčí. Proč, když kupovat něco nového kupovat rám o dost těšší, než je nutné, nic víc, nic míň. Proto to bylo i s dvouma smajlíkama, jen jako rýpnutí ...... :-)

            0 0
            • biker007  

              jj, na rypani jsem zvyklej:)

              cena vyssi je, ale pro mne je plne odpovidajici tuhosti, jizdnim vlastnostem, moznostem vlastniho designu, pristupem prodejcu (ciste subjektivny) a vyberem libovolne velikosti.. .proste bych to nestavel do roviny cena/vaha, ale cena/(vaha+ostatni parametry). mozna pokud schani clovek 54–58 tak neni s ramy z asie az takovej problem, ale zkuste treba sehnet silnicni ram ve 47ce… pak musi clovek rezignovat na takove veci jako je barva…nebo si vzit nejake z tech tezitek :)) ale asi sem zaujatej, ja mam pri vyberu silnicniho a HTbikoveho ramu jasno kam bych sahl:)

              0 0
            • nooski  

              Lehčí, lehčí. Rám je základ, musí být pevný. Duroš bude těžší, ale zase bude pěkně tuhý. Stejně tak RB, které se teď dá sehnat za ani ne polovinu z 15 000. Na rámu se gramy až tak nepoznají a třeba tuhost bych stavěl daleko před nízkou hmotností. Tuším, že zrovna tvou Kuotu testovali v 53X11 na průhyb rámu a je to docela měkota ;-) Když jsem se projel na 1000g rámu FRM byl jsem znechucen, jak to při každém záběru uhlo. Číselka gramů se dobře počítají a dobře vypadají na monitoru/v ka­talogu, ale rozhodně nevypovídají nic o kvalitě rámu.

               

              Za mě Duratec nebo RB.

              0 0
              • kubad  

                jen ze zvědavosti nemáš možnost naskenovat ten testík, celkem by mě to zajímalo :-)

                jinak to kolo na fotce je to z testu v 53×11, a na tu tuhost středu mám jiný názor a nejsem sám

                to kolo se pod mou váhou ani nehne  a kdo mě zná ví :-)

                 
                0 0
                • biker007  

                  spickovej monoqok carbonovej ram (treba tva kuota) muze mit treba kilo a byt zaroven krasne tuhy, tomu rozumim. Ale kdyz das do obyc hlinikovyho ramu karbonovou vestavbu (jako u te orbei), tak to na vaze jen prida..preci jen se ten hlinik muzi nejak uykoncit a napojit na karbon.

                  0 0
                • nooski  

                  Bohužel, nemám ten časák tady, ale na privátě. Pokud na to nezapomenu, tak to tu hodím. A pokusím se tu nahodit i tu metodu měření.

                  Ne že by to bylo úplné bláto, ale ve srovnání s jinými rámy a to i mnohem levnějšími na to byla ta Kuota docela nedobře.

                  A divočák jsem taky. Když mě chytne rapl, tak škrtají ráfky o špalky vepředu i vzadu (holt AC na tom není v tomhle ohledu nejlíp) navíc malá pila je jen na kopce typu Pustevny a Lysá Hora. S předchozím Athorem jsem byl tuze nespokojen, RB je jiné kafe.

                  0 0
                  • raceman  

                    taky bych měl zájem o ten testík ;-)

                    0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    Taky by mě to zajímalo, protože veškeré doposavadní recenze na Kuotu Kredo byly naprosto opačné a tento rám byl zařazen jako jeden s nejtužších, hlavně kolem středu a hlavovky ???

                    0 0
                    • kubad  

                      jj proto sem ho taky  bral :-)

                      0 0
                      • Pebe  

                        tak jsem to vyfotil, tohle moc fotit neumim, ale aspoň něco, že :-)

                        strana1 strana2 strana3 strana4

                        0 0
                        • kubad  

                          dík

                          jinak test přesně podle mých zkušeností, pevné rychlé stabilní, o nějaké menší tuhosti v oblasti středu ani slovo :-)

                          číslo co tam je nedekážu posoudit, nemám s čím

                          0 0
                          • Zdenda CUBE  

                            Tak, přesně tak , jaké mám s tímto rámem zkušenosti. A přesně v podstatě naopak proti tomu co psal Pebe nahoře. To co PRÝ četl jako negativa, naopak tady vychvalují ( nakonec tak jak jsem očekával)  :-)   A takle nějak vznikaj fámy, neboli kachny :-)

                            0 0
    • qasko  

      Táto Aqua brázdi Hlohovec. Fotené vysávačom :(

      0 0
    • jerryx  

      Jak si ty sady osahavas? Projedes se na kole, ktery ja na tom postaveny? Kolik na tom urazis? A co te pri testovani zajima? Tuhost, pohodli, geometrie?

      0 0
      • Acko  

        Mas pro me radu ohledne te Orbey nebo chces jen plane diskutovat? ;o)

        Kdyz uz si ten ram „osahavam“, je tu moznost vymeny informaci s prodejcem nebo majitelem. Jinak si na vlastni oci muzu prohlednout geometrii (v pripade stesti na velikost), profilaci trubek, zacisteni svaru, vyzkouset posez… A v lepsim pripade si kolo/ram i projet (coz se mi zatim postestilo jen jednou). Ale rozhodovat se podle projizdky zas tak uplne neda. Kdybych kupoval cele kolo, tak diky projizdce na nem se uz da rozhodovat, ale kdyz chci jen ramovy set, celkovy vysledek budou tvorit take moje komponenty a kola, coz ve finale bude pak o necem jinem nez kdyz si projedu kolo na ramu, ktery me zajima. Tuhost pri zaberu zustane stejna, ale akcelerace bude uz jina. Pohodli, co se tyka posezu ano, ale u vibraci zas az tolik ne. A predpokladam, ze nikdo mi nedovoli ten ramovy set nejdriv osadit, a pak se na nem projet. Ale je fakt, ze jsem se na to jeste nezeptal. ;o)

        Kazdopadne diky za kazdou novou informaci. A zvlaste ohledne te Orbey… :o)

        0 0
        • jerryx  

          Nechci diskutovat – jen sem se ptal. O ty Orbeye nic nevim.

          0 0
    • Pebe  

      Zjevně chceš Orbeu a jiné kolo tě nezajímá, kor když ti někdo řekne že je to zbytečná investice. Já mám zkušenost takovou, že když už kupuju nový rám, koukám v daných cenových relacích na hmotnost. Sice ti Nooski napíše že to není znát, ale asi je z jiného světa, znát to rozhodně je a ať už vozíš na sobě navíc 5kg nebo 30kg, pořád se s tím dá něco dělat. S půlkilem navíc na rámu už nic neuděláš jiného, než že nakonec koupíš lehčí rám. Proto je jednodušší ho koupit rovnou ;-)

      0 0
      • raceman  

        tak tak ;-)

        0 0
      • biker007  

        nebo cesta c.2: pul kila na ramu prijmes radosti, kdyz se ten ram pri zrychleni ze sedla ani nehne, kdyz te bude sedet geometrie a budes mit design jakej sis pral. tech pul kila zkusis usetrit jinde (sedlovka, pedaly, castecne kola,sada,atd). nemusi se to podarit vzdy a bude to stat neco navic, ale ve vysledku budes mit tuzsi, temer stejne lehke a drazsi kolo.. tim nechci rict, ze kazdy hlinik co ma cca 1700g v 56ce musi byt nutne tuhy, to ani omylem. jen to, ze kdyz bych mel za stejny peniz na vyber ram Al/carbon se 1300(?)g a RB/duratec se 1700g, tak rad tech 400g prijmu jako dan za vyse uvedene vyhody. urcite jsou ramy, ktere jsou pri nizsi vaze stejne tuhe(tuzsi) nez duratec/rb, ale ty jsou cenove trochu mimo.

        kazdy mame priority jinde, to je na tom to pekny…byla by nuda potkavat vsude stejna kola (at orbea, kuota nebo duratec:).

        0 0
        • kubad  

          zas bych tu tuhost až tak nepřeceňoval, ty rozdíly nejsou až tak velké :-)

          i když Alu Author s carbonovou zadní stavbou už mě cvičil celkem dost, Cube a teď Kuota v pohodě, nemám s tím problém

          0 0
        • Pebe  

          tohle je ale právě špatný názor, těch tvých 400g nikde jinde neušetříš, protože ať máš rám jakkoliv těžký, pokud je to ta tvoje cenová hranice, doplňky budou stejné podle předem zvolené cenové hranice. Ta cena je tam neodmyslitelná a těžko si někdo řekne postavim si silničku za 40kKč, rám si koupim těžkej a potom teda přitlačim dalších 10kKč abych těch 400g navíc sundal. Tak to nefunguje, zbyde ti prostě stejný obnos na zbytek kola a tedy ti vyjde stejné osazení a ve výsledku o tvých 400g těžší kolo.

          Navíc když vemeš hliník se 1700g nebo výše uvedené CicliB Fly, tak to není 400g ale 600g a to už bych si hodně rozmyslel…

          0 0
          • biker007  

            ale cenova hranice je od toho, aby se vzdy prekrocila, ne:))? to semi prave na staveni libi:))..„ale milacku, tohle je jen o 300kc drazsi, ale krasne a lehke, to bude radit samo..“ :)

             

            ale porad tady porovnavame jen cena/vaha. ale tech faktoru je preci mnohem vic.. to je jako s autama. pokud bys bral jen cena/vykon, vyjde te (?) treba stara honda CRX.. cena/velikost kufru mozna ojeta felicie kombi.. ale pokud si uvedomym, jake faktory jsou pro mne u auta (i kola) dulezite, nebude to ani jedno z nich. a to i za cenu, ze budu muset sahnout hloubeji do kapsy (ehm ne ja, skofin:))

             

            PS: proti cycliB nic nemam, mlade jsme na bika poridili lucifera (stejny vyrobce). jednoduse protoze se u nej seslo vse, co jsme od ramu cekali. vaha,tuhost,de­sign,dostupna velikost,geome­trie,atd…stej­ne jako u duratecu u jeji silnicky a mych kol. Pokud bych si mel postavit silnicku s nizsim stropem, tak by byl cycliB asi favorit!

            0 0
            • Pebe  

              stará CRX není nová ;-) jen pro pořádek

              já to píšu hlavně proto, že jsem taky stavěl silničku a zrovna u rámu a vidlice jsem si skoro jistej, že jsem udělal dobře že jsem vzal co jsem vzal, hlavně kvůli váze. A to jsem původně chtěl od CicliB toho těžšího Croocka, děkuji teď že tenkrát ten rám nebyl.

              Proto mi přijde nešťastně kupovat tu Orbeu, nic víc, ať si každý jezdí na čem chce ;-)

              0 0
              • biker007  

                presne tak, kdybysme vsichni meli to same, tak tu nemame o cem psat a v praci bychom se ukousali nudou:))

                0 0
              • raceman  

                věděl jsem, že máš cicli b, ane netušil jsem že fly… můžeš napsat nějakou minirecenzi? je to zatím  můj favorit na příští rok… ;-)

                dík

                0 0
                • Pebe  

                  já zase nejsem takovej expert, geometrie mi sedí parádně, rám není absolutně tuhý u hlavové trubky, ale beztal když spurtuju :-)) tak se mi víc hejbou řidítka. Oblast středu mi přijde v pohodě, když svých momentálních 83kg zvednu ze sedla tak špalky nekrtaj.

                  Co jsem měl možnosti si půjčit na chvilku Ječňákovu Madonu, tak Fly je mnohem klidnější, má kratší hlavovku a tudíž níž řidítka.

                  Já jsem moc spokojenej, elox drží překvapivě dobře

                  0 0
      • Zdenda CUBE  

        Mluvíš mi z duše !!  Přesně to jsem měl na mysli a taky jsem to tak napsal. Pokud budu kupovat nové, proč prvoplánově kupovat něco těžšího, než je v daných cenových hranicích možné a dostupné …

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.