silniční versus cycklocrossový rám

12 nepřečtených
  • Hanz_Zlin_CB

    Ahoj Bikeři, chci se optat na rozdíly mezi cyklokrosovým a silničním rámem. Mám pár Favoritů mezi nima jak klasické silnice tak jeden cyklocrossák. Cyklocrossák má tyto rozdíly: nemá vzpěru mezi spodníma zadníma šavlema, má úchytky na véčka, má bovdeny vedené horem a jejich vedení je pod sedlovkou. Vše na foto. To sem zjistil pouhým okem ale jsu i jiné konstrukční rozdíly? díky

    0 0
    • Pedro RB  

      jen poznámka: ty návarky nejsou na brzdy véčka, ale na cantilever, tzn. že tam musí být ještě nahoře opěrka pro bovden (většinou se štelovacím dutým šroubkem – jako na přehazovačce), ale někdy se to řešilo zavěšením té opěry na šroub stahující sedlovku.

      Jinak obecně CX rámy bývají nižší, delší (hlavně zadní stavba) a s položenějšími úhly hlavy a sedlovky.

      0 0
    • black.horse  

      zdarec, když porovnám rámy co mám doma (pominu-li hmotnost a pevnost), tak mi vychází:

      • lanka mohou být i vedena spodem(můj případ), ale není to tak časté
      • širší zadní stavba (vejde se 35–45mm guma)
      • navářky na Cantíky brzdy (čepy a úchyty bowdenů)
      • kratší a točivější geometrie než u silnice
      • závodní verze nemají většinou díry na košíky
      • vyšší vidlice (způsobeno pevností a prostorem pro silnější pneu)

      ---více mě nenapadá, dál mi ty rámy přijdou principielně stejné-podobné…

       
      0 0
      • raceman  

        a k tomu dodám, že krosový rám není vhodný k silničnímu závodění, protože s cantíkama to prostě neubrzdíš…

        0 0
    • jIrI___  

      Mohl bys sem hodit fotku celého kola, jehož část je na první fotce? Zdá se mi, že podobného Favorita mám doma.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.