• iBeer

    Zdravim, zajimal by me vas nazor na toto kolo SILVERBACK 2020 Sola 1

    Toto kolo mi bylo doporuceno v jednom tematu ktere jsem zalozil a jelikoz me zacina tlacit cas a skladove zasoby se tenci, tak jsem se rozhodl zalozit nove tema abych si vyslechl nazor vice lidi, protoze jsem se jeste uplne nerozhodl ke koupi. Merim 178cm a dle stranek prodejce bych mel tedy zvolit velikost 20". Na strankach vyrobce se udaje o velikostech trochu lisi a tak jsem kontaktoval prodejce a bylo mi sdeleno ze by mi velikost 20" opravdu mela sedet.

    Prestoze je toto kolo mirne pres rozpocet, tak se zatim jevi jako favorit (ne ten Favorit) uz kvuli udajne skvele vybave za danou cenu a tak vznikaji obavy zda-li se to neprojevi treba na kvalite ramu ci jinych komponent (moc se v tom nevyznam).

    Jezdit budu prevazne polni a lesni cesty, ruzne vylety po cykloztezkach a parkrat za sezonu na hory a zacinam uvazovat i o nejakych trailech pro zacatecniky, ale na to bych si spis pujcil kolo primo v bikeparku.

    Moje soucasne kolo je Kellys Spider 50 2019 a od noveho kola si slibuji lepsi vidlici kvuli vyletum na hory kde jsem s Kellysem parkrat narazil na limit pruzinove vidlice az me z toho pekne boleli ruce :) Jeste dodam, ze u Kellyse mi nesedi velikost a to je hlavni duvod proc shanim jine kolo.

    Predem dekuji za nazory a pripadne doporuceni jineho kola

    0 0
    • megawir  

      Já sem s dovolením přidám s ohledem na to, že máme podobné dilema, taky odkaz na můj dotaz (mám tam celkem 4 kola v merku a jedno z nich je právě Sola)… a furt váhám :)

      https://www.bike-forum.cz/…25-30tis-max#…

      0 0
    • Cavendish  

      Geometrie

      Podle webu výrobce by si ale potřeboval spíše 18 palců (M). A já s tím souhlasím. Délka 605mm je pro tvoji výšku akorát.

      0 0
      • pocestny  

        Už jsme to celé probrali v minulém vlákně. Akorát tazatel se stále orientuje podle doporučení newbike, nikoliv podle doporučení výrobce. Výrobce doporučuje L (20") od 180–190cm.

        Já mám 178cm a jezdím 17.5" (445mm) s délkou asi jen 595mm (chtěl bych spíš 605–615mm). A to je přesně jejich velikost M. Ale ani 19" by nebyl problém. Ale dvacítka rám, to je prostě už moc.

        0 0
        • Kysky  

          +1

          Prodejce doporučí to co má skladem, aby prodal. Jak jednoduché… ale né pro všechny jak je vidět :-)

          0 0
          • iBeer  

            Menší velikost než 20" k sehnání není. A nemyslím si že v tohle období má jakýkoliv prodejce kol zapotřebí takhle prodávat za každou cenu. Bylo mi řečeno, že když mi velikost nebude sedět, tak stačí zavolat a pošlou si pro to kolo dodávku.. Tak proč by riskovali zbytečné náklady na dopravu, které hradí prodejce?

            0 0
            • Felt26  

              Mám Sola 3, ve 20 " a s mými 181cm v pohodě. Ten rám je myslím stejný (kromě zadní pevné osy a vnitřního vedení bowdenů). Jen je potřeba si hlídat a včas měnit řetěz, jinak by následovala brzy výměna kazety a jak psali níže, je to docela pálka.

              0 0
              • iBeer  

                Tak myslite, ze mych 178cm by jeste bylo v pohode? Napadla me moznost vymeny predstavce riditek za kratsi, v pripade nutnosti vzprimenejsiho posedu. A kdyz porovnavam geometrii meho kellyse a sola, tak vidim, ze sola ve velikosti L, je o 1cm kratsi nez kellys vel. M.

                U sedlove trubky je sola L nekde mezi M a L u kellyse. Akorat jsem zmatenej z rozdilneho kotovani „A“ u silverbacku a „L“ u kellyse.

                0 0
    • Baf13  

      Kolo je to více než solidní, jen jednu věc tady ještě nikdo nezmínil. A to je, že budoucí výměna kazety a řetězu je docela ranec (cca 4,5k+), holt Sram se nechá zaplatit, v tomto je na tom Shimano lépe.

      0 0
      • Hadato  

        To ano, ale pak tam může dát klidně Shimano, které i s ořechem vyjde levněji.Nebo to udělat hned a prodat tu GX kazetu prakticky bez ztráty hodnoty.

        0 0
      • iBeer  

        To je celkem dost. Jak dlouhou to má životnost? Minulou sezónu jsem najezdil cca 800km

        0 0
        • MatS  

          Kdyz chces opicku, musis mit na banany. Bobuzel

          0 0
          • iBeer  

            S tim problem nemam, ale prijde mi zvlastni, ze bych musel nejak casto menit takto drahe komponenty. Stary olpran mi vydrzel asi 10 let nez mi ho ukradli a nic takoveho jsem nikdy neresil a to stal jen o neco malo vic nez tahle gx kazeta :D

            0 0
        • esmo  

          Myslím, že s nájezden 800km ročně nemusíš mít obavy o životnost GX kazety.

          0 0
          • MatS  

            Pokud nebude hoblovat na rovinkách 10z pastorek ;-)

            0 0
            • iBeer  

              Jak to myslíte „hoblovat“?

              0 0
              • MatS  

                Cim ma pastorek mene zubu, tim je opasan retezem na mene zubech a opotrebeni zubu je vetsi. Pokud mas vepredu na klikach mensi prevodnik, tak abys na rovine dosahl vyssich rychlosti, musis vzadu zaradit maly pastorek. Dost pak lidi jezdi hodne na ten 10z pastorek a „hobluji“ ho (zuby). Pak breci, ze je kazeta na vymenu a stoji to tisice. Resenim je dat dopredu vetsi prevodnik, treba 34z a tim padem vzadu nemusis tolik jezdit male pastorky. Problem muze nastat v kopcich, ze to neutocis nohama.

                Proto stale jezdim 3×10 pohon.

                0 0
                • adam1  

                  Na te sole1 je 34z pro hobíky ok a on najede 800/rok snad se posune :),holky klidně 32 ,nadupanci 36 ,38 .

                  0 0
                  • iBeer  

                    Dobře, díky za rady. Kolo jsem objednal k nám na pobočku abych ho mohl vyzkoušet (hlavně tu velikost) Ale včera jsem ještě objizdel pár obchodu a narazil jsem na toto kolo https://qayron.com/…5/ram-3--p23

                    Velikost L mi přišla v pohodě, otázkou zůstává to osazení a rozdíl mezi rozsahem řazení u obou kol.. Posouzení nechám na vás, protože já s tím nemám zkušenosti. Ještě dodam, že na quayrona bych dostal slevu za odrenou kliku a řídítka, takže je to quayron cca 23k vs 30k silverback.

                    0 0
                    • adam1  

                      Taky pěkné ,1×11nebudeš mít takový rozsah jak 1×12 bude ti chybět nejtěžší a nejlehčí převod .

                      Odřeniny pořešíš nálepkami např.se svým jménem .

                      Efektivní délka 625mm je stejná jak u soly1.

                      Zkus tu solu1 a pak uvidíš ?

                      0 0
                      • adam1  

                        Zkus se na té sole 1 vyfotit z boku jak na tom sedíš .

                        0 0
                      • iBeer  

                        S tím menším rozsahem počítám, ale nevím jak moc to poznám v praxi. Nejezdím moc rychle a v širokém okolí ani nemáme žádné větší kopce. Ty odreniny nejsou nijak hrozný a na rámu by neměla být žádná. A ta stejná efektivní délka by mohla znamenat, že by mi velikost toho silverbacku taky mohla sedět? Quayrona mám zarezervovaneho do zítřka a zatím to nevypadá, že by do té doby silverback přišel do HK na pobočku, tak přemýšlím o tom, že bych prostě šel rovnou do toho quayrona…

                        0 0
                        • pocestny  

                          Jak to myslíš s menším rozsahem? Myslíš Qyarona?

                          Je tady paralelně ještě jedno vlákno – kde se řeší úplně tentýž problém. Tam jsem se to už snažil (bohužel marně) vysvětlit, že s kazetou 10–50z (Sola) máš 500% rozsah . S kazetou 11–46z (Qayron) to je méně. Systémy 2×10 měly běžně menší rozsah než 500% (dvoutalíř 26/36z a kazeta 11–36z je někde okolo 453%, dvoutalíř 24/36 to zvýší někde k 490%, a i kdyby měl někdo větší rozsah jak 500%, tak už pochybuji o jeho reálném využití). STAČÍ ZVOLIT VHODNÝ PŘEVODNÍK (toto jsem se snažil také již naznačit zde )

                          Níže Michael_Unca píše opět to samé: „pro mě hobíka je 34z moc“ (mimochodem s tím souhlasím, ale nutno podotknout, že každý s tím kolem jezdíme úplně jinak a po jiných kopcích! Jestli netuším, co chci, tak je lepší si to jít půjčit a vyzkoušet, než utratit peníze za další zbytečný převodník. Leccos napoví i Excel.)

                          0 0
                          • pocestny  

                            Hele, řekněme, že se mi líbí frekvence šlapání 80ot./minutu. Vím o sobě, že jsem lemra, a nejsem schopen delší dobu udržet při jízdě ve stoupání v lese rychlost ani 6 km/h, natož 8km/h. Nechci aby moje frekvence šlapání musela klesnout někam k 50 otáčkám za minutu, protože by mi brzo odešly nohy. A zároveň nepotřebuju valit nějak rychle z kopce, takže bych pro moje účely vzal nejradši 30z převodník. S novým lehčím bajkem se ta jízda určitě zlepší, ale nevím, jak moc – proto je lepší si to půjčit a zkusit. Nejspíš s lehčím kolem zjistím, že ušlapu v pohodě 32z převodník, hurá.

                            Ale jsou lidi, co jezdí po placce někde v Polabí, nebo lidi s vyšší výkonností, nebo lidi, kteří jsou zvyklí šlapat silově. Takže to nejde jednoznačně určit.

                            0 0
                            • iBeer  

                              Chápu co mi tím chcete říct, ale já bohužel takhle konkrétní údaje o svém šlapání neznám. U nás v okolí nejsou žádné větší kopce a ani na cyklostezkach nejezdím moc rychle. Co si ale vzpomínám z minulé sezóny, tak na výletech 30–50km se průměrná rychlost pohybovala zhruba od 17–23km/h s tím že asfaltu jsem se vždy snažil vyhýbat.

                              0 0
                              • babkanakole  

                                Spíš to ber jinak. Podívej se na současné kolo, a popřemýšlej: Využíváš na současném kole všechny převody, nebo jezdíš jen některé? Střídáš prudké kopce a roviny, resp. sjezdy? Máš v současnosti problém vyjet prudký / táhlý kopec nebo ti připadá, že po rovině/z mírného svahu šlapeš naprázdno?

                                A podívej se do nějaké kalkulačky převodů, jak je na tom současné kolo proti tomu, co uvažuješ.

                                Když jsem vybírala nové kolo já, věděla jsem, že kromě toho, že jsem chtěla odpruženou vidlici, potřebuji hlavně rozšířit převody do kopce, ale nechci přijít ani o moc převodů na druhé straně.

                                0 0
                                • iBeer  

                                  Na soucasnem kole cely rozsah 3×9 nepouzivam ani nahodou. Na horach jsem v tech nejvetsich krpalech pouzil 1×4, maximalne 1×3 a to vzdy jen na chvili a nebo jsem tlacil :) a hlavne na tech horach jsem byl jen 2× minulou sezonu a letos se tam asi nepodivam, protoze nemam s kym. A nejtezsi prevod jsem pouzil jen parkrat a to z nejakeho delsiho kopce (myslim ze max 48km/h) a spis jizdu z kopce vyuzivam jako odpocinek. Vlastne se svym stylem jizdy snazim nezatezovat kolena tezsim prevodem a zaroven si hlidam tepovku. Vypada to tedy, ze pripadne chybejici prevody budu resit vymenou toho prevodniku

                                  0 0
                      • Forester  

                        já bych řekl, že ti bude chybět lehký nebo těžký převod, ale lehký i těžký snad ne. Dle toho, jaký vezmeš převodník. kazetu počítám 11–46.

                        0 0
                    • Baf13  

                      Nerozmýšlej a ber Qayrona, za ty peníze v dnešní době nic podobného nekoupíš a pokud budou chybět převody těžké/lehké, tak není problém koupit převodník 30/32 a 36/38, výměna zabere pár minut. Za ušetřené peníze můžeš nakoupit výbavu a ještě zbyde na dobrou večeři.

                      0 0
                      • Lukas1976  

                        a nebo kup deore kazetu s 11–51 zuby

                        0 0
                        • Baf13  

                          Nevím jestli už je nějaká změna, ale u těch se povolovaly nýty

                          0 0
                      • pocestny  

                        Mě by na tom Qayronu štvaly ty „zigzag“ zuby od suntouru, proč řešit větší kazetu, proč mít raidona, když jsem mohl mít recona, proč mít ráfky Remerx Hurry, když jsem mohl mít Notubes Crest S1, … Qayron má alespoň trošku vyšší „cool faktor“, který Silverbacku chybí. Nevím, jak velkou roli pro tazatele hraje cena ND (při malém nájezdu žádnou si myslím). Ten Qayron není špatný bike, ale všechno je to o osobních prioritách…

                        0 0
                        • iBeer  

                          Nepředpokládám že bych letos měl mít větší nájezd než minulou sezónu, ale kdybych měl třeba tu drahou gx kazetu kupovat každý rok, tak by mě to asi už vadilo, ne z důvodu že bych na to neměl, ale z principu. A vzhledem k tomu že jsem začátečník a mám v podstatě odjezdenou jen jednu sezonu, tak zatím žádné priority neřeším. Tedy kromě přechodu ze současného kellyse XL, to mám prioritu volbu vhodné velikosti (což u quayronu nejspíš je a u silverbacku ještě nevím) a lepší vidlice, takže jakákoliv vzduchová.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                    • Michal_Unca  

                      Ten Qayron je pěknej, ale pro mě, pro hobíka, by 34 zubů ve předu a max. 46 vzadu bylo asi málo. Já bych kupoval jen 1×12 a ve předu musí být 32 zubů. Nemám fyzičku jako závodník. :-)

                      Např. od české značky.

                      https://www.4ever.cz/…na-3874.html

                      https://apache-bike.cz/…021-tuwan-r3

                      0 0
    • Gwaihir  

      Mě při rozhodování, jaký převod pomohlo tohle:

      http://gears.mtbcrosscountry.com

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.