Je to jenom moda si to ted porizovat nebo na tom opravdu neco je?? Ja sam osobne na tom nic nevidim co vy?
Je to jenom moda si to ted porizovat nebo na tom opravdu neco je?? Ja sam osobne na tom nic nevidim co vy?
Anketa: Je singlespeed tak super?
Je to vo machrování a jiným rozměru bajkingu. Mě osobně řazení nepřekáží :o))
jeden prevod, na kterej se da jet i po rovine i do kopce (pokud neni flip-flop naba), zadny zbytecnosti na kole a nabouchany srdce a nohy… co dal k tomu rict?? v jednoduchosti je krasa… ;-)
Jeden převod na rovinku i do kopce… Úžasné. Otázka je, co myslíš tím „kopcem“
Napr. ze Smichova na Bilou Horu jsem si to tuhle vyslap, sam jsem byl zvedavej, estli z toho cestou slezu a – neslez! Ale nebudu se tvarit, ze 32–16 je srovnatelny s prevodem 22–32 … to si Konu radsi hodim pres rameno (cca 11 kg) a vklidu takovej brutal vylezu po svejch!
Já třeba singlespeeda neberu jako módní záležitost. Postavil jsem si ho na dojíždění do práce v zimě, kdy nemám srdce tahat do soli svý kolo číslo jedna. Beru to tak, že vím přesně, že pojedu jen do práce a večer domů, přehazku tudíž nepotřebuju a odpadá mi tak péče o ni. V normálních podmínkách na něm až na výjimky nejezdím.
tak asi v tomhle pripade to chapu,ma to sve opodstatneni,ale nevim proc mit singlespeeda treba z titanu apod.
No titan je i na me zbytecnej, ale peknej starsi ocelovej ram osazenej slusnejma komponentama praci perfektne odvede… Garazovy komponenty jsou luxus i na jakymkoli zprevodovanym kole, neni to nezbytnost, vysperkovat si bike je zalezitost osobniho vkusu a tloustky penezenky.
A pořádné brzdy :-)
Hezky Magury… To je tvuj stroj??
Jak je vyřešeno napínání řetězu? Pěkný radiální výplet, :-).
Hele a proč ty máš na kole většinu věcí XT, když by ti třeba stačilo Deore?
;-) ponivac jsem na to mel tak akorat tlustou srajtofli a prece jenom Deore a XT jsou z trochu jiny kvalitativni i vahovy skatulky… Navic financni rozdil mezi Deore a XT mi neprijde tak propastnej jako mezi XT a XTR – na XTRko se fakt muzu vykaslat, to mi XT v pohode staci!
To je pro screta :o)
kdybych chtel „machrovat“,tak bych mel kolo na XTR nebo X.O a softaila treba Morati nebo Litespeeda apod. a vidli treba USE antidive…
proc myslis ze by mi stacilo Deore? nepotrebuju kupovat saltr minimalne kazdej rok… razeni je taky lepsi! naboje taky…
Nekritizujte mi, prosím, pořát to Deore, krvácí mi srdce:-((((
Proč myslíš, že by někomu stačil hliníkový nebo starý rám na SS? nevim proc mit singlespeeda treba z titanu Sorry, ale řešíš blbosti…
to bylo mysleno tak ze vidim duvod si poridit SS treba prave na jezdeni do prace nebo jako praskacku…podle me je SS krok zpet ve vyvoji,tak proc na to hazet treba kotouce,drahou vidli,drahej ram atd… Nikomu ten nazor necpu,jenom se nad tim pozastavuju,je to muj nazor…
Ok, v pohodě diskutujem :).....pozor přijde chytrystika :)…přijde mi divný, že tobě přijde divný mít na SS kotouče, drahou vidlici atd…prostě to ty lidi baví, stejně jako tebe kolo s 27 speed.....osobně takový věci neřeším, proti gustu…
jo,prave o to jde…chapu ze to ty lidi chytlo,ze do toho chtej vrazet prachy,jenom me proste ten smysl unika a chtel jsem vedet jak jsou na tom tady ostatni…toz tak:)
Já si ho taky postavil na ježdění do práce, ale po dvou týdnech jsem namontoval 3×7. Mírný kopeček na asfaltu jsem rval vestoje a rovinku jsem neutočil. Už jsem to tady psal – na blbnutí za barákem je to fajn, ale jak se chceš někam dopravit, je to opruz.
Je fakt, že s převodovým poměrem jsem taky dost laboroval a stejně se mi zdá, že jsem to dal moc na lehko. Ale já jsem si opravdu postavil kolo na konkrétní trasu se známým a naježděným profilem, takže tady diskusi moc neobohatím.
láká mne to. když jsem na tom viděl objet borce 200 km na Salzkammergut Trophy, nevěřil jsem vlastním očím
No ty woe! Nevíš, jakej měli oni borci převod?
já viděl jednoho a měl tak 32/22 max, v zadu zas takovou pilu neměl. Na kašpara toho tam bylo minimálně, snad jen dvě tři místa, dost toho tam bylo na střední pilu.
Právě ho jako třetí kolo na vyjížďky s manželkou dávám dohromady.
ja mel singlespeeda naposled jako desetiletej a urcite se k tomu nehodlam vracet ;-)
Absolutne nechapu k cemu je to dobry. Bud budu mit tak lehky prevod abych vyjel i do kopce a pak se na rovince utocim k smrti a nebo prevod tezsi, se kterym to budu do kopce rvat ve stoje a stejne nikam nedojedu. Takze me z toho jednoznacne vychazi, ze je to uplne na h…
jsem rad ze mame stejnej uhel pohledu:)
Poslyste – kdyby SS byla takova blbost, jak se tvarite, nemela by skoro kazda bajkova firma dneska v nabidce aspon jeden singlespeed…
www.bianchiusa.com/07_muss.html www.on-one.co.uk/ SS inbread www.viciouscycles.com/…onolith.php3 www.kona.cz/2k6_kolo.php?…
a je jich mnohem vic…
… ale kdyz na to nekdo nema bunky?? proti gustu zadnej disputat, me to proste bavi!-)
ale vono nejde o to jestli je to blbost nebo ne,hlavne kdyz je to v mode a proda se to…:)proto takovej „boom“ v nabidkach firem na SS…tak to vidim ja..
ale ty tam maj' SS proto, ze se prodavaj, samozrejme marketingovy tahy jsou jina vec, ale ve Statech nebo v Nemecku na tom jezdi docela dost lidi, tady v tyhle zemi chapu, ze kdyz uz si nekdo kupuje kolo, jsou to jeho/jeji posledni prachy a pak neni nad cim premejslet… Ale kdybych si mohl poridit slusny kolo za dva tejdny prace, nemel bych co resit – to bych mel doma full, HT a SS !-)
Já bych viděl smysl SS trochu jinde. Např. v Holandsku je SS většina, Když je tam nejvyšší kopec nějaký krtičinec, tak se není čemu divit. Tam by byl asi blázen ten, kdo by si pořídil 3×9 11–32 – 44/32/22. Myslíš si, že někdo, kdo je aspoň trochu soudný, si pořídí SS, když bydlí např. v Beskydech??
chapu, ale jestli je to hardcore borec, proc ne? ja jezdil na SS v horach v Californii a tam to placaty ROZHODNE neni… Pomer 32–16 je snesitelnej, do vetsich krpalu bych volil 32–18 nebo tak – a z kopce to jede samo.....
www.singlespeed.ch/newsfebruar.htm
bez komentare…
Pěkné.
…nenut me do srovnani Beskyd s Rocky Mountains…, to by nedopadlo dobre. Pokud se jezdi na SS Trans Rockies zavod, v Beskydech to pujde taky…
Neříkám, že by to nešlo, ale znovu se ptám PROČ bych to měl používat, když už někdo vymyslel řazení??
Jinak, k žádnému srovnávání hor tě nenutím. Ale jestli chceš machrovat, žes tam byl, tak klidně můžeš. Mě tím neoslníš:-)))
PROC jezdit vubec na kole, kdyz uz nekdo vymyslel motorky:)
Trošku od věci srovnání. Na kole s řazením do kopce vytáhneš váhu svoji + váhu kola zase jen silou vlastních svalů, akorát ji využíváš efektivněji než na SS. Motorka je přece jen trošku mimo.
az bude benzin stejne drahej jako voda a motorky stejne lehky jako sjezdovy kolo tak prestanu jezdit na kole:-)
2panaczek : diky, asi jako jeden z mala chapes, co jsem mel na mysli ;-)
tak to bych mel FR fulla,All Mountain fulla,nejakej oldskul HT (Marin,KHS…)a pak nejaky treba titanovy nebo karbonovy HT nebo softail:)
no ale realita je trochu jina:)))
hmm to bych mel doma radsi 3× full
nějak s tím musím souhlasit taky si nějak nedokážu představit jezdít kopce 5%,12%nebo třeba 23% stoupání na stejný převod a o šlapání po rovině a z kopce nemluvě musí to být pakárna na tom jezdit .Do kopce se nadřeš nebo to dokonce nedáš po rovině se našlapeš a z kopce se jen vezeš.
Možná pro někoho, kdo už je znuděný. Systémem 3×9 a možná světem vůbec, nevím. Když můžou lidi skákat na biku s padákem, proč by jiní nemohli jezdit na SS. V obojím vidím stejně smyslu a obojí si zájemce najde … ale já to nebudu.
asi tak,asi je to pro lidi ktery jsou snudeny:)))
Někdo znuděně leze po horách, když se tam dá v pohodě vyletět vrtulníkem, nebo zůstat v údolí v hospodě,. existujou i lidi, kteří jezdí do kopce lanovkou i s kolem, který připomíná motorku bez motoru, existujou lidi, kteří z principu nezávodí a užívají si toulání krajinou a existujou lidi, co se na hranici kolabsu s pěnou u huby pohánění ropnými deriváty z karbohydrátovejch gelů a jontových nápojů ženou rudou mlhou a nevnímají okolí. Asi to bude tím, že jsme dost různí a v podstatě všichni dost znudění:-))) Nebo si myslíš, že udělat ze způsobu přemisťování v podstatě samoúčelnou zábavu není známka znuděnosti?? Já na SS prostě nemám fízis, ale kola jsou to krásný skoro bez vyjímky a chápu, že to někoho prostě může bavit,no.
Co já vím, možná to někoho bavit může. DH speciál je lepší na cestu dolů a nepoužitelný na cestu nahoru. Je to dané specializací a v čemsi vyniká. Jeho existenci pochopím (i když mne neláká). Předpokládám, že SS je horší než obyč hardtail ve všech jízdních módech. Je to, jak když si dal Zátopek do batohu pár cihel, aby měl obtížnější trénink. Ale jak jsi napsal, jsme různí … kupce si to najde, bláznů všeho druhu je na světě dost.
SS má taky svou specializaci… .
BMX a trial
to je pravda že je to jeho specializace ,ale k tomu nejni ani jedno kolo co se tu prezentovalo určený bmx je vlastně tak trochu sjezd tam bych to pochopil dává se tam jeden těžký převod (proto ten rozjezd z kopečku a trial je bud stejný nebo do mínusu a tam to má taky smysl ale to co tu předvádí jsou kola na nic
Kdyz se jede z kopce, zadnej rozdil v kole s prevodama a bez prevodu nevidim, nemuzu si pomoct…
Rozdil je tam znacnej, slapat potrebujes dost. Na SS budes mit prevod moc lehkej.
Asi tomu nerozumim – kdyz stojim v pedalech a valim z kopce 45–50 km/h, neslapu… O tom je gravitace a setrvacnost.
a kdyz slapes jedes i 60–70, pro nekoho je to dulezity
No a pro me ne :-) Proto me to bavi, nemusim se nikam honit, mam cas si uzivat okoli, trail, pohodu jezdeni na biku, ktery neni o case, vykonu, delce trati…
nic z toho neni o kole, to je jen o tvym pojeti jizdy. klidne muzu z kopce neslapat a je jedno kolik to kolo ma prevodu, ale jedno je jiste pri jizde z kopce, i presto ze slapat nemusis, tak s prevodama tu moznost aspon mas.
jj.. Jenomze prave proto nechapu, jak muze nekdo napsat – SS je blbost! Pro nekoho, kdo to nikdy nezkusil, kdo neoceni to, co me na tom bavi, to kravina asi je. Stejne pro me muze bejt totalni kravina DH – neni to muj salek caje, nepotrebuju na kole skakat 10 m skoky a delat pri tom blbiny… (BTW: taky bych si obcas skocil, ale nemam na to kolo ani zkusenosti ;-) Ale nikomu to neberu, jsou bajkeri, kteri by na XC stroj ani nevlezli, protoze se na nem pocita s tim, ze se bude jezdit i DO KOPCE (!) a na prvnim jumpu by ho rozsekali. Zijeme v dobe, kdy tvorime bajkerskou komunitu, kde by se meli tolerovat ziletkari, XC chrti, dirtaci, SS, proste vsichni, ktere bavi jezdit na kole nejen do hospy. A nemusime se navzajem do sebe obouvat a vysvetlovat si, ze existuje jakysi univerzalni pohled na to, co blbost je a co ne. Z technickeho pohledu do jiste miry jo (a i tady se najdou experimentatori, kteri obcas zbytku dokazou, ze i na tomto poli se da na ledasco noveho peijit), ale osobni preference a pristup je samozrejme pravo volby ;-)
no ono nekteri lide delaji ruzne veci a podle jejich nazoru je to dobre, ostatni rikaji ze jsou uchylni:-)
tak uz to s nama lidma zkratka je ;-) jeste ze jsme kazdej jinej!
jako urcite s timhle souhlasim az na jeden detail. kola se delej podle zpusobu uziti (DH, FR, XC, Silnice…) a konstrukcne jsou tim ovlivnena (robustnost, sirka plastu, geometrie…) a do tohodle mi jaksi SS vubec nezapada. To neni kolo delany do urcityho typu terenu, to je jen kolo z jedne z predchozich kategorii ochuzene o moznost volby prevodu. Respektive muzu SS udelat klidne ze sjezdaka nebo silnicky, jen proste nechapu, proc bych to delal, moznostem kola to neprospeje a jet na tom nekam dal mi prijde nepohodlne. pokud bych bydlel v Polabsky nizine, tak s tim nemam problem, ale uz v Praze je to skoro nepouzitelny (bydlim na Strahove) a trapit se u kazdyho kopecka mi nestoji za to, abych rikal ze se vracim ke korenum. Proste nerozumim tomu, co je na SS tak uzasnyho, me to prijde vhodny tak na dojizdeni do hospy, ale na to bych si postavil spis nejakyho cruisera :-)
U SS nejde ani tak o přesný způsob určení jako spíše o myšlení těch lidí, kteří na tom jezdí. Kategorie DH, FR, XC, silnice, ty mají takové kola (taková technická řešení), aby byly v té své kategorii co nejrychlejší. Což u SS není, tam je to založeno na jiném pojetí, cesta je cíl. Což nejlépe popsal panaczek… .
ano ano, cesta je cil (ale to pojeti mas v hlave a ne v kole, takze je fuk na cem jedes), ale proc kvuli tomu musim prestat radit? podle me to nema logiku, to ze neradim, znamena akorat, ze se vic nadru a vetsinu kopcu pujdu pesky. zadny kouzlo v tom nevidim.
Ja se na kole trapim kazdou chvili a tenhle typ trapeni mi ale VUBEC nevadi!! Jsem taky nadsenej jachtar. Pred cca trema mesicema jsem kamosum nadsene popisoval svoje zazitky z jachtareni (nikdy predtim na plachetnici ani nesedeli a meli obavy z morsky nemoci a tak) a ti se pred dvema tejdnama vratili z tydenni dovolene v Chorvatsku – na plachetnici. A byli bez sebe nadsenim… Muzu pro tebe udelat jednu vec – nechces se na SS aspon nekdy svezt? Ze bys to proste vyzkousel?? Nemusis nadsene rvat TO-JE-PRESNE-ONO!!, ale je to o tom si to vyzkouset a pak uvidis…
hele neni SS jako jachta bez kosatky?
Jaký je rozdíl mezi projetím na SS a na geared biku se zařazeným stejným rychlostním poměrem bez toho aniž by člověk řadil?? Tohle pořád nechápu. Kdo ti brání v tom, abys prostě neřadil??
Maxtor a Wroum: Je vidět, že jsme na jiné lodi a své pocity si asi těžko předáme, abychom se pochopili navzájem, :-). SS nepochopíš, dokud budeš přemýšlet o klasických, funkčních rozdílech jednotlivých odvětví cyklistiky.
Asi ne. Dokážu si představit pocit, když se člověk sveze na starém kole, drahém vysněném kole nebo čemkoliv jiném, na čem člověk normálně nejezdí, ale udělat ze svého bika SS a mít z toho nějaký lepší pocit. To můj mozek nebere… Každopádně tvůj názor ti neberu. Tento thread je přece o názorech na SS.
ano, mozna je ten problem, ze ja to vidim jen jako rozdil ve funkci a to duchovno kolem ubytku zubu na kole jaksi opomijim, pac to nechapu :-)
To je vončo, milá Ančo, :-).
diky za nabidku :-) ale nechci. jako malej sem mel jenom SS a i ted se obcas projedu pro rohliky na stary ukrajine :-D
jinak s tou plachetnici – predstav si, ze nemuzes hybat s rahnem a ze tedy nemas moznost nastavit spravnej uhel plachty vuci vetru, pojede to a nebudes muset svuj mozek zatezovat tim, jestli to mas spravne a premyslet kdy bude treba s tim hejbnout, ale nebude to ono. a presne takhle vidim SS.
S rahnem je to jinak, pokousel jsem se popsat neco jinyho… No nic, v tomhle si nerozumime, akceptuju tvuj nazor, ja ho nesdilim, ty nesdilis muj, neva, treba se nekdy potkame – ja na SS a ty na svym geared biku a treba se dobre projedeme ;-)
je mi jasny ze ti s tou plachetnici slo o neco jinyho (pochopil sem), ale me to prislo jako dobrej priklad jak to vnimam ja. mame proste kazdej svuj pohled.
a nez se potkame, tak se zatim mej hezky :-)
Odborníci poraďte. Co je to singlespeed? Dá se třeba eska s jednokolečkem považovat za SS?
myslím že jo
Bych se svezl…, jestli je nabídka i pro další, když Wroum odmítá, :-).
Nabidka plati pro kazdyho, kdo projevi zajem a meri cca 170–185, aby se na Konu vesel ;-) Takze i pro tebe – akorat ze jsem lokalizovan v Praze… Kdyz tak jsem na ICQ
Nabídka je jistě míněna dobře a lze ji kvitovat s povděkem, ale SS si může vyzkoušet každý, kdo má pevnou vůli – zařadí si na svém kole 32/16 a musí vydržet celý den neřadit!
ta ale nebude singlespeed, neboť se mozek bude muset zbytečně zatěžovat faktem, že řazení na kole fyzicky existuje a pořád se bude muset zabývat blokováním nervových vzruchů, sloužících k přeřazení převodu.. Ale na pravém singlespeed, třeba například Esce s jednokolečkem, od toho budeš osvobozen, protože mozek ví, že nemůže, tak nebude a následuje pocit osvobození a úlevy.
Teď tomu konečně rozumím. Díky!!!:-)
Až tě potkám, tak ti přestřihnu lanka řazení a budeš osvobozen jen to fikne :)
Nenapsal bych to líp.
Na SS se podle me mozek stejne bude zatezovat tim, ze by zaradil, ale ze to tam nejakej… z toho odmontoval;-)
Mám 202cm. Takže neplatí, :-).
Jo to si ty, s tím Sfinxem!! Pro takové rámy mám slabost. Můj Giant je něco podobného, ale pujde do kytek. Je mi kapanek kratky. V kombinaci s 12cm predstavcem to neni proste ono.
Naprostý souhlas. Pro c jsem hlasoval z nedostatku jiných možností vylučovací metodou, chybí tam něco jako „mě osobně to nijak nebere, ale SSkáře uznávám“
No, takhle rychle pojedes v terenu malokde, to spis na nejaky ceste, kde slapat fakt nepotrebujes. V terenu samozrejme nedupes porad, ale jsou mista, kde je to rovnejsi a ty musis pridat, abys dobre projel treba usek za tim. Taky se obcas vezu z kopce se sedlovkou nahore a „kocham se“, ale to prvni pojeti jizdy z kopce si uziju vic.
Jak pise Wroum, je to jen o tvym pojeti, ale treba me by na mnoha mistech ss limitoval. Proste ja rozdil vidim, nemuzusi pomoct;-)
Pěkně napsané…jakoby znuděně k večeru podzimním od počítadla sedíc. Moc neodpovídá: Klidný domácí typ, oblibující vepřovou se zelím a s malým pivem. Pěkný večer tak či onak.
Jeden jsem měl. Skákali jsme na tom do vody, na nic jinýho se to nehodí.
Jednopřevodník mě na „projížĎkách“ limituje až až, pokud bych neřadil alespoň vzadu, nedalo by se na tom jet už táměř nikde.
Singl je tak na BMX, jeho smysl jinde nějak nechápu.
ja jo.....po Praze s nejakou prevodovanou nabou. A petrin tlacit, nebo mit dva prevodniky..... Udrzba je pak celkem v poho – zadna. Mestsky kola…yes.
Nahodne jsem narazil na sinly Fort www.fortframes.com/html/cconix.htm www.fortframes.com/html/rouno.htm
no do lesa bych ho nebral…ale postavit si neco peknyho na jezdeni po meste, clovek se o to nemusi starat a bat…takze proc ne
mě se to líbí je to další způsob jak překonávat hranice. Nedá ti nic zadarmo a hned od začátku víš na čem jsi. Ale na druhou stranu myslím že to je jen pro lidi co už jezdí hodně moc, protože na singla to chce mít ***** sílu. Mít doma to co je na obrázku tak by to byla těžká volba na čem vyrazit…
kdyby mi padnul do ruky nějakej singlspeed rám nevylučuju že bych na něj osadil domácí šrot a zkusil si na tom pár 100km tras, který už jsou dneska na bajku dost easy
tak ten obrázek… :(/
tak ty riditka sou votresny
právě že tyhle řidítka se na singlech vozí
Sice vypadaji divne,ale vozi je hodne lidi,takze to asi smysl bude mit.Osobne me na singlu dost bolivaji zapesti pri boji s kopcem,proto by mohli takto tvarovana riditka byt +.
singlespeed je super věc, protože když zahodíš kolo, tak neřešíš jestli rozbyješ házečku nebo patku a jednoznačně se na tom líp jezdí a vracej triky na fakie:-)
Pro vyjezd na Nemci a sjezd Rytiny naprosto nevhodne. A vubec, ze te takova blbost jako SS vubec zajima :-)))
nezajima,spis mne zajima ten „boom“ SS…
Simte, jakej boom? Kolik jsi jich v UL videl?
v UL zatim zadnyho,nastesti:)))
ja psal boom v uvozovkach,tobe to tak neprijde,vsude se o tom ted pise,skoro kazda znacka uz ma v nabidce SS… ..kam to ten svet speje:)))
to už bylo před mnoha lety…
Jezdim v USA, kde uz ted je SS hodne popularni a stale to roste. Zkusil jsem, jsem nadsen a pokusim se to vysvetlit.
SS hardtail je pro vetsinu lidi doplnkovy bike k fullu, vetsinou pro XC jezdce, ale i treba pro kluka, kterej standardne jezdi Nomada. Militatnich SS jezdcu, kteri vam budou tvrdit, ze vse ostatni je k nicemu, je mizive procento. Takze je to doplnek, zpestreni – spise na kratsi vyjizdky, ale lidi na tom jezdi i 100 km v horskem terenu. Tohle (www.blog.bikeusa.cz/index.php?…) s nama letos jel kluk na SS, celej den tahal predni skupinu, absolutne nejrychlejsi. celej den v horach, slo se i pres 3000 mnm. jen jeden kopec nevyjel.
Vse je to o zvoleni spravneho prevodu pro dany teren a tvoji fyzicku. Ale stejne si myslim, ze SS je hlavne do poradnejch kopcu, kdy se musis prekonavat. na rovinach je to bezcilne slapani. Tady slapes jenom do kopce, slapani z kopce neexistuje – to neni jako prohanet se po polnich cestach mezi kravinama, kdy tam hodis velkou pilu a slapes jako o zivot. Tady pouzijes velkou pilu jednou za mesic, kdyz se vracis po asfaltu k baraku…neprehanim.
Muj pocit ze SS: Nemusis radit, nemusis podrazovat a hlavne: nemusis o tom premyslet. jenom drzis riditka a myslis na to, jak cele tvoje telo na kole pracuje, jakej to je uzasnej stroj. treba pozorujes svaly na nohach jak makaj. nebo jak dychas… vsechno je tak trochu zpomalene, jak pomalejc slapes, tahas tezkej prevod. nejdriv mas pocit, ze to neutahnes, ale po chvili se jakoby sklidnis, najdes si to svy tempo a jen makas. taky si uvedomujes, kolik casu stravis premyslenim o razeni: jestli je to dobrej prevod, jestli uz podradit, nebo jestli ten kopec dam na tenhle prevod, jestli uz kamos podradil, nebo to tam necha a ujede mi…
SS neni o ciste logice. ti kdo si mysli, ze se na tom neda nikam dojet, ze je to krok zpatky, max. podradne kolo na zniceni, necham pri tom. proste maji na jezdeni na biku jiny pohled, rekneme pragmaticky. nikdo (teda az na ty militantni SS borce) vam nebude tvrdit, ze SS je lepsi nez geared bike. je proste jinej, prinasi novy rozmer bikingu, novou kvalitu. Jel jsem na trailu, kterej mam projetej milionkrat, a najednou sem ho videl uplne jinak, kazdy stoupani bylo jiny, nez na mym biku…
takze: ja v zime stavim SS
ted sem si precet jeste jednou vsechny odpurce SS v tomto threadu. vsichni hlavne resi ty roviny, ze ten prevod proste na roviny nestaci, ze to neutoci. proto jeste jednou zduraznuju: myslim si, ze SS je hlavne do hor, kdy z kopce slapat proste nemusis. to je docela logicky ne? do kopce se slape, z kopce se brzdi…;-)
Pro kontrolu : na prevod 32–16 jezdim na rovince kolem 23–25 km/hod, pokud to nekomu prijde „zoufale“ pomaly, me to staci, ja nespecham…
Presne tak tato rychlost je takova idealni,i kdyz se to da rozslapat az nekam k 35,ale to jen na chvilku,trba pri predjizdeni.
//Muj pocit ze SS: Nemusis radit, nemusis podrazovat a hlavne: nemusis o tom premyslet.
Příště bych ti ještě doporučoval nábu bez volnoběžky, co mají kola na ovál a nemusíš ani přemýšlet o brždění:-) Asi moc řadit numíš, když o tom musíš pořád přemýšlet. Já jsem se naučil řadit automaticky tak, abych točil pokud možno stejnou kadenci, která mi vyhovuje.
Ještě jedna věc: v USA jsem byl několikrát a tam jezdí na kole tak malý počet lidí v porovnání s počtem obyvatel, že mi tvé řeči o „popularitě“ připadají trochu zavádějící.//
Jezdil jsi SS?
bud nectes prispevky, na ktere reagujes, nebo zamerne prekrucujes, navic osobne napadas, a to neni hezke… obliba SS v USA byla samozrejme myslena v ramci bikerske spolecnosti, nikoli cele spolecnosti.
on te napada…no teda, v tom pripade napadas hned o odstavec nekoho jinyho ty, s nejakou babetou, anebo jsi spadnul :))
na to co popisujes nepotrebujez SS, ale staci ti zaradit jeden prevod a slapat na nej celou cestu, coz mi pripada jako picovina, ale proti gustu… A pro ty co tvrdi, ze je to navrat ke korenum, taky muzeme zacit chodit znovu ke kovari misto k zubari, pac to je taky navrat ke korenum.
Jezdil jsi SS?
Jako kluk jsem jezdil nekolik SS vehlasnych znacek Velamos a Eska. A strasne jsem tehdy touzil po prahazovacce a trojkolecku a petikolecko treba s dvojtacem to byl pro me nedostizny sen :-)
to by bylo asi jako pouzivat babetu jako kolo… taky to jde, ale vozis sebou zbytecne motor.
no to uz je jen krucek od SS, myslim ze kdyz by na to prisli amici tak by se to ujalo:-)
Tak tenhle tvuj prispevek me presvedcil, na jare neco spacham :)
Strávil jsem tenhle rok v Coloradu 4 měsíce a asi bych to nepopsal líp než ty. Je to přesně tak! Než jsem tam odjel, tak jsem byl takovej švihař, žiletkář… prostě MTB jenom XC. Ale teď už vím, že tachometr nepotřebuju, že smysl má jezdit jen pro radost. Ty lidi, který jezdí v USA na SS mají za sebou většinou statisíce kilometrů. Je to pro ně opravdu nová výzva a spestření. Lidi tady to nemůžou pochopit. Ale v USA se jezdí na MTB o dost déle než tady, takže si myslím, že to chce zkrátka nějakej ten vývoj…
Takže začíná platit: Americký biker, náš vzor!!! Paráda!!!Uff, ještě že je to jen názor několika jedinců…
Typická česká závist, úzkoprsost se projevuje.
ted ale trestuhodne prekrucujes. Tinker se ti pouze snazil vysvetlit, ze jezdeni v USA je o dost jine, nez u nas. Ale kdyz jsi uz u toho: pokud by byla pozice bikeru v ramci spolecnosti u nas takova, jako je v USA, byla by to parada. to same plati o pristupu k trailum a rozsahu trail network. Pro srovnani – predstav si, ze by kolem Spindlerova Mlyna bylo 500 km singletracku. viz muj clanek o Park City ve Velu: www.ivelo.cz/…06-2/ukazka2
Vem rozlohu ČR a USA, volných lokalit vhodných na ježdění, kde to nikomu nevadí, je tam asi o dost více.
Taky v americe Sram není v takové oblibě jako poslední dobou u nás. To se sem doufám nepřenese ,–)
to se pletes
asi jak kde :-O
Ja uz vzhledem ke svemu veku a fyzickym predpokladum o tom ani neuvazuju a pro mne je to subjektivne blbost. ALE – chapu ty co to zkouseji a libi se jim to. Neodsuzujme to hned kategoricky jako nesmysl atd. Jen si vzpominam, kdyz nekdy na zacatku 90.let „pravi“ cyklisti ohrnovali nos nad pra-bajkama (je to tezky, jak se na tom da jezdit?.....), anebo v polovine 90.let – „mobil, to bych nikdy nechtel bejt furt na doslech“ :-)) a podobne unahlene soudy. Nechme tomu cas a ono se ukaze, jak to s témi SS je. Treba to bude jen rarita jako je na dnes snehu skibob apod.
Částečně máš pravdu. Odsuzovat to kategoricky je nesmysl. Nicméně od těch příkladů, cos uvedl, se obhajování SS liší. nejde o obhajování nějaké inovace nebo pokroku, ale toho, co už tu bylo a od čeho se v podstatě z podhopitelných důvodů upustilo. Když SS někomu vyhovuje, proč ně, ale kyž si přečteš argumety zarytých SS obdivovatelů tady i jinde, tak jsou to fakt žvásty.
Mě teda uniká (a tím myslím obecně a ne jen u SS) potřeba a hlavně nutnost před někým hájit své hobby… Co to někomu je na čem jezdím ne? Jsme snad ve svobodné společnosti tak i kdybych si nabarvil kolo na růžovo se zelenjma puntíkama a na helmu si přilepil modré anténky tak to každýmu může být u paty ne?
Joooo, konečně někdo se stejným názorem!
Souhlasím, máš naprostou pravdu, ale přečti si názor např. Tinkera. Ten staví lidi nejezdící SS do role zabedněnců, kteří ještě nepřišli na to pravé, tedy SS jako „američtí bikeři, kteří mají za sebou statisíce km.“ To mi na tom připadá nejstupidnější. Na SS kole neprojedeš to, co na kole zpřevodovaném, o tom se snad nebude hádat nikdo. O pohodlí nemluvě. Proto asi větčina lidí volí cokoliv, jen ne SS.
Já mylsím že je mi to jedno;) :D o amících si myslím svý i když je pravda že tam „bajk vymysleli“ takže se to dá brát jako taková mecca… Ale SS podle mě nebude jen o ježdení… Myslím že to bude i stylu a přístupu k životu a tak… Navcí je nepopiratelnej fakt že amíci už vymysleli kde jakou blbinu… 4X na běžkách nebo v ledovém korytě, boty s kolečkama, kolo s jednou nohou od vidle a tak… navíc tam má svůj „fanclub“ úplně všechno tak proč ne SS?;) Ale jak říkám… Amíci jsou za louží a mě dost u paty a když někdo jezdí na SS tak ať… Já s ním klidně na švih pojedu… A jeslti se do toho kopce povedu já kolo se šaltrem, smykem a X rychlostma a on jen SS je přece jedno ne? Oba veedem kolo…
Přesně tak.
Tak si to přečti ještě jednou. Chtěl jsem jenom, aby lidi pochopili, proč SS vůbec existuje. A to jde v ČR těžko, když tu myslí lidé jako ty. Nikdo nemá jen SS! Lidé, co v USA jezdí na SS, tak se vracejí ke kořenům MTB. Nemyslím tím jen dostat na kole v přírodě co nejdál, nejvýš… Od toho má dnešní MTB tak lehký převody. Ale cesta má být cíl. Nesmíš mozek zatěžovat něčím, jako je řazení. Jediný co musíš, je šlapat a být obklopenej přírodou. Dokážeš to pochopit?
to uz je skoro jako nejaka sekta :-)
Ja treba jo, ale lidi, kteri nikdy nejeli na singlespeedu to opravdu nikdy nepochopi… Dokud se na nem neprojedou. A ti, kteri honi kilaky tomu asi taky neporozumi ;-)
skoro kazdej kolista se projel na SS:-) a vetsinou ho ho vymenili jak nejrychleji mohli
Teď zrovna bych se chtěl projet v lese na plochodrážní motorce, abych pochopil, jaké to je.
poslednich par tvych prispevku opravdu nechapu…musis se furt navazet? Pokud te to nezajima tak mlc a nemej blby kecy, diky…
:-)
Pořád ale nechápu tvé řeči o „zatěžování mozku řazením…“ Řídíš kolo, ne raketoplán!! Nevím, jak ostatní, ale mě řazení fakt problémy nedělá. Spíš si myslím, že pokud se chceš „kochat“ je dobře zařazený převod nutností.
Fakt si bez razeni odpocines:) Ja na normalnim kole laduju v kopci porad lehci a lehci pastorky, pritom bych to vyjel v klidu na tezsi. Tohle na SS neresim, proste jedu. Ale taky na nem jezdim uplne jiny tereny nez na jinym kole. A ten uzasnej odpich:) Ale je fakt ze srovnavam 15kg full, s 13kg hardtailem a 9,5 kilovym SS s pevnou vidli:)
Urcite alespon ja nechci kecat lidem do toho na cem maj jezdit,ale jen jsem tady ventiloval svuj nazor… Kazdej jsme jinej,to je to krasny,kazdej ma trochu jinej uhel pohledu na tu „pani cyklistiku“…
Kdyby tu byl pořát bolševik, tak dodnes jezdíme na Favoritkách a Eskách, považovali bysme to za vrchol cyklistické produkce a měli bysme po problémech:-)
tak tak:))
TEĎ MÁŠ MOŽNOST VOLBY.ZA KOMOUŠŮ NE.TO SE NEDÁ POROVNÁVAT. MĚ SE TA MYŠLENKA ss LÍBÍ.JE TO ZAJÍMAVÁ ALTERNATIVA K NORMÁLNÍMU HORÁKU.A TŘEBA NA ŠUMAVĚ BYCH HO PRUBNUL HNED.
hmmm, tak na sumave bych se o to ani nepokousel, protze tam je kazdej druhej kopec na malej tac
Mozna by ses divil co jde na singlu vyjet:)
No musím souhlasit s tím, že i když mám na silničce max zpřevodování 39/23, což je dost málo, vyjedu s tím hodně prudké kopce. Prostě najednou zjistím, že dál zž řadit nemůžu, ale nemám na vybranou. Díky tomu vyjedu i kopec, na kterém bych jinak použil měkší převod. Což znamená, že to jde, ale člověk se nadře jako prase.
hmm, to by me dost zajimalo, zvlast v terenu, kde proste musis jit ze sedla a potom je zas problem podkluzovani zadniho kola, ale je mozny ze mam dost darebnou fyzicku a ostatni by vyjeli na SS to co ja sem vyjel na nejlehci prevod
netvrdil jsem ze vyjedu to co na nejlehci prevod,co neuslapnu,to vytlacim.Aby to nehrabalo,tak musis mit hrubsi vzorek,ne moc nafoukano a diky prevodu,to ani velkou snahu hrabat nema.Proste bys to musel zkusit a az potom delat zavery od stolu.
No prave ze takovejch kopcu je na Sumave minimalne dostatek, na SS sem takovy kopce samozrejme nejezdil, ale staci mi je jezdit s jednou plackou a v tu chvyli by mi vubec nevadilo kdybych mel placky 3
no, právě, o tom SS je, je o tom, aby sis mimo jiné taky pěkně hrábnul na dno, zkusil si, co v Tobě je… Třeba kdysi jsem jezdil na Black Horse s přehazkou a vždycky jsem nadával, že mám jednoplacku a musím jet přes půlku Prahy na skoky, pak sem jezdil na tom samým kole SS a prostě jsem MUSEL a díky tomu jsem zjistil, že když člověk musí, tak vyjede na ten převod i věci, o kterých předtím pochyboval, že dokáže… mimochodem, doufám, že v brzké době taky asi postavím SS, prostě to chci zkusit:-) nasadit řazení když bude nejhůř takovej problém není, ale láká mě to prostě zkusit… prostě láká mě na tom to, že je to zase něco jiného…
Jses jednim z tech, co pochopil – gratuluju!-)
za těch 10let co aktivně bajkuju jsem pochopil a zjistil a zkusil víc věcí než jen tohle:-D
na dno si můžeš hrábnout vždy i na zpřevodovaném kole
jj, sumavskej test by byl nejlepsi, tam by te to fakt chytlo ;-)
Někdo jezdí na SS, někdo jezdí na vysokém kole. Takto je to třeba chápat.
kotoučovky byly vymyšlený někdy kolem roku 1900 a stejně se začali používat až po víc jak 50ti letech
Jo a ještě jedna věc: Když budu chtít jezdit na SS, tak mi přece stačí zařadit jeden převod a celý švih nešáhnout na řazení, ne:-)???
a vsadim botu že šáhneš;) :D
Pod prvním kopcem:-)
diky,ze jste reagovali na tenhle „dred“,urcite je to zajimavy cist tady nazory nekdy az o milion stupnu odlisny… Piste klidne dal,jen bych poprosil,nepoustejme se do zbytecnejch flejmu,vzdyt kazdej ma pravo na svuj nazor…:) tak jako to jeden bude zavrhovat (vcetne me) tak druhej vychvalovat…
V 80 tých letech kdy tady ještě téměř nikdo o horském kole nevěděl a vrchol byl favorit s dvoupřevodníkem a pětikolečkem jsem měl na ježdění v terénu kolo s jedním převodem 35/18 s torpédem tzv. tříčtvrtku na 26 palcových kolech a ještě jsem ho vylepšil o 28 palcové kolo vepředu. Jeho průchodnost terénem hlavně bahnem byla úžasná, údržba sestávala z občasného polití řetězu olejem. Techniku jízdy, kterou sem se na něm naučil v době, kdy sem byl ještě ochoten z kola padat sem nezapoměl dodnes s tím rozdílem, že dnes už nepadám. Je pravda, že tehdy to byla z nouze ctnost, ale dělám inventuru použitých věcí v dílně a uvažuju o SS do města, aby se to dalo zamknout ke sloupu a jít vod toho a po pár hodinách to tam zas najít, takže zase z nouze ctnost.
Jarda na singlespeedu na radarech – casovka dovrchu. Skoncil druhej, takze kdo umi, ten umi. O kole to neni.
tak to asi nebyl zas tak obsazenej závod… na UAC silniční časovce do vrchu by dopadl jinak
Dobře, tak měl dobrý převod na jízdu do kopce. Myslíš, že by si s ním vystačil i při časovce po rovině?? A jsme zase u toho…
po rovine mu to jelo taky pekelne rychle. Samozrejme ze by na klasicke zavodnicce jel rychleji, ale o tom tahle diskuze neni ne?
Ty vůbec neposloucháš ostatní, co píší. Už tu bylo několikrát řečeno, že SS lidé používají hlavně do kopce a z kopce nešlapat, není to na české polňačky. A jsme zase u toho…uf.
V Kodani, pokud jsem si dobre vsiml, kuryri jezdili snad bez vyjimky na SS ziletkach. Je ovsem pravda, ze za den v tamnim „terenu“ nastoupali tak mozna max 50m ( a to jen kdyz mel na ceste nekolilk mimourovnovych krizovatek:-))
ta jednoduchost je úžasná: www.light-bikes.com/…eListing.asp?…
Tak tento je super.Bez nalepek,cistej,krasa.
Kua, hoši, vy mi dáváte kapky. Snad toho SS postavím, :-)). Pěkné odkazy, díky.
tak to je krasavec!!!
hmm, me se tam nelibi kosik s lahvi a bovdeny by mohli bejt vedeny ramem, pak by to bylo designove cisty
Podle mého,pro některé z vás blbého názoru,jednoznačně návrat ke kořenům a podatatě pohybu na kole ve volné přírodě, s důrazem na osobní prožitek ze zdolaných/nezdolaných překážek a určitě vynechání výkonostní stránky věci.Kolo+příroda=ventil (čistá řepa)
jj… tak tak:) Akorát teda nevím jestli se u SS dá mluvit o „vypuštění výkonnosti“;) Přece jen asi musí být člověk trošku namakanější když nechce jezdit jen po rovině:)
OK,ale nepitval bych najetý kila a takový ty hovadiny a rozhodně neřešíš jak nafoukat vidle atd. prostě zhovadělosti.
Jo tak:) Hmmm… Na to nemusím mít SS abych to neřešil;) :D
ale pokud se podivas na fotky SS nejakejch amiku,tak vidis ze to maj kolikrat v plny palbe,akorat to ma jeden prevod…
Mě plná palba nehrozí,ale asi by nebyla od věci.
je treba si uvedomit, ze v USA maj lidi obecne proste vic penez (a kola i komponenty jsou levnejsi), proto ty luxusni SS. nekteri to berou opravdu jen jako postrani zalezitost na vyblbnuti a ti za 30 dolaru prekonvertujou starej hardtail na SS. bikery, co to chytne vic, maj penize, nebo penize nemaj, ale jsou blazni do kol, si poridi neco lepsiho… Luxusni Titus, Ventana, Moots, Black Sheep, Vicious, Salsa, Seven, Kelly, Independent…
dekerf
Dekerf konci
jakto ?
někdo ho koupil ?
ne, Chris Dekerf se rozhodl skoncit, koncej v lednu 2007
Nj, takže zkrachoval ?
Právě jsem se rozhodl a hned zítra zahájím stavbu. Jako X-té moje kolo, a uvidím jaké to bude.
To zirecek, panaczek a tinker: Nechci, aby z mých príspěvků vyplynulo, že někoho napadám nebo se chci s někým hádat. To jsem fakt nechtěl. Snažil jsem se přijít na to, co někoho může přitahovat na SS a reálný mi připadá jen názor Tinkera, který mluví o jakémsi „návratu ke kořenům.“ Stejně jako lidi, kteří jezdí na vysokých kolech (nevím, jak vy, ale já jich v poslední době potkávam až pozoruhodně mnoho). Nic racionálního v tom není. Prostě se jim to líbí. Rozhodně neodsuzuji lidi, kteří jezdí SS – spíš je obdivuji, ale z několika příspěvků tady bylo patrné, že tito hledí na ostatní tak trochu skrze prsty, kteří neví, co je dobré.
Nenapadáš. Mně jen připadá, že v ČR se každý za něčím honí. Taková klidnost, uvolněnost, pohoda, úsměvy, trochu to chybí. Jsem odpůrcem USA v některých věcech, ale dokážu si představit, že se partička lidí sbalí na SS a jedou si dát nějaké traily, pohoda, úsměv z projížďky. Tady mi připadá, že se to vše rve. Těžko tu někdo nechápe, že se nemusí jet vyjížďka, abych buď dal megadrop, totálně se zrakvil, jel kadenci 130, vyjel do NP, nejlépe to vše nafotil a ukázal ostatním, kdo je tu „nejlepší“, :-). Proto panaczek napsal delší příspěvek, protože nelze napsat, že SS je dobrý protože, ono a tamto… . Je to taková směsice, je to spíš o tom celkovém pocitu, je to něco jiného, jiná kategorie. Není to o tom, porovnávat SS s geared bike. Je to spíše o nátuře, pocitu, než samotné technice. Kua, snad jsi mě trochu pochopil, :-).
Jo jo, napsal jsi to fakt dobře, uznávám. Já osobně taky nejsem zastáncem takových švihů, kdy dupeš 20 km do kopce, abys pak to převýšení ztratil na 2 km krkolomného jsezdu a někdo může nade mnou ohrnovat nos. Taky mám raději na vyjížďce pohodu a sem tam nějaké „zmrtvení.“ SS bych ale nevyužil. Ten pocit, o kterém tady mluvíte, mi nic neříká. Řadím často a řadím rád:-)
oba mate pravdu…
//Mně jen připadá, že v ČR se každý za něčím honí. Taková klidnost, uvolněnost, pohoda, úsměvy, trochu to chybí. Jsem odpůrcem USA v některých věcech, ale dokážu si představit, že se partička lidí sbalí na SS a jedou si dát nějaké traily, pohoda, úsměv z projížďky. Tady mi připadá, že se to vše rve. Těžko tu někdo nechápe, že se nemusí jet vyjížďka, abych buď dal megadrop, totálně se zrakvil, jel kadenci 130, vyjel do NP, nejlépe to vše nafotil a ukázal ostatním, kdo je tu „nejlepší“, :-). //
Krásně napsáno zireceku, krásně!!!
Teď nevím, jestli to nemyslíš ironicky, :-).
Vůbec ne, ztotožňuju se s tím co jsi napsal…
Když nad tím více přemýšlím s časem a vidím jaký byl můj vývoj cyklistiky a vývoj u lidí, které znám, docházím k tomu, že když jde čistě o výkon, rychlost, přenos síly, tak jedině SILNIČKA, když jde o terén tak SS či něco na pohodu, třeba i něco sjezdovějšího, v terénu je cesta cíl. Provozovat výkoností, rychlostní MTB (myslím XC a marathon) je v podstatě zavádějící a stejně to skončí základem u té silničky. Prvotně MTB taky vzniklo s tím účelem volnějšího pojetí a spíše dolekopcom než o tom dnešním, že XC či marathon je z 90% o hrubé síle, kde není cílem cesta. Do lesů patří volnější cyklistika a ne chrcení, :-).
Tohle kdybych řekl před rokem, tak se mi bude TinkTink smát den v kuse, :-)), další den by se smál Hanz, :o))..
JJ, naprosty souhlas, nerozumim lidem, kteri chteji proletet nadhernou podzimni krajinou v co nejkratsim case, to mi proste nedava smysl…
Asi jeden z prvnich prispevku, kde bych s tebou souhlasil;-)
Souhlas je to nějaký napjatý,mám kolo abych se uvolnil a ne zhovadil.
Ano – je to super vec. Nicmene do Prahy nepouzitelna. Trebon, Kolin, Toronto – idealni mista na singla! :-) Stejne bych to ale vzdycky bral jako dalsi kolo – pro prepravu po meste.
jeste jedno prirovnani ze ski industry, ve kterem se pohybuju.
zatimco evropa je blazen do world cupu, kazdej musi mit slalomky nebo obracky, ve statech je to uplne jinak. world cup nikoho nezajima, zavodni lyze taky ne – vsechno je to o freeridu, prasanu, volnem terenu, lyzovani v lese, boulich, skakani z utesu (big mountain skiing) a pak terrain parky atd. v cyklistice je to podobne.
a singlespeed bych prirovnal k telemarkingu. neni to vyvojovy krok z lyzi. je to proste neco jineho. ale da se na tom delat vse. prasan, boule, carving, skakani…
Tak tohle je presny, naprosty souhlas…, zejmena se mi libi se mi to prirovnani k telemarku.
jo tak to je uplne presny. telemark taky nechapu :-D
Ja se ho ucim, ale taky nechapu jak to nekdo muze poradne umet:) Ale kdyz si das na Jestedu telemarkem celou sjezdovku, tak lidi dost cumi:)
co sjezdovku, ale fakt cumim kdyz na telemarku da nekdo svahy pres 45o
nicmene prirovnat ss k free skiingu mi vubec nesedi – volny lyzovani / skialp bych prirovnal spis k Enduru/allmountail. Ostatne nasazovani/sundavani pasu, zapinani-povolovani bot, stoupaci hrazdicky, to vsechno je proti duchu SS :-) Takze pekne siroky bezky se supinama a delej co umis ;-)
45 stupňů to jsou už docela vážný žleby, tolik nemá ani Hannenkamm…
Jj, takové Enduro běžky – široké, šupiny, hrany, těžké. Ski Bežkynismus.
Jste mě celkem navnadili. Už aby byl sníh…
Moc hezkej primer :-D Jezdim taky na snowboardu – a prekvapive jezdim freeride na longboardu, uzivam si to, obcas nejakej skok, zadny triky, zadnej slalom, zkratka mam rad pohodovy zajezdeni si… Stejnej pristup se da aplikovat na temer cokoli – a neni to o lepsim nebo horsim prkne, je to o pristupu…
Někde jsem četl, že závody SS jsou v USA hodně o pití piva :)
„v USA je to vsechno o freeridu, prasanu, volnem terenu, lyzovani v lese, boulich, skakani z utesu (big mountain skiing) a pak terrain parky atd“ Tak to jsem byl asi v jiných USA. Byl jsem v Great Smoky Mountains v lyžařském středistu v Gatlinbutgu, TN. Všechno bylo uválené bez muld a jako černá byla označena taková sjezdovka, kde by u nás jezdily batolata na bobech. Jejich umění taky nic moc. Neříkám, že v USA není parta freeriderů nebo že to není populární, ale ZASE PŘEHÁNÍŠ.
No tak tos nebyl v poradnejch horach, nebyls v Breckenridge, Vailu, koukni se na Mammoth, Alyeska etc., ve Statech je taky jezdeni jako prase. A v Coloradu jsem znal hromadu borcu, kteri makali pres leto a jak napadl prvni snih, hned byli na svahu a jezdili do dubna… 120 dni jezdeni za sezonu… Ne vsichni amici jsou blbove a ne kazdej cech je genius!
Byl jsem na Aljašce a takové borce, o kterých píšeš, jsem znal – 3 měsíce makat v rybárně a pak v Coloradu zbytek roku blbnout. Jeden znal i Špindl – tím mě dostal. Je tam ale spousta lyžařů, kteřá jezdí tak jak se jezdí u nás. Proto jsem poukazoval na to, že tvoje „absolutizování“ není na místě. Jinak OK.
Ha, tak se hlásím mezi čerstvé SS magory… tak dlouho mi to vrtalo v hlavě, až sem z dílů doma postavil singla. Nějakou zkušenost s SS mám už nějakej ten pátek z dirťáka, tak zkusím co to udělá s XC kolem, ale zatím jsem stihnul jen jednu vyjížďku, tak cca kolem 20km a první dojmy jsou takový, že tomu rozhodně dám šanci:-) je to jiný, je to magořina, ale zaujalo mě to. Docela mě napadá, že se na tom bude moct dát natrénovat silové šlapání a síla jako taková…
foto?
není, nemám po ruce foťák:-( zatím jen provizorní stavba, chci zjistit, zda mě to bude bavit, pokud ano, tak to pak trošku poladím a vylepším… ale zatím mám na tom 2vyjížďky… jedna tak 10–15km (bez tacháče) a druhá 45km, lehký profil trati, prostě můj domácí pražskej revír:-) a první dojmy jsou, že mě to začíná bavit. Beru to jako výzvu, jako něco nového, co mě láká zkusit a zároveň si zkusit, co zvládnu…
jakejs zvolil prevod?
32–14, na rovinky a táhlý stoupání paráda, ale prudší kopce zvláště v lese už jdou dost ztěžka… na rovince tím utočím 26–30km/h a silniční stoupání se na to dají vyjet snad všechna v poho, s tím problém nemám, ale občas v terénu na prudký věci nestačím… holt mě to aspoň donutí trošku posílit nožky…
ted chci ze zbytku taky neco postavit a uvazoval jsem spis o 32–18, mozna 16. mam slaby nozicky :)
no, já jsem použil kliky a řetěz z dirťáka, jsem těžkej a ty kliky jsou neskutečně bytelný a tuhý proti XC klikám a o řetězu nemluvě… takže jsem to udělal tak, aby mi ten již zkrácenej řetěz akorát vyšel:-D a kupodivu to sedlo dobře:-)
jinak o lehčím převodu taky uvažuju… takhle je to super na rovinky a vlnitý terén s táhlými kopci, ale do prudšího stoupání nicmoc:-( ale říkám si, že se to tréninkem zlepší:-)
Ja mam 32×16 a spis by to chtelo o chlup tezsi prevod. Stejnak na tomhle kole jezdim lehounkej teren a na rovince nebo silnici jde jet tak do 25 km/h, vic uz neutocim. Super je, ze nemusim vozit tachac a vim, kolik sem najel, protoze prumerna rychlost s tachacem byla vzdycky tesne kolem 18km/hod.. Holt o moc pomalejc jet nejde a rychlejc taky ne:)
já na tom právě chci jezdit co nejvíc, prostě vyzkoušet na co mám a na co ne… každopádně tacháč sem na tom začal vozit, ať mám aspoň představu o vzdálenosti a kolik je hodin:-)
to by chtelo naslapy, potrebujes tahat nahoru, ne?
SPD už tam jsou, vždyť jsem říkal, že to je fotka ze „stavby“, jsou tam SPD, jiný pneu, na kazetě jsem z pastorků udělal po stranách krytku kolem řetězu, aby to nepadalo a ještě budu vychytávat průběžně další detaily… ale po sobotních 45km mě to začalo bavit:-)
hele, našel jsem tyhle fota z mobilu, když jsem to měl v týdnu rozestavěný… ale nesměj se, je to zatím provizorní na otestování:-) ladit se bude časem a lepší foto snad bude taky:-)
.
.
.
Kde mas napinak? Vypada to na obycejny patky
no, délka řetězu mi naštestí vychází tiptop, takže napínák netřeba:-) ale udělám ještě kolem toho jednoho pastorku z starých pastorků takovej „kryt“ dám na každou stranu jeden větší vedle něj… vepředu to nespadne, ale vzadu mi to na kořenech když sem prudce zabral jednou spadlo… jinak v lehčím terénu drží dobře…
Ja to prave taky tak mel, bez napinaku a padalo to.. Holt to chce mit spravne vytahanej retez:)
hmm, doufal jsem, že to půjde, drží to celkem, ale není to 100%, což mě štve… takže zatím to vyřeší to zajištění na kazetě… a jestli mě to bude bavit na tom jezdit dál, tak v zimě půjde rám do lakovny a rovnou asi nechám upravit patky na zadní vstupy… uvidíme, zatím je to na zkoušku:-)
tak ty na tom chces naucit jezdit?? ;-) vyzyvam k jizde – nejspis tak St nebo pristi vikend, ma snad bejt lepsi pocasi…
jojo, beru:-) ale dej mi prosím na ICQ nebo mejl nebo tak předem vědět… nejlíp asi víkend, jinak v týdnu mám práci od 9–17, takže nicmoc, ale když se ozveš předem, tak si dohodnu na odpoledne volno:-) už jsem na tom dal 45kiláčků kolem Hostíku a Průhonic a paráda:-) jen ten převod 32–14 do prudkých kopců v lese je krutej:-)
Sqvele!! ;-) Prehod si to na 32–16, je to takovej podle myho nejoptimalnejsi prevod, ja na tom jezdim kolem 25km/h (a jde na to vyjet z my zkusenosti treba Strahovskej kopec od nam. Kinskych), 32–18 je vylozene do kopcu… icq 231–987–496, bejvam na nem pres den
SS zatím v rozsypu, já zatím vcelku:-)
hooodne zajimava hlavova trubka, to s tim gramarenim nejak prehanis, ne? :-)
To se ti jen zdá, svojí váhu to má :-)
Vyborne!!! jen tak dal, jses na dobry ceste..... a kdy ze se pojedeme projet??
Cest, převod na singlu by šel vyřesit jako na starých silničkách z dob 20–40 léta, 1 zadní kolo a z každé strany po jednom kolečku, menším a vetším z druhé strany. V případě nutnosti změnit rychlost se jen zastavilo, vyhodilo se zadní kolo a otočilo na větší kolečko a směle se šlapalo dál do kopce. Dnes by to slo jen z véčkama, kotoučovky by tamnešli.
Takove naby se delaji.Vetsinou jsou vsak na furtku.
rikaj tomu flip-flop hub, na jedny strane freewheel, na druhe strane fixed gear… hezka a sikovna vec!
Čaues, jestli to bylo na mě,tak dík:-)Se svezením nevím jsem z Plzně, ale až bude SS komplet, dám report. Chtěl bych ho mít do víkendu ready.
Hotovo.
sakra jakto ze vam vsem vychazi retez akorat:(
Me taky nevychazi :-( Neres to a porid napinak, kamo!
Mam ho tam,ale estetictejsi by to bylo naprimo.Mam tu nachystanyho na „Ackovyho“ singla Sfinxe Zonu u ktereho necham prevarit patky na horizontalni a pak to teprve bude spravnej singl:)
Tak to je pochopitelne to nejlepsi reseni – horizontalni patky a napinani jako na motorce :)
Hezkej, gratuluju!! ;-)) Jak jezdi?
Zatím jsem najel jen asi tři km, mám pořád nějakou virózu :-(, ale minulej čtvrtek jsem neodolal a jel na něm do práce, i když to mám jen 500 metrů + 62 schodů :) Překvapilo mě zrychlení, z nuly na max.(25 km/h)asi tak za tři vteřiny :-) a udržení rychlosti je snadný. Ovladatelnost velmi dobrá, jen budu laborovat s tlakem v pneu, pro optimální poměr pohodlí/valivý opor. Návrat k pevný vidlici je hardcore :), ale dobrý! Kolik je schopen zkušený SSrider dát km za vyjížd¡ku a jak si vede, když jede se skupinou „obyč“ jezdců :))
hele, zatím jsem na SS dal jen pár vyjížděk, nebyl moc čas, ale třeba 55km jízda, kterou jezdím na bajku normálně se dala v klidu a skoro stejným tempem…:-)
No prosím, a pak,že se na SS nedá nikam dojet, jak tady psal nějaký „expert“:)
ale jo, dá se na něm dojet hodně daleko, ale musíš sám sebe zatraceně milovat a nebo zatraceně nenávidět:-)
Nemůže být tak zle, vždyť o tom zpíval i známý freestylový zpěvák Honzík Vyčítal: ""Jó SSřidič, ten tvrdý chleba má…"
Evidentne uz jsi pochopil, oc tu kraci… ;-)
No, pokud je to tak, tak jsem to chápal už od začátku!!!:-)
A o tom to je – vymenit saltry za emoce a nadseni… Jinac z my zkusenosti 60 km trasa je v pohode, predminulej vikend jsme jeli s xvektorem na vyjizdku na SS a nekolik ostatnich (Gung_ho, Goood, bajkr,…) na geared bikes,ja se musel odpojit cestou, ale xvektor to s nima objel cely. A mel jsem pocit, ze jsme jim „celkem“ stacili …
První větu zarámovat!To je přesně to co jsem chtěl slyšet. Vyrobit si endorfin překonáním samasebe musí být bomba! W. Churchil říkal, že když má na výběr, vždy volí tu obtížnější cestu. Jinak maxtor třeba nevypadá, ale určitě by si to chtěl zkusit, je nalomenej,žě?:-)))
Chlapi, já vaše názory respektuji, ale stejné nadšení nesdílím. Ovšem musím potvrdit, cos napsal. Možná, že kdybych to měl možnost zkusit, mluvil bych jinak. Možná mi přece jen něco uniká. Když jsem byl malý, tak jsem taky nechápal, jak někdo může pít něco tak hnusného a smradlavého, jako je pivo:-))))
Souhlasím.Třeba k tomu časem taky dojdeš. Máme demokracii a nikdo nikoho k ničemu nenutí. Je to o svobodném rozhodnutí. Já třeba taky nemusím mít denně pět škopků piva, ale občas si taky líznu :)))
Souhlasim s Churchilem! asi jezdil na singlespeedu ;-)))
paráda:-)
Po dlouhe dobe marneho patrani jsem opet nasel fotogalerii z Single Speed World Championships fotos.mtb-news.de/fotos/showgallery.php/cat/4666 zda se ze to byla dobra recesne alkoholicka akce:)
Nevím jestli se počíta do singlespeedů i to,že jsem zase začal jezdit víc na festkovým zimáku(fixed gear),takže už asi ani nebudu skládat normálního.Dneska jsem na tom objel 140 a pohoda,aspoň si zase trochu polepším správny točení nohama :) Jinak bikovýho singlspeeda bych taky rád postavil,ale nejsou prachy,nějaký věci bych na to měl,takže časem určitě příjde na řadu.
kdybych se neprestehoval z hradce do usti tak si to taky poridim…jenze na jezdeni po hradci by to taky nebylo, bo jakmile by byl trochu vychytanejsi tak by mi ho hnedka ukradli----a rikat singlespeed rezavy skledacce to asi nejde…no takze vlastne na to nemam nazor jiriku. snad jen ten ze v usti by ti byl vazne k hovnu.
hehe:)) ja vim,prave ze cimvic si o tom ctu,tak tim vic me SS nelaka:) ja bych si ho neporidil nikdy! spis jsem chtel slyset nazory jinych lidi,protoze ja to nechapu…
Už ho mám od loňskýho podzimu, používám jako zimáka a po Praze do práce. viz foto v profilu. Mám na něm najeto 2000 Km je téměř bezúdržbovej občas namazat řetěz a to je vše. Je to pěkný svezení a hlavně masírka, když na takový herce stačíš jinejm, nabo je i předjíždíš.
jak tady o tom diskutujete tak jsem si umanul si jeden singlespeed postavit :-) ale ne jako hlavní kolo (nejsem blázen) nýbrž jako doplněk k celopéru. K poježdění po městě a přilehlém okolí + určitě vyzkouším dát si s ním nějakej rozumnej švih (až najdu ten správnej převod…). vidím to tak do 2 měsíců, pak ho sem určo dám. jo a mrknete na www.single-speed.cz
tak už ho mám od loňského podzimu a musím říct, že je to super odreagování a výborná druhá varianta k fullu… baví mě na tom jezdit čím dál víc a hlavně je to změna a jiný styl jízdy, vřele doporučuji vyzkoušet;-)
tvůj singlík je geniální… v podobném duchu bych viděl i ten co hodlám postavit…
děkuji:-) Už jsem provedl drobné úpravy… představec jsem vyměnil za tužší, v tomto odvětví je tuhost kokpitu docela nutná:-) a na kazetě mám novej pořádnej adapter s malými rockringy…
jenom doplnuju tento thread o uvahu po trimesicni zkusenosti www.blog.bikeusa.cz/index.php?…
ještě nedávno sem říkal že nikdy! ted sem si ho postavil a jezdim ho a docela mě to baví je to zase něco jiného :o)
:-))) je to jenom o tom to zkusit a pak se tomu nechat propadnout, ne?
hele sem řikam že bychom mohli udelat nejakou společnou vyjíždku SS :o)
to bysme teda mohli (sice ted v Praze jen tak nebudu, ale az budu, tak jo :-), uz nas tu par je.....
Pro inšpiraci: shifterbikes.homestead.com/BikeGallery.html
Muzete prosim nekdo poradit, potrebuju prevodnik na singla a nikde nemuzu nic najit. Kliky jsou petipackovy FSA Vero s rockringem, BCD 130. Pastorek https://www.biketone.cz/…a_d3356.html . Diky