• Tengus

    Zdravím :-)

    chtěl bych někoho z vás poprosit, zda by neodhadl z fotek, jak moc jsou sjeté převodníky a kazeta. Dal jsem nový řetěz a na některých převodech si to sedlo na některých zatím vůbec a při záběru střílí (najeto 50–60km)… Tak jen jestli mám nahodit starý řetěz a dojet kazetu a nebo ještě počkat…

    Díky moc :-)

    0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Od oka poznám jenom to, že by to chtělo jednou za čas vykartáčovat trošku pastorky :) Sjetost kazety nejde nijak změřit.

      Poznáš to pouze podle toho, jestli to přehazuje dobře nebo ne. Střílení je celkem normální po druhém řetězu, ale tak nějak nad těch 50km už by se obvykle mělo začít uklidňovat a do 100km už být pryč. Pokud by to střílelo i po 100km, vykašlal bych se na to protože na takové pakárny nemám čas. Šup tam s novou kazetou.

      0 0
    • novas752  

      Kazeta je evidentne v haji, zuby jsou vymackany do stran. Kdyz se retezy meni vcas, kazeta vydrzi treba 5 retezu uplne bez stril

      1 0
      • atty  

        +1

        měnil jsem nedávno kazetu XT 10sp a měla hodně přes 10k najeto, takže cca 5 řetězů.

        Samozřejmě při hardcore vytížení, nutnosti řazení pod plnou a časté jízdě v bordelu to může být polovina nebo i třetina (taky záleží, co to je za kazetu – jeslti bláto, nebo slušnější matroš).

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Ohobloval jsem na 4 řetězech (s pravidelnou a včasnou výměnou) do nejezditelna velký alu převodník (38z) XT 785, zatímco ocelová Deore kazeta stále ještě značně v pohodě. To jsou ty průjezdy chmelnicí …

          0 0
    • jecnak  

      Kazeta by ti mela sednout bez strileni k novemu retezu. Tahle vypada uz od oka hodne sjete. Prevodniky ok. Cekat na strilejici kazete, az si retez sedne nema smysl – vlastne cekas az se retez ojede do stavu, kdy zvladne sjetou kazetu.

      Navic si taky muzes pekne rozbit usta, kdyz ve vyjezdu preskoci retez na kazete a protocis kliky, nebo dokoce po protoceni prerves retez. Z toho jsou krasne zlomeniny klicni kosti po preletu riditek.

      1 0
      • Tengus  

        Díky. Tak už čekám na novou kazetu, nesedlo si to ani po dalších 90 :) Dnes jsem vypozoroval že to dělá jen na dvou pastorkách 3. shora i zdala, ale je to vopruz nad tím přemýšlet ;)

        BTW: Mám tam 3×9 až na přesmyk ten je pro 3×10. Co jsem četl neměl by to být problém (teda názor zde diskutujících tak 3:1) V zásadě s převodníky problém žádnej, jen pokud nechci poslouchat cvakání řetězu, musel jsem přesmyk malinko pootočit a řadím jen v rozmezích 1(tác):1–4(pastorek) 2:3–7 a 3:6–9… Říkám si jestli mám kupovat na 3×9, protože když jdu např. nahoru a mám 1:4 tak další hodím 2:3, čímž se dostanu na podobnej i jako kdybych pokračoval na 1:5… to samý dolů… jedinou výhodu bych tedy vyděl v tom že bych tolik neměnil tácy vpředu za předpokladu, že třeba 1:6 na 9st je z pohledu křížení řetězu ještě ok. Nebo je v tom něco víc? Budu rád za menší osvětu :)

        Díky :)

        0 0
    • popokatepetl  

      Načase dávat staré řetazy a jezdit vesele dál. Poslední řetěz co jsem dával střílel tak 100km a po 300km si už pěkně sedl (pakárna). Ted jsem vybíral mezi sjetými ten nejlepší protože ten stávající se začal lepit na převodníky. Dojezdím sezonu a dám nový pohon. Na zimáku budu točit 3 řetězy dokud to bude jezdit.

      0 0
      • jecnak  

        Prevodniky muzes zapilovat a sedne na ne i novy retez bez nadmerneho opotrebeni, ale jezdit na strilejici kazete a likvidovat tak vlastne retez do sjeteho stavu, aby uz nestrilel, mi opravdu smysl nedava. To uz tam muzes rovnou nechat stary a dojezdit ho do smrti celeho pohonu. Pripadne udelat jeste jedno kolecko na retezech, ktere jsi predtim sundal jako sjete.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Protože zpravidla střílí jen některé a menší pastorky, tak se se to dělá tak, že se tam pere velká a vyrazí na dlouhý kopec :-)

          1 0
        • popokatepetl  

          je to blbost, čekal jsem že si to sedne rychle, pak ještě čekal a když jsem to tak dlouho vydržel tak ještě chvíli počkal :-) až se dočkal. Ale to už byl řetěz před smrtí… sundal jsem ho při 133,0 a dal tam jetý 132,7mm. Převodníky mám ještě dobré.

          Až dám 1×11 tak doufám že půjde odjezdit aspoň 3 řetazy na kazetě a pak otočit ještě jedno kolo. Vlastně se pak vše vyhodí tak jako tak a ten jeden převodník ma malou hodnotu.

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Ty se, myslím, bavíš o úplně jiném střílení. Já myslím takové to střílení kdy přehodíš na slabší převod, projedeš zatáčku, zabereš na tom převodu a LUP! A to je vše, nic víc. Pokud řetěz střílí v běžném záběru nebo v kopci, tak to není absolutně o čem debatovat, kazeta je v háji.

          0 0
          • rb  

            Nabývám ten dojem,že máš potřebu se vyjedřovat ke všemu,že.......?

            0 0
          • MlokCZ  

            To je pořád to samé. Jen jedno byl řetěz vyměněný jen o něco pozdě a to druhé o hodně pozdě.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              V tomto spolu proste budeme muset nesouhlasit. Behem prvnich 800km retez zkontroluju max 3×, ale nasledne ho kontroluji 1–2× za kazdych 100km, obvykle po kazde jizde. U me je proste mnou popisovane strileni po druhem retezu v norme.

              Samozrejme pokud to srovnavaji lidi co na horskem kole jezdi tak, ze jim retez vydrzi 2000km, nemam jim k tomu co vic rict :) Snad jen poprat hezkou jizdu.

              0 0
              • obda  

                V normě to není, „kontroluju“ znamená co?

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak základem je měnit ve správnou dobu a umět to vůbec změřit. Už tady na to bylo vlákno, kde bylo vidět, že řetěz správně neumí změřit 90% jezdců (to nemyslím konkrétně na tebe, netuším jak měříš řetěz).

                A pak jsi jediný (o kom jsem to slyšel), kdo má takový problém. V mojem okolí některým jezdcům vydrží řetězy také málo (přímá úměra s výkonností tam přitom žádná není), ale nikdo z nich nemá problém, aby druhý (ani třetí) řetěz na kazetě střílel.

                A jinak výdrž řetězu je kromě podmínek (jestli se jezdí hodně v bordelu) z velké části o stylu řazení a umění rovnoměrně šlapat. I hodně výkonným jezdcům pokud nejezdí vyloženě pořád v extrémním bordelu může vydržet řetěz 2tis. km+, zeptej se Rychlého turisty…

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Ja se spis bavim o tom, ze nekteri srovnavaji vydrz retezu v turistickych podminkach vuci vydrzi retezu v horskych podminkach. I kdybych opomel tu spinu vsude kolem, zpusob slapani je o dost jiny. Me na silnici a na trekovi retez taky vydrzi pres 1500km, na silnici jeste o dost dele.

                  Mimochodem treba na salnici jsem parkrat retez presvihnul a tam to pak nestrilelo, ale slo citit sjete pastorky pri slapani (takove to chroustani).

                  1 0
    • Tengus  

      Díky. Tak už čekám na novou kazetu, nesedlo si to ani po dalších 90 :) Dnes jsem vypozoroval že to dělá jen na dvou pastorkách 3. shora i zdala, ale je to vopruz nad tím přemýšlet ;)

      BTW: Mám tam 3×9 až na přesmyk ten je pro 3×10. Co jsem četl neměl by to být problém (teda názor zde diskutujících tak 3:1) V zásadě s převodníky problém žádnej, jen pokud nechci poslouchat cvakání řetězu, musel jsem přesmyk malinko pootočit a řadím jen v rozmezích 1(tác):1–4(pastorek) 2:3–7 a 3:6–9… Říkám si jestli mám kupovat na 3×9, protože když jdu např. nahoru a mám 1:4 tak další hodím 2:3, čímž se dostanu na podobnej i jako kdybych pokračoval na 1:5… to samý dolů… jedinou výhodu bych tedy vyděl v tom že bych tolik neměnil tácy vpředu za předpokladu, že třeba 1:6 na 9st je z pohledu křížení řetězu ještě ok. Nebo je v tom něco víc? Budu rád za menší osvětu :)

      Díky :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud chceš aby to více vydrželo, tak se vykašli na křížení řetězu (a klidně křiž) a jezdi co největší placky po co nejdelší dobu.

        Maximálně vynech na velkou 1–2 největší pastorky, pokud ti vadí větší hluk velkého křížení. Na střední a malou pak jezdit co nejméně pastorků (jen pár největších).

        Na střední je to pak otázka komfortu. V každém případě se na ni jezdí největší pastorky. Využití menších je pak větší komfort (ušetří někdy řazení na plackách), ale už to snižuje výdrž pohonu.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          To je vidět, k čemu vede přítomnost příliš velkého množství převodníků.

          0 0
          • obda  

            Jasně :D Zato na 1×11 si ohobluješ jeden konkrétní pastorek (viz Blacky).

            0 0
          • novas752  

            A k čemu teda? Řetěz (HG 93 z kupkola za 299) mi na 3×9 vydrží asi 1800km, řadim v podstatě stejně jako Tengus a jezdim resp. jezdil jsem ve všech podmínkách od sněhu a rozsolený břečky přes déšť a bláto po letní vyschlej prach, na těch 1800km nastoupám zhruba 30 000m a většinou v terénu = hlavně na malou a střední placku. Akorát to poměrně často čistim a mažu – nesnášim špinavej řetěz. :)

            0 0
          • MlokCZ  

            Jak u koho. Pokud se jezdí stylem per tam velkou, tak to pak na víceplacce vydrží vše hodně dlouho.

            Kromě řazení je tam ale celá řada jiných zásadních vlivů, od podmínek (a u bordelu pak to souvisí i s použitým mazáním jak moc ho chytá), přes rovnoměrnost šlapání (to dělá hodně jak na výdrž pohonu, tak i plášťů) po hmotnost a výkonnost.

            Samotné používání vhodných vs nevhodných převodů může udělat tak cca +30% na životnosti. To je můj odhad od pár lidí v partě, které jsem postupně přeučil na styl per tam velkou ze stylu jezdit na střední celou kazetu (na malou malé pastorky nejezdil nikdy nikdo z nich, v takovém extrémním případě by rozdíl mohl být určitě i výrazně větší).

            0 0
          • Tengus  

            Jestli tomu teda dobře rozumím, je lepší jezdit na velkou klidně celou kazetu a když dojde dech tak teprve na střední tác a jezdit třeba jen horní třetinu kazety a pak malej taky? Čím to je, že při „rovnoměrném“ řazení se kazeta opotřebuje rychleji? Tenhle styl by mi asi nevadil, jen pak nechápu proč v „každém“ članku je nejvetší horror křížit řetěz…

            0 0
            • novas752  

              Prostá páka na klikách.

              Klika má určitou délku, menší převodník má menší poloměr, tudíž je řetěz při záběru napínán větší silou, takže se víc opotřebovává než na většim převodníku.

              Křížení řetězu řetěz obrušuje po stranách článků, což ale na vytažení (obroušení čepů a dosedajících ploch článků) nemá moc vliv.

              1 0
            • Rychlej turista  

              nechápu proč v „každém“ članku je nejvetší horror křížit řetěz…

              Kdysi to někdo vyslovil a pak už jen stačilo opakovat to dostatečně dlouho a dostatečným množstvím lidí na to, aby to bylo přijato jako pravda, o níž se nepochybuje a tedy ani nepřemýšlí.

              1 0
              • Tengus  

                A pokud pojedu španěla, nemá na převodník a pastorek vliv to že náběh řetězu je šikmo? Tedy že při záběru ta síla táhá ozubení ven/dovnitř, nebo už jen samotné dosedání řetězu šikmo?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Španěl se běžně nejezdí, je to nouzovka právě pro případ, že to člověk špatně odhadl a nestačil včas velkou shodit. Může trošku více hoblovat velkou pilu, ale velkému pastorku to neublíží. Alespoň jsem nikdy nezažil, ba ani neslyšel o někom, že by někdy sjel velký pastorek. Vždy daleko dříve odejdou pastorky menší.

                  0 0
                  • mvd  

                    Mně začínají vždycky střílet dva největší pastorky (na pohonu 3×8). Jsou to jediný dva, který dostávají silovou čočku od malý placky.

                    • Na prostřední placce dojdu při podřazování až na největší pastorek stále ještě švihem a na slušný kadenci.
                    • Při shození placky koriguju na 2. největší pastorek a zase jedu chvíli kadenčně OK, ale síla v řetězu už je samozřejmě vyšší.
                    • No, a když dojdou převody, začíná silový masakr na malou placku a největší pastorek.
                    1 0
                    • MlokCZ  

                      Možná proto, že máš ty největší pastorky pořád relativně malé. U 3×10 (2×11) je situace stejná s největší silou na nejmenší (menší ze dvou) placce, ale už máš zase k tomu ty největší pastorky hodně velké.

                      1 0
                      • mvd  

                        Na 3×8 mám největší pastorek 32z, na 3×10 34z (v silniční konfiguraci 23z), na silničním 2×11 podle kazety obvykle 28z, někdy 25z, v záloze, ale ještě nepoužito, 32z.

                        U toho kola 3×8 je problém hlavně v tom, že to je můj milovaný Soumar :o) Když jsem kdysi vezl náklad dlaždic z Hornbachu (40 kg na nosiči, 120 kg na vozíku, celková hmotnost soupravy včetně jezdce 230 kg), tak v úseku od Libeňského nádraží k Žižkovu to bylo na převodu 22×32 to, co jsem označil v předchozím příspěvku za silový masakr :o)

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Dej se na veslování. Na kolo je Tě škoda.

                          1 0
                          • mvd  

                            Tvl! Na kole s vozíkem to byl docela záhul, ale naložit pramici dlaždicema a odveslovat z Hornbachu na Žižkov – to si ani nechci představovat! :o)

                            0 0
                          • mvd  

                            Koukám, že už neumím počítat. Oprava: 160 náklad, 15 kolo s nosičem, 10 vozík, 85 jezdec = celková hmotnost 270 kg.

                            Ale to veslování jsem stejně nepochopil. Jenom hádám, že to je sport na nízké „kadenci“ a velké síle. Tomu já se vyhýbám jako čert kříži. Obvykle nechodím s nákladem sólo nosič přes 50 kg a v soupravě s vozíkem přes metrák :o)

                            0 0
        • popokatepetl  

          Určitě to bude pravda, ale jak se takovým stylem jezdí na horském kole po horách. Chtěl bych mít výkon abych mohl jezdit na velkou placku :). Řadit placky v terénu je pomalé, je třeba hodně ubrat sily na pedál. Většinou je třeba přehodit i vzadu a v rámci rychlosti to cvakam najednou. Pri tom se mi kolikrát stalo že se teraz nějak sprajcnul. Na cyklostezce to je jiné, dám tam velkou a zbytek doladit vzadu. V terénu to je utopie.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Nikdo nikomu přece nenařizuje, jak má řadit. MlokCZ prostě podal informaci, která spoustě lidí uniká a je už na dotyčném, jak s ní naloží. Zda tam bude přednostně prát velkou (velká výdrž pohonu) na úkor toho, že občas bude muset víc zabrat nebo se zvednout ze sedla nebo bude preferovat pohodlí a lenost přemýšlet na úkor životnosti pohonu. Nebo nějaký kompromis mezi tím.

            1 0
          • MlokCZ  

            Po horách do kopce použiješ těch pár největších pastorků na střední a malou placku. Ale zase je to o tom, že pokud to ještě jde, že je lepší jet třeba střední a předposlední nebo poslední (největší) pastorek než na malou a prostřední pastorky (stejný převodový poměr).

            Pokud se řetěz šprajcne, tak blbě řadíš (najednou řadit na převodníku a pastorkách problém není). Ale samozřejmě to nejde v takovém záběru jako jen řazení vzadu (v tomhle má jednoplacku výhodu).

            0 0
            • popokatepetl  

              Pravdu máte. Je to pohodlnější a to je hlavní. Na malou jezdím jen největší dva a to tak max 1km za rok. Řetaz se mi sprajcnul v kombinaci řazení vepředu, vzadu a nějaký hrbol. Nevím jak jde radit blbě, prostě značku obě packy zaraz.

              0 0
              • MlokCZ  

                Blbe zaridi nohy.

                1 0
                • mvd  

                  Nohy za to nemůžou. Auta s automatickou převodovkou mají v řídící jednotce motoru pokyn během řazení snížit točivý moment motoru. Když pak auto při řazení cuká, motor za to nemůže … :o)

                  0 0
    • jenda95  

      archeologie. teda spise jen takovy povzdech

      po vymene retezu mi strili kazeta, ok, pocital jsem s tim, uz ma par retezu za sebou.

      Akorat proc mi sakra strili i na dvou nejmensich pastorcich, na kterych prakticky nejezdim?!?!

      a ne – na prevodniku nestrili, je to vzadu.

      0 0
      • Vilém  

        Nemas zatuhlej najakej clanek?

        1 0
      • Jakobo  

        Zkus namazat retez olejem, casto pak strilet prestane. Pokud to nejak vyrazne nepomuze tak tezko rici. Po case asi 300 km si retez sedne, ale je to otravne.

        0 0
        • jenda95  

          mastny je dost, ale mozna by si to i sedlo – ale ja tu kazetu stejne vymenim, takze problem predpokladam zmizi – spise me to zarazilo. Zkontroluji clanky – ale je to nova 601 s rychlos­pojkou, to by musel byt nejaky zatuhly od vyroby (coz je mozne, ale ne prilis caste)

          0 0
      • novas752  

        A jseš si jistej nebo si myslíš že na nich skoro nejezdíš? :-)

        Čim menší pastorek, tim daleko méně vydrží. Takže těm hodně malým stačí daleko daleko méně než těm někde uprostřed.

        0 0
        • jenda95  

          to je muj stary gravel, ted ho mam jako mestske kolo, takze na nem 50/11 fakt nejezdim :) Jako vubec – ty pastorky jsou uplne ciste

          0 0
      • kejda  

        Kolik má kazeta? A jaká?

        Já mám skoro 20 tisíc km na původní X01, snad pátý řetěz, možná čtvrtý, které jezdím, až propadne měrka, která je dle místních znalců úplně na hovno, protože neměří vlastně nic, a stále ticho, drobné ševelení přičítám větru ve vlasech :)). Jsem plešatý, takže spíš vítr v helmě :))

        0 0
        • jenda95  

          klasicka 105 11/32 kazeta a uz jsem prestal sledovat kolik na ktere najedu (protoze to stejne strasne zalezi na podminkach) – kazety ted uz jsou proti covidu skoro za polovinu, takze to nebudu resit a vymenim ji.

          0 0
          • kejda  

            To je taky pravda, a pokud to kazetou nebude, tak budeš mít záložní.

            0 0
          • kubad  

            ty dva nejmenší jdou koupit, otázka je jestli to dává smysl

            0 0
            • jenda95  

              Na ostatních to skáče taky, ale tam jsem to čekal.

              Nechápu proč to skáče na tech, na kterých vůbec nejezdim :)

              0 0
              • koudak_11  

                Spoustu let zátky byly pastorky k sobě šroubovány a ne nýtovány. V tý době jsme měli pilník na řetězový pily průměr cca 12 – 13 mm (už nevím) a tím jsme jednotlivý pastorky propilovali a řetěz přestal skákat. :-)

                Budeš-li tu kazetu vyhazovat a máš pilník, můžeš experimentovat.

                0 0
                • pepek  

                  12mm? To byly asi ty ruské dvoumužné pily :-)

                  1 0
                • Esi  

                  Pokud si člověk jen trochu cení svého času, tak tohle je přesně činnost která smysl nedává

                  0 0
                  • jenda95  

                    presne tak, starou kazetu prihodim k cca 15 ojetym, ktere mam v krabici (furt je mi lito je vyhodit..) a vezmu novou ze supliku :)

                    1 0
                  • koudak_11  

                    Jasny, dnes je jina doba. Taky bych to uz nedelal.

                    0 0
              • MatS  

                Ted se stalo neco podobneho partnerce na vyjizdce. Z niceho nic ji zacal preskakovat na kazete retez v tahu. Na vsech prevodech. Byli jsme jeste 10km od domova. Nastesti vozim nahradni. Mela praskly clanek. Tak jsem vymenil retez a klid.

                0 0
                • Vilém  

                  Dobry napad, vozit pro takoveto pripady, nahradni partnerku.

                  2 0
                  • koudak_11  

                    ????

                    0 0
                    • Esi  

                      Jako ze vozit s sebou náhradní řetěz je fakt úlet. Toto bych na cestě taky vyřešil, i bez takového neskladneho závaží jako je náhradní řetěz, mám v podsedlovce spojku na řetěz kdybych ho pretrhnul. Maximálně bych ten řetěz musel o článek zkrátit kdyby prasknul ten vnitřní článek, ale s tím vyjizdku dojedes

                      0 0
                      • cibi  

                        Kolem komína mám rychlospojku a „nýtovač“ v nářadíčku.

                        Pokud jedu dál vozím s sebou normální nýtovač+ tuším 4 články.

                        Už jsem spravoval ohnutý řetěz :-(

                        ale moje „nářadíčko“ má na krátké cesty půl kila :-(

                        0 0
                      • MatS  

                        No poté, co jsem za sezónu roztrhl tři řetězy a Rambo fakt nejsem, tak mi došly spojky. Tak jsem do báglu hodil celou krabku s řetězem. Jeli jsme cca 70km výlet.

                        0 0
                        • Esi  

                          JAko roztrhnout za sezonu 3 řetězy tak hledám nějaký problém s řazením, to skutečně není normální, pokud to nebyl 3× ten samý řetěz, v tom případě bych ho asi zahodil jako kazový. Řetěz jsem přetrhl 2× vždy při špatném přeřazení v tahu do kopce, teď na kole mám úplně po smrti převody,tak že jsem od podzimu točil ještě jednou jeté řetězy a žádný problém a to některé ty řetězy už mají aktuálně najeto na MTB přes 3000km. Před dovolenou budu kompletně měnit převody, na ježdění do práce to zatím stačí tak proč ničit nový řetěz převodníky a kazetu na cestě do práce a zpět.

                          0 0
                          • MatS  

                            Hele řešil jsem to tu vloni. 1× FSA, 1×KMC a 1×KMC rychlospojka. Řadím s rozumem a nejedu jako pako, vážím 76kg.

                            Takže nevím jestli překalená ocel nebo co. Od té doby zatím klid (ťuk, ťuk). Mám tam základní KMC řetěz a drží.

                            Oba ty KMC řetězy byly kupovány v Decathlonu v jejich balení. FSA řetěz byl kupovaný zde na bazaru jako nový ještě zabalený. Pohon je v pořádku, nikde žádná abnormalita.

                            0 0
                            • Esi  

                              To je divné, já používám Sram řetězy se spojkou ( je v ceně :-) ) mám 90 kg a řetěz jsem neškubnul tak 40 000km

                              0 0
                              • MatS  

                                No uvidím co letos. Teď tam mám taky spojku SRAM, protože to byla jediná, co v servisu co byl poblíž byla. Aspoň jsem mohl dojet domů :-)

                                0 0
                                • Esi  

                                  Ty spojky od sramu jsou v pohodě, nikdy se mi nerozpojila Občas je pouzivam opakovaně a žádný problém

                                  0 0
                  • MatS  

                    No někdy by se náhradní partnerka hodila :-D

                    0 0
    • jenda95  

      zase dotaz (netyka se toho, co jsem tady psal 5.6., to jsem vyresil vymenou kazety a ok)

      mam (na jinem kole) sjetou velkou placku, blbe mi to na ni prehazuje. ted se to docela zhorsilo – ale ok, uz mam doma nahradni. Chtel jsem ji vymenit s novym retezem, ale ten porad drzi a vypada to, ze vydrzi dele nez jsem cekal (sram x1). Nevim, jestli ho mam obetovat a s novou plackou dat i novy retez, nebo ho tam nechat. Logika rika nechat, ale mam nejaky blok trapit novy prevodnik starym retezem.

      (jo, asi to moc resim, ale nejake postrehy/zkuse­nosti?)

      0 0
      • Jakobo  

        Tak aspon retez zmer suplerou. Nejaka indikace to bude. Jen bacha u techto uzkych retezu kde mas zastrcene hroty suplery, at meris spravne.

        0 0
        • jenda95  

          moc nechapu – mereni suplerou nemam moc rad, nakonec jsem skoncil u ParkTool merky a ta ukazuje, ze retez je asi v polovine – normalne bych ho jeste nejaky cas nemenil

          0 0
      • PLATYPUS3  

        Nikde není zaručený, že si nový řetěz sedne s novou plackou, třeba jo a třeba taky ne, a to je vhodnej okamžik dát tam ten starej sram x1 :-)

        0 0
        • jenda95  

          ja to asi napsal nejak nesrozumitelne, na tohle jsem se zeptat nechtel :)

          Ale interpretuji to tak, ze necham stary retez, zkusim a kdyz si nesedne, tak ho obetuji ( kdyz ejste neni ojety) a dam novy.

          0 0
          • PLATYPUS3  

            Klidně dej novej a starej si nech, pokud jak píšeš není už na vyhození, sjedeš trochu kazetu a může se ještě hodit, vyhodit se dá vždycky.

            0 0
            • jenda95  

              no jo, dik, to je vlastni varianta: pro jednou zkusit scenar vice rozjetych retezu (coz jsem jinak opustil, protoze mi to prijde logisticky narocne :)

              0 0
          • Jakobo  

            Normalne retez na prevodniku neskace ani vytahany, pac je vedeny pres vice zubu a tech je vice. Horsi je, ze pokud je uz hodne vytahany bude vymackavat zuby na mekkem hlinikovem prevodniku. Pokud je ale retez stale v limitu, tak retez menit nemusis.

            0 0
            • jenda95  

              Vsak mi retez na prevodniku neskace (a znova: ten retez neni vytahany), ale extremne spatne mi to radi z male placky na velkou. Zuby na velkem uz jsou dost zbrousene, takze retez proste nenaberou. Ale jakmile tam je, tak to jede naprosto v pohode

              0 0
              • Jakobo  

                No vsak jo, ja ti nerozporuji. Dej novy prevodnik a muzes nechat stavajici retez, pac jeste neni vytahany. Nic se nestane.

                1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.