Ahoj, hele mám otázku: kola si skládáte nebo koupíte hotový a popřipadě něco upravíte?? O kolik se skládání asi prodraží??
Ahoj, hele mám otázku: kola si skládáte nebo koupíte hotový a popřipadě něco upravíte?? O kolik se skládání asi prodraží??
je lepsie kolo skladať, mas tam len tie komponenty ktore chces, pri hotovych bikoch z obchodu su vela krat robene ustupky, lepsia vidla ram, slabsie brzdy a vybava atd, co tiez nieje pravidlo, v akej cenovej hladine to chces ?
sikovny biker si nove koleso posklada lacnejsie, treba ale vediet kde nakupovat, ak pre vsetko chodis do obchodov za pultove ceny tak sa to predrazi, ak ale nakupujes v bazaroch nejazdene veci zhodene z bikov, kupujes cez ebay, alebo mas znameho v obchode ktori t pravidelne dava dole 15%, ja si len skladam…
kola si skládám a neprodraží se mi to ba naopak to vyjde levnějc :o) hlavně nemusíš vysolit tolik peněz najednou
no vzhledem k tomu, že máš v profilu jen jednu silničku a jedno HT, tak ti i věřím že to může vyjít levněji…zkus někdy poskládat fulla a uvidíme........
měl sem enduro který sem skládal taky a taky vyšlo levnějc :)
tady je fotka v první pojízdný verzi
spyder zrovna není dobrý příklad, protože tam platíš plnou cenu rámu + příplatky za výbavu, tam to poskládá levněji kdokoliv........ ;o)
PS: jinak tohle označit za enduro je celkem odvážný :oD
heh potom co sem s tim projel můžu říct že to byl plnohodnotnej bajk jinak sem kupoval jen ram a tlumič a to mi vyšlo něco přez 10tisíc… a ceny od spyderu sou podle mě dost dobrý..... a uplně nej je jejich lak ten člověk omlátí jak svin a stejnak to na tom neni vidět :)
To je sice peken, ale ted zkus neco poskladat na poradnem ramu za cenu hotoveho kola…
Ajo díky, já jsem to včerá večer hledal ale asi přehlíd… :/
poskládat kolo, je radost a zábava, máš ho podle svých představ. Bohužel na cenu hotových kol se jen těžko dostaneš, pouze za cenu nákupu sice nových dílů ale v bazaru a bez záruky
Tak s tím bych nesouhlasil. Kolo se dá poskládat i z novejch dílů se zárukou, nejlepší je nakupovat výhodný sety viz bikesport atd.
hodně záleží jaké kolo skládáš v jaké cenové úrovni, ale většinou se na ceny nových nedostaneš, samozřejmě neber pultové ceny kol v obchodech.
vycházím z toho co mám poskládaný já, je to full na rámu no saint demian 02, bohuzel fotku zatím v profilu nemám, dám ji tam tak za týden az se vrátím domů…
Canyon …
Ten by se extremně prodražil si ho skládat a určitě to není jediná značka co má tak „levný“ ramy v poměrum k celým kolům
Rám 1200 Eur X celé kolo 1600 Eur www.canyon.com/…tattung.html?b=86 za 400 Eur by nebyl ani ten Talas :-)
Poskládaná kola nemusí stát ani víc ani míň. Sou tu spíš jiné aspekty.
Naproti tomu s stavěným může být problém, že některý komponen nebude prodávající ochoten vyměnit 1:1, nebo pokud to pude na tryko majitele půjde onen dít špatně prodat.
Výhodou je to, že velko výrobce může mít přiznivé ceny na komponenty takže to může být levnější.
Ale kolo od kola a firma od firmy to je jiné. Takže je na tobě abys to posoudil.
hotovy kolo se cenove vyplati, chtel jsem to tak udelat uz taky, ale misto toho uz zase skladam a stavim kousek po kousku, je to radost a zabava, ktera se bohuzel ale i prodrazi… :)
Nekdo mi rikal, ze komponenty, co montujou na novy kola primo vyrobci, jsou trochu jiny nez komponenty, ktery se prodavaj samostatny v krabici… Takze treba SH LX prehazovacka koupena s novy kolem je trochu jina nez SH LX prehazovacka koupena samostatne…Vypadaj prej sice uplen stejne, ale asi materialy jsou pry trochu jiny a pak je jina i vaha a treba nejaky vlastnosti..... Nevite co je na tom pravdy?
nic ty komponenty sou naprosto stejny :)
No v případě Shimana asi ne ale opravdu to co se montuje na kola ve verzi OEM může být jimé než krabicové. Hlavní rozdíl OEM součástek je ale cena , záruka, design
ano existují speciální verze komponentů určené pro montáž na nové kola. Ale to se většinou týká vidlic a tlumiču. Přehazka LX je pořád LX :-)
základ je perfektní rám a to jak z hlediska materiálu, ale hlavně aby ti seděl geometricky – myslim si, že závodní rám za desítku (novej se zárukou udělanej přímo na tebe v Praze od RB) je docela dost luxus, další věc, na kterou mysli, jsou brzdy!!! a za třetí vidle. Pak už je víceméně na tobě, co zvolíš za komponenty, jen bych ještě docela investoval do kliků, středu a do kol – zbytek můžeš mít v Aliviu a bude to stejně raketa…
Hledej jednak na bazarech (nové komponenty), nebo zvýhodněné sety např. na internetu, nebo některých obchodech – pak tě skládané kolo – doplňuju – kolo přesně na Tebe (požitek z jízdy ÚPLNĚ jinde) vyjde asi tolik, jako bys ho kupoval už složené.
Můžeš se taky porozhlédnout po kole co má něco najeto (zase ne mrtvolu) – a postupně měnit věci – důležité je, aby byl rám v perfektním stavu a aby ti sedl.. Plus je, že tato kola mývají dost komponentů třeba téměř nových a získáš je za veklice slušnou cenu – pak si na něm trochu vyhraješ a máš to… Výhodou této varianty také je, že můžeš smlouvat o ceně…
Proč to píšeš mě? Asi blbě zařazeno :-)
Skládám. Člověk je s tím kolem od začátku, není to sériovka, naučíš se různé servisní postupy a když ti něco vrže, tak většinou víš kde hledat chybu. A netvrdil bych že skládat je dražší che to jen víc námahy a nejít s davem ;-)
jestli sis všiml, tak to tu tvrdí málokdo – buď (pánové se neurazí) jsou líní, nebo nikdy kolo neskládali.. :)
škoda, nevědí, o co přichází… I když je pravda, že spoustu věcí nechávam radši na servisu – jsem sice dost kutil, ale zase tak dobrej nejsem.. jedná-li se třeba o servis vidle, nebo něco, čemu nerozumim, už to jde k mechanikovi.. další věc, co mě hrozně baví je údržba kola mytí, čištění, mazání, sem tam štelování..
Je mi líto lidí, kterým toto nic neříká..
Jo jo chlapi. Moje rec. Neni nad to, jak si vsechno udelat sam a podle svyho.
Jedine skladat. Co si sam neslozim, nebo nerozeberu, tomu neverim :)
já tomu často spíš nevěřim, když to udělam sám… :)))
to je taky nekdy pravda. Ja vzdy kolo skladal, nebo mi jej skaldal nekdo jiny. Seriovku jsem si nikdy nebyl schopny vybrat. Ale to je vec nazoru. Na specificke pozadavky s dostatkem casu a financi je lepsi skladani.
Jestli máš na čem jezdit tak bych skládal, je na to čas v klidu si vše promyslíš a koupíš někde za slušnou cenu, ale poskládat něco rychle vyjde draho a hrozí že neseženeš to co chceš… Jinak si myslím že skládání je vždy dražší než sériovka, ale těžko se to porovnává protože málo kdo si bude stavět seriovku že…
Současné kolo jsem koupil sériovku, protože jsem potřeboval celé kolo najednou a rychle, protože mi minulé ukradli. Časem jsem skoro vše vyměnil. Další budu skládat s využitím velké části současného kola a doplnění nějakých dílů nových. Kupovat seriovku by znamenalo okamžitě měnit kliky, řidítka, sedlo a pravděpodobně představec. Takhle koupím rám většinu na něj přehodim a z GT bude fešnej zimák.