Ahoj,ktery typ motorizace by jste volili. Jedna se o ojetinu v cene cca 80–100k. Ucel dojizdeni do prace,tam a zpatky-60km,1× mesicne dalnice 700km na otocku. Rocni najezd asi 20tis.km. Uvitam prakticke zkusenosti majitelu.
Ahoj,ktery typ motorizace by jste volili. Jedna se o ojetinu v cene cca 80–100k. Ucel dojizdeni do prace,tam a zpatky-60km,1× mesicne dalnice 700km na otocku. Rocni najezd asi 20tis.km. Uvitam prakticke zkusenosti majitelu.
1,9sdi najeto 250tkm, líný, úsporný, nezničitelný
máš naprostou pravdu 1,9 SDI nezničitelný, spotřeba super, ale líná jako prase, když se naloží 4 nebo 5ti lidma, tak s tím nepředjedeš nic, maximálně traktor :-(
Jednoznacne SDI, spotreba kolem 4 litru bez ohledu na naklad. A jezdi na vsechno, zadna citlivost na spatnou naftu ani zamrznai v zime. Naucise se jezdit plynule :-)
:-) Pod 6 litrů jsem se dostal jen jednou – v Jugošce, když jsem se často kochal.
4 litry,jo?To mě může vždycky rozesmát,když tohle lidi říkají a ještě k tomu bez ohledu na to jestli vezu 80 kg nebo 400 kg,hmm.Naftě je jedno jestli je v SDI nebo TDI apod.,zamrzne když bude nekvalitní všude,pokud teda namá elektrický ohřev nádrže.S tou plynulostí máš pravdu :-)
Elektrický ohřev nádrže,to slyším prvně.. předehřev nafty znám,ale toto?
Předehřev nafty formou vracející se nespotřebované nafty ze vstřiků do filtru,to je dobrá věc,ale neřeší problém studeného startu.Předehřev nafty v nádrži mají třeba kamiony.
I tak by to šlo,jen nesmí být do červena aby se nevznítila :D
SDi 1,9 tazky motor, na okreskach do 5,5l moja max spotreba, bezne niekde 4–5l. Krutiaci moment a vykon (ten svoj) ma uz niekde od 1300 ot a uz ani moc nestupne. Nikdy nezdechne pri splhani na obrubnik. Taha +/- furt rovnako, bez ohladu na zaradenu rychlost. Nema akceleraciu, predbiehat sa s nim prilis moc neda. Je na styl rozjed a udrzuj. Neznicitelny.
No rozdil vahy motoru mezi 1.4tdi a tim 1.9sdi je cca 5kg…
Jak je to možné? 1,4 by měl být 1,9 bez jednoho válce.
vyvažovací hřídel u 1,4 navíc
Jasně. Na tenhle motor jsem někde četl poměrně negativní recenzi, tak nevím, jestli by to byla dobrá volba.
To se mi líbí jak všichni píšou,že je SDI nezničitelný.Já si to myslel taky než jsem ho zničil za půl sekundy po projetí velké(čti půlmetrové) louže :D
No to jsem taky nepochopil, proč strkali to sání až k zemi.
Dobre- pisem si: pulmetrove louze nebrat!
s tím kolik to auto bude stát, jak bude staré, kolik km bude mít najeto, je sdi mnohem lepší volbou. na motor nemá kilometrový průběh skoro žádný vliv (při aspon nejaké údržbě). PDčko je už mnohem citlivější na servis, palivo a zacházení (třeba dochlazování turba). spotřeba podle mě vyjde skoro nastejno, tdi je mnohem živější, ale nesnesitelně hlučná, ten dunivý zvuk je skoro k nepřežití. sdi v tomhle má sice tvrdý zvuk ale aspon tak šíleně neduní a nevibruje. každopádně nemyslím si že vybíráš dobré auto na 20k km ročně. za 100 klacků bych pořídil něco většího, pravděpodobně koncernového s původním tdi.
No vetsiho,ja v tom budu jezdit sam. Jde mi hlavne o spotrebu a spolehlivost a bezzavadovost motoru u takove ojetiny.
A co někde sehnat málo jetou 1,4 16V a předělat na LPG ?
dochlazování turba… jedině, když jedu po dálnici a sjedu na pumpu na kafe, tak to nechám půl minutky běžet, jinak v běžném provozu to není potřeba, než člověk zaparkuje, tak to vychladne samo za jízdy. Toho bych se nebál.
neni jednossi vyradit 500m pred benzinou a nechat to doklouzat?
1.9 sdi je strašně líná, 1.4. už je o poznání lešpí a asi bych neváhal, pokud vybíráš jen z těchhle dvou.
Na druhou stranu předjíždět s sdi bylo celkem dobrodružný a člověk se tím plánováním aspoň trošku zabavil.
1.4 v jednom člověku nenaložená docela i jede.
každopádně SDI … ten motor tě přežije … 3-vál už nechci nikdy v ničem … navíc u 1.4TDI je daleko víc věcí,které budou vyžadovat časem větší investice.
kdyz budes mit stesti tak koupis dobre TDI – bude zive a neco malo usetris i na povinnym ruceni (1.4 je skupina o jedno nizsi nez 1.9), ovsem pokud neznas puvod a nevis co si to auto resp motor zazil tak si mozna priplatis v servise, u SDI je riziko zavad minimalni, ovsem dostanes jen liny motor pro klidneho ridice – proste SDI je jistota a TDI je trosku loterie kde muzes ziskat i ztratit
Jen případně moje statistika když bys uvažoval o něčem jiným, tak octavie I. 361.000km k dnešnímu dni, 81kW, spotřeba dlouhodobě 5,1 l. Leju jen naftu a dělám běžnej servis. Auto od roku 2000 mělo jen závadu u váhy vzduchu ještě v záruce a pak problém se stahováním oken postupně u všech 4. Jen sehnat trochu prověřenej kus. Na výstavu už to není, ale dokud bude šlapat tak to nikdy neprodám.
jen 81kw TDI byl ten nejpodarenejsi motor kterej se mozna kdy podarilo vyrobit ;-) a driv nez odejde vymenis to auto z jinych duvodu
Ta 66 kW verze měla ještě jednodušší turbo, takže tam bych viděl spolehlivost ještě o kousek lepší. Ale je fakt, že jinak to byly stejné motory, které byly velmi podařené…
jezdil jsem oba a oba byly výborné. 81 kw měla navíc variabilní otáčení lopatek turba, což byl potencionální zdroj problémů. 66kw přežilo vše.
66kW verze měla též od určité doby stavitelné lopatky turba
66kw s nastavitelnejma lopatkama bylo označení myslím ALH, „normální“ turbo mělo označení agr.
na 66kw (90koní) jsem měl na brzdě relných 96 koní (venku tpelota 32°C). Po chipu okolo 119 koní a 274nm. Jezdím s tím dlouhodobě do 5l v kombajnu
to jsi to měl ještě celkem skříplý. Často se na brzdě naměřilo 10–15% víc u rotaček.
A za jakých podmínek?
to není o podmínkách, je to o tom, že tyhle motory proti údajům v techničáku byly na výkon i Nm silnější. Souvisí to s tím, že díky metodě vstřiku ve spolupráci s tehdejším softem ECU nebylo jednoduchý to naladit přesně na výkon v každém režimu a podmínkách, a tak to radši naddimenzovali, aby je někdo nepomluvil, že to má nižší výkon.
ty bys naměřil při 20st teploty určitě taky víc, o kolik ale netuším
Ne já myslel že jte někde naměřili o15%, mě právě ten vliv teploty trošku zaujal.
To o naddimenzování jsem někde pocytil taky, aby to těch 90 koní mělo i ve větí nadm. výšce, za horka apod.
to nebylo moje měření. To je obecný fakt. Byl o tom už před lety článek ve světě motorů.
no ona je dost vyřízená co se laku týče, přešly přes to i kroupy, je to neprodejný za rozumný peníze. Nechám si ji, to dřív prodám novější auto v rodině a to Berlingo z roku 2003. Říkám tomu pomsta Francouzského lidu, nedělám nic jinýho než to opravuju, fakt nelžu když řeknu že včera jsem to přivezl ze servisu, tentokrát to byl upadlej vejfuk a výměna čepu řízení, během půl roku zpět, baterka, alternátor, startér, zámky dveří, pás zadního sedadla, páčka blinkru, a kdo ví co ještě.
Přesně jak říkáš..
Předešlá generace Berlinga je zdaleka nejhorší auto,v jakém jsem kdy seděl nebo řídil..
Měli jsme ho ve firmě a já děkuji bohu,že ho primárně vyfasoval kolega a na mě vyšel Ford Connect.
1.4 16V, při nižším nájezdu bych se dehtu obloukem vyhnul..
Z těch dvou ani jeden.
1.9 SDI je sice nezničitelný motor, ale něco tak línýho pohledat.
1.4 TDi je vlastně 1.9 TDi s odebraným válcem. Kultivovanost tragická a tomuhle typu motoru prostě už u principu nevěřím, že vydrží.
Zkusil bych sehnat nějaký 1.9 TDI.
Nebo běž raději cestou benzínu s LPG. Taková 1.4 s LPG je dobrá volba, kultivovaný motor, lepší startování v zimě a při cenách nafty je to LPG snad ještě výhodnější…
Kdybych vybíral z tohohle..jakože ne,ale zkusím si to představit..
Tak jednoznačne 1.9 SDI,jel jsem v taxiku v 7 lidech(ve Fabii) a měl na ní 530 tisíc kilometrů a jelo to naprosto v pohodě a pán si jí hodně chválil.
7 lidí ve Fábii, To byli nějací trpaslíci?
jeden do kufru, druhej na střechu :D
nene,normálně pět a vzadu dvě holky na klíně..
Se divím, že to ten taxikář dovolil. Ale tetris to musel být pěkný :)
No,tak my nejsme takovy strelci,ale objednavali jsme auto pro 7 a prijela Fabie.Takze tak:-)
V devíti ve felicii kombi – tři vepředu, čtyři vzadu a dva v kufru…
10 ve favoritu.
:o)))
Jak říkáš:-), my teda pro změnu v krátké felicii…
10 ve 105ce! :)
asi 400km jsem řídil cordobu variant s sdi, to myslím je stejnej motor a v provozu na okresce docela šílený. předjet dvojnávěs kovbojka.
Spolehlivost je jedna věc, ale já si myslím, že tenhle motor už je trochu nebezpečnej tím jak je slabej.
já najezdil ve Fabii kombi 1.9SDI 5500km za týden po Pl a s tím předjížděním to zas taková tragédie nebyla – ano chce to odvahu a hlavně přemýšlet … ale myslím,že spolehlivost tohoto motoru je lepší než řešit turbo,vstřiky a podobné vychytávky PD motorů a věcí s tím spojených.Jinak to moje SDi mělo tehdy 320 t.km a v –20° mi tehdy naskočilo na brnk, a můžeš do toho kupovat kdejakou hnojnaftu v JZD – sežere to všechno.
Tohle by ti mohlo pomoct:
Před cca lety jsem jezdil ve firmě s Škoda Pickup 1,9D byl to sice dříč, ale dost línej ;-)Tuším že tento motor měl také kratší intervaly výměny oleje než standartních 15 000km. Co vím od kamaráda tak Fabie I měla dost problémů s přední nápravou (měl 1.4; 16V). Měnil často stabilizátor, kotouče apod. Myslím že v této cenové kategorii a s nájezdem do 20 000 km by byla lepší volba benzín. Hlasoval bych pro Toyota Corolla 1,4 od roku 2002.
Mám zkušenost s firemníma 1.4TDI i 1.9 SDI.
A doporučuju SDI. Když to teda musí být nafťák.
Ta 1.4 TDI byla super na spotřebu (občas se zdálo, že to tu naftu snad vyrábí :) ) a celkem slušně to i jelo. Ale je to strašlivý traktor, divně to duní, velká turbodíra + všechny mechanické nectnosti TDI PD.
SDI je líná jak veš, ale totálně spolehlivá a relativně kultivovaná. Pokud víš, že cestou do práce a z práce moc nepředjíždíš (něco jako já.. ráno i večer jedem v souvislé koloně, předjíždět moc nemá cenu, i když mám trochu silnější pekáč), tak to SDI poslouží dobře.
Někdo tu zmiňoval 1.4 16V a předělat na plyn. Tam bych si dal pozor, ty 16V měly celkem problémy s propalováním pístů nebo válců nebo co a 74kW verze dost žraly olej. Z hlediska spolehlivosti je paradoxne nejlepší stará škodovácká 1.4 MPI.
neměl jsi na mysli 1.3 MPI ? ;)
Asi mysle 1,MPI 8-mi ventil, sice moc nejel, ale motor byl nesmrtelný …
Ne, opravdu jsem myslel 1.4 MPI, který vznikl evolucí z 1.3 MPI a ten měl prapůvod snad ve Škodě 100. :)
No ve škode 100 to už jsi zas moc dozadu bych řekl, ale v posledních rapidech, tam už byl, starej dobrej škodováckej hliníkovej řetězáč :)
Je to ten ze stovky, samože s úpravama, ale prapůvod to má ve 100.
A ta je stejná, jako MB 1000
jj, mea culpa :)
1,9SDI ve fóbii stačí. Měl jsem to i v Octávce a s tím jsem nepředjel AVII na státovce. do města a na dálnici to stačilo. jezdil jsem s tím i ve Fábii, nezničitelnej motor. Nyní mám Nissan PRIMERU 1,9dci 5dv 2004 a taky žádnej problém, jen parkovací šrámy. Má najeto poctivých necelých 147.000 a komplet servisní historie. Bude k mání 3/2013 za 85.000Kč najeto cca 152.000. Osobně bych raději větší auto za ty prac hy. Mám políčeno na Pažouta 5008.
Pokud bych už volil Fabiu, tak bych šel do 1.9SDI – je to spolehlivější než 1.4TDi a nebo mrknout rovnou na 1.9TDi…
Nevím jaky máš nároky a proč zrovna Fabie, ale pokud celkem dost jezdíš a to i občas dálku jako je 700km, tak bych šel do něčeho většího – pohodlnějšího, bezpečnějšího…
Nebál bych se mrknout i na jiné auta, ceny jsou dost zajímavé, ale MUSÍŠ TOMU OBĚTOVAT TROCHU ČASU A HLEDÁNÍ :-)
Třeba Octavia, Passat, Mazda 6, nebo Superba 1.9TDi 96Kw, měl sem ho před 4-mi lety a spotřeba byla velice rozumná kolem 5,5–6L, ale šlo to i pod 5L když člověk chtěl. Spolehlivost byla výborná.
Taky jezdím občas dálku na jeden zátah kolem 1000km a pohodlné, prostorné, tiché auto pak ocením.
Tak, tak zkusil bych se poohlédnout po Fabii 1.9tdi. Mám oktu 81kw+čip, jedeto, spotřeba slušná, spolehlivá.
Hlasujem za atmosfericky benzín s aspon 100kw (kvoli bezpecnosti si myslim, ze nema zmysel brat slabsie auto)a prerobiť na plyn. Cena za kilometer bude podobná ako u dieslu a odpadaju bežne dizlacke problémy .
Odpadají dizlacké problémy a přibudou plyňácké, viz Subaru :)
+cena přestavby, která není málo, pokud to je solidní systém
1,4tdi (najeto teda jen kolem 1700km) jakéž takéž jela, muselo se to trošku přidupnout. Ale po delší jízdě mě děsně brněly nohy – vibrace šly do pedálů a tak. Měla i srandovní zvuk nad 3tis :D
Já mám fábku 1.4TDI 59kW. Jezdí to pěkně, spotřeba cca 4.5l(dá se i míň). Koupil jsem jí, když měla 28tis, teď mám 60tis a zatím bez problémů. Hlučnější to je, to je pravda, ale dá se na to zvykout a dělá to teda jenom v nižších otáčkách. Když se rozjedeš, tak je klid. Můžu doporučit.
Připletu se vám se s dotazem
Úsporné auto pro manželku :jízdy do práce 25km tam + jízdy do města a po městě 3–4km tam ,nepotřebuju nic velkýho
z toho co tu píšete vychází dobře Fábka s 1,9 sdi nebo 1,9 tdi.Problém je to město ,že se to neohřeje.
Nevím, jak je to teď, ale SDI mi topilo už na druhé křižovatce (600 metrů).
mě jde spíš o ohřátí motoru což je asi potřeba u nafty, zima jí být může :)
Motor byl taky teplý hned, rozhodně dřív, jak u novějších dieselů (Někde se ty +2 litry projevit musí)
Hyundai Getz v benzínu.
Na tohle rozhodně nafta ne.
no ona je vlastně nafta jen nad 100km jedna cesta :D
a proč ne?
pokud není velký rozdíl v pořizovací ceně nevidím problém
To je teď asi in – říkat, že nafta není na krátké štreky. Řekl bych, že naopak benzín je na tom hůř.
tak se dohodněte ,jak se mám pak rozhodnout :)
tak tak, na krátké uspěchané štreky je nafta nej, stejně jako na prudkou akceleraci :)
Vždycky je nějakej rozdíl a když není ten rozdíl v pořizovací ceně, tak je pak sakra velkej rozdíl v následných opravách, který zákonitě u ojetiny příjdou. Neříkám ten starej sdi motor, tam to zas tak strašný není, taky to nejede, ale všeobecně na nafťákách je toho daleko víc co se může ****** a většinou se taky sere a tyhle dražší opravy se schovaj jedině při vysokým nájezdu km.
Ale to při nákupu auta moc lidí nevidí a nechce vidět.
PS: A nafťáky se serou tím víc, čím kratší trasy se s tím jezděj.
Dej mi příklad těch větších investic u nafty.
Co znám z okolí poslední případy, naftové čerpadlo (30 tisíc oprava), dvouhmotový setrvák (30 tisíc oprava)
Mnohem dražší svíčky než na benzín, náchylnost na špatnou naftu. Nafta je prostě zbytečně trendy.
Upozorňuju, že sám mám nafťáka.
s těma svíčkama to radši upřesni než tě tu sežerou :)
Rozhodně údržba.
Co to znamená údržba? Garančky?
Bavíme se o ojetinách, tak jaký garančky? :)
No jo, ty ojetiny mi unikly… Mám dovolenou, tak nemyslím :-D
Vybral sis dobré termín, supr počasí :-)
Prosímtě a máš ty vůbec papíry?
Jak můžeš tohle napsat…
Osobně mám sice diesel a hájím si ho,ale na druhou stranu říká ti něco DPF,vstřiky,dvouhmota a podobně?
pokud se ti něco podělá u benzínu,tak se pohybuješ v tisících,zatímco u dieselu v desetitisících..
Přesně tak.
DPF byl jeden z důvodů, proč jsem vzal radši 1.9 než 1.6 TDI.
DPF je prý ideální vyhodit dřív, než se začne *****. Říkali to v autorizovaném servisu :D
No jo,jenže ono to auto není blbý a ví,že tam ten filtr má být a jaksi není.. a to,že to „odborné“ firmy umí fixnout není tak docela pravda.Ikdyž to samozřejmě tvrdí..
Proto je lepší koupit auto bez něho. Což už jde dneska ovšem těžko…
jak těžko? Benzíny prodává pořád každý výrobce :D
otázka času kdy PF budou i v benzínu. Německo už o tom uvažuje hodně na vážno a pak to půjde raz šup.
A hlavně v zimě kdy v nádrži je cosi pudinkvé konzistence..
u ojetin se dá stále sehnat bez filtru pevných částic. Pokud si to někdo koupí s ním, musí počítat že se MOŽNÁ bude muset vytáhnout.
U dvouhmot to je horší, máš parvdu. Taky ale proč se serou? Bohužel – větší krouťák, někdo to k tomu navíc zbytečně namáhá. Někdy to prostě udělaj nahovno.
Vstřiky by ti měly taky vydržet velkou dávku km, nemění se ze dne na den. tady hrajou částečně roli ty sračky, co lidi tankujou. A možná i styl jízdy, to kdo ví.
Ale jo, jsme v těch desetitisících za opravy (také by se mohlo argumentovat výměnou filtrů, olejů).
Taky turbo jsi mohl zmínit. Tam to chce na některé faktory taky dávat pozor (třeba to tvoje kouření :) )
Teď druhá strana. Co jsem počítal úsporu, vyjde to kolem 10tis za rok s nájezdem 15000km. Bez oprav.
každej by si teda měl spočítat, co kde ušetří. Jak psali – 25km tam a 25 zpět, 250 týdne. 1000 za měsíc. 12tis za rok. + popojížděčky a dovča. Záleží i na značce auta, když se něco vysere.
Nejhorší je jak poznáš dobrou a špatnou naftu. Minulou zimu jsem natankoval na shellce, aditiva tam taky byla a zadřely se vstřiky…
zkusím pohledat jeden test. Myslím že to měla shellka – čím lepší benzín,, tím míň tam bylo přidaných olejů – tím míň to mazalo.
Jak to funguje teď, kdo ví. Já tankuju na benzině a agipkách. Onu se vyhýbám – nějak divně to jelo a žralo o půl litru víc
shell naftu nebrat! kor v zime kdy zamrza
jako kali222, v mojem okoli s ni meli znami taky problemy…
netusim jak moc je objektivni-nectu to pravidelne a slycham, ze nic moc, ale v roce 2010/11 udelali test nafty a z testovanejch tam dopadla snad nejhure. :D
ve světě motorů (časopis) byl testy nafty.
časopis jsem měl půjčený, odnesl jsem si z něj toto:
víc neřeším, Benzina i OMV jsou tu všude kolem. když náhodou tankuju jinde, přidám VIF.
viz xshreckuv odkaz vyse.
vstřiky na TDI koncernu zlobí i z mechanického hlediska. V servisu tomu říkají vyklepání. Nesouvisí to s palivem, ale s vibracemi motoru. Když tě servis chce natáhnout dávají nový nebo repasovaný. Přitom to lze opravit za pár korun. Závada se projevuje stejně jako palivem poškozený – cukáním motoru
DPF filtr a z toho plynoucí problémy. imho největší problém dieselových motorů.
zatím vím o jediném novějším motoru, který má DPF filtr vyřešen … přijatelně (záměrně nepíšu rozumně, protože DPF filtr není výsledkem práce zdravého rozumu :-/).
EDIT: koukám, že už to padlo výše, sorry.
podobný článek jsem četl v nějakém časopisu. pointa?
argumentace nižším množstvím splodin je chybná – auta vybavená DPF filtrem mají o cca 20% vyšší spotřebu, tj. vyšší produkci splodin.
plus k tomu mám nějaké další info, kterým věřím, ale neumím je doložit, proto jimi neargumentuji.
Jakej je vůbec rozdíl mezi motorama TDI, SDI, CDI, SDCI atd?
Podobný jako mezi TD, TDDi a TDCi :-)
kecal bych, kdybych nenapsal, ze me trosku rozesmiva, jak tady resitele (jak jen se to vlakno jmenovalo?), kteri nutne vedeli vsechno o firemnim oblekani vedi, jak to chodi s firemnima fabiema. vzdyt za cenu jete fabie se neda poridit ani slusny oblek… :)) ze by nekde byla chybka?
Jsem velmi potěšen,že po mém dočasném opuštění tohoto fóra se našli jiní schopní flameři..:-)
ok, když už se tu neřeší Fabia, tak se taky zeptám:
cca 1200 ccm, cca 70+ kW, benzin – máte nějaký tip? malé auto na dojíždění do práce, Odstávka je moc velká.
Auris 1,33 tmavě šedá met. a tmavý hliníkový kola, aby nebyl moc zženštělý. Dá se s tím jezdit okolo 5 l, a pro jednoho dostatečná motorizace. Nevhodný jen proto, kdo se bojí točit v oblasti max. výkonu, což je chyba , protože tam bude nejspíše mít i nejvyšší účinnost…Yaris s 1,33 už je letadlo a váží jen o 100–150kg méně, jinak taky už dostatečně odolný auto. V optimálním režimu a na slušné silnici ty auta vydrží 300tis. bez investic.
toto má být pro ženu.
já jezdím do práce mnohem dál, vybíral jsem z úplně jiné kategorie vozidel. :-)
No nevím Auris nejezdí pod 6l/100km po městě za 7l/100km. Nejvyšší krouťák má jestli se nepletu při 3800 otáčkách/min. A co se týká investic tak při 17500km vypadla na dálnici hadice od chladiče (nespíš špatně nasazená spona) a dealer se cuká ohledně záruky a požaduje zaplatit jak práci tak materiál :-(
… pod cestou do práce si představím nějaký průjezd obcí se spotřebou do 4l, jízdu buď do 70km/h za 4,2l a nebo 90km/h do 4,7l,ale maximálně tak 110km/h okolo 5,2l. Na trase okolo 20km agresivní jízda žádný smysl nemá. Jak sedí můj tip na odhadované spotřeby? Jinak jako optimální volbu pro koupi považuju dobře zajetou Toyotu (při nižším objemu po rovinaté) po dálnici s nájezdem 100–150tis/km, tak aby měla slušný výkon okolo 4tis/ot. Na takovým autě se mění okolo 200tis. jen zadní ložiska, jinak je to stále plnohodnotný auto se slušnou spotřebou. I Yaris ve 100 tis.km je v tuhosti na tom lepší jak většina nových aut. Tvůj případ závady je přesně ten důvod proč nekupuju auta s nízkým nájezdem a navíc narozdíl od VW je na vrakovišti dost dílů za 1/3, který s obrovskou pravděpodobností vydrží a níž by musely krást a rozebírat pěkný auta, jako to je např. u passatů, který se kradou přímo na objednávku…
Průměrná spotřeba dle tabulek je 6,5l/100km. Cestu do Dubrovníku a zpět jsme dve dvou lidech zvládli za 6,3l/100km. Takže spotřeba skoro sedí.
…těch 6,5l papírových odpovídá spíše starší motorizaci 1,4 vvti. 1,333 dual vvti by měla být níž (papírově 5,9), i když dálnice je vždy o rychlosti,protože každých 10km/h znamená velkou změnu. Spotřeba mimo obec oficiální se měří (pokud to nezměnili v 70–80km/h a ve 120km/h a obvykle papírová u Toyoty odpovídá rychlosti 100–110km/h t.j. 5,2 l u 1,33) a máš 6-ti kvalt ?
Je to 6-ti kvalt ale za 5,2l to nikdy v reálu nejelo. Něco také žere klimatizace (bylo až +37°C ve stínu). Rychlost se snažím dodržovat podle předpisů. Jeli jsme tam přes Maďarsko, BiH a zpět přes Chorvatsko, Maďarsko a Rakousko.
… to co píšeš mě trochu zklamalo(s tímto autem jsem počítal),ale odpovídá to asi realitě. Největší rozdíl v papírové spotřebě dělá 6-ti kvalt. (v pětikvaltu auta z této kategorie mají spíše krátkou převodovku zaměřenou na dynamiku a na dálnici pak vyšší spotřebu) To auto bude úsporný jen dokud zvládne jet na rovině na 6-ku.Samozřejmě na 6-ku z kopce bude hodně kompenzovat jízdu do kopce. 5-ka nebyla moc úsporná ani v 5-kvaltu (leda při použití v ‚obci‘) Pořád si však myslím, že po dobrým zajetí okolo 4000t./ot. úsporný bude, ale musí člověk vědět kolik stačí ve stoupání (hlavně i mírném) našlápnout a vyvarovat se v kopci akceleraci. U litru je to poměrně snadný – úsek co se dá jet za 3,5l jedním směrem se dá jet za 6,5–7l opačným. To co za 0 , pak za 10–11 l. Pokud nejedu za někým tak v 90 je v kopcích úsporná i 3.rychlost, od 100–120 IV. dokonce i 2 se dá dobře našlápnout…a pak je jedno jestli mám o 250kg více na spotřebě se to moc neprojeví. Ale je pravda, že auto má za sebou 260tis. po rovinaté dálnici
tak to by som chcel vidiet, to auto, čo dá takú spotrebu :D, jedine, že ropák, ale to by si musel mať aj tak nezávislé kúrenie, aby si sadol do auta s vyhratym motorom.
..to je to nejmenší litrový Yaris je ještě pod těma hodnotama a navíc pokud je slušně zajetý má dynamiku na úrovni dříve obvyklé pro 1,2–1,4 16v. Nejnovější je možná i se spotřebou níže. Motorizace 1,33 se tomu hodně blíží má však vyšší spotřebu po studeném startu. Auris 1,33 by měl být o něco výše, ale jinak střední třída do města…
No tak pri takom lahkom autíčku verím ;)
díky za tipy.
btw. je celkem legrační, jak se pod kdejakým dotazem dokážete vždycky zhádat kvůli drobnostem. :-)
Když je zde diskuze o naftě, dokonce s přiloženou fotografií naftových medů, zeptám se, jaké používáte aditiva do nafty právě proti tomuto jevu tuhnutí nafty???
A čistíte nějakým aditivem po určité době vstřiky???
Plus tedy lijete nějaká aditiva do motorového oleje pro menší tření, lepší chod motoru a snažší starty v zimě???
Chválu jsem četl na VIF Super Diesel Aditiv, sám budu letos testovat. Má to smysl/nemá to smysl?
Jinak k Fabii, vzal bych 1,9 Social Diesel Injection
VIF je OK. Dávám i v létě. Do oleje nic, všeobecně se soudí, že jsou to vyhozený peníze.
letos v únoru jsem učil ve Francii startovat žabožroutský auta na slivovici. Docela legrace. Pokazil jsem místním odtahářům docela dobrej kšeft. –20 z rozsprašovače na hajzlík jsem vylil voňavku nalil slivovici (ethanol) a fouknul pod filtr dosání.
Jak jim to všem šmakovalo. Nastartoval jsem jich 11 včetně mýho. Jinak všechny má soujkromá a služební auta, minulá a současná auta, FIAT 600D, Škoda 105, VW Golf I, Lada 1200, Lada 1500, Seat Ibiza, Favorit GLXi, Peugeot 105, Felicia, Patrol, Proton, Occhcávka 1,9SDI, Escort, Ochcávka 1,6Glx, Mégane, Corolla, Hyundai Accent, Focus sedan 1,8 benzín, Fóbie 1,9SDI, Peugeot 206SW 1,4HDi, KIa CEED SW, Nissan Primera P12. No a sem tam si půjčím něco předváděcího z importů. Nej co jsem řídil byl Lexus ISF zážitek jako prase.
Závěrem Škoda mne nadchla Felícií, potom novou Ochcávkou II A Superbem combi II. Renault už nikdy. VW Škoda nechci, nebaví mi to. Na AUDI A6 nemam. Zkusím ted domů Peugeot 5008 2,0HDI. PS: TSI nebrat, kromě 1,8 to je velkej *******.
TSI bych bral akorát dvoulitr..
Jinak mezi passatem a superbem II není velkej rozdíl..
Já ano, 1.8 TSI je vynikající motor
Jde o to jestli teď řešíme motor do nového služebního vozu (pak ano, příjemnej motor a ty 3 roky/150kkm vydrží) Nebo do soukromýho (nedejbože ojetýho) kde to asi fakt nechtěl. Už jenom že tyhle motory nikdo do bazaru vykupovat nechce o něčem svědčí.
Ale vynikající bych o tom fakt nepsal. Je příjemnej na jízdu ale po těch 150kkm se problémy vyskytujou a vynikající motor by problémy mít neměl ať je příjemnej na jízdu jakkoli…
5008 se zatím jeví dobře (1,6Hdi) I po dvou letech 100kkm ty auta fungujou a nesypou se.
Zadnej vetsi srot si si uz vybrat nemoh. Kdyz jezdis to co jezdis tak jezdi na kole ja jezdim taky. kdyz musis autem tak na todle njlepsi felda , facko v plynu. Nahradni dily za cenu srotu. Tdi , sdi motor treba i neco vydrzi aleserese to okolo starter , altik , cerpadlo , vstriky sem to mel a sem rad ze sem se toho zbavil. Navic kdyz pisou v bazaru ze to ma 180 000 (to pisou u vsech) tak aspon 150 000 pridej a si na tom co to ma najeto.
Nesmíš to krmit přepáleným friťákem, pak se pumpa neposere :-)
Ne sem do toho lil dokonce jen naftu. vo co min to zere vo to 2× vic stojej opravy
Tak si koupíme všichny feldy, favority. Vrátíme se o 15 let zpátky :-)) a budeme se modlit, aby nás někdo nesejmul nějakým pohřebákem.
ono ve startéru je např pár kousků uhlíků. Pokud auto často startuje – tak se třeba ojedou. Nebo např cívka – taky se může vypálit.
Altík je na tom podobně, akorát funguje trošičku jinak. Tohle ostatní auta asi nemaj
Ahoj, sháním Fabii 1.4 tdi(může být i kombi). Do 75 000kč. A od roku výroby max. 2004. Nejlépe do 35km od Litoměřic.
Veškeré vaše nabídky uvítám v mailu v profilu. Díky