• svec32

    Ahoj,ktery typ motorizace by jste volili. Jedna se o ojetinu v cene cca 80–100k. Ucel dojizdeni do prace,tam a zpatky-60km,1× mesicne dalnice 700km na otocku. Rocni najezd asi 20tis.km. Uvitam prakticke zkusenosti majitelu.

    0 0
    • Avail  

      1,9sdi najeto 250tkm, líný, úsporný, nezničitelný

      0 0
      • Galibier  

        máš naprostou pravdu 1,9 SDI nezničitelný, spotřeba super, ale líná jako prase, když se naloží 4 nebo 5ti lidma, tak s tím nepředjedeš nic, maximálně traktor :-(

        0 0
      • Drno  

        Jednoznacne SDI, spotreba kolem 4 litru bez ohledu na naklad. A jezdi na vsechno, zadna citlivost na spatnou naftu ani zamrznai v zime. Naucise se jezdit plynule :-)

        0 0
        • pepek  

          :-) Pod 6 litrů jsem se dostal jen jednou – v Jugošce, když jsem se často kochal.

          0 0
        • buba CZ  

          4 litry,jo?To mě může vždycky rozesmát,když tohle lidi říkají a ještě k tomu bez ohledu na to jestli vezu 80 kg nebo 400 kg,hmm.Naftě je jedno jestli je v SDI nebo TDI apod.,zamrzne když bude nekvalitní všude,pokud teda namá elektrický ohřev nádrže.S tou plynulostí máš pravdu :-)

          0 0
          • enjoy  

            Elektrický ohřev nádrže,to slyším prvně.. předehřev nafty znám,ale toto?

            0 0
            • buba CZ  

              Předehřev nafty formou vracející se nespotřebované nafty ze vstřiků do filtru,to je dobrá věc,ale neřeší problém studeného startu.Předehřev nafty v nádrži mají třeba kamiony.

              0 0
            • jIrI___  

              Neznáš?

              0 0
              • buba CZ  

                I tak by to šlo,jen nesmí být do červena aby se nevznítila :D

                0 0
    • fíha  

      SDi 1,9 tazky motor, na okreskach do 5,5l moja max spotreba, bezne niekde 4–5l. Krutiaci moment a vykon (ten svoj) ma uz niekde od 1300 ot a uz ani moc nestupne. Nikdy nezdechne pri splhani na obrubnik. Taha +/- furt rovnako, bez ohladu na zaradenu rychlost. Nema akceleraciu, predbiehat sa s nim prilis moc neda. Je na styl rozjed a udrzuj. Neznicitelny.

      0 0
      • svec32  

        No rozdil vahy motoru mezi 1.4tdi a tim 1.9sdi je cca 5kg…

        0 0
        • AleZ80  

          Jak je to možné? 1,4 by měl být 1,9 bez jednoho válce.

          0 0
          • Evilcleaner  

            vyvažovací hřídel u 1,4 navíc

            0 0
            • AleZ80  

              Jasně. Na tenhle motor jsem někde četl poměrně negativní recenzi, tak nevím, jestli by to byla dobrá volba.

              0 0
      • buba CZ  

        To se mi líbí jak všichni píšou,že je SDI nezničitelný.Já si to myslel taky než jsem ho zničil za půl sekundy po projetí velké(čti půlmetrové) louže :D

        0 0
    • Evilcleaner  

      s tím kolik to auto bude stát, jak bude staré, kolik km bude mít najeto, je sdi mnohem lepší volbou. na motor nemá kilometrový průběh skoro žádný vliv (při aspon nejaké údržbě). PDčko je už mnohem citlivější na servis, palivo a zacházení (třeba dochlazování turba). spotřeba podle mě vyjde skoro nastejno, tdi je mnohem živější, ale nesnesitelně hlučná, ten dunivý zvuk je skoro k nepřežití. sdi v tomhle má sice tvrdý zvuk ale aspon tak šíleně neduní a nevibruje. každopádně nemyslím si že vybíráš dobré auto na 20k km ročně. za 100 klacků bych pořídil něco většího, pravděpodobně koncernového s původním tdi.

      0 0
      • svec32  

        No vetsiho,ja v tom budu jezdit sam. Jde mi hlavne o spotrebu a spolehlivost a bezzavadovost motoru u takove ojetiny.

        0 0
        • AleZ80  

          A co někde sehnat málo jetou 1,4 16V a předělat na LPG ?

          0 0
      • ¨MZ  

        dochlazování turba… jedině, když jedu po dálnici a sjedu na pumpu na kafe, tak to nechám půl minutky běžet, jinak v běžném provozu to není potřeba, než člověk zaparkuje, tak to vychladne samo za jízdy. Toho bych se nebál.

        0 0
        • Hrabex1  

          neni jednossi vyradit 500m pred benzinou a nechat to doklouzat?

          0 0
    • Bender382  

      1.9 sdi je strašně líná, 1.4. už je o poznání lešpí a asi bych neváhal, pokud vybíráš jen z těchhle dvou.

      Na druhou stranu předjíždět s sdi bylo celkem dobrodružný a člověk se tím plánováním aspoň trošku zabavil.

      1.4 v jednom člověku nenaložená docela i jede.

      0 0
    • z0diaC  

      každopádně SDI … ten motor tě přežije … 3-vál už nechci nikdy v ničem … navíc u 1.4TDI je daleko víc věcí,které budou vyžadovat časem větší investice.

      0 0
    • mosquito  

      kdyz budes mit stesti tak koupis dobre TDI – bude zive a neco malo usetris i na povinnym ruceni (1.4 je skupina o jedno nizsi nez 1.9), ovsem pokud neznas puvod a nevis co si to auto resp motor zazil tak si mozna priplatis v servise, u SDI je riziko zavad minimalni, ovsem dostanes jen liny motor pro klidneho ridice – proste SDI je jistota a TDI je trosku loterie kde muzes ziskat i ztratit

      0 0
    • Horyna  

      Jen případně moje statistika když bys uvažoval o něčem jiným, tak octavie I. 361.000km k dnešnímu dni, 81kW, spotřeba dlouhodobě 5,1 l. Leju jen naftu a dělám běžnej servis. Auto od roku 2000 mělo jen závadu u váhy vzduchu ještě v záruce a pak problém se stahováním oken postupně u všech 4. Jen sehnat trochu prověřenej kus. Na výstavu už to není, ale dokud bude šlapat tak to nikdy neprodám.

      0 0
      • mosquito  

        jen 81kw TDI byl ten nejpodarenejsi motor kterej se mozna kdy podarilo vyrobit ;-) a driv nez odejde vymenis to auto z jinych duvodu

        0 0
        • Nerez  

          Ta 66 kW verze měla ještě jednodušší turbo, takže tam bych viděl spolehlivost ještě o kousek lepší. Ale je fakt, že jinak to byly stejné motory, které byly velmi podařené…

          0 0
          • kolda  

            jezdil jsem oba a oba byly výborné. 81 kw měla navíc variabilní otáčení lopatek turba, což byl potencionální zdroj problémů. 66kw přežilo vše.

            0 0
            • Ruda  

              66kW verze měla též od určité doby stavitelné lopatky turba

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • xshreck  

                66kw s nastavitelnejma lopatkama bylo označení myslím ALH, „normální“ turbo mělo označení agr.

                na 66kw (90koní) jsem měl na brzdě relných 96 koní (venku tpelota 32°C). Po chipu okolo 119 koní a 274nm. Jezdím s tím dlouhodobě do 5l v kombajnu

                0 0
                • McBlacky  

                  to jsi to měl ještě celkem skříplý. Často se na brzdě naměřilo 10–15% víc u rotaček.

                  0 0
                  • xshreck  

                    A za jakých podmínek?

                    0 0
                    • McBlacky  

                      to není o podmínkách, je to o tom, že tyhle motory proti údajům v techničáku byly na výkon i Nm silnější. Souvisí to s tím, že díky metodě vstřiku ve spolupráci s tehdejším softem ECU nebylo jednoduchý to naladit přesně na výkon v každém režimu a podmínkách, a tak to radši naddimenzovali, aby je někdo nepomluvil, že to má nižší výkon.

                      ty bys naměřil při 20st teploty určitě taky víc, o kolik ale netuším

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • xshreck  

                        Ne já myslel že jte někde naměřili o15%, mě právě ten vliv teploty trošku zaujal.

                        To o naddimenzování jsem někde pocytil taky, aby to těch 90 koní mělo i ve větí nadm. výšce, za horka apod.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to nebylo moje měření. To je obecný fakt. Byl o tom už před lety článek ve světě motorů.

                          0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Horyna  

          no ona je dost vyřízená co se laku týče, přešly přes to i kroupy, je to neprodejný za rozumný peníze. Nechám si ji, to dřív prodám novější auto v rodině a to Berlingo z roku 2003. Říkám tomu pomsta Francouzského lidu, nedělám nic jinýho než to opravuju, fakt nelžu když řeknu že včera jsem to přivezl ze servisu, tentokrát to byl upadlej vejfuk a výměna čepu řízení, během půl roku zpět, baterka, alternátor, startér, zámky dveří, pás zadního sedadla, páčka blinkru, a kdo ví co ještě.

          0 0
          • enjoy  

            Přesně jak říkáš..

            Předešlá generace Berlinga je zdaleka nejhorší auto,v jakém jsem kdy seděl nebo řídil..

            Měli jsme ho ve firmě a já děkuji bohu,že ho primárně vyfasoval kolega a na mě vyšel Ford Connect.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cabbage  

      1.4 16V, při nižším nájezdu bych se dehtu obloukem vyhnul..

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Nerez  

      Z těch dvou ani jeden.

      1.9 SDI je sice nezničitelný motor, ale něco tak línýho pohledat.

      1.4 TDi je vlastně 1.9 TDi s odebraným válcem. Kultivovanost tragická a tomuhle typu motoru prostě už u principu nevěřím, že vydrží.

      Zkusil bych sehnat nějaký 1.9 TDI.

      Nebo běž raději cestou benzínu s LPG. Taková 1.4 s LPG je dobrá volba, kultivovaný motor, lepší startování v zimě a při cenách nafty je to LPG snad ještě výhodnější…

      0 0
    • enjoy  

      Kdybych vybíral z tohohle..jakože ne,ale zkusím si to představit..

      Tak jednoznačne 1.9 SDI,jel jsem v taxiku v 7 lidech(ve Fabii) a měl na ní 530 tisíc kilometrů a jelo to naprosto v pohodě a pán si jí hodně chválil.

      0 0
      • jIrI___  

        7 lidí ve Fábii, To byli nějací trpaslíci?

        0 0
      • McBlacky  

        asi 400km jsem řídil cordobu variant s sdi, to myslím je stejnej motor a v provozu na okresce docela šílený. předjet dvojnávěs kovbojka.

        Spolehlivost je jedna věc, ale já si myslím, že tenhle motor už je trochu nebezpečnej tím jak je slabej.

        0 0
        • z0diaC  

          já najezdil ve Fabii kombi 1.9SDI 5500km za týden po Pl a s tím předjížděním to zas taková tragédie nebyla – ano chce to odvahu a hlavně přemýšlet … ale myslím,že spolehlivost tohoto motoru je lepší než řešit turbo,vstřiky a podobné vychytávky PD motorů a věcí s tím spojených.Jinak to moje SDi mělo tehdy 320 t.km a v –20° mi tehdy naskočilo na brnk, a můžeš do toho kupovat kdejakou hnojnaftu v JZD – sežere to všechno.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Nerez  

      Tohle by ti mohlo pomoct:

      http://www.tipcar.cz/…i–2897.html

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scota  

      Před cca lety jsem jezdil ve firmě s Škoda Pickup 1,9D byl to sice dříč, ale dost línej ;-)Tuším že tento motor měl také kratší intervaly výměny oleje než standartních 15 000km. Co vím od kamaráda tak Fabie I měla dost problémů s přední nápravou (měl 1.4; 16V). Měnil často stabilizátor, kotouče apod. Myslím že v této cenové kategorii a s nájezdem do 20 000 km by byla lepší volba benzín. Hlasoval bych pro Toyota Corolla 1,4 od roku 2002.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Hank Moody  

      Mám zkušenost s firemníma 1.4TDI i 1.9 SDI.

      A doporučuju SDI. Když to teda musí být nafťák.

      Ta 1.4 TDI byla super na spotřebu (občas se zdálo, že to tu naftu snad vyrábí :) ) a celkem slušně to i jelo. Ale je to strašlivý traktor, divně to duní, velká turbodíra + všechny mechanické nectnosti TDI PD.

      SDI je líná jak veš, ale totálně spolehlivá a relativně kultivovaná. Pokud víš, že cestou do práce a z práce moc nepředjíždíš (něco jako já.. ráno i večer jedem v souvislé koloně, předjíždět moc nemá cenu, i když mám trochu silnější pekáč), tak to SDI poslouží dobře.

      Někdo tu zmiňoval 1.4 16V a předělat na plyn. Tam bych si dal pozor, ty 16V měly celkem problémy s propalováním pístů nebo válců nebo co a 74kW verze dost žraly olej. Z hlediska spolehlivosti je paradoxne nejlepší stará škodovácká 1.4 MPI.

      0 0
      • gustik  

        neměl jsi na mysli 1.3 MPI ? ;)

        0 0
        • StuntJ  

          Asi mysle 1,MPI 8-mi ventil, sice moc nejel, ale motor byl nesmrtelný …

          0 0
        • Hank Moody  

          Ne, opravdu jsem myslel 1.4 MPI, který vznikl evolucí z 1.3 MPI a ten měl prapůvod snad ve Škodě 100. :)

          0 0
          • maajkee  

            No ve škode 100 to už jsi zas moc dozadu bych řekl, ale v posledních rapidech, tam už byl, starej dobrej škodováckej hliníkovej řetězáč :)

            0 0
    • ulipik  

      1,9SDI ve fóbii stačí. Měl jsem to i v Octávce a s tím jsem nepředjel AVII na státovce. do města a na dálnici to stačilo. jezdil jsem s tím i ve Fábii, nezničitelnej motor. Nyní mám Nissan PRIMERU 1,9dci 5dv 2004 a taky žádnej problém, jen parkovací šrámy. Má najeto poctivých necelých 147.000 a komplet servisní historie. Bude k mání 3/2013 za 85.000Kč najeto cca 152.000. Osobně bych raději větší auto za ty prac hy. Mám políčeno na Pažouta 5008.

      0 0
    • maedva  

      Pokud bych už volil Fabiu, tak bych šel do 1.9SDI – je to spolehlivější než 1.4TDi a nebo mrknout rovnou na 1.9TDi…

      Nevím jaky máš nároky a proč zrovna Fabie, ale pokud celkem dost jezdíš a to i občas dálku jako je 700km, tak bych šel do něčeho většího – pohodlnějšího, bezpečnějšího…

      Nebál bych se mrknout i na jiné auta, ceny jsou dost zajímavé, ale MUSÍŠ TOMU OBĚTOVAT TROCHU ČASU A HLEDÁNÍ :-)

      Třeba Octavia, Passat, Mazda 6, nebo Superba 1.9TDi 96Kw, měl sem ho před 4-mi lety a spotřeba byla velice rozumná kolem 5,5–6L, ale šlo to i pod 5L když člověk chtěl. Spolehlivost byla výborná.

      Taky jezdím občas dálku na jeden zátah kolem 1000km a pohodlné, prostorné, tiché auto pak ocením.

      0 0
      • Lukulin  

        Tak, tak zkusil bych se poohlédnout po Fabii 1.9tdi. Mám oktu 81kw+čip, jedeto, spotřeba slušná, spolehlivá.

        0 0
        • Bysto  

          Hlasujem za atmosfericky benzín s aspon 100kw (kvoli bezpecnosti si myslim, ze nema zmysel brat slabsie auto)a prerobiť na plyn. Cena za kilometer bude podobná ako u dieslu a odpadaju bežne dizlacke problémy .

          0 0
      • xshreck  

        1,4tdi (najeto teda jen kolem 1700km) jakéž takéž jela, muselo se to trošku přidupnout. Ale po delší jízdě mě děsně brněly nohy – vibrace šly do pedálů a tak. Měla i srandovní zvuk nad 3tis :D

        0 0
    • Feroman  

      Já mám fábku 1.4TDI 59kW. Jezdí to pěkně, spotřeba cca 4.5l(dá se i míň). Koupil jsem jí, když měla 28tis, teď mám 60tis a zatím bez problémů. Hlučnější to je, to je pravda, ale dá se na to zvykout a dělá to teda jenom v nižších otáčkách. Když se rozjedeš, tak je klid. Můžu doporučit.

      0 0
    • kucka7  

      Připletu se vám se s dotazem

      Úsporné auto pro manželku :jízdy do práce 25km tam + jízdy do města a po městě 3–4km tam ,nepotřebuju nic velkýho

      z toho co tu píšete vychází dobře Fábka s 1,9 sdi nebo 1,9 tdi.Problém je to město ,že se to neohřeje.

      0 0
      • pepek  

        Nevím, jak je to teď, ale SDI mi topilo už na druhé křižovatce (600 metrů).

        0 0
        • kucka7  

          mě jde spíš o ohřátí motoru což je asi potřeba u nafty, zima jí být může :)

          0 0
          • pepek  

            Motor byl taky teplý hned, rozhodně dřív, jak u novějších dieselů (Někde se ty +2 litry projevit musí)

            0 0
      • enjoy  

        Hyundai Getz v benzínu.

        0 0
      • maajkee  

        Na tohle rozhodně nafta ne.

        0 0
        • xshreck  

          no ona je vlastně nafta jen nad 100km jedna cesta :D

          0 0
        • kubad  

          a proč ne?

          pokud není velký rozdíl v pořizovací ceně nevidím problém

          0 0
          • pepek  

            To je teď asi in – říkat, že nafta není na krátké štreky. Řekl bych, že naopak benzín je na tom hůř.

            0 0
            • kucka7  

              tak se dohodněte ,jak se mám pak rozhodnout :)

              0 0
            • Georrge  

              tak tak, na krátké uspěchané štreky je nafta nej, stejně jako na prudkou akceleraci :)

              0 0
          • maajkee  

            Vždycky je nějakej rozdíl a když není ten rozdíl v pořizovací ceně, tak je pak sakra velkej rozdíl v následných opravách, který zákonitě u ojetiny příjdou. Neříkám ten starej sdi motor, tam to zas tak strašný není, taky to nejede, ale všeobecně na nafťákách je toho daleko víc co se může ****** a většinou se taky sere a tyhle dražší opravy se schovaj jedině při vysokým nájezdu km.

            Ale to při nákupu auta moc lidí nevidí a nechce vidět.

            PS: A nafťáky se serou tím víc, čím kratší trasy se s tím jezděj.

            0 0
            • xshreck  

              Dej mi příklad těch větších investic u nafty.

              0 0
              • maajkee  

                Co znám z okolí poslední případy, naftové čerpadlo (30 tisíc oprava), dvouhmotový setrvák (30 tisíc oprava)

                Mnohem dražší svíčky než na benzín, náchylnost na špatnou naftu. Nafta je prostě zbytečně trendy.

                Upozorňuju, že sám mám nafťáka.

                0 0
                • Georrge  

                  s těma svíčkama to radši upřesni než tě tu sežerou :)

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • buba CZ  

                Rozhodně údržba.

                0 0
              • enjoy  

                Prosímtě a máš ty vůbec papíry?

                Jak můžeš tohle napsat…

                Osobně mám sice diesel a hájím si ho,ale na druhou stranu říká ti něco DPF,vstřiky,dvou­hmota a podobně?

                pokud se ti něco podělá u benzínu,tak se pohybuješ v tisících,zatímco u dieselu v desetitisících..

                0 0
                • maajkee  

                  Přesně tak.

                  0 0
                • felix.org  

                  DPF byl jeden z důvodů, proč jsem vzal radši 1.9 než 1.6 TDI.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    DPF je prý ideální vyhodit dřív, než se začne *****. Říkali to v autorizovaném servisu :D

                    0 0
                    • enjoy  

                      No jo,jenže ono to auto není blbý a ví,že tam ten filtr má být a jaksi není.. a to,že to „odborné“ firmy umí fixnout není tak docela pravda.Ikdyž to samozřejmě tvrdí..

                      0 0
                      • felix.org  

                        Proto je lepší koupit auto bez něho. Což už jde dneska ovšem těžko…

                        0 0
                        • Georrge  

                          jak těžko? Benzíny prodává pořád každý výrobce :D

                          0 0
                          • McBlacky  

                            otázka času kdy PF budou i v benzínu. Německo už o tom uvažuje hodně na vážno a pak to půjde raz šup.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                • cabbage  

                  A hlavně v zimě kdy v nádrži je cosi pudinkvé konzistence..

                  0 0
                • xshreck  

                  u ojetin se dá stále sehnat bez filtru pevných částic. Pokud si to někdo koupí s ním, musí počítat že se MOŽNÁ bude muset vytáhnout.

                  U dvouhmot to je horší, máš parvdu. Taky ale proč se serou? Bohužel – větší krouťák, někdo to k tomu navíc zbytečně namáhá. Někdy to prostě udělaj nahovno.

                  Vstřiky by ti měly taky vydržet velkou dávku km, nemění se ze dne na den. tady hrajou částečně roli ty sračky, co lidi tankujou. A možná i styl jízdy, to kdo ví.

                  Ale jo, jsme v těch desetitisících za opravy (také by se mohlo argumentovat výměnou filtrů, olejů).

                  Taky turbo jsi mohl zmínit. Tam to chce na některé faktory taky dávat pozor (třeba to tvoje kouření :) )

                  Teď druhá strana. Co jsem počítal úsporu, vyjde to kolem 10tis za rok s nájezdem 15000km. Bez oprav.

                  každej by si teda měl spočítat, co kde ušetří. Jak psali – 25km tam a 25 zpět, 250 týdne. 1000 za měsíc. 12tis za rok. + popojížděčky a dovča. Záleží i na značce auta, když se něco vysere.

                  0 0
                  • malej honza  

                    Nejhorší je jak poznáš dobrou a špatnou naftu. Minulou zimu jsem natankoval na shellce, aditiva tam taky byla a zadřely se vstřiky…

                    0 0
                    • xshreck  

                      zkusím pohledat jeden test. Myslím že to měla shellka – čím lepší benzín,, tím míň tam bylo přidaných olejů – tím míň to mazalo.

                      Jak to funguje teď, kdo ví. Já tankuju na benzině a agipkách. Onu se vyhýbám – nějak divně to jelo a žralo o půl litru víc

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • raceman  

                      shell naftu nebrat! kor v zime kdy zamrza

                      0 0
                    • camlost  

                      ve světě motorů (časopis) byl testy nafty.

                      časopis jsem měl půjčený, odnesl jsem si z něj toto:

                      • nejlepší naftou je OMV MaxxMotion Diesel (dovoz z Rakouska, mám dojem,že záměrně neobsahuje biosložku)
                      • druhou nejlepší je pravděpodobně Verva Diesel (Benzina).
                      • Shell = podprůměrná nafta s nedostatečnými aditivy i v případěpré­miové nafty.

                      víc neřeším, Benzina i OMV jsou tu všude kolem. když náhodou tankuju jinde, přidám VIF.

                      0 0
                  • McBlacky  

                    vstřiky na TDI koncernu zlobí i z mechanického hlediska. V servisu tomu říkají vyklepání. Nesouvisí to s palivem, ale s vibracemi motoru. Když tě servis chce natáhnout dávají nový nebo repasovaný. Přitom to lze opravit za pár korun. Závada se projevuje stejně jako palivem poškozený – cukáním motoru

                    0 0
              • camlost  

                DPF filtr a z toho plynoucí problémy. imho největší problém dieselových motorů.

                zatím vím o jediném novějším motoru, který má DPF filtr vyřešen … přijatelně (záměrně nepíšu rozumně, protože DPF filtr není výsledkem práce zdravého rozumu :-/).

                EDIT: koukám, že už to padlo výše, sorry.

                0 0
                  • camlost  

                    podobný článek jsem četl v nějakém časopisu. pointa?

                    argumentace nižším množstvím splodin je chybná – auta vybavená DPF filtrem mají o cca 20% vyšší spotřebu, tj. vyšší produkci splodin.

                    plus k tomu mám nějaké další info, kterým věřím, ale neumím je doložit, proto jimi neargumentuji.

                    0 0
    • destr  

      Jakej je vůbec rozdíl mezi motorama TDI, SDI, CDI, SDCI atd?

      0 0
      • pepek  

        Podobný jako mezi TD, TDDi a TDCi :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kali222  

      kecal bych, kdybych nenapsal, ze me trosku rozesmiva, jak tady resitele (jak jen se to vlakno jmenovalo?), kteri nutne vedeli vsechno o firemnim oblekani vedi, jak to chodi s firemnima fabiema. vzdyt za cenu jete fabie se neda poridit ani slusny oblek… :)) ze by nekde byla chybka?

      0 0
      • enjoy  

        Jsem velmi potěšen,že po mém dočasném opuštění tohoto fóra se našli jiní schopní flameři..:-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • camlost  

      ok, když už se tu neřeší Fabia, tak se taky zeptám:

      cca 1200 ccm, cca 70+ kW, benzin – máte nějaký tip? malé auto na dojíždění do práce, Odstávka je moc velká.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • rj72  

        Auris 1,33 tmavě šedá met. a tmavý hliníkový kola, aby nebyl moc zženštělý. Dá se s tím jezdit okolo 5 l, a pro jednoho dostatečná motorizace. Nevhodný jen proto, kdo se bojí točit v oblasti max. výkonu, což je chyba , protože tam bude nejspíše mít i nejvyšší účinnost…Yaris s 1,33 už je letadlo a váží jen o 100–150kg méně, jinak taky už dostatečně odolný auto. V optimálním režimu a na slušné silnici ty auta vydrží 300tis. bez investic.

        0 0
        • camlost  

          toto má být pro ženu.

          já jezdím do práce mnohem dál, vybíral jsem z úplně jiné kategorie vozidel. :-)

          0 0
        • scota  

          No nevím Auris nejezdí pod 6l/100km po městě za 7l/100km. Nejvyšší krouťák má jestli se nepletu při 3800 otáčkách/min. A co se týká investic tak při 17500km vypadla na dálnici hadice od chladiče (nespíš špatně nasazená spona) a dealer se cuká ohledně záruky a požaduje zaplatit jak práci tak materiál :-(

          0 0
          • rj72  

            … pod cestou do práce si představím nějaký průjezd obcí se spotřebou do 4l, jízdu buď do 70km/h za 4,2l a nebo 90km/h do 4,7l,ale maximálně tak 110km/h okolo 5,2l. Na trase okolo 20km agresivní jízda žádný smysl nemá. Jak sedí můj tip na odhadované spotřeby? Jinak jako optimální volbu pro koupi považuju dobře zajetou Toyotu (při nižším objemu po rovinaté) po dálnici s nájezdem 100–150tis/km, tak aby měla slušný výkon okolo 4tis/ot. Na takovým autě se mění okolo 200tis. jen zadní ložiska, jinak je to stále plnohodnotný auto se slušnou spotřebou. I Yaris ve 100 tis.km je v tuhosti na tom lepší jak většina nových aut. Tvůj případ závady je přesně ten důvod proč nekupuju auta s nízkým nájezdem a navíc narozdíl od VW je na vrakovišti dost dílů za 1/3, který s obrovskou pravděpodobností vydrží a níž by musely krást a rozebírat pěkný auta, jako to je např. u passatů, který se kradou přímo na objednávku…

            0 0
            • scota  

              Průměrná spotřeba dle tabulek je 6,5l/100km. Cestu do Dubrovníku a zpět jsme dve dvou lidech zvládli za 6,3l/100km. Takže spotřeba skoro sedí.

              0 0
              • rj72  

                …těch 6,5l papírových odpovídá spíše starší motorizaci 1,4 vvti. 1,333 dual vvti by měla být níž (papírově 5,9), i když dálnice je vždy o rychlosti,protože každých 10km/h znamená velkou změnu. Spotřeba mimo obec oficiální se měří (pokud to nezměnili v 70–80km/h a ve 120km/h a obvykle papírová u Toyoty odpovídá rychlosti 100–110km/h t.j. 5,2 l u 1,33) a máš 6-ti kvalt ?

                0 0
                • scota  

                  Je to 6-ti kvalt ale za 5,2l to nikdy v reálu nejelo. Něco také žere klimatizace (bylo až +37°C ve stínu). Rychlost se snažím dodržovat podle předpisů. Jeli jsme tam přes Maďarsko, BiH a zpět přes Chorvatsko, Maďarsko a Rakousko.

                  0 0
                  • rj72  

                    … to co píšeš mě trochu zklamalo(s tímto autem jsem počítal),ale odpovídá to asi realitě. Největší rozdíl v papírové spotřebě dělá 6-ti kvalt. (v pětikvaltu auta z této kategorie mají spíše krátkou převodovku zaměřenou na dynamiku a na dálnici pak vyšší spotřebu) To auto bude úsporný jen dokud zvládne jet na rovině na 6-ku.Samozřejmě na 6-ku z kopce bude hodně kompenzovat jízdu do kopce. 5-ka nebyla moc úsporná ani v 5-kvaltu (leda při použití v ‚obci‘) Pořád si však myslím, že po dobrým zajetí okolo 4000t./ot. úsporný bude, ale musí člověk vědět kolik stačí ve stoupání (hlavně i mírném) našlápnout a vyvarovat se v kopci akceleraci. U litru je to poměrně snadný – úsek co se dá jet za 3,5l jedním směrem se dá jet za 6,5–7l opačným. To co za 0 , pak za 10–11 l. Pokud nejedu za někým tak v 90 je v kopcích úsporná i 3.rychlost, od 100–120 IV. dokonce i 2 se dá dobře našlápnout…a pak je jedno jestli mám o 250kg více na spotřebě se to moc neprojeví. Ale je pravda, že auto má za sebou 260tis. po rovinaté dálnici

                    0 0
            • Bysto  

              tak to by som chcel vidiet, to auto, čo dá takú spotrebu :D, jedine, že ropák, ale to by si musel mať aj tak nezávislé kúrenie, aby si sadol do auta s vyhratym motorom.

              0 0
              • rj72  

                ..to je to nejmenší litrový Yaris je ještě pod těma hodnotama a navíc pokud je slušně zajetý má dynamiku na úrovni dříve obvyklé pro 1,2–1,4 16v. Nejnovější je možná i se spotřebou níže. Motorizace 1,33 se tomu hodně blíží má však vyšší spotřebu po studeném startu. Auris 1,33 by měl být o něco výše, ale jinak střední třída do města…

                0 0
      • camlost  

        díky za tipy.

        btw. je celkem legrační, jak se pod kdejakým dotazem dokážete vždycky zhádat kvůli drobnostem. :-)

        0 0
    • Mr.Dawe  

      Když je zde diskuze o naftě, dokonce s přiloženou fotografií naftových medů, zeptám se, jaké používáte aditiva do nafty právě proti tomuto jevu tuhnutí nafty???

      A čistíte nějakým aditivem po určité době vstřiky???

      Plus tedy lijete nějaká aditiva do motorového oleje pro menší tření, lepší chod motoru a snažší starty v zimě???

      Chválu jsem četl na VIF Super Diesel Aditiv, sám budu letos testovat. Má to smysl/nemá to smysl?

      Jinak k Fabii, vzal bych 1,9 Social Diesel Injection

      0 0
      • pepek  

        VIF je OK. Dávám i v létě. Do oleje nic, všeobecně se soudí, že jsou to vyhozený peníze.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • ulipik  

      letos v únoru jsem učil ve Francii startovat žabožroutský auta na slivovici. Docela legrace. Pokazil jsem místním odtahářům docela dobrej kšeft. –20 z rozsprašovače na hajzlík jsem vylil voňavku nalil slivovici (ethanol) a fouknul pod filtr dosání.

      Jak jim to všem šmakovalo. Nastartoval jsem jich 11 včetně mýho. Jinak všechny má soujkromá a služební auta, minulá a současná auta, FIAT 600D, Škoda 105, VW Golf I, Lada 1200, Lada 1500, Seat Ibiza, Favorit GLXi, Peugeot 105, Felicia, Patrol, Proton, Occhcávka 1,9SDI, Escort, Ochcávka 1,6Glx, Mégane, Corolla, Hyundai Accent, Focus sedan 1,8 benzín, Fóbie 1,9SDI, Peugeot 206SW 1,4HDi, KIa CEED SW, Nissan Primera P12. No a sem tam si půjčím něco předváděcího z importů. Nej co jsem řídil byl Lexus ISF zážitek jako prase.

      Závěrem Škoda mne nadchla Felícií, potom novou Ochcávkou II A Superbem combi II. Renault už nikdy. VW Škoda nechci, nebaví mi to. Na AUDI A6 nemam. Zkusím ted domů Peugeot 5008 2,0HDI. PS: TSI nebrat, kromě 1,8 to je velkej *******.

      0 0
      • kesu  

        TSI bych bral akorát dvoulitr..

        Jinak mezi passatem a superbem II není velkej rozdíl..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • JMT  
          • Tsi bych nebral žádný (ani dvoulitr)
          • Passat mi přijde mnohem vychytanější a dotaženější proti Supu
          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Nerez  

            Já ano, 1.8 TSI je vynikající motor

            0 0
            • JMT  

              Jde o to jestli teď řešíme motor do nového služebního vozu (pak ano, příjemnej motor a ty 3 roky/150kkm vydrží) Nebo do soukromýho (nedejbože ojetýho) kde to asi fakt nechtěl. Už jenom že tyhle motory nikdo do bazaru vykupovat nechce o něčem svědčí.

              Ale vynikající bych o tom fakt nepsal. Je příjemnej na jízdu ale po těch 150kkm se problémy vyskytujou a vynikající motor by problémy mít neměl ať je příjemnej na jízdu jakkoli…

              0 0
      • JMT  

        5008 se zatím jeví dobře (1,6Hdi) I po dvou letech 100kkm ty auta fungujou a nesypou se.

        0 0
    • venabch  

      Zadnej vetsi srot si si uz vybrat nemoh. Kdyz jezdis to co jezdis tak jezdi na kole ja jezdim taky. kdyz musis autem tak na todle njlepsi felda , facko v plynu. Nahradni dily za cenu srotu. Tdi , sdi motor treba i neco vydrzi aleserese to okolo starter , altik , cerpadlo , vstriky sem to mel a sem rad ze sem se toho zbavil. Navic kdyz pisou v bazaru ze to ma 180 000 (to pisou u vsech) tak aspon 150 000 pridej a si na tom co to ma najeto.

      0 0
      • pepek  

        Nesmíš to krmit přepáleným friťákem, pak se pumpa neposere :-)

        0 0
        • venabch  

          Ne sem do toho lil dokonce jen naftu. vo co min to zere vo to 2× vic stojej opravy

          0 0
          • xshreck  

            Tak si koupíme všichny feldy, favority. Vrátíme se o 15 let zpátky :-)) a budeme se modlit, aby nás někdo nesejmul nějakým pohřebákem.

            ono ve startéru je např pár kousků uhlíků. Pokud auto často startuje – tak se třeba ojedou. Nebo např cívka – taky se může vypálit.

            Altík je na tom podobně, akorát funguje trošičku jinak. Tohle ostatní auta asi nemaj

            0 0
    • campijozo  

      Ahoj, sháním Fabii 1.4 tdi(může být i kombi). Do 75 000kč. A od roku výroby max. 2004. Nejlépe do 35km od Litoměřic.

      Veškeré vaše nabídky uvítám v mailu v profilu. Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.