• ruinin

    Včera jsem u křižovatky se semafory skončil vedle skútru za autobusem, přes který už jsem se nechtěl cpát dopředu k semaforu. Vedle mě stál skútr, který tam přijel už dřív. Před námi stála na červenou asi čtyři auta včetně autobusu. Když blikla zelená, kolona se rozjela, já se držel uprostřed levého pruhu, protože jsem za křižovatkou potřeboval zase doleva, do levého pruhu. Na skútr jsem zapomněl. Najednou se vynořil vedle mě vpravo a nadával něco na mou adresu. Chci se teda zeptat, kdo má přednost v tomto případě, protože nepředpokládám, že kolo a skútr se mají poskládat vedle sebe do jednoho pruhu. Protože jsem vyjel dřív a skútr byl za mnou, zdá se mi, že mi měl nechat pruh a jet dál za mnou a ne se cpát dopředu, ale možná jsem já správně neměl skončit v pruhu vedle skútru, když už tam stál. Tohle bych si potřeboval ujasnit, díky.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.antik  

      asi jsem to nepochopil…tys vjel k vedle němu do pruhu,v křižovatce jsi ho předjel a on tě pak dojel z prava? občas takový závody vídám na světlech, ale v autech, v Mladý Boleslavi, jenže to je vidlákov neskutečnej, protože tam maj jeden pruh, ale naserou se tam dvě auta vedle sebe a pak jsou z toho zmatení

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • edems  

        zdravím z vidlákova, ano v některých křižovatkách se tady stojí vedle sebe v jednom pruhu protože je tak širokej, že to de, nicméně díky minimální šíři pruhu nelze rozdělit na dva, a kdyby se to nedělo tak to tady je ještě víc v p… Věř tomu že zmatenej šeš z toho ty a ne vidláci

        0 0
        • mr.antik  

          Já jsem v pohodě, ale policajtům bych řešení případných kolizí nezáviděl… ono třeba stačí pustit blinkr později… Normálně do pruhu tě ve větších městech každej pustí, ale v Boleslavi, typicky důchodce v červený fábii od škofinu začne gestikulovat, jako kdyby na něj náhodou nezbyly dotovaný obědy z ROH.

          0 0
    • Rychlej turista  

      Měl jsi se zařadit za něj.

      0 0
    • Madtomas  

      Motas se jak spina v kyblu a divis se. Na kole ses rychlejsi jen na prvnich 5 metrech a to jen pokud skutrista chrape, takze priste si stoupni za nej misto vedle nej nebo klidne vedle ale jen v situaci kdy mu nebudes hned zase zavazet

      0 0
    • ruinin  

      Tak já to zkusím zjednodušit. Bude to v podstatě tatáž situace. Stojím na červený hned u semaforu. Už předtím tam stál skútr. Stoupnu si vedle skútru. Blikne zelená, já se rozjedu rychlejc než skútr, jedu uprostřed pruhu, protože pro auto a kolo tam není místo. Do toho mě dojede skútr a začne ještě v křižovatce předjíždět zprava uvnitř pruhu. Takže otázka je – je mou povinností cyklisty nechat skútr vyjet na zelenou dřív a jet až za ním? Pokud ne, je jeho povinností zůstat za mnou, dokud nemá dost místa, aby mě předjel za křižovatkou zleva?

      0 0
      • tromboonen  

        A co takhle se místo hledání pravidel, který i kdyby existovaly, tak je stejně nikdo nezná a nedodržuje, radši chovat předvídatelně a rozumně (nechat skůtristu ať si udělá co potřebuje a jet za ním). Všichni budou spokojení a ty se tu nebudeš muset rozčilovat.

        0 0
        • ruinin  

          No ten mě zas moc nerozčílil, to jsou horší případy, ale v autech. Tak ty navrhuješ nikdy nevyrazit dřív než skútr, abych měl od něj pokoj?

          0 0
          • tromboonen  

            Stejně jako se necpeš před už stojící auto a stejně jako nechceš, aby se auto cpalo v křižovatce vedle Tebe, tak bych nechal skůtristovi jeho prostor. Že jsi na prvních pěti metrech rychlejší než on, když on zachrápal, bych neřešil, nevíš, co bude chtít dělat, ať si to řeší sám bez Tebe vedle.

            0 0
            • ruinin  

              No my v Praze se jako cyklisti cpeme před auta pořád. To je tady běžná praxe. Zajíždíme do toho chlívku pro kola před semaforem. Ale i když tam není, tak je lepší předjet kolonu a jet od semaforu jako první.

              0 0
              • Bubaaak  

                No zas na druhou stranu, mi v Praze se necpeme všude, kde to není jistota, a někdy před sebou nechám dvě tři auta…

                0 0
      • kOmE  

        Tvojí povinností je jet při pravém okraji. To řeší vše.

        0 0
        • ruinin  

          To je blbost, můžu zabrat pruh, pokud nechci být ohrožen autem, to je možná neoficiální, ale to radí, jak přežít na kole v Praze.

          0 0
          • kOmE  

            To nemůžeš ani na motorce, to že se to dělá, je pravda, ale spíš to dle mého nasere plechovkare za tebou. Patřím holt k těm co jezdí na kole po Praze u kraje, pokud ovsem neodbocuji do leva.

            0 0
            • ruinin  

              No tak to tě někdo dřív nebo později přímáčkne k obrubníku nebo vezme zrcátkem, tahle slušnost se mi už několikrát nevyplatila a od jistý doby se snažím bránit svůj prostor v pruhu, je to opět v pokynech pro cyklisty, jak přežít v Praze, už nevím ten web… asi Prahou na kole, či tak nějak. Zkrátka jde o to, že protože v pruhu není dost místa pro kolo i auto, může cyklista jet uprostřed, nebo prostě bránit svůj prostor , a zabránit tak ohrožení ze strany řidiče. Vyhláška na to asi zapomněla, ale zdraví je důležitější než vyhláška.

              0 0
              • Barak  

                Tak to tě musejí řidiči milovat, zvlášť v kombinaci s tím, co píšeš v jiném příspěvku a sice, že na semaforech předjedeš stojící kolonu a vyrazíš ze světel první.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • ruinin  

                  V Praze to tak dělá naprostá většina cyklistů. Jezdím do práce na jaře každej den, dělám to každej den, a kupodivu ješčtě nikdo netroubil. Jednou jsem jel za nějakým namakaným cyklistou, střední věk, kvalitní oblečení, komponenty, prostě na první pohled zkušenej borec, no a byl ještě drsnější než já, nekompromisně se dycky vecpal až k semaforu. Tihle zkušení cyhklisti jsou v Praze hodně asertivní.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    vždyť to je povolený, zprava podjet kolonu, která tě zase pak zleva předjede. Ale být vlevo a ještě na stejné úrovni s někým je prostě risk.

                    0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Geo07  

        Není problém spíš v tom, že stojíš hned u semaforu, když už tam stál skůtr? Pokud bys zastavil za ním, problém nevznikne.

        0 0
        • zdenal8  

          Jako cyklista může podjet zprava ne?

          Spíš bych řekl, že akorát nasral skutristu, protože mu to natřel na světlech.

          0 0
          • Bubaaak  

            (4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.

            Prostě když si nejseš jistý, tak se tam neser.. cpi, naopak zbytečně nepodjížděj a pak nebreč že si pi…renault

            0 0
            • ruinin  

              No tady nešlo o podjíždění ale připojení se ke skútrovi, načež jsem se rozjel rychlejc než on a on mě pak předjížděl zprava, takže asi podle vyhhlášky jsme každej udělali nějakej přestupek, i když teda nevím jakej já, on možná ten, že na rozdíl od cyklisty nesmí s motorkou podjíždět nebo vjíždět do mezer mezi autama v pruzích. A pak pochubuju že skútr smí předjížddět zprava cyklistu , když oba jedou v jednom a tom samým pruhu.

              0 0
              • Bubaaak  

                Tak znova, stojíš ve frontě, nacpe se vedle tebe babička, ne za tebe… čumíš do telefonu, fronta se hne o osobu a babička tě předběhne?

                Nerozmaltíš ji držku o zeď a nenecháš jí se zakousnout do obrubníku?

                Ruku na srdce, skutr si měl pustit, fakt je to jen vteřina, zvlášť u skutru který si většinou nehraje s mobilem, narozdíl od ženský ve fabii

                0 0
                • ruinin  

                  Příště ty skútry budu víc vnímat, co dělaj , když blikne zelená. Já na něj prostě totálně zapomněl, nepočítal jsem, že bude za mnou.

                  0 0
      • gerrard  

        Misto vysvetlovani nahod mapu, kde se to stalo. :) Jezdit na skutru, to je diagnoza, bral bych ho s nadhledem.

        0 0
        • ruinin  

          Velká křižovatka u Edenu, jedu dolů po Bělocerkevské a za křižovatkou odbočuju doleva jako k fotbalovým stadionu Slavie.

          0 0
          • gerrard  

            Taky bych si stoupl vedle skutru a klidne zleva. Kdybys chtel byt maximalni Dusin a dodrzovat pravidla, tak zustat stat za skutrem uprostred pruhu.

            0 0
            • ruinin  

              Asi tak, tohle mi přijde nejrozumější reakce. Přičemž příště se budu koukat, jestli zase bude skútr pomalješí než já a pak na něho budu dělat posunky, ať sebou hodí nebo ho nepustím.

              0 0
          • Bubaaak  

            pokud jedu doleva, pak si stoupnu co nejvíc na střed, pokud není předemnou auto, když tam je, tak si stoupnu na střed pruhu, vedle motorek a skutrů se necpu při možnosti odbočení, vždy za ně, jsou sakra rychly (ačkoliv mám kratší reakční dobu, prvních 10m jsem rychlejší) a né vždy blikaj

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
            • ruinin  

              Jo, ale já jsem mu nekřížil cestu, já jsem akorát jel v pruihu, ve kterým jel on taky a on chtěl jet rychlejc.

              0 0
              • Bubaaak  

                Ačkoliv jezdím podobně, tak tady bohužel nevidím důvod tě hájit, není to nic proti tobě, ale je to spíš pro bezpečnost…

                Za sebe zkušenost ze včerejška, u podolí od semaforu jsou dva pruhy, za křižovatkou do jednoho, jel jsem v pravém, zamnou borec ve Fiatu a levej plnej aut… borec ve fiatu nasranej že jsem to nenakouřil do zaparkovaných aut a dovolil jsem si přejet do levého… Tady bych chápal spíš brekot, ale je to prostě klasika

                0 0
                • ruinin  

                  Nepochopil jsem, co chceš tím říct, jako žes měl radši počkat a poustit celou kolonu kvůli bezpečnosti? Tady podle mě jde spíš o běžnou praxi v Praze, cyklisti jsou vnímání jako že zdržujou provoz, ačkoliv my cyklisti často jsme zdržování kolonami aut.

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    Jen to, že vždy se najde nějaký blboun nejapný, kterýmu bude něco vadit, ačkoliv si plně v právu a i když auto jelo za tebou, na semaforu si předjel všechny auta.. tak nějaký blbec v černým Fiatu má prostě potřebu si postěžovat.

                    V Praze jezdíš taky, takže ti nemusím řikat, že se nemáš cpát kam se nevejdeš, pro 10% řidičů (90%s nepražskou SPZ) si odpad, co nemá na světě co pohledávat.

                    Navíc seš rychlejší, než auta v centru města, takže pár řidíčů se lekne, kde ses tam, sakra, zjevil tak rychle.

                    Takže se snažit je zbytečně neomezovat a nelekat, nechávat si prostor na rychlýho řidiče, který je liný dávat blinkr… předvídat a chovat se tak, jak by sis přal aby se k tobě choval cyklista, když jedeš v autě.

                    Navíc motorkáři se smažej v integrálkách a maj v nich omezenější smysly, než mi s kusem polystyrenu na hlavě. Mohl si tě všimnout, leknout a pak si musel kompenzovat. Nevím, nebyl jsem tam, ale k motorkám mám větší respekt, než k většině vozidlům. Už jen proto, že z 0 na 30 jsou jediný, co maj srovnatelnou, někdy i lepší rychlost než kolaři.

                    Osobně se mi na kole po Praze jezdí dokonale a brečím když musím sjet ze silnice. Občas mi řidič poděkuje když ho pustím, on mě naoplátku udělá místo u semaforu a zas děkuju jemu.. Ale vždy se najde nějakej bubak co má nějaký komplex a musí si ho dokazovat na slabších, což je většinou cyklista

                    0 0
          • Polka  

            Protoze je ten dalsi pruh doleva hned za krizovatkou, tak bych si stoupl bud doprostred pruhu, cimz davas najevo, ze nechces, aby se ti tam nekdo sral…nebo vedle skutru nalevo, pripadne za neho, aby nemel kecy. Pokud jsi stal vedle skutru napravo a pak jsi prejel nalevo, tak se nedivim, ze remcal. Nechapu tady rady se stoupnutim doprava, to by byla v tomto pripade uplna hovadina.

            0 0
            • ruinin  

              Já myslím, že jsem stál vedle skútru nalevo, sorry, jestli jsem to špatně napsal.

              0 0
      • jIrI___  

        Kvůli podobných situacím se na křižovatkách řadím tak, jak bych měl, tzn. za vozidlo před sebou, ne vedle něj. Byť je to třeba motorka nebo další cyklista. Plašani (na kole, motorce, autě, atd.) snažící se necpat co nejvíc dopředu dělají největší zmatky a potenciální nehodové situace.

        0 0
        • ruinin  

          Jen tak mimochodem , tohle vlákno založit v Itálii, tak si všichni Italové poklepou na hlavu. Tam jede ten, kdo je rychlejší a pohotovější, ostatní se musí přizpůsobit. No ale to je jiná planeta a na kole bych ve Florencii nebo Římě asi nechtěl jezdit, ale možná to maj vyřešený a maj tam cyklopruhy.

          0 0
          • jIrI___  

            Tak samozřejmě, na hlavu si spousta lidí poklepe i tady :). Osobně mi ale i povolené podjíždění zprava příjde riskantní, většina řidičů při odbočování vpravo je prostě líná kouknout do zrcátka a nepočítá s tím, že vedle něj je cyklista zamýšlející jet rovně…

            0 0
            • sodek  

              když auto bliká doprava, cyklista by neměl podjíždět zprava (kdesi psali, když včera bába podjela kamion vjela pod něj a zakalila). Tak jak to je?

              0 0
              • sodek  

                např.: " Cyklista smí předjíždět stojící nebo pomalu jedoucí auta dokonce i zprava, když k tomu má dostatečný prostor. Nesmí však zapomenout na auta a motorky odbočující vpravo.

                Zdroj: https://auto.idnes.cz/…utomoto.aspx?…"

                0 0
              • Rychlej turista  

                Jsou umělci, co při odbočování neblikají, když stojí. Proto vždy zastavím až za prvním autem a při rozjetí se hned nacpu za něj.

                0 0
            • ruinin  

              Asi jsem se špatně vyjádřil, ale já nikoho právě zprava nepodjížděl. Jel jsem ve svým pruhu a zdržoval skútr jedoucí ve stejným pruhu za mnou, ostatních aut se to vůbec netýkalo.

              0 0
              • xtonda  

                Ty si svým jednám defacto rozdělil pruh na dvě půlky, pak ses nedržel svojí půlky, blokoval ho a ještě se divíš, že v rámci souběžné jízdy tě on svojí půlkou dojel a předjel a po zásluze kritizoval tvoje chování.

                Nepředpokládáš, že se kolo a skútr mají poskládat do jednoho pruhu, ale přitom je to přesně to, cos udělal, nacpal se v jednom pruhu vedle něj, prostě v této situaci si prasil ty a pouze ty.

                0 0
          • kOmE  

            Tak tam za to hlavně každej vezme a ne jako u nas, kde se velká cast skutraru a motorkazu neumi nebo nechteji rychle rozjet ac to většina strojů umožnuje

            0 0
            • ruinin  

              Přesně neumím si představit v Itálii skútr, kterýho na světlech předjede cyklista, i kdyby to byl Pantani.

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Edwin  

      Jezdím po Praze jak na kole, tak na skútru a bohužel občas i autem.

      Autem je to nejhorší, co může být, pač jsi velký a nevidíš všechno kolem sebe. Naopak na skútru jsi king. Jsi malý, úzký, mrštný a rychlý, sedíš vysoko a máš o všem přehled. Na kole jsi něco mezi tím.

      Takže podle mých zkušeností by se měl člověk chovat ohleduplně a předvídatelně a hlavně ukazovat o změně směru jízdy i mezi pruhy a za žádných okolností nezmatkovat.

      Pokud není skútrista úplný debil, tak ví nejlíp, kam se vejde a kam už ne.

      Ke tvému dotazu, pokud stál na semaforu dřív než ty, měl jsi ho nechat v klidu odjet. Pokud on se zastaví za tebou, jeď si a počítej s tím, že tě do 3 vteřin v pohodě předjede.

      0 0
    • HonzaRez  

      Viděl bych to jako vhdný příspěvek do diskuse o cyklistických vších…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse