• RomSva

    Zdravím,

    Do práce to mám nějakých 30km vesměs lesem nebo kolem polí. Málo kdy někoho potkám. Rád bych to jezdil i v zimě (přijde mě lepší pálit elektriku a tuk než benzín).

    Na kole(e-kole) jsem letos začal a mám trochu strach ze zimy, hlavně co se týče pádu.

    Znáte prosím někdo nějakou aplikaci která sdílí polohu a v případě pádu dokáže zaslat nějaké upozornění s mojí současnou polohou? Nerad bych aby mě našli po dvou dnech jak mě už ohlodává lesní zvěř.

    0 0
    • Jiri.velmez  

      Zkusil bych například tuto aplikaci

      0 0
    • Fran7  

      V zimě mi připadá Fat-Bike logické použít, ikdyž ta elektrika by měla smysl, že nedojedeš tak propocen. Aplikaci bych zvolil „záchranka“ či jak se to jmenuje, nikdy bys neměl po havárce být ve stavu aby jsi nepoužil mobil.

      0 0
      • RomSva  

        Dík za tip, nainstaloval jsem tu „záchranku“ a doufám že ji nebude nikdy potřeba. Fat-bike nemám, mám obyčejný haibike sduro fullnine 7.0. po sněhu jezdit asi nebudu.(těžko říct tohle je moje první sezóna). Zatím jsem rád že si dopřávám trochu pohybu. Chci ale jezdit jak nejdýl to půjde (než to zapadne sněhem). Pořád mám přes metrák a jsem kancelářská krysa s nulovou fyzičkou tj jiná možnost jak udělat 60km a 2000m převýšení denně v podstatě není (na kole bych zahynul při prvním pokusu).

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jezdíš Červenohorské sedlo? 1000 m na 30 km? Z Klášterce n/ Ohří do Ostrova přes Klínovec a Boží Dar.

          0 0
          • Japhy  

            Tak tohle jde úplně v pohodě namotat u nás v Mittelgebirge, ale neumim si představit natrasovat si tak cestu do práce. Když jsem měl kam jezdit, stačilo se na 25 km vyškrábat ze 130 do 430 a zas stejne dolu. Leda by dělal třeba v Poštovně na Sněžce.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Namotat dá, ale aby to dávalo smysl dopravy do nějakého místa s kanceláří, tak to spíš ne. Musel bys nějak klikatě přes hřeben, jinak je vždy logičtější sjet dolů a jet co nejdál relativně po rovině. A na samotném přejezdu 1000 m asi jen tak nedáš. Spíš tipuji mapy.cz nebo podobné generátory pseudonáhodných čísel jako zdroj převýšení.

              0 0
              • RomSva  

                Mapy.cz ukazují nastoupaných 1600m což i mě začátečníkovi přišlo jako blbost tak sem to odhadl na koeficient 0.6

                0 0
                • losik_p  

                  mapy.cz hazou na nastoupanych metrech hovadiny.. :)

                  mapy.cz – trasa

                  podle mapy.cz 400m prevyseni, podle barometru zhruba polovina :)

                  0 0
                  • RomSva  

                    Takže asi 600?

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Podle nejnižší a nejvyšší polohy cca 240 krát 2 až 2,5.

                      0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Mapy.cz desktopové říkají 609 m a mají v trase o dvě vlnky víc.

                      0 0
                      • Japhy  

                        Dobrat se skutečně směroplatného převýšení je asi jako zkusit spočítat délku pobřeží. Fraktály a na ně navěšený matematický bordel. Koukám poslední měsíce na Fénixe na řidítkách a ten než se uráčí přičítat metry… nechtěl bych být v Garminu nebo kdekoliv jinde zodpovědný za algoritmus na počítání převýšení, ať vyjde cokoliv, je to pro někoho vždy špatně.

                        0 0
                        • 777rada  

                          zadne fraktaly, problemem je radarovy sum („speckle“) a neco s tim udelat zas takova raketova veda imho neni.

                          0 0
                          • Japhy  

                            Tak proč je 90% veškerého brblání na sporttestery a cyklokompjůtry zaměřené na převýšení? Jestli to raketová věda není, proč se s tím neustále perou u Garmina, Sigmy i Polaru?

                            Kreslítka pro děti typu mapy.cz můžeme vynechat rovnou. Vím trochu jak vypadá (nebo spíš jak před cca 12 lety vypadal) backend, něco málo jsem pro ně dělal.

                            0 0
                      • RomSva  

                        To bude asi toto.. tam je půlka trasy po asfaltce a tama jezdím i autem tak mě tak moc nebavila.

                        Mapy.cz ukazují paradoxně metrů míň.(je tam míň lesa tak asi lepší GPS signál a tím pádem trochu přesnější). Jak je to po asfaltu tak se jede líp takže nejsem schopen srovnat.

                        Nevím no, nikdy sem to neřešil protože se prostě potřebuju dostat do práce a nehoním metry. To spíš řeším v autě bo žere 12/100(kdybych jezdil na normálním kole tak to by byla jiná…).

                        0 0
                        • Tom-T45  

                          Sledování rozdílu výšky podle GPS z mobilu je nesmysl, je tam strašnej rozptyl. Pokud mám mobil v kapse, tak je to klidně trojnásobek, kupodivu pokud mám mobil v držáku na řídítkách, tak ten rozdíl může být jen 30%. Třeba včera jsme s děckama jeli 40 km okruh v Jeseníkách a podle záznamu ze Sporstrackeru jsme nastoupali 2700 m. Když jsem si trasu vyklikal na mapy.cz, tak to ukázalo 960 m, což ± odpovídá realitě.

                          0 0
                          • volyn  

                            ja jezdim rok s mobilem v kapse, spis zahazenym v batohu a jedu s aplikaci WAHOO. Tech svihu mam urcite 80–100 letos. Ja se od presne nakreslene mapy na mapy.cz (vedene po vyznacenych cestach) nelisim nikdy o vic jak 0–10%, tech 10% je v miste kde je to hodne zarostle stromy a nemam presny signal a aplikaci si domysli trasu. Ale rozdil 50% nebo trojnasobek. To vypada bud na mizernou aplikaci nebo mizerny telefon (resp. GPS prijimac)

                            0 0
                    • losik_p  

                      400–450 celkem, vice to nebude.. 1600m je fakt ulet

                      0 0
                    • gerrard  

                      Tuto trasu v zime na kole denne? Tak su veci na ktere bych sa z vysoka mohl a toto je jedna z nich.

                      0 0
            • RomSva  

              Nastoupaných 1000m mě taky překvapilo. Používám tracking z apky mapy.cz a ten tvrdí dokonce víc.

              Původně jsem jezdil víc po asfaltové cestě a to dělalo nastoupaných metrů asi o 30% míň.

              0 0
        • losik_p  

          60km/2000m, hmm respekt.. a mne se nechce 40/500 :)

          jinak, zachranka je zakladni appka v mobilu, uz jsem ji jednou pouzil, nastesti ne pro sebe ani nikoho blizkeho.. ale byl jsem v tom okamziku rad, ze tam je..

          a napr. strava.com umi za 2€ mesicne funkci beacon – sdileni polohy online.. ale urcite existuje neco free, ale nevedu android, tak nedokazu poradit :)

          0 0
          • RomSva  

            "60km/2000m, hmm respekt.. "

            Jezdím to na elektrokotle… Jako zapotím se ale žádná hrůza

            V kopci pomůže na rovině tě brzdí.

            Co se týče té apky tak její potřebu jsem si uvědomil nedávno když jsem vypil vosu.

            0 0
            • losik_p  

              mne dcera vloni strcila vrut do bidonu, mam podobny system jako rajec flaska – gumicka prostrizena do krize, porad otevreny.. ten kdybych spolknul, tak me fakt najdou okousaneho od zvere :)

              ono i 60km na e-biku je vice nez to jet autem, uplne zadarmo to nebude

              0 0
            • michomin  

              No, jestli tě ebike na rovině brzdí, tak jsi slušně nabušený, na rozdíl od tvého tvrzení o mizerné fyzičce.

              0 0
              • Roxteedy  

                Legalne nastaveny ebike pomaha pouze do 25km/h. A to po rovine prekona kdekdo…

                0 0
                • RomSva  

                  Tak asi…

                  Hned jak jsem začal jezdit tak snad při druhé cestě do Arbeitslageru mě dala za uši babka asi o 14dní mladší než hnědé uhlí co jela na nějaké libertě s brutálně podhustenýma gumama. Jela z mírného kopečku tak 27kmh a já, řádně zasádlen, tělo změkčilé jsem ji skoro nemohl dojet.

                  Teď už je to pravda trochu jiné, tělo se dává pomalu do kopy a nabralo sil. Dokonce z toho otěhotněla manželka

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Vidíš, jaké má cyklistika negativní vlivy na rodinu …

                    0 0
                  • gersa  

                    To tě to ježdění na kole vyjde pěkně draho ;)

                    0 0
                  • Stancek  

                    No jestli jenom neotěhotněla z toho, že seš furt někde pryč na kole :-D

                    0 0
                  • jIrI___  

                    No vida, babča čte B-F a ví, že na podhuštěných gumách to jede nejvíc. Teorie v praxi :)

                    0 0
        • bodlak2  

          Sorry za zvědavost, ale fakt by mě zajímalo odkud kam jezdíš na šichtu.

          0 0
    • Paja  

      Co tohle ?

      Stejnej vyvojar jako Zachranka.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Viděl bych to na nějakou kombinaci záchranky a online sdílení polohy v jakémkoliv trackingu. Když nezavoláš ani nedojedeš, tak se prostě někdo podívá, kde ležíš. Pak už jen vybrat, jestli vysílat z telefonu nebo pořídit u Číňana separátní GPS na SIM kartu jako jsou třeba do aut.

        0 0
    • antt  

      jde ti tedy o to nebýt ohlodán zvěří? :)

      0 0
      • RomSva  

        V ideálním případě i přežít. Takový divočák ten dokáže sežrat i kosti a to pak není ani co do rakve.

        Musím doufat že se zakousne do baterky a úhoří

        0 0
    • plzakj  

      Strava beacon

      0 0
    • mamut69  

      garmin propojené s mobilem umí trakovat celou trasu. Při startu samo pošle mail na předem navolené adresy s odkazem na stránku kde se dá sledovat pohyb sportovce. Nejnovější cyklokomputery garmin, to už je ale myslím nad deset tisíc umí při pádu dokonce poslat sms s polohou na navolené číslo,

      0 0
      • atty  

        Jojo, přesně tak, taky jsem to u Garmina (LiveTrack) používal pro zimní jízdy z práce za tmy (manželka dostala odkaz na track, kdybych se někde zrakvil, tak ať ví, kde ležím.- posílá to polohu myslím každou minutu.. :) )

        A vím, že se prodávaly/prodávají specializované bezpečnostní „čipy“, co se připevní třeba na helmu, je to přes BT spojené s telefonem a má to gyroskopická a otřesová čidla, co dokáží vyhodnotit, že si upadl a je tam podle nastavení nějaký časový úsek to vypnout (pokud třeba pád proběhl, ale jseš relativně v cajku). Pokud se to nevypne, předpokládá to bezvědomí nebo nepohyblivost a automaticky to vyvolá přes aplikaci v telefonu SMS či hovor na přednastavené číslo/čísla a posílá souřadnice dle GPS z telefonu. Nějaké placené apky pro android na tohle téma (co využívají čidla z telefonu) taky existují, ale jak jsou spolehlivé a funkční nevím – netestoval jsem.

        Vcelku myslím rozumná věc, pro ty, co jezdí často v nějakém horším terénu, dál od lidí a sami.

        0 0
    • Roxteedy  

      Mam stejny problem jako Ty. Vzdy kdyz vyjedu z prace, nasdilim manzelce polohu prez WhatsApp. Pipne ji to a vidi, ze jsem vyjel. Kdykoli pak online vidi, kde jsem. Jednoduche, funkcni. Potrebujes mit data, ikdyz jich to zere minimum. Nainstalovanou mam i Zachranku.

      Jde udelat i to, ze stale sdilis polohu primo prez google. Jen pro vybrane lidi, ale Pro mne neakceptovatelne…

      0 0
      • Johny.Merida  

        Pres ten wačap s myslim, že musíš ale nasavit dobu ukazování polohy… tuším ze to jde nastavit treba na 15 min…na hodinu atd......aby to treba po tech 15 min nepřestalo vysilat.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jak nastavit sdílení polohy na Whatsapp.

          0 0
          • ZPetr  

            Zapnout polohu, vybrat chat zvolit prilozit a vybrat polohu a zadat jak dlouho vysilat.

            Edit: to nebyla otazka

            0 0
            • Johny.Merida  

              Tak jsem to myslel :-).....jsem taky sdilel a kámoš, že mě za chvilku už nevidí :-)

              0 0
          • atty  

            Lepší než nic, ale pokud to má sloužit i jako „hlídač“ pádu, tak to znamená aktivní spoluúčast toho, kdo to má nasdílené (prostě tu polohu sledovat dost často). V tomhle jsou ty aktivní trackery s využitím gyro čidel lepší, že polohu vidíš furt a pokud by se nedejbože přihodilo něco, kde zůstaneš ležet v limbu, nebo zlámanej, tak oznamují polohu pádu. Samozřejmě dotyčnej „hlídač“ asi první bude volat zpět a zjišťovat reálný stav, pokud se opakovaně nedovolá, můžou se řešit další opatření.

            0 0
        • Roxteedy  

          Jo, 15min, 1h nebo 8h. A to uz z hokny dojede kazdej 

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mattew1  

      Ahoj, jezdim z 90% sam a v mistech kde by me nikdo nenasel. Z toho duvodu nez vyjedu zapnu aplikaci KidControl, GPS a internet. Druha strana pak v aplikaci vidi presnou polohu, jak dlouho jsi nepohyblivej a stav baterky. Aplikace musi bezet na pozadi, lepsi je „uzamknout“ ji aby se nevypinala, pak funguje bez problemu. To same jsem dal tatovi do mobilu, je lesak a chodi taky leckde v prdeli.

      0 0
      • atty  

        ICEdot Crash Sensor – ideální, jen se musí koupit třeba z Amazonu (vyjde na půlku toho, co z dostupných obchodů z ČR). Pokud bych jezdil často sám a v odlehlém terénu, asi bych ty prachy do tohohle investoval. Aplikacím podobného typu přímo v telefonu (používající přímo čidla z telefonu) bych tolik nedůvěřoval (navíc telefon bývá obvykle někde v batohu, batoh při pádu nemusí ani moc lítat, zatímco čip na helmě je tak vcelku dost na ráně)

        0 0
    • volyn  

      Misto aplikace bych zkusil normalne komunikovat se svym okolim. Proste rekni svoji zenske nebo mamce (nebo s kym zijes) kam jedes a kdy bys mel byt zpet a v kolik hodin je jiz divne,ze nejsi doma , popr. doba do ktere das aspon SMS vedet ze mas zpozdeni nebo sis dal oddych na pivku. Telefon ti muze v mraze zacit delta voloviny a vybije se o hodinu a pul driv nez cekas, nebo ho rozflakas nebo nebudes mit signal. Fungovalo to i v dobe pred mobilama. Takhle na to akorat tak zapomenes, pak ti bude volat manzelka proc jses uz 2 hodiny na miste a mas tepy 195 v kuse a prijde na to,ze piglujes nakou milenku

      0 0
      • dědek mohy  

        To jako, že se někde zrakvíš a pak budeš čekat, než manželce dojde, že se asi něco stalo, protože už máš zpoždění a je třeba tě hledat někde na trase o délce 50km. To už můžeš být opravdu ohlodaný zvěří.

        V době před mobilama to tak fungovalo, ale pokud doba pokročila a možnosti zde jsou, tak proč to nepoužít když má někdo zájem…

        0 0
        • atty  

          +1

          Mám úplně stejný názor – pokud to někdo chce využívat, jsou dnes na to dobré možnosti, takže proč ne. Operovat tím, že to kdysi taky nebylo (nebyly technologie, mobily atd.) je jako operovat tím, že před léty se nedal operovat šedý zákal, tak proč to operovat dnes… Každej podle libosti různou elektroniku vozíme, nosíme, používáme, v případě trackerů či specializovaných udělátek při pádu jsem za to, že kdo jezdí často mimo běžnou civilizaci (někde dál v lese, horách atp.), tak zrovna tyhle systémy a služby jsou docela prospěšný. Když někde spadneš a něco si zlámeš tak, že nejseš schopný se doplazit ani pár set metrů, případně jseš úplně v bezvědomí, může to bejt – zvlášť v teplotách pod nulou – otázka pár hodin přežití (na kolo většinou není každej oblečenej jak na severní pól) a setrvat tak v leže někde v lese pár hodin je reálně o život.

          Zase to má svá negativa, na které je třeba myslet – když Tě manželka takhle pravidelně bezpečnostně sleduje, těžko okecáš, že si jel na projížďku, zatímco jí stála pozice v mapě 3 hodiny někde v hospodě… :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Libores  

            Prostě cesta do práce na kole je velká věc, to se nesmí podceňovat;)

            0 0
            • atty  

              Asi z toho cítím hodně ironie… :)

              Jak jsem psal vejš – doba pokročila, kdo tyhle elektronické udělátka chce používat, tak může. Kdo nechce nebo se tomu vysmívá, tomu je nikdo násilím necpe, že…

              Že se pár věcí změnilo za posledních cca 20 let, to je vcelku jasné. Že se bez sledování a hlídání jezdilo před lety je samozřejmé, protože na to ta technika prostě nebyla. Že se dnes používají na kole GPS trackery, tachometry, hodinky s GPS či telefonem, dokonce elektronické řazení či ovládání tlumičů – to se před lety opravdu asi netušilo. Teď ty možnosti jsou (jak technické, tak finanční), tak je každého volbou, co chce a bude používat a zda to využije.

              Jinak není cesta do práce jako cesta do práce – pokud jezdím pár kilometrů, někde po frekventovanejch cyklostezkách nebo ulicích, v létě za tepla, asi to nebudu mít potřebu řešit. Pokud mám e-kolo a mohu si tím pádem dovolit jezdit denně třeba 30 + 30 km tam/zpět a méně frekventovanejma cestama (lesy, hory, odlehlejší pole…) a to navíc za každého počasí, tak pak mi to smysl celkem dává.

              On se tomu může leckdo ze „starý školy“ smát, když se pak někde ultimátně rozmázne pár kilometrů od „civilizace“, někde v lese, v teplotě pod nulou, neschopný se pohnout, protože nedejbože třeba zlomená páteř. Nicméně pak začne třeba přemýšlet jinak…

              0 0
              • Johny.Merida  

                Teď např. byla v tv reportáž ,jak u nás na Jihu Čech u Malont našli pána bez známek života – bez helmy -v neděli…havaroval v sobotu. To tam tedy ležel dost dlouho. Takže není od věci,to prostě nějak pořešit…ale je to každého věc.

                Kámoš nedávno jezdil everesting a řešil to přes Garmin Live trackem.

                0 0
                • Libores  

                  Jasně, podobným způsobem u nás hyne poměrně velké množství cyklistů, takže to riziko tu prostě je. Fajn, že podobné aplikace ty životy pomáhají zachraňovat.;)

                  Dovedli byste to nějak vyčistit?

                  0 0
    • kycis  

      Jestli mate ty i manzelka Iphone, je tam na to vlastni appka, tusim neco jako „najit pratele“, jinak standartne sdileni polohy pres Whats app nebo pres google maps. Vse funguje OK, nejlip teda primo ta Iphonacka, vyuzivame to treba na stafetove zavody. Krasne vidis ze se ti bezec blizi do cile sveho useku a muzes uz se chystat ze za chvilku bezis.

      0 0
    • stenli  

      Každý Haibike s Bosch nebo Yamahou by měl jít dovybavit systémem e-Connect. Funguje jak proti krádeži, tak sám posílá sms na předvolená čísla v případě nehody. Funguje 100% Jezdím s kamarádem, co jej má a již 3× šel přes řídítka. Chtěl doma utajit , ale manželka hned volala a věděla, přišla sms. Je to tedy dražší, ale může ti to někdy zachránit zdraví. Třeba tady: https://www.akumo.cz/…ect-kit-2018

      0 0
      • stenli  

        Jo a manželce to ukáže polohu. Stejně tak, když ti s kolem někdo neoprávněně pohne, zazní ti alarm a vidíš, kde je.

        0 0
    • tsunami  

      A co koupit „tlačítko pro důchodce“, které má v sobě senzor pádu? Dáš do něj vlastní SIM, pár SMS zprávama si ho nastavíš a když pozná náraz, tak samo začne prudit – pošle sms s polohou a bude volat na zadaný kontakt. Nebo vypneš autodetekci a necháš si ho jen na SOS funkci (tj. musíš zmáčknout tlačítko sám aby se to aktivovalo).

      Dá se to nastavit i pro online odesílání polohy, ale to žere baterku. SOS funkce vydrží sama o sobě poměrně dlouho.

      Nějaké bližší informace:

      https://www.zdenda.com/…pro-seniory/

      https://www.zdenda.com/…o-seniory-2/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.