Tak me napadlo zjistit kdo zvas ma sluzebni kolo :-) Me novy zamestnavatel jako bonus koupil sluzebni kolo:-)
Tak me napadlo zjistit kdo zvas ma sluzebni kolo :-) Me novy zamestnavatel jako bonus koupil sluzebni kolo:-)
tak takovych lidi asi moc nebude, ale byt OSVC tak si samo koupim na firmu poradnyho bajka :)
No pokud nepodnikáš jako kurýr nebo pizza boy, tak bych rád věděl, jak finačáku zdůvodníš kolo v účetnictví – myslím to vážně – na bázi OSVC de fakto funguju a účetnictví mám, ale tenhle manévr jsem ještě neviděl ;-)
uplne stejne jako auto ci motorku – podle me si to muze poridit i treba blbej programator, taky potrebuje dojizdet za zakaznikama ne :)
Jen třeba DH by se vysvětlovalo špatně. " No já jezdím jen za zákazníkama co bydlí pod kopcem" :-) Ale asi na FÚ nejsou s to rozlišit co je jaké kolo.
No co, prostě k některým zákazníkům vedou rozbitější cesty, tak na to musím mít pořádný kolo :-)
dost lidi si kupuje luxusni SUV i do mesta, tak proc bys nemohl DH :)
jen me tak napada dalsi vyhoda – jelikoz kolo nema tachac tak nemusis vymyslet jak nasidit kilometry do knihy jizd :-D :-D :-D
Programátor jsem, ale kolo si do nákladů raději nedám. Nejbližšího zákazníka mám 60 km z „domu“, a to bych asi neukecal… Ale ne že by mne to nenapadlo:-).
Hold jsem blbej…
Z toho si nic nedělej. Jednou jsem o tom četl na nějakém účetnickém serveru. Obhájit se to dá max. u nějakých rozvozů zásilek nebo u profi závodníků.
a jak se asi dá obhájit Porsche Cayenne v ceně 4 mega jako montážní vozidlo skupinzy N1 ty chytrej čtenáři chytrejch účetnickejch serverů ;-)
Má pravdu předsedo, nevím jak s cayenem, ale kolo je problém. Jednomu známému to neprošlo.
když je auto homologovaný ve skupině N1, tak to je prostě montážní vozidlo N1 a nikdo s tím nic neudělá…
Ti dam blbej programator voe :)
voe :) mluvim za sebe :-P
oi tak pardon :))
No já slyšel, že jsi dost dobrej programátor. Když to budeš vztahovat na sebe, tak by jsi tu mohl urazit možná většinu programátorů. Takže touto poznámkou to nevyžehlíš :o)
Mimochodem, Tě obdivuji, že Tě „dělnická“ programátořina ještě baví, že nejdeš o stupínek nahoru(třeba analytik, project manager nebo vedoucí) :o)
Asi to myslel jako že jenom blbej programátor musí jezdit za zákazníkama, za chytrým jezdí zákazníci sami :-))
Jo aha. Tak nebo tak, blbej delnas to ma marny. I s jezdenim kamkoliv a za kymkoliv ne? :)
jde to, ale nesmí se to s cenou přehnat :-)
to byla jedna z prvnich veci co jsem jako OSVC resil s ucetnim :) V podstate by to slo, ale jako se vsim, musel by jsi pak obhajit ze ho potrebujes k vytvoreni zisku. Navic tezko budes vykladat ze ho nepouzivas i k soukromejm ucelum. Coz bych rekl, ze pokud nejsi kuryr bude vetsina jizd. Taky by to asi chtelo knihu jizd… :(
Na odvolání jsem „okecal“ horší věci. Ideální je pokud máš sídlo firmy doma a provozovnu někde jinde. Jenomže se ti to nemůže vyplatit. Daleko lepší je jezdit na starým favoušovi za 500Kč a účtovat jízdy na osobák. Zaúčtované náklady budou vyšší, než když dáš kolo v ceně 20000–40000 do nákladů. K soukromým účelům bych ho nepoužíval, protože na firmu by byla napsaná silnička a soukromě bych jezdil na bajku :-))) Těžko by mi dokazovali, že je to jinak ;-)
Knihu jízd by to chtělo. A psát přesně účel cesty 5.5. – 1km – papírnictví, papíry do tiskárny – VD854 6.5. – 2km – SuperComp, toner do tiskárny – VD861 7.5. – 5km – pan Novák – předání faktury (upomínky) 9.5. – 5km – pan Novák – převzetí hotovosti – PD025 9.5. – 2km – finančák, podání přiznání k DPH Samozřejmě by každá jízda byla provázaná s příslušným účetním dokladem (VD, PD). Taková kniha je potom jasný důkaz, že kolo potřebuješ k zajištění a udržení příjmů
Trošku lepší varianta, než dát kolo do nákladů jako dopravní prostředek, by mohlo být zaúčtování kola na propagaci a reklamu firmy. Nechat si udělat dres(y) s logem svoji firmy a každá jízda kamkoliv by byla jízdou reklamní. Asi by šlo dát do nákladů i cestovné a startovné na závodech. Nesmělo by se ale překročit procento výdajů na reklamu dané zákonem o dani z příjmu. Nikdy jsem to neměl zapotřebí zkoušet, takže pokud by to někdo chtěl realizovat, tak si nejdříve ověřte jak se na to bude tvářit váš finančák, v lepším případě ministerstvo financí. ******* je, že na řadu věcí neexistuje jednotný výklad a potom co úředník to jiný názor :-(
ty woe tak to není špatný :) comáš za práci jestli to není tajný?
vedouci vyroby male provozovny – musim jezid na kooperace atd. A autem se bojim :-) Tak mam sluzebni bike :-)
To mi připomíná „Marečku podejte mi pero“-„závodní rada jede“
Omyl – příspěvek smazán.
V Siemense bol taky velky areal, ze tam bolo par sluzobnych bicyklov.
U nás je taky velkej areál a máme služební kola, akorát se musí vejít do 5000,– Kč, takže na něm jezdíme půl roku, pak jde do opravy, za 2–3 tisíce ho opraví a zase půl roku až rok a zase do opravy …
Takže po třech opravách je z toho konečně kolo, může se to odepsat a zaměstnanci se mají dobře?
z toho kolo není nikdy, protože oprava se vždycky smrskne na kliky, řetěz, kazetu, nový odrazky a světla :)
Šťastný člověče, takového osvíceného zaměstnavatele si važ !!!
ty jo, slyšel jsem o služebních koloběžkách,viděl jsem služební inlajny, ale bajka ještě ne…
Sluzebni kolo v praci mame. Ale uprimne receno napul ilegalne, nebot nikdo nevi jak jej skloubit s pozadavky na bezpecnost prace a jak resit pripadnou odpovednost zamestnavatele za zrakveni se nekde v provozu.
Jak to mate osetreno u vas?
Jedno služební kolo ve firmě mám /ne pro sobe, ale pro zaměnstnance/, přiměřeně „drahé“ – cca 25000 Kč. Použití je jako servisní vozidlo pro blízké cíle po městě. Vedem pro něj knihu jízd, „řidič“ se účastní školení řidičů spolu s řidiči motorových vozidel. Podle auditu na bezpečnost práce by to mělo stačit. S finančním úřadem podle daňového poradce nebude v tomhle případě žádný problém. U jiných firem, které má na starosti, to prošlo bez problémů.
chyba
jeste ze si mu to po tech 5 letech napsal :-)
opravdu uzasne prinosny prispevek… dekujeme :)
Z tve strany, ze?
Masakr, zrovna hledam novou práci, nenašlo by se něco u vás? :-D
pokud umis javu, tak jsi vitan ;-)
No na jawe 20 sem najezdil docela hodne takze asi umim:-), ale s tou praci se mnou nepocitej:-)
Fňuk, neumím, tak nic :-((( Kolo nebude.
zřejmě si tě hodlá zaměstnavatel ponechat navždy:-)
V práci máme čtyři Maxbiky na Aliviu, komplet vybavené crossy, takže vlastně treky. Jeden je můj.
Na cyklostezku dobrý.
Zlatý fond bajk fóra.
Kdybych jezdil na soukromém kole pro firmu, mohl bych si psát cesťáky? Kolik je za kilometr?
Nastufuj bod 8 :
Sakra, já to myslel jako žert a ono se to opravdu dá proplácet. To je tedy mazec!
Kdysi bývalo 0,40 Kč/km při cestě pěšky a nebo na kole. Jak je to teď, nevím.
Tak znám jednu firmu co má v provozu pár Ibisů :-D Takže když máte šikovnou účetní, tak jde všechno..
Služební kola úplně až tak ne,ale jelikož pracuji v místě kde se kola aj půjčují a potřebuje se někam dojet (cca pár stovek metrů) tak si je půjčíme.Knihu jízd si samozřejmě nevedeme.Celkově kol máme cca 30 ks takže se dá vybrat