• Lajp

    Zdravím všechny příznivce a mám dotaz ohledně chytrých přileb. Třeba tato a jim podobných?

    Děkuji za názor

    Lucka

    0 0
    • Chlebovnik  

      A ten dotaz si necháš pro sebe?

      0 0
    • michomin  

      Blbě udělaný odkaz.

      Děkuji

      0 0
    • Breakpain  

      Ano, myslím si, že je to naprosto k ničemu :-)

      0 0
    • Lajp  

      Pardon, snad to už půjde otevřít https://www.czc.cz/…7339/produkt

      0 0
    • Jamin  

      Já bych měl dotaz. Jak se hwergot požívají ty směrovky na chytré přilbě? Ovládání na řidítkách, nebo přes telefon?

      0 0
      • Twitko  

        pred chvili jsem na to koukal a ten ovladac si musis koupit (pokud jsem se neprehlidl) .. dalsich 1.300 kacek.

        Jinak ohledne tech smerovek – nedavno na me na FB vyskocila reklama na cyklovestu – takova ta lehka, neco jako ty reflexni co mas v aute. A ta mela v sobe diody – v noci to svitilo a umoznovala pres ovladac (ten byl v cene :-)) ) ukazovat smer odboceni .. docela se mi to libilo – pokud bych jezdil casteji vecer/v noci tak bych to mozna zkusil. Detaily uz si ale napamatuju ..

        0 0
        • Jamin  

          Já před lety viděl kalas bundu s blinkrama na veletrhu, ale 10 000,– je trochu úlet. Jinak se mi ta myšlenka s blinkrama líbí, jenom by to chtělo ovládat normálnim zvednutim ruky jako se dělá do teď.

          0 0
          • xtonda  

            Není pointa blinkru právě nemuset sundavat ruce z řidítek, což je riskantní manévr?

            0 0
            • plzakj  

              Otazka je, jestli par diot ba helme je dostatecny. Potrebujes se rozhlidnout a hned nejsou videt. Navic se ve vyhlasce mluvi o vybaveni vozidla.

              0 0
              • xtonda  

                Jo, na helmě mi to přijde jako pitomost. Ale stejně tak mi přijde jako pitomost ovládat blinkry upažením. Ale dělají se zadní světla blinkrama, viděl sem i místo špuntů řidítek.

                0 0
                • zdenal8  

                  Jj. Myslím že to dělá tacx do silničních beranů. Co se týká toho upažení, už jsem viděl rukavice s blinkrama. Ukážeš a bliká ti šipka na rukavici. Do tmy asi ideální.

                  0 0
        • xtonda  

          Ta Livall má ovladač v ceně, tady víc obrázků

          https://www.lidl-shop.cz/…T/p100246070

          0 0
          • puka  

            Vypadám jako člověk, který chce jezdit na koni?

            0 0
        • Twitko  

          hele .. neco v tomhle smyslu … nevim sice zda je tohle to samy co mi ukazoval FB, ale prinicp je totez .. $35 neni zas tak hrozne moc, pokud to nekdo potrebuje/vyuzije casteji …

          https://www.amazon.com/…_sbs_468_t_1?…

          0 0
    • OliVali  

      Tak ono by to technicky nebylo tak složité, maličký úsporný počítač, LEDky, zašít do vesty … Problém by byl se spínáním. Gyro senzor na rukávu by to vyřešil, ale vesta jich moc nemá :(

      Co tohle ?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jIrI___  

      Zapomněl jsi napsat ten dotaz.

      0 0
      • Lajp  

        Jestli d tím má někdo zkušenost? Klady a zápory – prostě názor. Jeví se mi to jako dobrý nápad.

        0 0
    • Lajp  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Radim72  

      V parametrech není uvedený podstatný údaj a to je váha. Baterie, bluetooth modul,mikrofon, repráčky? Vážit to něco bude a jak jsem skouknul videa vše je umístěné až vzadu.

      0 0
    • Radim72  

      Ta tu z Lidlu určitě ne https://www.lidl-shop.cz/…T/p100246070. V něčem takovém by se mi upekla hlava. No a ta z prvního příspěvku ? Je to stejné jako se všemi ostatními, nejdůležitější parametr je sedí/nesedí. Potom se můžeme bavit o ostatním. Někomu to může sednout a bude ji chválit i přes větší hmotnost a ti druzí, kterým sedět nebude , těm bude jedno kolik to má vychytávek a budou na ní nadávat. Jedině objednat, vyzkoušet a když tak do 14 dní vrátit.

      0 0
      • MiKED  

        Vrácení ve 14denní lhůtě u helem neplatí, řekl bych.

        0 0
    • Lajp  

      Zvážila jsem svoji přilbu. pravda je už starší Alpina a váží 320 g. Zdá se mi, že 500 g přilba není moc velký rozdíl. Ta z Lídlu je opravdu hodně uzavřená, ale v chladnějším počasí, kdy jsou dny kratší, by se ta hlava snad tak potit neměla. Je pravda, že Lídl neuvádí vzdušnost.

      0 0
      • duk  

        Asi jako rozdil, jesli ma kolo 10, nebo 17 kilo – docela velky…

        0 0
      • xtonda  

        320 g není málo, moje Uvex Ultra Snc 55–58 má 235 g a Uvex quatro XC 56–60 270 g. To už pak je dvojnásobek, mít na hlavě dvě kostky másla je dost.

        0 0
        • losiik  

          mit na hlavne uz jednu kostku masla je podle me docela dost :P :)

          0 0
      • atty  

        A zvážila si hlavně to použití takovéhle přilby? Pokud jezdíš městem a často přejíždíš silnice atd., pak za mne OK.

        Pokud to plánuješ jako helmu na cyklostezky a do přírody (kde blinkry fakt nepotřebuješ :)), tak je samozřejmě milion lepších helem – podle pořadí – musí ideálně sedět na hlavě, měla by být co nejlehčí a musí dobře větrat. Rozdíl helmy na kolo 250g proti 500g je třeba na celodenní výlet setsakra znát – asi jako batoh, co má 5kg vs. 10 kg.

        0 0
      • MlokCZ  

        Už 320g je těžká helma a pro někoho nepříjemná. A i jen těch 320g vs lehké kolem 250g je sakra znát.

        Já už bych si přilbu nad 300g nekoupil, ale každý je na to jinak citlivý.

        A hodně záleží jaký má kdo posed na kole. Čím sportovnější, tím je těžká přilba více znát.

        0 0
        • Twitko  

          Ja donedavna vozil Giro Fathom – vaha myslim neco kolem 320g (??). Ted jsem presel na Bell SIxer a ta ma (v Lku) 410g. Uprimne – mne je to naprosto jedno – proste to ani nepoznam. A to rozhodne nejsem zadnej „vazbič bez krku“ ..

          Tohle vnimani tezky moc/malo je docela subjektivni. Pamatuju ze mi tezsi prilba nikdy nevadila a to ani v dobe, kdy jsem na motorce vozil nejakou „betonovou kostku“ od Lazeru, ktera mela diky vsem vychytavkam snad o pul kila (nebo mozna i vic) nez ostatni. Proste mi co bylo jedno, zatimco kamos z ni byl po tydnu na prasky a prodaval ji.

          0 0
    • Lajp  

      No, jezdím hodně po městě a do práce. Takže, co tady čtu ty názory, tak přilba je vhodná. Ta hmotnost je také důležitá. Je jasné, když to má mít tyto funkce, tak to někde musí být znát. Lyžařské přilby jsou asi zhruba také tak těžké a jezdí v nich většinu dne. Ale hmotnost cyklistické beru jako zápor.

      Dále se tu řeší něco o kokpitech a nějakých pravidlech. Myslím, že záleží na každém na co kolo používá a má svoji hlavu a dá si na kolo, to co je pro každého důležité.

      Co se týče vaků na vodu, jako máma, tak spíše mám z toho osypky. Ale to z toho důvodu, že syn (puberťák) věčně vodu nechává ve vaku. Takže když ma to přijdu, tak tam zůstane i několik dnů. Bohužel vzhledem k jeho věku řeší přesně ta pomyslná nařizování, co je a není in. I když se snažím vysvětlovat, tak musím říct, že trpělivost bude být asi moji cností

      0 0
      • pumpy  

        Za me neni teda moc vhodna ani na mesto. Lide v autech jezdi rychle a max si vsimnou, ze ti helma blika nebo sviti. Pokud by jsi nekde zatacela doleva a budes pouze blikat helmou (bez ukazani ruky), je to dle meho nebezpecne. Nejsme jako ridici zvykli na to, ze cyklisti maji blinkry. A to nemluvim to pripadne nehode ( netusim jak je to v zakone, jestli cyklista musi ukazat smer odboceni i kdyz ma smerovky nebo nemusi). Pak, nasledne reseni pripadneho problemu, ze jsi vlastne neukazala kam jedes.

        Ja bych si takovou helmu nekoupil ani kdybych na ni mel vyuziti. Jednak musim mackat ovladac na riditkach plus nejspis i ukazovat. SMART helma by u me byla smart kdyby ten blikr treba sama spustila nejakym senzorem s natocenim hlavy…etc.

        Zaver…ja bych se na ni ve meste nespolehal a radsi ukazoval smer rukou.

        0 0
      • puka  

        Záleží na tobě, jestli se ti chce vyhazovat peníze komínem..

        Jak píše kolega – blinkry jsou na vlastní nebezpečí. Starost s dobíjením bych řešit nechtěl. Kvalita „sluchátek“ bude asi špatná, navíc za jízdy z uzavřených sluchátek člověk moc neslyší. Pokud chce být člověk vidět, ať si dá výstražnou vestu a blikačky.

        0 0
    • Lajp  

      Sluchátka jsou úplně zbytečná. To je věc kterou ani moc nevyužila. Co se týká zviditelnění, také blikačky mám. Jen teď řeším koupi nové přilby, protože už mám docela starou. Blinkry jestli jsou na přilbě vidět, to jsem si tu otázku také pokládala. Třeba ta z Lídlu, která není zrovna moc dizajnově hezká, ale ty blinkry jsou vedeny do stran. A když jetu ve tmě, tak si kolikrát také nejsem jistá jestli řidiči, mě vidí i když jsem ukázala směr, tak ukázala jsem ho v pravý okamžik? Někdy jsem opravdu na pochybách. To pak spoléhám na to, že řidič zpomalí a tím pádem si myslím, že mě viděl. Jiná je otázka zvyku. Chápu, že nejsou na tuto možnost blikající přilby zvyklí. A není to právě o tom. Kdyby jich bylo v provozu více zvykli by si. Nabíjení – mobil si také nabíjíme. Světla také – mám na usb kabel. No i když jsem měla na baterky, tak také buď vyměnit nebo nabít.

      Vím, že asi stejně je na mě jestli si ji pořídím. Možná zjistit, jestli se dá opravdu přilba vrátit, nebo ne.

      0 0
      • puka  

        Na vrácení se zeptej prodejce. Navíc si ji potřebuješ vyzkoušet, jestli ti sedí a jestli váha není moc. Měl jsem na hlavě těžší i lehčí a jde to poznat. Člověk si na něco zvykne, na něco ne.. Zkusím si dát na hlavu dvě přilby, co tu mám, ať zjistím, jestli to jde poznat. :)

        0 0
        • Kouba_2005  

          Nezapomeň pak udělat fotku s dvěma přilbama na hlavě!

          0 0
          • puka  

            Zapomenu si ty dvě přilby nasadit, fotka je už úplně mimo moje schopnosti..

            0 0
      • Kouba_2005  

        Ty blinkry asi záleží, jak moc to svítí. Jestli jsou to nějaký bludičky, který při osvětlení autem úplně zaniknou, tak je to k ničemu. To chce vyzkoušet. Za mne nejlepší ukazovat rukou v nějakém oblečení s reflexními prvky. Úplně super jsou ty stříbrný proužky na délku po celým rukávu od ramene až k zápěstí – hodnotím jako řidič co mám tak vypozorováno.

        0 0
        • puka  

          Já vozím na levém zápěstí reflexní pásek aspoň.. Ve městě nejezdím, na pravé ruce tolik potřebný není.

          0 0
        • LM  

          jj, když jedu v něčem tmavém, tak si na ruce kvůli odbočování a lepší viditelnosti z boku dávám toto :-)

          0 0
      • xtonda  

        Blikátko v přilbě jako další prvik pro zviditelnění asi fajn, ale že řidiči budou registrovat, že to je blinkr bych pochyboval.

        0 0
      • atty  

        Je to zatím dost o tom, že tady na to nejsou lidi zvyklí. 90% řidičů v provozu bude přemýšlet asi jako „co to má ta ženká na hlavě a proč ten květák oranžově bliká a jenom na levé straně? Aha, ona ukazuje rukou do leva, tak to bude asi blinkr a pojede do leva… ". Uvidí li to podruhé, už bude chápat – "aha, helma s blinkry, pojede do leva, beru na vědomí…“. Jsou asi aglomerace, kde už to není taková „novinka“, lidi a řidiči si na to už celkem zvykli a ukázat rukou a ještě světelně „blinkr“ je určitě bezpečnější, než jedno, nebo druhé.

        K tomu osvětlení na helmě je v celkem dobré výšce vůči viditelnosti – dcerka má na kolo taky helmu z Lidlu, když velikostně dosloužila jiná, má vzadu jen diodovou blikačku (součást helmy) a lidi, se kterýma se dáme někde do řeči na výletě nebo cestě to hodně chválí, že je to dobře vidět a že je to moc šikovné – ptaj se, kde jsme to koupili a ani nevědí, že se helmy s integrovanejma blikačkama prodávají. Prostě jde o zvyk a vsadím se, že za pár let, v podobných helmách bude ve městě jezdit celkem velké procento lidí – ať se to někomu líbí, nebo ne. Stejně tak to bylo s elektrokoly, gravely, přechodem MTB z 26" na 27.5" a 29", GPS tachometry atd. – vždy se najde skupina lidí, co tyhle „novinky“ nepotřebujou a nevyužijou, případně těch, co to budou hejtovat a shazovat. Nicméně jak je patrné, pokrok se zastavit nedá a ikdyž je občas „vyroben“ cíleně, tržně a mediálně, tak s tím nic nenaděláme. U „chytrých“ helem to vidím tak, že třeba právě pro městské dojíždění mají minimálně příznivou funkci v tom, že seš prostě lépe vidět.

        0 0
    • Lajp  

      Pro informaci 500 g přilby jsou i dětské, což je docela dost a teď jsem našla opět v Lídlu jinou variantu blikající přilby. Takže opět očekávám vaše názory, ať je jakýkoli. Tedy mimo vulgárních, ale to se mi tady zatím ještě nestalo a doufám, že nestane.

      https://www.lidl-shop.cz/…a/p100252268

      0 0
      • Petr L2  

        Tak nejdůležitější je asi ta ohnivzdornost…

        0 0
        • Lajp  

          No to asi není důležité, ale někdo se na to třeba chytí. Ale jako vtipné to asi je

          0 0
          • Petr L2  

            Tak za tu cenu bych v Lidlu čekal uvnitř i klimatizaci …

            0 0
        • plevka  

          Dle mého velmi důležitá vlastnost pro cyklisty, kteří požívají alkohol například na letních grilovačkách atd. :)

          0 0
          • puka  

            Já se bojím nejvíce sebevznícení.

            Na druhou stranu – samsung note 6, xiaomi a2 a podobným praskaly baterky. Není baterie s neznámým původem v přilbě dalším krokem ke smrti?

            0 0
    • 1001100010001­11101  

      Spousty lidí na to bude kafrat. Když jsem si koupil kdysi dávno interkom do helmy na motorku, spousta lidí se mi smála… Dnes to má skoro každej. Tady se mi líbí ta možnost poslouchat hudbu bez sluchátek. Teď používám ty bezdrátový malý od jabka, ale občas se bojím, že je ztratím.

      0 0
      • puka  

        Kup si anti loss.

        Jezdím s drátovými, jediná varianta bezdrát. sluchátek jsou ty dvě spojené špagátem s minikrabičkou, ovšem tam nevím, jak bude držet pouze jedno sluchátko v uchu a druhé na volno. Důvod je prostý, bezpečnost.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.