• lucie.pelantova

    Ahoj kluci, jako laik a holka ,která začíná s údržbou se chci s vámi poradit.

    Pracně jsem vyčistila řetěz + kazetu. Klasika: jar, houbička a zubní kartáček. Vše čisté. Namazala jsem tím co mi prodalo Force standart. Vše stále čisté. Utrela jsem přebytečný olej a vyrazila..... Upozorňuji, šlo jen o krátkou vyjížďku, navíc po silnici.

    Řetěz/kazeta jsou od smíru. Na léčbu pohled ne, ale když prejedu prsten/ubrousek tak je tam černy smír.

    To asi není normální!????? Jinak kolo jsem vyčistila včera, usušila, utrela, namazala a ještě pak stalo před noc ...... Vše viditelné i po hmatu bylo čisté

    0 0
    • Morchella  

      Šmír se jízdou vytlačil ven z míst, kam houbička s jarem nedosáhla. Pořiď si pračku na řetěz a účinné čistidlo určené k mytí řetězu. Pokud budeš mazat tímto, tak řetěz zůstane dlouho relativně čistý, ale mazivo zase vydrží jen krátce.

      0 0
    • oddie  

      Klasika jar, houbička a zubní kartáček má být pěkně prosím klasikou k čemu přesně? Já totiž žádnou takovou klasiku neznám :D A to tedy Jar – vlastně nejar, jsem ekologický, tak používám Ecover – a houbičku používám na mytí nádobí a zubní kartáček na zuby, takže zas tak úplně neznalý se necítím :P

      0 0
      • lucie.pelantova  

        Vyčistili krásné kazetu/řetěz. Odmastí líp, než kdejaký spreje. Taky jsem používala, ale něj je teplá voda a jar

        0 0
      • nitraq  

        S tím Ecoverem – teď na dovolený jsem měl možnost porovnat na penzionu umístěnej Ecover s naším Feeleco, co si s sebou vozíme a teda přišlo mi, že ten Ecover možná dobře voní, ale na mytí nic moc, hned byl z houbičky pryč a celkově toho moc neumyl.

        https://www.dm.cz/…5473263.html

        0 0
        • oddie  

          Vyzkouším. Ecover nevím, kterej dobře voní, já používám všechno neparfémovaný, i prací prostředek, nesnáším ty chemický smrady napodobující „vůni“… Teda asi jediná výjimka je nějakej kopřivovej šampónosprcháč, tam mi to nějak nevadí.

          0 0
      • kejda  

        +1, vypadá to na nového trolíka…:)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Singlespeed  

      Pokud nemáš ráda „šmír“ musíš mazat parafínem. Je tady o tom celé dlouhé vlákno:

      https://www.bike-forum.cz/…zu-parafinem

      0 0
    • -b-n-x-  

      Nevim to jiste, ale rekl bych, ze tohle je uz takova vlastnost cyklistiky.

      Takze neresit, jezdit.

      0 0
      • lucie.pelantova  

        +1

        Díky za normální a věcný názor

        0 0
        • -b-n-x-  

          Jeste me napadla jedna vec. Kdyz ten retez umyjes, a nebudes ho nejakou dobu vubec mazat (jen cistit), tak za nejakou dobu se ti spinit nebude. Takhle to mam na jednom kole. Retez je celkem hezky leskly. Ale zase jdou z nej takove ruzne zvuky a i to trochu hure radi. No a v zimnim obdobi pak chytne lisci barvu :-).

          0 0
      • Jezevec70  

        Každý správný závodník, má na noze převodník (otištěný). :-D

        0 0
        • nitraq  

          A každej správnej blbec má sekance od zubů převodníku na kotníku. Vím, o čem mluvím, po pádu v nulový rychlosti mám posekanou nohu na vnější i vnitřní straně:))

          0 0
          • -b-n-x-  

            No a na tohle je docela dobry jednoprevodnik – stale chranen retezem :-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              I v tomto případě funguje moje univerzální a trvale platná rada: „Per tam velkou!“ :-)

              0 0
    • pm74  

      Zkus tohle, mě se osvědčilo. https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • -b-n-x-  

        Ja si pamatuju jak mel bracha motorku a koupil si taky neco takoveho. Na retezu to udelalo takovy lepivy povrch, ze to sbiralo veskery prach v okruhu 10m. Na motorce asi ok, tam se ten retez pohybuje dost rychle a normalni olej by mohl byt celkem brzo pryc. Ale na kole? Teoretizuju, ze s timhlee teprve pozna co je to Smir :-).

        0 0
    • JSt  

      a ja si naivne myslel jak se tu pochlubis/pos­tezujes si, zes prvne vyjela na kole a hned te nekdo smiroval. tohle je vo nicem…

      0 0
    •  

      Jj, temto srandickam na BF rozumim, sem ten styl mezi zdejsi noumy sedne jako prdel na hrnec jak se tak lidove rika.

      0 0
    • BB  

      odmastit řetěz a zakapat tekutým voskem, např. Sqiurt, neutírat a nechat zaschnout třeba přes noc. Vyzkoušej uvidíš. Tady ti experti vysvětlí, že je to hovadina, ale za zkoušku nic nedáš, bude tě to stát jednu lahvičku tekutého vosku. Já na to mohu přísahat a už bych nějaký olej na řetěz nedal.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Namtos  

      A to je ta chyba ty drhneš jen kazetu a řetěz, ale bordel máš i na kladkách přehazovačky a převodnících.. nemusíš jen jarem a vodou, ale kazetu po vyjížďce můžeš mezi pastorky utřít suchým hadrem..

      Zauvažuj o pračce řetězu a špatnej není ani zelený Cyclostar do pračky…

      0 0
      • kejda  

        S bočním nebo horním plněním? Se sušičkou? Musíš to napsat přesně, jinak to neskončí :))

        0 0
      • lucie.pelantova  

        Díky za radu, ale nemám potřebu se rozepisovat dod detailů. Vše co jste zmínil jsem vyčistila........

        0 0
    • animalmk1  

      Já používám pračku řetězu , nic lepšího asi není , nechám uschnout , odmastím čističem , vezmu Castrol viz video a namažu pouze vnitřek řetězu , myslím že to zminuje i v tom videu . Dělá to takovou bílou barvu , nechat to vyprchat a je hotovo.

      Tak to to dělám asi dva roky a žádné problémy jsem s tím nikdy neměl. Jen teda nevím jak šmír , ten moc neřeším :-)

      0 0
    • well  

      Porádně odmastit a a vyprdni se na produkty Force. Zkus Squirt lube a žádný černý řetěz už mít nikdy nebudeš.

      0 0
    • novas752  

      Pointa je v tom, že se musí řetěz vyčistit i zevnitř = minimálně pračka na řetěz, lépe pak řetěz sundat (rychlospojka) a mrsknout do lahve s nějakym rozpouštědlem a ničim nedrbat (pak je řetěz stejně čistý uvnitř jako na povrchu). Rozpouštědla lze použít různá, Jar, nebo nekoncentrované cyklošampony na to nestačí, koncentrátem autošamponu (mírně doředěnym) to jde, nebo se dá použít nafta, petrolej, benzín, technickej benzín, isopropyl, líh, aceton, toluen atd. Někdy je potřeba řetěz ještě odmastit od rozpouštědla (např. nafta a petrolej jsou mastný, normální benzin tochu taky), tam už stačí i ten cyklo/autošampon nebo jar.

      Výsledkem je čistý řetěz uvnitř i zvenčí, po důkladném očištění všeho zubatýho okolo se vrhneš na mazání.

      Nejdéle čistý vydrží řetěz namočený v rozpuštěnym vosku (parafin na svíčky, včelí), to po 300km projedeš v ruce a je úplně čistá. Taky to líp řadí (vosk vyplní prostory uvnitř řetězu a zmenší vůle do stran) ale při křížení řetězu mimo ideální linku je to hlasitější než normální maziva.

      Pokud se nechceš mrcasit s voskem, dá se použít nějaký ten tekutý vosk (squirt, wendwax apod.) nebo mazivo do sucha, například MicOff C3 Dry Lube. U maziv do sucha řetěz namažeš, pár hodin necháš zavadnout a pak projedeš řetěz hadříkem nastříkanym trochou odmašťovače (aby bylo mazivo uvnitř ale ne na povrchu řetězu lde akorát chytá prach).

      0 0
      • kyl  

        Sundám řetěz,dám ho do petky s benzínem,občas protřepu a vytáhnu ho čistý.Mažu Interflonem

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Buracek87  

      Klasika: jar, houbicka. Nebude lepší rovnou všechno hodit do myčky mezi nádobí?

      0 0
      • MatS  

        Nebo zajet do automycky :-D

        0 0
      • plzakj  

        Uz dlouho nebyla fotka kola ve vane :-)

        0 0
        • Mojmír Skála  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.