Předně aby bylo jasno, řeč je o sněžném kole co ho v našich luzích a hájích proslavil Honza Kopka. Bývá označováno taky jako fatbike. A teď otázka do ankety:
Předně aby bylo jasno, řeč je o sněžném kole co ho v našich luzích a hájích proslavil Honza Kopka. Bývá označováno taky jako fatbike. A teď otázka do ankety:
Anketa: Má v našich (resp. do 1000 km od našich hranic) podmínkách sněhokolo smysl?
Omylem jsem klikl na halsování, když jsem zavíral obrázek. Jinak ten Fatbike bych někdy rád vyzkoušel, podle mě by to i smysl mělo.
Smysl to má podle toho, kolik někdo najede přes zimu. Nicméně mě docela děsí představa, že by s tím někdo jezdil po upravených běžkařských trasách. To zavání jistou nesnášenlivostí do budoucna. Ale dovedu si představit, že fatbike neudělá takovou škodu jako normální bajk, i tak by mě v životě nenapadlo ****** stopu na kole, proto jezdím v zimě tudy, kde se na běžkách nejezdí.
No, „by“ s tím jezdil, on tam s tím někdo po těch trasách jezdí…
Jako součást jizerský 50 se jel i závod (
exhibiční) těchto kol. Je to cca 3–4 roky zpět. U nás se ta kola i půjčují , a Kopka organizuje výcviková soustředění s ježděním převážně po Jizerské magistrále. Právě to si myslím vadí běžkařům nejvíc. Když se v sobotu v poledne kolem nich proplejtá najednou 15 cyklistů. Nebo, když si někdo kolo jen půjčí na den. Tak pak jede bez ohledu na stav sněhu a stopy. Že za sebou nechá čáru, mu je jedno , protože večer už zpátky doma v Praze. Já si musím dávat pozor, protože by mi druhej den někdo nakopal zadek. I tak každou chvíli někomu ukazuju za sebe , a vysvětluju , že nijak stopu ( bruslící prostor) neničím.
Znám někoho, kdo byl na tom soustředění, a říkal, že jezdili dost v noci, když tam nikdo není. To mi přijde jako dobrý kompromis, nedochází ke střetům :) Sám jsem někoho na tomhle kole potkal jen jednou, na Jizerské magistrále, a tu cestu upravenou na bruslení to fakt neničí, ale působí to mezi běžkaři dost divně, takže ty střety asi budou docela časté.
když jel v noc na magistrále (ale na normálním kole), tak jsem se málem střetl s psím spřežením :-)
Lyžaři jsou v pohodě, myslej si, že jede Kopka a trénuje na Aljašku :-)
Vystacim si s normalnim bajkem a 2,2 Nobby Nicem. Venku je 40cm noveho a nejak me to nedesi.Ma to ale sva uskali, treba dnes se drapat na kopec, by nemelo smysl, musim pockat dva tri dny, az to turiste, lyzari a sankari utlaci.
Hlasovat nebudu, protože to kolo mám ( je i v profilu). Takže odpověď by byla jasná. S kolem normálně po upravenejch běžkařskejch trasách jezdím. Ale vždy jen za takových sněhových podmínek, kdy je neničím. Také se vyhýbám víkendům, kdy jsou jizerky plný turistů. Kolo je cca o 5–10 km/ hod rychlejší , než běžkaři, takže musíš pak furt někoho předjíždět, a to ti sice zvedne ego, ale je to vopruz. Proto větší vejlety dávám hlavně v pracovní dny. Je to jako se SNB kolem roku 1990. Taky nás nejdřív ze sjezdovek vyháněli . A dneska ? Jak se to jednou začalo vyrábět, tak to už nikdo nezastaví. Je to jen o vzájemné toleranci, a používání rozumu. Projdi si net, a zjistíš, že většina lidí používá tahle kola na celoroční turistiku. Třeba Pugslyho najdeš na víc letních fotkách, než ze zimy.
No právě to, že s tim lidé jezdí i mimo sněhovou pokrývku mě překvapuje. To přece musí mít oproti normálnímu MTB jenom samé nevýhody. Jinak to v zásadě nezpochybňuju, jenom mi přijde, že se to nikdy masově nerozšíří. Podívej se na anketu, většina lidí se na lyže těší a jsou ještě nakonec rádi, že mají změnu.
Já osobně moc nevidím smysl tvé ankety, když to tu téměř nikdo nejezdí. Pokud o kole uvažuješ, tak by bylo nejlepší si ho půjčit a vyzkoušet. Tak jsem to alespoň udělal já, než jsem se rozhodl.
Já na to kolo stejně nemám, takže jsou ty moje úvahy bezpředmětný. Takže ta anketa žádnej vyšší záměr ani nemá :o)
Nevýhody? Jako že to má takový grip, že na tom sjedeš nebo vyjedeš skoro cokoliv? Je to jiný než běžný bajk, místo silničky bych si to nekoupil, ale na blbnutí do terénu to může být super.
To kolo vypadá na zimní ježdění jak dělané. Na jakém typu sněhového podkladu se s tím dá jezdit? Musí to být udusané, nebo to zvládne i hlubší sníh, kde se s běžným kolem beznadějně zahrabeš?
smysl to nemá, na sníh jsou jiný vhodnější sporty a je potřeba si ty tři měsíce od kola odpočinout :-)
mrkni sem http://www.yetirides.com/
Řekl bych, že to má podobný smysl, jako kdyby někdo postavil veslici na sníh. Určitě by se na ní po sněhu dalo pohybovat a určitě by se našlo pár lidí, kteří by tvrdili, že na sníh je to super zábava a že by to za lyže nevyměnili.
pro podmínky v ČR tvůj názor plně sdílím.
tie gumy vyzeraju celkom extremne.. Ja pouzivam svoj bajk, len mu dam hrubsie gumy. nepotrebujem dalsi bajk do zimy
Omyl, snowbike vypadá takhle:
To je snowscoot…snowbike je to, o čem se tu píše…;)
No na snowscoot to nevypadá.
Možná trochu vylepšený, ale pořád je to jen snowscoot…
Kde to má kotoučovky a řazení?
To je taková sněhová brakeless festka…;)
Kdyby nahodou nekdo mel zajem, v ramci obmeny ve sve staji hodlam jednoho ne moc jeteho snowbika vyhnat. Trochu vic zde v bazaru.
Mur
Jen ted koukam, ze se automat rozhodnul udelat desetinnou carku nekde jinde, nez jsem ji planoval ja.
Jen ted koukam, ze se automat rozhodnul udelat desetinnou carku nekde jinde, nez jsem ji planoval ja.
Hrozně rád bych fatbike na sníh, protože nenávidim běžky, ale prachy moc nemám, tak řešim levnější alternativu, než je Author Su-mo za 30, u kterýho bych půlku komponentů stejně vyházel a navíc je to Author…
Jak by to šlo udělat nejlevnějc? Přemejšlim, že bych rám a vidli moh nechat svařit (Werk?) a hlavní problém by teda byly kola s pláštěma. Daj se někde v Čechách sehnat rozumně ráfky a pláště? Nebo někde jinde? Na CRC nic nemaj.
koukni na moongoose ten by měl best nejlevnější. Mě se ještě líbí Fat od RockMachine.
Su-Mo se mi nelíbí jen rámově jinak bych to jestli to je nebo neni author neřešil.
Ten mongoose vypadá hodně dobře, jenom je škoda tý 1 1/8 hlavy, kdybych tam někdy v budoucnu chtěl dát odpružený RS Bluto, tak ho tam nenacpu. Ale na vyzkoušení mě to láká hodně.
Pri teplotach hluboko pod nulou stejne vidlice prilis nefunguje a vetsinu prace odvede plast.
Tu odpruženou bych právě řešil, kdyby to kolo bylo zábavný a chtěl bych na něm jezdit celosezónně… A v teplotách hluboko pod nulou stejně nejezdim, nepamatuju, že by mi v zimě někdy vidle ztuhla, buď nebyla dost kosa nebo sem nebyl venku dost dlouho.
Ona ta vidle jaks taks pruzi i treba v –8C, ale proste ani s povolenym utlumem a odskokem neni dost citliva, aby byla schopna brat mensi nerovnosti, takze je to spis o houpani nez pruzeni. Co se tyce normalniho jezdeni, tak hlavnim problemem fattu/snowbiku je hmotnost, takze bych setril, kde se da. Navic mas skoro 10cm zvihu v plasti.
To je to Bluto mazané vazelínou? Jinak nevidím důvod proč by neměla fungovat. Nevím jak vzduchové vidle a tlumiče, ale pružina funguje i při –20.
Problém bývá s tlumícím olejem, který tuhne.
Tak na zimu není problém nalít 2,5W pokud ti nedává odskok.
No tím to většinou nevyřešíš. Schválně se podívej do nějakého datasheetu, jak se mění viskozita s teplotou u běžných olejů.
Nikdy jsem to nemusel řešit a to jezdím každou zimu. Rekord mám 3hod v –24.
A co máš za vidlici? Tu Foxu? Upřímě se mi to moc nezdá. Já to pořešil, až když jsem do vidlic začal dávat olej, kterej používáme do hydraulickiých soustav letadel. Je hodně řídkej a do hlubekejch zápornejch teplot.
S tou foxou jsem byl jen v –5. Jinak MZ Z1 FR, MZ Z1 RC2 , RS totem coil
Tad zeovna Marzošky mi v mrazu nechodily s běžnýma olejema, tak nevím :)
Pružiny?
Jako samozřejmě, že to nechodí, tak jak když je venku 30, ale jezdil jsem s tím všechno co jezdím v létě a bez problémů.
:-)
Blázen.
Vzduch taky, jenom mi u Boxxera v zimě selhává těsnění mezi pozitivkou a negativkou, ale je to už stará vidle.
Bluto je olejovka, ale je to jak pise Zdyn. Navic tuhnou i tesneni a vsechno ostatni a proste to nechodi jak ma. Viz http://www.bikerumor.com/…bike-riders/
Sice to ztuhne, ale pořád PRUŽINOVÉ vidlice chodí v mrazu dost dobře. Rozhodně neomezují ve skillu jezdce.
tím skilem myslíš ježdění po sněhové magistrále?
Ne, normální v terénu.
aha tak proč řešíš fungování vidle na snow biku?
protože je to vidle jako každá jiná?
jjj to asi jo je to vidle :D
Navíc mám domluveného fata a hodlám s ním normálně jezdit po našich trailech
a to je přesně o tom o čem se tu dohadujete :D
na těch trailej OK tam asi vidle vidlit jakž tak bude, na magistrále je to ale o něčem jiném, tam přínos odpružené prostě nebude
A kdo se tu bavil o magistrále?
ja myslím že tím to nahoře začalo proč vozí spíš pevnou :D
jecnak psal:
Ona ta vidle jaks taks pruzi i treba v –8C, ale proste ani s povolenym utlumem a odskokem neni dost citliva, aby byla schopna brat mensi nerovnosti
a tys do toho že ne že je i v –20 citlivá prostě na malé podměty není, ale to ty na trailech neřešíš :D
http://www.bike-forum.cz/…o-smysl.html#…
tak si to přečti ještě jednou
Co bereš jako malé nerovností? Jako u fata kde máš 4" gumu přece nechceš aby vidle žrala mravence na to tam je ten plášť. A kořeny šutry tam už svojí práci odvede úplně v klidu.
A asi jezdíte na jiných vidlí, páč pružiny které jsem jezdil svojí práci zastaly vždy.
ale ty tri hodiny v –24st, co ti vidica fungovala jako v lete, jsi nejel na fetbajku, ne? :-)
Sorry chlapy, jsem největší *******. Za 10 let co jezdím v zimě jsem si nevšiml, že to hrozně drncá a vidle nechodí. Prostě *****. A vy všichni máte prostě pravdu a já už na kolo když bude pod 0 nikdy nesednu.
konecne rozumna rec:)))
PS: nedalo mi to:)
no a to se ti snažil jecnak od zacatku vysvetlit že na snowbike kde jezdis vetsinou po jemně hrbatých ujezdených cestách nemá ta vidle zádný přínos že to poberou pláště.
je to s tebou boj, ale k výsledku se doberem no :D
ono v podstatě máš pravdu jen to beres z jiného pohledu jezdení :D
Presne tak. Nemyslel jsem to nijak spatne. Jen jsem proste na fatu uz trochu jezdil a vim jak se to chova, jak na snehu, tak na klasickym trailu. Proste tam uz skoro 10cm odpruzeni je a podle meho mineni netreba pridavat dalsi. Uz tak je to kolo sakra tezky, spatne akceleruje a do kopce je to jak tahnout pluh, tak mi neprijde dobry z nej delat jeste houpaciho kone. Co bych naopak na fatu ocenil, kdyby nebyl urceny jen na jezdeni po magirstrale je poradny rozsah prevodu, nizsi vaha (kola a plaste) a teleskop sedlovka.
Většina lidí oceňuje citlivost vidlice, která v zimě prostě je horší. To, že ty s tím skočíš 2 metry drop v zimě, stejně jako v létě, není relevantní.
No jel jsem v max –12 a to už vidle nefunguje. ale tuhne už i při –3 a rychlejší jízdě. je tupá a než zareaguje mám náraz v rukou. Pokud bych chtěl fatbike tak asi rockmachine. cena dobrá a jako seznamovačka ideál.
mě bylo nabídnuto v jednom místním kamenném Norco Bigfood za nějakých 18, tak jsem docela nahlodanej, jestli se nehecnout :)
Za takovou cenu by mě to taky možná zlákalo, pro tu srandu, ale na druhou stranu v tom kole moc reálný uplatnění nevidím. Celoročně bych s těmi koly otáčet nechtěl a na zimu nevěřím, že to může mí tak extra přínos. Snad pro někoho, kdo žije na horách a jezdí pravidelně po rolbou upravených tratích. Protože do prašanu se snáz zařízne užší guma a do mokrýho sněhu se fat musí zabořit taky a ještě pojede hůř. A na ujetý cestě bude sedět normální plášť taky, při zledovatění v nejhorším na hrotech, který kolo na sněhu v podstatě nezpomalují a hmotnost zvýší o neznatelných pár desítek gramů.
Doporucil bych ti si kolo nejdriv pujcit. Me zkusenosti jsou presne opacne.
Je to fakt naopak ( 5 let zkušeností na fatbike v jizerkách ).
z toho, co jsi tady kdysi psal, jsem pochopil, že ho používáš výhradně v zimě, vyjimečne jindy v roce. Nenapadlo tě nechat do toho zaplést 650b kola pro sezoní použití? Fungovat by to asi mohlo dobře, chápu dobře, že jsou oba náboje stejně široke?
Zas špekuluju a potřeboval bych to nějak obhájit doma, ať tady nezustanu sám jen s kolama :D
Jo , přední vidle je široká jako zadní. Vejdou se tam 29 kola. Kdysi mne napadlo je tam dát, na webu je dost příkladů. Ale časem mne to přešlo, nikdy jsem to neuskutečnil. Ani nevím proč.
pohledám, díky. Šířka náboje je teda 135?
ano
no aktuálně uvažuju dát tam na léto kola 29+ s 3palcovejma pneu
paráda, celkově zajímavé, ty pastorky vepředu budou asi fix, když to vzadu je volnoběžka? :)
nene, ty kola jsou záměnný, tak že náhradní – jsou to určením expediční kola, takže je váhově jedno, jestli vezeš díly v batohu, nebo rovnou na kole, navíc se značně jednodušším servisním úkonem ;-)
Věřím, jen jsem tipoval na základě dosti vlastních zkušeností s běžným MTB na sněhu v různých podmínkách a taky z toho, jak jsem měl možnost vidět jiné, jak na fat ztěžka šlapli kopec v létě (závod). Docela bych si ty konkrétní opaky aspoň vyslechl (přečetl). Zkusit si to na vlastní kůži asi jen tak mít možnost nebudu.
Já ze tvého vyprávění vyrozměl, že jezdíš převážně tak, jak píše Pee.tr, tedy po tvrdých urolbovaných površích, zejména uježděných lyžařských trasách. Jiné zkušenosti (neupravené trasy) jsem tu nezaregistroval. Před pár lety ve Velu testovali kluci snowbiky, myslím právě v Jizerkách, a kromě urolbovaných ujetých cest jinde nebyli schopni jet a jen tlačili. Celkové vyznění testu bylo hodně rozpačité a kluci byli zklamaní. Tak, jak je to doopravdy?
Rozdíl mezi normálním kolem a fatbike na sněhu bych přirovnal k rozdílu mezi kolem s pevnou vidlicí a celopérem v terénu. Tak jako celopéro posune tvoje hranice dále v terénu, tak je fatbike posune na sněhu. Rozdíly mezi pevným a celopérem si více vychutnáš v obtížném terénu, ale nakonec taky narazíš na hranice. Stejné je to i u fata na sněhu, více Ti pomůže za horších podmínek, ale samozřejmě, taky má své hranice. U sněhu vždy záleží na tlouštce vrstvy, typu sněhu a aktuální teplotě. Nejlepší je asi půjčit si ho v půjčovně a zkusit to.
Jestli myslíš ten test z Vela na Černé studnici, tak pokud si dobře pamatuju, tak hlavě nadávali, že je to líné na silnici. V zimě musíš holt počítat s tím, že měníš tlak v pneumatikách podle aktuálního povrchu i několikrát za vyjížďku. Jinak zajímavý test byl i ve stařší cykloturistice ( srovnání Pugsley x Duratec ) a nedávno v moutain bike action (Cz) č. 14.
to ale abys vozil mega pumpu ne? protože přifouknout to malou rámovou není úplně na pár štouchů.
Co potkávám lidi na fatech na magistrále, tak kromě toho že se motaj si do stoupání ***** dávaj aby to vůbec vyjeli i na dost tvrdým podkladu (Hřebínek, Žďárek, Rozmezí) a to nejsou extra kopce.
Sám jsem na tom jel jen v létě a nepořídil bych si to ani jako pátý kolo ;)
tak kdyz chce bejt clovek IN, musi neco vytrpet:))
ja treba pocitam ze tohle kolo jeste v garazi chci mit… U nas na kopeckach – 550–600mnm je snehu velmi casto malo na bezky a moc na prijemne svezeni na normalnim bajku a drzi se, ale na tlustym to je prima (vyzkouseno)… Tlustocha bych vyuzil nekolik mesicu v roce, takze pro me smysl ma…
njn, dneska chtej hrat lidi hokej i v lete, fotbal v zime atd. Tak i to kolo…
ale chapu te…
ja se snazim pres zimu hejbat i jinak, aby clovek zatezoval i jiny skupiny svalu… Navic to ma vyhodu, ze se na jare na kolo tesim…
tak ja mam prioritu prasan, sjezdovky a bezky…sem tam brusle … v tom, co tu vetsinou lezi, nejde lyzovat, nejde behat, na normalnim bajku se nesvezu a na silnicich je brecka nebo led (nesoli se tu)… zavrit nekam do posilovny se me nechce, plavani je pase kvuli rameni a tomu ze po 20 letech ho porad mam plny zuby, na lezeni ted chybi partak a nadseni… Zbyva mi bud trenazer (moc me nebavi) a nebo vychazky se psem… Volnej cas minimalni (3 maly decka), takze urvat se na hodku a pul na kolo je pro me prima…
pokud vím tak na magistrále je kolo zakázaný…
myslím, že je psáno, že se ve stopách máš pohybovat jen s upnutými lyžemi. Což fakticky je zákaz kola. Dříve jsi potkal kolo dvakrát za zimu, ted potkávám skoro každý lyžování.
co si budeme povídat nejradši bych aby tam nebyli, protože jedou většinou dost na středu skate a jak jsou neohrabaný v reakcích tak jsem to já kdo se musí výrazně vyhnout. Jakmile jede někdo ve stejnou chvíli klasicky tak na trati uzkou rolbou to už je velkej voser.
časem to budou muset podle mě řešit. Kdyby měli fateři jezdit mimo trasy, nebude tam jezdit nikdo. Většinou je tolik sněhu, že zapadneš.
No jestli myslíš ty nový cedule, tak to v podstatě není zákaz, ale prosba, stejným způsobem tam je vyznačen zákaz chodit po magistrále pěšky, nebo mít sebou psa. Není to dopravní značka ( ostatně většina magisrály vede po cyklotrasách ). Musela by to být dopravní značka, nebo by to musely vyhláškou plošně zakázat jednotlivé obce, na jejichž území části magistrály leží, a nebo jednotliví majtelé pozemků, přes které vede. Ostatně vede i přes moji louku :-).
Já jezdím jen když není velkej provoz ( hlavně v týdnu večer).
Ono si to časem sedne. Já už pamatuju zákazy sk8 v parcích, snb na sjezdovkách, inlajny na cyklostezkách, a časem si to všecko tak nějak sedlo.
jj je to prakticky jen prosba… když jedu na lyžích tak nějak taky předpokládám, že pěšáci, cyklisti, pejskaři prostě uhnou
Podle mě si pěšáci na magistrále musej od lyžařů během pár stovek metrů vyslechnout takové věci, že se po chvilce snad raději otočí.:-)
chce to počkat, až se to dostane na zimní olympijské hry :)
Vetsi pravdepodobnost ma cyklokros. Tam probihaji celkem intenzivni jednani.
No tak to bude dost zajímavé, pokud se tedy olympijády přestěhují zas do nějakých opravdu horských středisek
Nevim jak konkretne si to predstavuji, ale vzhledem k pravidlum cx je jasne, ze na snehu to cilene nebude a kdyz, tak posypano dle reguli. Informaci mam z rozhovoru s sefem UCI v UK.
To jako vážně? Zrušili tedy hlavní podmínku účasti sportu na ZOH – tedy že se musí jednat o sport, který se provozuje na sněhu nebo na ledu?
Budou zasněžovat. :)
noo ono je právě rozdíl mezi tím, jestli je ten sport přímo zařazen na olympijských hrách, nebo zdali je uznán olympíjským výborem, je to například jako s kulturistikou, je uznán jako olympijský sport ale nikdy na olympiádě nebude, prosím nechtějte po mě vysvětlení, sám jsem to nikdy pořádně nepochopil, jen vím, že cosi takové existuje a obávám se, že podobné to bude s cxklokrosem
Už je Mr. Olympia to je víc než OH:)
Člověče, už to tak asi není
Kde dělaj takový ceny?:)
zkus napsat na pedalsport.cezet :)
http://www.on-one.co.uk/…-fatty-frame
Pokud snowbike není totožný s fatbikem, tak se omlouvám za spam.
Já to beru jako zaměnitelný. Jinak zrovna ten rám (s vidlí) by šel nechat svařit za pár šupů, problém je sehnat ráfky a pláště, aspoň co sem (ne)našel já.
mě jen nejde celou tu dobu do hlavy, proč to nemá téměř žádný vzorek a taky by mě zajímalo, jak se to chová na zmrzlém podkladu, jestli je to stabilnější než pláště běžné šířky
?
Na to bude muset odpovědět někdo jiný … nikdy jsem na tom neseděl …
napsal jsem to pod tebe, protože jsi uved příklad :)
figury vzorku jsou větší, než na běžných MTB gumách, ale na tom objemu to tak nevypadá… a určitě to stačí, grip je dostatečný, navíc jsou figury daleko od sebe, takže se guma dobře čistí.. dál guma je těžká, takže vzorek podle třeba gum pro MX by vážil strašně moc..a nakonec při jízdě na sněhu je potřeba rozložit tlak a co nejmíň ten sníh rozrýt, což takovýto vzorek splňuje…
to zní celkem rozumně, díky za osvětu :)
Nazdar, vyzkoušej ve VMB popřípadě v Rožnově.
ahoj :) Na vyjížku teď o víkendu berou prý oba, jak su-mo, tak staršího fatboye, tak jestli bych jel, možnost vyzkoušet bude. Ty pojedeš?
Nejedu, jsem v práci :-(
pláště mají např. On-One:
http://www.on-one.co.uk/…ter-fat-tyre
Napadlo někoho jít jednodušší cestou a vzít široké triálové ráfky + dost široké sjezdové pláště? S trochou štěstí by se našel rám i vidle, kam by se to vešlo, ne? A na sněhu by to taky mohlo celkem obstojně fungovat… A nestálo by to tolik ;-)
ráfek – http://funtown.cz/…an-49mm.html
Rafek ano, ale plast musi byt nejen siroky ty cca 3,5–4", ale hlavne musi mit celkovy objem, aby bylo mozne vozit dostatecne nizke tlaky.
Měl jsem kdysi ten point na Bighitovi, sice 24", ale byl to celkem macek :-) Se sjezdovou duší by mohl snést nízké tlaky :-) Jen mě to tak napadlo, nikdy jsem na fatbiku nejel a vzhledem k tomu, že nebydlím na horách, nemá to pro mě asi smysl, ale tahle varianta by se asi dala pořídit za rozumný peníz.
to nema smysl ani pro toho, kdo na horach bydli. imho jedine do pujcovny. ;-)
Pokud má člověk dost peněz, prostory, tak proč si fatbike nekoupit, je to prostě jedna z x dalších věcích který člověk kupuje i když je fakticky neptořebuje, prostě jen tak pro radost :)
souhlas…
i kdyz ta cena v nekterejch pripadech neni tak drasticka
tady je blbý, že jak s tím plánuješ jezdit v zimě, tak se nevyhneš tomu, že se ti bude dostávat do ložisek voda a pak ty levný náby, středy a hlavka jdou celkem rychle pryč.
Není lepší s těma penězma zatopit než si koupit takovou blbost jako fatbike???
Má smysl Fat bike? Nejlepší je udělat si vlastní názor na základě vlastní zkušenosti. Jako další kolo bych si jej nepořídil, na vyblbnutí s kámošema na víkend je to ale super… Bohužel zatím pouze na blátě. Jezdil jsem na treku farley. Půjčují to na bikeplace: http://www.bikeplac.cz/…ka-kola.html.
Včera jsem jednoho fatbika viděl v akci kousek od Velké Deštné. Jako uměl bych si představit si ho pro srandu na den půjčit, ale domů bych to nechtěl. Leda bydlet někde kde bych se dostal na běžky tak často že by mi už lezly krkem.
1*
Pokud by měl někdo chuť se poměřit s ostatními majiteli fatů v terénu, tak má možnost :
už i mezi gramhoniči :D
A pak, že jsou to těžké mrchy :D
hmm, samotnej plášť pouhých :-) 1,24 kg
nema to smysl. jezdit na kole v zime nema smysl. navic v podlednich letech, kdy se da na normalnim kole jezdit v pohode v podstate az do vanoc a pak zas uz nekdy od pulky unora.
horský kolo taky nemá smysl, protože i velmi těžký terén, včetně trialu lze zvládnout na silničce (viz. mnoho videí na BF) :DDD
V týdnu jsem po roce taky zase osedlal „tlouštika“. Bohužel v noci před tím nasypalo kolem 20–30 cm nového sněhu, takže to byla slušná makačka :o)
Zkusil jsem z toho udělat svůj první videopočin…
čekal sem drop z bunkru, škoda :)
Nejsi první kdo to říká, možná kdyby tam bylo alespoň 1/2 m sněhu, tak možná… :o)
Pěkný, čím si to točil?
Foťákem Panasonic DMC LX7, táhl jsem sebou i stativ… Video jsem na tomhle foťáku zkoušel poprvé.
Přiznejte se tlustogumáci,kdo byl tuhle sobotu v Příchovicích?
to vypadá na stádo Jana Kopky :)
Taky si myslím, podle těch fusaků na ruce a brašny v rámu.
ty fusaky na ruce me zaujaly, ale nejak jsem to nevygooglil, da nekdo odkaz? diky!
Tak ty návleky mají i v prodejnách kočárků a dětských potřeb, nebo jak se to nazývá – a funguje to i cena je lepší. Asi to nazývají rukávník :-)
nejspíš jeli přes Jizerku, bylo to tam od nich dost rozjebaný na spojce Polubný-Jizerka. Místo aby jeli po silnici, která vede paralelně a byl na ní souvislý pevný sníh tak jeli ve stopě pro lyžaře :/
To jsem vědět,tak jsem jim dal v Příchovicích hned do držky:).
Jel jsem bobo a v tu dobu (okolo poledne) to tam bylo vpohodě
to bylo už rozježděný. Já tam byl kolem půl jedenáctý cca a vyjetý stopy od 3 a více kol, kde to bylo víc do kopce, tak celkem zakouslý co tratě. Museli tam jet jen chvilku přede mnou.
Takže se vyplatilo jet co nejpozději :-)
no to určitě, ale spíš proto, že ráno to fakt drhlo a nejelo. Jak do toho chvíli svítilo už to bylo výrazně rychlejší. Ideál bylo vyrazit 10–10:30.
Já jel jen jako podpora Šárce (i tak 60km), závod hodně hrubej. Nevím kolik musí mít člověk najeto, aby se netrápil :)
Já cca 9:30 a ideál bylo ještě chvilku počkat – jenže ono na dost míst stejně slunce nenasvítilo.
Já měl natrénováno kulový a netrápil jsem se, ale spíš díky těm podmínkám
ja ja, Kopkova parta, na tom modrým Duratecu, Mazlik – jak ho jeho majitel nazývá, jsem vloni měl tu čest sedět v Orlických horách při Šediváčkovi…
vidis, ze vim, o cem mluvim. ;-) (viz ta tva fotka)
Taky předpokládám, že v tom jeli a ne dupali jak stádo prasat
pokud se po snehu da bruslit, nerozdupes ho pesky natolik, aby po nem bruslit neslo a par bruslaru to hned srovna. ;-)
rozslapana udusana stopa na klasiku je trosku neco jinyho.
záleží, co myslíš tím „dá bruslit“ a „pár bruslařů“…
nezalezi. ;-)
Tak v brně určitě ne
Asi offtopic, ale každý rok pozoruji v jizerkách stále silnější fenomén – „jsem bruslař, tak se mi všichni kliďte z cesty“…
myslim že že pokud se dodržují tak nějak „jízdní pruhy“ tak je to v pohodě, ale já v těch špičkách nejezdím a do Bedřichova už vůbec…
Tak myslím, že bez problémů se dva bruslaři minou na max 5% magistrály a na drtivé většině magistrály většina bruslařů trabl projet mezi obsazenými stopami pro klasiku na kraji. Nemluvě o tom, když jdou dva běžkaři vedle sebe, to je oheň na střeše hned :-)
Když to uměj (aspoň jeden z nich), minou se kdekoliv…
Souhlas. Pokud to umí a chtějí.
Záleží na situaci, když třeba jedu do kopce, tak si třeba pouštěcí a výhýbací manévr nechávám na poslední chvíli
To tě ten druhej musí mít hodně rád …
tak musí být oční kontakt a nějak vydět tvůj úmysl… si myslim že to je stejný jako když potkáš někoho na kole tak to nějak odhaneš co co udělá
vidět úmysl…
No právě, ten úmysl je nejlepší dát vědět tím, že uhnu s větším předstihem. Na bajku i na běžkách to alespoň tak dělám.
když je hodně lidí, tak bys jen uhýbal.
Osobně uhýbám těm co jedou rychle a hezky a nebo těm co -nevím proč- neuhýbají vůbec.
Nejlepší je ale první poslat Šárku a jet za ní vláček. Nevím proč ale jí uhýbá každý a hned :)
v jizerkach je i ta magistrala jednosmerna podobne jako singletrack? pac dva bruslari se tam bez uskromneni nemuzou minout. ;-)
já myslel že to tady znáš když se tak zasvěceně vyjadřuješ ohledně bruslení…
Zkus si to nakreslit a uvidíš že to jde, akorát musej načasovat správně krok
myslis, ze bruslit se da jen v jizerkach? ale vychazim z te tve uz zminovane fotky. ;-)
// pac dva bruslari se tam bez uskromneni nemuzou minout//
a ty
Zkus si to nakreslit a uvidíš že to jde, akorát musej načasovat správně krok
:-D
Tak jsi prostě nenáročný, bruslit se dá samozřejmě i někde na poli, asi tak příjemně jako na té mojí fotce…
jasne, ze jsem nenarocny. na vylet na bezkach nepotrebuju zadnou stopu. ;-)
kazdopadne pri idealnich podminkach pro brusleni se pesi ani horsky kolo borit nebude. bruslit v tom prachu misto klasiky na modrym vosku (jakoze lepsi podminky bys hledal tezko), je imho nerozum. kazdopadne ty slapoty v prasanu, kery zarovnas kychnutim ti podminky kazi jen vizualne. ;-)
já se v tom teda celkem slušně vizuálně bořil a kupodivu na ostatních 40km trasy jsem se hezky klouzal…
tak tak, vidim ze je to u vas stejne. je inak dost smutne jak je velka cast bikerov absolutne bezohladna voci inej, casto sa prekryvajucej zaujmovej skupine. nedavno som pozeral podobnu diskusiu na mtbiker.sk a kolko primitvov clovek najde aj medzi svojimi znamymi…
Video pěkné, ale běžkaři z Tebe musí mít opravdu radost :-/
K běžkařům jsem byl maximálně ohleduplný, navíc ten den jsem ani žádného nepotkal, jenom asi 8 pěšáků, takže ti to rozšlapali daleko víc než já ;o)
viz. foto
Nechápu proč si všichni myslí, že cyklisti pojedou ve stopě jak ty oprkýnkovaný ovce. Cyklista přece žádnou stopu nepotřebuje, udělá si vlastní :-)
Bohužel to ani zdaleka neplatí. (:
v půl metr prašánku si udělá kulový
to tvrdí marketing, ale jed si to zkusit…
Myslíš, že jsem to nikdy nezkusil? Jezdím každou zimu ve sněhu už od té doby co jsem si pořídil první MTB. Mám v zimě dost podobný nájezd jako v ostatních ročních obdobích. Marketing je super když si snowbike koupí buřt který ho pak odloží do bazaru. Tohle zákonitě přijde a já budu první kdo ten bazarový kousek přidá do svojí stáje :D
Přesně! To má totiž logiku.
Ale vyrábět fatbike jenom proto, že to maj ostatní výrobci, tak my to musíme mít taky, nebo, aby naše firma, která má certikát kvality (ISO), splnila počet inovací, tak to je prostě hloupost, a to logiku nemá.
Njn ale tohle je poprašek, 10–20cm
i 20 už je ve stoupání neřešitelný, pokud je to prašan.
Naposledy jsem se sápal v čerstvým sněhu na Plechý v listopadu, bylo tak 7–10cm a na kašpárka to bylo brutální jen se posunovat kupředu. Normálně by to bylo na půlku kazety v klídku
Přesně jak říkáš ale nebudu přece jezdit 100 km za hlubokým sněhem. Prkýnkářům tenhle „poprašek“ taky stačí. Snowbike taky není o tom, že bude jezdit jenom tam kde je metr sněhu.
Stopu si projedeš jen do nějaké úrovně sněhu. Ještě jsem nezkoušel, ale předpokládám že snowbike ti výrazně tu úroveň posune.
V Píseckých Horách toho sněhu moc nebývá, tam se dá jezdit skoro pořád. Vzlášť na těch silnicích, co jsou na fotkách. Za mlada jsme to tam dřeli i na pologaluskách :-D
Já jsem pologalusky ve sněhu pouze vyzkoušel a s výsledkem jsem nebyl spokojen. Raději jsem počkal na příchod MTB. Domnívám se, že fatbike může posunout komfort ježdění ve sněhu na ještě vyšší level :-)
Nazdar, jednou jsem chytil super podmínky a pojezdil na sněhu. Povrch byl tolik zmrzlý že se po něm dalo jezdit. Přejížděl jsem tak i pole a fičel rychlostí přes 20 km/h.
Občas se probořilo přední kolo a byl jsem katapultován :-)
Pláště byly 2,4.
Něco podobného popisuje i Jéňa kopka ve svých cestopisech.
V dobrých podmínkách kilometry krásně utíkají a jindy může být 5km smrtelných.
ty si dobry komik, na tej poslednej fotke pekne vidno jak ides vo vlastnej stope :-D
Jak můžu být vidět když stojím za foťákem a fotím prostor před sebou kam teprve pojedu? Logika majora Terazkyho :D
to je uplne jedno majore, proste idete v stope od auta alebo od coho to pricom vas z nej obcas vyhodi. chvilu to niekto skusal mimo vyjazdenej stopy ale velmi rychlo hoto prestalo bavit.
keby napadlo 20 cm snehu tak sa s tym ani nepohnes, mozno po rovinke, minimalny kopec a si bez sance.
nebyls dneska zas na kralicaku? od slona k pramenu jsem videl stopu tohoto vehiklu. ja maloval jinak. ;-)
Když tak vidím to foto. Fatbike = ideální odřezávač lavin :D
Byl jsem v pátek, na běžkách, ale na vrchol už bez běžek, super azúúúro, vrchol zase jenom pro sebe, paráda :o)
Případně další foto
Jinak myslím, že ta stopa tam byla od snowboardu
dyt pisu, ze ja maloval jinak. ;-) ta stopa je moje od lyzi, ale na ceste byly otisky tlustych gum, tak jsem si na tebe vzpomnel. ;-)
eeech sorry :o)
tak to jste meli nahore o dost lip nez ja dnes. mlha, vitr a samy kram uniwersalny skialpinisticky. ;-) jeden byl nality jak zok a padal tak casto, ze se mu ani nevyplatilo vstavat a jedne kramce uniwersalne to odfouklo pas tuleni. :-)
ja ja, vyšlo to, navíc nahoře ani noha, už po druhé se nám toto pošťestilo :o)
Odhad prodeje za letošek je prý okolo tisícovky, viz:
Tak to jsem mezi bikery čekal daleko více ovcí.
Neprijde mi to tak malo.
Nadšenci už to měli, takže tisícovka zblblejch mi přijde taky dost
Asi tak..
To je teprve začátek :D
Myslím, že to číslo nemá příliš dobrou vypovídací schopnost. Když totiž vezmu v úvahu kolik je z toho předváděček, kolik je z toho kol, které si prodejce vezme na krám, aby je mohl ukazovat ve výloze atd. Kolik koncových zákazníků si je nakonec opravdu koupí, to se odhaduje špatně. (možná, že nakonec skoro všechny, ale za jakou cenu?)
Odhaduji, že hodně z nás by si je ráda vyzkoušela, půjčila na víkend (možná dobrý tip pro půjčovny), ale že by se pravidelně, několik let po sobě prodávalo výrazně více než těch 1 000 ks, to si nemyslím. Na druhou stranu, je to alternativa hlavně na zimu a na sníh. To u nás v Praze ani nestojí za řeč, ale někde, kde se sníh drží déle, by to snad mohlo být zajímavé. Tož tak.
Přesně tak,až si pořídím chalupu na horách tak hned kupuji i fata,ale v Praze je to o ničem.
Nebo zjistíš že sníh je mnohem vhodnější médium k jiným radostem…
No právě, třeby ty běžky. Vyjde to určitě levněji a navíc je to pro cyklistu vítaná změna!
a navíc to není takovej voser jako na kole ve sněhu. Najezdil jsem toho dost na to, aby mě to otrávilo. Ideální podmínky je dost těžký vychytat
Pro mě prakticky neexistuje období na fatbika. Dokud to jde na bajku, jezdim na bajku (na příští zimu uvažuju že pořídím nějaké 29×2.5, řekněme Maxiss Minion :-) ). Jakmile už to v podhůří na bajku nejde a nejde to tamtéž aspoň na běžkách kamenačkách, na hřebeni Krušnejch už bývá sněhu dost. Ale půjčovnu fatbiků bych bral, jednou dvakrát za zimu to musí bejt super. Samozřejmě bez rozmr…í běžkařských stop (a tím myslím nejen vyfrézovanou stopu, ale i pruh na bruslo), protože to je od fat bikerů sprostý parazitování na běžkařský infrastruktuře. Když je tak super do půlmetrového prašanu, proč v něm nejezdí a s..ou se do stop?
Tady v okolí Liberce i Jablonce je v okolí spousta vyšlapaných cestiček od pěšáků, věřim že to jsou super sjezdy a výjezdy, tam by se to dalo využít
to asi jo, ale třeba udělat zajímavé traily dolekopcom někde u sjezdovky, lanovkou se vytáhneš nahoru a na fatbiku to svištíš dolů. Zkombinovat to s půjčovnou fatbiků.
A v létě tam pak udělat umělou sjezdovku na lyže a prkna
Na to by šla získat nějaká evropská dotace. Tenhle nápad ti ukradnu.
když bude poptávka, tak proč ne?
jj lidi jsou na to divný dost… dost stačí jak jsou zhuntovaný lyžařský střediska teď…
Na traily z kopce u lana bys nepotřeboval fatbike.
Těžko by člověk v historii cyklistiky hledal větší nesmysl, než je snowbike, takže i když si „okolo tisícovky“ překládám na max dvě stovky skutečně prodaných, furt si můžu ukroutit hlavu :-)))
Vidím to podobně, v zimě vyrazím když čas dovolí. Pláště 2,4 a dá se. Momentálně mám předek 2,4 a zadní 2,25. Předek hezky drží a zadní hezky odvaluje. Jezdil jsem na zadním rocket ron 2,4 ale velký rozdíl to není. V horších podmínkách nepomůže. Líbil by se mi racing ralph 2,35 jen nevím kde sehnat.
Na 29ce se jezdí ve sněhu o chlup lépe. Lépe drží a zadní kolo tolik neprokluzuje. Na 29ce jsem jezdil i převod 22–36.
Jinak mi 29 nějak nesedla. Vrátil jsem se na přerostlou 26.
Na bazaru je eden sumo :-)
Za 25, na netu je za 30. Nechme ty bazary trochu vyhnít :D
Tak mohu ho mít nové pod 25. Za tenhle kousek bych dal do 20.
+1
už ho tam nevidím. Nevím, jestli to bylo L-ko, taky ty jsou prý už nové k nesehnání (vyprodané). Cenu si to asi chvíli podrží nahoře
Na sněhu jezdím na obyčejném horalovi už 20 let. Tak už si těch pár roků než tlušťoši zaplní bazary počkám. Nemusím být všude první, co se vleče neuteče :D
V zimě to na kole smysl má, ale jen na zmrzlém povrchu nebo ledu. Víkendová Lysá na hřebech byla jako vždy parádní:)
A te%d si vezmi, že na lyžích je to vždycky zábavnější a parádnější :-)
Já na lyžích jezdím a vím o co jde, ale pochybuji že ty máš něco takového z kopce odzkoušeného:)
Máš pravdu. V životě jsem nejel na kole z kopce po sněhu a s integrálou. Tak hustej nejsem.
Nechápu proč srovnáváš lyže s tímto ježdění. Každému je jasné že lyže jsou na sníh vhodnější.Tohle je prostě jen jiná zábava.
Hrát beach vollejbal s medicinbalem taky určitě jde a věřím, že nějaké skupince by to mohlo připadat jako ohromná zábava. Většina ale dá přednost volejbalovému míči. Už mi rozumíš?
Nevím jestli to má smysl dále nějak vysvětlovat…takže naposledy se ti to pokusím přiblížit.
Mě šlo o ježdění z kopce na ledu a zmrzlém ušlápnutém sněhu s použitím doma upravených gum, které ti umožní 100% kontrolu na tomto povrchu. Tvé přirovnání s volejbalem a medicimbalem je naprosto mimo a jak jsem si myslel nic o tom ani netušíš, takže z mé strany to bude asi vše.
Však jo. Já ti na to opáčil, že na lyžích je to v tebou zmiňovaných podmínkách vždycky zábavnější. Taky bych mohl pokračovat v tvém stylu – třeba „když pořádně neumíš na lyžích nebo SNB, tak potom chápu, že ti to přijde nadmíru zábavné i na kole“, ale to bychom se zacyklili, tak na to kašlu.
Ne, napsal jsem že jsou lyže na sníh vhodnější ale nebylo to myšleno všeobecně. Na ledu se totiž lyžuje blbě a tam je potom tato sranda zábavnější.(A to mi lyžování na ledu přijde celkem zábavná a nedělá mi problém)
Už mi rozumíš?
Kdo to nezkusil,tomu to můžeš vysvětlovat jak dlouho chceš,my znalí na to nedáme dopustit :-)
Tak vysvětlovat tuhle zábavu bych si tady kolegovi nedovolil.Navíc je mi jasné že to není pro každého a to už jen pro své specifické podmínky, které jsou pro tohle ježdění potřeba.
Když ale někdo něco k něčemu přirovná a nemá žádnou zkušenost tak je to špatně…proto jsem hlavně reagoval.
Že tě někdo kdo leze na kopec s mačkama potká jak jedeš spokojeně dolů na kole a myslí si o tobě že jsi blázen jsem zvyklý:)
Neco pro ty, co vedi oc jde:-)A neni nutny ani fatbike. Pro pritomne rypaly, nejsem odpurce lyzovani. Kdyz je ale na vyber, tak proste tohle:http://www.youtube.com/watch… . Umistneni kamery si nevsimejte. Byl to krok spatnym smerem.
jaky je rozdiel medzi tymto a zjazdom po asfaltke?
pre rypalov – nejsom odporca jazdenia bikom po snehu, dokonca som to par krat robil a aj na fat biku.
Tak jezdil jsi opravdu s tím kolem na sněhu nebo nejezdil?
Nechci se nijak dotknout ježdění jako takového, jako odreagování si to dovedu představit. Spíš by mě zajímalo jestli sedí ten dashboard s rychlostí – protože to na pohled na tak vysokou rychlost nevypadá a míjet v tomhle na ulízaným sněhu ostatní s takovou pohodou mi přijde zvláštní… V jednom okamžiku to navíc dost ustřelí a nevypadá to že by tě to nějak rozhodilo.
Rychlost sedi ±5km/h srovnavano s VDO1+. Samozrejme, ze obcas to ustreli, ale to je vec zvyku. Rychlost v tom miste neni nijak rekordni, 60km/h se tam da jet bez problemu,ve spodni casti i vice.
Tak ve finále se to dá aplikovat na všecko… proč jezdit na horskáči když vedle vede silnice… pro honit míč po hřišti když to nedává smysl… pro lézt na skálu když se to dá obejít pěšky…
Souhlasím, ale přesnější by bylo, kdybys srovnával jízdu na biku po silnici s jízdou na silničce po silnici nebo kdyby ses optal proč lézt po skále bez kola, když to jde i s kolem na zádech.
Jezdíš na MTB i po asfaltu? Tam je totiž vhodnější silnička, je to větší zábava. Proč ze sebe tady neustále děláš idiota, roky a roky?:)
Už těsně po skončení lhůty, kdy je příspěvěk možné editovat ti došlo, cos napsal za kravinu, viď..
Nekdy si ten fatbike konecne pujc, at tu nemusis pusobit jak starej zapsklej paprda.
vždyť v praze už neni žádnej sníh… a asi už taky nebude
a tak trocha to hroti ale ja s nim v zasade docela suhlasim, fat bike je taka curina na par dni v roku ked su na to „idealne“ podmienky t.j. snehu je este malo aby sa dalo na lyze. ak je ho moc uz to nejde a ked neni vobec je to docela zbytocne aj ked niekoho to bavit moze.
Fatbike neni jen na snih. Diky obrovskemu gripu plastu na nem jdou jezdit vyborne i jine povrchy. Ale jak rikam, kdo nezkusil, nevi a jen vetsinou placa nesmysly.
jo! idealni treba na ceske plaze! :-)
Treba na ceske singly. Ale chapu, ze MTB hltace cyklostezek to neoslovi.
Mě už by to doma neprošlo ;) další kolo ;)… ale jinak ano své místo si najde… Půjčení mám domluveno tak jsem zvědav
Tak nejak. 6. kolo uz bych stejne neujezdil. Bydlet v Kokorine nebo nekde v Brdech a mit singly za domem, tak bych o nem uvazoval. Ted to mam kolem domu spis na cyklokrosku, takze je to jasne.
Souhlas právě já ve svém okolí toho taky mnoho nenajdu na tlusťocha a misto na parkování už taky nemám ;) Dětem se nějak věkem taky zvětšují ty kola ;)…
Na jaké singly konkrétně? Jezdil jsem s tím na Dolní Moravě, jezdil jsem s tím v Koutech, jezdil jsem s tím v Karlovicích, ale po pár jízdách jsem se rád vrátil na klasické kolo. Jako zpestření dobré, přesně jak píší nahoře, ale znovu bych na tom nejel.
Na jaké singly konkrétně? Jezdil jsem s tím na Dolní Moravě, jezdil jsem s tím v Koutech, jezdil jsem s tím v Karlovicích, ale po pár jízdách jsem se rád vrátil na klasické kolo. Jako zpestření dobré, přesně jak píší nahoře, ale znovu bych na tom nejel.
ale no tak…ja som na tom sedel to za prve. za druhe mi to az take uzasne neprislo. jak hovorim je to curina ale len dole kopcom inak je to imho pomerne tazkopadna mrcha. a ani dole tym kopcom to imho nema na fula aj ked grip to ma paradny. jak hovorim, na hrajkanie je to fajn iank imho nic. ale je to vec nazoru.
Ještě před marketingovou 29-er masírkou drtivá většina bikerů na B-F 29-er odmítala, že prý je neobratný, těžký a špatně akceleruje. Lepší adheze a průchodnost terénem než klasika nikoho nezajímaly. Že by se za pár let požadavky bikerů tak radikálně změnily a najednou jim vůbec nevadila ještě horší obratnost, ještě větší hmotnost a ještě horší akcelerace a naopak upřednosťňovali adhezi a průchodnost fatbiku? Je to možné. Bikeři jsou poslední dobou velmi tvárná skupina, marketingoví odborníci slaví úspěchy.
Mozna ze to ma takovy uspech, protoze je to 26ka. Jinak se tu bavime o zacatcich nejakeho typu kola. V zacatcich byly i 29ky tezke mrchy s blbou geometrii a neska se da bez vetsich problemu postavit 29" pod 10kg.
To už je věc vkusu a stylu jízdy každého bikera. Fatbika jsem několikrát zkoušel a na léto mi do jakéhokoliv terénu přijde ve všech ohledech lepší klasické horské kolo. Na můj styl jízdy. Ale jsou tady lidi, kteří jezdí fatbika celoročně. Na zimu bych ho taky bral, ale v mém případě opět jde o pár dní v roce a na to je to pro mě moc drahá hračka.
To je docela dobrý, že zrovna ty varuješ ostatní, aby se nestali zapšklými páprdy :-)
Ze ti to ale trvalo, nez jsi zas prisel na nejakou jedufku, co?
Kudy jezdíš v zimě nahoru? Šance-Kobylanka-Zimný?
Nahoru nejezdím ale tlačím od transformtoru po červené, tedy po stejné trase co jedu dolů.
Ono s těma gumama co tam mám, se jede do kopce dosti špatně:)
gumy cajk, jen slabý motor ;)
Jedna guma mi váží kolem 1600g, to zase taková pohoda fakt není:)
nějaký „samodomo“ tunning wetscreamů?
I na zmrzlém povrchu nebo ledu? Na kole obuju Schwalbe s hřeby, co obuješ na běžkách?
tys nikdy na lyzach nejel, ze? ;-)
Bohužel jel. Díky tomu mám k lyžím doživotní odpor …
Neni to tak těžké… ale spousta lidí má nějaké to trauma většinou z rodiny a svého dětství
Spíš bych to přirovnal k tomu když ochutnáš jídlo které je ti odporné, pochybuju, že ho budeš příště jíst.
Nesouhlasím, to přirovnání by spíš mělo znít takhle: Když ochutnáš za jiných okolností výtečné jídlo, ovšem tentokrát uvařené neschopným kuchařem, pochybuji že ho budeš příště jíst.
Na školním základkovém lyžáku jsme měl tak tragickou zkušenost s výukou klasické techniky, že jsem se k běžkám dostal na vážno v podstatě až začátkem vejšky. A k bruslení ještě o pár let pozdějc. V porovnání s MTB finančně naprosto nenáročný sport a jako kompenzace spolu s plaváním a během naprosto ideální.
Je to bohužel poměrně technický sport a když ho neumíš tak tě bavit nebude… stejně jako všecky ostatní.
Přesně, technika.
Vždycky když předjíždim ťapající rodinku ve sjezdových hadrech na běžkách se zoubky, říkám si jak mi to ale pěkně jede. Pak mě předjede dokonalou technikou šedivý šlachovitý stařík ve vyšisované bundě a řeknu si že mám před sebou ještě veeelký prostor k zlepšování. :-)
Možná máš pravdu ale nějak už nemám motivaci to měnit.
na běžkách je potřeba důkladně namazat… lyže zespoda a sebe zevnitř :D
Druhou část už mám zmáklou, ale u té první pořád bojuji :)
Já tomu furt nerozumim. Když se jede WRC na sněhu, tak maj kola co nejužší a u kol je to přesně obráceně. Jinak sem rád že si v zimě od kola odpočinu.
myslim, ze je to proto, ze auto je na ctyrech kolech, kdezto kolo jen na dvou – propadne se, proto ty desny balony, aby se tolik neborilo
Ty rally auta nebo WRC jezdí na udusaném zmrzlém sněhu nebo ledu, ne v hlubokém sněhu, gumy jsou s hroty…
Expediční auta na sněhové pláně mají taky doslova balony, určitě se pracuje i s tlakem v nich, vlastně stejně je to i na poušti…
Na kole mám schwalbe winter marathon (s hroty) a ideál je tvrdý sníh až led, pak je to mazec. V hlubším se dá jet pouze v případě, že mají podklad, pokud ne jsou úzké a končí…
Ještě mi slušně zabírají Hutchinson Toro, končí však s ledem…
Taky WRC speciály mají trochu jinej výkon a prohrabat se tou úzkou gumou na tvrdej podklad pro ně není problém.
porad musi byt splnen predpoklad, ze je snehu malo. ;-)
Tak zrovna tahle sobota byla na fatbike v Jizerkách super ! Krásný počasí, super sníh. Protože v prosluněný víkendy jsou Jizerky plný rozmazlenejch svátečních bruslařů, kteří si myslí, že hory jsou jen jejich tělocvična, a člověk je pak musí furt předjíždět, tak jsem volil trasy , vo kterejch nemaj ani páru. Za 6 hodin na kole jsem jich potkal tak 10. Bylo to jako návrat do dětství, před rok 1984, než začali těm lenochum upravovat trasy strojně. :-)
Dobře ty, ale bohužel kupodivu většina fatbajkerů jezdí právě po těch urolbovaných trasách pro lenochy… asi nemaj na to zajet si do hlubokáče.
Btw kolik jsi najel za těch 6 hodin?
a když to je zmrzlý na pevno jako včera v noci, tak zase nemůžou mimo magistrálu, protože to na ledový krustě nedrží :)
včera šlo chodit pěšky v lese jak to bylo umrzlý, stejně jsem je potkal nad Hřebínkem ve stopách.
Takže celý ježdění na fatu se smrskává na místa kde je to upravený rolbou at je prašan nebo krusta. To mi trochu připomíná komentáře u lyžování. ´dnes je stopa vymrzlá, to Lukášovi nesedí, on má radši když lehce sněží´ a týden na to ´dneska sněží, to Lukášovi moc nevyhovuje´…
S fatu se stává masovka, lidi to berou jako v létě cyklostezku. Tady na Olomoucku jedu na bajku cca 20 km do Šternberku a zpátky jedu terénem. Na stezce potkám desítky lidí na MTB. V lese je štěstí potkat jednoho.
Tak budou přispívat na úpravu stop stejně jako běžkaři,dostanou samolepku na řídítka a nebo hůlkou přes hřbet.).
v čr bys jim musel udělat i měřák jak se boří a podle toho pustit nebo nepustit na trať…
Tak ono se plánuje do budoucnosti podstatné rozšíření tratí se smíšeným provozem.
čoveče takhle malé na té fotce to vypadá, jako bys tam měl už ty dvacetdevítky :)
tento konflikt za chvilu skonci tym, ze nejaky chrt s nazorom podobnym tomu tvojmu dostane od bezkara co ma rameno jak ty stehno po papuli. opravnene. je to dost smutne ked si jedna zaujmova skupina mysli, ze na tu druhu treba ***** lebo su to aj tak len rozmazleni curaci. a tento tvoj nazor neni medzi bikermi nijak ojedinely(aj medzi mojimi ak nechcem povedat kamaratni tak znamymi bikermi). co by si povedal na to, keby som ked bude sneh tak akurat fajne roztopeny isiel prevetrat svoju novu yamahu wr250f hore dole niekde po rychlebkach ci ako sa to vola? imho ked nejaky rozmazleny biker potrebuje upravny a umelo udrziavany trail tak je aj tak len saso.
Koukám , že ironie a nadsázka některým lidem nic neříká. Po pěti letech na fatbike v Jizerkách docela dobře vím , jak se chovat, aby se tam vešli spokojeně všichni. Všim sis toho, že v postatě píšu, že přestože stav tratí umožňoval bezproblémovou jízdu na kole, bez jejich ničení, tak jsem raději šel jezdit jinam, jen proto, abych se mezi lyžaři nepletl ?
peace, nemusis to brat hned osobne ale bohzial to co ty nazyvas nadsazkou mnohi iny myslia vazne.
" tak jsem volil trasy, vo kterejch nemaj ani páru "
Kde je ten konflikt ???
keby som chcel slovickarit jak ty tak ked ich stretol 10 tak asi paru mali. ale o to nejde, ak nechapes alebo chapat nechces skoda debaty.
trocha trollingu pro lyžaře po ránu
text a video hned po startu mluvi za vse. ;-)
Začal som uvažovať o fatbiku a zapáčil sa mi Felt Double Double 30. Háčik je vo veľkosti rámu. Mám výšku 175 cm a rozkrok 80 cm, takže 16" rám je mimo hru. Lenže ďalšia veľkosť je 18,5" a tam je dåžka sedlovej rúrky až 470 mm a efektívna dåžka 610 mm. Môže mi sedieť 18,5" rám, alebo sa mám poobzerať po inej značke?
Proc je 16" mimo hru?
Sedlová rúrka 16" rámu má len 406 mm, čo sa mi už zdá strašne málo. Pozeral som aj fotografie 16" Felta a vyzerá to naozaj veľmi malé.
Osobne bych se toho nebal, pokud ti bude sedet delka.
Ty kola jsou dyky masivnosti proste vetsi, tak ti prijde kratka sedlova trubka.
Nedávno som bol vyskúšať toho Felta na predajni, ale iba 18,5" veľkosť. Zdalo sa mi to už príliš dlhé (efektívna dĺžka 610 mm). Na výšku by som to asi zniesol, sedlovku som mal vysunutú z rámu 19 cm (merané od zámku sedlovky po stred lyžín sedla). 16" rám nemám možnosť vyskúšať, ale keď porovnám geometriu Felta DD s fatbikom CUBE, tak tá 16-ka má podobné rozmery ako CUBE v 17-ke. Mám trochu obavy, aby mi vystačila sedlovka (350 mm). Na druhej strane tento biker vozí 16-ku a má výšku 173 cm. Máte ešte nejakú radu?
Raději si to vyzkoušej,všechny kola mám 19 palců,měřím 185cm a když jsem měl fatbike od spešlu 17 palců,tak mi sedl jak ulitý.
Ďakujem za rady a určite si to najprv vyskúšam. Ale nie je 16" na 175 cm výšky už trochu málo? Veľkosť rámu u fatbikov nezodpovedá klasickým bikom? Doteraz som mal 18" bike.
U fatbiku byvaji ramy obvykle nizsi, ale dost dlouhe. Je to kvuli standower – abys mel kdyz stojis a mas horni ramovku mezi nohama dost prostoru. Sedlovka 400mm to obvykle resi.
ukradeno z vedlejsiho vlakna, ale presny popis fatbiku – http://www.vitalmtb.com/…01/sspomer,2
hm, 58 sekunda presne vystihuje limity fatbiku. to je presne dovod preco som to po dvoch odskusaniach definitvne zavrhol aj ako zabavku z nudy.
Nevím, na co narážíš, ale na fatbiku jsem vyjel mnohem prudší stojky, víceméně vše, co jsem vyjel na klasického biku.
Hlavne s dostatkem prevodu na nem dik plastum vyjedes mnohem vic nez na klasice.
ano, kratke strme stojky hej, ale na nejake vacsie slapanie do kopca je to imho dost o nicom. cize aj trebars len tak pre srandu si vyslapapt nejaky vacsi kopec aby bola dolu sranda je aspon pre mna na fate dost utrpenie.
no zrovna minulej tejden,jsem jel na fatu z Benecka na Vrbatovu boudu a byla to parádní vyjíždka.A pěknej sjezdík na mísečky.
o víkendu na mongoosu?
jo
Než jet v našich podmínkách na lyže,tak raději fatbike,je to mnohem větší zábava,když lyže,tak alespň Chopok,když už né Alpy.
sak o tom sa nijak nehadam.
Tak už konečně vim k čemu to je :D
Doufám, že nikoho tady nenapadlo jezdit včera v 9 večer za rolbou po Jizerský magistrále…
Jen tak pro zajímavost, potkal jsem se s kolegou v práci. Na předku Bontrager XR4 Team Issue 2,35 , na zadku Kenda Nevegal 2,35.
Na podzim sem viděl fatbike v Hervisu asi za 13 000 (coz je max co bych byl ochotnej dát), ted už to maji jen rumuni:
http://www.hervis-sports.ro/…no/p/1868405
Nevíte jestli podobnou akci nechystá i jinej řetězec? :)
Co rakusaci? Precijen je to bliz.
Nj ale tabulka dostupných velikostí už je vyškrtaná. :(
Mas pravdu, tak to se omlouvam za zmateni, videl jsem tam velikosti, tak jsem to dal nezkousel.
Malá pozvánka na snowbikový závod na konci února :
2. ročník závodu snowbiků SNOWXRACE
Termín: 20.2.2016
Místo: Javorník na Šumavě
Více info zatím zde – https://www.facebook.com/…834732177207