• Schrama

    Je to dobrá volba?

    0 0
    • scret  

      no,nechtel bys napsat vic informaci??? treba jizdni styl,jakej preferujes,tvoji hmotnost atd.? pak ti muzu poradit!

      0 0
    • biker.rm  

      Co třeba C-scalpel…tak a teď mě tady na BF ukamenujete.....:-)

      0 0
      • Schrama  

        Čau! Jedná se mně o pohodovou jízdu. Fulla jsem zamítl. Chci „multifunkční“ kolo..Jezdil jsem 12 roků i s pevnou vidlou na Cr-Mo. Teď mám opět ocel a karbonovou sedlovku.(viz. moje foto). Jsem spíš turista. Moje váha 83kg. Důvod mojí úvahy: bolest zad …Dík

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud to chceš hlavně kvůli zádům a jsi spíš turista, tak nechápu, proč si zavrhnul fulla.

          0 0
        • scret  

          no pokud jsi turista,tak bych ti dneska fakt ten full doporucil asi vic…softail je obcas i na chrceni…kdyz si postavis krasnyho softaila,jako mam treba ja:) tak te to bude stat dneska jako slusne vybavenej full s kotoucema (viz. treba Canyon)

          0 0
        • biker.rm  

          Záleží kolik za něj chceš dát???? Celopér je spousta. Co se týče bolesti zad tak to možná nebude otřesy, ale špatným posedem na kole, ale to musíš vědět ty.Jezdil jsem 10 let HTéčka a můj poznatek ze scalpela? Je pohodlný a jede to jak HTéčko. S propedálem od foxu se dají dělat divy. Nejezdil jsem celopéro s větším zdvihem a propedálem, ale myslím si, že by to taky mohlo fungovat podle tvých požadavků. Další otázkou je jak už jsem uvedl nahoře kolik chceš investovat.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Daf  

          A co odpruzena sedlovka? Aspon neprijdes o tuhost ramu a efekt pruzeni bude asi podobny.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • MlokCZ  

      Složitý je to téměř jako full, funguje to téměř jako HT, k čemu to je? :-)

      0 0
      • scret  

        ale ale:)) je videt zes ho nikdy nemel…nechci teda vypadat ze tady brojim za softail a vsechno ostatni odsuzuju,ale softail je fakt zajimava volba…

        slozity to vubec neni,narocny na udrzbu jeste min,vahove je to krasny a jizdni vlastnosti hodne slusny…lepsi nez HT!

        Jinak kdyz uz bych si dneska koupil fulla,tak 120 nad kazdym kolem…100 je pro chrty a 80 je pro blazny:))) ktery chtej tezky „HT“ :))

        0 0
        • McBlacky  

          no a k čemu je pak 5–6 softail… dobrejch 80 lepší než šitovejch 120 imho

          0 0
          • scret  

            ale kterejch 80 je dneska dobrejch?:)) jinak mas pravdu ze i 120 se da zmrsit tak ze je to tvrdy jak prase:)

            softail je tak kolem 3cm,jo ted me ukamenujes:) ale vem v potaz ze je to tezky o jen kousek vic nez treba CRXo,je to pohodlny,bezu­drzbovy skoro jako HT a to je pro nekoho vyhoda…

            jak rikam ale nikdy to nebude full o 10 cislech…

            0 0
            • ...  

              len uvediem vahu soft tail ramu, ktory ma scret a momentalne uz aj ja. khs team st 2002 – 2,3kg v mojom pripade to uz ale moze byt ratane skor ako uchylka, proste som chcel ocel a trochu makksie ako ht no a pridruzila sa k tomu vyhodna cena (5500kc) a je doma. uz ho len nastrojit… nejazdim zavodne, ale ked som skusil fulla, tak mi to prislo take az priliz pohodlne.

              0 0
              • scret  

                ahoj,ja ho vazil na minciri v prodejne na dvou nezavislejch mistech a ukazal 2,1kg se sedl.objimkou…

                0 0
                • ...  

                  vazene na kuchynskej digitalnej vahe tescoma president, presnost na 1g. ukazala 2295g – vekost L. jedine ze by nevedela dobre vazit ak nema tazisko vazeneho predmetu presne v strede. skusim este raz

                  0 0
                • ...  

                  vazene na kuchynskej digitalnej vahe tescoma president, presnost na 1g. ukazala 2295g – vekost L. jedine ze by nevedela dobre vazit ak nema tazisko vazeneho predmetu presne v strede. skusim este raz

                  0 0
                  • scret  

                    hmm,to zni verohodne…tak nevim…ale kdyz jsem koukal i na ruzny stranky,tak bylo taky uvedeny 2,1kg… 2,3 mel kdysi muj Comp St…

                    0 0
                  • djano  

                    Presnost 1g – to uvadza vyrobca, v skutocnosti to bude iba udaj, ktory znamena ze to vazi na gramy. Ale presne asi velmi nie. Treba vyskusat kalibrovane zavazia. Raz som pozeral nejaky test kuchynskych vah a tam prave digitalne mali vacsiu odchylku ako rucickove, myslim ze to islo az do 10%.

                    0 0
                    • ...  

                      to mozes mat pravdu, ale ked som nieco doniesol z obchodu a len tak prevazil, tak to dost sedelo. ale odskusam. tak ci onak, aby sme neodbiehali uplne od temy – soft tail je skor pre nadsencov v tom smere a pre nahananie vahy to asi nebude. sam som na tom nejazdil este a som dost zvedavy. scret sa vsak vcelku pozitivne vyjadril, resp. vyhovuju mi tie vlastnosti, ktore by st malo poskytovat…

                      0 0
                      • scret  

                        jj,napsals to dobre,je to pro nadsence a ja jim urite jsem… nehlede na to ze to je krasnej ram a moc lidi ho nema… doufam ze ho neosadis nejak podobne jako mam ja:)

                        0 0
                      • poiko  

                        ten rám jsi koupil v 901 bikes? někdo tu zminoval, že jich tam měli hafo

                        0 0
                        • ...  

                          ano tam pred mesiacom, ale podla info to bol posledny vo velkosti L cize akoze 19"

                          0 0
        • MlokCZ  

          Byl to vtim. Dlouhodobě jsem softail nejezdil, ale chvíli jsem zkoušel Scalpela. Lepší než HT samozřejmě byl, ale jinak mě to dost zklamalo. Složitostí jsem myslel, že je tam stejně tlumič a čepy (takže je to složité opravdu téměř jako full). Náročnost na údržbu nemůžu moc posoudit, ale myslim, že to bude téměř stejný jako u fullu (není důvod, proč by to mělo být jednodušší). Váhově jsou na tom lehké chrtí fully téměř stejně.

          Prostě nevidím jediný důvod kupovat softail, vzal bych nějakého víc chrtího a lehkýho fulla aspoň 100/100.

          0 0
          • MlokCZ  

            A pokud to bude něco bez čepů, tak to už zase vůbec nefunguje.

            0 0
          • scret  

            no softail nema cepy! scalpel je full se zdvihem softailu:) akorat nema cep dole u „stredu“…proto brojim za to ze softaily jsou temer bezudrzbovy… co se tyce Scalpelu,me se docela libi,ikdyz jeho smysl za ty prachy dneska fakt vidim jenom na zavody…

            a u kteryho chrtiho fullu se dostanes u ramu vcetne tlumice na 2kg? jo,da se,ale za jaky prachy?!:(

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak dobře, Scalbel je takový sporný jestli to je full nebo softail. Je to něco mezi. Mě to přijde spíš jako softail.

              Na rovný 2kg i s tlumičem to zase ne, ale pod 2,5kg včetně tlumiče jsou i rámy se 120mm zdvihu (třeba Spectral od Canyonu). A kolem 2,6kg včetně tlumiče už je toho mraky.

              0 0
              • MlokCZ  

                A pokud se pak softaily chovají výrazně hůže než Scalpel, což pravděpodobně budou, když mají poloviční zdvih, tak už vůbec nechápu, na co jsou dobrý.

                0 0
                • scret  

                  mozna se asi nechapeme,ja beru v potaz softail treba KHS (prekvapive:)) ) a pak se bavime o Scalpelu… coz je cenove nekde uplne jinde… Je pravda ze pokud se veme softail treba od Litespeed nebo Dean,Morati apod. tak uz se dostavame na cenu min. 40tis. za ram a pak taky nevidim smysl nekoupit full…jedine z duvodu odlisnosti,faj­nsmekrovstvi… to je pak asi stejnej duvod,jako mit titanovyho fulla…

                  0 0
                • scret  

                  a pokud vemu fakt ze KHS Team softail stoji cca 12tis…ted se daj sehnat i za pulku,tak ti nemusim znova zduraznovat vsechny klady softailu,kdyz k nim pribude jeste nizka cena!

                  a treba pujcoval jsem si od kamose Cuba,tusim AMSko?(RUMcajse)no proste to co mas taky,a od fulla ja osobne treba cekam vetsi pohodli… samozrejme zalezi na nastaveni tlumice a na tlumici samotnym,ale vazime cca stejne a fakt to pohodli jsem tam marne hledal… prosim neber to utok jako ze ti hanim Cuba,to vubec,jen proste na to mame oba odlisny pohledy…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    V pohodě, já se hanění rozhodně nebojím. Hodně záleží u AMSka na tlumiči, se swingerem je méně pohodlné než s MC 3.R a taky strašně záleží jak to měl nastavené. A u AMSka stačí rozdíl 5–10psi (aspoň u MC 3.R tlumiče) a je tam strašný rozdíl. Co ho jezdím od půlky sezony s větším sagem (a tedy menším tlakem), tak je pohodlný slušně (v rámci zdvihu). Pokud se zase více nafoukal, tak je to raketa, ale pohodlí se opravdu s malinko větším nafoukáním rychle ztrácí.

                    A o něco větší pohodlí čekám taky, proto přecházím na vyšší zdvih.

                    S cenou máš samozřejmě pravdu, tam u softailu není problém koupit samotný rám jako u fullu.

                    0 0
                    • scret  

                      :) jo to mas pravdu,RUM ma se swingrem a ikdyz mel uplne vyfoukly SPV tak to porad na muj vkus nebylo ono… s tim MCeckem to muze bejt lepsi…

                      do ceho jdes? nekde jsem cetl ze jdes do stejnyho akorat 125zdvihu,to je tusim PRO?

                      myslel jsem zes tu cca pred pul rokem psal ze jdes do Sterea nebo jak se to jmenuje…nebyl? nebo jdes nakonec radsi do osvedcenyho systemu akorat s vetsim zdvihem?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        AMS 125 www.cube-bikes.de/…d_12327_.htm

                        Už jsem si vyzkoušel, že 125mm lineárního zdvihu je pro mě akorát (testoval jsem větší zdvihy a už to na mě nebylo a taky u kol s větším zdvihem téměř neexistuje lehké kolo + hodně lineární zadní stavba, což potřebuju). Stavba je stejně lineární jako u současného AMSka, ale RP23 v 200mm verzi je méně progresivní než MC 3.R ve 165mm verzi, takže ve výsledku bude progresivita ještě o chlup menší.

                        O Stereu jsem uvažoval, ale pak ho vyloučil, má jiný průběh zadní stavby, který se mě líbí méně, dále se mi nelíbí umístění tlumiče a ani nabízené osazení se mi tak nelíbí (u AMS 125 se v jedné variantě trefili 100% do osazení jaké chci, na výměnu budou pouze řídítka).

                        0 0
                        • scret  

                          a to AMSko 100 si nechas?:) nebo pujde z domu?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nechám, jednak bude na občasně trasy, kdy hrozí víc silnice a jednak jako záložní kolo. Nesnášim, když přes léto nemůžu kvůli technickému problému jezdit. A taky jsem na podzim prodal silničku, takže zůstávám u svojich dvou kol, co jsem měl doma vždy.

                            0 0
                            • scret  

                              tyjo,asi penize nechybej:)) to PROcko te taky vyjde minimalne tak na 60 ne?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já ho koupil loni hodně zvláštně. Normální doporučená cena byla 74k, což bych za něj nedal a vzal bych už loni Canyona. Pak jsem se ale tady v Plzni přišel podívat do krámku, kde Cuby vedou a měl tam to moje kolo na krámu s tím, že na spodní rámový trubce je cca 0,5mm promáčklina od převozu (já bych si jí sám ani nevšim). Záruka na rám zůstala 5let a za tu v podstatě kosmetickou vadu byla sleva 20tis. Za 54tis. už to bylo přijatelný. Takže to v tu chvíli vyřešilo moje dilema, zda 100mm zdvihu nebo více a kolo jsem hned vzal.

                                Modely 07 trošku zlevnily, takže AMS 125 doporučená cena byla 69tis. (v té dražší výbavě s Talasem a DT kolama a K24, což jsem chtěl) a na předobjednávku v říjnu byla sleva 10%, takže bude stát 62tis (to už je konkureční cena i pro Canyona ESko, který se mi tak nelíbilo, na mě zbytečně těžké a chtěl jsem zkusit osazení s ORO, ne J7).

                                Prachy nějak akorát byly (i když ještě doplácíme poslední zbytky úvěrů), protože kromě kol do ničeho více neinvestuju a bydlíme ve vlastním a zatím nemáme děti, takže ideální pro finanční situaci.

                                0 0
            • vlk  

              Jako všichni tu hledáte supr rámy, co se jen tak nezlomí a takovéto namáhání materiálu u softtailu nikkomu nevadí. By mě zajímala průměrná životnost nějakého softailu.

              0 0
              • Jenda  

                KHS davaj zaruku 25 let na praskliny na zadni stavbe, mysleno unavove lomy od pruzeni, driv ti praskne ram nekde jinde

                0 0
    • McBlacky  

      dneska je to imho kravina. 80 zdvih je lepší než softail.

      0 0
      • scret  

        no ale fuj!:)
        vetsinou 80 zdvihu je dneska silne chrti a vyumelkovany ruznejma SPV a propedalama a stejne to je tvrdy! a tezky a ma to cepy atd.:)

        0 0
        • Schrama  

          Při pohledu na tohoto DEANa se mně to taky nejeví jako kravina:-) si6.mtb-news.de/fotos/da­ta/500/P4150159­.JPG

          0 0
        • McBlacky  

          extralite by šlo ne? :)

          0 0
        • McBlacky  

          no jasně že 80 je chrtí a softail není chrtí?

          0 0
          • Schrama  

            Rád bych jezdil i delší trasy. A to nejen lesem po náročnějším terénu. Hledal jsem vždy kompromis (odpružený sedlovky, pláště, představce atd atd…). Víc kol mně přijde luxus, kterej nevyužiju. Nebudu přece přemýšlet, kudy ten den pojedu: jestli víc po silnici,zpevněné cestě nebo jen terénem na fulla. Toto se snažím nějak vyřešit…to, jestli to je chrtí nebo ne, mě nezajímá:-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Já jsem na svojem fullu taky odjezdil např. 3 etapy v Chorvatsku na dovolené, které byly úplně celé po asfaltu a dalo se v pohodě. Jen se omezí tlumič (floodgate, propedal, …) a případně se sem tam zamkne vidlice v delších stoupáních, když jdu ze sedla a jede to jak HT. Cokoliv s menším zdvihem je podle mě škoda kupovat (když tě nezajímá, jestli je to chrtí kvůli závodům).

              Já osobně bych volil při ježdění více po silnici, tzn. třeba 40%, pokud by to bylo ke 100%, tak je lepší silnička :-), přesně kolo jaké teď jezdím. A pokud bych plánoval převážně terény (a to nemusí být žádná brutální), tak bych vzal větší zdvih (120–130).

              0 0
            • scret  

              to ja oproti „Mlokovi“ bych zase asi pro tvuj jizdni styl doporucil fakt klidne fulla,ale tak kolem 100mm,to na dnesni dobu neni nijak moc,da se na tom v klidu jezdit celej den,i pripadne chrtit taky…

              fakt je otazka kolik do toho chces vrazit! kvalitni full za 10tis. i s tlumicem nesezenes,softail jo (KHS)

              0 0
              • MlokCZ  

                Proč oproti mě? Vždyť mu primárně doporučuju to samý (tedy 100mm), ten větší zdvih jen v případě, že by chtěl jezdit téměř výhradně v terénu.

                0 0
              • Schrama  

                To je právě ono! Já jsem chtěl minulej rok fulla od Voodoo. Nakonec mám radost z MARINA. Mám rád oceláče a než dát 60tis za fulla, tak si myslím, že je lepší to dát za rám DEAN a přeskládat to. Názorů ostatních si ale cením. V každým prípadě keždej jezdí něco jinýho a každej má jiný zkušenosti, že?!!?Jo a KHS jsem chtěl taky. Díval jsem se po něm tak před třema rokama…Už jsem myslel, že se nedělá!

                0 0
                • MlokCZ  

                  U fulla se dá i za míň. Za 41tis. máš Canyona XC4, který by požadavky splňoval myslím taky výborně.

                  0 0
                  • scret  

                    Jj,toho ma ted „kacacka“ a vypada fakt slusne a vybava je za ty prachy uplne bezkonkurencni…za malo penez,hafo muziky!

                    0 0
                    • Schrama  

                      Tak dík borci za názory!!!!!!!!!!

                      0 0
                      • scret  

                        nemas za co:) snad jsme ti nejak pomohli…

                        Jinak kdybs chtel nejaky info na KHS softaily mrkni do Recenzi nebo mi napis na mejl…

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Já ho měl možnost projet o víkendu a taky se mi moc líbil. Jen ta Reba opět vypadá moc progresivní stejně jako dualair 06, ale pokud se minimálně přehodí na 115 + se bude jezdit s větším sagem nebo lépe nechá poladit u Milana tak to bude super. Ale někomu to může sedět, kamarád se rozhodne po zvýšení zdvihu a až ji přeměříme. Možná si ji ale nechá jak je progresivnější, dá jen větší sag (on dost skáče, takže s větším sagem už u něj bude využití zdvihu slušný).

                      0 0
            • McBlacky  

              ještě to tady nepadlo, myslím na to ale od začátku. Jestli netrpíš nouzí o penízky tak bych být tebou šel do Spešlu Epic.

              0 0
              • Schrama  

                Znám, ale nejel jsem na tom. Uvažuju výhledově. Zatím mám, co mám…Stejně bych šel jen po nějakým rámu, zbytek bych tam mrsknul z toho co mám nebo co se zrovna na e-shopech najde:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jen poznámka k tomu samotnému rámu. To se finančně vůbec nevyplatí, vždy je mnohem lepší koupit komplet a případně buď prodat celé staré kolo nebo jen některé součástky z nového. Extrémně je to vidět právě třeba u Canyonu XC4, kde samotný rám s tlumičem stojí 3/4 ceny kompletu.

                  0 0
    • BB  

      Není to dobrá volba. Možná kdysi, ale dnes jsou fully lehčí než bývaly, funkčnější než bývaly a odolnější než bývaly. Takže softtail tak trochu ve smyslu lehčí, funkční a spolehlivé náhrady fullu ztratil smysl.

      0 0
      • bam  

        Taky si myslim, dneska je spousta rychlejch a lehkejch fullu 100/100 ktery budou na druhou stranu i nesrovnatelne pohodlnejsi nez softail.

        0 0
    • patman  

      nekolik osobnich postrehu. ST jezdim asi rok pred tim jsem jezdil pouze HT a zkusenosti s fullem bych nazval platonicke. co se tyka me tak spis bujuji s kopcem smerem nahoru nez dolu, mam rad tvrdy zaber pedalu a mam problem s ovladacimi prvky pruzeni, s byvalou vidlici se mi casto stavalo, ze jsem se sjizdel zkopec se zamcenou etou,nastesti diky memu stylu jizdy se mi nepodarilo te marusce ublizit. kdyz jsem ten ram kupoval tak jsem take vahal jestli bych nesel do fullu, konkretne GT, ale nakonec rozhodlo, ze jsem ten ram vzdycky chtel ale nikdy na nej nemel. Prechodem na ST se pohodli zvysilo, prestali me bolet zada, frekvence udrzby se nezvysila,tady ale nevim co udela nova vidlice :-),odezva na zaber pedalu stejna jako u HT a nemusim kvuli tomu nic prestavovat na tlumici ,do kopce to jede lip a z kopce jezdim porad stejne pomalu :-). Abych to uzavrel ST neni nahrada fullu a jako trida asi vymira, ale memu pojeti bikingu vyhovuje , tim ale nevylucuji, ze si jednou neporidim full :-)

      0 0
      • Schrama  

        patmanovi: Vidím to stejně…myslím, že ve tvým případě je full krokem zpět:-). K tomu Morati není co dodat…

        0 0
    • Mamut  

      Giant NRS je tvrdy asi dost a v sucastnosti sa vo vypredajoch da zohnat za velmi rozumne prachy. Napriek tomu v sedle po rozbitej ceste je asi vyrazne lepsi ako ST.

      0 0
    • mastihuba  

      mě přijde soft taky jako vyhozený peníze. Když pořídíš lehčí FS tak to neznamená že bys musel jezdit jen hard core terén a sjezdy na hraně. Na HT mi přijde na modré že letím jak raketa a na FS si připadnu jak šnek, nicméně nahoře jsou časy +/- stejný. To co přibereš na váze se ti vrátí na pohodlí. Ze začátku ti přijde že furt někde ztrácíš energii, ale na to si časem zvykneš a záda ti poděkují. Příští víkend až se mi vrátí kolo ze servisu mužem vyrazit a mužeš to vyzkoušet.

      0 0
      • jakub  

        v nicku mas nadherny pejsky… to jsou tvi???

        0 0
        • mastihuba  

          ono je to takový zamotaný, ale vod podzimu se starám o fenku po mé levé ruce a brácha si vychovává jejího syna vpravo.

          0 0
    •  

      Máme rádi zvířata!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.