• Baba-Ji

    Stala se mně „zajímavá“ věc.

    Jdu takhle před týdnem nocí domu z večírku v takových –10°C, vedle kola, , kecám se známým. Po čtvrt hodině koukám, vidle bez tlaku, z poloviny ve zdvihu a to jen kolo vedu vedle sebe. Ale je hodně kosa, říkám si, že to bude tím. Když zkouším propružit, je slyšet nějaké cvakání/klapání, asi v levé noze. Pokládám to za klapání pístku mezi pozitivkou a negativkou, jak je to zpomalené tím mrazem.

    Týden jsem na kolo nešáh, ale zběžným pohledem jsem jen čeknul, že v pokojové teplotě je vidle zase „v normálním stavu“.

    Včera jsem se jal vidli promazat a koukám, vidle je vytažená úplně na max, ještě tak o 1 – 1,5cm víc, než je default, takže teď jako by vidle měla nějakých 195mm zdvihu :D. Zkouším propružit a chování taky není OK. Začátek jde ztuha a pak se vidle chová spíš až skoro degresivně. Při návratu ze zdvihu to ve vidli pěkně kovově zazvoní.

    Zkoušel jsem vidli vyfouknout, nafouknout, rúzně s ní propružovat, ale žádná změna. Když vidli foukám, stačí v podstatě malý tlak a už je zase vytažená na ±195mm.

    Moje teorie je, že se buď přilepil pístek přepouštějící vzduch do negativky, nebo se tím mrazem nějak poškodil ten pístek, nebo jeho pružinka. Ještě mně napadlo, že v pístku třeba zamrzl olej, nějak se seškrábal a teď je někde v SA netěsnost.

    Takže teď pravděpodobně mám echt SoloAir jen s jednou „sólo“ komorou bez negativky :D.

    Ještě jsem vidli neměl čas rozebrat, tak jsem zvědavý.

    Stalo se někomu něco podobného?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zdeno1  

      stalo,ale na marune 55 2008…

      0 0
    • deekay  

      Nastesti nestalo, ale co je ted chladneji tak se muj soloair nechova taky rekl bych idealne.

      Asi objednam kit tesneni a pres svatky to vymenim, plus rovnou zkusim neco narvat do vzduchovy komory abych ji zprogresivnil.

      0 0
      • Baba-Ji  

        ja ted pri chladnejsich dnech vzdycky akorat prifouknu, ceknu SAGy a jedu, teda jel jsem…

        0 0
      • Baba-Ji  

        ono se totiz chladem vzduch smrstuje, takze pak je v komorach mensi tlak, nez za teplejsiho pocasi ;)

        …nic jineho by se tam nemelo dit, krom tuhnuti oleju

        0 0
      • soap  

        sem přemýšlel to nějak utěsnit ať to nepropouští do negativky,třeba pistek jak fox nebo epicon,určitě by to bylo progresivnější

        těsnění stačí poměřit a koupit třeba v Komě

        0 0
        • deekay  

          pro me je jednodussi objednat si celej kit

          http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

          a vymenit to cely, kdyz uz do toho polezu, nez to rozdelavat 2× nebo nechavat rozdelane.

          A jak bys nafoukal negativku, kdyz bys to utesnil?

          Ja spis uvazoval o predelani na pruzinovou negativku.

          0 0
          • soap  

            nefoukal,tak jak u jinych jednoduchých vzduchovek

            pokud si teda rozumíme

            0 0
            • deekay  

              No asi nerozumime, ale uznavam, ze dnes jsem odrana extra natvrdlej :D

              Jednoduchy vzduchovky maj prave pruzinovu negativku ne? Nebo je to dual air s dvema ventilkama.

              0 0
            • fousek  

              U jednoduchych vzduchovek je negativni pruzina. Nic jednoduzsiho nemuze fungovat.

              0 0
    • Baba-Ji  

      Takze problem vyresen, ten netkvel v nefunkcni negativce, ale v tom, ze mne vlit vzduch ze SA do spodni nohy. Zjistil jsem to v momente, kdy jsem chtel skrz tu spodní maznici vypustit olej. Nasledoval mohutny olejo-trysk speneneho natlakovaneho oleje, takze jsem si hned po novem roce pekne namoril parkety.

      Dal uz jsem vidli nerozebiral, jen doplnil oleje, nafoukal a vypada,ze je vse cajk.

      Vzduch se do spodni nohy asi dostal kolem tesneni, ktere se smrstilo mrazem.

      0 0
      • kubad  

        jj počítej že to asi přijde zase, bude to chtít vyměnit těsnění

        0 0
        • Baba-Ji  

          jj, tak trochu s tím počítám

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Josef Šimon  

        Smrštilo se těsnění vlivem mrazu –10°, to snad ne… :-D Si nedovedu představit, jak by jinak fungovala veškerá hydraulická technika ve strojích, zařízeních atd…Spíš to těsnění bude mít již vše za sebou a výměna je nutná.

        0 0
        • tonik666  

          Nesmrší se asi, ale ztvrdne a ztratí část svých těsnících vlastností, ne?.

          Fox píše, že vidle spolehlivě fungují do +6 Celsia, což bude taková jejich bezpečnostní hranice, kdy by se nemělo nic pokazit. Takže ve větší zimě s tím jezdit jde, ale nemusí to fungovat na 100%, protože to není do zimy konstruované.

          Hydraulika ve strojích nejspíš je.

          0 0
        • Georrge  

          ale smrští :) stejně jako se smrští i věci které má těsnit takže vznikne ještě větší mezera :) no a pokud už je těsnění vyběhané, tak tu mezeru nezaplní jak by mělo a už to utíká :) funkční těsnění tam je namačkané tak, aby těsnilo i v zimě :) mě na vidli taky těsnění netěsnilo, ale po oteplení zase těsnilo normálně.

          0 0
      • gazman  

        No a je to, zlatý vzduch, co kdybys měl coil a praskla by ti pružina, pravděpodobnost nebude moc rozdílná a náklady na opravu vyšší v řádech stovek procent:-)

        0 0
        • Georrge  

          taková pružina zapíchnutá v bradě taky nebude moc fajn :)

          0 0
        • Atilla  

          No když si nekoupíš foxu, tak ti pružina jen tak nepraskne.

          0 0
          • gazman  

            No jenom jestli, to jsou dohady.

            0 0
            • Atilla  

              Co znám, tak komu praskla pružina měli Fox Ti pružiny a pak jedna před 10 lety u manitou. Jinak jsem se s tím nesetkal a ani o tom neslyšel.

              0 0
              • mr.antik  

                v každým případě, kde nic není, nemůže nic prasknout :-)

                0 0
                • gazman  

                  Tak.

                  0 0
                • goofy  

                  A ani pruzit :o))) viz Baba-ji

                  Proste kazde ma svoje plus i minus, a kazdy si musi vybrat to svoje… ;o)

                  0 0
                  • gazman  

                    Mě to nic pruží velmi slušně už tři roky:-)

                    0 0
                    • goofy  

                      Vsak jasne. Nektere vzduchovky jsou na tom hodne dobre, ale myslim, ze to moje neco uz tez par let docela obstojne funguje :o)

                      0 0
                      • gazman  

                        No tak vidíš jak si to hezky pochopil. Takže, teď jsme se vlastně dostali k tomu, že je obojí funkčně v pohodě a vzduchovky jsou lepší v podstatě jen váhově;-))))

                        0 0
                        • goofy  

                          No tak nektere urcite, a nektere jsou chodem nic moc, ale to i s pruzinovkama, takze proste treba vybirat a u urcitych typu vidli bych sahnul zase po pruzine ;o)

                          0 0
              • gazman  

                Slyšel neslyšel, jedna paní povídala…

                0 0
    • Atilla  

      Jsem tak rád, že mám pružinu:)

      0 0
    • antuch  

      tohle je trochu off topic, ale podělím se zase se svým zážitkem. Po cca půl hodině jízdy v 5 pod nulou mipřestala zamykat letošní Reba RL…během jízdy totálně zpomalená, zamknout nešla ( pop lock fungoval, ale bylo to, jakoby bylo povolený lanko nebo nedostatek oleje), tak sem se rozhodl jí kuchnout ( pač sem to tipoval na olej protečený do vnitřních nohou) a vidle po ohřátí na pokojovou teplotu zase fachala bez problémů. Trošku mě to zaskočilo, pač to je můj 4. RS s dualairem a MC a nic takovýho se mi předtím nestalo…:-)

      0 0
      • gazman  

        Jaké šťávy jsou v té vidli nalité víš?

        0 0
      • goofy  

        Nemas tam vodu misto oleje? :-) Ale asi to bude olej, ktery se ne zrovna dobre pere s niskou teplotou. Prituhnou vsechny, ale zeby az tak?

        0 0
        • antuch  

          každou vidli, kterou koupím, okamžitě rozebírám a dolívám olej do vnitřních nohou,nikdy tam z výroby nebyl předepsaný objem. Používám na to tlumičový olej od castrolu. Uvnitř patrony pak je původní olej (najeto tak 1000km). Já spíš nechápum to,že vidle najednou přestala zamykat a trochu v ní při propružení lupalo. Podle mých zkušeností to přesně odpovídá protečení tlumícího oleje do vnitřních nohou. No a druhý den vše zase OK. Jako ta Reba je hodně očesaná, ale až takle, to sem nečekal:-/

          0 0
          • fousek  

            Jestli lejes olej do vnitrnich misto do vnejsich, tak problem muze byt zde:-) 2. ja bych do vnejsich nohou lil spis mazaci olej, protoze tam ma ten olej mazat vnitrni nohy a ne tlumit. Pokud mazaci olej nemesis sezonne leto/zima tak bych tam lil olej s velkym teplotnim rozsahem, neco ve smyslu 15W50–60.

            Jediny co me napada u tveho problemu je to, ze se celej umelohmotnej spalek MC se zimou malinko smrsknul a proste prepousteci ventil nebyl domacklej, tim by mohl i kapku klapat, ale netusim proc by se to melo dit jen u jedinyho kusu.

            0 0
            • antuch  

              jenže já tenhle olej používám už pěkně dlouho a nikdy předtím se mi tohle nestalo. Samozřejmě mě to zpomalení chodu tolik netrápí, přeci jen bylo pod nulou. Spíš mě zarazil chod MC, na které jsem opravdu ještě nesáhl. Celkově mě reba 2012 moc nepotěšila, snad jen svou váhou. Jsou to maličkosti, ale nasr.lo mě už třeba jen to, že po cca 2 měsících ježdění se na vnitřních nohách dělají těsna nad gufery malé kruhové oděry (právě způsobéné častým zamykáním a chodem cca 1–1,5cm). Na druhou stranu nepočítám s velkou životností ani co se týká váhy. Při zdvihu 120mm mi váží stejně jako předchozí SID team:-)

              0 0
    • Horvy  

      Mě se to taky stalo v zimě, když jsem sedl na kolo tak se mi vidlice úplně propadla, tak jsem jezdil tréninky na zamčený vidli. A v létě v pohodě. Byla to Marzochci MX pro Lo 2008. Teď tam mám SIDa a ten to nedělá. :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.