Stala se mně „zajímavá“ věc.
Jdu takhle před týdnem nocí domu z večírku v takových –10°C, vedle kola, , kecám se známým. Po čtvrt hodině koukám, vidle bez tlaku, z poloviny ve zdvihu a to jen kolo vedu vedle sebe. Ale je hodně kosa, říkám si, že to bude tím. Když zkouším propružit, je slyšet nějaké cvakání/klapání, asi v levé noze. Pokládám to za klapání pístku mezi pozitivkou a negativkou, jak je to zpomalené tím mrazem.
Týden jsem na kolo nešáh, ale zběžným pohledem jsem jen čeknul, že v pokojové teplotě je vidle zase „v normálním stavu“.
Včera jsem se jal vidli promazat a koukám, vidle je vytažená úplně na max, ještě tak o 1 – 1,5cm víc, než je default, takže teď jako by vidle měla nějakých 195mm zdvihu :D. Zkouším propružit a chování taky není OK. Začátek jde ztuha a pak se vidle chová spíš až skoro degresivně. Při návratu ze zdvihu to ve vidli pěkně kovově zazvoní.
Zkoušel jsem vidli vyfouknout, nafouknout, rúzně s ní propružovat, ale žádná změna. Když vidli foukám, stačí v podstatě malý tlak a už je zase vytažená na ±195mm.
Moje teorie je, že se buď přilepil pístek přepouštějící vzduch do negativky, nebo se tím mrazem nějak poškodil ten pístek, nebo jeho pružinka. Ještě mně napadlo, že v pístku třeba zamrzl olej, nějak se seškrábal a teď je někde v SA netěsnost.
Takže teď pravděpodobně mám echt SoloAir jen s jednou „sólo“ komorou bez negativky :D.
Ještě jsem vidli neměl čas rozebrat, tak jsem zvědavý.
Stalo se někomu něco podobného?