Současné řešení přepravy kol vlakem

249 nepřečtených
  • SikiCZ

    Pěkný den přeji. Zajímám se současným řešením transportu kol ve vlacích, konkrétně těch závěsných háků/držáků a vzhledem k tomu, že s kolem ve vlaku moc často necestuji, zajímaly by mě vaše názory, zkušenosti či připomínky k současné problematice – tj. jestli nenastávají nějaké problémy s uchycením (např. kvůli velikosti rámu, kol, šířky ráfku, pláště), poškození kol (např. oděru ráfku, rámu, řidítek), uvolnění z držáku (popř. pádu kola), nevhodné velikosti mezi jednotlivými držáky (vzájemná kolize kol) či nedostatečný průchod kolem kol, nebo i v souvislostech s doplňky kol (např. nosiče, světla..). Za všechny informace předem děkuji.

    0 0
    • oddie  

      City Elephant – své kolo do držáku vůbec nedám (2,0×27,5"), max dětská. Rychlík s povinnou rezevací, 6 držáků – tam jo, ale 6 kol zároveň ani omylem.

      0 0
    • Martin  

      Rozestupy mezi háky jsou fakt malé, gravela se 46mm řídítky tam dám, aniž bych moc zavazel ostatním, ale když jsou vedle dvě MTB, tak je to pak rebus.

      Když občas vezu bajka, tak s je to s plášti 29×2.1 tak hodně natěsno, 2.3 už bude taky rebus. Přijde mi, že se počítá hlavně s přepravou krosových kol.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Singlespeed  

      Tříčlánkový Regiopanter ř. 640 u dveří jeden hák, dost nevhodně umístěn, blbě se to věší, klepe to následně do přehazovačky a zavazí to ostatním cestujícím. Starý panťák ř. 460 naopak super, odstraněna první dvousedačka z každé strany středních dveří a kolo se ani nemusí věšet, jen opřít a zabrzdit gumičkou na brzdové páce (gumčka na řídítkách na přidržení brzdové páky v zabrzděné poloze by měla být základní výbavou vlakového cyklisty).

      1 0
      • Kanec  

        Taky máte pocit, že ty staré předělané vagóny jsou pro ta kola na přepravu lepší? Kor když se sejde více kolařů a druhů kol.

        0 0
      • Martin  

        Sranda byla v motoráčku Olomouc – Bruntál. Já gravel, kamarád lehkonohého bajka s oldschool úzkými řídítky na 2" užovkách, do háků jsme se poskládat nemohli, lidi nadávali, že tam zavazí kola… sranda.

        0 0
        • Kanec  

          Také tam v sezoně jezdím a vím přesně o čem mluvíš. ;-) Kdysi s horákem 29 a teď jsem měl zkušenost s gravelem.

          0 0
        • JDF  

          Jo, podobná situace v motoráčku do Náchoda… :)

          0 0
          • Kanec  

            :-) A kde a co měli zadarmo? Tvl. To je žrádlo.

            0 0
          • Romancero  

            no někdy to chce taky trochu přemýšlet a vybírat ty správné časy na přepravu a nejezdit ve špičce…

            Já mám s přepravou dobré zkušenosti (na dráze),ale asi právě proto, že si vybírám spoje „mimo špičku“

            Bohužel děs a hrůza jsou cyklobusy do Orl. hor! Tak omlácené kolo jsme dlouho neměl (rozbité úchyty na přívěsném vleku) a tak neochotné a protivné řidiče jsem také dlouho neviděl! Zpětně jsme se dozvědě, že mají hodně nízké platy a jezdí tam neradi…

            0 0
        • l-e-t-o  

          Jezdím celkem často s kolem vlakem. EC relativně v pohodě, na hák si je může věšet sám. Jinde mají ten vagon pro zavazadla, kde jsem se ještě nesetkal, že bych měl nějak dojebané kolo od toho, jak to tam průvodčí skládá (asi jsem měl štěstí). Masakr je občas v těch starých motoráčcích. Například Lipová Lázně – Žulová, když jezdím do Rychleb. Tam jezdí jen jeden malý červený vagónek a už se mi stalo, že průvodčí vzal kola jen třeba tři kola a dalším řekl, že už se tam nevejdou.

          0 0
          • Singlespeed  

            Na RS je lepší jet přímo z nádraží Lipová lázně na kole a nekodrcat se zbytečně motorákem zvaným přiléhavě „Skleník“ nebo taky „Šukafon“ :-). Až na vrch Wiesnera/začátek Tajemného je to jen 8 km, takže než dojedeš šukafónem do Žulové, už jsi z Lipové lázní dávno v terénu :-).

            0 0
            • l-e-t-o  

              s 15 kilovou krosnou na zádech se mi tahle jízda přes kopec úplně nelíbí :) Stačí asfaltka ze Žulové do Černé Vody ;)

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      City Elephant bez šance na pověsení horskýho kola nebo silničky s vysokejma ráfkama. Držáky blízko, kola se drcaj o sebe, kola na krajních držácích zasahují do prostoru okolo dveří.

      Klasickej rychlíkovej vagon s rezervovanym místem pro kola a cyklisty to samý.

      „Náhrada city elephantu“ – několik 2 podlažních vagonů, klasická rychlíková lokomotiva a řídící vagon (kde je místo na kola). Tam se i horský kolo pověsit dá, pláště až asi 2,6–2,8" se tam bezproblému vejdou, držáky dostatečně vysoko aby i větší kolo s dlouhou geometrií viselo a nestálo na zadnim. Ale kola se o sebe melou taky, může tam být blbý průchod okolo buňky s WC a hlavně celý tenhle vagón je vysoký, podlaha je aspoň o metr výš než perón = kolo nahoru a dolu.

      S jinejma sem posledních několik let nejel, tak nevím.

      Uvolnění a pád kola jsem nikdy nezažil ani když to cuká na výhybkách, držáky mívaj gumovou ochranu, ráfek to nepoškrábe, maximálně si neopatrností urveš ventilek když to pověsíš za něj. Nosiče a světla si myslim že už to nijak neomezí, největšim limitem jsou ty ráfky/pláště a pak šířka řídítek.

      Když je málo cestujících, neni problém kolo nechat opřený buď v místě pro ty kola nebo i v prostoru hlavních dveří. Pokud neni moc lidí, průvodčí to neřeší, pokud je ultra narváno, průvodčí to taky neřeší. :)

      0 0
      • kejda  

        Jezdím Vysočinou z Brna do Žďáru a kolo sedne do držáku naprosto perfektně. Pláště 2,5 a rodle 800. Ale pravdou jest, že tam většinou jsou max dvě kola.

        0 0
    • JDF  

      Ja kdyz to zavesuju na haky, tak diky 78 cm riditkum zaberu zakonite dve mista a navic musim vybirat ty haky, co maji tu spodni cast mensi, protoze do te delsi narazi prehazovacka. Kdyz to jde, snazim se veseni vyhnout – predevsim kvuli tomu, ze nekteri jedinci si zamanou, ze tam to sve kolo vedle meho dostanou a pak jsou schopni ho pri tom domlatit. V nejakem rychliku na slovensko jinak byl jeden minivyklenek s haky tusim na 4 kola. Nebyt toho, ze mel kamarad maly kolo s uzkymi riditky, tak jsme tam narvali jen dve a to jeste dost s obtizemi, protoze tam nebyl vubec zadny prostor pro manipulaci. Nehlede na to, ze moje riditka zasahovala do prostoru automaticky otviranych dveri, ktere se tak musely deaktivovat… :)

      0 0
      • Kanec  

        No to je ale děs toto.

        0 0
        • JDF  

          Ještě větší děs jsem letos zažil po přestupu do vlaku na Karlštejn… :D

          0 0
          • novas752  

            Tak tyhle spoje jsou zvlášť ve špičkách nebo o víkendech ráno a k večeru labužnickej zážitek. A to to jezdí každých 10 minut až půl hodiny.

            0 0
            • JDF  

              Jo, byl jsem dost zaskočen. Byl to čtvrtek, ale prázdninový, takže solidní soda. Byl to třídenní solo bikepacking trip a chtěl jsem se vyhnout startu přímo z Prahy. Nakonec jsem si říkal, že bych raději nějak přežil vyjetí z Prahy než přepravu v tom vlaku ke Karlštejnu… :)

              0 0
              • novas752  

                Tak příště vyjet brzy ráno, před 7–8h jsou ty vlaky jedoucí směrem z města úplně prázdný.

                0 0
                • JDF  

                  Ja do Prahy jel z Brna snad tim nejdrivejsim vlakem a stejne to nepomohlo… :)

                  0 0
    • JDF  

      Ještě jeden zážitek z letošního dubna.

      0 0
      • Tulipanek666  

        Tyvole, tak takhle kdyby na me nekdo nahodil skodolibej usmev a snazil se pacit za riditka, tak dostane hned po tlame. To jsou fakt kreteni ty lidi obcas na ktere se narazi. V metru toho mam taky spousta zazitku.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • JDF  

      Jinak cestování s kolem teď bude ještě zábavnější po tom, co se v krajích postupně zavádí to, že si musíš koupit jízdenku integrovaného systému namísto jízdenky ČD. Tzn. jízdenku/místenku pro kolo dopředu nekoupíš.

      0 0
      • Martin  

        No představa, že bych jel vlakem do Jedovnic na traily, mě dvakrát netěší. Zlaté auto :)

        0 0
        • JDF  

          Do tak blízkého okolí naštěstí vlakem nejezdím. :) Do Jedovnic ze Slatiny dojedu v pohodě na kole. :D

          Ale pořád je dost míst, kde už člověk rád ten vlak využije a tak to teď budou komplikace. Na druhou stranu letos jsem jezdil vždycky mezi více kraji a tam se nic nemění.

          0 0
          • Martin  

            Jo, ty je máš za rohem :)

            0 0
        • CzechJoker  

          Do Jedovnic jezdí vlak? Od kdy?

          0 0
          • Martin  

            No dobře, do nejbližší větší civilizace a dál po svých :)

            0 0
      • RapMan  

        „Jinak cestování s kolem teď bude ještě zábavnější po tom, co se v krajích postupně zavádí to, že si musíš koupit jízdenku integrovaného systému namísto jízdenky ČD. Tzn. jízdenku/místenku pro kolo dopředu nekoupíš.“

        Prosím více info, to mě zajímá. Když jedu s kolem vlakem na trase Zdice – Příbram, pro sebe platím lístek přes aplikaci PID lítačka za 24Kč. Ale v té aplikaci nejde koupit lístek na kolo, a nejsem si jistej, jestli v aplikaci ČD jde zase koupit lístek jen pro kolo. Pokud bych v aplikaci ČD kupoval lístek i pro mě, tak by stál 53Kč místo těch 24Kč…

        0 0
        • Jezevec70  

          Za kolo může zaplatit bez přirážky ve vlaku u průvodčího.

          To v jihomoravském kraji to bude horší. Tam v rámci kraje bude platit jen jjízdenka IDSJMK. A pokud se nic nezmění, tak za kolo si musíš koupit stejnou jízdenku jako pro sebe. Takže například z Břeclavi do Znojma bude stát kolo 71,–Kč (teď s ČD 40) a z Břeclavi do Šumné dokonce 86,–. (teď 40,–).

          0 0
          • Martin  

            Je důležité motivovat lidi, aby jezdili víc vlakem a méně autem.

            0 0
            • Jezevec70  

              Přesně tak. A to tam vymysleli ještě lepší vychytávku:

              Zrušili asi 2/3 pokladen, a když nebudeš mít lístek, tak na dvou páteřních linkách smíš nastoupit do vlaku jen do dveří (vagonu) označeném zeleným pruhem, kde by se měl zdržovat průvodčí, který ti lístek prodá. Pokud nastoupíš do jiného vagonu, jsi automaticky černý pasažér a dostaneš pokutu.

              1 0
              • Martin  

                Četl jsem a klepal si na čelo.

                0 0
              • JDF  

                Tak aby to byl vagon s misty pro kola… :))

                0 0
                • Martin  

                  Chjo, četl jsem „vegan“

                  0 0
                  • kejda  

                    klíííd :)

                    0 0
                    • Pavel  

                      Dostal jsem hlad a chuť na maso.. :-)

                      0 0
                      •  

                        Ja na brukev .

                        0 0
                        • Pavel  

                          Zas mám hlad.

                          Dal bych si kus nějakého býložravce..

                          0 0
                          •  

                            Na osu ;).

                            0 0
                            • Pavel  

                              Takovou úpravu masa neznám. To je jak?

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              •  

                                Osou jsem myslel vosu, ta je bylozravec ;)

                                0 0
                                • Pavel  

                                  Vosa je býložravec?!

                                  0 0
                                  •  

                                    Nejsem hmyzolog ale vyrazovaci cestou bych rekl, ze jo :). Treba nam to dilema, nejaky mistni odbornik osvetli.

                                    0 0
                                    • LM  

                                      Zajímavé:

                                      Vosa obecná se živí převážně nektarem, pochutná si však i na sladkém ovoci nebo limonádě. Důležitou složku jejich potravy tvoří i kapičky sladké šťávy, které vylučují larvy výměnou za donesenou kořist. Tato šťáva někdy obsahuje i trávící enzymy, které umožní trávení kořisti i dělnicím.

                                      Larvy vosy obecné se živí živočišnou potravou, jsou ovšem plně závislé na dělnicích. Ty vyrážejí každý den na lov kořisti, nejčastěji much a různého malého hmyzu, které usmrcují kusadly (občas použijí i žihadlo). Přiživují se i na mršinách.

                                      0 0
                                      •  

                                        Tak je to jasne, vsechno je jinak. Danke !

                                        0 0
              • Pavel  

                Už se těším na ty hádky. :-)

                0 0
              • Japhy  

                Dráhy jsou stejně jen taková novodobá hospoda Na mýtince, jen ve větším měřítku. U mě už se jim zadařilo, do vlaku jen v případě intoxikace alkoholem či lehkými drogami, případně v očekávání výše uvedeného na zpáteční cestě.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • petrx  

            V JMK kraji jde koupit 24h jízdenka na kolo pro všechny zóny za 70 kč, takže kupovat dráž může jen neznalý.

            0 0
            • JDF  

              A jde koupit online? Nejde. Totálně na ***** systém.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • petrx  

                Jde v Poseidonu, v létě to dost často využívám s 24h jízdenkou pro sebe, jelikož se dá na ni jet z Brna až do Myjavy.

                0 0
                • JDF  

                  Jestli jsem dobře pochopil ten systém, tak musíš v té debilní aplikaci koupit dvě jízdenky za sebou – jednou s vybranou položkou Sleva: základní a podruhé s vybranou položkou Sleva: jízdní kolo. Cena mi vyšla stejná v obou případech.

                  Pokud jde o tu celodenní jízdenku pro kolo, tak jsem v aplikaci nepřišel na to, jak ji tam koupit. Napsal jsem zkusmo hledání Brno – Myjava a pro kolo to nabízí jízdenku za 78 Kč – v detailu této jízdenky vidím platnost pro všechny zóny, ale ne na 24 hodin (pouze na 3 hodiny).

                  A poslední věc – nákup jízdenky pro kolo na Poseidonu ti nikde nezaručí rezervaci místa pro kolo, tak jako to u mnoha vlaků šlo u ČD.

                  0 0
                  • Jezevec70  

                    Tak záleží, jestli vlak rezervaci umožňuje. U osobních a spěšných (platí kraje), to většinou nejde.

                    0 0
                  • petrx  

                    Ano je třeba koupit 2 jízdenky zvlášť, nachází se to v sekci rychlé jízdenky a ve slevě zvolíš jízdní kolo a na konci seznamu je 24h kolo všechny zóny za 70kč. (K ní si obvykle kupuji levnější jizdenku 24h mimo Brno – Mám šalinkartu) Každá jízdenka má svůj unikátní čárový kód takže při kontrole je nutno ukázat průvodčímu oba čárové kódy, což je sice trochu opruz ale funguje to. Jinak rezervace u idsjmk krom regiojetu není možná.

                    0 0
                    • Anatol J.  

                      Pokud jedete na krátkou vzdálenost (do 4 zón), kupte si jednorázovou základní jízdenku IDS JMK, která stojí stejně jako jízdenka pro dospělého.

                      Pokud jedete na větší vzdálenost jednorázově, kupte si jednorázovou základní jízdenku IDS JMK s platností všechny zóny/180 minut za 35 Kč.

                      Pokud jedete na větší vzdálenost nebo celodenní výlet, kupte si jízdenku pro jízdní kolo na 24 hodin za 70 Kč.

                      Čili jedná se o slevnění oproti tarifu ČD.....(kde třeba Brno – Vlára vycházelo na víc než 35 Kč)

                      https://www.idsjmk.cz/…ava-kol.html

                      0 0
                      • Jezevec70  

                        Vlára je v jihomoravském kraji? :-D

                        0 0
                      • petrx  

                        Tak jelikož jezdím vlakem celkem pravidelně, tak už mám tarify celkem vychytaný a časové jízdenky pro daný úsek na kolo zvlášť umožňuje vybrat už i aplikace. Jo a o víkendu a svátcích jízdenku na kolo u 24h+ jízdného není třeba dokupovat, jelikož je zahrnuta v ceně té celodenní jízdenky jako náhrada za druhého dospělého zdarma dle podmínek IDSJMK.

                        0 0
            • Jezevec70  

              Máš pravdu. Měl jsem za to, že stojí 99,–. Ale i tak je to výrazné zdražení o 75%.

              0 0
    • novas752  

      A vtipný jsou taky ceny, hlavně ve spojení s vládníma slevama pro studenty a důchodce.

      Předem koupená jízdenka s povinnou rezervací místa pro kolo = já jedu za 27Kč, kolo jede za 50. :)

      Nebo i normální tarif když jede člověk jen pár km aby se třeba „dostrčil“ z Radotína do Prahy na Smíchov. Dospělý za 23, kolo fix za 30. :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • JendaH  

        Kdysi šlo jezdit po Praze (po Radotín, Zbraslav a myslím že Uhříněves) s kolem vlakem s PID lístkem za 24, pokud nemáš nějaký problém používat PID lístky. Ale už jsem to několik let nedělal a jezdím po vlastní ose, tak nevím, jestli se to nezměnilo.

        0 0
        • novas752  

          Jo, pořád to jde. Po trati na Beroun až do Radotína, po pravém břehu Vltavy až na Zbraslav. A platí to i na open card což vychází na směšných 10Kč na den. V metru je kolo zadarmo a jde využít i některý tramvajový úseky směrem do kopce, ale to jsem zatim nevyužil.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Slavik  

        Radotin – Smíchov v rámci PID je přeprava kol zdarma…

        :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • SloM  

      Zkušenosti z cesty z Chorvatska.

      Chorvatsko-Slovinsko: viz foto. Prostoru spousta. půl vagonu vyhrazena pouze pro kola. Držáky tak půl metru od sebe, možná víc.Jediná chyba je, že se tam kolo dost pohybuje ze strany na stranu.

      Slovinsko-Rakousko.: Modernější vlak i vozy. Vždy jedno místo pro kola hned u dveří za řadou jednosedadel. Dá se připoutat vestavěným bezpečnostním pásem – celkem šikovná věc. Je vždycky nutná rezervace. Občas se asi stane, že na tom místě jsou kufry (sám jsem tak jednou jel s kufrem a nebyl jsem sám, kdo ho tam nechával)

      Rakousko-ČR: na asi dvoumetrové délce snad 6 držáků. Něco hrozného. Byl jsem první, takže jsem zaparkoval v pohodě, ale poté přistoupili další 3 s kolama a to byl šílený tetris. Trvalo dlouho než se vůbec dostali se všemi koly do vlaku a ještě potom za jízdy to tam cpali.

      ČR: chytl jsem vlak s vozem pro přepravu cestujících na vozíku nebo tak něco. Držáky dost blízko u sebe a pro své kolo jsem mohl využít jen ty vyšší. Ale nebylo tam žádné další kolo..

      0 0
      • Singlespeed  

        Francie, trať Nice – Digne les Bains, z motoráčku nás okamžitě s koly vyhodili…

        0 0
    • Kanec  

      Menší OT ale souvisí to s přepravou. Nechal si někdo vézt kola s Flix Busem? Jak mají ty nosiče venku vzadu na autobuse? Šli byste např. do přepravy Pha-Hamburk? Předpokládám, že nám ta kola pod bus nedají, když bude hodně zavazadel.

      0 0
      • novas752  

        Do toho bych osobně nešel.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • figur  

        Do Hamburku jedině vlakem, za 7 h, stojany nejlepší jaký jsem zažil. Kolo je v nich jen šikmo, zadní na podlaze, přední lehce zdvihnutý a zakleslý, bez pohybu. Jel jsem to vícekrát. Do Rakouska Railjetem taky dobrý, sice háky ale místa dost. Nejhorší je tzv. úschova kola, to si s tím dělají co chtějí – jednou a už už nikdy. Ani tu hadici na háku neměli. A pak výluky. Hlavně takový, který měly skončit, ale protože to SŽDC nestihlo, tak je prostě výluka dál. To si koupíš 2 měsíce předem včasnou Evropu včetně všech místenek, protože výluka měla skončit před odjezdem. A pak vymejšlíš, co s tím. Zažil jsem to při cestě do Mnichova a řešil to přes centr. dispečink ČD. Naštěstí s dobrým koncem. Přistavili autobus jen pro mě…

        0 0
      • oddie  

        Já, ale jel jsem jen do Liberce. Přijel bus bez nosiče a malem mě kleplo… Prej se mu nosič rozbil. Kolo mi dal dolů, být nás víc, nevim, jak by to řešil.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • n_bye  

      Jenom pro pobavení a porovnání.

      Rumunsko z Brašova do Segešváru.

      Ty vrata se nezavřeli celou cestu a v půlce se hodinu stálo, páč spadnul pantograf a nešel nahodit. Byla to ta nejekonomičtější třída, chtěli sme vidět kolorit a tak sme ho dostali 

      0 0
      • Davidakta  

        Nemáš nějaký report a víc fotek?

        0 0
        • n_bye  

          Hele nejsem moc psavec a je to offtopic. Jestli chceš něco vědět piš SZ a jo fotek je tuna.

          0 0
      • makaltom  

        před loni mám podobnou zkušenost. V rychlíku (pravda jel asi 4 hodiny ne víc jak 50 km/h) se za jízdy otevřeli dveře. Ještě že jsem měl kolo k madlu připoutané zámkem jinak by kola vyjela ven z vlaku. Mimo to, během jízdy větev vysklila okno v našem vagonu.

        Ještě jedna zkušenost z roku 2010 a následně podruhé z roku 2017.

        Koupíte si v Rumunsku lístek na vlak do Prahy spolu s kolem. Vše pobíhá v pořádku jen na Maďarské hranice, kdy vám po změně průvodčích Maďar začne tvrdit, že Rumunské lístky pro kola neplatí. V roce 2010 jsme to řešili úplatky, ale když po změně průvodčích v Budapešti chtěli více jak 50E tak jsme odmítli zaplatit a následovalo vyhození v vlaku.

        V roce 2017 kdy poučeni jsme při nákupu lístku výslovně požadovali lístek pro kolo až do Prahy nám ho paní za přepážkou prodala zvlášť. Přeste nás čekal v Budapešti výstup a 13000 forintů pokuta. Psal jsem stížnosti na všechny strany, ale Rumuni hází chybu na Maďary a Maďaři na Rumuni. ČD – toto nezajímá.

        0 0
        • n_bye  

          Hustý. Oni se obecně nemají v lásce. Historie. Možná to v tom hraje roli. Ty naše dveře byly otevřený schválně. Jinak bychom v tom vlaku asi chcípli. K zalknutí. Když se jelo přes železnej most to byl punk, neuvěřitelnej ran­dál

          Jó a lístky sme kupovali až ve vlaku. U rumunskejch drah prostě nikdo neumí anglicky a z automatu na nádraží to člověk nedostane.

          0 0
        • Anatol J.  

          úplně zbytečný starosti. Mezinárodní lístek koupený kdekoli na mezinárodsní kase v TCV tarifu stojí 12.-euro …klidně třeba Praha – Davos…takže naprosto zbytečný nervy.....

          0 0
      • CzechJoker  

        Odkud znám toho v modrém na druhé fotce?

        0 0
    • embi  

      Do CityElephantu se mi Mondraker nevleze na vysku od podlahy ke stropu:-)

      Taky jsem se jednou do vlaku proste nedostal – zrovna se demonstrovalo proti AB.

      0 0
    •  

      Je ti doufam jasne, ze se z tve jizdy vlakem stava docasny éčkař !

      ;)

      0 1
      • novas752  

        Nestává. Buď to jede na šťávu ze sítě, nikoliv z baterky. A nebo na naftu.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ratel  

      Ono by možná stačilo, kdyby ve vlacích ty háky nebyly stejně vysoko, ale na střídačku s rozdílem tak 15 cm, Mám to takto doma a šířku řídítek nemusím řešit a mohou být blíž u sebe, Ale zase řeším pořadí zavěšování :-(

      Ve Francii v TR – regionalni vlaky – maji mista pro kola bez haku, jenom s takovou operkou u zdi a se samonavijecim pasem pro pripoutani. Prijde mi to skladnejsi, ale ne pro nekoho kdo je citlivy na oděrky laku.

      0 0
      • Martin  

        V těch vlacích, kterými jezdím já (směr Břeclav nebo Brutnál) jsou háky právě na střídačku s výškovým rozdílem. I tak je to často tetris.

        0 0
    • Mereck  

      Jezdím de facto každý víkend tak 2 až 4 spoje s kolem různými vlaky a nikdy žádný problém. Vše funguje, netřeba se ničeho bát. Jediné, co nefunguje, jsou háky v CityElephantech. Tam stavím kolo na zem.

      0 0
      • petrx  

        Záleží čím kdo jede, u starých souprav a u rychlíků není problém(pominu-li horší nástup), ale u osobáků regiopanter/re­giospider, se dá vetšinou kolo jen opřít o stěnu vagonu, takže je potřeba jej mít stále na očích aby při prudkém brždění nespadlo a nejhorší je to u Bdmtee281 (přezdívaných Honeckrova pomsta), tam jde kola pouze opřít v chodbě o stěnu, přičemž zavazí dveřím, takže jej nejde nechat bez dozoru.

        0 0
        • Singlespeed  

          Aby kolo při brzdění vlaku nespadlo, vozí vlakoví cyklisté gumičku na řídítkách. Opřeš kolo, brzdovou páku chytneš gumičkou, čímž kolo zabrzdíš a nehne s ním ani jaderný výbuch.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jIrI___  

          Proti tomu spadnutí při brzdění stačí zabrzdit zadní kolo. Kvůli tomu v baťůžku nepřetržitě vozím gumičku do vlasů, byť vlasů mám už jen zbytky :)

          0 0
          • kejda  

            Já nemám žádný, tak bych asi vypadal mírně komicky. Nicméně ta gumička je více než dobrý nápad.

            0 0
    • torst  

      Jezdím vlkem celkem často, ale vždy zůstanu s kolem opřeným na chodbičce. Mě ty háky principem odpuzujou, jako že to kurrví ráfek. Drncání, brždění. Asi blbost, ale mě to věšení prostě vadí. Totéž pozemní stojany. Když tam zasunu přední kolo a celej bicykl je v rovnováze, prosím. Ale pak do něj vrazí nějakej pošuk a ráfek jde zase do kopru. Možná jsem paranoik.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • cibi  

        ehm, ráfek musí odolávat silám odpovídajícím naloženému kolu, takže hmotnost prázdného kola pověšeného na háku je „muška“ (ano, sila působí jinde)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
    • Anatol J.  

      Jinak taková zajímavost, ať není někdo zaskočen, kam až Rakousko dotáhlo ad absurdum boj o ochranu přírody. Vlaky osobní přepravují libovolná kola, avšak dálková doprava výslovně obsluhovaná spoji Railjet (což je ovšem 95% dálkové dopravy) přepravují výslovně pouze silniční, trek a city kola, nikoliv HORSKÁ !!!! (Legálně, dle rakouských SPPO, že tam někdo něco propašuje je věc jiná) Horská kola jsou přijímána jen do vlaků EC na základě rezervace předem. Ovšem těch EC/IC je velmi velmi málo..... Takže prostě podpora jízdy do Alp.....takže mnohem lepší řešení na trip třeba do švýcarska je to vzít Bavorskem…a je to nakonec i levnější (třeba Praha – Davos se dá jet za 860.- + 12e kolo + dvě místenky.....)

      0 0
      • Vilém  

        PHA – Davos za 860,–? To jsou krasny ceny. Kdyz vzpomenu kolik mi napalili za cestu z Brna kousek za drazdany :(

        0 0
        • Anatol J.  

          To je právě ta chyba, že jste koupil „kousek“ za Drážďany. Pravděpodobně to byla nějaká malá ves mimo body Akčních cen (jen velká města) tudíž se vyplácí to zlomit ve velkých uzlech, případně koupit až do uzlu „ZA“ a vystoupit dříve.

          0 0
      • Vilém  

        Jeste se zeptam, jak se te ceny da dosahnout? Kdyz si to natukam do eshopu CD, tak mi to vyjde asi o 3000,– drazsi.

        0 0
        • pepek  

          Anatol má asi režijku :-)

          0 0
        • Slavik  

          Vidím nejlevnější za 1750,–, asi má FIPku…

          0 0
        • Anatol J.  

          Nesmíte věřit všemu, co je na eshopu cd.cz. ČD nemají smlouvy s SBB, tudíž od něm.hranic dále se to počítá dle jednotného TCV tarifu, Takže je potřeba to rozpůlit s ohledem na pásmové ceny v eshopech. Samozřejmě 860.- je nejnižší možná cena – akční kupovaná dopředu. Tedy:

          Praha – Mnichov přes Domažlice za 1 osobu se dá pořídit za 350.-Kč.

          Dále na německém eshopu bahn.de se dá pořídit akční včasná jízdenka Mnichov – Davos (nebo St. Moritz a okolí) za 19,90eur. Tedy hrubým kurzem 26kč/eur se doberete k ceně celkem 860Kč (350Kč + 19eur). Z Mnichova jsou v akčních cenách EC přes St. Margareten, zde se přestoupí na Os směr Ladquart/Chur a Davos.

          Cena platí při jedné osobě. Pokud by jelo více osob a případně z Mnichova ještě někam dál byly ochotny jet „ne-EC“ vrstvou, tak se to dá ještě slevnit použitím BayernTicketu, případně dle relace Bayern-Boehmen Ticketu.

          PS: žádnou režijku nemám a nikdy jsem neměl

          0 0
          • nksh  

            Asi neco delam blbe, ale nejlevnejsi pro 2 do Davosu jsem nasel za 177 E. Ty akcni ceny jsou podle me omezeny vekem.

            0 0
            • Slavik  

              Asi hledat neumíš. Potvrzuji: Praha – Mnichov 350,–Kč, Mnichov-Davos 18,90 €, věk 40+

              1 0
              • nksh  

                A kdyz zaskrntes prepravu kola tak ti to neco ve sleve najde? :)

                0 0
                • Anatol J.  

                  Kolo se kupuje zásadně samostatně !! Samostatně to eshop neumí. V eshopu je možno koupit samostatné místenky.

                  0 0
                  • Anatol J.  

                    Doplňuji sám sebe. Samostatná místenka se týkala přepravy do Německa ! (Přeprava cz-de). Místenku de-ch třeba koupit na kase !

                    0 0
                • Slavik  

                  Najde, ale „Odstavná místa pro kola obsazena“ :-)

                  0 0
                  • Anatol J.  

                    U kterého spoje konkrétně a na kdy? (Bývá tam 30 denní předprodej)

                    0 0
                    • Slavik  

                      Nevím, dával jsem 14dní+

                      0 0
                      • Anatol J.  

                        Fakt by se pak musel řešit konkrétní případ. Je i možné že je tam nějaký blok přes zimu (obdobně jako tam má u nás Leo, že prostě systém nepředpokládá, že by v zimě jel někdo s kolem, tak to mají bloklé.....)

                        Kdyby bylo nejhůř, dá se kombinovat i jinými vlaky..... Docela to tam jezdí. Nebo bych se optal. Ale to je příliš široká množina k řešení nyní. Když tak mi pak napiš třeba do SZ

                        0 0
                  • Anatol J.  

                    Na kdy jsi to chtěl? Teď jsem zkusil náhodně vybraný vlak a normálně mi to vydalo místenku… 3 eura… vůz 259 místo 27+kolo,.....

                    0 0
                  • Anatol J.  

                    Tak jsem to zjišťoval, e-shop bahn neumí vydat mezinárodní lístek na kolo přes CH hranici , místenku je tedy třeba koupit v kase.

                    0 0
            • Anatol J.  

              Jsou to akční ceny , takže je potřeba vždy to kupovat s předstihem !!! (Kdo to zkusí dnes na dnešek, tak se to samozřejmě nenajde…) PS – kde jste to hledal, že máte cenu takto v kupě? Je potřeba to rozdělit, jak píšu, v tom je ten vtip.

              0 0
            • Anatol J.  

              Nejsou. Mám už též trochu víc let :-) Takže mohly by být levnější, pro děti.....

              0 0
          • embi  

            Zni to jako ze autem je to levnejsi, rychlejsi a nakoneci pohodlnejsi:) Ty vlaky stojej fakt za vyliz prdel vsude.

            0 0
            • Anatol J.  

              Tak nejpohodlnější a nejlevnější je sedět doma na gauči. Praktický zdarma a s plným pohodlím 

              0 0
        • Anatol J.  

          ,

          0 0
        • Anatol J.  

          .omyl

          0 0
      • Slavik  

        Máš odkaz na ty SPPO?

        Našle jsem jen na OEBB jen

        We will reserve a space for your bicycle (length x width x height: 185 × 60 × 110 cm max., 28 inch wheels max.) in the ICE 228.

        0 0
        • Anatol J.  

          Fahrräder, die unsere Standardmaße überschreiten (Länge über 185 cm, Höhe über 110 cm, Breite über 60 cm, Reifengröße ab 29 Zoll, Reifenbreite mehr als 4,2 cm sowie ein Maximalgewicht von 30 kg) bzw. Tandems, Liegeräder und Fahrradanhänger können nur in speziellen Gepäckabteilen transportiert werden. Dafür sind Reservierungen online bzw. über die ÖBB App nicht möglich.

          Přeloženo – neznám žádný MTB, který by měl kola užší jak 4,2 cm , bez ohledu na průměr...... (smysluplný MTB začíná tak u 50 ať nežeru). A to ještě dnes 90% horáků jsou 29"

          Dále „speziellen Gepäckabteilen“ = pouze oddíly ve vozech řady D a ty jsou jen a pouze na EC/IC vlacích (a to ještě ne všech).

          0 0
          • Slavik  

            Asi bych nešířil paniku se 4 mi vykřičníky. Nikde se tam nevyskytuje nikoliv HORSKÁ !!!!

            Manželka má normálně 27.5. Šířka řídítek je u dnešní většiny kol přes 60cm. Toto je jen proti opravdovým speciálům např. jako snow/tandem kola apod. Do našich vlaků do stojanů se taky někde normální 29" nevejdou a nikdo z toho nedělá trauma – a jestli se nějakej cestující najde, tak je de*il, protože příště už nepojede.

            Nechal jsem si zkusmo vystavit mezinárodní lístek do Hallstatu s AT RailJet + kolo a normálně byl vystaven bez omezujících podmínek (za lístek přes 400,–+místenka pro kolo 325kč).

            0 0
            • Anatol J.  

              To není panika. To jsou prostě oficiální podmínky přepravy.....takže až nějaký debil si bude dokazovat své ego a velikost úřadu (a najdou se tací) tak vás prostě je schopný vyhodit…a k tomu plně po právu (bo podmínky). A není pravda žýe nejsou uvedeny. Na každém lístku v eshopu je to přímo uvedeno, takže se nelze vymlozuvat.....

              Mě je jasný, že to asi řešit až tak nikdo nebude, ale i u nás jsem zažil extra případ, která by nejradši volala policajty…

              PS: zrovna třeba FAT na to jak vypadá jde pověsit dobře…tou dírou v ráfcích…mnohem menší trabl než s 29" která se nevejde na výšku.....

              0 0
            • Anatol J.  

              U nás je pojem jízdní kolo definován jinak než u OBB… kolo do šířky 4,2 prostě není horské, tím je řečeno vše… a ok, toho bych se nebál, jde vypustit…ale ten průměr člověk neokecá..... Ono obecně jsou rakušáci teď dost anti-kolističtí (stačí kouknout na zákaz ježdění po horách mimo vyslovené bajkparky a cyklostezky.....)

              0 0
        • Anatol J.  

          Zde přesné znění: https://www.oebb.at/…mitnahme.pdf

          0 0
          • xtonda  

            Fahrradlänge 185 cm • Fahrradhöhe 110 cm • Fahrradbreite 60 cm • Raddurchmesser 28 Zoll (74 cm) • Reifenbreite 4,2 cm • Maximalgewicht 30 kg.

            Moderní MTB se vymklo z kloubů, 80 cm řídítka, čím dál menší hlavové úhly, delší rozvor 65+ mm pláště na 622 ráfcích, to sou fakt krávy. Průměr kol a šířka plášťů asi aby se to vešlo do držáků. Přepravují se normální kola, ne obludy.

            0 0
            • Anatol J.  

              Ok, jdu sehnat favoritku

              0 0
            • tsunami  

              S výškou 2m jsem za 80cm řidítka docela rád. Stejně tak za delší rozvor… Ono je to tězké, pravidla jsou napasovaná na nějaký průměr a nejspíš bych vyčuhoval mimo škatulku i se silničkou :-/

              0 0
    • Anatol J.  

      Pozn. k postu výše. Pokud by chtěl někdo hodně poznávat Švýcarsko (veř. dopravou) pak doporučuji některou z oblastních jízdenek (např. Tell Pass – oblast kolem Luzernu, včetně zubaček na Pilatus, Rigi, lanovek na Titlis atd (asi 50 celkem) .....nebo celošvýcarskou síťovou jízdenku na vše. Pak se vyplatí dojet na Bayern-Bohmen Ticket (který platí i v rychlících co jedou z Prahy, neboť v Německu to NEjede jako rychlík, byť ČD s oblibou tvrdí opak, takže stačí lístek Praha(něco v ČR) – až hranice s německem a pak dále vrstvou Nahverkehr po hranici se Švýcarskem, přespat a pak už jezdit na síťovku.....při třeba 4 lidech či rodině to vyjde ještě na méně…ale záleží dle konkr. cíle.

      Jak už jsem psal výše, kolo stojí jednotně 12eur (třeba Praha – Ospizio Bernina) + místenky (3e/spoj, pokud by to byl rychlík s povinnou rezervací)

      0 0
    • krokus  

      Vždycky, když jedu s kolem rychlíkem, mám v hlavě, že mi ho někdo ve stanici rychle sundá z háku a vyběhne s ním ven. Snad to kolo nějak zamknout? Nebo jak tohle máte pořešené?

      0 0
      • snas89  

        Vzdycly de jdu na kolo primo divat, dokud zase vlak nevyjede ze stanice.

        Jinak to myslim fakt nejde:)

        2 0
      • cibi  

        pokud ho máš v hytláku, je to zodpovědnost drah (nevím jak je to dnes s „pojistnou hodnotou“)

        pokud ho máš na háku u sebe ve vagónu – je dobré se posadit k němu :-(

        0 0
      • Markony  

        V ČD i LEO sedíš s přímým výhledem na kola. Ono i to sundat z háku chce dost cviku .

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
        • Vilém  

          Resil se tu pripad jak nekomu sebrali kolo z haku primo pred ocima.

          0 0
          • AussigBiker  

            Ale myslím, že tý holčině vytrh kolo z ruky nebo něco takovýho. Z toho háku kolo sebrat nejde jen tak rychle.

            0 0
            • Markony  

              Z háku to de někdy pěkně ztuha hlavně když máš 29 v XL u ČD, Leo tam to jde taky nic moc ale u Lea máš úzké dveře někdy je boj se těmi dveřím dostat ven .

              0 0
    • sorak  

      Zkusím oprášit vlákno a zeptám se – je někde určeno, co je ještě kolo přepravitelné vlakem?

      V poslední době občas využijem ČD jako cestu zpět z jednosměrné vyjížďky s dětmi (5+8let) a dvakrát se mi stalo, že jsme se skoro nevlezli kvůli elektrokolům :(

      E-bajky totiž nejsou už vůbec umístitelné do háků – jejich typický uživatel nemá ani sílu je tam zvednout, gumy mají hodně přes rozměr a snad i rozvor je větší než u normálního bajka.. Já jezdím 29tku celopéro v XL s 2,25" plášti a to už je často problém.. ale u těch e-bajků to zpravidla vypadá tak, že to postaví křížem tam kde je zrovna volno a na místo, kde bychom se vlezli (2 dospele kola + 2 detske) v pohodě i s dalšíma 2ma spolucestujícíma či kočárkem, tak to vyblokují 2 ebajky. :(

      0 0
      • magadafagada  

        no jo a co chceš slyšet? že ty elektrický krámy nesmí do vlaku? to asi neklapne, musíš se s tím smířit…kočárky třeba jezdí zadarmo a jsou větší než kolo a dnešní matky jsou kolikrát větší než kočárky…

        10 0
        • Tomcat  

          Stačí aby jen nějaký kolo třeba v Regionově zahořelo, pojistovna jim na… a může být vymalováno :)

          1 0
        • sorak  

          to s tema matkama pobavilo a bohuzel je to pravda no.. :(

          spis me tak napadlo, jestli se ta preprava nejak zmenila.. roky jsem to nevyuzival az ted s deckama to zas zaclo davat smysl

          1 0
          • skaj  

            Resil jsem to parkrat. od te doby jezdim jen s mistekou (coz ale asi ne vzdy jde). Pak je to snadne – pozadas pruvodciho, at najde rezervovane misto pro tvoje kolo. On pak najde ve vlaku mista, kam ty te jindy kola nikdy dat nenechal:)

            0 0
        • petrx  

          V Brně už to od května zavedli, že cokoliv co má motor nesmí do MHD, třeba se to rozšíří i do vlaků.

          6 0
          • magadafagada  

            tak pružné Dráhy nejsou…

            0 0
          • RapMan  

            tak to je super. Snad to dodržují i majitelé elektronických přehazovaček. Jejich kola já taky považuju za elektrokola…

            1 9
            • Jasam  

              Pročpak?

              1 0
              • Aduldinho  

                Že by závist? :-)

                0 0
                • RapMan  

                  ne, pro mě motor jako motor, ať už u klik nebo u přehazovačky. Kolo mám pořád v hlavě jako mechanický stroj.

                  Závist je naštěstí vlastnost, která mě minula, ostatním lidem spíše přeju vše dobré…

                  0 4
                  • Kaire  

                    Mechanický stroj je zařízení, které přenáší pohyby a síly, mění jejich rychlost, velikost, směr nebo smysl otáčení. Při těchto změnách ovšem množství přenášené mechanické práce neroste, nýbrž naopak ubývá o ztráty, způsobené třením a podobně.

                    Nechci ti kazit ideu ale i el. přehazovačka nebo elektromoped je mechanický stroj.

                    0 1
                  • jmaselnik  

                    Hodinky nebo holínky, kdo by se staral, že jo :D

                    1 0
                  • Aduldinho  

                    Ale jo, taky jsem slyšel takovej názor dokonce od vlastníka cykloprodejny, že to elektrořazení neuznává, že na kole by mělo být vše ovládáné lidskou silou, tak i u toho elektrořazení musím udělat pohyb prstem, i když mě to stojí možná o krapet míň usilí :-)

                    Ale jsme v 21. století a furt si i s elektrořazením dávám úplně stejně jako bez něj a to srovnání fakt mám, protože se snažím jezdit všechna má 3 kola ;-)

                    0 0
                  • petrx  

                    To je kravina, s takovou bych mohl nazvat elektrokolem i kolo s připevněnou mobilní navigací na kole, když i ten mobil má v sobě motorky na vibrace…

                    0 1
            • Cyklofanatic  

              Celkově mi ten zákaz převážení elektrokol přijde jako nesmysl a není v tom žádný racionální argument. Podotýkám, že nejsem příznivce elektrokol ani ho nevlastním.

              0 5
              • novas752  

                Jenže kde je ta hranice? Když elektrokolo ano tak elektrokoloběžku přece taky. A když koloběžku kde nemusíš šlapat tak proč ne takový ty vozítka s 1–2kw motorem?

                Sám jsem párkrát jel v příměstskym vlaku s těmahle „motorka tvářící se jako elektrokolo“, jednou jsem jel s magorem co měl samodomo spíchlou baterku „zakrytovanou“ fresh fólií a ještě se tim prsil před jinym ekolistou. Takže je to i bezpečnostní riziko.

                Za mé dobré. Plus ještě Brno, které neni nijak extrémné hornaté nebo rozlehlé.

                3 0
                • MlokCZ  

                  Je to úplně jedno. Není potřeba stanovovat žádnou hranici. Jen se prostě musí vejít na určené jedno místo pro kolo. A pokud se tam nevejde, tak tam nemá co dělat.

                  0 0
                • Cyklofanatic  

                  Já to vůbec nerozporuju, vím že se dějou zvěrstva. Ale vem si, že na ebiku jezdí z nějakého důvodu také “normální” cyklisti. To že kvůli ebikům jezdí na kole i populace, která by jinak na kolo nikdy nesedla, je samozřejmě špatný. Ale trochu mi vadí ten princip, potrestat všechny. A navíc ne všechny ebiky zabírají víc místa než klasický MTB.

                  0 2
              • jmaselnik  

                zákaz elektrokol jo logický dopad skutečnosti, že většina těch kol se nevejde na místa k přepravě kol určených, tedy na háky. Ať už kvůli váze, nebo kvůli tlustým gumám. Pak Ti prostor vagónu, kde se v klidu vejde 10–15 kole, zablokuje 5 joudů se e-bikama, kteří tam ještě s nima musí stát a držet, že jo.

                Podobnej stav jsem teď zažil v létě v hotelové kolárně, kam přijela partička e-bikerů, kteří postavili kola podél zdi s háky, aby se dostali k zásuvkám a zabrali pár kolama snad 40 míst a měli dokonce tu drzost zablokovat mi 3 kolama i pronajatej box. Tak jsem jim ty jejich krámy odpojit a postavil jinam, to bylo divení ráno :-)

                3 1
                • MlokCZ  

                  Jezdím s ebikem vlakem dost často a oproti klasikám v partě to není absolutně žádný rozdíl. Větší rozvor a široké pláště mají ostatní i u klasiky úplně stejně. Jen se ebike hůře zavěšuje, ale to není nic neřešitelného (vždy i slabší to mohou zavěsit ve dvou).

                  Jinak ty široké pláště jsou naopak někdy výhoda. Třeba do vlaku v příloze, kde je 6 háků vedle sebe a přitom dost prostoru od háku se při širokém plášti dají kola střídat zavěšené a postavené na podlaze zasunuté zadním kolem do spodní části držáku (a případně zámkem přivázat, aby nemohlo vyjet samo ven, ale právě při hodně širokém plášti tam dobře drží). Tím se vyřeší dva problémy. A to, že 6 zavěšených vedle sebe v podstatě vždy má nějakou kolizi a k tomu některé ty držáky nelze využít při větším rozvoru (což pak nelze ani u klasiky).

                  Takže jako vždy to je o konkrétních lidech a ne o tom, jestli mají zrovna ebike nebo klasiku.

                  Nikdy jsem tak s ebikem neměl ve vlaku problém a nezabíral více než jedno vyhrazné místo. Ale je pravda, že si vlaky vybírám a pokud je nějaký opravdu nevhodný, tak s ním prostě nejedu. A bez místenky na kolo nejezdím nikdy.

                  0 1
                  • jmaselnik  

                    Asi jsme se nepotkali. Jezdím s kolem vlakem často, ale ebika na háku jsem ještě neviděl ani jednou.

                    1 0
                  • Pi†el  

                    Jak dopredu poznas vlak nevhodny pro kolo?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Skoro vždy to jde nějak zjistit. Ať už z řazení vlaku nebo dalších informací (někdy jsem si dohledával fotky konkrétní typu vagónu, který jsem ještě neznal). Už se mi dlouho nestalo, že bych předem nedokázal zjistit, jaký přesně typ vagónu na kola ve vlaku bude.

                      0 0
                      • Auditor  

                        No, tohl mne parkart vypaeklo, pac prijely uplne jiny vagony…

                        Ale to se stalo parkrat.

                        0 0
                        • Slavik  

                          Tos musel mít smůlu, jezdím hodně často a docela to sedí… až samozřejmě na mimořádná řazení/události.

                          Řazení pro web vagonweb.cz (jsou tam i některé zahraniční).

                          V aplikaci ČD u detailu konkrétního vlaku. Nyní funguje i směr jízdy. Např. u ešusů vidíte, že první vagón v soupravě je 1. třída apod.

                          0 0
                          • Auditor  

                            Jj, predpokladam, ze slo o mimoradnosti (jednou trasa praha – tanvald, 2× po praze v ramci pid), 1× na Dobris …

                            Ale vzdy se to nejak vyresilo :)

                            Ted mam uz vlak daleko, prirodu hned za domem …

                            0 0
                          • Jezevec70  

                            Tak je super, že to obnovili. :-) Loni tam nebylo řazení osobních a spěšných vlaků.

                            0 0
                        • Pi†el  

                          Me se už vícekrát stalo, že jsem měl místenku do vagónu, který pro jistotu vůbec nebyl připojen.

                          Další oblíbená taškařice je „hák se žlábkem“, do kterého nestrčíš enduro gumu.

                          Naposled přijel vagón, kde se kola umístila cca do poloviny jeho délky, což by nebyl problém, ale průvodčí nebyl schopen otevřít boční šoupačky, takže jsme tam kola strkali skrz uličku – super!

                          Jinak naprosto nejhorší, co jsem letos viděl, tak bylo řešení ve vlaku na Berninu (švýcarsko)! To bylo fakt super-trágo.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            V tomhle typu vagonu

                            https://www.cd.cz/…473074/9.07/

                            kde 6 míst na kola je uprostřed vagónu s velkou plochou (a druhých 6 míst na kraji vagónu), tak se chodí vždy přes uličku, nikdy neotvírají ty boční dveře. Ty otevírají výhradně v případě, že se použije ta nakládací plošina pro vozíčkáře.

                            Přes uličku to ale není žádný problém.

                            0 0
                            • Jezevec70  

                              Není problém? Ulička je úzká a ještě ji zužují zasouvací dveře. Kola s brašnama je problém protáhnout.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Když se dá projít i s 80cm řídítky, tak to bys musel mít nějaké extra objemné brašny. A ani s těžkým ebikem nemám problém se tam vymotat (naposledy jsem do tohoto typu vagónu, tedy přímo do toho vlaku v odkazu lezl teď v sobotu).

                                0 0
                            • Pi†el  

                              Když máš na zádech batoh, na batohu stan a camelback a ve vlaku je odhadem o 40% víc lidí, než míst k sezení, tak je to ***** problém.

                              0 1
                              • MlokCZ  

                                Tak to je ale masochismus to jen vozit na zádech, to ani nemusíš do toho vlaku :-)

                                0 0
                                • Pi†el  

                                  Já s tím nejezdil. Jen se přesouval do cílové destinace..

                                  0 0
                      • xtonda  

                        Spíš jaký typ vagónu by měkl být, mimořádné řazení je dneska celkem běžná věc, už i několikrát v hlavních zprávách byla reportáž o tom jak se ČD nevracejí vagóny z oprav a potýkají se s nedostatkem provozuschopných vagónů.

                        0 0
                        • Aduldinho  

                          JJ, stalo se mi celkem často, že ve schématu vlaku byla ta supr moderní nízkopodlažní souprava s klimoškou a wifi a pak přijel starej werk a jednou tam nebylo ani místo pro kola bylo pro ně vyhrazenou zvlášť kupé, který bylo zabraný éčkama a průvodčí mě nutila dát karbon silničku mezi ty monstra, naštěstí uznala, že to není dobrý nápad a nakonec mi nechala dát kolo k sobě do šlužebního zamčeného kupéčka! ;-)

                          0 0
                          • Slavik  

                            Vždycky je to o lidech (průvodčí, vlakvedoucí) bez ohledu na to jak je vlak nacpaný…

                            0 0
                            • jmaselnik  

                              akorát v tom nacpaným vlaku se k Tobě ten průvodčí kolikrát ani nedostane, takže vyřešíš pendrek…

                              V takovým případě je to o hodně víc o těch lidech, co s Tebou cestují :-)

                              1 0
                • JendaH  

                  No já nevím, to mi spíš přijde že zabírám prostor já když někdy nezvládnu bikepacking a vracím se vlakem (nosič, spacák…). Naopak dneska už spousta elektrokol má motor a baterku vestavěnou v rámu tak, že to z vnějších rozměrů nepoznáš. A pak jsou tu lidi co mají fatbike a podobné věci, ty jsou i neelektrické velké :)

                  0 0
      • Jezevec70  

        To je na benovolenci průvodčího. Může po nich požadovat, aby kolo pověsili na hák. Kvůli bezpečnosti. Ono stačí někdy přejet přes výhybky a nezajištěné kolo spadne. Může někoho zranit a ten se pak bude hojit na dopravci.

        0 0
    • Markony  

      Zavolat průvodci ať to řeší.

      0 0
    • jIrI___  

      .

      0 1
    • HadVoe  

      na mezinarodni trasy uz vic pouzivam mene pohodlne autobusy (at uz kolo na drzaku, ci sundana kola a zabalene do folie jako bagl) . vlak me pri mezinarodnich spojich vytrestal zhruba ve 40% od spozdeni. nepristaveni vagonu pro kola cu zruseni vlaku. nehlede na vysokou cenu. na fotce. je rezervace na kolo – na hajzliku nahazenych asi 6 kol. na kratsi trasy se to vzdy nejak da, kdyz neni pritomen pitoma. kolem velkych mest bych preferoval nemecke “esusy” s vagony ktere nemaji v prizemi zadne sedadla. na stojaka s kolem

      0 0
    • Jezevec70  

      Dneska jsem jel s kolem ze Znojma do Břeclavi. Jako obvykle jel vagon Bdtn757 (foto). Klasicky jsem pověsil kolo na hák. Za chvíli došla vlakvedoucí, že máme kola sundat a jen opřít, že pověšená překáží při nástupu cestujích a pak nestíhají jízdní řád.

      Tohle se mi stalo za víc jak 30 let, co kolo vozím, poprvé. Ale oni jízdní řád nestíhají i v zimě, kdy žádná kola nejezdí. Zkrátka blbě postavený jízdní řád, bez jakékoliv rezervy a na jednokolejné tratí se zpoždění přenáší na další vlaky.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Hrají si na japonské železnice :-)

        0 0
      • Pi†el  

        Od kdy ČD řeší to, že nestíhají.. ?!? Teď jsem se fakt zasmál.

        0 0
        • Jezevec70  

          Nevím přesně od kdy to platí (od ledna?), ale manažeři ČD mají prémie podle toho jaké mají vlaky zpoždění z viny dopravce. Stejně tak manažeří Správy železnic. Proto se prodloužila jízdní doba, např. z Brna do Prahy o cca 10 minut. :-)

          1 1
      • jmaselnik  

        tam pojedu za 3 týdny a trochu mě straší, že se nedá na webu ČD koupit do toho osobáku místenka. Tak snad se vejdeme :-)

        0 0
        • Jezevec70  

          S kolama je to tam dost nárazové. Stalo se mi (asi před měsícem), že vlakvedoucí hlásil, že už má naloženo 13kol (kapacita je 8) a ostatní odmítal už v Břeclavi. Jindy nejede skoro nikdo.

          Asi nejjistější bude cyklovlak Pálava-Podyjí co jede z Brna přes Břeclav až do Šatova. Ten veze navíc i hitlák na kola. Nebo pokud pojedeš z Brna, tak se dá cyklobusem Brno – Znojmo – Vranov n.D.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.