Soud znovuotevře případ srážky cyklisty a chodce

197 nepřečtených
  • d

    https://echo24.cz/…sty-a-chodce

    Rychlost cyklisty cca 20km/hod.

    V tom článku mě zaujala věta „Ačkoliv se okolnosti nehody nepodařilo zcela přesně rekonstruovat, je podle Zemana zjevné, že cyklista chtěl chodce objet velmi rychle a natěsno.“ Neboli vím prd, jak se to seběhlo, ale může za to cyklista.

    Je vidět, že zvůle státních zástupců se neomezuje jen na politiku.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Yeti SB130 C1 Kit 29 kolo, tyrkysové Skladem 1 kus

      Výprodej -12% Yeti SB130 C1 Kit 29 kolo, tyrkysové

      147 999 Kč -12% MOC 175 999 Kč

      Kellys Mystery 70 29 dámské kolo, modré Skladem 1 kus

      -10% Kellys Mystery 70 29 dámské kolo, modré

      37 999 Kč -10% MOC 41 999 Kč

      Orbea OIZ M TEAM 29 kolo, blue carbon (redakční kolo) Skladem 1 kus

      savings Orbea OIZ M TEAM 29 kolo, blue carbon (redakční kolo)

      114 999 Kč savings MOC 185 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola)
    • Rychlej turista  

      Zvláštní je, že když jdou lidé po silnici, tak se nelekají a pod auta ani pod kola neskáčou. Jestli to nebude tím, že vědí, jak se na silnici mají pohybovat.

      0 0
    • HonzaRez  

      Mám svůj názor na kolizisty, ale tohle je jasná věc. Co kua znamená „počítají s přesnou polohou chodce a činí z něj bezmocného diváka při řešení vzniklé dopravní situace“…?! Chodec se má chovat jako chodec a nikoliv jako moták, má jít tam, kde to velí nejen vyhláška, ale hlavně zdravý rozum a rozhodně NEMÁ řešit nějakou situaci.

      Jdu při kraji (samozřejmě pravém, ale není to důležité) a další účastník provozu mě prostě předjede. Není tam žádná situace, kterou bych měl řešit. Ten ******* je jasný výsledek současné populární situace, kdy se moták motá, jak se mu zachce a ostatní se mu musí za každou cenu přizpůsobit nebo přijde *******…

      Cyklobuznostezky prostě ne, radši objedu půlku města, než být v průseru každých 10 metrů…

      0 0
      • blaza84  

        Evidentně jsi nadřazený účastník provozu, kterému se každý musí klidit z cesty. A že je takových hodně. Uvědom si, že lidé-chodci jsou na komunikaci se smíšeným provozem také často na vycházce, na výletě, a nevím, proč by měli za každou cenu chodit při kraji v zástupu jak husy. Ani jim to žádný zákon nenařizuje. Je pro cyklistu, když míjí chodce, takový problém zpomalit? Cyklista ať zpomalí a chodci ať uhnou. Mezi normálními lidmi to tak funguje. Jestli cyklsita honí tepy, tak ať jede na okresku, nebo na velodrom. Odůvodnění soudu se mi zdá rozumné.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jsi úplně mimo.

          0 0
        • Bruca  

          A co s matkou, která postaví kočár na stezce naštorc v nejuzsim místě, a když ji ukazes, že hned vedle je chodník a todle je stezka, tak ti odpoví „ale já krmim dite“ ? :-D

          Včera před polednem, Zlín u polikliniky

          0 0
          • Wojtkingson  

            Tomuhle se zas nemůžeš divit, kdybys byl doma 6 měsíců, tvoje vyjadřování by se omezilo na ťuťuňuňu, ty ses pokakal, jůůů, tak bys nebyl jinej. Tohle prostě musíš tolerovat :D

            0 0
          • blaza84  

            No buď bych zpomalil a tím předešel nebezpečné situaci, a řekl jí, že se nazobala místo zrní šrotu, a nebo bych to do ní v plné rychlosti napálil, ať si to pamatuje. Tak si vyber no :)

            0 0
          • Pavel  

            Bych vedle ní začal močit. Tělesná potřeba jako tělesná potřeba.. :-D

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • jaspy24  

          Ja myslím že zpomalil – v článku se píše, že na silničním kole jel asi 20km/h. To určitě ani nešlapal možná dokonce přibržďoval. Kdyby párkrát šlápnul pojede mnohem víc…

          0 0
        • Kaire  

          Včera Ústí n.L. Střekov – cyklostezka jako hovado s 10000 m2 trávníku okolo. Na stezce stojí na asfaltu pár a fotí se, v protisměru jedou kola a beží běžci. Časově to vycházi tak že bych musel kvůli nim zastavit a čekat a pak projet. Zavolám 2× „Kolo“ dostatečně v čas a při tom brzdím aby měli dost času a co se ozve? „A co jako vole že kolo…“.

          Tak jsem zastavil, v klidu položil kolo, odložil helmu a chtěl jsem si to vyřídit s tim „klukem“. No raději se zbalili a šli se fotit někam jinam. Prostě ignorace lidí je neskutečná. Platí to u všech, cyklisti, chodci, běžci… všude se najdou blbci. Chci jen říct že někdy záleží na úhlu pohledu kdo koná špatně a kdo ne…

          Jinak 20km/h na silnici je přecijen dost pomalá rychlost, otázka pár dupnutí do pedálů. Nedivil bych se kdyby dávno nešlapal a dobrždoval. Rychlost okolo 20km/h je ale taky třeba 17 nebo 24 km/h. Prostě málo informací k tomu.

          0 0
        • JendaH  

          A že je takových hodně. Uvědom si, že lidé-chodci jsou na komunikaci se smíšeným provozem také často na vycházce, na výletě, a nevím, proč by měli za každou cenu chodit při kraji v zástupu jak husy.

          Jak se liší taková páteřní cyklostrasa od páteřní komunikace, třeba Magistrály, nebo obecně libovolné silnice? Tam také budeš nadávat lidem co tě protrubují když se budeš motat prostředkem?

          Ani jim to žádný zákon nenařizuje.

          Částečně. „chodec nesmí ohrozit cyklistu jedoucího po stezce“ a „Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. Při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu na pozemních komunikacích nebo v nebezpečných a nepřehledných úsecích smějí jít chodci pouze za sebou.“ Je to opepřené tím, že naši zákonodárci stále nedokázali určit, co je to chodník.

          0 0
      • Pavel  

        jj, to je prostě klasika, jdou roztažení jako stádo a když k nim přijedeš, tak náhle začnou pobíhat zmateně jak hejno slepic. Zrovna včera jsem pár takových potkal (zdůrazňuji, že na normální silnici, kde jezdí i auta). Společného měly to, že tlačily kočárky. Někdy mám pocit, že některé matky, zejména ty „bio“, porodem vyplcly nejenom šklebáka, ale i zbytky mozku…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Bruca  

          Funguje na ně většinou kokokokodaaaak :-D

          Pak se značnou zmateně rozhlížet, kdo to mluví jejich řečí, prebihat chaoticky z jedné strany na druhou. A zhruba během doby, co dovaris kafe na drivkaci a v klidu ho vypijes, se seradi na jedné straně a můžeš jet. :-D

          0 0
          • JendaH  

            Funguje na ně většinou kokokokodaaaak :-D

            To musím zkusit!

            Zatím jsem zkoušel „halóóó!“, „s dovolením“ (moc nefunguje), „místo pro královy slony!“ (funguje skvěle, ale je dost dlouhé, a proto jde použít jen při nižších rychlostech) a „Alláhu akhbar!“ (funguje skvěle, je krátké a zvučné, ale nelíbí se mi ten politický/nábo­ženský podtext).

            0 0
          • Martin  

            <3

            0 0
      • Vrci  

        Chodci chodí vlevo.

        0 0
        • Vilém  

          Na smisene cyklostezce?

          0 0
          • Pavel  

            Smíšená cyklostezka je zkurveny bastard, kde platí právo silnějšího! :-)

            Jinak samozřejmě chodci vpravo, aby v tom byl chaos zcela dokonalý.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Smíšená cyklostezka je chodník, na který teoreticky mohou dle vyhlášky vjet, mezi chodce, kočárky, psy a bruslaře, i cyklisté.

              0 0
              • Pavel  

                No mně to nepiš, já to vím! ;-)

                0 0
              • gerrard  

                Na tos prisel jak? Sem to jednou resil s fizlama a tvrdily, ze to je ucelova komunikace a pravidla jako na ni.

                0 0
              • danis7  

                Což je pozem. komunikace VI třídy :)

                0 0
          • Vrci  

            Ano, jde o účelovou komunikaci nebo silnici IV třídy.

            0 0
            • Vilém  

              Zvlastni, ze se vsude uvadi, ze na smisene stezce se cykliste i chodci pohybuji po prave strane, coz mi prijde logicke.

              0 0
              • Vrci  

                Kde všude? Já vycházím z definice v zákoně o pozemních komunikacích. Možná je někde jiný výklad, který jsem minul.

                0 0
                • Vilém  

                  Vsude myslim tak, ze si do googlu zadas „pohyb chodcu na smisene cyklostezce“, vypadne ti more ruznych odkazu a kdyz se tim clovek probere, tak je vsude uvadeno to co pisu. Z jakeho zakona nebo vyhlasky to vychazi, to ti nepovim. Jen mi to proste prijde logicke.

                  0 0
                  • Vrci  

                    Kouknu na to. Bezpečnější mi ale přijde pohyb chodců tedy i bruslařů vlevo. Jednak jsou proti sobě obličejem. Bylo by to stejné i na různých lesních a polních cestách, na které se často napojují kam nemají povolený vjezd motorová vozidla. A bylo by to lepší i vzhledem ke psům, protože na pokyn „K noze!“ jde pes k levé noze, tzn. ke krajnici.

                    0 0
                    • Wojtkingson  

                      Většina psů na cyklostezce na pokyn „k noze“ nejde nikam :D

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • abel  

                      po pěšo-cyklostezce se motorová vozidla běžně nepohybujou, on to ve většině případů je přemalovanej chodník.

                      strana je dost často určena piktogramem.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      O tom co by bylo lepší se tu už v historii vedla opravdu sálodlouhá diskuze s různými názory.

                      Za sebe jsem jednoznačně pro variatnu chodci vpravo stejně jako cyklisté. Názor mám dle dlouhodobého ježdění do práce, kde mám úseky s větším provozem chodců a když chodí chodci vpravo, tak je výsledkem vždy daleko plynulejší provoz.

                      To, že jsou proti sobě čelem nic neřeší, napak mi přijde, že z toho vznikají daleko rizikovější situace. Když jde chodec vpravo a já jedu taky vpravo, tak je prostě na mě, abych zaručil bezpečné předjetí a chodec nemusí dělat nic.

                      Když jedu vpravo a jde proti mě chodec, tak se někdo vyhnout musí a většinou chodec instinktinvě uhýbá, jenže v tu chvíli vůbec neřeší, jestli nejede cyklista z druhé strany a skáče mu rovnou pod kolo.

                      Když jde vpravo, tak nemusí řešit vůbec nic a může pořád jít (samozřejmě i tady se najdou tací, co začnou skákat na všechny strany).

                      0 0
                      • AV  

                        „… chodec instinktivně uhýbá …“ do středu chodníku?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ano, v reálu to tak bývá, uhýbá na druhou stranu než co proti němu jede kolo. Jinak zbývá možnost vyskočit z cesty pryč, což v reálu nevídám a často je to i nemožné (není místo vedle cesty).

                          A nepíšu o chodníku, tam zase tak moc k vidění smíšené stezky nejsou (když už na chodníku mohou i cyklisté, tak bývá většinou vyznačený pruh).

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak jsem trochu hledal a našel přímo i nějaké vyjádření:

                    „Zákon o provozu na pozemních komunikacích, neurčuje, kterou stranu chodníku či stezky pro chodce je chodec povinen použít,“ uvedl Zdeněk Neusar, mluvčí ministerstva dopravy

                    „Vzájemné chování chodců a cyklistů na stezce pro chodce a cyklisty označené dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“ je definováno pouze tak, že chodec nesmí ohrozit cyklistu jedoucího po stezce, rovněž tak nesmí ani cyklista ohrozit chodce jdoucího po uvedené stezce," dodal Neusar

                    Zdroj: http://doprava.eurozpravy.cz/…-nebo-vlevo/

                    0 0
                    • kudlanka32  

                      Mi z toho vyslo, ze pokud se chodec vydesi a nekam vyskoci, tak ohrozi cyklistu. Pokud je chodec na cyklostezce, musi preci s cyklisty pocitat. Chodec jdouci uprostred, musi pocitat i s tim, ze ho cyklista objede z jakekoliv strany. Tolik teorie, mno co kosaty strom zivota?

                      Napr. minuly tyden, zenska datlovala na telefonu a tlacila kocar doprostredka stezky, tak sem ji objel zprava…no samo, ze se lekla strcila mi kocar do cesty. Protoze jsem tusil ze se tak stane, jel jsem rovnou unikovy obloucek, jinak bych se do toho ani nepoustel. Pred soudem to bude chudak matka a ja hajzl prvni kategorie co neprizpusobil rychlost situaci, to je jasny.

                      Jinak na kundodromu do Zbraslavi je to podel trate tak uzky, ze chodec v protismeru ho uplne ucpe. Nastesti to napadne jen vyjimky. Z praxe – vpravo protijdouci baba, vlevo proti jede bruslar a tihle dva donuti cloveka uplne zastavit. A ani nechteji uhnout zastavenymu cloveku na kole. Ktery z nich ohrozuje cylistu, kdyz ho oba vidi stejne? Vlevo plot, v pravo krovi a nikdo dalsi se tam nevejde… Idealni by bylo, kdyby baba sejmula toho bruslare, jelikoz jsou oba chodci a bude se to lip vysetrovat.

                      Pokud se stane kolize, tak si vazne neumim predstavit, ze se vyseuvedene vysetri spravedlivym zpusobem. Vsichni zacnou lhat a nebo si vzpomenou na neco, co se vubec nestalo. Trochu se bojim, ze Zeman u soudu prokaze, ze cyklostezky jsou nahovno, a je treba omezit prava cyklistum. Nejlepsi je pockat do zapadu slunce v hospudce az provoz opadne. Normalne je zazrak, ze se v Modranech ty davy lidi vubec vyhnou…nejsou vsichni takovi pitomci, jak se z internetovych diskusi muze zdat.

                      No a to chci odpoledne do lesa, pres tu pekelnou stezku :-D :-D

                      0 0
                      • Wojtkingson  

                        Člověk, co víc jezdí na kole ve městě, by si asi měl pořídit kameru :D

                        0 0
                      • JendaH  

                        Trochu se bojim, ze Zeman u soudu prokaze, ze cyklostezky jsou nahovno

                        Optimistický pohled: toto prokáže, někdo se chytí za hlavu a zmizí povinnost stezku pro chodce a cyklisty používat.

                        Já vím, naivita.

                        0 0
                  • gerrard  

                    V zakone o tom neni ani slovicko, stejne tak, jak maji chodit chodci po chodniku. Jedine rozumne vysvetleni je pouzit pravidla pro silnici, protoze je to ucelova komunikace. Ono de o hovno, dokud se tam neco nestane a nezacne se resit, kdo za to muze.

                    0 0
        • xtonda  

          Což je na pěšocyklostezce vrchol demence.

          0 0
          • Pavel  

            Souhlas. Jezdí se tam vpravo, chodci chodí vpravo… Přitom se to dost často tváří jako „silnice“.

            Naštěstí chodci jsou kokoti, takže se motaj tak i tak, je to teda stejně jedno. :-D

            0 0
      • JendaH  

        Jdu při kraji (samozřejmě pravém, ale není to důležité)

        Tohle by mě právě zajímalo, protože se mi nepodařilo vymyslet, po které straně stezky pro chodce a cyklisty mám jako chodec jít – po silnici se chodí vlevo, ale nevím, jestli se smíšená stezka dá považovat za silnici.

        0 0
        • blue.sun  

          Silnice to není, takže záleží jen na vkusu každého soudruha. :-)

          Já se tedy držím silničních zvyků, tj. jít „proti provozu“, abych na přijíždějící cyklisty viděl. Jenže já jsem špatně vychovaný, protože nemám problém se uhnout, ustoupit do strany, nebo počkat. To se dnes nedělá…

          0 0
        • xtonda  

          Na silnici je to jasné, chodec a auto sou nesouměřitelné, nicméně chodec tlačící dvoukolák už musí jít vpravo, stejně tak útvar chodců. Ale průjezdní profil chodce a cyklisty je podobný a tomu je uzpůsobená šířka stezky, dva cyklisté a dva chodci se vedle sebe nevejdou. Pokud by se chodilo vlevo a potkal se cyklista s chodcem, potkají se čelně a jeden musí uhnout, pokud to zároveň nastane i v opačném směru, není kam uhnout, všichni musí zastavit a nastane zmatek. Pokud jdou všichni na jedné straně, cyklista chodce dojede, zpomalí, počká až se protisměr uvolní a prostě předjede třena jako na silnici auto koňský povoz. A zde k tomu například informace na webu města Plzně.

          https://www.plzen.eu/…-vpravo.aspx

          0 0
        • orm  

          Ano, na silnici se chodi v levo s vyjimkou, kdy jde vetsi skupina lidi, ti maji jit v pravo. Poloz si otazku, proc je tam ta vyjimka. Dojdes k zaveru, ze ta vyjimka je tam proto, ze vetsi skupina lidi blokuje podstatnou cast pruhu a ridic pri predjizdeni musi vyjet do protismeru nebo podstatne zpomalit az zastavit. To neni bezpecna situace. Zpetne si to vztahni na stezku pro chodce a cyklisty a rekni si. Blokuje jeden chodec jdouci v levo podstatnou cast jizdniho pruhu, tak, ze ten kdo ho chce predjet musi jet do protismeru, pripadne uplne zastavit?

          0 0
          • GrumpySmurf  

            Skupina lidi jeste nic neznamena. Zakon pozaduje po organizovane skupine (utvaru chodcu, skolni mladeze, pochodujicim oddilu, pruvodu atd..) kraviny jako sou odrazky, svetla a urceneho vedouciho odpovedneho za jakejkoliv prusvih..

            Bohuzel jsme resili srazene dite na taborovem putaku a na tehlech „drobnostech“ si pravnici honili ega po mnoho let..

            Takze vzdy radeji vlevo a zasebou :)

            0 0
          • GrumpySmurf  

            Skupina lidi jeste nic neznamena. Zakon pozaduje po organizovane skupine (utvaru chodcu, skolni mladeze, pochodujicim oddilu, pruvodu atd..) kraviny jako sou odrazky, svetla a urceneho vedouciho odpovedneho za jakejkoliv prusvih..

            Bohuzel jsme resili srazene dite na taborovem putaku a na tehlech „drobnostech“ si pravnici honili ega po mnoho let..

            Takze vzdy radeji vlevo a zasebou :)

            0 0
    • Pikaču  

      Staci si přečíst komentáře pod clankem. Jestli soudce zacne sledovat B-F tak ten cyklista pujde na dlouho za katr.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Morchella  

      Stát se může i to, co by mi žádný soud neuvěřil. Jel jsem po stezce asi 4 – 5 m široké, nikde nikdo. Jen ve stejném směru, jako jsem jel, šel pán (asi 65 let) při pravém kraji, tedy zády ke mě. Místa tam bylo dost a tak jsem ani nezvonil, že ho jen objedu. On ale slyšel kolo, otočil se asi 10 – 15 m přede mnou, lekl se a začal panikařit. Já ho v klidu objížděl ještě nejméně 2 m od něj, ale on se začal motat sem a tam a když jsem byl těsně u něj, tak mi úplně nečekaně vběhl před kolo. Musel jsem na brzdy a objel ho po trávníku. Z jeho strany dost kuriózní chování, ale stát se může fakt cokoliv a nutné je být na to cokoliv připravený.

      0 0
    • Wojtkingson  

      Já obecně jezdím opatrně, do míst kde nevidím jedu pomalu. Kolem lidí pomalu, případně veeeelký oblouky. Co mě dokáže vytočit jsou asi cizinci v Praze – klasika. Jedeš, oni se na Tebe podívají, roztáhlý přes celou cestu a ani se nehnou. Řeším to tak, že k nim jedu a pak trochu zostra zabrzdím a to se většinou rychle rozeběhnou… Už jsem i přemýšlel, že bych si pro tyhle případy na kolo hodil nějakej klakson z nákladního auta. Ale srazit chodce, to se fakt asi může stát hned… Sem tam fakt někdo vylítne tak blbě nebo začne odbočovat, že tj *******

      0 0
    • jaspy24  

      „Úlek a reflexivní snaha couvnout je podle Zemana pochopitelná“

      No samozřejmě, kdo by očekával, že na stezce pro cyklisty a chodce se budou kromě chodců vyskytovat i cyklisti. Taková věc jako jedoucí kolo v místě, kde se může běžně vyskytovat, člověka vyděsí ;-)

      0 0
      • zdenek  

        Zajímavé, jak se podobná věc dá alternativně vykládat podle toho, jak se to zrovna hodí.

        Před časem jsem četl o nehodě cyklisty, před kterým někdo otevřel dveře stojícího auta. Instinktivně se vyhýbal a upadl. A protože nespadl kvůli srážce s dveřmi auta, tak nebyla vina na straně toho, kdo otevřel dveře…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Bender382  

          Tohle je trochu na hlavu, mama jela na kole a najelo pred ni auto z vedlejsi. Uhnula, spadla a vyhodila si rameno. Po tom co se vratila vecer z nemocnice se zpatky nahozenym ramenem u ni zazvonila policie s pokutou za zpusobeni dopravni nehody. Pry to auto mela aspon skrabnout aby to nebyla jeji vina.

          0 0
          • Pavel  

            To s nehodou na manželku zkoušeli taky. Spadla v brodu v lese z kola a zlomila si kotník. A protože pro ni jela rychlá, tak se to policajti snažili vyšetřovat jako dopravní nehodu. Naštěstí něco málo z mých dfens školení asi chytla, takže bazirovala na tom, že se to stalo v lese, tj mimo veřejné komunikace. A dokonce ani nelhala. :-)

            0 0
          • zdenek  

            Měla to škrábnutí chtít od nich předvést. By se borci předvedli.

            Vidím dvě možnosti, jak by skončil pokus o škrábnutí:

            1. Řidič by ji přehlédl a sejmul by jí předkem auta.
            2. Dobrzdil by před ní a přeletěla by přes kapotu příčně.

            Obojí by nejspíš skončilo horším zraněním než vyhozením ramene. Nehledě na to, že člověk v takových situacích nemá x minut na promyšlení reakce a reaguje instinktivně. Tj. snaží se vyhnout srážce.

            0 0
    • Auditor  

      Na druhou stranu – jestlize se okres. soud nevyporadal spravne se vsim, je jen dobre, ze to NS po dovolani znovu otevre.

      Nikde neni psano, ze nemuze byt stejny rozsudek … nakonec, na odvolani i dovolani maji zucasteni pravo – a opet, to je jen dobre.

      0 0
    • HonzaRez  

      Tak mnozí už zareagovali za mě, ale když mi někdo napíše, že jsem „evidentně nadřazený účastník provozu“ a hned v další větě píše, že jsou „lidé-chodci na komunikaci se smíšeným provozem také často na vycházce, na výletě, a nevím, proč by měli za každou cenu chodit při kraji v zástupu jak husy“, pak se usvědčuje sám a není třeba na to odpovídat…

      Ty moje plky jsou samozřejmě bezpředmětné, ale je tam jedno důležité sousloví, za kterým si stojím a které je dnes nepopulární jako tv-šou s mrtvým moderátorem a to je ZDRAVÝ ROZUM.

      Jsem rád, že nejsem sám, komu chudci neustále skáčou přímo pod kolo, protože nejsou schopni se zorientovat v prostoru a chovat se normálně. A samozřejmě nejen na nějaké stezce, ale často i na silnici 3. nebo 2. třídy…

      Jedu mezi vesničkami a zdálky vidím 2 blbhky, které si to štrádují prostředkem silnice, a přestože se silnice kroutí, jsem si jist, že mě určitě nevidí, ignorují vše kolem sebe. A co myslíte? Ve chvíli, kdy je míjím zleva těsně po krajnici (20mm), abych jim nechal dost prostoru,se stočí právě doleva, jakoby mi tu silnici chtěly zavřít, takže mě opravdu vytlačí až do trávy a pak sborem zaječí, protože mě právě v tu chvíli zaregistrují. A to ještě byla silnička mírně do kopce, takže jsem jel pomalu a opatrně, a na té silnici za celou nebylo ani jedno auto, ani jedno kolo, zkrátka jen my 3. A stejně se to téměř nepovedlo…

      0 0
      • blue.sun  

        Máš zvonek? Zazvoň, to se teprve pobavíš.

        Když zazvoním, zhruba polovina z chodců se ohlédne a uhne. Čtvrtina začne zmatkovat a motat se jak vítr v bedně. A ten zbytek se ohlédne, ignoruje, případně se nacpe více do cesty.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Zvonek se musí používat hodně zdálky, aby měli alespoň takových 5 vteřin na přebíhání ze strany na stranu.

          0 0
          • blue.sun  

            I to je někdy málo. :-( A to jsem jako pošťák, vždycky zvoním dvakrát.

            Teď uvažuju o Knogu, na první poslech má velmi jedovatý a hlasitý zvuk, ale četl jsem na něj i plno kritiky.

            0 0
    • HonzaRez  

      Jo a s tou chůzí vpravo – vlevo; bejvalo jednoduché pravidlo, prostě vždy vpravo s jedinou výjimkou a to byla krajnice silnice bez chodníku, tam zase jedině vlevo. To už zase neplatí, i když to říká zdravý rozum? Na cestičkách nebo cyklostezkách jsou si hlavně všichni účastníci rovni, chodci, bruslaři i kolisti, nejsou tam auta, takže všichni vpravo a míjejí se zleva. Fakt nevím, jestli existuje logičtější pravidlo… Ale chce to ten nepopulární rozum.

      Jiná věc je, že široká veřejnost má potíže i s běžným pohybem na chudníku ve městě, neustále do mě skoro vrážejí osoby, které chtějí jít vlevo a už několikrát se mi stalo, že jsem šel za roh (vpravo, že?) a najednou tam byl někdo, kdo šel vlevo. A když jsem zastavil, abych do něj nevrazil, tak místo aby uhnul a dal se doprava, tam mi prolezl v podpaží a nevalným oděvem očistil stěnu baráku, protože (zřejmě z náboženských důvodů) MUSEL jít vlevo…

      Tak nevím, máte někdo nějaké řešení?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Zdravým rozumem se lidé řídili kdysi dávno, kdy nás tato jednoduchá pravidla mezilidského chování učili ve škole už jako malé. Že jsme sice na chodníku s volným pohybem, ale nejsme tam sami a jakmile provoz zhoustne, tak že se chodí vpravo. A že dodržovat tato jednoduchá pravidla je výhodné pro všechny.

        V dnešní době, kdy je zdravý rozum likvidován a je nahrazován nařízeními, příkazy, zákazy a pokutami, to rozumné řešení nemá. Byrokratický moloch, který se následky likvidace zdravého rozumu živí, se sám od sebe nezruší.

        0 0
        • Pikaču  

          Tuhle jsem byl po dlouhé dobe v centru města a na přechodech (semaforech) asi 3 z 10 chodili vlevo a neuhnou.Tak se oba zastavime a ta osoba fakt stoji jako spatne naprogramovana. A ani se neusmeji, spis bodave cumi jako zmiz mi z cesty.

          0 0
      • Kublaj  

        Úplně rovni si na cyklostezkách všichni nejsou. Mám pocit, že se v zákoně píše něco ve smyslu: „Je-li stezka pro cyklisty smíšená se stezkou pro pěší, je cyklista povinen přizpůsobit jízdu tak, aby neohrozil pěší…“. Pokud se pletu, někdo mě snad opraví… mně z toho vychází, že pěší se tam může chovat jako neřízená střela a cyklista prostě musí dávat pozor, aby někoho neohrozil.

        0 0
        • Rychlej turista  

          To dost pochybuji, tak se cyklista pohybuje na chodníku, kde se jet nesmí. Pokud by jediný rozdíl mezi chodníkem a smíšenou cyklostezkou byl v tom, že na ni (na rozdíl od chodníku) mohu vjet, ztrácela by její existence smysl.

          0 0
          • Kublaj  

            Takhle je to v zákoně:

            61/2000 Sb. / § 57 Jízda na jízdním kole: (5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, nesmí cyklista ohrozit chodce jdoucí po stezce.

            Možná někde jinde zákon upravuje i to, že chodec nesmí ohrozit cyklistu, ale zde to napsané rozhodně není, proto mi to utkvělo v paměti. Zda to dává smysl nebo nedává, je věc druhá, ale mně v tomhle státě nedává smysl víc nařízení a omezení než je zdrávo :)

            0 0
            • gerrard  

              Je to i naopak.

              0 0
            • Paja  

              Z cisla zakona ti utekla trojka – 361/2000 :)

              Plati to i opacne, viz § 53 odst. 4: Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou „Stezka pro chodce a cyklisty“, nesmí chodec ohrozit cyklistu jedoucího po stezce

              0 0
            • blue.sun  

              361/2000 Sb., § 53, odst. 4 říká totéž naopak.

              0 0
        • bruco  

          Vyssie Mlok uvadza vyklad, ze na ceste pre cyklistov a chodcov ani chodec, ani cyklista nemoze nikoho ohrozit.

          0 0
      • abel  

        toho jsem si všiml taky, zvlášt v praze na vinohradech, kde pracuju, hodně lidí chodí vlevo. beru to jako sport prostě se držím svý strany a dost chodců radši skočí do fasády nebo do trávy mezi psí hovna, místo aby šli po svý půlce chodníku:-)

        0 0
      • Archer  

        Pokud vidím podobné značeni na cyklostezce, tak pro mne je to jednoznačně „všichni vpravo“.

        0 0
        • Martin  

          Tahle pičusovina k nám do Asie ještě nedorazila, ale v Praze jsem toho viděl celkem dost. Doufám, že se náš venkov touto kravinou nebude inspirovat.

          0 0
        • gerrard  

          Hm a na zaklade ceho?

          0 0
          • AV  

            „Kupředu levá“ se v 89´ zrušilo …

            0 0
        • Mereck  

          No jistě. Je tam pravý pruh, vlevo protisměrný pruh. I ty piktogramy jsou namalované po/proti směru a navíc dělící čára… to by snad pochopila i ropucha po lobotomii :-)

          0 0
          • gerrard  

            Uz dlouho me zajima kde se na to, ze ta znacka urcuje po ktere strane chodi prislo:

            1. takova vodorovna dopravni znacka nexistuje
            2. pokud by existovala, tak o smeru chuze nic nevypovida, byla by to jen znacka oznacujici zacatek smisene cyklostezky, stejne tak jak modry kruh C9a, ktery uz existuje a pod kterym je to vetsinou namalovane
            3. v zakone nic takoveho jako urceni pohybu po cyklostezce napsane neni, jedine co se da dovozovat je, ze cyklostezka je druh ucelove komunikace a tam se ridime pravidly silnicniho provozu
            0 0
            • Mereck  

              Zákon nezákon, informace je podle mě zcela jasná. Když se budeme řídit očima a elementárním úsudkem, bude na podobných stezkách asi menší chaos.

              Guláš v tom podle mě dělají podobné snahy hrát si na právníky. Podobně jako když je na dveřích nálepka „od sebe/k sobě“, nediskutuju o její právní vymahatelnosti či paragrafu. Prostě zatlačím, anebo táhnu.

              0 0
              • gerrard  

                Jo takze si jenom dalsi teoretik, ktery si domysli jak nekdo neco myslel a krome osobniho elementarniho usudku nemas nic. :( To ja preferuju fakta pred domnenkama.

                0 0
                • abel  

                  tak jestli nerozumíš piktogramu na fotce výše, tak je to s tebou dost špatný. je tam jasně vymezenej pruh, pro koho a směr pohybu.

                  0 0
                • orm  

                  Promin, ale teoretici jsme vsichni :-). Precetli jsme si zakon a nejak jsme si to vylozili. Pokud neexistuje rozhodnuti soudu (ani policie nemuze vykladat zakon), tak je tvuj vyklad stejne dobry jako jakykoliv jiny.

                  0 0
                  • gerrard  

                    No, ale ja zadny vyklad nemam. Ja jen tvrdim, ze jednoznacne pravidlo neexistuje, protoze v zakone proste neni. Ona totiz neexistuje ani ta znacka. Me jen dokola udivuje, jak vsichni presne vite co to znamena, kdyz to neni nikde vysvetlene a podchycene. Tak se dokola ptam jak jste na to prisli, ale krome obecneho povidani nikdo nikdy nic konkretniho nema. Staci jedna veta z pravidel silnicniho provozu a muzeme se bavit co znamena. Tak jestli nejakou mas, tak sem s ni. Ale jestli tu domenku nemate oprenou vubec o nic, tak co tu vlastne porad hajite?

                    0 0
                    • Pablo  

                      Ty jsi určitě borec co jede na singletracku v protisměru a se všema se hádá, že ty šipky co jsou po celé trase nejsou v zákoně/vyhlášce, takže vlastně nikdo nemůže vědět, co znamenají, že to je jen naše domněnka, že znamenají směr a že ty preferuješ fakta.

                      0 0
                      • gerrard  

                        :) Tak si zatrolils, tak ted zkus neco kokretniho k tematu. Teda pokud mas.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Proč by to bylo trolení? Mě tedy přijde ten nákres na zemi zcela jasný (že se mají všichni pohybovat vpravo) i když nemá žádnou oporu v zákoně.

                          Kolem mojeho bydliště to takto vyznačené máme také na mnoha místech. Ne třeba úplně stejným obrázkem, ale ve stejném duchu, že je obrázek otočený ve směru jízdy. V některých případech jsou tam k tomu pro jistotu i šipky navíc, kdyby to náhodou někdo nechápal (a vždy jsou ve smyslu všichni vpravo).

                          To, že to není přímo v zákoně/vyhlášce je velká škoda.

                          0 0
                          • Martin  

                            Z chvilku bude v zákoně i doba, kdy jít na záchod… přemíra zákonů dělá z lidí ještě větší blbce.

                            0 0
                            • blue.sun  

                              To ale není omyl, to je účel.

                              0 0
                              • Martin  

                                Ne, že bych chtěl být přehnaně paranoidní, ale bojím se, že máš pravdu :)

                                Akorát ta přednost zprava je trochu zlo :) – včera mi zas jeden blbec na nerozlišené křižovatce málem udělal facelift veterána a ještě pičoval.

                                0 0
                                • blue.sun  

                                  Přednost zprava je pro lamy, dnes platí právo silnějšího. Jsi pračlověk, jak je vidět. :-D

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    I podle vozu :)

                                    Na druhé straně, když mi někdo na nerozlišené křižovatce naboří můj zmrdoborec, aspoň mě to donutí pořídit jiné auto.

                                    Ale je vidět, jak lidstvo blbne.

                                    0 0
                                    • gerrard  

                                      Lidi uz nevi vubec nic, ale ta prednost zprava je nejblbejsi. Dalsi klasika je kdo ceka a kdo jede, kdy ma nekdo na sve strane prekazku.

                                      0 0
                                      • blue.sun  

                                        Nejhorší ovšem je situace, kdy máš hlavní silnici do zatáčky a na ni se připojující dvě vedlejší. Kolikrát já už zažil situaci, že auto jedoucí po hlavní zastavuje a pouští auto jedoucí z vedlejší jen proto, že ten z vedlejší jede rovně a on by mu křižoval cestu. A to tam jsou značky…

                                        0 0
                          • gerrard  

                            To je presne okamzik, kdy si pod tim muze kazdy predstavovat co chce. Ja si treba myslim, ze to je jen vodorovne prekresleni znacky C9a a neznamena to nic jineho nez uplne hloupy zacatek cyklostezky. A tady dojde pokazde na Dooma, ze moc prikazu a zakazu dela nesvepravne blbce, tak si pod tim kazdy predstavi co mu vic vyhovuje. Takze pokud se ridis pravidly, ktere nikdo nestanovil a jsou nevymahatelne, tak je nemuzes chtit dodrzovat ani po ostatnich. Takze by uplne stacilo pod C9a dat dodatkovou cedulku chodci chodte vpravo, misto cmarani po asfaltu a neni o cem diskutovat. A tahat do diskuse o pohybu na cyklostezce traily budu porad povazovat za uplne blby troling.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              V tom vloženém případu netuším jak to v reálu vypadá. V mojem okolí to nejsou určitě začátky stezky, protože jsou všude průběžně opakovaně po pár desítkách metrů a to i v souvislých úsecích stezky. A jak jsem psal, tak často je tam navíc i jednoznačná šip­ka.

                              Vynucovat to po ostatních nemůžu, s tím souhlasím a také to nedělám. To ale na druhou stranu neznamená, že budu schválně chodit jezdit vlevo když to v zákoně není…

                              Tam kde jezdím na smíšené stezce pravidelně a je tam minimálně za hezkého počasí a zvlášť odpoledne velký provoz naštěstí tak 95% chodců chodí vpravo. I těch 5% chodících vlevo sice provoz dost narušuje a brzdí, ale oproti situaci každý si chodí kudy chce (tedy pak to reálně je 50 na 50) je to paráda.

                              0 0
                              • gerrard  

                                To co znam ja jen na zacatku a na konci cyklostezky a pokud koncis, tak je to jeste preskrknute, jako ze evidentni konec cyklostezky. Pokud tam nekdo naznacuje sipkama pohyb, tak je to jasne. Nejlip funguje smisena doprava v sidlisti. Tam zadna znacka neni a tak vsichni chodi jak je napadne a cyklisti jezdi tak, aby nikoho nesrazili a je klid.

                                0 0
                              • strtom  

                                Je pravda ze kazda stezka vypada jinak. Tu kterou chapu jako cestu mame v sirce 3m uprostred rozdelenou bilou prerusovanou carou. Pak tu jeste meme cestu kde je pruh pro kola cerveny obousmerne s pruh cerny pro chodce obousmerny, tam se cyklisti s chodcema nemotaji a chapu to jako chodnik.

                                0 0
                            • abel  

                              když se zmiňuješ o značce – říká ti něco pojem vodorovné značení? třeba konkrétně V19?

                              0 0
                              • gerrard  

                                A?

                                0 0
                                • abel  

                                  co A? ty něco piš o trolení:-)

                                  hele mě je to jedno, já ty pravidla nevymyslel. ale takhle to znám už od školky, kde mi to vysvětlil pán v bílý čepici za Husáka a od tý doby se to nezměnilo.

                                  0 0
                                  • gerrard  

                                    Tu znacku znam a co tim chces rict? Zrovna od Husaka se toho zmenilo pozehnane mozna budes prekvapeny. :)

                                    0 0
                                    • abel  

                                      vzdávám to. ty se chceš hádat a na to já nemám chut ani čas.

                                      0 0
                            • Mereck  

                              Tak pro gerrarda by magistrát mohl tu dodatkovou tabulku přišroubovat, ať je na b-f klid.

                              My ostatní použijeme oči a hlavu :-)

                              0 0
                              • gerrard  

                                Gerrardovi je to celkem u pr…e. :) Ten po cyklostezce pesky nechodi a na kole mu to je jedno po ktere strane jdou chodci. Me jen zajima, kdyz dojde na nejaky pruser a lamani chleba, jako v tomto pripade, jak to soud vyhodnoti a jestl ise da o neco oprit a zatim to vypada, ze v zadnem pripade. A ani nemam potrebu nikoho presvedcovat o sve pravde. Me jen zarazi, jak v tom maji vsichni jasno, ale vsichni si jen mysli, ze maji pravdu.

                                0 0
                                • Mereck  

                                  Tak to ale je v 90% případů – všichni přeci nějak jednají, protože si myslí, že mají pravdu. Málo kdo s sebou ven nosí sbírky předpisů o pohybu po komunikacích apod. Proto máme ty výše zmiňované obrázky, piktogramy, šipky atd. Na tom přeci není nic k nepochopení.

                                  0 0
                                  • gerrard  

                                    To je pro me absurdni predstava, kdyz mas pravidla, kde mas plnou skalu znacek s jednoznacnym vykladem co znamenaji, vymyslet neco dalsiho co v pravidlech neni. Dokonce i ta znacka chodci chodte vpravo existuje. Tak proc si vymyslet neco noveho co nemusi vsichni chapat stejne? To je jak ten paskvil na TT. To uz fakt vsem hrablo, ze musi byt za kazdou cenu originalni. :)

                                    0 0
                                    • Mereck  

                                      Já si jen myslím, že ten obrázek (i ta dělící čára) hovoří jasně a většina lidí nebude mít problém to pochopit. Vidím kolo+chodec vpravo, tak se držím vpravo. Když takhle zapojíme květáky všichni, není s provozem problém.

                                      Měla by tam být i dodatková cedulka pod značkou? Možná. Já ale další značení už nevidím jako přínos – proč říkat 2× to samé?

                                      Howgh.

                                      0 0
                                    • mikub  

                                      Hele ty kinderprávníku, vodorovné dopravní značky s kolem existují 3 – V14, V19 a V20. Jejich význam si rač dohledat sám, abych nedělal všechnu práci za tebe.

                                      S tím chodcem je to poněkud složitější, ale určitě by šlo použít značku V15, která má ve vysvětlivkách toto: Nápis na vozovce. Značka vyjadřuje různé doplňující údaje. Lze využít i vhodné symboly.

                                      Takže tvoje invence je sice pěkná, ale řešení nahoře mi přijde jasnější a elegantnější a oporu v zákoně má taky ;)

                                      0 0
                                      • gerrard  

                                        O kole tu nebyla celou dobu rec, tak netusim proc ho sem tahas. A jinak konecne nekdo napsal neco rozumneho podlozeneho necim konkretnim o co se da oprit. To dava smysl a slo by to tak pouzit a kdyby tam byla jeste sipka, tak je to jednoznacne.

                                        0 0
                                        • mikub  

                                          Celou dobu píšeš o cyklostezce. Odkazuješ na značku C9a, kde jsou oba symboly.

                                          Já fakt nemám křišťálovou kouli, abych tušil, co ti na tom vyobrazení výš vadí. (Navíc, ani na předchozí zmínku o značce V19 jsi nereagoval tak, že by bylo zřejmé, jestli jsi pochopil, nebo ne.)

                                          0 0
                                          • gerrard  

                                            V pohode, ono uz je to zbytecne vyostrene a neprehledne. Me jen zajimala nejake realna definice s kterou se da pracovat, krome nejakych obecnych reci. Tech si umim sam vymyslet dost. Tys dal konecne neco realneho ceho se da chytit. Ted se divam na to misto, kde to znam mapa a tam C9a chybi uplne a je tam jenom piktogram na vozovce a jeste mu chybi sipka a C9a je az o kus dal mapa2 uz bez piktogramu.

                                            0 0
              • strtom  

                Kdyz jsem pesi, vzdycky chodim vlevo at je narizeni jake chce. Delam to proto, ze jezdi se v pravo tak logicky ty co jedou proti me vidim a memusim se lekat kdyz mi nekdo vystreli zezadu. Prijde mi to prakticke i logicke.

                0 0
                • abel  

                  pak to děláš špatně, vlevo chodí pěší pouze na komunikaci pro motorová vozidla bez chodníku.

                  0 0
                  • strtom  

                    To je mozne, ale jeste me nic neprejelo a nemam duvod se neceho lekat. Z tohoto pohledu to zas tak spatne nedelam.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Nechápu jak chození vlevo může řešit lekání z důvodu vystřelení zezadu. Zezadu vždy budou jezdci vystřelovat (jezdit) nezávisle na tom po jaké straně jdeš, provoz je obousměrný.

                      A to, že zezadu jede po stejné straně (pokud bys šel vpravo) je pořád lepší než být na stejné straně při míjení. Lepší předjíždět do protisměru než přejíždět/uskakovat do protisměru při míjení kdy navíc není jasné, kdo by tam měl uhnout (zvlášť když více ke kraji nebo za kraj není místo). U předjíždění není co řešit, tam musí objet a do protisměru ten rychlejší co se přibližuje zezadu.

                      0 0
                      • strtom  

                        Kdyz jdu vlevo tak ti co jedou v mem pruhu vidim, takze muzu reagovat v dostatecnem predstihu. Treba i uskocit do prikopu proste cokoliv protoze tu situaci mam pred ocima. Myslim ze i ztoho duvodu se po silnici ma chodit vlevo.

                        0 0
                        • strtom  

                          Jeste dodam ze ti co mi jezdi zezadu a jsou v protejs pruhu me nelekaji protoze me mijeji daleko a to nevadi. Kdyz te nekdo lize 30 cm rychlosti 20–30 zezadu tak se proste leknes kdyz o nem nevis protoze to treba neslysis.

                          0 0
                        • orm  

                          Ale jen pokud neblokujes podstatnou cast pruhu, pak se chodi v pravo – skupina lidi, vozik. Poloz si otazky. Blokujes nebo neblokujes podstatnou cast pruhu, kdyz jdes po leve strane? Muze te bezpecne objet cyklista aniz by musel vjet do protismeru?

                          0 0
                          • strtom  

                            Nic neblokuju. Jsem jako chodec nejpomalejsi ucastnik provozu zadna prekazka. Ta stoji a nehne se treba vykop v zemi.

                            0 0
                            • orm  

                              To je genialni myslenka. Takze kdyz pujde velka skupina lidi, ktera zablokuje cely jizdni pruh a pak na povel pred autem zastavi, tak jsou prekazka a je na aute, aby se s tim popral. Proti tomu nemam nic co rici. Jen popreji hodne zdravi :-).

                              0 0
                              • strtom  

                                Tak muzes fabulovat jak chces. Co treba kdyz pujde lampionovy pruvod jak ho objedes. Bavim se ciste prakticky jsem chodec chodim na silnici vlevo co ke na tom k nepochopeni. Cyklostezka mi vede u baraku a musim po ni chodit denne.

                                0 0
                        • MlokCZ  

                          A pak to přesně dopadá v reálu tak, že jedu vpravo a chodec jdoucí vlevo, který se začne vyhýbat protijedoucímu mi skočí přímo pod kolo. Nebo jedu vpravo, chodec proti mě (jdoucí vlevo). Vidí mí včas (a nebo taky ne, protože stejně nedává pozor) a začne někam uhýbat. Jenže já už dávno předem včas taky a ne tak ojediněle z toho vzniká typické, že oba změníme několikrát směr stejným směrem až nakonec to skončí tím, že zastavím, aby nedošlo ke kolizi.

                          Kdybys šel vpravo, tak nepotřebuješ reagovat v dostatečném předstihu a prostě pořád si budeš jen držet pravou stranu a nemusíš řešit vůbec nic. Cyklista tě objede a protisměr už si pohlídá jako předjíždějící. A když není v protisměru volno (což se na frekventované stezce stává často), tak stačí přibrzdit a chvíli jet za chodcem rychlostí chůze.

                          Oproti tomu když jdeš vlevo a jedu proti tobě a není volný protisměr, tak to končí zastavením. Ve výsledku to pořád blokuje celou stezku místo jen přibrždění.

                          Všichni vpravo a výsledek je mnohem plynulejší provoz.

                          0 0
                  • gerrard  

                    Tak znova na zaklade ceho tak usuzujes? Ale neco konkretniho prosim.

                    0 0
                      • gerrard  

                        To nejak rozved, tam je snad vsechno jasne.

                        0 0
                        • abel  

                          cituji:

                          jako chodec můžete chodit po chodníku, a to po jeho pravé straně, nebo můžete chodit po vyznačené stezce pro chodce,

                          kde není chodník ani stezka pro chodce, choďte po levé krajnici vozovky, nejvíce však dva chodci vedle sebe.

                          0 0
                      • Vilém  

                        Ale tam ti pisou „kde není chodník ani stezka pro chodce, choďte po levé krajnici vozovky, nejvíce však dva chodci vedle sebe.“, tzn. kdyz se pohybujes po smisene stezce…

                        0 0
                      • strtom  

                        Policajti pisou po ceste se chodi vlevo a po chodniku vpravo. Cyklocesta i pro chodce tam neni zminena ale chapu ji jako cestu ne chodnik.

                        0 0
                      • Vrci  

                        Vezmu to postupně.

                        „Stezka pro chodce“ není to samé co „Stezka pro chodce a cyklisty“, jsou značené jinou značkou, je na umožněn pohyb jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích.

                        Pokud je jasně napsáno, že chodci chodí v pravo jen na chodníku a „Stezce pro chodce“, je zřejmé, že na „Stezce pro chodce a cyklisty“ chodí chodci vlevo.

                        0 0
                    • treatt  

                      Tak na tohle vyhlášky a zákony fakt asi nejsou, že. Ještě aby stát začal kecat už i do toho, kde máš chodit po chodníku..

                      Já teda chápu argument toho, že na cyklostezce by bylo praktické chodit vlevo jako na silnici, ale je to tak nějak proti přirozenosti. Prostě když jdeš na chodníku a někdo jde proti, máš tendenci být vpravo. Funguje to tak na schodech (krom stanice metra Kačerov, kde se prostě vystoupivší z autobusu roztáhnou na schodech po úplně celé šířce bez ohledu na rychlost nebo to, že by taky někdo šel v opačném směru a stádně se šoupe pomalounku noha za nohou ze schodu na schod..a mně tečou nervy :-D), eskalátor nahoru jede vždycky napravo a dolů z Tvého pohledu nalevo a ne obráceně. Prostě si nemyslím, že bychom jako cyklisti měli být fašouni a automaticky očekávali, že chodci budou na smíšené stezce jednat přesně stejně jako na silnici. Mně osobně by teda přišlo divný jít nalevo po chodníku, i když tam vede lajna pro kola. Tuplem, když piktogram navádí výslovně k tomu, že by to tak mělo být, bez ohledu na nějaký plácání játrama o tom, že to není skutečná značka. Občas máš na pisoáru taky značku, abys laskavě nestál moc daleko a nemočil všude kolem, přestože Ti žádná vyhláška neukládá takový piktogram uposlechnout, je to základně kultivované se tak zařídit..

                      Myslím, že trocha vzájemné ohleduplnosti, opatrnosti a respektu udělá daleko víc, než úzus, na které straně chodníku se má chodit. Nota bene, když se na tom neshodnou ani cyklisti mezi sebou, viz komunikace výš..

                      0 0
                      • gerrard  

                        Ja se ridim starou pravdou moudrejsi ustoupi a do konfliktu pokud nezacne pistet nekdo na me se nedostavam :). A tak ja to tady jasne kazdemu, tak to nemusi byt tak jasne nekomu jinemu. Kdysi sem se hecl a pro klid duse sem se pokousel zjisttit, jak to je. Policajti me tvrdili, ze cyklostezka je ucelova komunikace a provoz se ridi pravidly silnicniho provozu a jezdi se vpravo a chodi vlevo. Na te posledni vete se shodnem. Je jednodussi zatocit riditky nez se s nekym srazit a pak resit nejaky pruser.

                        0 0
                  • danis7  

                    Přesně tak. Když se podívám do zákona č. 13/1997, tak § 6/2d zní:

                    1. místní komunikace IV. třídy, kterou je komunikace nepřístupná provozu

                    silničních motorových vozidel nebo na které je umožněn smíšený provoz.

                    A to je chodník nebo cyklostezka … takže se chodí vpravo

                    0 0
                • dědek mohy  

                  Pouze čistě teoreticky – s tvým přístupem, při úzké stezce, kde by nebylo kam uhnout do příkopu, by se mohlo při dostatečném naplnění lidmi stát to, že se totálně ucpe, jelikož se utvoří dvojice, které si budou vzájemně koukat do očí a nebude kam uhnout, jelikož vedle je další dvojice z protisměru a všichni stojí.

                  Kdežto když půjdou a pojedou všichni vpravo, tak i při stejných podmínkách se dav bude pořád pohybovat rychlostí nejpomalejšího jedince…

                  Je to jen teoretický příklad, v praxi by asi těžko vznikl, ale představit se to dá…

                  Za mě radši všichni vpravo

                  0 0
    • Tomcat  

      Žalovaná strana má nějaký zajem , strana obhajoby má také nějaký zájem.

      Nechápu to pozastavování se nad tím obě strany dělají svou práci.

      Až bude někdo falšovat důkazy a podávat křivé svědectví tak bych to řešil.

      0 0
      • d  

        Ale já jsem se pozastavil nad státním zájmem!

        0 0
    • HonzaRez  

      K tématu:

      0 0
    • Cestgui  

      Dobrý den. Jsem ten konkrétní cyklista, o kterém se ve článku píše…už pořádně nevím, jak se bránit! Cyklostezka (na které ke střetu došlo (viz foto) je označená značkou C 10 a (cyklostezka s odděleným pruhem pro cyklisty a chodce), vodorovné dopravní značení jednoznačně ukazuje na rozdělení pruhů pro cyklisty a pro chodce), chodec přecházel místo mimo přechod pro chodce – ke střetu došlo na asfaltovém cyklistickém pruhu. Přesto mi soudkyně nově pořád tvrdí, že i přesto, že jsem do výpovědi uvedl boční odstup od chodce 1,5 – 2 metry, jel jsem riskantně a že i přesto, že jsem musel upravovat směr jízdy a trajektorii dráhy doprostřed cyklopruhu a chodec mi dva metry přede mnou uskočil zpět zprava pod kolo, měl jsem to předpokládat a měl jsem jet, abych zastavil!

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Bylo-li to takto, nedej se. Trvej na rekonstrukci a ať soudkyně sedí na tom kole.

        0 0
      • Morchella  

        Mě to zrovna nepřijde jako místo, kde by to šlo dvakrát valit, vzhledem ke složitosti situace (chodníky, přechody, silnice). Kde přesně se to vlastně stalo a jakým jsi jel směrem? Jinak ti tedy vůbec nezávidím, během vteřiny se obrátí život naruby. Tak ať to dobře dopadne.

        0 0
        • gerrard  

          Valit neni 20km/h. To je proste typicke pruser misto pro vsechny, kde to o problem jen vola.

          0 0
          • Morchella  

            20 km/h je v takovém místě podle mě celkem dost. Jestli se pán šel od občerstvení pokochat směrem k řece, tak jeho pozornost asi byla také nízká. Místo je tady.

            0 0
            • gerrard  

              20km/h neni na silnicce nic,to bezi rychlej borci na maratonu. Se spis divim, ze tam takovych srazek neni vic.

              0 0
              • Petulda  

                Och, ty jsi logik. Nejde o to, jestli je 20 km/h moc nebo málo na silničce. Jde o to, že 20 km/h je moc na TOM KONKRÉTNÍM MÍSTĚ, pokud není liduprázdné.

                0 0
                • gerrard  

                  :) Tebe krmit nebudu. Ty si pojdi hlady.

                  0 0
                  • Petulda  

                    Opět, na smysluplnou reakci se nevzmůřeš, na osobní útoky ano. Snad jsi už alespoň pochopil nesmyslnost svého předchozího příspěvku.

                    0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                20 km/hod je moc na všech cyklostezkách v intravilánech obcí, podívej se na předpis týkající se konstrukčních a rozhledových poměrů cyklostezek, s takovou rychlostí cyklisty se vůbec nepočítá.

                0 0
                • Morchella  

                  EDIT

                  0 0
                  • Morchella  

                    Ta fotka od cestguie je nakonec odjinud, než se to stalo, jak napovídá vedlejší téma.

                    0 0
                • gerrard  

                  Navrhy cyklostezek neznam, a pokud to tak je, tak je to samo blbe. Protoze takova cesta je ti pak na cyklodopravu nanic. Ja si jen obecne vsimam toho, jak se „jako“ neco pro cyklisty dela a casto je to horsi, jak kdyby tam uprava nebyla zadna. Viz. tady, kde si borec evidentne nevedel, ze je na cyklostezce a druhy to do neho narval.

                  Ted tady udelali na jedna ulici cyklopruh, tak sem tam kluka posilal, at tama jezdi, ze to tam uz bude bezpecnejsi. Za dva mesice prisla druha parta, zuzila silnici v miste prechodu pro chodce a vymazala cyklopruh v delce asi 200m, protoze uz se tam nevesel. Tak uz se tam zase jezdit neda, protoze je to jeste nebezpecnejsi nez predtim, protoze v tom spuntu u prechodu ted bezpecne kolo autem nepredjedes.

                  Proste obcas je lepsi nedelat nic nez takove zhovadilosti, jako v tomto pripade.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Před místem takového zúžení je třeba rozhodnout za řidiče, tzn. jet uprostřed, aby mu bylo zcela jasné, že tě předjet nemůže. Samozřejmě je to třeba udělat včas, aby to mohl vstřebat. Prostě chovat se předvídatelně. Děcko ale do takového místa samozřejmě nehnat, pouze před sebou, když už není vyhnutí.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Jop. Stejně tak na vjezdu do kruháče. Čímž se posouváme do pozice „agresivních cyklistů“.

                      0 0
                      • Martin  

                        A Jiří už vidí rudě :)

                        0 0
                        • Pavel  

                          Jiří ať si vidí jak chchce. Já hlavně nechci rudou vidět. Tu svou.

                          Prostě jak píše Turista. Dělám to přesně taky tak.

                          0 0
                          • Martin  

                            Děláš ostudu Slušným Cyklistům ™

                            0 0
                            • Pavel  

                              Já jsem ovšem ale Cyklozmrdský Pumpičkář™. ;-)

                              0 0
                      • ms82  

                        Kruhace je prvni, co se cyklista nauci. Oprasit na kruhaci se nechas jen parkrat.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.