Přemýšlím, jestli nevyměnit karbonový Spark (viz profil) za hliníkový Anthem X – jenom rám, komponenty by zůstaly stejné.
Zadní stavba Sparku se s originálním tlumičem Nude při šlapání pohupuje. Nude jsem proto vyměnil za X-fusion O2 PVA (tlumič s propedalem) – efektivita šlapání se díky tomu zlepšila. Přesto je Spark stále velmi pohodlné kolo: zadní stavba ochotně chodí do zdvihu a při šlapání se vůbec nezamyká. Spark výborně „zobe“ menší překážky jdoucí rychle po sobě (polní cesta, cesta s ostrými kameny apod.) a je výborný ve sjezdech. Čím rychleji se jede, tím je jízda pohodlnější. Vyzkoušel jsem nedávno GT Force a Spark je žehlivější, houpavější (samozřejmě, v těžkých sjezdech je už rozdíl ve zdvihu znát). Daní za pohodlí je ovšem pohupování zadní stavby při kadenční jízdě po rovině / z kopce, a to i s aktivovaným propedalem rozhoupe. Při jízdě do kopce zase Spark chodí do zdvihu víc, než je potřeba (zejména na překážkách typu prohlubeň).
Anthem X jsem si vyzkoušel na Test festu a pak jsem si ho ještě vypůjčil na jeden den. Přišlo mi, že kolo jde za pedálem o hodně lépe než Spark. Zadní stavba se chová kultivovaně: nechodí zbytečně do zdvihu a při jízdě po rovině se ani nehne (mohlo to ale být ovlivněno tlumičem – Floatem R). Stinnou stránkou zamykání zadní stavby je menší pohodlí. Jel jsem na Anthemu na Okoř a zpět a na konci už jsem byl z těch polňaček dost vyklepaný.
Na Sparku mám v určitých situacích pocit, že mi někdo stojí na brzdě. Maestro zdá se mi funguje líp, i když není tak pohodlné. Anthem se zkrátka víc blíží HT. Do Sparku jsem narval spoustu peněz, dostal jsem ho pod 10 kg, barevně jsem ho (myslím) pěkně vyladil. Nevím, jestli není šílené vyměnit karbon za hlínu. S prodejem rámu by byly starosti, určitě bych na tom nevydělal. No, poraďte:-)