Podělte se o vlastní zkušenosti s ostatními vlatníky tohoto kola. Rady na údržbu, různé fígle, tipy na servis atd.
Podělte se o vlastní zkušenosti s ostatními vlatníky tohoto kola. Rady na údržbu, různé fígle, tipy na servis atd.
tak naposledy servis oka tlumiče. Origo vložka od (švece 140kč)
tak u toho mojeho z profilu je pernamentně vyje… futro z oka tlumiče takže postup následující.
nový futro od SKF 131520 rozměr 20 nutno zkrátit na 12,5mm
http://www.skf.com/…ue/Forwarder?…
vzhledem k tomu že origo vložka do futra jde do kytek zároveň tak si ji nechám dělat novou.
Osvědčenej materiál je IMBUSOVINA a čím přesněji vám to někdo vybrousí dle tolerancí v tabulce na stránkách SKF, tím to podle mne vydrží dýl.
Momentálně budu zkoušet teflonovou, nicméně nevěřím že by vydržela extra dýl.
Prosím o radu/zhodnocení stavu futra a vložky. Před rozděláním zadní stavby FSR XC 2009 pro kontrolu a výměnu ložisek vykazovala stavba občas při propružení „klepnutí“,resp. takovou lehkou „hranku“ v plynulosti chodu. Ještě nevím jestli to je ložiskama nebo kluzným čepem.
Teď kontroluji a měním ložiska. K tomu „klepnutí“ –
tlumič má v horním oku (čep vahadla) ložisko. Po kontrole je jeho chod pěkný, hladký, bez vůle a bez přidrhování. Nevím ale jak spodní oko, kde je kluzné uložení. Chápu správně, že v oku tlumiče je nalisováno kluzné futro a do něj jsou vloženy hliníkové(duralové) vložky, kterými je tlumič přitažen k rámu a k prokluzu má docházet mezi futrem a vložkami? Vložky totiž ve futru drží napevno, rukou nejdou vůbec otočit. Je to OK? Na fóru psal někdo (myslím, že autorita Mlok), že takto má být – že k prokluzu dochází až pri velkých silách vlivem přepákování. Jak poznám, že je třeba to měnit?
Vložkami prochází 8 mm šroub, kterým se to přichytává k rámu. Ten má naopak ve vložkách docela vůli. Ale předpokládám že na něm se to točit nemá, že slouží ke pevnému přitažení vložek k rámu. Takže jeho vůle by to klepnutí způsobovat neměla, pokud bude dobře utaženej. Předpokládám správně?
Díky za rady a omlouvám se za ten dlouhej román ;)
Ano. V oku tlumiče je nalisované kluzné pouzdro – bushing (v originále je to s teflonovou vrstvou).
V tom jsou pak hliníkové montážní vložky, které se v bushingu otáčí.
Když je to nové, tak se občas stává, že montážním vložkám v bushingu moc otáčet nechce a někdy to dojde až tak daleko, že stažení montážních vložek k rámu šroubem to neudrží a začne se protáčet montážní vložka proti rámu, což je problém a poškozuje to dosedací plochy.
Otestovat to můžeš tak, že odšroubuješ vždy jen čep tlumiče a pak s ním samotným zkusíš otáčet a zkontrolovat v tu chvíli, zda se v druhém čepu otáčí jak má (tedy zda při otáčení drží montážní vložky vůči rámu).
Takhle i poznáš jak moc dobře to už chodí nebo jestli to jde ještě hodně z tuha.
Na výměnu jsou montážní vložky nebo bushing (nebo obojí) ve chvíli kdy to chytí vakl. A to poznáš i jen v ruce na vyndaném tlumiči (pak s motnážní vložkou otočíš nejen lehce rukou, ale bude tam vyloženě vakl).
A pokud se nechceš trápit se zatuhlým čepem (neotáčející se montážní vložky v bushingu), tak nahradit heavy duty kitem z TF tuned nebo jiným lehce se točím řešením.
Heavy duty kit i když je také jen kluzný, tak se v polymerovém bushingu točí lehce i když je nový a přitom vydrží déle než to originá řešení.
Super! Dík! Tak teď v tom mám jasno.Jen to osazení vložky ve futru není vůbec nový. Jezdím to už druhou sezónu. Zkontroluju to tedy tím otáčením tlumičem jak píšeš. Když to ale není otočný ani po delší době, tak to je také zralé na výměnu, že? Aby se nepoškodily dosedací plochy rámu.
Zkontrolováno. Vložky se nehýbou, točí se to v bushingu :) Ale ta hranka (resp.trhnutí) při propružení po dotažení nezmizela. Nyní je hlavním podezřelým tlumič. Plánuju brzo ho rozdělat a domazat.
Takto vypadaji montážní vložky a bushing, kdyz to maji jiz zasebou. Tusil jsem to uz dlouho, ale az dnes jsem to rozdelal. Vrstva teflonu uz tam skoro nebyla. Priserne to pri jizde zacalo skripat – kov na kov. Druhe oko je v poradku.
Pozn. k vložkám tlumiče – vlastní zkušenosti:
Obrázek od rexa: hliníkové vložky se v oku nikdy neotáčely, nikdy jsem je neměnil, nikdy s nimi nebyl problém.
Obrázek od sedla84 – druhý konec: hliníkové vložky a pouzdro s teflonovým zátěrem měním jednou za rok, teflon se vydře, hliník se vymačká, po roce je tam citelná vůle a vrže to. Kluzné poudro není problém koupit, hliníkové vložky si nechávám dělat.
zatím jsem akorát urazil slavnej převodník od shimana. jinak tlumič a vidlice jsou super a chce je to mít akorát dobře dofouklý. jako u každých olejových vidlic by se mněl povrch mazat silikonovym sprejem. toť vše. žádná speciální údržba u tohota kola není nutná. jinak je to můj mazlík :-)
Musím reagovat na zmínku ohledně olejování kluznic(odborníci prominou ten výraz) vidlice.Dříve mi to taky někdo řekl,ale již z několika zdrojů jsem zjistil,že je to špatně.Kluznice kloužou po teflonu,tzn.olej nepotřebují.A díky oleji se na kluznicích chytá prach,což je větší zlo.Pokud se mýlím,rád se konečně doberu pravdy.Nicméně smysl to dává,jako autojeřábník si pamatuji obdobnou věc u hydrauliky na patkách ke kotvení.
U jeřábu asi neřešíš citlivost. Olejem mažeš stíráky,mají docela odpor a snižují citlivost. Futra jsou mazaný olejem, co je vevnitř (ano, je tam, kupodivu).
Lepší, než silik. olej je silikonová vazelína, natlačená za stíráky.
Mám postavenej bajk na rámu FSR XC Comp 2009 (120 mm), takže nemůžu hodnotit kolo jako originál. Ale jen jedna zkušenost. Když zamykám tlumič neosvědčilo se mi přesunout páčku úplně do krajní pozice lock-outu, ale nechávám ji těsne před zapadnutím do aretační polohy uzamčení. Při úplným uzamčením sebou zadní stavba podivně škube pokud se nešlape ideálně kruhově. Což při záběru asi dost ideálně neumím. Tlumiči zbývá zřejmě jistý minimální zdvih a tah řetězu se stavbou cvičí. Při neúplným uzamčení toto neporozuji a tuhost uzamčení je úplně dostačující. Jinak se mi zdá, že je to mírně houpavější rám ale nic strašnýho. Nemám srovnání třeba s VPP. Jinak citlivost zadku se mi zdá supr :) Doufám, že dám brzo foto do profilu
Teflonové vnitřní pouzdro pro tlumič si kupuju v obchodě s ložiskama a vyjde mě zhruba na 10Kč (rozměry D14/D12–14…podle roku výroby a typu tlumiče se můžeme lišit). Vnitřní kroužky si nechávám dělat z duralu. Moc se mi nedaří, nízká životnost, v současnosti příšerné vrzání. Nevím, jestli to dělají ložiska v zadní stavbě nebo tlumič. Nezkoušel někdo polymerové pouzdro iglidur, např. něco takovýho?
Nevíte někdo označení ložisek do zadní stavby?
Mrni sem. Strana 14 a 15.
KOMA je má za 168,–Kč/ks normálně skladem. Označení 6800–2RS, teď jsem je měnil po 2 letech, začalo to kapečke vrzat.
Díky, včera jsem rozdělal vahadlo a zjistil jsem, že se po 10000km vysypalo jedno ložisko, proto to vrzání. Dneska bych měl koupit 4 ks nějaký rakouský NKE asi za 161. Na ostatní ložiska jsem se nedíval. Jsou všechny stejný?
Mám ročník 06 stejně jako mastihuba.Z původního řazení a pohonu už na něm není vůbec nic:) Napřesrok plánuju nový kola. Nedávno začala skřípat zadní stavba, takže po sezóně začnu pátrat po příčině…
typnul bych to na přirezlý ložisko, ty malý tenký v kyvce docela lezou do peněz v Brně chtějí za jedno 250kč, takže lepší kupovat po internetu :) v zimě se je chystám měnit zatim je resuscituju VD40 a vazelinou
jinak se mi nechce věřit že by ti původní vydržely až doteď. Jak to děláš? :)
Já ti ani nevím :) Ale rozhodně ho nešetřím. Až je mi ho někdy líto:) Do léta bylo vše OK, ale po dvou ultrablátivých maratonech se to začalo ozývat. Myslíš, že má smysl udělat kompletní repas zadní stavby? Nebo dělají problémy jen ty ložiska na „Horst linku“ a uchycení tlumiče?
dycky dyž mi to někde vrže, tak to rozdělám a promažu celý. vyloupnu prachovky rez vyšplíchám vd a nacpu tam vazelinu. oko tlumiče otestuju dneska. dal sem nový kluzný futro a do něj novou teflonovou vložku a co jsem se jen tak motal po dvoře, tak si to ani nevrzlo. Kolik na tom máš najeto? mi přijde nereálný že bys ještě neměnil to kluzný futro v oku tlumiče. Já mám asi čtvrtý :)
Protože poslední dva roky najezdím na silničce skoro dvakrát víc než na biku, není to nijak závratný číslo – asi 12000 km. Možná je to tím, že tlumič prakticky nikdy nezamykám. Naposled jsem ho měl venku loni, když šel do Písku na přetěsnění a vše bylo OK. Udělám komplet rozborku a uvidím.
Mažeš šrouby u tlumiče nebo tam to necháváš na sucho? Domazáváš jenom vnitřky ložisek nebo dáváš vazelínu ještě někam jinam? Dík.
no jen vnitřky ložisek.
Ještě jedna praktická otázka – je na výměnu ložisek v kyvce potřeba nějaký přípravek? Půjdou ložiska jen opatrně naklepnout nebo se musi nalisovat?
Já bych do nich nemlátil. Zkus si nějak vypomoc šroubem s podložkama a matkou nebo nějakou svěrkou.
kyvku nahřeju horkovzdušnou pistolí, ložisko hodím do mrazáku a pak to tam adekvátním ořechem z golasady naklepnu(nebo nalisuju ve svěráku) přes vnější kroužek. Je potřeba si dat bacha aby to tam šlo fakt narovno bo jak ti to tam vleze našikmo tak musíš s ložiskem ven(to znamená ložisko game over) a to uložení zaškrábnout a proces opakovat až si to sedne rovně :)
Mně se osvědčilo natlačit to ložisko na začátek velkým francouzákem, chytne to správnou polohu a pak už to jde i kladívkem a ořechem, nebo závitovou tyčkou-nemá snahu se příčit.
ještě je dobrý to máznout vazelinou aby to tam líp zajelo.
kdo maže ten jede.
Díky! Prohlídnu, objednám ložiska a pustím se do toho :)
Já sem tu nedávno okoukal lisování hlavka do rámu ,pomocí zavitnice a podložek a 2 matek(železářství pár kč).určitě s tou vazelínou bych to taky namazal,už jenom proto kdyby se ti to nepovedlo tak aby šlo pěkně vyklepnout ven,a taky že se rovnoměrnějc začíná ložisko zasuovat
Taky vstoupím do klubu mam už druhy FSRko;-)
http://bikermarius.rajce.idnes.cz/…rmariusBIKE/#…
a ted mam stříbrnáka
http://bikermarius.rajce.idnes.cz/…specialized/
jen tak preventivně na kolik tak vyjde patka? na modryho vyšla 590,–
Mám FSR XC 2009. Když jedu nějaký kamenitější sjezd a nešpalu, tak o něco mi strašně mlátí řetez. Zatím jsem ještě nepřišel o co, ale mám podezření na vodítko přesmykače. Přesmyk je to Sh. SLX a přehazovačka Sh. XT. Řetěz určitě nemlátí o spodní trubku zadní stavby, to mám obalenou a tohle je takovy jakoby kovový zvuk.
Máte někdo podobný poznatek?
Pokud máš klasickou Sh přehazku, tak ta mlátí do zadní stavby (na prvních dvou pastorcích).
Nevím která přehazovačka je „klasická“…, já mám Shimano RD-M772 Deore XT Shadow, long cage.
Tak Shadow by to dělat neměl (mi to aspoň nedělá), takže hledej dále.
Klasická je ta, která není shadow ;-)
Čau kluci, berete mě mezi sebe i když nemám FSR XC, ale jeho dámskou verzi Myka 2008?
Tuhle podezřelou kombinaci neberem! :)
Škoda, já se těšil, že jak to doskádám, tak budu moct taky pomlouvat, takhle můžu jít zas šoupat bačkůrkama :( bééé :)´=
Kde jsi sehnal ten blatníček na tlumič? Origoš se už nějak blbě shání a krom toho 500,– za kousek plastu je opravdu moc silný kafe. Máš nějakýho tipa? Díky
Vlastní výroba. Ty prachy bych za to taky nedal.
Pomlouvat bys tady stejně nemohl, to může pouze pár zdejších vyvolených a mezi ně nepatříme. :)
Ahoj, nemáte náhodou někdo k mání tabulku tlaků pro rám XC Pro ročník 2006 a tlumič Fox Triad? Díky
stačí říct ne? :D
Je na stránkách spešlu tady
Tak nám zrušili XCčko na rok 2011 :-( místo něj Clamber, moc pěknej rám.
Ahoj všem jsem majitelem fsr xc 08 to co sem si s kolem užil je na bohnice. Nejdřív tekla vidle pak se povolovala levá klika,přehazovačka klepala do rámu neustále se zanášelo hlavové složení,vybrovala zadní brzda,přeskakoval ořech,praskaly dráty ve vípletu atd.investice cca 35000,– a hodně telefonování co s tím. Kolo po výměně většině komponentů vcelku funguje jen to kluzné ložisko tlumiče(fox triad) vydrží tak 2000km. Těd jsem dal nové a i třídilnou vlošku a uvidím.
Jak si vyřešil zadní brzdu? Už s tím zápasím skoro dva roky. Různý kotouče a destičky, jiná brzda, jiný zadní kolo a pořád to chytá vibrace. Mám kolo sestavovaný rám fsr xc 09, původně brzdy SLX teď Avid Elixír vzadu 185 kotouč. Jestli nevyřeším půjde z domu, je to fakt stres.
Me to zaclo vibrovat nedávno. Asi 1500 km byl klid a najednou to zaclo. Tak jsem taky laboroval s deskama atd. a furt nic. Nakonec to nejak zazrakem samo preslo… Nic jsem nemenil…Zahada…
Na 90% ten hluk a vibracie pochádzajú z naboja, bud to slabo uziahnuta osa, vysypane ložiska alebo bordel v naboji.
v 69 mi poradil menší kotouč(vyprávej si o tom na školení)púvodní byl 180 ted je tam 160 je to skoro pryč,ale občas se to projeví v menší míře. desky jsem taky vyskoušel i jiný středy,odvzdušnění brzd. Děla to podle mě málo masivní patka na rámu. Taky jsem měl myšlenky na prodej. Chce to vytrvat
Jsem těžkej 95 kilo a 160ku kotouč jsem tam měl jak u slx tak u avidu a vibrace skoro stejný, tak jsem zkusil osadit 185 co tam dávají origoš od velikosti L. To byl pokus špatným směrem.
Mám pocit že to je na mě opravdu málo tuhý. FSR XC je ekonomickej model stumpa a asi pro chcípáky. Je to strašně citlivý na seřízení, když se povede tak skoro bez vibrací ale pak zase jako když se to chce rozpadnout.Tu 16O mám doma můžu jí tam dát zpátky. Díky za tip, je pravda že to asi se 160 vibrovalo trochu míň.
Zkus tam dát tu 160 a seřit brzdu pod zátěží. Já vážim 97 a musím jí tak seřizovat,protože zadní stavba je hodně měká a kotouč se při zatěži trochu viosí a to mám středy s průmislovími ložisky. Ješte mi radily dvojdílný kotouč. Máš pravdu je to chudej brácha stumpa.
Pastu mezi desky a pístky jsi už zkoušel?
Brzdu pod zátěží šteluju, pastu zkusím.
U SLX jsem měl kotouče Aligator, plovoucí Hope, SLX na unašeči i normální XT a kombinoval jsem je s růzejma deskama. Náboj Shimano jsem nahradil Authorem na průmyslech.
Tak jak jsi dopadnul s tou pastou?
Zdravim,
kamarat si kupil FSR XC z druhej ruky a trochu mame nejasnosti ohladne serioveho cisla – v zarucnom liste je nejake uvedene, ale na rame ho nedokazal najst. Je to na nejakom skrytom mieste? :-) Dakujem.
je zespoda u levy kliky
S pastou jsem dopadnul super. Když se dostala na destičky a kotouč tak úplně bez vibrací ale nebrzdilo to. Špatně jsem odhadnul sílu vrstvy a trochu se jí vymáčklo asi bokem na kotouč.
Po odmaštění a vypálení asi 50 km v blátě to začalo pořádně brzdit, ale vrátily se i vibrace.
Vibrace odstraněny, uznali mi reklamaci rámu. Tak jsem musel radostně několikrát zvolat : ať žije USA.
Dostal jsem nový model s bílým vyhadlem. Tak jsem ho prodal a koupil ve slevě Stumpa Comp. Tímto se loučím s klubem FSR XC.
Mám taky FSR ročník 2007 a teď mě postihla vůle v kluzném ložisku uložení čepu tlumiče v ramínku. Nejvíc mě překvapilo, že to bylo z ničeho nic. Zkrátka před jízdou v pohodě a najednou po cca 50 km vymlácený. Chtěl jsem to řešit nákupem náhradních dílů na netu, ale to jsem brzo vzdal. Vložky měly jiný rozměr než jsem potřeboval a navíc ta cena. Tak jsem se do toho pustil sám. Futro a o kroužky jsou normalizovaný, koupil jsem je taky jako Mastihuba v prodejně s ložisky za pár kaček. Vložky jsem si nechal vyrobit z mosazi. Kdyby někdo potřeboval rozměry s tolerancemi, můžu poslat. Za to, že se to tak najednou a rychle vymlátilo může podle mě mnou zanedbaná údržba – odešly o kroužky a dostal se tam bordel.
já bych měl zájem, uddělal se mi tam taky vakl, rozměry se budou určitě hodit, díky peparubbish@seznam.cz
Poslal jsem ti to včetně rozměru pouzdra a o kroužku. Doufám, že ti to pomůže.
Díky, mail dorazil. Už je to ve výrobě u soustružníka
Ahoj, Nemohl by jsi prosim zadat do vyroby jeste jeden kousek, ja zadnyho soustruznika neznam.
Zdar,
řeší to můj otec u svýho známýho soustružníka v Šumperku – jsou tam trochu komplikace s výrobou pouzder,ale jestli se s tím zvládne poprat, což se dozvím zítra, a bude-li ochoten se drbat se dvěma sadama vložek a pouzder, tak sem napíšu.
Jo ale bylo by dobrý přeměřit tvoje jak pouzdra tak vložky, protože mě některý údaje ve srovnání s údaji od Jeanpiera neseděly. Konkrétně vnější průměr pouzdra mám větší..Teď se dívám na tvůj profil a máš tam jiný tlumič.já mám Fox Triad a rám z roku 2006
Ted si čtu vlákno znovu a vidím že futra se dají za levno pořídit v prodejně s ložisky, zkusím zítra Vilíma v OL
poslední zprávy ze Šumperka – vložky nebudou, soustružník má prý nějaký hovadský soustruh na kterém to neudělá..
Dnes objednáno v Koloshopu – vložky do jednoho oka, futro a poštovný, dohromady 476,– :(
I tak diky. Co ty novy?
budou to posílat až zítra, zatím je nemám
Ahoj. Zatím čistě teoreticky uvažuju sundat 120 vidli a dát 160. Myslíte, že to půjde? Jde mi hlavně o geometrii rámu. Jestli se tímto vyšším zdvihem nenaruší. Díky.
dobrej JOKE :)
No je to hodně. Já vim. Jenomže jsem se svezl na kámošovo Cube se 160 a byla to pecka. Kolik zdvihu tam máš ty ? Když koukám do profilu, tak 120 tam asi neni, co ?
Ram je delanej na 100 zdvih. Co chces slyset, kdyz tam chces nacpat 160. Je to kravina.
Mám tam 130, ale foukám nízký tlaky,chci aby vidla pěkně žehlila, takže ten zdvih kompenzuje větší sag 160 už by ten rám podle mě nepobral, bylo by to už hodně nakopnutý. Teoreticky by ti v tom mohl pomoct BETD-link , prdnul bych ho na toho mýho taky, ale nedaří se mi sehnat za nějaký dobrý peníz..I když těch 100 doláčů není taková hrůza
teď na to čumím znova a není to 100 dolarů ale liber :(
Netušíš zda někdo dělá podobný „link“ i na FSR XC 2009? Musel by být ale dvoudílnej, 2009 má tlumič kolmo s dvoudílným vahadlem.
netuším, mají tam na Stumpa 08, není to vahadlo stejný?
Úplně stejný není. Alespoň ne co do vzhledu. Rozměry nevím. Stáhul jsem si ze stránek Spešlu obrázky Stumpa 08 a XCéčka 09. Zkusím je v grafickým editory „nafitovat“ aby seděly velikosti (asi podle kol) a třeba z toho půjde něco odhadnout. Další věc je, zda budou stejný čepy :/ No asi zkusím na www.mountainbikecomponents.co.uk napsat a zeptat se jich co si myslí o použití na FSR XC 09.
Zjistil jsem, že Stump má i jinej rozměr tlumiče. Stump 08 má o cca 6 mm kratší tlumič než FSR XC 09. To vahadlo (kdyby pasovalo) by pak při odhadovaným průměrným přepákování BETD linku 3.15 posunulo po trajektorii osu zadního kola asi o 4 cm dolů ale zdvih by zůstal cca 140 mm. Takže by to asi celý prasilo geometrii a kdoví co by na to řekl rám :P Zřejmě tudy cesta nepovede.
Tak jsem dostal odpověď – vahadlo pro FSR 09 se bohužel momentálně dělat nechystají :(
Hi Petr
Thank you for your e-mail we are not looking at the moment to be making any
plates for that bike. But maybe in the future please keep checking our
website for up dates.
Many thanks
Kate
Na co je prosím toto? Vypadá to na kroužky pro vedení lanka nebo hadišky. Ale nenapadá mě k čemu. Leda k teleskopické sedlovce, ale to se mi taky moc nezdá.
Odpovím si sám, je to na košík na sedlovku.
Ahoj, právě měním ložiska zadní stavby na mým FSR XC 07 a mám pro vás seznam ložisek:
2 ks ložisko u středu – 61802 2RS (6802 2RS) á 65,–
4 ks ložisko u náby – 688 2RS á 131,–
4 ks ložisko v rameni – 61800 2RS (6800 2RS) á 58,–
Ještě zkušenosti s výměnou. Všechna ložiska šla poměrně dobře ven až na ty u náby. Jsou nalisovaná každé z jedné strany a mezi nimi je osazení jako doraz. Nebyl jsem schopen je dostat ven jinak než je lisem protlačit obě jednou stranou a ustřihnout tak to osazení. Nemáte někdo fígl jak to udělat líp?
Tos fakt udělal? Tak to je teda prasečina. Mohl jsi to vytáhnout šroubem, opřeným o nějaký hrníček, s použitím různých podložek, případně nahřátím a vyklepnutím, když máš celou stavbu venku. (podložka + tyčka prostrčená druhou stranou+kladivo).
Že to je prasečina to vím, ale fakt jsem nevěděl co s tím. Ohřáté jsem to měl až se pálila barva a stejně to nešlo. Nerozumím ti, jak to mylíš s tou tyčkou z druhé strany? Mezi těma ložiskama je vymezovací kroužek stejného průměru jako ložisko, takže nikde není žádná hrana, za kterou by se dalo opřít. Tobě to šlo, už jsi to dělal?
Dělal jsem to u epica. Tam tedy žádnej kroužek, co by vadil není. Přece když to ložisko vyhodíš, tak můžeš s klidem mlátit aji na vnitřní kroužek (tyčkou přes podložku), nebo to tam nějak nejde?
Tam je to takhle. Je to kreslený narychlo, ale pro názornost to snad bude stačit. Kdyby tam byla ložiska volně a proti vysunutí zajištěna pojistnými kroužky, tak je to v poho, ale asi jsou tam nalisovaný a za čas se ta ocel s hliníkem spojí korozí a vyklepnout to nejde ani za tepla ani po aplikaci červený brzdovky.
Hmm, tak to pak omluva. To si soudruzi pěkně zajistili výnosy ze servisu. Takže pak leda vyrobit rozpínací přípravek na klín, nebo kužel a z druhý strany ten klín zarazit a vyklepnout.
Vidíš, to mě nenapadlo. Dobrej nápad, spočítám rozměry, vysoustružím, vybrousím a zkusím na druhým táhlu. No a když vnitřní kroužek praskne, tak mi zbyde ještě moje řešení. Dík, měj se!
Mně se je podařilo vyklepnout shodou šťastných náhod. Bez přípravečku to nejde.
Ahoj, chystám se měnit ložiska ve vahadle na FSR XC 09. Nemáte prosím typ jakou značku ložisek koupit a kde? Dík!
Už vyřešené – Enduroforkseals. Jinde se tak snadno potřebná ložiska typu Full Complement sehnat snad nedají a ceny jsou taky únosné :)
Nějaké zkušenosti s výměnou ložisek:
Tak po nějakém tom čekání na dodávku z EFS a peripetiích s platbou cla ložiska došly. Přelisoval jsem ložiska na vahadle. Osvědčilo se použití šroubů s matkami a vhodných podložek. Na vylisování jsem navíc použil jako podložku očkový klíč s vnitřní průměrem větším než průměr vylisovávaného ložiska. Při vylisování do něj ložisko vypadne. Nová ložiska – mrazák+vazelína, vahadlo nahřáto fénem. Nevím jestli tomu tepelná roztažnost pomohla, ale šlo to docela pěkně. Pro nalisování přes vnější kroužek jsem použil staré ložisko jako tlačnou podložku. Po nalisování nového šlo to staré nad ním v pohodě, lehce, vyloupnout sikovkama.
Jinak potvrzuji, jak už tady někdo psal, že nalisováním nového ložiska jeho chod přituhne, takže určitá deformace tam očividně je. Těžko říct zda je to záměrem konstruktérů :/
Teď se chystám na kontrolu ložiska hlavního čepu kyvky a jeho případnou výměnu. Očekávám, že by to mělo jít také bez problémů. Dvojitě osazené ložisko v čepu horst-linku budu kontrolovat taky. Doufám, že bude ok. Protože jeho vytahování jako bylo psáno výše mě děsí :( Koupil jsem mosaznou expanzní kotvičku – dvakrát nařízlý váleček s vroubkovaným povrchem a vnitřním závitem M8. Zašroubováváním šroubu dovnitř se roztahuje. Doufám, že to půjde použít jako rozpínací přípravek pro upnutí ložiska za vnitřní kroužek pro jeho vyklepnutí :/.
Nemáte někdo novější zkušenosti s vyděláním ložisek z tohoto dvojitého osazení?
Kyvka zkontrolována. Ložiska byla taky zralý na výměnu. Vylisování a nalisování proběhle ještě hladčeji než u vahadla. Asi proto, že povrch osazení byl také hladší než u vahadla. Zajímavost: pravá packa rámu s ložskam je širší než ta levá.O 0,5 mm. To vede k lehké asymetrii uložení kyvky. Levá vložka mezi ložiskem a kyvkou nevylézá z osazení tolik ven jako ta pravá. Osazená kyvka se ale točí lehce.
Kontroloval jsem i ložiska horst-link čepu. Taky by byla potřebná výměna. Všiml jsem si že při hýbání kyvkou se vzájem8 poloha kyvky a horních vzpěr areuje do jisté pozice. To zřejmě vlivem vymačkání ložisek kvůli dominatnímu jednosměrnému namáhání. Ložiska jsem pootočil o 180 stupňů, kde měla haldší chod. Po složení ona "aretace zmizela :D
Tak, teď už jen otevřít tlumič a domazat ve vzduchové komoře :P
Ahoj všem asi jsem vyřešíl problém vydírání spodního oka tlumiče u FSR xc 08 100mm. Tu dvojdílnou hliníkovou mrchu(taky vložku tlumiče) co jsem měnil dvakrát za sezonu cca po 2000km jsem vyměnil za třídilnou. Je to ocelový čep a dvě krytky s o-kroužky a ty jsou zázračné. Spodní oko je přimo u kola takže voda a písek se rovná dobré brusivo u původního dvojdílného složení. Ty o-kroužky zamezí vnikání nečistot do vložky. Zatím mám najeto cca 4000km a vše ok(ježděno voda,prach,bláto,sních). Třídílnou vložku jsem kupoval u cyklo švec.
Ahoj,mam zrejme dost netradicni dotaz. Nemuzu se dopatrat, jakym zpusobem chytit na zadni osu Epica Comp 29er 2011 dětský vozík Chariot. Problém je v netradičním typu i rozměru osy. Jediný, co mi v krámě doporučili, je koupit universalni upinak, ktery se chytne na zadni stavbu kola.Zároveň mě vsak upozornili, ze tak muzu urvat brain a taky vzhledem k velikosti kola, tedy 29er, může oj u voziku drhnout při zatáčení o zadní kolo. Předem všem díky za jakýkoliv nápad nebo doporučení. Popřípadě kontakt na šikovného soustružníka, který by si s tím poradil.
Ahoj, chtěl jsem se zeptat. Mám Stumpjumpera, tuším 2010 na hliníku a při šlapání v terénu hrozně skřípe. Už několikrát to bylo v servisu, říkali, že promazali čepy, ale na výsledku se to neprojevilo. Nevíte někdo co s tím, nebo je to na výměnu ložisek v čepech? Nebo čepů jako takových?
Díky moc.
Odhaduji, že problém bude asi v ložiskách. Takže bych asi provedl výměnu. Předem bych ještě zkusil všechny čepy přetáhnout, jestli nejsou uvolněné.
Pokud je to při šlapání, tak bych ještě prověřil ložiska ve středu, zvuky se rády nesou kovovým rámem.
Ahoj tak to přislo 12000km a prasknul rám. Horní trubka u držáku tlumiče. Fsr 100mm 2008.
vsechno praskne
Najeto přes 20000km a zatím drží, i když v zadní stavbě je značná vůle.
Ahoj všem tak končím v klubu FSR. Rychlost spešlu při reklamaci prasklého rámu je tak zdlohavá že na S kašlu a přecházím k RB. Hodně stěstí všem.
Z 4čepu na jednočep? :)
Ne.Na ht.
Toto není dobrá volba :)
ale je
Ahoj všem mám na prodej tlumič Fox Tryad+uložení na Spec Fsr xc 100mm 08 rok cena 4000kč nebo x fusion ze stejného ránu cena 1000kč. Bliší info na zoltar12@seznam.cz nebo na tel:774953541
Můžu se zeptat jaký skutečný zdvih je u FSR XC COMP 2010 na té vidlici TORA a jaký je skutečný zdvih X FUSION. Ve specifikaci je na zadku 120 mm a v předu taky 120 mm.Díky
když je ve specifikaci 120/120 tak asi 120 nééé ? :D
No právě,že ne.Tlumič x fusion má zdvih nějakých 50mm.
Soráč,jsem pako.Neuvědomil jsem si,že je ten zdvih přepákovaný.Víte někdo kolik mají čouhat kluzáky u Tory při udávaném zdvihu 120mm.
Prosím o radu, budu měnit origo bruzdy AvidJ3 za slx 675,prosím o přesný typ zadního adaptéru.Je to IS na PM.
Máte někdo na tomto kole Shimana.
Diky
nemate nekdo zkusenost s vymenou tlumice za vetsi (model XC tusim 07 – 100mm zdvih)?
A nekdo s prelisovani lozisek, ze by mi s tim za uplatu pomohl?
Nazdar pánové.
Pokud spamuji omlouvám se.
Sháním někoho kdo dělal ložiska v zadní stavbě, mám FSR XC PRO 2009. Chtěl bych to taky udělat a potřeboval bych seznam co všechno mám nakoupit abych to udělal při jednom.
Díky za pomoc.
Ložiska už mám koupený, vytahovák (reverzní kladivo) taky. Měnit ale budu až po Drtiči.
Ložisko 61800–2RS CX L.61800–2RS CX 6,000ks
Ložisko 61802–2RS CX L.61802–2RS CX 4,000ks
10 ložisek vyjde na cca 150Kč. Ložiska jsem koupil obyč. CX – vzhledem k tomu, že jsem pořídil i nářadí, tak klidně budu měnit častěji :-)
Dvě ložiska by měly být „MAX“, ale ty levný nedělají, takže dám obyč.
A co výměna čepů (šroubů)? To si nedělal?