chtěl bych si přečíst pár vaších názorů ktěmto kolům, ktere je podle vás lepší, popřípadě včem.
SPECIALIZED
http://www.teamsport.cz/…-model-2010/
MERIDA
chtěl bych si přečíst pár vaších názorů ktěmto kolům, ktere je podle vás lepší, popřípadě včem.
SPECIALIZED
http://www.teamsport.cz/…-model-2010/
MERIDA
No dle rámu bych asi bral spešla. Komponenty to je otázka druhá, spešl na tom vypadá lépe ale ta vidlice no. U meridy tam jsou to většinou komponenty z nejnižších sad a raidon, což je podobná vidlice epiconu.
Další nevýhodou bude u obou určitě váha kolem 15Kg.
Možná by stalo za kouknutí se na specialized pitch.
Které bych asi bral kdyby byla volba z těchto dvou, nejspíše spešla.
Bohužel na pitch nemam rozpočet:(
To bych neřekl, že ten spešl bude mít 15kg, tipnul bych že se do 14ti vleze určitě.
Mám tohle FSR XC ve verzi PRO (eLko) a komplet s pedálama to má 13,5 kg (váženo na osobní váze, takže přesnost nic moc).
Spesla, kolego bikere :)
ty kola si jsou podobný jenom zdvihem. Jel jsem obě – ve vyšších specifikacích a rozdíl je znát. 1–20 je o hodně svižnější kolo. XC je spíš na pohodový ježdění, dost snadno se rozhoupe při silovějším šlapání zase o chlup líp žehlí pod brzdou ve sjezdu. Rovinky žehlí obě kola velmi slušně.
u spešla dostaneš navíc lepší image značky :) a to jak známo jede nejvíc.
Ona ta Merida je taky přepákovaný jednočep a Spešl čtyřčep. Proto Spešl víc houpe a líp žehlí.
já právě myslel, že jednočepy víc houpou, to asi jen jekyll teda :) protože když jsem jel na nějakým 4čepu tak mi přišlo že se to skoro nehne při jízdě :)
Zkus se porojet na SJ FSR při otevřeném tlumiči a uvidíš :). Houpe fakt hodně. Stačí ale tlumič Triad dát na pozici propedal a stavba se při nesilové jízdě po silnici houpe velmi málo, spíš možná neznatelně a přitom má stále velmi slušnou citlivost k nerovnostem. Možná bych tuhle polohu nechal i do výjezdu v terénu a bude to stačit. Zatím jsem ale neměl možnost zkusit. Při zavřeném tlumiči je to v podstatě HT.
Na druhou stranu to houpání při otevřeném tlumiči a jízdě po silnici není pocitově tolik znát. Jednou jsem sjel po kamenité cestě a jel kousek po asfaltu, jel jsem proti větru a zapomněl jsem zapnout propedal a vůbec mi nepřišlo, že to nějak houpe. Když jsem se ale podíval na tlumič, tak pístek zejížděl celkem dost :).
Kdybych to měl srovnat s plovoucím středem, co jsem měl dřív GT I-Drive, tak tam jsem při jízdě po silnici často pozoroval pístek a téměř vůbec nešel do zdvihu při nesilové jízdě. No, možná tak o milimetr. Tohle se mi u plovoucího středu líbilo, přitom při najetí do terénu byla citlivost a ochota jít do zdvihu výborná.
to se nejvíc projeví při aktivitě pod brzdou, jinak existují citlivé i necitlivé stavby v kombinaci s tlumiči u obou systémů.
třeba rozdíl mezi FSR s brainem a bez je obrovský. Aktuálně jezdím Epic /starší řešení/ i SJ FSR
Jak bys hodnotil ten Brain? Někdo na to pěje chválu a druhý nadává.
Mám teď dobrou nabídku na SJ FSR s Brainem, tak uvažuji, že bych svoje stávající FSR XC prodal a šel do toho.
záleží co od toho chceš. Podle mě to na 90% terénních nerovností které potkáš na běžné trase po lesích je lepší než model bez brainu, kde pro dosažení optimálního chování musíš občas přepnout na PP. Ale zase jsou situace, kdy je lepší to mít bez brainu. Hodně technický výjezd v pomalé rychlosti nebo trialové pasáže. Obecně mi přišlo, že čím pomalejší jízda, tím je lepší řešení bez brainu – je citlivější.
U starého SJ má brain větší význam než u nového, díky změně konstrukce nový SJ tolik nehoupe, ale zase tolik nežehlí, což ale je kompenzováno částečně nárustem zdvihu.
¨
jestli z toho chceš ale udělat extra chrta, spíš bych se poohlédl po nějakém virtuálu nebo jednočepu.
Nevím jak houpe starší model SJ FSR, ale když jsem se díval na tlumič na 2010, tak mi přišlo, že houpe docela dost při otevřeném tlumiči na silnici. I když pocitově to tak hrozné nebylo.
jako všude záleží jak šlapeš. starší SJ rozhoupeš i na víc jak 50% ve stoje klidně 75% chodu. U nového se mi to tolik nepovedlo.
Tolik? Tak to se mi nepovedlo taky, ale mám 2010.
myslím tím extrémní úsilí, spurt v sedle a spurt ze sedla. Reálně určitě k 1000W.
Díky za vyčerpávající odpověď. Ještě bych se chtěl zeptat, jaký sag vozíš na svém SJ? Díky.
určitě k horní hranici, neměřil jsem to ale bude to mezi 25–30%. Rád využívám celý zdvih a ocením pohodlí. To, že to žere nějaké watty výkonu mě moc netrápí.
Na chrcení mám SJ bez FRS a ted nově i epica
Jakýho pEpica budeš mít příští rok na závody? Model 2011?
nekradu :)
koupil jsem naopak staršího 2007 s fox tlumákem. Zatím to ladím, ale bude to takovej low cost: xt, recon, kola ZTR. Primárně na ježdění ne na závody. Ikdyž pokud pojedu Most nebo Sudety tak ho vezmu
závodit budu i příští rok na SJ HT carbon expertu
Rozumný. Jen jsem byl zvědavej ;)