Specialized Stumpjumper carbon expert HT 2012 - cena

82 nepřečtených
  • P-B2

    Zdravim vsechny,

    loni jsem koupil kolo teto specifikace ve velikosti 19 (jen jine sedlo):

    http://www.specialized.com/…expertcarbon#…

    Od zari mam novou praci a porad nekde cestuju, takze se vicemene vali doma, tak uvazuju, jestli by nebylo lepsi to prodat. Nevim ale, jak se muze pohybovat cena. Nepotrebuju penize za kazdou cenu,ale susit to doma, abych to vytahl 3× za rok,asi taky nema smysl. Jaky je vas odhad realne prodejni ceny? Diky vsem za nazor.

    0 0
    • Milvus888  

      26 to nikdo nechce :D kdyby to bylo 29 tak to by byla jina :D

      0 0
      • JakeF  

        Zbytečný smajlíky, ono to tak reálně je… 26ky už se prodávaj celkem blbě.

        0 0
        • blaf  

          a za rok uz jedine 27.5 :)

          0 0
        • karliner  

          Další chytrost „made in JakeF“ :-)))))))

          0 0
          • Milvus888  

            Lol když už tak BY JakeF ale i tak píšeš kravinu..

            0 0
            • karliner  

              Můžeš to podpořit nějakou statistikou (křivky prodejů 26 vs. 29). Nebo ti to říkal nějakej kámoš ze shopu, kde prodaj 3 kola za měsíc?

              0 0
              • JakeF  

                Kolik jsi prodával v poslední době kol na bazaru?

                0 0
                • karliner  

                  To je přeci úplně jedno. Nebo ti stačí tvoje vlastní zkušenost z prodeje pár kol k určení trendu trhu, kde se ročně prodá zhruba 300.000 nových kol a buhví kolik bazarových kol. To je stejné, jako kdybych tvrdil, že už nikdo nechce sportovní auta, protože v poslední době jsem si žádné nekoupil a naopak že rapidně stoupá poptávka po hodinkách zn. Breitling :-)))

                  0 0
                  • JakeF  

                    Takovej dlouhej příspěvek a přitom stačilo napsat, že žádný.

                    0 0
                    • karliner  

                      Zkoušíš remízu. Tak na to ti panáčku neskočím :-)))

                      0 0
                      • JakeF  

                        Zatím jsi ničím nepodložil, že bych neměl pravdu… Fakt nevidím důvod, proč bych měl hrát o remízu, když ty už jsi dávno prohrál :).

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Stačí počkat pár měsíců než budeš jezdit na něčem jiném a všechna tvá tvrzení se zcela změní. Hádat se s tebou z hlediska krátkodobého horizontu je zcela bezpředmětné.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Ani sis ve svým mindráku ze mě nevšimnul, že se tu řeší něco úplně jinýho :D.

                            Btw, maajkee se tu přestal pravidelně ukazovat, tak sis teď vybral za oběť mě? Musíš mít smutnej život…

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              Ještě se máš hodně co učit. Přečti si toto

                              Pak to porovnej s tím co jsi splodil ty tady

                              A pak následně tady

                              No a pak do kouta, 5× otčenáš 3× zdrávas Maria a dneska spát bez televize.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Ty tu píšeš o mejch názorech na kola, ale tady řešíme, co se víc prodává… S tím má můj názor, jestli je lepší 29 nebo 26, společnýho pramálo.

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  Jenom hádám, že se snažíš říct něco podobného, co píše Blacky.

                                  Ale ten rozdíl je tam tak velký, že uvažuju, jestli nejsi nějaký jiný živočišný druh.

                                  Že napadám nějaké tvé názory sem zase taháš z jiného vlákna několik dní zpět. Nevím jestli jsi to popletl nebo ti tak pomalu dochází. Ale to je jedno.

                                  0 0
                        • karliner  

                          Člověče, ty jsi vážně případ :-)))

                          Plácneš ničím nepodloženou kravinu (tedy, pardon, vypozoroval jsi trend v oblasti prodeje MTB na základě svých dvou bazarových kol). Snahu o diskusi a předkládání argumentů utneš s tématem (křivky prodejnosti 26 vs. 29) nesouvisející otázkou – kolik jsem prodal bazarových kol. Ale protože pro tebe mám buhvíproč nějakou argumentační slabost, nevykašlu se na to a abys mi lépe rozuměl, tak po tvém vzoru taky úplně odskočím od tématu a budeš se divit, ale známý má bazar, za poslední rok v něm prodal několik desítek kol, zhruba půl na půl trekingová a 26 (těch o fous víc), 29 ani jednu (a válí se mu tam nějaké). Trend je tedy jasný, 29 nikdo nechce a můžu to tvrdit na základě asi 50× většího statistického vzorku, než máš k dispozici ty.

                          Člověče, tak dlouhej příspěvek a přitom stačilo napsat, Kubo, v tomhle jsi úplně, ale úúúplně mimo ;-)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Trend je jasnej, ale úplně jinak, než si ho představuješ :). Známej má bazar a prodal hromadu 26" a žádnej 29er… Vzhledem k tomu, kolik začíná 29erů jezdit to máš celkem jednoduchý vysvětlení… 26" se všichni zbavujou :). A ono taky co to asi bude za kola, když se to prodává v bazaru… Cenová kategorie 10–20 tisíc? Tam se nedivím, že těch pár 29erů nikdo nechce, taky bych nechtěl.

                            Jinak se prostě rozhlídni kolem sebe… Kolik znáš lidí, co by si letos koupili novou XC 26ku? Já nikoho… Ale jen tak z hlavy mě napadá hromada lidí, co letos přešli na 29er, další co přešla loni, hromada lidí, co o tom uvažuje do budoucna a nikoho, číslem 0 lidí, co by uvažovali o přechodu zpátky na 26".

                            0 0
                            • karliner  

                              Je to marný, je to marný, je to marný.

                              0 0
                            • RUSH  

                              Souhlas. Navíc, tohle je ve velikosti L, a tam se jistě bude potenciální kupec vyšší postavy rozhodovat mezi 26/29. A pravděpodobně, u kol v této cenové relaci (viz. např. katalog Specialized – tam už Stumpy v 26 ani nejsou), vyhraje 29.

                              0 0
                          • McBlacky  

                            bazar je o tom co se ukradne – 26" pleček jsou plný sklepy a garáže :)

                            0 0
                  • Milvus888  

                    Podívej se na co se většina výrobců zaměřuje.

                    0 0
          • JakeF  

            Kolik jsi těch 26" v posledních měsících prodával? Já dvě… Ono to není o tom, že bys neprodal, ale s cenou si moc vyskakovat nemůžeš, ve dražších kolech už moc lidí po 26HT nekouká.

            0 0
            • Kubiczech  

              Nutno dodat, že jedno z kol byl prasklý Scott. Věřím, že to nešlo lehce. (:

              0 0
              • JakeF  

                Všechno je o odpovídající ceně… Ale tady jde i o to, co se tak bavím o lidech kolem sebe. V kategorii XC kol už 26ku dneska neshání skoro nikdo.

                0 0
                • McBlacky  

                  rozhodně ne carbon v XT a výš. Nebo jinak, každej bazarovej střelec by rád koupil, ale víc než 20 v kapse nemá :)

                  0 0
                • joudys  

                  V kategorii XC kol už 26ku dneska neshání skoro nikdo.

                  … protože jsou ovce (pokud je to tvrzení pravdivé), páč racionální důvod k tomu totiž žádný není.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    kolik dáš ročně závodů a s jakým umístěním? Ptám se proto, protože kromě závodů proto moc důvodů není. Na závodech, když jedeš o bednu nebo o hodně solidní první desítku, tak jsi v nevýhodě s 26. Ne proto, že by byla horší, ale závodění na 26 a 29 je jiné a pak se musíš přizpůsobit a jet podle 29kařů, na což v určitých pasážích potřebuješ o dost víc výkonu a jinde zase o dost lepší techniku, jen do prudkého kopce ti stačí o malinko méně.

                    Je to jako bys byl třeba jediné HT ve skupice FS na Sudetech, prostě dřív nebo později budeš vystoupen at chceš nebo ne.

                    0 0
                    • joudys  

                      kromě závodů proto moc důvodů není

                      to stejný si myslím i já, tedy že ze sta zájemců o XC bude naprostá menšina těch, kteří mají ambice na solidní umístění či jdou do 29 z jiných důvodů (např. výška postavy aj.). U toho zbytku – pokud se tedy z nějakého důvodu poptávka přesunuje z 26 do 29 – mě není jasné, proč by se běžný hobík s běžnými proporcemi a výkonností dobrovolně poohlížel po těžším kole a připravil se o nejlehčí převod či převody, které mu s velkou pravděpodobností v terénu budou chybět.

                      0 0
                      • Azmir  

                        +1

                        0 0
                      • JakeF  

                        S převodama nemám problém, o váze to není. Aktuálně mám 29ku o 1kg těžší a vůbec o to nejde a jezdí se mi na ní líp. Ono váha obecně je na BF strašlivě přeceňovaná.

                        Důvodů pro hobbíky je dost: větší pohodlí, vyšší trakce, lepší stabilita, lepší průchodnost terénem.

                        Každopádně nakonec ani nejde o to proč tomu tak je, ale dneska už v kategorii střední a vyšší třídy lidi po XC 26kách moc nekoukaj.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          pohodlí ok, ale trakce, stabilita a průchodnost to je u hobíků které máš na mysli z velké části kompenzace nedostatečné techniky. Ale jasný proč jezdit autem bez posilovače řízení, když nemusíš :)

                          0 0
                        • karliner  

                          Ad poslední věta. Evidentně jsi přešel na taktiku „100× opakovaná lež se stává pravdou“ :-D

                          0 0
                        • joudys  

                          dívám se na to z pohledu hobíka, ne závoďáků, kteří jsou jiná kategorie ať už ve využití kola, tak ve výkonu apod. takže:

                          • mít kolo na XC o nějaký 0,5–1kg lehčí nebo těžší je rozdíl,rozhodně ne přeceňovaný
                          • větší pohodlí, trakce, stabilita a průchodnost je o něco málolepší, ale toto je dle mě naopak velmi přeceňované
                          • s převodama bude mít běžný člověk problém, pokud jezdí nějakou tučeskou vrchovinu, dlouhá stoupání a nechce tlačit, (nijak neobrážímzávody, ale pár jsem jich jel a koukal jsem co všechno jsou lidi ochotnitlačit s dosavadníma převodama namísto aby jeli)

                          Pokud je pravda, že téměř všichni nebo drtivá většina v tomto segmentu přechází, tak já to nevidím jako něco racionálního.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Pokud je 1kg rozdíl, tak se podívej na moje loňský a letošní výsledky… A to mám zatím natrénováno kulový. Navíc jsem poměrně lehkej, takže kolo dělá v celý soustavě víc %. Nějakej 90kg hobbík podle mě nemá šanci poznat rozdíl jedný flašky s pitím.

                            Co se týče kopců, tak na 29ery se taky dávaj odpovídajícím způsobem lehčí převody. Já mám třeba dvojplacku 38/24, takže nejlehčí převod jak na 3*10. A to by se klidně dalo jít i na 36/22.

                            A co se týče toho, co lidi tlačí, tak to není o 26 vs 29, to je prostě o lidech. A když už jsi narazil na ty dlouhý stoupání, tak ty v ČR neexistujou :).

                            0 0
                            • McBlacky  

                              pro tebe ok, ale pro většinu co znám je i 38 málo. Musíš pak rozlišovat XC, Maratony atd

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Nikdo ale přeci nikoho nenutí jezdit dvojplacku. A s 11/36 kazetou plus k tomu pro daného jezdce vhodnou trojplackou nemůže mít nikdo na 29" problém s převody.

                                0 0
                            • joudys  

                              já ti tvoje výsledky neberu, pro tebe bude 29 lepší, ale myslím si, že lidi jako ty nejsou běžným a typickým konzumentem xc kol, které se u nás prodají. Můj pohled je prostě jiný, považuju se za průměrného spotřebitele s možná typičtějšími požadavky. Ty ten přechod vidíš jako logické vyústění s ohledem na výhody, já jako pro hodně lidí neopodstatněný krok. Pokud s 29kou a převodem 24/36 nevyjedu to co s 22/32 na 26ce, tak to považuju za problém, protože miluju kopce a nerad tlačím.

                              0 0
                            • kolda  

                              no nevím, když jsi se plácal na sudetech, jestli tam pro tebe nebyly dlouhý stoupání :)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Ne, ani na Sudetech to nejsou nějak dlouhý stoupání. Co koukám na profil, tak všechny snad do 200m převýšení, možná některý o pár metrů přes. To je celkem normální, to mám tady za barákem v Brdech víc. Problém je ten, že jsou prudký a je jich tam takhle 15 :D. A tam jsem ještě jezdil 42–28 s 11–32z kazetou, takže teď mám na 29eru reálně výrazně lehčí převody (38/24 s 11–36) a 29ku bych na tu trať vůbec bral daleko radši. I když Sudety jsou zrovna jeden z mála závodů, kde bych možná radši bral 26" full než 29HT, protože ty výjezdy jsou dost rozbitý a ve stoje se moc nedaj. Úplně ideální by byl lehkej 29 full, ale to už je finančně zase úplně jinde.

                                Co mě napadá nějaký delší stoupání, tak na Galaxy v Prachaticích (mimochodem se jede za 2 týdny), tam první kopec má převýšení snad přes 500m a je to po hodně slušný šotolině. Tam už by se dalo mluvit o tom, že 26" HT by byla lepší volba. Na druhou stranu, tam by bylo nejrychlejší cyklokrosový kolo, takže podle toho vybírat MTB je trochu zcestný :).

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            I přesto, že potřebuju opravdu lehké převody a výkon nemám, tak opravdu nechápu jak by mohl být problém s převody.

                            Na 26tkách se ještě nedávno jezdilo na devítce, tzn. nejlehčí převod 22/32 nebo 22/34.

                            Teď je v rámci desítky k dispozici 36tka pastorek a komu by to nestačilo, tak můžeš jít až do extrému typu 21/36 nejlehčí převod a pro některé kliky až 20/36.

                            A když já lemra vystačím i s 24/36 a po 22 převodníku jsem nakonec nesáhnul (i když jsem při přechodu na 29" uvažoval že to bude potřeba a nebylo)…

                            Jaký jezdíš na 26" nejlehčí převod teď?

                            S hmotností souhlasím s opravdu velkým přeceňováním. A on ten rozdíl nemusí být ani těch 0,5kg…

                            Problém je u nejlevnějších 29tek, třeba za 10–15tis. Kč, tam je to už na zváženou (nárůst hmotnosti bude větší a celková hmotnost kola už dost bídná).

                            Jinak co se týká tlačení, tak praxe je u mě jednoduchá. Tam, kde jsem výjezd na 26" už tlačil, tak tam to ještě na 29" vyjedu a rozdíl je opravdu velký v tom co vyjedu navíc.

                            Ty podle tebe přeceňované vlastnosti se v praxi sakra projeví:

                            • tam kde při stejné rychlosti s 26" už zahrabu, tam s 29 ještě jedu(pro stejný typ pláště); pro nehrábhnutí je na 26" potřeba udržetznatelně výšší rychlost (a na tu nemám fyzicky)
                            • tam kde se při stejné rychlosti s 26" už zaseknu o překážku, taks 29" nikoliv; s 26" pro vyjetí je potřeba udržet znatelně vyššírychlost, aby k záseku nedošlo (a na tu nemám fyzicky)

                            Právě nedostatek fyzičky na daný výjezd je velké plus pro 29" díky jejím výhodám.

                            Oproti tomu 0,5kg hmotnosti se tam ztratí (tohle udělá cca 1% potřebného výkonu navíc nebo 1% snížení rychlosti; oproti tomu na menších kolech je kvůli trakci a přejezdu překážek nutné často zrychlit o řád, což znamená desítky procent potřebného výkonu navíc).

                            0 0
                            • Milvus888  

                              Jooo !! lépe bych to nenapsal. +1

                              0 0
                            • joudys  

                              pokud se tady ještě bavíme o tom, zda má logiku masivní přesun pozornosti z 26 do 29 v kategorii xc (pro lidi, ne pro diskutující na BF), a ne jestli se dají určité nedostatky např. převody nějak ošetřit, tak by to znanenalo, že většina lidí, myslím tím běžných spotřebitelů, zřejmě bude muset po zakoupení 29tky měnit převodníky, protože není vyjímkou mimo 24/36 osazovaní xc 29tek kombinací 26/38 nebo 26/39 a s tím si podle mě průměrný smrtelník nemá šanci v terénu vystačit. Nejsem si jist, kolik lidí ze sta co si přišli do krámu pro kolo běžně takto upravuje kola a mění převodníky, i když se to může na BF zdát jako samozřejmost.

                              Co se týče váhy resp. jízdních vlastnosí, zda se váha dá u 29 nějak kompenzovat lepším chováním v terénu, tak to bych posuzovat nechtěl, nicméně pokud se na problém dívám z pohledu cyklistické veřejnosti s průměrnou výškou do 180 cm (u bab ještě méně) a průměrnými schopnostmi, v nějakém úprku k 29 opravdu až tak zřejmou logiku nevidím.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Souhlasím s tím, že někomu nemusí stačit nejlehčí převod na sériově osazené 29". 26 malá pila je k vidění poměrně často a to opravdu každému stačit nemusí.

                                Tohle ale není žádná specialita 29", u 26" je situace podobná. Tam pokud je sériovka osazené dvojplackou, tak jsou ty placky adekvátně větší. A pokud tedy někdo má problém s 26 malou pilou u 29", tak bude mít úplně stejný problém s o něco větší pilou u 26".

                                Tohle není problém 29", ale je to spíš problém obecně dvojplacky, která pak ne každému stačí rozsahem a pak ani dát menší převodníky oproti sériovce nic neřeší. S nástupem dvojplacky bude muset obecně řešit převody více jezdců (nebo je řešit nebudou a nebudou jim stačit).

                                Výška lidí pořád narůstá. Průměr jsem netušil, tak jsem našel první odkaz

                                http://doma.nova.cz/…a-svete.html

                                Průměr určuje celá populace, u mladších bude určitě o něco vyšší a nejvíce budou snižovat důchodci, kterých bude v rámci skupiny jezdců na biku určitě dost málo.

                                Jinak ale já vůbec netvrdím, že 29" je pro každého. Každé má svoje výhody a nevýhody a ať si každý vybere co mu sedne lépe.

                                Vždyť sám jezdím zatím více 26" než 29" (jezdím 2× 26" a 1× 29").

                                0 0
                                • joudys  

                                  asi se možná každý bavíme o nečem jiném, protože já tomu co píšeš rozumím a souhlasím, každé má svoje, já osobně uvažuji že si postavím 29 celopevňáka, ale zeptám se tě, co by jsi tedy ty doporučil nějakému typickému průměrnému zákazníkovi? Pokud vždy raději 29, tak OK, beru, pokud 26 nebo dejme tomu alespoň polovině 26 (když uvažujeme, že každému tedy sedne něco jiného) tak se asi shodneme i na tom, že téměř plný přesun pozornosti z 26 na 29 (jak ta teze tady byla nadhozena že se děje), že je to divný, ne? Pokud dejme tomu polovina lidí jde do 26 a druhá do 29 tak to má nějakou logiku, ale kdyby většina přecházela na 29, tak to považuji za čistě sílu marketingu a masírky.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Já ale s plným přesunem na 29" nezačal a ani jsem ho nezmiňoval. Přidal jsem se až reakcí na některé konkrétní vlastnosti/problémy u kterých si buď myslím, že u 29" nejsou nebo že dané vlastnosti mají větší význam.

                                    Nedokážu říct co udělá trh za dalších pár let a kam až se to posune. Plný přesun na 29" je podle mě úplný nesmysl a doufám, že se tak ani nikdy nestane (aby se z toho nestala jen dětská kola).

                                    A co se týká průměrného zákazníka, tak to bude hodně záležet co to vlastně ten průměrný zákazník je. Přesné statistiky neznám a i u nich bude záležet co do nich budeme počítat. Jestli všechna prodaná kola (kde na poměrně dost kousků se nakonec ani skoro nejezdí) nebo co přesně vzít.

                                    Ideální je když si někdo oboje vyzkouší. Ale chce to dlouhodobě (tedy ne jen pár kilometrů) a ještě zkoušet slušná kola (tedy nezkusit třeba u 29" jen jednu netočivou mrdku). Tohle bohužel spousta lidí možnost nemá.

                                    Pro dražší HTčka + současně jezdce ne příliš malé (klidně už od nějakých 170–175cm) bych doporučil 29". I když vím, že i tady se najde pár těch, co raději sáhnou po 26".

                                    U výrazně menších jezdců bych rovnou 29" zcela nezatracoval, ale doporučil bych jen těm, kteří cíleně větší kola chtějí kvůli jejich vlastostem a mají to vyzkoušené + mají vyzkoušené, že rozumně dokáží udělat posed, který jim vyhovuje.

                                    Pro hodně levná HTčka bych zatím zůstával spíše u 26". A v případě levných 29" je nutno nechat si postavit u levných stavěčů. Nejlevnější sériovky (do 10–15tis. Kč) ve 29" jsou bída a utrpení (pokud náhodou někdo nenarazí na opravdu mimořádnou slevu).

                                    U fullů a s narůstajícím zdvihem bych doporučoval 29" čím dál méně. Ale i když vím, že mně 140mm+ fully ve 29" nesedí, tak zase bych obecně neodrazoval. Každý má jiné priority.

                                    0 0
                                    • joudys  

                                      tak to bude ten problém, protože já jsem reagoval na prohlášení, že v kategorii XC kol už 26ku dneska neshání skoro nikdo a dál jsem uváděl důvody, pro které si myslím že to pro řadu lidí nebude mít smysl. Jinak nic dál nerozporuji, nejsem fanda 26 ani 29 ale 27,5 :-)

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Tak to prohlášení bylo hlavně ke kategorii dražších kol, protože se mluvilo o prodeji 26" HT s původní cenou nějakých 80 litrů. Že kolem mě nikdo neshání 26" je stejná situace, taky lidi, co shání kolo v relaci cca 60–100 tisíc.

                                        Když se budem bavit o „běžným kupujícím“, co přijde do supermarketu s 15 litrama, tak tam bych 29er taky nedoporučil, pokud by se nejednalo o dostatečně vysokýho člověka. Ale na druhou stranu, bejvalka (cca 160cm, 52kg) na takovým levným 29eru jezdila a taky si nestěžovala. Ono obecně to „běžný kupující“ míň řeší :).

                                        0 0
                              • RUSH  

                                Dovolím si osobní pohled:

                                Najezdím ročně přes 4 tis.km a v tom je i pár závodu typu kpž. Umístění průměrné, zhruba ve třetí stovce. Mám full CD Rush (převody 44–32–22 a 11–32). V rámci nabídky testování jsem celý jeden závod objel na kole STUMPJUMPER COMP 29 (převody 38/24 a 11–36). Jednalo se o závod v Chrudimi, profilem spíše lehčí závod.

                                Pocit z jízdy byl velmi dobrý, čas na trati a umístění ale nebylo nijak výrazně lepší (ani horší). Full je pohodlnější – o tom žádná, ale HT29 je tuhé, závodivější, dává pocítit, že dobře reaguje na každé šlápnutí, vyžaduje méně techniky (jede jak autobus), dlouhé táhlé kopce zvládá super, zrovna tak jako rovinaté polní cesty, tam letí jako raketa. Ale jak říkám, je to o pocitu, na svém fullu 26 bych to dal v hodně podobném čase. Navíc, s kámošem, se kterým se přetahujem na každém závodě o minuty, jsem dokonce o pár minut prohrál.

                                Co se týče převodů, neměl jsem sebemenší problém si zvyknout (spíše naopak), žádný převod mi nechyběl. Možná by se to mohlo více projevit na závodě s větším převýšením, ale můj odhad je, že by mi to stačilo. Považuji se za průměrného cyklistu, proto myslím, že ta dvojplacka rozhodně není jen pro namakané závoďáky.

                                Drtivá většina cyklistů, která si koupí kolo podobné tomu STUMPJUMPERU 29, ví dost dobře do čeho jde, testují si ta kola před koupí, diskutují na fórech atd.

                                Závěrem bych řekl, že při velikosti kola (minimálně) L a XL v provedení XC HT/Full, ve střední cenové kategorii (30–35 tis. Kč a výš), bude drtivá většina nových kol 29. Statistiky jsem neviděl.

                                0 0
                            • pendergast  

                              Že sa jazdilo s deväťkolečkom je síce pravda, ale prešlo sa na desinu práve preto, že to nestačilo. Je teda scestné niekomu, kto sa konečne dočkal 22/36 na 26" tvrdiť, že prechodom na 29" si polepší. Riešiť neštandartný prevodník je pre bežného cyklistu kvantová fyzika.

                              Nazývať sa lemrou bez výkonu pri zvládaní výjazdov 100+ km je tiež pre bežného cyklistu úsmevné.

                              Čo sa týka prejazdu prekážok. Pomer 29/26 je cca 1,115, takže laicky by som povedal, že ak ťa na 26" zastaví prekážka vysoká 10 cm, na 29" ťa zastaví prekážka vysoká 11,2 cm. Tých prekážok, ktoré na 29" zdoláš a na 26" nie, asi veľa nebude. A to ešte treba brať v úvahu, že existujú aj prekážky, ktoré dokážeš obísť len vďaka menšiemu priemeru kolies (tiež ich bude málo).

                              Moja osobná skúsenosť je taká, že do prudkého kopca zosadám z 29" na rovnakom mieste ako z 26", len na 29" ma to pocitovo stojí viac námahy. Čo sa týka pohodlia, 29" je o 11,15% pohodlnejší (inými slovami TIEŽ NEPOHODLNÝ) :D

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Na jednu stranu píšeš, že řešit nestandardní převodník pro běženého cyklistu není běžné. Ok, s tím se dá pro poměrně velkou skupinu jezdců souhlasit.

                                Na druhou stranu ale píšeš o 22/36 nejlehčím převodu. Takový převod se na sériovky také nedává. A pokud někdo už patří do skupiny, že si sám individuálně předělává převody, tak pak by neměl mít problém ani s menší plackou.

                                V každém případě myslíš, že 22/36 nejlehčí převod bude na 26" rozšířenější? Já neznám nikoho, kdo by to jezdil. Na sériovkách není, takže masy to také nejezdí.

                                Někdo se určitě najde, ale bude to zcela minoritní skupina jezdců.

                                U těch překážek to není nikdy tak, že by tě zastavila samostatně jedna konkrétní překážka a mohl bys to takhle přepočítávat na jejich výšku.

                                Konkrétní překážka není na 26" problém, tomu vždy jezdec může výrazně pomoct, aby vyjel i dost vysokou překážku. Vždy je ale k tomu něco potřeba udělat. Ať už mít určitou rychlost nebo více pracovat s těžištěm, atd.

                                Problém je celá souvislá pasáž, třeba kořenová. Na 26" musíš udržet určitou rychlost, jinak se dříve nebo později někde zasekneš (nebo zahrabeš při pokus na poslední chvíli bez dostatečné rychlosti více přišlápnout).

                                O objíždění v takových pasážích nemůže být moc řeč, není kudy, překážky jsou všude. Navíc v kombinaci taková pasáž + prudký výjezd už není žádná sranda nějakého většího točení a výrazného objíždění ani na 26".

                                V těchto situacích se sečtou obě výhody větší kol, tedy přejezd překážek a grip.

                                Na 29" tak můžu celou takovou delší pasáž jet výrazně menší rychlostí s opravdu velkým rozdílem. Pro každý konkrétní úsek to bude jiná.

                                Mám úseky, kde jsem na 26" musel držet 8km/h+ abych je vyjížděl. Na 29" mi tam stačí 5–6km/h. U 29" i když je to už na hranici zaseknutí, tak díky lepšímu gripu se z toho větším záběrem na poslední chvíli mnohem častěji vyhrabu.

                                A nakonec se zaseknu v takové pasáži o překážku, protože už nemůžu a ztratím potřebnou rychlost.

                                Někdy se dostávám v praxi i do situací, že vyjedu i při hodně rozbité pasáži něco na 29" celopevňáku, co nevyjedu na 26" fullu. Směrem dolu je to úplně jiné, tam to full v rychlosti přeletí (a 29" celopevňák si proti němu ani neškrtne). Ale ve výjezdu, kde není výkon k udržení rychlosti k tomu aby to přeletěl…

                                A celý můj pohled na 29" bude také dané tím, že nemám 29" žádnou línou mrchu. Sice nemá pod 10kg (má 10,5kg), ale navíc s pevnou vidlicí a ne nijak extra těžkými koly (1750g) do kopce jede opravdu parádně.

                                Oproti tomu 26" jsem jezdil jen podobně těžkou, neměl jsem ani 26" pod 10kg.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Lemrou se nazývám kvůli tomu jak jezdím pomalu (nebo tedy jaký jsem schopný podávát dlouhodbě výkon). Sice jezdím delší trasy a najezdím toho ne tak málo, takže jsem schopný jet po delší dobu, ale právě i proti spoustě jezdců, co jezdí řádově méně než já, tak jsem děsně pomalý. Proto se nazývám lemrou.

                                Ve výjezdech toho nedám úplně málo, ale jsem právě limitován svojí výkonností. A co si myslím, že jsem vždy uměl slušně a stále umím je šetřit v náročných výjezdech síly. Tzn. jet každou hodně náročnou pasáž co nejpomaleji to jde (aby šla ještě vůbec projet) a díky tomu jsem toho vyjel co nejvíce i se svojí výkonností.

                                A právě v tomhle mi 29" pomáhá opravdu hodně a proto vyjedu o tolik více.

                                Pro představu moje jedna loňská trasa s jedním z mojich nejlepších průměrů na 100km+ trase co jsem na biku kdy zajel:

                                • 155km délka
                                • nastoupáno těsně přes 1000m, tedy tohle řadím do už hodněrovinatých tras
                                • poměrně dost velkou část jsem se svezl v háku (cca 60–70km)
                                • povrch cca polovina asfalt, polovina šotolina, náročnější terén natéhle trase nebyl žádný

                                Průměr jsem zajel 23,5km/h.

                                0 0
                                • Azmir  

                                  I kdyby komplet povrch byl asfalt, tak mi 23,5 nepřijde zrovna lemrovních :)))

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    na skoro rovince v háku si toho ani nevšimneš :)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Přesně tak. Mám celkem dobrou představu jak stejnou trasu jsou schopní zajet výkonnější.

                                      Už jen o třídu výkonější z party je schopný stejnou trasu zajet sám (bez svezení v háku) kolem 26km/h. A to je už sakra rozdíl na průměru a navíc by to dal sám (ale jak jsem psal, zase to nebylo v háku celou trasu, určitě méně než polovina, dalo se na té trase jet v háku mnohem více).

                                      A i když už jezdí celkem slušně (třeba v Beskydech jako jezdiný z naší party vyjel v kuse červnou z Konečné), tak vím, že oproti Tobě nebo jiným podoboně výkonným je zase pořád o dalších několik tříd horší…

                                      Jakmile je trasa kopocovitá, tak mám průměry samozřejmě mnohem nižší. Kupříkladu jeden ze Sardinie, kde jsem jel jednu trasu sám (zbytek zájezdu to celý zapek a nechali se nahoru skoro celé vyvézt autobusem), takže žádná jízda v háku (tam taky asi ani nebylo kde, žádná rovina na trase):

                                      • celé asfalt
                                      • 105km
                                      • 2600m nastoupáno
                                      • průměr jsem měl těsně přes 17km/h
                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        ono do toho hraje milion věcí.

                                        Ted ve středu jsme jeli na žiletkách 177km, avg lehce přes 27, nastoupáno 1500 a nějaký drobný a Šári měla 139 já 115 tepy průměr, jelo nás deset. Část hák, část špice, ale prostě foukalo dobře do zad nebo z boku a bylo ideálně kolem 20stupnů. Kdyby naopak fučelo proti a bylo vedro, tak tenhle průměr bychom udělali za strašnou krev, klidně o 30tepů na průměru víc.

                                        Já už tohle dávno přestal poměřovat, celkem dobrý je srovnání podle náročnosti tréninku vzhledem k parametrům jedince jako dělá třeba sunto, protože to jediný má smysl. Sledovat jak moc jsi si ty jako jedinec naložil vzhledem ke svým limitům. Porovnávat čísla a časy k jiným je pak už dobrý jen pro závodníky, aby měli představu s kým ještě jezdit a s kým už ne a uměli odhadnout kdy kdo rupne případně. Ale pro hobby švihání je potřeba znát co si můžeš dovolit a kdy, v kontextu s tím co bylo a bude následovat.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Tak to je jasné, že když to ještě výrazně stíží podmínky, tak se to posune jinam.

                                          To co jsem uváděl bylo oboje pro dobré podmínky. Tedy teplo (oboje 20st.+) a ani v jednom případě to nijak výrazně nekomplikova vítr (ale ani nefoukalo do zad).

                                          Jinak já průměry vůbec neřeším, to jsem jen uvedl pro představu, že jsem si tyhle dvě trasy pamatoval. Sám sebe znám dobře, takže moc dobře vím co si kdy a jak můžu dovolit.

                                          0 0
                              • JakeF  

                                Tak schválně subjektivní pocity z včerejší vyjížďky… Jel jsem stejný místa, co tu už jezdím roky, na různých kolech a různých podmínek. Čerstvý srovnání loni Scott 26", bezduše, Rocket Ron, 9,5kg. Letos SJ HT 29er, bezduše, Fast Trak (takže proti RoR ve stejný verzi rychlejší plášť s výrazně horší trakcí), 10,5kg.

                                Včera hodně mokro, dokonce mi během vyjížďky i zapršelo, takže kořeny a kameny dost klouzaly. I přes „horší“ pláště na tyhle podmínky jsem si moh dovolit výrazně víc, nepodržely mě akorát v hlubším bahně, ale i to se mi povedlo ustát (skromně říkám, že to ale bylo spíš o skillu, než že by mě z toho vytáhla 29ka :)).

                                Zajímavější bude určitě srovnání do výjezdů. V táhlých výjezdech jsem měl pocit, že jedu minimálně o převod těžší, přitom 38z proti 42z by mělo akorát vyrovnat ten rozdíl větších kol. Do hodně těžkýho výjezdu (úplně horní část červený ze Lhoty pod Radčem, Mlok bude vědět) jsem ve stopě s míň kořenama a kamenama byl schopnej vyjet stejně vysoko, jak s 26" na RoR a na suchu! Do stopy přes kořeny už to bylo horší, tam se Fast Trak prostě nechytal a na suchu s RoR jsem vyjel výš. Každopádně myslím, že na suchu dám i s Fast Trak víc, než na 26" s RoR a možná časem obuju 29er RoR a na to jsem velmi zvědavej, to bude úplně jinde, když i 29er Ralph s duší a vyšším tlakem mi držel výrazně líp, než 29" RoR bez duší…

                                Každopádně pocitově nijak nevnímám, že mám o 1kg těžší kolo, i když z toho nějakých 200g je na pláštích a 300g v kolech a i na závodech mi to na něm jezdí slušně a v těžkejch pasážích mi víc odpustí.

                                Ale tak nakonec je to stejně o tom, aby si to každej vyzkoušel, vybral, co mu nejlíp sedí a pak neřešit a jezdit :). Můj názor je ten, že čím vyšší cena, tím víc bude 29er v průměru výhodnější i pro menší lidi. U kola za 10k bych 29er doporučil tak lidem 190+, u kola za 150 bych se nebál 29ky ani u 160cm holčiny.

                                0 0
                          • McBlacky  

                            nechci se tě dotknout, ale přijde mi, že jsi na 29 moc nenajezdil. Pohodlí ve stejný kategorii je znát dost, ale spíš to je spojený s tou průchodností a trakce v té je rozdíl veliký, nejvíc to ale poznáš na XC, na maratonech mě napadá minimum míst kde bych to na tratích u nás využil a mohl jet v sedle, proti 26 kdy už to nejde. A to obecně vyjedu spíš víc než méně.

                            převody sem nemotej 44/32/22 11–36 a máš to jako u 44/32/22 11–32 no problem v tomhle

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Podle mě méně výkonný jezdec to bude mít oproti Tobě poměrně posunuté a dostane se mnohem snáze do situace, kdy na 29" vyjede a na 26" nevyjede.

                              Bude to proto, že díky chybějící výkonnosti na 26tce nemá na to, aby udržel dostatečnou rychlost potřebnou pro vyjetí dané pasáže. A 29" mu tu menší rychlost, kterou udrží odpustí.

                              A pak ještě delší zadní stavba. Ta je pro určité vlastnosti nevýhodou, ale do výjezdu zůstává výhodou.

                              Umožní daleko více sedět v sedle bez nějakého posunu těžiště na špičku sedla. A v takové poloze se vše vyjíždí snáze když je to někde na hranici fyzičky jezdce.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              V tom srovnání převodů co jsi uvedl bude dokonce už převod na 29" mírně lehčí.

                              22/36 na 29" odpovídá cca 22/33 na 26".

                              0 0
                            • joudys  

                              nevím, kolik xc kol se v 29 běžně dodává s trojplacou začínající na 22, asi nějaké budou, ok, můžeš pak i vyměnit kliky, ale když už kupuju nové kolo tak by mělo sedět.

                              co se týče průchodnosti a trakce, moje subjektivní hodnocení je prostě jiné, já tam až tak velký rozdíl nepozoruju, ale to může být můj problém

                              0 0
                      • McBlacky  

                        převody ti chybět nebudou s trojpilou a váha je skoro zanedbatelná ve stejný cenový kat

                        0 0
                        • joudys  

                          v XC kategorii se většinou počítá pouze s dvojpilou a když už je tam troj, tak stejně začíná na 24, takže i s kazetou 36 mě tam prostě něco schází a takovejch jako já bude hodně když to tak pozoruju kolem (i když tabulkově převody oproti 26 nejsou zvlášť v nevýhodě, subjektivně mě připadá, jako by tam hrála roli trakce, tření nebo co, a s 29 do prudkých stoupání mě to jakoby jelo o hodně hůř než je rozdíl v převodech). A s váhou za stejné peníze si také nejsem jistej, tedy jestli za stejný peníze dnes koupím stejně těžké bajky.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            U dvojplacky je to ještě větší nesmysl, že převody jsou problém. U dvojplacky dáš oba převodníky o těch cca 10% s méně zuby a budeš mít převody zcela totožné jako na 26".

                            I sériovky jsou osazovány o to menšími převodníky, takže tam ani není potřeba nic měnit…

                            A u trojplacky je to nejmenší vyměnit malou placku za 22.

                            0 0
    • MirosPikos  

      Můj odhad je takový, že pokud nepotřebuješ peníze za každou cenu, kolo si raději nech. I za cenu, že ho vytáhneš 3× do roka.

      Případně nasaď nějakou cenu, za kterou bys byl ochoten prodat a uvidíš, jestli se někdo ozve.

      Nový se dá sehnat pod 55.000,– takže to tvý určitě neprodáš víc jak za 40.000,–

      http://www.twinsport.cz/…carbon-2012/

      0 0
    • waters  

      dráž to prodáš na díly. lepší si ho nechat..

      0 0
    • Mark-H14  

      Kdyby to byla 15" rám, tak bych jej bral hned.

      0 0
    • FZS1000  

      Můžeš se mi ozvat na mail tom.jindrich@seznam.cz ,něco takového sháním,tak bych měl možná zájem,pokud by bylo na prodej…

      0 0
    • kolda  

      pěkný kolo, kdyby bylo ve velikosti 17–18, vážně bych uvažoval.

      za slušnou cenu to prodáš určitě – reaálně cca těch 35 bych řekl.

      0 0
    • Ruprt2  

      Škoda, že je to dětská velikost.

      Na druhou stranu, teď si podruhé čtu tvůj důvod prodeje a napadlo mě, jestli náhodou někomu nechybí :-)

      0 0
      • P-B2  

        :-) Dobrá poznámka. Ke kolu jsou samozřejmě doklady na moje jméno, takže pokud někomu chybí ve sklepě, tak leda že by to prodejce „otočil“ ve sklepě u Spešlů.

        0 0
    • stepkapepek  

      Měl bych zájem, pokud je stále k dispozici…v pří­padě, že ano, prosím na mail. Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.