Specialized Turbo Levo HT 2021 - jízda s vybitou baterií

17 nepřečtených
  • lykac

    Ahoj, má někdo tohle kolo? Jak se chová v okamžiku, kdy kompletně dojde baterie? Klade odpor jako bych jel do kopce – což jsem si vyzkoušel na starším modelu od Ghostu, kdy se nedalo rozumě ujet ani parset metrů po rovině…

    Dá v pohodě někam dojet bez větší rezistence? dik…

    0 3
    • novas752  

      Ghost měl nějaký bosh? Leco HT odpor klade ale ne až takový. Dojet se s tim dá ale neni to nic moc.

      0 0
    • DjOriech  

      Ja mam fulla Levo… mam tam velky papuce a kdyz zdechne baterka tak to neni zadna prdel, po rovine se da ale do kopce to je utrpeni… motor mi prijde ze odpor moc nema ale kolo je tezky. Resim to tak, ze kdyz se dostanu do energeticke krize, snizim pripomoc na nejakych 20 procent a jedu pomalu ale s tim ze ten motor me furt pomaha nejakyma 100w do kopce co uz se da..

      0 0
      • McBlacky  

        ono enduro kolo s hlavou kolem 65st obutý do 2,6" drapáků už je nehratelný někde od 16ti kg.

        takže 22+kg (dle provedení Leva) je logicky kotva .

        Já musel jet 8km na testovačce Keneva bez motoru a nemuset to kolo vracet, radši bych běžel nebo šel pěšky. To je ještě o chlup těžší, má položenější hlavu, ale hlavně to bylo obutý na ty BLCK DMND pláště, který se beztmotoru vozit podle mě nedaj.

        1 0
    • va-bo  

      Deset kilaku po asfaltu se dojet da, ale pomalu.

      0 0
    • MlokCZ  

      Brose nemá žádný znatelný odpor. Tedy Turbo Levo jsem nezkoušel, ale na svojem Rotwildu jsem to cíleně testoval. A nečekal bych, že tohle se bude nějak lišit.

      Takže pak už je to jen o té hmotnosti kola, pláštích a geometrii. Na rovině ta hmotnost je znát minimálně (malinko zvýší valivý odpor), takže zbývají pláště a geometrie.

      S geometrií já u Rotwildu problém nemám žádný z pohledu dupání na jezdivé rovině. A to mám 66° a je to full, takže se započtením sagů to bude horší než u Turbo Levo HT.

      Rozhodující tak budou pláště. S originál plášti to opravdu vůbec nejelo, měl jsem tam Magic Mary + Hans Dampf v softu. Už dlouho ale jezdím o hodně rychlejší kombinaci NN soft/Rock Razor speedgrip. A Rozk Razor jede velmi slušně.

      Ta změna plášťů udělala opravdu hodně, i na výdrži baterky při trasách na hranici dojezdu to je poznat.

      A jak už jsem tu psal, tak jsem dělal test na rovině, co s tím maximálně dokážu než chcípnu a i při mojí bídné výkonnosti jsem v háku udržel 10km rychlostí 34km/h. To bylo opravdu moje maximum a slušně mě to odpravilo. Ale pro srovnání ten stejný úsek když jedu na klasice s o hodně rychlejšími plášti (Ray/TB), tak ve stejné situaci si tam máknu také skoro na max, tedy je to lepší, ale ne o moc.

      Takže zejména záleží co tam máš za pláště.

      0 0
    • MlokCZ  

      Ono je to také hodně ještě úplně o něčem jiném než jaký potřebuješ reálně výkon jezdce, abys na tom mohl jet bez pomoci motoru.

      Když jedeš něco delšího a dojde baterka, tak:

      • jednak už můžeš mít i ne zrovna malý výkon za sebou (v závislosti, jakou přípomoc si celou trasu využíval) a jsi unavený
      • hlavně je to ale pak na konci pocitový šok, jak jsi předtím jel více hodin s dopomocí, pak se zdá, že to nejede vůbec

      Třeba když jdu někdy na klasiku, pak vezmu ebika a vyjedu s vypnutým motorem, tak to pocitově jede velmi slušně a ten rozdíl oproti klasice je malý (i když je to těžší a mám tam pomalejší pláště).

      Ale když na konci náročnější vyjížďky vypnu dopomoc (vím kolik si můžu na baterku dovolit a zcela sem ji vybil jen jednou, když jsem ještě na začátku nevěděl přesně jak moc vydrží a zkoušel dlouhou náročnější trasu a chcípla mi 500m od baráku při dojezdu).

      Pokud se tedy jede dlouhá trasa na hranici dojezdu baterky, tak je vždy lepší šetřit baterku už na začátku, tedy jet preventivně začátek trasy s menší dopomocí a nenechávat to na konec.

      0 2
      • novas752  

        Prostě a jednoduše to nejede, ať to osadíš čimkoliv, furt to nejede. Vypnutý motor není zcela bez odporu, je to těžké, můžeš tam klidně střelit ultrarychlé pláště a stejně to bude bez šťávy pomalejší a línější než podobně osazené normální kolo.

        Navíc Levo HT je už fest zastaralá a nedotažená záležitost, první generace jejich emtb někdy z roku 2016. Dnes už Spešl dělá třetí generaci (Tero), která je mnohem vychytanější + náhradní díly na to budou dostupné déle.

        0 1
        • MlokCZ  

          Nevím jak starší verze motoru. Já mám Brose, který u Spešlu odpovídá poslední 2.2 verzi (tedy s přepracovaným robusnějším řemenem a dalšími drobnostmi). A ten žádný znatelný odpor opravdu nemá, testováno opravdu důkladně včetně testů na místě jen rukou (citlivější test).

          Jak se tedy chová přesně u toho staršího Levo HT netuším, je tedy možné, že se to liší.

          Totožně osazená klasika vždy bude o malinko rychlejší, to je jasné. Ta hmotnost navíc tam vždy bude trochu znát, v kopci více, ale malinko i na rovině.

          Ale že by to na rovině nějak extra nejelo, to opravdu ne. I s mojí chromou nohou a nic moc výkoností v partě klasikářů (ebike mám zatím jediný) stále někdy jezdím roviny nad hranicí dopomoci v závislosti na tom, jak moc potřebuju šetřit šlachu. A to jsem na roviny byl z party v podstatě vždy nejslabší (i když jedu na klasice na rychlých pláštích).

          Pokud tam ale budou ještě k tomu opravdu pomalé pláště, tak pak v kombinaci s tou hmotností to bude už daleko horší, to je jasné.

          A stále ještě občas jezdím na klasice, kde na HT mám TB/TB a na fullu Ray/TB, takže mám dobré srovnání, jak moc to je horší nebo není.

          0 2
          • MlokCZ  

            On je tu ještě jeden hodně důležitý faktor a to délka klik.

            Pokud někdo jezdí normálně jen na klasice, kde má delší kliky a pak na chvíli jde zkoušet ebike, kde jsou o dost kratší, tak to také srovnání hodně ovlivní.

            Já mám už teď delší čas stejně krátké (165mm) i na klasice HT i fullu, tedy jsem na ně zvyklý a srovnávám srovnatelné.

            0 1
    • drippera  

      Hoj borci. Můžu dotaz? Když jedu na Turbo Levo za svoje a šlapu normálně, light, je kolo vpnuté. Když jdu ze sedla a zaberu, kolo samo zapne a jede.. Je to normální? Děje se to samo, jen když fakt hodně zaberu. V appce jsem nikde nenašel jak toto chování deaktivovat a vlastně ani nevím, jestli je to tak v pořádku. Díky..

      0 0
      • MilanT  

        Tak to vidím prvně.Já mám najeto na turbo levo comp cca 6000km a když je vypnuté a jedu,nijak se to nezmění.Ovšem když čistím řetěz při vypnutém kole a točím klikami dozadu,vždy se kolo po pár zatočeních samo zapne.

        Takže???

        0 0
        • va-bo  

          Tomu nerozumím. Když se točí klikami dozadu, je tam volnoběžka .

          0 0
        • va-bo  

          Musel bys točit zadním kolem…

          0 0
          • novas752  

            nemusel, stačí strčit delší bit do šroubu v pavouku a opřít o to kliku. Tim volnoběžku „obejdeš“ a klikou točíš zpět i s převodníkem.

            0 0
            • va-bo  

              To jo, tuhle fintu znám. Ale zajímalo mě to, tak jsem to šel vyzkoušet a pohon se mi sám nezapina. Ani při točení obráceně, ani při sílovém šlapání. To bude asi nějaká novinka, já mám model 2019.

              0 0
    • MilanT  

      My máme doma ty Leva Comp 2023 dvě a zapínají se při točení klikami dozadu obě.

      Je tedy jasné že to tak je při čištění řetězu,tedy je ve šroubu převodníku zastrčený bit aby se točilo zadní kolo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.