Spectral 5.0 EX AL vs GHOST SL AMR X 5 AL

30 nepřečtených
  • THORX

    Který bike, ve velikosti L, by jste si vybrali, podle výbavy, geometrie a proč? Jsem zvědav, čemu dáte přednost. Někdo dnes řekl, že GHOST geometrii moc neumí.

    https://www.canyon.com/…-5-0-ex.html

    https://www.ghost-bikes.com/…-amr-x-5-al/

    Anketa: Který bike a proč?

    3x
    15%
    0 0
    • THORX  

      bez reakcí?

      0 0
    • exBURN  

      To je docela těžké – Canyon je o 20k levnější… proč to nesrovnáváš v adekvátní cenové hladině se spectralem 6.0?

      0 0
      • THORX  

        O výbavu mezi těmito koly mi moc nejde. Pro mě, je obojí fajn, zamozřejme 6.0 EX v černé je TOP, ale za příplatek 17K nestojí. Jediné, co mi na 5ce vadí je barva a FOX pružení, ikdyž ta vidlice je prý solidní, ale chybí mi tam stupnice SAGu. Navíc teď ty problémy s praskáním středu.

        Spíše se mi jednalo o to, které má lepší geometrii rámu.

        0 0
        • fuji2  

          Hele, odkdy ty řešíš geometrii? A nemaj ty kola náhodou málo zdvihu? :-D

          Jinak k tématu…na lysou po žluté se budeš trápit na obou bajcích a vzhledem k tomu, co předvádíš v galerii nevyužiješ ani jedno z těchto kol. Na lítačku na lysou a hezké poježdení po Beskydech ber Scalpela z bazaru, minimálně nahoru pojedeš rychleji :).

          0 0
          • THORX  

            Zdvih je ok, geo řeším proto, že se mi zdá u GHOSTu lepší a někdo tvrdil že GHOST geo neumí.

            0 0
            • fuji2  

              Tak pokud se ti to zdá, tak to bude ok :)

              0 0
              • THORX  

                Stack a reach má Ghost kratší, je delší, zadní stavba stejná na spectralu se bude lépe šlapat a bude o malinko stabilnější,Ghost bude více hravý.

                0 0
          • THORX  

            Nahoru je mi celkem jedno jak rychle se dostanu. Budu rád, když ji vyjedu. Baví mě sjezdy, takže spíš řeším co je OK na sjezdíky po Beskydech. Preferuji spíš houpavější zadní stavbu. Přeci od toho full je, aby žehlil nerovnosti hlavně při sjezdu. Délku zadní stavby moc neřeším. Mé HT mělo 427mm a tak nějak OK. Po zadním nejezdím a umělé vracečky taky ne, takže pro mě by delší zadní stavba mohla být výhodou tudíž pořád zvažují i 29ku.

            0 0
    • Danhill  

      Virtuál alá Kellys?

      0 0
      • THORX  

        Naštěstí ne, virtuál ani zadarmo.

        0 0
        • krabica  

          Proč? Virtuál je právě super. :-)

          0 0
          • THORX  

            nelíbím se mi ty vzpěry.

            0 0
            • krabica  

              U Kellysu, nebo všeobecně? Třeba SC a jiní tam nemají tu škaredou vzpěru.

              0 0
              • THORX  

                Kellys, Gaint, Rock Machine atd. takové ty naše značky. Hm, čumím že je nemají, ale to budou určo kola nad 100K.

                0 0
                • krabica  

                  Tak pak nezevšeobecňuj a piš, že se ti nelíbí vzpěra u Kellyse… :-D

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • Danhill  

          To byla reakce na tvé hodnocení jiných kol, takže tohle je má reakce na tvůj výběr..:-P

          0 0
    • chomejs  

      Podle toho, jak občas zahlédnu tvé příspěvky, bych ti doporučil YT JEFFSY AL TWO, protože vychází nejlíp v poměru cena/výkon. Rozhodnutí, jestli ve 27,5 nebo v 29 je na tobě.

      A k nějakým blbostem, co uvádíš výše, nad geometrií můžeš uvažovat, jak dlouho chceš, ale je to individuální a každému sedí něco jiného. Tvým laickým okem, bez praktických zkušeností s fullem a s využitím kola v těžším terénu můžeš špekulovat, jak dlouho chceš, ale pokud si ta kola nevyzkoušíš, můžeš se jen domnívat, co ti asi možná bude sedět líp. To jen k tomu lepší a horší geometrií – každému sedí něco jiného a troufám si tvrdit, že to poznáš nikoliv z tabulek na internetu, ale až po tom, co ti pár kol projde rukama. To, že je zadní stavba při výjezdu aktivní a „houpe“ automaticky neznamená, že i při sjezdu bude pracovat dobře. Pokud při výběru AM/trail kola zohledňuješ parametry svoje předchozího HT, tak na to ser, a vyber si kolo podle barvy.

      A věř, že třeba i na té žluté z Lysé jsou vracečky v šutrech. Nevímm jestli tvoje představa je, že si koupíš kolo a rázem budeš nejlepší sjezdař. Pokud považuješ šotolinu z Kozubové za ostrý sjezd, po nákupu kola (jestli se vůbec pro něco s tvým přístupem rozhodneš – někdo říkal to a někdo zas ono, a to praská a tamto ne) jezdi opatrně, protože bikování není o kole (to ti může trochu pomoct), ale hlavně o dovednostech člověka za řidítky. Takže s rozumem.

      0 0
      • fuji2  

        +1 :)

        0 0
      • wilda81  

        kde to mám podepsat?

        0 0
      • THORX  

        http://mtbs.cz/…esty-recenze#… tenhle má aktivní stavbu jak ve výjezdu tak i ve sjezdu.

        Z Kozubové jezdím po zelené a pak po modré k Polaně. Netvrdím, že je to ostrý sjezd, ale hodně mě baví a pro obyčejné HT už je to přeci jen těžší terén.

        Taky si myslím, že s přechodu z HT na FULL budu vysmáty ze všeho, ale podle geo se snažím vybrat něco univerzálního. (ovladatelnos­t/stabilita).

        Docela mě překvapuje geometrie Neurona (hodně dlouhá zadní stavba, a úhel vidle je taky psycho)

        0 0
      • goofy  

        +1 Ámen!

        0 0
      • krabica  

        jj :-)

        0 0
      • Dorsiflex  

        +1

        Není co dodat. Tohle vlákno se může klidně uzavřít.

        0 0
    • THORX  

      byl bych raději, kdyby jste se mi k tomu vyjádřili

      0 0
      •  

        K tomu co napsal chomejs není už co dodat, udělaš líp když to vlákno bloknes a pár kol si v reálu projedeš ;)

        0 0
        • goofy  

          Myslím, že ani není třeba projet, stejně u prvního fullu prd pozná si myslím.

          Důležité, co si musí ujasnit:

          1. rozměr kol
          2. zdvihy a určení kola
          3. velikost (maximálně, jestli mu vyhovují kratší nebo delší kola, ale to už je vyšší dívčí)
          4. na úhly se vykašlat!
          5. nakonec si vybrat to nejpěknější kolo ve výprodeji a jezdit.
          0 0
          • fuji2  

            Obávám se ale, že toto všechno si ujasní, až nějaký full reálné pořídí a něco na tom najede.

            0 0
            • goofy  

              Tak rozměr kol snad zváží, jestli to chce obratnější, nebo větší tank. Osobně bych to viděl na 27,5. Zdvih bych mu doporučil cca kolem těch 130 mm (±). Velikost je jasná, no a barvu snad zvládne. ;-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.