• Tom23

    Zdravím, chtěl bych se zeptat jaký druh kola by odpovídalo mému stylu ježdění. Když vezmu že jezdím tak 50% terén a 50% silnici. Podle mě je to tak akorát na crossa. Já bych strašně rád jezdil co nejvíc v terénu, ale prostě než něco najdu tak kolikrát jedu 10km po silnici. Napadlo mě to z toho důvodu, jestli má smysl někdy v budoucnu kupovat fulla? A jak ste na tom vy co se týče ježdění v terénu? Když vyjedete z baráku tak hned máte plno možností se vydat terénem? Já bydlim ve středu města na náměstí, takže když vyjedu mám všude samej asfalt a pěkně mě to sere. Závidím těm kteří bydlí na venkově, nebo třeba v blýzkosti hor (Jeseníky, Krkonoše…)

    0 0
    • mr.antik  

      10km po silnici přežiju na všem :-))

      0 0
    • plastic boy  

      Mě teda český silnice připadaj jako slušný terén, při výběru trasy se vyhýbám silnicím 1,2 třídy. Nicméně při kombinaci z geochachingem zas jezdim takový klopy že lituju že nemam enduro.

      0 0
    • Tom23  

      Asi trapný téma a zbytečně založený. Ale prostě když koukám na ten film Follow Me co jsem včera stáhnul, tak jim prostě závidim jak někde můžou mít tak překrásný podmínky k ježdění viz.: ten Novej Zéland – jak si to tam pěkně svištěj. Ale to už je docela hardcore ježdění. Mě by stačila nějaká odlehčená verze xD xD. Ne teď vážně, třeba ty trail kola to byste jak charakterizovali?

      0 0
    • nox159  

      tvuj styl odpovida kolu na ktere se sam citis :)

      z popisu to muze byt od cyklokrosky po enduro – tezko soudit ;-)

      0 0
      • Tom23  

        Je mi to jasný, prostě ten popis co jsem napsal. Z toho moc nikdo nic nezistí. Když se nad tím trošku víc zamyslim, tak prostě nejradši mám ježdění v lese a ještě lepší když je to aspoň trochu z kopce a menší kameny, ale s lepšim nebo vhodnějšim kolem bych si troufl i na něco ostřejšího. Zkrátka mám rád ježdění v lese spíš jízdu na pohodu a když je to doplněný nějakým sjezdíkem a možnost nějakýho panorama tak jsem blahem bez sebe :D.

        0 0
        • michalscupak  

          takže full by byl podle mě nej a teď ještě jestli downhill nebo all mountain …

          0 0
          • Life will kill you  

            no tak full hlavne posouva moznosti proti crossu a taky rychlost ;-) tam kde na krosu caka adrenalin z usi a zabava urazi vetve stromu, tak tam se pri prvni ceste na fulu natesenej zacnes sam ptat jestli ti z te jizdy neco nechybi. pri druhym projeti tim samym uz lehce znudeny, tretim vyslovene otraveny a pri ctvrtym prujezdu uz ani neotviras oci a div ze neupadnes do hlubokyho spanku. pak zas obcas ocuchavas co kde a kdyz to prezenes tak pak uz spis nez adrenalin caka rovnou krev a zabava urazi ne vetve ale cely stromy :)

            0 0
            • nox159  

              blbost ;-)

              0 0
              • Life will kill you  

                kdyz myslis… ono je to individualni. ja si presne timhle prosel.

                0 0
                • nox159  

                  co tedka za stroj jezdis?

                  ja dokazu jet stejnou trasu na celopevnaku na fulovi 100/100 i na fulovi 160/150 a pokazde si to uziju :)

                  0 0
              • maajkee  

                taky myslím :) a taky by mě zajímalo na čem teď teda vůbec jezdí.

                0 0
            • AsiJura  

              Tam kde člověk dřív na ht jezdil na kraji možností, pak na fullu zjišťuje že se to dá jet ještě rychleji a i pohodlněji, odváží se na věci které si dříve jen představoval, a více riskuje, protože kolo více odpouští. V žádném případě se nedá říct že by se člověk o něco ochudil.

              0 0
              • Life will kill you  

                a co asi pisu, ne? :) ochudi te o ten adrenalin. pokud chces jezdit na kraji moznosti, tak te to primo nuti jit do vetsiho rizika.

                0 0
                • jIrI___  

                  A s výším rizikem stoupá adrenalin.

                  0 0
                  • Life will kill you  

                    adrenalin ale za jakou cenu :)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Za cenu většího pohodlí :-)). Já jsem za fulla rád a v terénu si na něm užívám o level víc než na HT, víc mě baví. Ale jak už to bývá – 5 lidí, 5 názorů.

                      0 0
                    • nox159  

                      jestli se v 40km/h vyšiju na HT nebo v 60km/h na fulu je celkem fuk – jestli si to myslel takhle.

                      jinak nekdy nejde ani o rychlost jakou jedes… staci 30km/h a pokud je dobra trasa poradne si to uzijes i na poradnem fulovi… :)

                      0 0
                • Rychlej turista  

                  Takže to by souhlasilo, jezdím si v klídku, takže full by mi stejně byl k ničemu.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Já jen čekám na okamžik, až ty jednou přesedneš na fulla :)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Musel bych se přestěhovat do Beskyd. Pak by nebylo moc co řešit :-)

                      0 0
                      • Life will kill you  

                        tak pro takovy pokud narazis na to, ze te nekde neco boli a radsi bys neco pohodlnejsiho tak 80/80 az 100/100 nejvys ale to uz je fakt extrem s takovym nazorem co mas je 120/120 pokud si nechces vozit polstarek pod zadek a chces se citit podobne. spis bych se drzel do te stovky a az si telo samo rekne.

                        0 0
                      • vanderpoel  

                        beskydy sou cely vyasfaltovany :-) … ja jezdim nejvic prave tam a zrovna minulej tejden sem si objednal novy kolo a znovu ht. samozrejme si tam clovek dokaze najit velmi slusny tereny, ale radsi nekam jedu, neco ujedu a neco projedu nez abych stravil celou sobotu hledanim nejaky rozmlaceny „utajeny“ lesacky cesty a napojovacek na dalsi takovy cesty jenom aby pak v nedeli prselo a ja byl doma:-). pokud neni tvoji filozofii „singletrack az za hrob“ tak si myslim ze i v tech beskydech je ten full v podstate zbytecnej.

                        0 0
                        • nox159  

                          :D jedna perla za druhou… ;-)

                          0 0
                          • vanderpoel  

                            e?

                            0 0
                            • jIrI___  

                              V Beskydech jezdit po asfaltu, není to škoda? Ale proti gustu… O silničce jsi neuvažoval? Ta by ti možná sedla ještě víc než HT.

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Na silničce je to v Beskydech luxus ukrutný :-)

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Logicky, je tam málo terénu, tak tam naopak musí být hodně asfaltu, ne? :)

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Já nevím jestli je v Beskydech hodně nebo málo asfaltu. A je mi to celkem buřt, protože ten, co tam je, na parádní poježdění blahobytně stačí. Silniční BT je podle mě nejhezčí závod u nás. Sice je na něm jen 5 kopců, ale každý má své jméno :-)

                                    0 0
                              • vanderpoel  

                                no ja tam po asfaltu zase az tak nejezdim. samozreme taky jezdim trasy pokud mozno mimo asfalt. jen rikam ze se mu tam neda zase az tak elegantne vyhnout, pokud teda clovek chce i neco najezdit a ne jen se „placatit“ v terenu za kazdou cenu. beskydy jsou totiz podle me az presprilis vyasfaltovane, respektive „vysterkovane“ nebo jak ty pozustatky nezrizeny tezby dreva nazvat.

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Jo takhle, jsem si to špatně vyložil :). Lesáckých cest je v Beskydech dost, to máš recht.

                                  0 0
                        • Rychlej turista  

                          Asfalt je samozřejmě i v Beskydech, ale proč být jeho otrokem. Beskydy jsou o kamení, zejména o velkých volných šutrech. Stačí sjet z asfaltu, nic hledat nemusíš. To jinde u nás prakticky nenajdeš. Ne, že by se v Beskydech nedalo jezdit s pevnou vidlí, ale je to zbytečné, protože v Beskydech se ten houpací matroš opravdu využije.

                          0 0
                          • vanderpoel  

                            no ja ti nevim covece. v beskydech najezdim rocne tak 3000km a nemam uplne ten pocit ze by to byl kdovijakej terenarskej raj. nejak si nevybavuju zadnej usek kde bych jel aspon 10km nejakym souvislym terenem. mozna snad na cz/sk hranici tam po tom hrebenu ale to je jednak z ruky a jednak to tam je tak nahoru a dolu ze se stejne casto tlaci. pokud teda za teren povazujes ty velky volny balvany. protoze klasickej rozmlacenej hrubej asfalt lesnich cest za teren teda nepovazuju.

                            pokud jde o sjezdy, tak tech je tu dost, ale spis bych rek ze je lepsi nahoru dojet jinudy, protoze kdyz by ty sjezdy chtel clovek i vyjizdet tak bud tlaci nebo to asi zas tak moc nepojede:-). i kdyz ted me napadlo, pokud to tam trochu znas, tak vyjet na prasivou a pak po hrebenu pres kotar dal az na javorovy, odkud je vyzivnej sjezd do reky (vesnice). tam to tech cca 10km v terenu i bude.

                            ale jinak jak sem psal: hledat propojovacky. protoze kdyz sjedes z asfaltu tak bez znalosti okoli casto muzes dojet nekam uplne do haje nemluve o tom ze dost cest tady konci treba u nejaky chaty takze se zase vracis. samozrejme, kazdemu, co jeho jest, ale me tohle proste nebavi.

                            paklize je to ale jinde horsi nez v beskydech, tak to uprimnou soustrast. osobne znam ale na kole akorat beskydy ktery mi plne vyhovujou a trochu sumavu, ktera se mi taky dost libila. zas az tak kdovijak jsem tam sice nezakrosil, ale jezdilo se mi tam hezky.

                            kazdopadne nikomu jeho presvedceni neberu. ja jen za jako mistni rezident tam z toho zas az tak vydrenej nejsem a v kombinaci s mym stylem jizdy me zkratka beskydy dosud nedokazaly presvedcit k tomu abych si poridil fulla.

                            jo a jeste tu mame moravkovej singl, coz je ale pesinakolem reky a po druhy strane zpatky. clovek se tam docela hezky vyblbne ale jezdit to nejak pravidelne by me taky nebavilo :-). ale mistni celoperari si to chvalej a co ja vim tak si tam jezdej zajezdit i lidi z pomerne sirsiho okoli.

                            edit: ted sem si teprve vsim ze ty pises o pevny vidli a ja o celoperu. odpruzena vidle je samozrejme nutnost, o tom zadna. asi toho dneska uz raci necham protoze kazdej druhej post pisu nadvakrat :-/

                            0 0
                            • Vilém  

                              No nemam sice Beskydy za barakem, jsem tam tak jednou rocne, ale asi kazdy myslime jine beskydy.

                              0 0
                              • vanderpoel  

                                no a co teda v beskydech povazujes za fakt dobrou vyjizdku v poradnym terenu?

                                0 0
                                • Vilém  

                                  No nazvy si nepamatuju, takze tezko popisovat, ale pokud clovek chce, tak silnice semtam maximalne prejede, nebo uzije na kratoucky presun. Kdyz uz jsi zminoval ty hranice, tak se mi libila treba trasa z Roznova pres Tanecnici, Cartak, Benesky a Vysokou na Trestik. Odtama dolu na rozcesti Hlavata, Kladnata, Mecova, Martinak a do Horni Becvy. To kdyz jsme davali, tak me to jednak vcelku vyhotovilo a ze by se clovek nejak prehnane pohyboval po asfaltu, to zas ne. Proste myslim, ze se tam da udelat mraky tras, bez prehnaneho pohybu po asfaltu.

                                  0 0
                                  • vanderpoel  

                                    ale jo muze bejt. tam kolem toho roznova to zas az tak moc neznam takze uprimne receno sem tu trasu uplne nepobral ale od toho trestiku sem se uz zas chyt. no ale dyt minimalne tam ta hlavata kladnata … tam v tech mistech pokud se nepletu je normalne znacena cyklotrasa ne? takze bych to za kdovijakej teren nepovazoval. a z martinaku do becvy vede prece asfalt ne? i kdyz tam se da myslim taky sjet i po nejaky turisticky znacce vlastne.

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Cela tato cesta co jsem popisoval se odehrava po turistickych znackach, nejsem mistni, takze do vetsich experimentu se tam nepoustime. Po teto trase nebude vic nez 10% asfaltu, HC teren to vsak taky neni.

                                      0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Co furt meleš o pořádném terénu? Normálně jezdím na kole, bez mapy, kudy mě kolo vede, žádné terény a už vůbec ne pořádné nebo co si pod tím kdo představuje, nevyhledávám a prakticky všude mi pohodlně k tomu stačí pevná vidle. V Beskydech takto neomezeně na mém kole jezdit nemůžu a musím si vybírat, kudy pojedu.

                                  0 0
                                  • vanderpoel  

                                    aha, tak tim se leccos vysvetluje. akorat teda nechapu proc jsi puvodne psal neco o tom ze „byt otrokem asfaltu“ kdyz si stejne vybiras trasy. ale asi jsem jenom neco nepochopil. a s vekem se to u me zhorsuje.

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Já mám asfalt rád, ale o vyasfaltovyných Beskydech jsi psal ty. A protože vím, jak Beskydy vypadají, tak v nich asfaltu prostě otročit musíš, pokud nechceš jezdit mimo něj. Což já jezdím, protože, jak jsem psal, jezdím bez mapy a tedy žádné trasy si ani neplánuji a ani nevybírám. Když je tam asfalt, jedu po asfaltu, když je tam něco jiného, tak po tom jiném jedu, hlavně ale nepátrám, neřeším. Prostě proto, protože se mi nechce otročit ani podle mapy. Takže pokud mě v Beskydech něco omezuje, je to mé kolo a proto bych do nich volil fulla. Abych se v nich necítil nijak omezován, abych nemusel pátrat a řešit.

                                      0 0
                                      • vanderpoel  

                                        no slava. tak to vypada ze jsme konecne dospeli do vicemene stejneho bodu. ja jsem k tomu od zacatku jen jakoze dodaval, ze toemer vsecko je tu sjizdne i na ht. samozrejme jsou tu mista kde je full vhodnejsi ale neni jich tak moc aby to konkretne me donutilo si poridit fulla. coz jsem taky psal hned na zacatku tam nekde :-).

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A vyasfaltované Beskydy moc nejsou. Na té akci, co jsem tam byl měl kamarád silničku.

                                      Jeli jsme jednu společnou vyjížďku po dvou dnech přívalových dešťů mimo terén, nechtělo se nám do bahna.

                                      Na silničce nakonec vůbec neprojel, z asfaltu se nakonec vyklubvalo, že většina s ním neměla nic společného.

                                      A pak si tam dával na silničce pár vyjížděk navíc, kdy ostatní měli volno. A jen nadával, vždy někam kousek dojel a musel se otočit, asfalt vždy brzo zkončil a dál žádný nebyl.

                                      0 0
                                      • vanderpoel  

                                        no otazkou je, kam a kudy chtel dojet. asi je treba to trochu znat, protoze samozrejme ne kazda znacena cyklotrasa vede po asfaltu. ale i na silnicce se tu da dobre zajezdit. sice asfalt nevede ani zdaleka na kazdej kopec ale objet se toho da dost.

                                        0 0
                              • MlokCZ  

                                Přesně tak. V Beskydech jsem byl na biku zatím pouze jednou na 14 dní, přesto nebyl problém si tam užít opravdu hodně parádní terénů a i jsme něco vynechával, že je to na mě moc těžké.

                                A to nejsem žádný místní znalec a většina toho byla po turistických značkách typu žlutá z Lysé (tedy toho, co je pro místně neznalého nejsnažší s tím začít).

                                0 0
                                • vanderpoel  

                                  no a kudy jsi na tu lysou vyjel? treba po cerveny?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Jel jsem Lysou dvakrát, jednou po červené z Bílého Kříže s tím, že závěr už po asfaltu (celou bych ji nahoru po červené nedal). Podruhé pro šetření sil celý výjezd od přehrady po asfaltu.

                                    Dolu jsem jel jednou žlutou k přehradě, podruhé tu červenou směrem na Bílý Kříž.

                                    I výjezdy terénem, které vyjet lze by se určitě našly.

                                    V horách ale klidně občas některé výjezdy jezdím po asfaltu, abych šetřil síly.

                                    V téhle oblasti je spousta těžších terénů, jen si vybrat z mnoha možností (třeba kolem Čertova Mlýna a Kněhyně). A proto, že nejsem místní a byl tam jen jednou na 14 dní, tak tam spoustu věcí neznám.

                                    A i trasy, které jsou technicky lehké jsem si užil na fullu parádně. Tím myslím třeba hřeben červená značka Bílý Kříž → Bumbálka. Není na něm žádný těžší technický úsek, na HT bych to ale jet určitě nechtěl (i když to samozřejmě na HT projet bez problémů lze).

                                    0 0
                                    • vanderpoel  

                                      no vzdyt to tady celou dobu pisu: stejne kazdou chvili narazis na asfalt. protoze mimochodem po ty cerveny z bilyho krize se to vyjet podle me ani neda. kdyz si pak vsimnes na ty asfaltce jak to krizuje ta cervena tak mistama jsou to strasny krpaly a jeste jakoze hluboky koryta.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        S tím co se dá a nedá vyjet bych byl opatrný. Já bych to třeba po překřížení asfaltky nevyjel, ale určitě bych si nedovolil tvrdit, že to nejde.

                                        A na asfalt budeš narážet jen minimálně, pokud po něm jezdit nebudeš chtít.

                                        0 0
                                        • vanderpoel  

                                          tak psal jsem „podle me“. ale je jasny ze takovej pepa dressler by to dokazal vyskakat po libovolny spadnici:-)

                                          0 0
                            • MlokCZ  

                              „ale jinak jak sem psal: hledat propojovacky. protoze kdyz sjedes z asfaltu tak bez znalosti okoli casto muzes dojet nekam uplne do haje nemluve o tom ze dost cest tady konci treba u nejaky chaty takze se zase vracis. samozrejme, kazdemu, co jeho jest, ale me tohle proste nebavi.“

                              Naprosto nechápu. Jsi místní a máš takové problémy. Já tam byl jednou a žádné takový problémy jsem neměl, stačilo si trasy předem připravit (až už dle sposuty doporučení, kterých pro Beskydy je k sehnání nespočetně, dle mapy, atd.).

                              0 0
                              • vanderpoel  

                                ale ja s tim problemy nemam. ja se nepotrebuju lopotit v tezkym terenu za kazdou cenu. jen me jako mistniho udivuje, jak si ty beskydy nemistni pochvaluji. jako patriota me to samozrejme tesi, ale proste rozhodne nemam pocit ze by se tam dalo rano vjet do terenu a vecer z nej zase vyjet. pokud teda nebudu pul dne sedet nekde na parezu :-).

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Proč by se ráno nedalo vjet do terénu a večer z něj vyjet? Samozřejmě nikdy to nebude při všech trasách zcela dokonalé a sem tam třeba nějaký kratší spojovací úsek bude třeba po asfaltu, ale bude toho minimum.

                                  I jako nemístní bych si takové trasy dokázal bez problémů naplánovat. Jen jak jsem psal výše, tak nějaký asfalt do výjezdů někdy plánuju schválně pro ušetření sil. Takže třeba na tu Lysou byl asfalt v plánu schválně i na fullu, ale být tam z většiny nemusel.

                                  0 0
                                  • vanderpoel  

                                    no dyt to tady celou dobu pisu:-): bud hledas jak blb terenni propojky nebo propojujes po asfaltu. otazkou ale zustava co povazujes za minimum, ale to bych rek ze je v tuto chvili jedno.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Jednak nechápu to hledání jak blb. Se podívám do mapy a vidím.

                                      Minimum asfaltu považuju za cca 5–10% vyjížďky, ale tady souhlasím, že tohle není podstatné, postatně přeci je to, jak bude vypadat ta hlavní zajímavá část trasy mimo spojovací úseky (i kdyby toho asfaltu bylo třeba 20%). Spojovací asfalt projedeš v klidu na čemkoliv a že tam budeš nepatrně pomalejší na fullu není podstatné, když to jsou jen menšinové spojovací úseky.

                                      0 0
                                      • vanderpoel  

                                        tak ono tam je plno nijak turisticky neznacenejch cest. a z mapy prece nepoznas jestli je to teren nebo asfalt ne? a opakuju: celou dobu tady tvrdim ze se asfaltu vicemene nevyhnes. takze pokud mas spojovaci useky po asfaltu, tak ses mu nevyhnul. ja samozrejme netvrdim ze je to spatne ale proste jen to ze se tam tomu asfaltu zkratka nevyhnes, coz jsem psal v reakci na to ze nekdo nahore psal jak nejsou beskydy nejvic terenni hory.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          takze vlastne kvuli 10% prejezdu po asfaltu sis pořidil HT?

                                          z toho co si napsal to tak chapu, protoze se tu furt opiras o tu zanedbatelnou cast vyjizky kterou po tom asfaltu jedes…

                                          0 0
                                          • vanderpoel  

                                            naopak. ja prave tvrdim ze ty prejezdy zas az tak zanedbatelne nejsou. a vedle toho paralelne rikam ze se snazim jezdit pokud mozno v terenu. ale v beskydech se proste asfaltu nevyhnes, s prihlidnutim k tomu co jsem tu uz xkrat nekde okolo psal.

                                            a ht jsem si poridil proto ze obecne mi teren v beskydech nepride tak narocnej aby se mi vyplatilo obetovat kvuli tomu rychlost a lehkost htcka na vyjezdech ktere jezdim. kdybych jezdil nejaky freeridy lanovkou nahoru a po sutrech dolu tak bych si ht urcite nekupoval.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              A už jsi vůbec na nějakém fullu trošku více jezdil? Nebo jen píšeš o něčem, co si nikdy pořádně nezkoušel.

                                              0 0
                                • AsiJura  

                                  Ty jsi srandista:) nejenom, že se dá udělat pěkný celodenní výlet po beskydech, ale zároveň se dá nechat cyklobusem odvézt do jednoho z jejich jkoutů a pak se celý den vracet domů, samozřejmě v pohodovém tempu, se zastávkou na jídlo, ale bez zbytečného vysedávání. V profilu máš F-M, tak mi řekni že jenom když si projedeš Pálkovické hůrky, a pak morávkový singl, tak máš pocit že to není terén kde by ti full cestu zpříjemnil a pustil tě dál?

                                  0 0
                                  • vanderpoel  

                                    opet: ja vubec nezpochybnuju prinos fullu. ja jen tvrdim ze v beskydech neni kdovijak bezpodminecne nutnej, ostatne sam jsem si ted koupil novej ht.

                                    odvezt se cyklobsem povazuju za potupu, kdyz to mam z fm do beskyd kousek. ale to je uz jine tema. a uprimne receno jet v pohodovem tempu s pohodovejma zastavkama me taky moc nebere. jak jsem psal vyse tak proste chci nekam dojet a neco ujet. moravkovy singl je ok, ale taky jak jsem uz psal, je to tak na rozjeti se nekde na zacatku sezony a kdybych si na nem mel udelat akoze slusnou vyjizdku tak bych tam jezdil tam a zpatky cely odpoledne coz by me teda fakt moc nebavilo :-).

                                    0 0
                            • ZuzicK  

                              jestli ty si z nás nestřílíš :-)

                              0 0
                              • vanderpoel  

                                ne :-). ja se jen jako mistni vesnican divim co vsecko noveho se tu o beskydech dozvim od „prazaku“ :-)

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Jo jo, oni to tam znaj určitě líp! :) Hele, tady na BF jsou Beskydy taková zvláštní modla a má to trochu takovej éterickej nádech jako třeba Epicon :)

                                  Myslím, že spousta lidí tam ani nikdy nebylo a bude ti tady tvrdit, že Beskydy jsou nejlepší a jezdit tam jedině na fullu a vsadím se, že ani na většině hor a pohoří nikdy nejeli. Já když si vezmu svoje okolí jako Orlický Hory, Krkonoše (spíš teda podkrokonoší), Žďárský vrchy, Železný hory a semtam zavítám i do Jeseníků, tak terénu je tam taky přehršel.

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    A v Beskydech jsi byl?

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Byl, jen dvakrát a jako pěší turista, ale o to mi nešlo. Jen že se tady dost často objevuje názor, že jedině beskydy, jedině na pořádným fullu!

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        No vidíš a já tam byl na kole. Beskydy jsou u nás jediné místo, kde cítím, že mě to kolo omezuje. Dokonce jsem na něm dal i krátký BT, ale opravdu to není ono a na fullu si dovedu představit, že bych byl daleko rychlejší a do kopce nejel skoro stejně rychle, jako z kopce.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          To, že i Ty bys v Beskydech chtěl fulla je všeříkající a zbytek příspěvků už byl vlastně zcela zbytečný :-)

                                          0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            Tímhle jsem se nikdy netaji a už jsem párkrát napsal, že až se do Beskyd odstěhuji, do fulla půjdu, protože tam se opravdu využije i na normální ježdění, aniž by člověk musel něco vyhledávat.

                                            Nejsem ortodoxní odpůrce pružení, jen pro něj nemám jinde využití.

                                            0 0
                                            • Ruprt2  

                                              no, ale když se podíváš na čem skutečně jezdí místní…

                                              Nemyslíš, že kdyby to byla pravda tak mají všichni fully? :-)

                                              0 0
                                              • Rychlej turista  

                                                Kdo má jen jedno kolo, tak u něj je to rozumné.

                                                0 0
                                              • Tomínos  

                                                Myslíš místní důchodce, který si jedou s taškama na řidítkách do sámošky pro nákup? Máš recht, až zase pojedu do beskyd koupím si Libertu. :-)

                                                0 0
                                                • Ruprt2  

                                                  v tomto kraji se jezdí hodně na kole.

                                                  Když někdo nemá hezké kolo neznamená to, že je důchodce.

                                                  0 0
                                                • vanderpoel  

                                                  tywe tominos, nepovazuju se za nejakyho ofenzivniho blbce ale nemuzu si pomoct: di do hajzlu. v beskydech je kolo v podstate tradicni dopravni prostredek na kterym se jezdi do vysokyho veku. proto mi pride ten tvuj vysmech duchodcum hodne mimo misu. napriklad moje babicka jezdila na kole prave do kramu i ve veku 80+ let a myslim ze to je spis vec kterou je dobry u beskydskych duchodcu obdivovat nez si z nich delat p**u. jsem samozrejme jeden z tech poslednich kdo by ti upiral pravo na vlastni nazor, ale rek bych, ze obcas neni od veci nejdriv trochu pouvazovat nez neco nadrtis do klavesnice.

                                                  na druhou stranu se to asi da i pochopit. asi totiz ses z praheeeeee a mas spesla celopeeerooo, takze mas tim padem asi i naprostou pravdu.

                                                  0 0
                                                  • Tomínos  

                                                    tywe vole, mysli si co chceš, zase se zkus trošku zamyslet nad sebou, nejsem z prahee ani nemám spešla, ale nemám rád hlášký podobných borců jako jsi ty. „Já jezdím HT a každej kdo si myslí, že si užije jízdu na celopéru je zhýčkanej pražak a má to kolo jen na machrování“ že. Protože ty jsi pravděpodobně nejlepši technik a sjezdař na celým světě a jezdíš ty uplně nejdrsnější terény a považte na HT!!! Takže každej kdo by chtěl jezdit na fulu je prostě jen pozér protože místní babky jezdí do krámu na libertě a to je potřeba vyzdvihnout!! A není to výsměch důchodcům, ale je to výsměch vaší argumentaci, to by sis mohl přerovnat, jestli to teda teď zvládneš, protože už sis mě zaškatulkoval a cokoli napíšu bude jen špatně. A že je v beskydech kolo tradiční dopravní prostředek, ahá no sorry moje babička v podkrkonoší už za první republiky jezdila do krámu ve ferrari, takže tohle fakt nechápu. Možná bys tu hlášku o uvažování mohl zkusit vztáhnout i na sebe, ale jestli většina lidí v beskydech cestou na kole (například!) vyhledává metrový a vyšší dropy tak se samozřejmě omlouvám, přestřelil jsem.

                                                    0 0
                                                  • vanderpoel  

                                                    tak ono mi samozrejme neslo o to kdo na cem jezdi ani kdo co jezdi. ale to neva.

                                                    slo mi o to ze navazet se do duchodcu jenom proto ze jezdej na starejch kolech mi pride zly, nenavistny a nelibi se mi to. prestoze tady pises ze to neni vysmech duchodcum tak ja z toho mam prave presne opacnej pocit.

                                                    0 0
                                                  • Tomínos  

                                                    No to je ale bohužel jen tvůj pocit, použil jsem důchodce jako největší extrém na argumentaci podívej se co jezdí místní! Vždycky záleží jakej jezdíš terén, co v něm děláš, jestli preferuješ pohodlí nebo rychlost. Nemám rád takovýhle škatulkování a řeči typu, on má celopéro zdvih jak kráva a potkal jsem ho támhle na štěrkový cestě a podobně a já tam jezdím na HT vždyť má to kolo uplně zbytečný(přitom se po tý cestě už může klidně jen vracet domů z nějakýho dost záživnýho ježdění), dokud s tím člověkem nepojedu a nebudu vědět kde a jakým stylem jezdí nemůžu si prostě dovolit tvrdit že je něco zbytečný. Taky jsem si říkal, že u nás není terén na FS, ale potkal jsem lidi co mi ukázali, že je, samozřejmě to projedeš i na HT, ale pak už by se to mělo zvrhnout spíš na debatu o pocitu z jízdy o rychlosti projetí a únavě dole než o tom co je potřeba a co ne. A teď už fakt nevím jak ti to jinak vysvětlit.:-)

                                                    0 0
                                                  • vanderpoel  

                                                    aha, tak to se omlouvam. pochopil jsem to holt jinak nez jsi to myslel.

                                                    s tim skatulkovanim naprosto souhlasim a ackoliv mi zrovna v tomto vlaknu leckdo chtel tvrdit opak tak je mi fakt jedno kdo co jezdi, protoze ja si jezdim to co vyhovuje mne.

                                                    nicmene o to v ty my puvodni reakci vubec neslo. to jsem tam napsal jen jako „bonusovou“ variaci na moji oblibenou hlasku „ty jsi z prahy, takze mas pravdu“ :-). jinak ale samozrejme sam v praze uz 10+ let ziju :-)

                                                    0 0
                                                  • Tomínos  

                                                    Tak abych řekl pravdu, to ti vůbec nezávidím :-) Jsem odpoblíž českýho ráje, takže Prahu a velký města neE. Jsem rád že jsme si to vysvětlili, čau.

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    V některých velkých městech to až tak zlé být nemusí. Třeba Ostrava. Je v ní plno parků a lesů a taky leží na hromadě řek, potoků a rybníků (a smrdutých lagun :-D) a okolo nich je vždy nějaká pěšina, kudy se dá vyjet z města. Jen to chce znát. Nebo stotisícovou Porubou vede uprostřed Hlavní třídy široká cyklostezka, na jejím konci přejedeš silnici vedoucí do Ostravy a po necelém 1 km jsi v lese.

                                                    0 0
                                                  • Tomínos  

                                                    Jeden čas jsem byl i Chomutově, kde jsem vyjel směrem na mlýny a doopravdy za cedulí Chomutov jsi byl v uplně jiným světě, ale stejně bych třeba tam bydlet nechtěl :-)

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    jestli většina lidí v beskydech cestou na kole (například!) vyhledává metrový a vyšší dropy tak se samozřejmě omlouvám, přestřelil jsem.

                                                    po troch promile v beskidoch aj inďe dropnú z metra pekňe do prjekopi

                                                    0 0
                                                  • Tomínos  

                                                    :-) Je to tak.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    babky a liberty jsi do tohoto vlákna zatáhl ty. Jestli se nepletu.

                                                    0 0
                                                  • Tomínos  

                                                    Tys napsal uplně nejvíc místní na celým světě.

                                                    0 0
                                        • Pebe  

                                          já byl taky v Beskydech na kole, s pevnou vidlou a těma zoufalýma velkýma kolama a musim říct, že mě ta pevná vidle určitě nelimitovala. Tam kde jsem tlačil to bylo vždycky kvůli hlavě ne kvůli kolu…

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            no vida, konečně taky názor nějakýho nezaujatýho beskydouctívače :)

                                            0 0
                                            • Rychlej turista  

                                              Nahoru to pružení opravdu nechybí. Pokud jsem tlačil, tak to taky bylo jen proto, že se mi to nechtělo jet a jít pěšky bylo pohodlnější.

                                              0 0
                                              • Pebe  

                                                tak ja myslel hlavne tlaceni smerem dolu ;-)

                                                0 0
                                                • Rychlej turista  

                                                  Tak pokud jsem tlačil i dolů, tak to bylo jen na místech, kde se ostatní oblékali do brnění a já bych tam tlačil i fulla. Takže tady jsem byl ve výhodě, protože mám lehké kolo, které udržím v jedné ruce, kdežto full by mě stáhl dolů :-)

                                                  0 0
                                                  • Pebe  

                                                    tak to já o sobě říct nemůžu…jako sjedu ledacos, ale znám své hranice a za ně se moc nepouštim…

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    hranice jsou od toho aby se překonavaly ne?

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    nie. hranice sú od toho, aby sa na nich upalovali bosorky

                                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Modla určitě ne.

                                    Mně třeba Beskydský terén až tak moc nesedí, mám raději pevné šutry než volné. A Beskydy jsou právě charakteristické výrazně větším množstvím volných šutrů (i když ani tam to tak není všude) než jiné hory (třeba Jizerky bych oproti tomu charakterizoval přesně opačně, že tam je to často s pevnými šutry).

                                    A jsou specifické i jinak. Řadím je jasně jako naše nejnáročnější hory, i přesto, že třeba Jeseníky a Krkonoše jsou o malinko vyšší. V Beskydech jsem měl jasně nejkratší průměrnou délku vyjížděk kvůli vyšší náročnosti tras (výběr typu tras a terénu mám ve všech horách podobný). Asi dané tím, že se často nešlo vyhnout velkému množství hodně prudkých výjezdů. Celkové nastoupané metry, v těch to není, v tomhle to je podobné třeba s Jeseníky.

                                    A proto Beskydy jsou prostě trochu jiné než ostatní hory v ČR.

                                    A modla to není pro mě v žádném případě už jen proto, že mám jiné hory raději, jak mi až tolik Beskydský terén a další specifika moc nesedí. Nejraději z našich hor mám asi Jizerky v těsném závěsu s Jeseníky a Krušnými (teď beru jen větší hory, ne menší oblasti typu Kokořínsko, které jsou některé také skvělé).

                                    A jediné hory, které mi dost zklamaly jsou Orlické (z pohledu technických terénů).

                                    Co se ale týká fulla, tak mně by chyběl kdekoliv. V Beskydech by mi ale díky tomu specifickému terénu chyběl nejvíce. V jiných horách jako třeba Jizerky bych se bez fullu přizpůsobil a třeba jezdil méně pořádného terénu.

                                    PS: Projetou celkem ČR na biku mám (Šumava jsem byl na biku mnohokrát, Jizerky mnohohokrát, Krušné mnohokrát, Jeseníky 2× 14dní, Orlické 1× 14dní + 1×7dní, Krkonoše 1×7dní + ale dost z Jizerek do západní části Krkonoš a pak spousta oblastí jako jako Křivoklátsko, Kokořínsko, Český les atd.)

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      Nejde mi dohromady tvuj najezd kilometru a kde vsude si byl, teda jde, ale pripada mi to, ze proste musis vsechnu dovolenou vyjezdit na kole a pokazdy jinde.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Taky na dovolenou v posledních letech (na VŠ a ještě dříve jsem jezdil i jiné akce typu voda, ale i tak převážně kolo) jezdím vždy ne na většinu ale dokonce všechny na kolo a do různých míst (jen ty nejoblíběnější lokace pravidelně opakuji). A také mám zcela minimum akcí v zahraničí (na kole pouze dvě, tu loňskou Korsiku a pak před pár lety Chorvatsko).

                                        Příklad z posledních let:

                                        letos:

                                        • 14 dní Jizerky
                                        • 14 dní Jeseníky
                                        • týden Český les
                                        • prodloužený víkend v červenci 4 dni Krušné
                                        • a pak nějaké akce o víkendech

                                        loni:

                                        • 14 dní Orlické
                                        • týden Lipno
                                        • 13 dní Korsika
                                        • a zase nějaké prodloužené i neprodloužené víkendy

                                        2008:

                                        • 14 dní Beskydy
                                        • 14 dní Jizerky
                                        • a zase nějaké prodloužené i neprodloužené víkendy

                                        Navíc ještě akce z doby VŠ, tam toho bylo ještě mnohem více za jeden rok (to jsem stihnul i třeba 7 týdnů cyklo akcí za rok).

                                        Ale zase tenkrát jsem nejezdil ještě žádné pořádné terény. Díky tomu ale zase z téhle doby srovnání jak to vypadá kde s pěknými cestami a i lesními asfaltkami.

                                        0 0
                        • AsiJura  

                          Promiň, ale to co jsi napsal nemůžeš brát jako obecnou pravdu o beskydech, vem si třeba Lysou, vede tam asfalt, ale kterákoliv jiná trasa vedoucí přes vrchol už na fulla vhodná je, to samé další kopce, můžeš si vybrat buď asfalt a nebo ostrý terén, a určitě to není o dlouhém hledání takových cest. A full ti jen otevře cestu k ostřejšímu terénu, tam kde by se člověk dříve třepal na HT až by to bylo nepříjemné, si těď užije pěkný sjezd.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Z té Lysé nejen že jsou ostatní trasy mimo ten asfalt vhodné na fullu, spíš si myslím, že by vůbec ty sjezdy ani nesjel.

                            Ani ta žlutá k přehradě, která není z těch sjezdů nejtěžší, není tak lehká, aby ji každý napoprvé když takové věci běžně nejezdí celou dal.

                            0 0
                          • vanderpoel  

                            ale ja to nikomu neberu. ja jen tvrdim ze full neni na beskydy nijak nezbytnej. konkretne s tou lysou treba: z ostravice po cerveny jedes docela dlouho po asfaltu a zpevneny ceste. kdyz se odboci do lesa tak je tam par mist kde stejne musis slizt. nebo z druhy strany z ivanceny tusim ze po modry: taky tam kus tlacis, prinejmensim teda po sjezdovce. teren urcite dobrej ale zase to nekoresponduje s moji predstavou o vyjizdce kterou si uziju.

                            ale jak sem uz psal nekde vejs: kazdemu co jeho jest a pokud nekoho bavi prave tohle tak prosim. udivuje me ale ze sou beskydy povazovany za takovej terenni raj zvlast dyz to tam lesaci za komunistu masivne zdevastovali a natahli asfaltky skoro uplne vsude.

                            0 0
                            • Tomínos  

                              A tak podle tvojí argumentace není full potřeba vlastně skoro nikde, vlastně skoro kdekoli se dá jet po asfaltu, takže proč se třeba u nás na prachově trápit terénem když když skrz vede i krásná asfaltka, že :-) A jen magor se bude trápit na pěšince která se vlní 20 až 50 metrů vedle. Full není o tom jakej je kde terén, full je o tom co kde chceš jezdit a věřím tomu, že když budu chtít užiju fulla i v nížinách u labe:-)

                              0 0
                              • vanderpoel  

                                no tak to mas sice naprostou pravdu, ale pochopils me spatne :-). ja jen rikam ze v beskydech na ten asfalt narazis pomerne casto at uz chces nebo ne. minimalne teda na prejezdech.

                                a netvrdim ani ze full neni nikde potreba. tvrdim ze beskydy se daji pomerne v klidu zvladnout na ht.

                                0 0
                                • Tomínos  

                                  No tak to ty jsi pochopil špatně mě, jestli se budem bavit o tom co se dá zvládnout na ht, taky by jsme si měli v první řadě ujasnit co kdo považuje za terén. Že v podstatě kdekoli musíš do terénu po asfaltu není důvod aby ses potom v tom terénu trápil na ht, vůbec když ten asfalt(nebo krásně rovná štěrková cesta) zabírají doopravdy minimum cesty. Přepokládám, že budeš mít podobný styl ježdění jako moji kamarádi na ht, kteří se mnou nechtějí moc jezdit protože jsem magor a v terénu jezdím tam kde to drncá. Takže ano, nevyvracím ti, že se beskydy nedají zvládnout na ht, (taky jsem tama na něm párkrát jel) teď jde o to kudy a jakým stylem jízdy.

                                  0 0
                                  • vanderpoel  

                                    ja jsem se k tomu uz vyjadroval nekde vejs takze ted jen vylozne strucne: teren jezdim znacne aktivne, ale ne tak ze bych musel za kazdou cenu jezdit jen tim terenem. naplanuju trasu a kdyz na prejezdu je asfalt tak nepotesi ale svet se nezbori. a pokud nebudes v beskydech vyhledavat za kazdou cenu jen ty nejtezsi tereny (mezi kterejma budes ale stejne prejizdet po asfaltu) tak ti na beznou vyjizdku pres par kopcu a nejakej hreben ten ht uplne v pohode staci.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      jen jednu malou zanedbatelnou otazku :)

                                      kolik fulu si jel?

                                      pokud jezdis terenem znacne aktivne jak pises nechapu jak top muzes zvladat na HT proste na HT vzdycky terenem pojedes pomaleji nez na fulovi takze nejak nechapu ty tvoje argumenty :(

                                      0 0
                                      • vanderpoel  

                                        pravda, jel jsem na tom jen parkrat. ale neudelalo to na me ani nahodou takovej dojem aby me to primelo ke zmene vzhledem k tomu co ja jezdim. to je snad logicky ne? a s tou rychlosti si tim padem nejsem uplne jistej, protoze jsem s sebou stopky nevozil. v tezkym terenu a zejmena z kopce samozrejme pomalejsi budu, ale v „normalnim“ terenu ten pocit nemam. ale opakuju ze nemam skoro zadny srovnani z duvodu co je napsanej na zacatku tohoto postu.

                                        nicmene neni tematem co ja jezdim nebo ne. na zacatku jsem jen rikal ze do beskyd neni full bezpodminecne potreba. a myslim ze tam mam najezdeno docela dost abych snad i vedel jak se mi tam jezdi. pokud ses ale presvedcenej ze se mi tam jezdi jinak nez si myslim, tak si o tom mozna muzeme taky popovidat :-).

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          asi bude nejvetsi problem ve slove teren – kazdy si pod tim predstavuje neco jineho viz treba tady :D

                                          na zacatku jsem jen rikal ze do beskyd neni full bezpodminecne potreba – mas pravdu vsude se da jezdit jen po asfaltu a sotoline … ale proc to delat ? v beskydech se da jezdit i na silnici i na kolobezce :D ale to je trochu mimo tema ne?

                                          sam nekde pises ze jezdis radeji v terenu nez po asfaltu, tak tim padem nechapu jak ten tvuj teren vypada kdyz se ti jede lip na HT nez na fulovi… :)

                                          zacalo to tim ze jsi napsal ze je ful do beskyd zbytecny coz je kravina a za tim si stojim ;-) ( kdybys napsal ze je zbytecny pro lidi co jezdi jen po asfaltu tak to jeste pochopim… :)

                                          0 0
                                          • vanderpoel  

                                            tak jako stuj si za cim a s cim chces. to ti tu nikdo nebere. ja zase tvrdim ze full je do beskyd zbytecnej. ale pokud mi tu prazaci, plzenaci a dalsi tvrdej ze je potrebnej tak jim to taky neberu ale myslim si o tom svoje. zvlast kdyz jsem beskydskej resident. a doted jsem si myslel ze koprivnice je dost blizko beskyd aby koprivnicaci dokazali pochopit o cem beskydy jsou. asi jsem se zmylil. pokud teda nejsi schopnej prejezdit beskydy bez fullu tak ti to taky neberu ale taky si o tom myslim svoje. a to ze mi tu furt podsouvas ze jezdim jenom po asfaltu, to necham radsi uplne bez kometare, protoze bud bych te musel oznacit za ****** co nechape psanej text nebo bych te musel vyzvat na souboj. zbrane by sis moh zvolit ale prvni bych strilel ja.

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              Ono to prostě není o tom jestli je potřebnej nebo nepotřebnej, jezdit se dá všude jak na fullu tak na HT, tak klidně na celopevňáků, jde zkrátka o priority a jak to člověka baví, ale fakt se rozhodně nedá plácnout kravina jakože do Beskyd je full potřebnej, nebo dokonce nezbytnej a do polabí naprosto zbytečnej.

                                              0 0
                                            • nox159  

                                              prijímam vyzvu k souboji a mužeš jet prvni ale ja vyberu trasu ;-) – pak si řekneme o čem beskydy jsou nebo nejsou :)

                                              0 0
                                              • Lišák  

                                                Těším se na reportáž! Doufám, že budeš mít „helmet cam“ ;-)

                                                0 0
                                            • nox159  

                                              jen tak pro zajimavost dneska jsem sedl na celopevnaka (po cca 3 mesicich) a jel jsem jen asfalt a uz bych na nem do terenu jen techtel :D prvnich 5km jsem co kousek zastavoval a upoustel tlak z pneu a cekal ze to bude lepsi a nebylo :D

                                              mozna nezvyk… ale zlaty full :D – jen je skoda nicit NN na ciste asfaltovych vyjizdkach…

                                              0 0
          • AleZ80  

            Při výběru toho kola bude asi taky hrát určitou roli cena a ta je mezi kvalitním HT a kvalitním fullem hodně rozdílná. Ten kluk má třeba limit 25 tisíc, přečte si tady, že full je nejlepší a nějakýho si za těch 25 koupí a pak bude akorát nasranej, že si koupil sračku které je i problém se nějak rozumně zbavit.

            0 0
            • nox159  

              za 25 musi pocitat s tim ze nebude mit ani kvalitni full ale ani kvalitni HT.

              kdyz vemem 50k tak za to se da postavit hodne slusne HT nebo prumerny full – v tehle cenove relaci uz je to jen na nem u ani jednoho z toho neudela chybu ;-)

              obe kola budou fungovat – uz bude jen rozdil ve vaze…

              0 0
              • Rychlej turista  

                Proč by za 25 tisíc neměl být kvalitní HT? Jen nebude nejlehčí.

                0 0
                • nox159  

                  mozna pujde o slovičkařeni…

                  za 25k postavi človek funkcni HT… pod slovem kvalitni si ale predstavim neco jineho…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Pro mě to znamená kolo, v němž se nemusím rýpat, aby sloužilo, jak má.

                    0 0
                    • nox159  

                      jak rikam kazdy si pod tim slovem predstavi neco jineho

                      25k – funkcni kolo (cca 12kg)

                      50k – kvalitni kolo (cca 10kg)

                      100k – luxusni kolo (7–9kg)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Máš to sice trochu pomotané, ale mi to žíly netrhá. Třeba levný a těžký čtyřhran je určitě nesrovnatelně kvalitnější, něž drahý a lehký HTII.

                        0 0
                      • soc  

                        Co je to funkční kolo? :)

                        0 0
                      • AleZ80  

                        Tak třeba tohle kolo http://kola.ramala.cz/index.php… Sice není za 25 ale za 26,5. Nicméně, přijde ti nekvalitní?

                        0 0
                        • nox159  

                          projde mi ze je to funkcni kolo ;-)

                          0 0
                          • AleZ80  

                            I ty alibisto

                            0 0
                          • Rychlej turista  

                            Tady máš jedno velmi nekvalitní kolo. Zcela jistě není ani funkční. Prostě šmejd za 23 490 Kč.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Dráždíš kobru bosou nohou!

                              Pells, C-ridy, véčka… ;-)

                              Mně se líbí.

                              0 0
                            • nox159  

                              jak psal Lišák

                              Pells, C-ridy, véčka… ;-)

                              pells neni značka kvality ;-)

                              0 0
                            • AleZ80  

                              Jaký máte zkušenosti ( nebo co jste slyšeli ? ) s těma zadníma karbonovejma stavbama ? Já bych měl strach, že to někde urvu. Ještě možná u GIANTu bych tomu trochu věřil. Ale u PELLSe ?

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Tak to nemůžu sloužit. A od PELLSu vozím akorát dvě vidle, s nimiž jsem megaspokojený.

                                0 0
                      • maajkee  

                        Nezlob se, ale to je fakt blbost :)

                        Za 25, myslím že klidně i za 15, 20 dokážu postavit kolo troufám si říct výborně funkční i kvalitní. Doufám, že se nezařadíš mezi ty voly co maj pocit jak něco nestojí majlant, tak to stojí za prd.

                        0 0
                        • nox159  

                          jak řikam asi to bude o slovičkařeni

                          epikon je funkcni ale ze bych ho nazval kvalitnim to se rict neda to same s RM5 funkcni ano ale kvalitni ne.

                          kdyz si koupim kvalitni bundu tak chci at je pohodlna lehka nepotim se pod ni jak prase, at pekne vypada, nepromikne…

                          0 0
                          • vikicek  

                            to sou hlody .. :)

                            0 0
                            • nox159  

                              rika ten co jezdi epikona a RM5… :D sry ;-)

                              0 0
                              • maajkee  

                                Oboje je funkční i kvalitní a pro nezávodníka nebo jen občasnýho hobby závodníka to vydrží hodně dlouho.

                                0 0
                                • nox159  

                                  funkcni ano a pokud beres kvalitu jen jako ze je to dobre udelane ( ve smyslu lak se neloupe nalepky jsou nalepene dobre ) tak s tebou souhlasim :)

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    nevim co s tebou je :)

                                    0 0
                                  • soc  

                                    No počkej, jakože z epicona se neloupou samolepky, ale nepruží? Sakra, to není dobrá zpráva. Bude veselo :)

                                    0 0
                              • vikicek  

                                :P

                                0 0
                          • maajkee  

                            Nevim co sem taháš bundy :D

                            0 0
                            • nox159  

                              jen priklad :)

                              stejne ma me tady bude tedka pulka lidi nasrana bo jsem rekl ze RM5 a epikon neni nic moc :D

                              0 0
                              • soc  

                                Přesně tak, už s tebou nikdy nikdo nepromluví, buržouste, pomlouvat epicona :)

                                0 0
                              • vikicek  

                                naopak já si myslim že epicon je mnohem kvalitnější než třeba reba :) .. ale je těžkej a proto taky na jaře přecházim na SIDa …

                                0 0
                                • nox159  

                                  vsak ja nerekl ze reba je kvalitni :D

                                  0 0
                                  • vikicek  

                                    a co je podle tebe kvalitní vidlice, když už u toho jsme? Nový foxy stojej za velký hovno :o)

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      pevne ;-)

                                      kdybych vybiral odpruzenou tak nejspis maguru durina, ale tedka cekam na sida s 120mm zdvihu a 15mm osou.

                                      a jeste se mi libi durolux ;-)

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        No při tom rapidním snížení cen sidů bych si troufl polemizovat o kvalitě, ale funkční bude dobře :) nicméně bych se vsadil, že nevydrží déle než „obyčejnej“ Epicon.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          dobra vaha 120mm je pro me lepsi nez 100 pevna 15mm osa je lepsi nez upinak a jestli vydrzi dele nebo ne je mi uplne jedno. Sid by mi mohl vydrzet cca 3 roky a to staci – nechcu s tim jezdit v extra bahne tak mozna i 4–5 a to uz davno moralne zastara ;-)

                                          0 0
                              • Rychlej turista  

                                Co je na RM5 nekvalitního? Já zatím nic nepozoruji a spokojeně je jezdím.

                                0 0
                                • nox159  

                                  vaha je strasna

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Strašná, co máš pořád s tímhle slovem?

                                    0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Ty ale píšeš, že ta kola nejsou kvalitní. Tak mi to objasni, protože na nich mám 5 518 km a nic zatím nepozoruji.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      ja beru kvalitu jako komplexni souhrn vlastnosti.

                                      0 0
                                    • maajkee  

                                      On si možná nějak poplet pojmy kvalita a hmotnost a dal mezi ně rovnítko :)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        ee kvalita – zpracovani, funkcnost, hmotnost, design

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          Hmotnost a design přece nemaj s kvalitou vůbec co dělat, nechápu tě.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            ja to tak vidim ,treba si pletu slovicka :)

                                            vy berete kvalitu jen a pouze jako zpracovani vyrobku ja ne ;-)

                                            kdyz budu mit tezke hnusne kolo tak nikde nebudu tvrdit ze je kvalitni…

                                            0 0
                                            • DaSnail  

                                              njn, ale ty seš tak trochu divnej…

                                              0 0
                                            • maajkee  

                                              ale proč by těžké a hnusné(to bude vždycky jen tvůj subjektivní názor) kolo nemohlo být kvalitní? Nědky se mrkni na čem jezděj třeba dálkový cykloturisti, ty kola nevypadaj třeba trendy, ale kvalitní určitě budou a budou zastracené těžký :D

                                              0 0
                                            • vikicek  

                                              sorry, ale teď už fakt valíš totál srance :D

                                              0 0
                                        • AleZ80  

                                          No, jestli do kvality počítáš i design, tak to už na to koukáš tak trochu ženskejma očima.

                                          0 0
                                        • Vilém  

                                          Hlavne cena a spravna znacka, to predevsim.

                                          0 0
                                      • DaSnail  

                                        jako že nízka hmotnost = nízka kvalita?

                                        0 0
                          • AleZ80  

                            Když budeš dávat 25 za kolo tak na něm asi nebude Epicon, ale minimálně Recon Solo Air. Ten je taky nekvalitní ?

                            0 0
                            • nox159  

                              v cem je lepsi recon nez epikon – obe jsou celkem slusně fungujici ale strasne tezke vidlice ;-)

                              0 0
                              • jIrI___  

                                1800 g zas taková hrůza není. Ale zase jsou i lehčí vidlice, to máš pravdu :)

                                0 0
                              • maajkee  

                                Strašně těžké? Hele, začínáš mě prudit :) Jses nakazil gramhoničstvím bo co?

                                0 0
                                • nox159  

                                  prave ze ne

                                  ale dam radeji lehci kola a tezsi bydelnejsi plaste co neco vydrzi, nez tezke kola a davat na to nejake slupky plaste aby to vubec jelo…

                                  0 0
                            • maajkee  

                              No myslím že bude podobně funkční i kvalitní jako ten Epicon :)

                              0 0
                        • AleZ80  

                          Ty si kola stavíš ? Mě to přijde hrozně drahý. Když si vezmu, že si koupim kolo zlevněný dejme tomu z 28 na 20 nebo si koupim za 6–8 rám, tak tam asi za těch 12–14 těžko naházim to samý co je na tom hotovým kole.

                          0 0
                          • maajkee  

                            To je omyl, za 20, 25 tisíc defakto nekoupíš vyvážený kolo. A nebo nebude poskládaný jak chceš.

                            A zrivna tak jako si koupíš to tvoje zlevněný kolo z 28 na 20, tak můžeš sehnat zlevněnej rám třeba z 10 na 6 :)

                            Já už bych si snad nikdy v životě celý seriový kolo nekoupil.

                            Takhle jsme třeba koupil naposledy GF Cobii a nakonec jediný co jsem na ni nechal byl rám a vidlice :)

                            0 0
                            • AleZ80  

                              O Cobii jsem taky přemýšlel ( že bych přešel k 29eru ), ale odradilo mě na tom to osazení. Nechápu, co je na tý 29er koncepci tak drahý. Chápu, že budou o něco dražší ráfky, pláště a asi i vidle. Ale takový rozdíly? Když si vezmeš Cobii a TREK 6500, tak je to při podobné ceně strašný rozdíl v osazení.

                              0 0
                              • t29  

                                marketing, nic jiného ;)

                                2008 Cobia vs. 2008 Marlin Disc – neřeším Deore vs. X.5, jinak rozdíl ve vidli (Tora SoloAir vs. Dart 2) a v rozměru kol (29 vs 26) a cenovka 28 tisíc vs. 17 tisíc…

                                0 0
                                • AleZ80  

                                  Kdyby jim s tím lidi trhaly ruce, tak neřeknu, ale moc 29erů nepotkávám. Navíc tady na BF o tom spousta lidí píše, že jsou to sračky.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    :D tak to je příspěvek!

                                    0 0
                                    • AleZ80  

                                      Za tu poslední větu jsem samozřejmě zapomněl dát :)

                                      0 0
                                  • nox159  

                                    jj to pisu i ja

                                    29 nebrat !! :D

                                    0 0
                                    • AleZ80  

                                      A projel sis toho 29era alespoň pořádně.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        Neprojel, jen tlachá jako většina haničů 29erů :)

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          ale … ty jsi z nej tez nebyl nejak nadseny ne ?

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            O to nejde, ale netlachám aniž bych 29era jezdil a to že jsem se ho zbavil bylo z největšího důvodu tím, že jsem prostě chtěl zkusit fulla :)

                                            0 0
                                          • AleZ80  

                                            Mě třeba láká ta trakce. S.r. mě když šlapu ňákej kopec a každý třetí šlápnutí je naprázdno ( a to mám vzadu Continental Vapor kterej by měl makat, nebo na to alespoň vypadá ).

                                            0 0
                                          • jIrI___  

                                            Ale maajkee z něj byl nadšený. Jenže pak pořídil něco jiného a rázem už z 29 nadšený nebyl :)

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              Přesně tak, 29era zastínil na plný čáře džekyl :) Nicméně časem zase pomalu docházím k názoru že by ta 29ka jako univerzální kolo, něco mezi nízkozdvihovým fullem a krosovým kolem, mohla bejt celkem fajn :D

                                              Protože takhle jak mám víc kol, tak nidky pořádně nevím na jakým vyjet a toho druhýho mi je pak líto, že jen stojí :D

                                              0 0
                                  • vikicek  

                                    29 je hnůj !!

                                    0 0
                      • Ruprt2  

                        to je k smíchu :-/

                        0 0
                  • AleZ80  

                    Já jsem psal, že cenový rozdíl mezi kvalitním HT a kvalitním fullem je velkej. Ne, že za 25 je kvalitní HT, ale špatný kolo za tuhle cenu nebude. Důležitej faktor je váha jezdce – když budeš mít 65 kg tak to HT za 25 bude pro tebe takřka nezničitelný. Když budeš mít 120 a ještě si povezeš v batohu dvoulitrovku Coly a stádo nasmaženejch řízků k svačině, tak ti samozřejmě nevydrží.

                    0 0
              • AleZ80  

                Obě kola asi fungovat budou, ale je otázkou, jestli se do těch 50 vejde i s dobrým tlumičem. Prostě cenovej rozdíl mezi HT a fullem je velkej ( dražší rám a navíc ten tlumič ). Co se týká toho HT za 25, tak si myslim, že člověku do 80 kg by takový kolo dobře posloužilo.

                0 0
        • nox159  

          full 120/120 :)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Matte  

      Pokud bydlíš ve Třebové, jak máš v profilu, tak jsme ze stejnýho města :-) a vůbec není proč zoufat, tady v okolí se najdou pěkný terény i na fulla (z vlastní zkušenosti). Crosse nekupuj, na tom si v terénu moc nezajezdíš, určite MTB. Jinak zrovna Třebová je na tom fakt dobře, jsou tu hezký trasy skoro ve městě, Toulovcovy Maštale či Orlický taky nejsou zas tak daleko.

      0 0
      • Tom23  

        No ze Třebový fakt jsem :D. Jn to máš recht maštale jsou vpoho nebo Orlický, ale na to musim ještě trénovat abych se tam dostal a na tož si to tam pak pořádně užil :D. Bych tam dojel a měl bych dost a navíc když jedu sám tak je to blbý, třeba kdybych si to naplánoval na celej den. A teda co se týče toho kola, tak to vidim buď na nějaký klasický MTB HT s vyšším zdvihem, nebo Fulla ale nic extrémního. Prostě si myslim že takový Enduro, nebo AM tady ty zvidy nevyužiju. A ještě jen tak na okraj neznáte nějakej web kde by byly ty druhy MTB charakterizovány jako EN, AM, TRAIL atd…

        0 0
        • t29  

          :)

          http://www.bike-forum.cz/…g-na-bf.html#…

          (u FR mám překlep, má být FreeRide)

          Jinak cross určitě ne → jak už zaznělo nade mnou, MTB zvládne i silnici, cross zvládne jenom silnici. A kolem Třebové je terénu dost.

          0 0
          • AleZ80  

            Kamarád má trekovýho Authora s pevnou vidlicí a jezdí na tom po Brdech jak šílenej, takže se to dá i v terénu. Na jakýkoliv pevný ( ne jenom asfaltový ) cestě jede tek trek líp než MTB ( v podmáčeným terénu jseš samozřejmě ztracenej ).

            0 0
            • Lišák  

              Tak fotbal jde hrát taky v sandálech, jen to není úplně ono. Ale zase se v nich nepotí tolik nohy, jako v kopačkách.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Pevná vidle je v pohodě, ale na normálním MTB. Můžeš tam narvat široký plášť a v pohodě projedeš většinu toho, co se normálně jezdí.

              0 0
              • michalscupak  

                no přesně, s pevnou vidlou se to dá, ale přece jenom teď už je na mtb skoro samostřejmosti odpružka a hlavně s odpruženou vidlou je to přece jen něco jineho :)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jo, je to jiné, houpe se to a je to těžké. Nesporná výhoda odpružené ale zase je, že splyneš s davem a nikoho tak nedráždíš :-)

                  0 0
                  • michalscupak  

                    pravda do pohodlí jízdy moc ta přední odpružená vidla nepřidá ale zase s tim houpánim ji mužeš zamknout nebo tak, ja osobně bych si pevnou vidlu nekoupil.

                    Jezdil jsem totiž na odpružené a i mám jedno starší kolo s pevnou a jak jsem zvyklý na odpruženou tak prostě ta pevná se skoro nedá …

                    0 0
                    • nox159  

                      pevna vidlice je super :)

                      0 0
                      • michalscupak  

                        jako neřikam že ne ale ja mám rád teren, šutry a tak .. a jak jsem si zvyk na odpružku a teď už i na fulla tak hold už je to pro mě jine na te pevne vidli

                        0 0
                        • nox159  

                          je to jine – to je pravda… ale netroufl bych si rict jestli je lepsi celopevnak nebo full :)

                          stejne, jen jedno kolo je strašne velky kompromis ;-)

                          0 0
      • Volf  

        Jo to máš recht. Kolem České Třebové je to super. Kozlov, Andrlák, Třebovské stěny, Lanškrounsko, Hřebeč. Nádherný terény, blízko civilizace. co si více přát. Jo a v sezóně cyklobus do Orlických hor.

        0 0
        • Martin  

          o víkendu jsem si tam příjemně pojezdil. líbilo se mi to tam :-)

          0 0
    • gaistnar  

      pevné MTB,,, na crossu se zblázníš

      0 0
    • Neunzikger  

      Zdar, crossový kolo zavrhuji. Značná část ČR je písková – jako Maštale (Ádr, Č.ráj, Kokořínsko, Český švýcarsko…) crossový kolo často utopíš v písku, přejíždět obnažené kořeny stromů taky nic moc. Vzhledem k tomu, že asi nejsi v terénu ještě příliš vyježděný (v 16 letech), doporučuji HT XC. To ti zpřístupní výraznější terény a naučíš se je jezdit. MTB můžeš spotřebovat za 4 – 5 let (při výletním ježdění s panoramaty). Tzn. za cca 4 roky lze uvažovat o obnově kola – pak zvažovat i full.

      0 0
    • Al Stra  

      29er HT

      0 0
      • Duppy123456789  

        ale notak ;-)

        0 0
      • Martin  

        ale fuj, 29 NEBRAT!!!!! :-)

        0 0
        • zavodnikk  

          myslim si, že 29 není tak špatná. Máš nějaký negativní zkušenosti?

          0 0
          • Al Stra  

            další nováček, co se nechal nachytat, koukni se mu do profilu

            0 0
          • Martin  

            jak psal kolega – tohle je tu takovej místní folklór :-)

            já se do 29" zamiloval a na 26" bych už nesedl :-)

            0 0
        • AleZ80  

          Ještě jsem na 29-ce nejel, ale určitě bych ji nezatracoval. Sice nebude tak obratná ( ikdyž GF s G2 geometrií asi nebude hroch ), ale zase bude mít lepší trakci a nebude ti zajíždět tak hluboko do děr. A na silnici pojede asi taky líp ( až na starty ).

          0 0
          • ZuzicK  

            Já teda taky nejela, ale osobně si myslím, že na malá kola (minimálně pro lidi do 170cm) je ta 29" nesmysl. Pro velký lidi tam ten smysl vidím celkem jasně.

            0 0
            • vasek80  

              spíše 190 cm

              0 0
              • Vilém  

                a beres to tak i u ostatnich velikosti kol? Treba 26" 170 – 190cm, 24" 155 – 169cm, 20" pod 155cm atd.

                0 0
            • Al Stra  

              tak tohle ne,

              29 je kategorie kol, která má své specifické vlastnosti a je možné jezdit snad při jakékoliv výšce, jako třeba tady:

              http://forums.mtbr.com/showthread.php…

              0 0
              • ZuzicK  

                ty kola ale vypadaj odpudivě, to se na mě nezlob :-) Věřím, že 29" má svoje opodstatnění, ale do terénu malý kolo na 29" nemůže být hravý. Věřím, že se najdou tací, kteří mě budou přesvědčovat o opaku, ale budu jim věřit asi tak jako zastáncům pevnejch vidlí. Ano jezdit se na tom dá, ale třeba pro mě by to asi požitek nebyl.

                0 0
                • jIrI___  

                  Jel jsem na „29“ HT Niner":http://stusa.rajce.idnes.cz/…lka_Polivky/#… a to fakt byla neobratná *****. Potom jsem přesedlal na „29“ full":http://stusa.rajce.idnes.cz/…lka_Polivky/#… , taky od Nineru, a ten byl poměrně obratný, ale stejně jako 29" HT na mě působil tak nějak líně. Jakmile to člověk ale rozpohyboval, tak po rovině to jelo dobře. Asi víc záleží na geometrii než na velikosti kol.

                  0 0
                • Martin  

                  všechno má svou cílovou skupinu

                  já použiju svou oblíbenou argumentaci – má kamarádka má 168 cm, 29" MTB Apache Wakan vel. 16,5" a je s tím úžasně spokojená. nevyhledává technický pasáže, ale kolo má na pohodovou jízdu v terénu. 29" MTB pro ni znamená spolehlivýho partnera, kterej ji provede v podstatě každou situací, do které se na svých cestách dostane. 29" ji oslovilo stabilitou a schopností zdolávat překážky, kořeny, díry a terén obecně. po lese jezdí ráda, nehrotí to, ale taky se ničeho nějak výrazně nebojí a nezastaví ji ani ostřejší sjezdík nebo tvrdý stoupání. kola 26" ji prostě neoslovila, ale 29" si zamilovala.

                  a já to mám podobně, akorát nemám 168 cm, ale 190, takže pro mě je 29" vhodnější matroš než pro ni. a nemám tak moc v oblibě sjezdy :-)

                  0 0
                  • Life will kill you  

                    podle me se tu hadate o blbostech. 170cm nebo 190cm nerekne nic o tom nejdulezitejsim. jak se rozlozi sila pri zataceni ktera bude pusobit v puvodnim smeru jizdy. jednoznacna vyhoda 29" je u tezsich lidi. a vzhledem k tomu, ze vaha roste s vyskou, ale u kazdyho jinak… tak spis nez na cm bych to doporucoval na kila. 170cm chrt pak 29" asi nijak moc neoceni. naopak 2metrovy nechrt oceni zlepseni chovani v zatacce a stoupavosti na bahne, pisku a hlubokych mensich sutrech podobnym pisku.

                    0 0
                    • Martin  

                      argumentace výškou jezdce je oblíbená u odpůrců 29" strojů :-)

                      0 0
                • ZuzicK  

                  no dobře, tak jsem si to prohlídla celý a třeba ten zelený niner odpudivý opravdu není, to se musí nechat..

                  0 0
              • Martin  

                některý mašinky jsou tam moc pěkný. škoda že nejsou prachy, vyřádil bych se :-)

                0 0
    • vasek80  

      Jezdím fulla 120/120 v profilu a při každé vyjížďce najedu kolem 15–20 km po silnici. Někdy dokonce víc něž se dostanu do terénu kam chci. Na silnici „zamikám“ jen tlumič a pro ty přesuny mám jako kompromis natuty pláště RK 2.2 a rozhodně nejsem brzda.

      0 0
      • michalscupak  

        taky mám full 100/100 a přesně i po cestě jede svižně …

        0 0
        • Tom23  

          Nj ještě uvidim. Teďka mám Authora Basic asi o 2 čísla větší rám než bych měl mít takže ten vydrží hodně dlouho, taky to ježdění neni žádnej med :(. A kdybych ho prodal tak cca za 3000 tak rodiče by mě určitě na něco novýho nepřidali. Jedině ho nějak dorasovat :)

          0 0
          • Nainen  

            Zkus na něj hodit kratší představec, to udělá divy…

            0 0
            • Tom23  

              Tjn to by div udelalo, ale me se do toho „krapu“ nechce davat prachy. Nejradsi bych neco novyho lepsiho, ale to bych musel sehnat zlaťáky.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • souky junior  

            To jsem na tom líp. Mě rodiče koupili jenom o číslo větší kolo. A taky do něj nechcu nic vrážet, obzvláště pak do představce, který by na budoucí vysněné kolo neseděl..

            0 0
    • winter78  

      Ja bývam takmer v horách, prejdem z domu cca 2 km po poľnej ceste a som v lesoch, ktoré sú všade naokolo. A paradoxne som takmer 14 rokov jazdil len po asfalte :-)). Ale momentálne sa to akosi otočilo, začínam čím ďaľej tým viac jazdiť terén a celkom sa mi to zapáčilo – doslova sa teším na každú jazdu,ako zasa prebehnem lesné cesty a chodníky. Mám tú výhodu že nebývam v turistickej destinácii, preto stretávam 0 turistov a 0 cyklistov a jazdím si kde chcem. Teraz začínam zisťovať , že čo by za to dali mnohí bikeri, ktorí musia prejsť 10 km aby sa dostali na nejakú lesnú cestu alebo aspoň na kraj lesa.

      Ináč späť k téme. Odporúčal by som radšej MTB než cross a zvolil univerzálnejšie plášte. K tomu fullovi ti neporadím, ja ostávam verný hardtailu,fully ma nezaujímajú ;-).

      0 0
    • Jaja a Paja  

      Bydlel jsem 4 roky v Usti nad Orlici, a za tu dobu jsem projel na HT celé okolí a myslím, že místní mtb trasy by mohli jinde závidět.Z Třebové můžeš jet jak na Třebovské Stěny, tak na druhou stranu na Andrlák, vyhýbej se cyklostezkám a drž se spíš pěších turistických tras na kterých na moc turistů nenarazíš, takže je to skvělé poježdění. Supr trasa je trať Bikemarathonu se startem na letišti v UO…viz www.bikemarathon.cz

      0 0
    • HKou  

      Moje deleni:

      • vyhradne silnice s kvalitnim povrchem → silnicni kolo
      • pouze znacene cyklotrasy, hlavne silnice → cross, treking
      • cokoliv jineho → MTB

      Na dojizdeni do prace po silnici a kostkach jsem mel celopevnaka, tu a tam jsem jel na fullu a byl to pro me svatek (napr. kocici hlavy na naplavce).

      0 0
      • winter78  

        S tým cesťákom máš absolútnu pravdu – tiež som chcel kúpiť cestný bike, ale tu v okolí sú aj hlavné asfaltové cesty v zlom stave (len ak by som chodil po strede :-) ). A crossy sa mi (už) nepáčia – nedostačujúce prevody na cestu a úzke kolesá nevhodné do terénu. Ostávam pri MTB ;-).

        0 0
        • jIrI___  

          Jedna z možností je na MTB nahodit silniční/crossové ráfky+pláště napletené na MTB nábojích (pokud máš kotoučovky). Taková slabší náhražka crossu a silničky zároveň :)

          0 0
          • Vilém  

            A zkousel jsi jak velkej krosovej tam dostanes? Vzdy kdyz jsem toto potkal, tak to bylo na silnicnich plastich a i tam uz moc nechybelo do kontaktu s mustkem zadni stavby a predni vidlice.

            0 0
            • fousek  

              Na silnicnich 23 mi tusim zbejva minimalne 7mm, takze bych si dovolil tvrdit ze 32mm by se tam vesli, ale to je zas otazka proc tam davat crossovy plaste, kdyz tam muzes dat MTB slicky a bude to jeste pohodlnejsi a sirka gumy bude jen o malo vetsi.

              0 0
              • Vilém  

                Otazka zda davat nebo ne je na kazdem, ale zajimalo, zda se tam proste ten crossovej plast dostane. Ja to nezkousel a ani nevidel, tak proto ten dotaz. Zatim mi vsak nikdo neodpovedel.

                0 0
                • fousek  

                  Zkusim to a dam sem vysledek

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Bude se to lišit rám od rám, někde se užší krosový plášť vejde, někde ne.

                  Mně by se třeba nevešel ani např. do staršího Sterea. Na šířku tam mám místa hafo, na výšku jsem s blatníčkem přesně na hranici už i u 2,25NN (což je akorát výška silničního pláště). Kdybych vyhodil blatníček, tak získám cca další 4mm pro vyšší plášť, na krosový by to pořád ale stačit už nemuselo.

                  0 0
                • t29  

                  mám vyzkoušeno: trekingový Continental Contact 32–622 vleze s rezervou cca centimetr, silniční Michelin Speedium 25–622 vleze s rezervou cca centimetr, trekingový Schwalbe Marathon Racer 35–622 nevleze. Rámy Merida TFS XC a TFS Trail, vidlice Tora SL a Tora 318, výsledky shodné.

                  Překvapilo mě to – měl jsem napřed obuté Contacty a podle nich myslel, že 35–622 bude v pohodě, ale vypadá to, že Contact 32–622 se spíš blíží silničním plášťům.

                  0 0
          • Rychlej turista  

            Tohle v podstatě nic neřeší. Rozhodující je posed a pokud na kole sedí, jako náměstek v ředitelském křesle, tak ani úzké gumy nepomůžou. Pro rychlou jízdu to chce tomu uzpůsobený posed a pak povalí i na hladkých bajkových pláštích typu Kožak nebo Marathon Supreme.

            0 0
    • michalscupak  

      libi se vam toto kolo http://www.mojekolo.cz/…ty-tfs-800-d … za tu cenu se mi zda dost dobre vybaveno … vim ze to tu moc nepatri ale jen tak me to napadlo .. :)

      0 0
    • vasek80  

      Když už se tu řeší ty fully, tak mě napadlo, proč nejezdí závodníci na fullech?

      Dříve jsem boxoval a soutěžní rukavice mají váhu 10 oz. na tréning jsem si bral těžší 16 oz. Potom když si zase člověk nasadil 10 tak to lítalo samo. Je to stejné jako běhání se závažím na kotníkach.

      Proč tedy nejezdí závodníci tréningy na těžších celoodpružených kolech?

      EDIT mělo to být zařazeno u Beskyd.

      0 0
      • maajkee  

        Když už se tu řeší ty fully, tak mě napadlo, proč nejezdí závodníci na fullech?

        Cože? :) Ty už jsi asi hodně dlouho neviděl žádnej závod co? :D

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak na závodech, musí. Na trénink už ale ne :-)

          0 0
          • Lišák  

            Ve světle Vaškova příspěvku to vypadá, že závodníci trénují na lehkých HT a celopevných raketách, aby pak na závod, když o něco jde, sedli na líné, těžké mrchy…

            Něco jako „Lehko na cvičišti, těžko na bojišti“, tudíž pravý opak Vaškových tréningových rukavic. A to se vyplatí! :-)

            0 0
        • vasek80  

          Ty a víš že máš pravdu. Já jsem hobík, co na žádném závodě nebyl. Závody občas zahlédnu na čt4 v práci o noční. Líbilo by se mi je sledovat v tv a pak se jít projet, jako to dělám v létě po TDF. Ale MTB moc v televizi nejsou, nebo nevím kdy. Jo a to co jsem viděl, tak byla drtivá převaha HT.

          Jinak já myslel tréningové ježdění. Na těžším kole a pak přeskočení na lehkou raketu. To přeci nemůžře být od věci.

          0 0
          • maajkee  

            Tak já myslím, že závodnící drtivou většinu najetých kilometrů jezděj na silničce a jinak myslím že v těch fullu v profi závodech už je celkem dost.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.