Tak je to opět tady. Když to napadlo Anglány, brzy to napadne i úředníky EU. Takže nejen ečka, ale všichni. Já bych k tomu přidal ještě i řidičáky.
Tak je to opět tady. Když to napadlo Anglány, brzy to napadne i úředníky EU. Takže nejen ečka, ale všichni. Já bych k tomu přidal ještě i řidičáky.
A?
U nás platí rychlostní limity pro všechny, v tom problém nemám. SPZ nevím úplně jak a s odčítáním bodů.. no, to by mě asi trápilo nejvíc, ale na druhou stranu by to bylo fér – když sami chceme od řidičů aby dodržovali předpisy, tak se musí stejná míra vztahovat i na řidiče kol.
Proregulujeme se k blahobytu… Nechapu jak nekdo muze podobnou kokotinu schvalovat.
Ja to taky rozhodne nechci. Kdyby se lidi umeli chovat, zadne regulace by nebyly potreba. Jenze cyklisti nejsou zrovna skupina, ktera by byla znama svym prikladnym chovanim :)
Jo registrační značku alespoň 30×30cm za zadním kolem tak aby byla ze zadu čitelná, to bude super. Povinne na každé kolo co mas to bude taky paráda.
Myslíš se. Rychlostní limity platí pro všechny pouze v obci. Mimo ni pouze pro motorová vozidla. Značkami je možné rychlostní limit pouze snížit nebo zvýšit (z nějaké hodnoty na jinou) ne stanovit.
(2) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg, vozidla základní složky integrovaného záchranného systému a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.
(6) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavců 3 a 4 snížit. Jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla bez směrově oddělených jízdních pásů, sníží se nejvyšší dovolená rychlost na nejvýše 90 km.h-1.
(7) Místní úpravou provozu na pozemních komunikacích podle § 61 odst. 2 lze nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 4 zvýšit, maximálně však o 30 km.h-1. Na silnici pro motorová vozidla se směrově oddělenými jízdními pásy lze zvýšit i nejvyšší dovolenou rychlost podle odstavce 3, maximálně však o 20 km.h-1.
u vas sa nevztahuju ?
Navrhuji zavést registrační značky pro chodce, jsou jednoznačně nejvíc nepředvídatelná a nezodpovědně se chovající skupina účastníků provozu.
Nezapomínej na psy a včely!
A zajíce! Každou chvíli mi nějaký nezodpovědny skočí pod kolo. :-)
snad sa toho nikdy nedozijem
bych zavedl okamžitě 32 km přípomoc legál u elektrokol a všeobecně i u kol obyčejných šlapacích 0,8 alkoholu.
když příjde bída na české cyklisty tak čemba pomůže:-)
Já si myslím, že tím můžou strašit, ale nakonec to nikdy nebude. I ty změny v legislativě by musely být strašně hluboký a do toho se snad nikomu chtít nebude. Kdybych věděl ze za 2–3 stovky ročně se zvýší respekt k cyklistům, tak bych byl i pro, ale tomu moc nevěřím. Vzalo by to sice trochu munice takovým těm vidláckým cykloodpurcům, ale v reálu by se stejně moc nezměnilo. Navíc by mě zajímalo, jak by se to řešilo u dětí atd. Jediny čeho bych se bál, že treba stát řekne ať to platí výrobci, napr 10% z každého kola do pojištění.
Výrobci těžko, když tak prodejci a to pokud nastane rak si proste koupíš kolo v Německu a sem na něm prijedeš. Je to cele blbost. Pojištění mám zaplacené v pojistce odpovědnosti v pojištění domacnosti
Mas pravdu, samozrejme prodejci. Ale myslel jsem to spis kdyby to bylo v rámci cele EU. Snad nic takového nebude, i když s vývojem technologii člověk nikdy neví, co se muže objevit. Taky mám odpovědnost v rámci pojištění domácnosti.
Já jsem pro, tolik dobytka co denně potkám, to je šílený, che to prostě zodpovědnost stejnou, jako máme v autě, motorce, letadle .....
Tak. Ať je to všechno v richtiku, včetně nové, progresivní udavačské technologie, jak v nových autech.
Přesně, když nejsou lidi schopny dodržovat pár jednoduchých pravidly, co pochopí i opice se zlomenou nohou, tak je potřeba trestat :)
najvacsich debilov ako ucastnikov cestnej premavky co stretavam ja su chodci. co s nimi ?
strilet?
Taky si říkám – všechno, co se nám nelíbí, zlikvidovat a zakázat!!
A tak hlavne je to blbost, staci si precist par souvisejicich clanku v serioznejsich mediich, nez v bulvarnim Daily Mail. Ve stejnou dobu vysel rozhovor v Timesech a tam to vicemene popira. Normalni predvolebni balonek bez zakladu v realite.
Neco tady, https://road.cc/…-plan-295279?amp
tady a tak podobne https://www.independent.co.uk/…2146804.html?amp
Nebo treba Guardian.
Každopádně i kdybych připustil, že to není úplně kravina, tak reálnej přínos pro společnost by v případě realizace byl 0,0 nic, zejména když si vezmu kolik by stalo peněz uvest to do praxe. Naprosto nelze srovnat jaké škody napachaji auta oproti kolům – to by to pojištění muselo stát třeba korunu na kolo za rok aby to bylo spravedlivy. Škody na komunikaci kolo nezpůsobí při nehodě žádný a z posledních let si nepamatuju nejakej vážnější případ, kdy by kvůli nevhodné jízdě cyklisty někdo přišel o život event větší skoda na majetku, určitě takový případy budou, ale jednotky a zřejmě srovnatelný s rizikovým chováním chodců.
Nestraš, vždyť stát přece zavádí výhradně zákony, které sice nejsou úplná kravina, ale jejich přínos je 0,0 nic…
Nó, s tou úplnou kravinou nevím nevím. Vzhledem k tomu kolik nových zákonů se hrne. A žádný zákon neulehčí lidem život. Když budu velkej optimista, tak prospěšných zákonů je zanedbatelné minimum.
Tak jestli oni ve Velké Británii v rámci Green dealu a norem na CO2 již auta neškrli úplně a nepočítají pouze s koly a šlapadly :( :) teď vlastně ani nevím, zda se tomu smát nebo brečet
.
Nějakých poznávacích značek pro cyklisty bych se nerad dožil, na druhou stranu by mne zajímalo (čístě hypoteticky, samozřejmě), jestli by se tolik lidí za řidítky chovalo jako bezohlední idioti, kdyby byli podle poznávací značky dohledatelní. Protože spousta lidí se na kole chová, jako by pro ně nic neplatilo, a to i ti, co vlastní řidičák.
Když vezmu v úvahu, jak se někteří točvolanti chovají na silnici, tak myslím, že značky na to nemají žádný vliv.
Tak tohle je dobrej výkřik do tmy politika co to má za sebou, asi si chce něco kompenzovat.