Po shlédnutí a přečtení několika příspěvků, jsem se rozhodl založit nové shrnující téma, do kterého přidávám i zkušenosti z vlastní přestavby SR SUNTOUR EPICON 2008 RLD 100mm.
Po vyčištění a vytření vidlice do sucha, rozdělání obou paton a vytření ošetříme vidlici mazivy těmito druhy a doporučenými množstvími.
- Tlumící patrona:
- olej: Tlumičový olej s viskozitou 5W (0W je dost řídký a 10W zase mochustý).
- množství: 85ml.
- Vzduchová patrona:
- olej: Motorový nebo převodový olej s viskozitou 20W-80W. 80W bývápřevodový a tuto viskozitu doporučuje výrobce, 20W většinou minerál dodieslových
motorů.
- množství: Pro dobré mazání 15ml, ale postačí i 6ml jak doporučujevýrobce. Více než 15ml bych nedával, mohl by se zkrátit zdvih, hlavněu vidlic 80mm.
- Nohy vidlice:
- olej: Motorový nebo i tlumičový (mazání neprobíhá za extrémněvysokých teplot) s viskozitou 5W nebo 10W. Na zimu raději řidší, tedy 5W,v létě je to
jedno.
- množství: 35–60ml. Osvědčilo se mi alespoň 35ml do každé nohyu zdvihu 80mm. U 100mm zdvihu i více. (15ml, jak ve fórech někteřípíší je dost málo,
olej nedosáhne na mazací kroužky).
Dále je doporučeno standartní mazací kroužky vyměnit za molitanové, které lépe nasají mazivo než ty standartní.
Pokud máte pocit, že by mělo být něco jinak nebo dopřesnění ke konkrétnímu modelovému roku, neváhejte a přispívejte do diskuse.