SRAM Force XPLR versus Shimano grx 825 di2

18 nepřečtených
  • makak

    Řeším jakou sadu vybrat na gravel, tak si tu dovoluji vypsat své dilema, které není nijak unikátní.

    Pokud napíšete svoje zkušenosti budu rád. Sada GRX 825 je poměrně nová …

    • kolo používám na téměř denní dojíždění do práce, 24 km jedna cesta, rovina po asfaltu, na konci kopec 4 km/200m
    • o víkendu vyjížďky na jih od Prahy kombinace asfalt/ les/ polňačky
    • v současnosti mám na kole ultegru s převody 52/36, 11–34
    • těžší převody mi nevadí ani do kopců, zatím mám sílu, ale od letošního roku mi začíná věk číslem 5
    • kolo (GT Grade) je vidět v profilu, nová sada půjde na kolo spolu s připravenými záplety DT SWISS GRC 1400
    • na silničním kole mám Ultegru Di2 12s

    Nějak se nedokážu rozhodnout:

    • + na SRAM 1×12 mě láká jednoduchost bez přesmysku,
    • ? nevím jak bych si zvyknul na hrubší odstupňování v tempařských kopcích
    • ? převodník mi ale vychází 44
    • ? s brzdamy SRAM nemám z mtb dobré zkušenosti, vždy jsem je vyměnil za Shimano, jak na tom jsou u silničních a gravel sad?
    • + GRX s 2×12 je taková sázka na jistotu
    • – složitější instalace, ale ta se dělá jednou
    • ? na dojíždění náhradní SRAM baterka v kapse možná lepší řešení

    Cenově to vychází téměř stejně.

    Připojuji tabulku převodů: 1. stávající Ultegra 2. GRX 825 3. SRAM Force

    0 2
    • Singlespeed  

      Na kole budeš jezdit ty a nikdo jiný, tudíž se musíš rozhodnout sám. Asi nikdo tady nemá křišťálovou kouli, aby ti řekl, jestli si zvykneš na hrubší odstupňování převodů, jak velký ti bude vyhovovat jednopřevodník atd.

      2 0
    • hrota  

      Sám mám Force XPLR, Di2 GRX mne nezaujalo díky absenci 1× – nicméně tohle je evidentně silně osobní preference, já tuhle kombinaci se 44z pilou jezdím v pohodě na silnici.

      Ad sada jako taková, ta je poměrně blbuvzdorná, nenáročná na údržbu a seřízení, řádí to jak z praku a je to návykové. Ad brzdy – zelený Sinter desky a brzdí to srovnatelně se 105/grx, mám 95kg a kotouče 160/140.

      V tvém případě bych se možná držel Shimana – jednotná údržba, ergonomie pák, logika řazení a všeho :) Popravdě, kdyby rybáři vydali GRX di2 v 1× variantě, nešel jsem do experimentu se Sramem a přežil bych i drátek k baterce od hazky.

      4 0
    • Chlebovnik  

      V těch tabulkách máš teda dobrej bordel.

      1. Píšeš, že máš 12rychlostní Ultegru a v tabulce je 11rychlostní
      2. Kazetu na GRX máš blbě
      3. Pláště 35? To jako fakt?

      Jinak za mě GRX 48/31 + 11–36 + širší pláště.

      1 0
      • makak  

        Díky za reakci,

        Ad1 – 12s mám na silnici

        Ad2 – to máš pravdu

        Ad3 – od jara jezdím na 40mm. Porovnávač tam tuto kombinaci nemá, tak sem srovnání použil 35mm na kterých jsem toho najezdil dost.

        0 0
        • Motyll  

          ad3 – vozím 36 a širší nepotřebuji, to už si můžu vzít MTB

          1 3
    • Peslezedirou  

      Tady platí jedna věta, kterou ale nechceš úplně slyšet: dokud nevyzkoušíš… :-)

      Na začátku roku jsem přešel na Sram 1×12 a šel jsem do toho, že si na to nezvyknu. Brbal jsem i u změny kazety na silničce z 11/32 na 12/30…jezdím tedy jako Lone Wolf, tak neřeším jízdu ve skupině, jen jsem autista a nemám rád změny :-) přesto jsem si zvykl na 1 × 12 velmi rychle a smyk bych už na Gravel nechtěl. Jen bych teď už asi nešel do Sramu a vzal bych 1 × 12 GRX s lankem. Kromě autisty jsem také lempl a baterka mě nechala dvakrát dojíždět na jeden převod :)) prostě jsem si ji zapomněl nabít, ale to byla má chyba, také se mi víc líbí chod brzd od Shimana.

      2 0
      • Singlespeed  

        Opačný extrém je moje drahá polovička. Onehdá mi došla baterka a než jsem vytáhl z kapsy náhradní, hlásila mi žena, že má aktuálně u sebe tři (v dresu, podsedlové brašně a batůžku na zádech), kdyby náhodou něco :-) .

        2 0
      • makak  

        Ale jo vyzkoušet to chci, jenom nemůžu 3 měsíce dohnat kolegu, abych to testnul, tak tu špekuluju na sucho :-)

        Popravdě, kdyby ta nová GRX elektrická sada byla 1×12, tak mám asi rozhodování jednodušší.

        0 0
      • jIrI___  

        Pořiď si AXS teleskop. Sice je na gravelu k ničemu, ale je to elegantní nosič náhradní baterky :)

        3 2
    • TinkTink  

      Možná bych navrhl chvíli počkat na 1×12 GRX. Snad už ho Shimano uvede brzo :-)

      0 0
      • makak  

        Zeptal jsem se umělé inteligence, jak časově odhaduje plány Japonců :-)

        Vzhledem k tomu, že Shimano v květnu 2024 uvedlo elektronickou sadu GRX RX825 Di2 ve verzi 2×12, (FLOW MOUNTAIN BIKE) a s ohledem na to, že mechanická verze 1×12 byla představena v srpnu 2023, je pravděpodobné, že elektronická verze 1×12 by mohla být uvedena v průběhu roku 2025. Tento odhad vychází z dosavadního tempa uvádění nových produktů Shimano.

        1 2
    • la-da  

      Pokud budeš zároveň provozovat i tu silnici, tak je otázka, jestli ti nebude dělat problém odlišné ovládání, aby sis tam pak neřadil jiné převody než jsi chtěl. Mi třeba chvilku trvalo přecvičit se z mechanického GRX na Force AXS.

      1 0
      • Singlespeed  

        Někomu to může dělat problém, jinému vůbec. Já jezdím Di2 a AXS zároveň a po přesednutí na druhé kolo jsem po prvních pár přeřazeních přeladěn :-) .

        0 0
      • makak  

        Jo chvilku to trvá i teď s mechanikou.

        Při přechodu z mechaniky na gravelu na elektriku na silnici mám vždy problém pár přehození si zvyknout na režim S1, který tam používám. Chvíli se ním přetahuju.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.