Zdravím,je těžké zvyknout si na řazení SRAM Force?Jak to funguje-princip,jste s ní spokojeni?Díky za názory-mám objednat kolo,ale je na SRAMu,nemám s ním zkušenost,bojím se toho trochu..
Zdravím,je těžké zvyknout si na řazení SRAM Force?Jak to funguje-princip,jste s ní spokojeni?Díky za názory-mám objednat kolo,ale je na SRAMu,nemám s ním zkušenost,bojím se toho trochu..
Že jsem si za 5 měsíců nezvyknul na Sram Apex vlastně už víš.. Dlouho jsem před tím (asi 13 let) vozil dualy od Shimana, takže se předělávám obtížnějc. Finta je vtom (při řazení většího kolečka), že první cvaknutí ještě nic neznamená a musíš tlačit na páčku dál. Ale i když cítíš, že už řetěz na větší kolečko skočil tak vytrvat až cvaknutí uslyšíš. Jinak si naopak o jedno naložíš. Ale neboj, máš o 2 třídy lepší sadu než já nemáš zafixované zlozvyky. Ať Focus lítá!
pohoda, zvyknes si rychle
Uprimne mne system ‚double tap‘ nevyhovuje v nicem – stavalo se mi presne to co pise Pedro, ze jsem to v kriticky situaci ‚nedomack‘ a prehodil jsem si obracene. Oproti shimanu se na tom neda podrazovat pri brzdeni (stejny problem i u kampy) a navic jsou ty sramacky paky nehorazne drahy – zkratka nevidim v nich vubec zadnou vyhodu oproti konkurenci.
že ti to nevyhovuje OK může být, proti Shimanu i Campě trochu jiná ergonomie a plytké páky, ale jinak pohoda
srovnatelné sady stojí +/- stejně, páky samostatně jsou fakt nasolené
to o podřazovaní proti shimanu jsem nějak nepochopil v praxi je to nastejno páčka je v pohodě dostupná.
mě sram vyhovuje, vozil sem současně RED a DA7800 na dvou kolech, pak chvilku testoval Campu, teď mám Red a Force
neda podrazovat pri brzdeni (stejny problem i u kampy)
Tohle jsme zase nepochopil já.
Ale možná myslíš při spodním úchopu, protože při držení za páky to jde naopak velmi dobře.
imho myslel, ze u shimana muzes zaroven celou pakou hodit vetsi, kdezto na sramu a campe se na tu malou vlozenou uz blbe dostava…
i kdyz na apexu s tim problem nemam, bezne to delam, takze to spis bude rukama.. ;)
ANARCHIEEEE!!! ;)
Vážně to je tak špatný?
nooo tezko rict.. ja predtim vozil jenom Soru a Apex mi prijde lepsi..
ted sem mu pridal Rollamajig a dost se chod zlehcil a jak se s tim jeden nemusi tolik prat, i ta vyse popisovana situace s nedotazenim a nechtenym prerazenim je spis vyjimecna…
no ale mezi nami devcaty, ono i na ty Sore sem se obcas zamyslel a klidne zacal radit na blbou stranu, treba i 4 rychlosti, nez mi to doslo.. takze tak…
leva paka od smyku je v poho, i kdyz je zahadne potreba pri razeni dolu taky cvaknout dvakrat… teda jednou, ale cvakne to jako dvakrat..
aale co, ja sem skromnej clovek, ja si nestezuju…
kdybych vybiral novy kolo a libilo by se mi, sram by mi rozhodne nevadil..
Zlatá Tiagra, když to tak čtu :-) Dík za info, kdyby náhodou stavěl novou žiletku, tak asi vezmu 105, no :-)
Já jsem pořídil Sram Force manželce a nadšený teda moc nejsem.
Systém DoubleTap se mi líbí hodně, ale proti mému řazení Ultegra je to fyzicky náročnější, hlasitější a hůře seřiditelné na všechny polohy, řetěz přeskakuje apod. Shimano prostě přeřadí a je to.
Pokud se někdo smíří s tímto, systém DoubleTap mi přijde skvělý, ale neměl jsem v ruce Campu, tak nemůžu plně srovnávat…
tohle bude problém někde jinde než u Sramu. zkontroluj si bovdeny, koncovky seřízení dorazů, rovnost patky.
za mě je Force přesnější než Ultegra, a určitě jde seřídit líp a jednodušeji
me Force chodi naprosto v pohode, zadne preskakovani a podobne, serizeni jednoduche. Je to moje prvni silnicka, takze Shimano nebo Campu neznam.
Me system DoubleTap prijde intuitivni. Schazovani na mensi pastorek je fakt jen lehke klepnuti do paky, kdezto razeni na vetsi je tahem, takze ten pohyb pakou je delsi a o dost jiny a v zaberu dobre odhadnutelny.
tak nejak, zadrhel bude jinde…
mel sem to ted parkrat rozebrany, menil sem paku, bowdeny, montoval rollamajig a vzdycky stacilo jen proste dat lanko zpatky a +/- otocka doladit stelovacim sroubem a chodi v poho..
vic mi teda zatopil netesnici bidon, kdyz sladka voda stekla po ramovy trubce na ten plastovej blbecek pod domeckem a totalne oblemcala a zalepila lanka k hazce i smyku…
pak to fakt neradilo…
Nemáte někdo vyzkoušené zda funguje se sadou SRAM FORCE 22 přesmykače Shimano (Ultegra,105), přesmykače Sram bohužel nejsou nikde k sehnání. :/ Díky MOC !!!
Myslím ze mám doma skoro nový mrknu
dualtap mám už pár let (force, rival, red) a mam ho rád…funguje dobře, seřídit se dá dobře…asi to je osobních preferencích, vyzkoušej… sám už tedy pádlovat nechci… Shimano mechaniky jsem tedy opustil…ale budoucnost je stejně v elektrice a tam to je šumák…
Odpovídáš na dotaz z minulého století. Myslím že za tu dobu to už všechno vyzkoušel.
Koupil jsem starší silnicku se sadou Sram Force, ale neřadí úplně dobře. Napětí lanka mužů kroutit jak chci a nedoladim. Patka se zda rovná. Akorát bych viděl problém v kombinaci kazety shimano 105 a řetězu sram 1071. A ještě mi poraďte jestli je normální kdy radim na velkou placku, ze musím tahat páčku na dvakrát? Málokdy mi to jde najednou. A těžce ti odradí zpět na malou. Diky
SRAM na silničku NEBRAT!
Nesouhlasím,mně chodí Red AXS naprosto skvěle.
To axs asi nebude tento případ…
nesmysl
Lanka a bowdeny vyměněné? Tam bych začal.
vozil jsem 15 campu a pořídil gravela na sramu Rival. Zvykl jsem si hodně rychle, takže další kolo už mám na Sram Force. Nemůžu naprosto potvrdit, co píší někteří kolegové výše, přesmyk na ťuk, přehazka přesná, nikdy se mi nestalo, že bych po zácviku omylem řadil jinak, než jsem chtěl.
Za mne double tam naprosto v pohodě, pokud k němu přistupuješ bez předsudků.
Fakt se ti nikdy nestalo, ze jsi dojel na konec kazety a chtel sis dat vetsi pastorek a misto toho sis dal mensi? Double tap je peklo.
Po přechodu ze Shimana jsem z toho byl také zaskočený a vadilo mi to hlavně v terénu na krosce, když jsem potřeboval na lehčí, už tam nebyl, místo toho zařazení na těžší a člověk musel z kola.
Pak jsem ale zjistil, že při tom řazení na neexistující pastorek stačí víc zatlačit na řadící páčku, ona za chvilku procvakne naprázdno a zůstane zařazený největší pastorek. Od té doby naprostá spokojenost a když občas vlezu z Force na Ultegru, tak mi to přijde takové vláčné u gumové.
To ja vim, ale obcas to nechces promackavat naplno. Dalsi je, ze kdyz chces radit o vice pastorku, tak na to zas musi myslet abys to trefil. Posledni vec, ze paka pri padu neuhne. Vozim to uz 4 sezonu, desitky tisic km a porad jsem si nezvykl.
vozit 4 sezóny něco, na co si nemůžu zvyknout, tomu říkám řehole!
Dal jsem tomu sanci :-). Ono to funguje, ale neni to ono. Nez prislo grx tak ani nebyla jina volba pro jednoplacku. Ted zas grx neni k dostatni :-).
Řadit na GRX nějakou míchat vařečkou plný hrnec žrádla. Gumový chod a nepřijde mi ani extra přesné. O jejich picatych presmycich se nebudu vyjadřovat. Ten bazmek na provlečení lanka jsem z vetsiny kol co mám na starost vyhodil. Mi se zase stávalo, že jsem v těžším terénu na Shimanu omylem přeřadil. Zlaté pevné páky Sram.
.
zpočátku párkrát, potom jsem přišel na tu featuru na konci kazety a no problem. Fakt már double tap rád jak na Rivalu tak i na Force.