Nemá nekdo zkušenosti s timdle modelem ? přesněji 2018 rok. Momentalně mám Shimano Deore m6000 a zdaji se mi na enduro trochu slabe…
Nemá nekdo zkušenosti s timdle modelem ? přesněji 2018 rok. Momentalně mám Shimano Deore m6000 a zdaji se mi na enduro trochu slabe…
Ano mám, není to příliš silná brzda. Nicméně s 200 mm kotouči a metalickymi deskami je to OK.
za dva měsíce mi přijdou s novým kolem, tak můžu poreferovat. nicméně jsem zkoušel Sram Guide R na 200/180mm kotoučích a žádná hitparáda ve srovnání se stávajícíma Shimano SLX na 180/180mm kotoučích.
Mám pocit, že ty Sram brzdy jsou jen drahé, ale ani zdaleka tak účinné jako Shimano
Já měl se Zee problém, že když jsem jezdil po rovině, dost se jim vyleštily desky a moc nebrzdily. Až když jsem jim dal někde trochu za uši, začaly zas brzdit. To zatím u SRAMu nepozoruju. Jinak je bez diskuze, že Zee byly výkonnější. Ale nemám pocit, že by Guidy byly vyloženě slabý. A v kombinaci s kotoučema, co se, narozdíl od smrťáků, nekroutí, jsou pro mě zatím příjemný překvapení. Uvidíme, jak budu mluvit za rok, dva…
Znamej je má, když se svezl na kole na kterém byli deore, byl prekvapene,j že brzdí víc.
Guide R což je asibskoro to samé brzdí s origo metalickejma destičkama trochu lépe než dvoupístkový Deore, ale fakt jen trochu. Ale méně vadnou než Deore s origo Shimano metalikou a hlavně jsou lépe dávkovatelné – v přímém srovnání jsou proti nim Shimana brzda on/off.
Polid máš zbytek kola na Sramu, šel bych spíš do Guide RS, RSC nebo Code R. Pokid ne tak do Zeeček.
A někdo tady bude mít Code R na prodej … nové, sundané z kola ;)…
Subjektivně jsou Code silnější a příjemnější než Guide (měl jsem oboje), ale protože jezdím Shimana a nechci řešit odvzdušňování na dvakrát, sjednocuju…(na bazaru ještě nejsou, bo dojdou s kolem za měsíc).
Konec OT :-)
Za kolik? :)
Když to bude „přijdu, beru“ 4ka + pošta
Vypadá to, že ani ty code R nejsou žádný zázrak:
https://enduro-mtb.com/…ake-can-buy/
Chtělo by to už ty RSC. Ale samozřejmě záleží na tom, co člověk chce jezdit a co očekává.
Jelikož mě tyhle brzdy přijdou s kolem, pátral jsem po detailech.
Dle popisů na webu je to stejný třmen S4, která je i u R, RS a RSC – viz tady
Jiná je pak páka… No, sem zvědav.
Guide R jsem jezdil 8 mesicu a nebyl zadny problrm,dobra davkovatelnost,na minulem kole jsem mel XT jsou asi lepsi.Ted mam Guide RSC a rozdil je tam dost velky…jako bonus beru spolecna objimka brzdy,razeni orel,ovladani teleskopu.
Ja mam na soucasnym kole SLX … a když tak to tak čtu … ale vím, sem na BF :)
Nechám se překvapit …a třeba je vyměním. Ale na to moje šudlání … a díky za názor.
Mam SLX a brzdí dobře. Manželka ma XT M8000 a rozdíl je tam velice znatelný.
Brácha má Guide R na 200mm kotoucich a brzdí hůře než mé SLX. Proto jsem zvědav, co ty Guide T budou dělat
Guide T právě nedělají skoro nic :D
No, dovolim sic nesouhlasit. Mam je na 200mm kotoucich predek i zadek v kombinaci se sintr deskama. Brzdi to docela obstojne.
Guidy T jsou stejné jako Guidy R, akorát mají větší tělo páky a levnější objímku á-la Magura. Mechanismus páky je stejný jako Guide R, na čtyřpístek slabota.
A na vahu 100+.
Pro nekoho lehciho bych zas problem nevidel … nicmene – radsi SLX :)
Já mám 75 a místama mě nestíhaj ani na sintrovanejch destičkách, jsou prostě na trailové brzdy slabé, žvejkací (mám za to, že je to hlavně tim plastovym pouzdrem okolo čepu na páce). Ty lepší, Guide RS, RSC a Ultimate už brzděj mnohem líp. Levely to samý, T a TL úplně na pytel, TLM a ULT už brzdí na xc brzdy pěkně.
Co js vycetl on je prave rozdil v pace, konstrukci… Trmen je stejnej. No nic,, mam je doma v komore a asi ouzjdou na kolo pritelkyne
Na čtyřpístek to slabota je, ale na traily ala superflow v Rychlebech staci bohate.
Nedostatecny brzdny ucinek jsem pocitil az ve Spindlu na freeride lajne … zacatek dobry, ale ke konci ty brzdy uz skoro nebrzdily :-D
No jo protože tam skoro nepotřebuješ brzdit, proto je to superflow.
Já mám Rka na sintrovaných destičkách a brzdí mi celej kopec stejně, mizerně. Naštěstí už mám v šuplíku připravený XT 8120. :)
Tak to já říct nemůžu. Ten brzdný účinek je více než dostatečný po určitou dobu… brzdy dokážou bez problému zablokovat i plusková kola při mých 90kg. To bude hlavně díky rozměrům kotoučů v kombinaci se sintr deskama …
Zkrátka abych to shrnul.. mé zkušenosti s těmito brzdami (ovšem v max setupu, jak je teď mám) jsou náseldující:
Nicméně kdybych si znovu kupoval brzdy, Sram bych už nechtěl (vyjma Code RSC)
Má někdo srovnání třeba s dvoupistkovym Shimanem, jestli je to fakt tak špatné?
Mám tu jedny nevyužité ze stavby a přemýšlím co s něma. Ve výsledku ani nejsou tak těžké – 580gr komplet což na levné 4 pístky není vůbec zlé.
Uvažuju, jestli je prodat (pokud jsou vůbec prodejné) nebo nechat na kolo ženě nebo synovi. Určitě bych nedával větší kotouče než 180/160.
Mam je, prechazel sem z XT 8100 a zas takova traga to neni, jsou dobre davkovatelne a s rozumnyma deskama a kotoucema funguji celkem dobre. Ale mam jen 70kg …
V shopu mi jich projde rukama víc než bych rád. Vidím to tak že na guide se nemůžeš dívat jako na seriózní 4píst, má to účinnost někde kolem 2 pístu od shimana a k tomu spolehlivost avidu, což je docela rakovina. Na druhou stranu už je máš, můžeš mu je tam nasadit a vyměnit je až zatuhne páka :)
No ono je to tak, že teď je nepotřebuju. Na tom kole, ze kterého to je, už jsou jiné brzdy a tyhle jsou teď v krabici.
Buď je prodám jako nové (vůbec nebyly namontované), nebo si je nechám a dám příští rok na dětskou 26. Na té se zase tak moc nenajdete, takže nedostanou tak zabrat. Na tom kole bude XD jedenáctka od Sramu, tak by se využila i společná páka.
Osobne bych je strelil …
Asi se pokusím, jestli se najde kupec trochu pochybuji.
Zatim jsem vzdy prodal, porad je tu velka skupina, ktera ma Sram rado ;).
Ja sam bych Sram jezdil, kdyby nebyl takovy opruz se servisem a dotkou ;)
Ja j mel na bazaru tady za 1400 par, z kraje roku do nedavna, najeto necelych 200 km… a nikdo se neozal.
Dam je pritelkni na kolo misto 2×x rady Shimana. To by ty Guidy mely byt lepsi.
Taky bych to tak viděl. 2pístkový shimano s lepší modulací no. Spolehlivost, no… v našich podmínkách kdy jsou tyhle brzdy na elektrokolech nebo levných trail/endurech to zase taková trága neni, je jich docela dosf a spolehlivost podobná jak ostat í sramy, sem tam se zasekne páka.
Akorát ta páka u T je na pohled odporná. :)
Právě, tady je ta zaseklá páka v některých případech záležitost repase 3× za sezónu, možná i víc. A vzhledem k tomu že 1 repase stojí jak celá páka (vč. Práce), snažim se od toho lidi odradit ať si radši koupí brzdy co fungujou :)
Píchnul jsem plonkovní shimano zee páku na zadní třmen a vedení Guide T a najednou je z toho použitelná brzda :) Už je to víc jak měsíc a páka s Dot funguje pořád stejně, tak uvidím jak dlouho to těsnění vydrží.
A nešlo by to naplnit olejem?
Nee, minerální olej ve sramu v řádu dní zničí všechno gumové (nabobtná to), což je i na netu dohledatelné a dokázané. Když jsem hledal Dot do shimano, tak jsem našel odkazy že to lidem normálně drží a těsnění to nezničí. Sám vím i o jedněch brzdach kde to tak majitel už pár let vozí. Když to bude držet, tak dokoupím i přední páku. Tahle se mi válela doma, tak to testuju.
Díky. Vidíš a já si vždycky říkal, jaká je ta DOTka svinstvo a oleje je v pohodě ;-)
To je zajímavý. Takovej Shivid nebo Shiram. :)
Samozřejmě je problém v pákách, Guidový třmeny jsou na všem stejný, RSC a ULT brzdí pěkně a třmeny jsou spolehlivý…
Kdyby to někoho zajímalo: ShimSram brzdy kompletní. Nevydržel jsem to a dokoupil i levou páku. Konečně jsem to projel trochu víc, brzdy se chovají „jako shimana“ jen oproti saintům dřív vadnou ( což bude zásluhou origo sram desek). Na prasáka jsem jen přehodil páky – tzn. jsou tam původní olivy i ty přítlačné matky- ty jsou delší jak Shimano, ale v pohodě použitelné, normálně to těsní. Díval jsem se do pravé páky, kde je dot víc jak 2 měsíce a normálně čistá kapalina, žádné známky, že by to žralo těsnění. Uvidíme po roce, zatím jednoznačně spokojenost :)
Hmm ze bych na Guide R nacpal slx nebo xt paky … :) fakt jen presroubovat paku a odvzdusnit ? Nic jineho ?
Tak mám to chvíli, takže za to neručím :) Jo, ani to nebylo potřeba odvzdušňovat- stlačil jsem trochu pístky k sobě, odšrouboval starou páku, našrouboval novou, nalil Dotku a roztáhl pístky aby kapalina vytlačila bublinky a hotovo. Jen když to uděláš takto, tak ti na hadicích zůstanou ty gumové cypoviny ze sram páček- sundal jsem je nožem.
Cypoviny se dají přetáhnout přes olivu s tím tentononcem se závitem. Stačí se nebát za to vzít, ani se to nepoškodí :)
Já je měl. Resp. furt mám v krabici od XT. :)
Po pár stech km se mi jedna páka zasekla, tak jsem obrousil oba písty v pákách asi o 0,3mm a pak to cca 2 roky fungovalo bezproblému. :)
Kámoš má Guide RS a RSC, taky se mu 2 ze 4 pák zasekly…
Ale celkově toho jezdí dost, je to na skoro každym Levu, na levných fullsusp Trecích, Cannondalech Habit, v součtu desítky možná pár set kol a zase takový peklo to neni, většina drží, sem tam něco se zasekne no. Samozřejmě se to většinou mění za Shimano, zvlášť u těch T a R to vyměníš za dvoupístkový Shimana a brzdí to vlastně stejně.
Na predchozim kolem sem mel starsi model SLX – brzdny vykon lepsi – pocit ze brzdily hned, a prislo mi ze na stejnym kopci mne SLX zastavilo driv a tak pocitve bezpecnejs.
S Guide T sem musel zacit brzdit driv, a mel sem pocit ze to proste nedobrzdim vcas.. takovy o mnoho vic krecovitejsi a silovejsi brzdeni.