Ahoj
někde jsem četl a nemohu to najít. Jsou páčky kompatibilní s přehazkou? když použiji 11s řazení a 12s eagl hazku, bude to běhat? případně opačně? neřeším doraz či chybějící stupeň.
díky za rady
Ahoj
někde jsem četl a nemohu to najít. Jsou páčky kompatibilní s přehazkou? když použiji 11s řazení a 12s eagl hazku, bude to běhat? případně opačně? neřeším doraz či chybějící stupeň.
díky za rady
Jak bys chtěl s páčkou, která má jedenáct cvaknutí zařadit dvanáctý pastorek u Eagla? Opačně to samozřejmě jde, ale uniká mi smysl.
Někdo to tak používá. EAGLE hazku a 11gx řazení. Má to smysl u 11ti kolečka s větším rozsahem. Ta EAGLE hazka lépe kopíruje kazetu.
Opačně, jak píšu, to chápu…
myšleno to bylo tak, že bych dal 12s řazení a hazku, ale 11s kazetu. zatím není dostupná kazeta co by mi stála za to mít 12s kazetu. jelikož nový xtr 45z je fajn ale sehnat ořech bude asi peklo a 50(51)z se mi prostě nelíbí
11 sp kazeta od E-13 9–46 511%
Nebo 12 sp kazeta E-13 9–46
vrzi vrzi, co tě mrzí… ne, e-13 už nikdy více ;) . to radši garbaruka bo leonardi… vše v 11tce
Teď se zabývám podobnou záležitostí a narazil jsem na zajímavý článek, a to že někdo vyzkoušel přehazovačku XTR 9100 12sp. se sadou Eagle.
https://www.kustombikes.co.uk/…gle-12-speed
Řazení 1×12 obecně asi nebude chodit s kazetou 11t (jiný chod), ale mohlo by to chodit s novou kazetou XTR CS-M9110–11. Tato kazeta totiž není zpětně kompatibilní s 11 rychl. systémem XTR 9000, ale jen s novým 12 rychlostním.
Co myslíte? Bude chodit Eagle s kazetou Shimano M9110–11?
Ano bude, že Eagle s 12spd a novym 11spd Shimanem funguje je obecně známá věc. Akorát řadící páčku pro 11spd kazetu musíš mít Shimano mX100, u 12spd se dá kombinovat cokoliv jakkoliv.
Akorát je problém, že Shimano tuto kazetu ani nezačalo vyrábět a už ji zrušilo. :-)
Jo to je pravda vlastne. :)
vozil jsem sram 12speed řazení, 11speed kazetu a 12speed hazku – v pohodě (vymezeno dorazy)
bude mi chodit 12speed shimano hazka a řazení na 11speed kazetě stejně?
Tohle nechápu. 11 a 12 sp kazety mají prokazatelně jinou vzdálenost pastorků, takže prohazování celého z. kola s 11 sp a Eagle kazetou nefunguje a ty s tím jezdíš?
To spatne chapes… ja nic neprohazuju. Vse je na 11 kazete
Já to chápu, že máš 11 sp kazetu. Jenže ta má jiný rozchod pastorků proti Eaglu, tak jak to může se zbytkem 12 sp chodit?
to by mě taky zajímalo
Vzdyt to pisu, na hazce vymezene dorazy, razeni pak chodi jen jako 11speed.
Hazka gx eagle
Razeni gx eagle
Kazeta sunrace 11–50 11speed
Najeto cca 1000km
Na razeni alternovalo X1 a retez sram 1130(tusim), proste 11speed
Ale 11 a 12 sp. kazety mají jiné rozteče chápeš to.?
Mno a ja nevim jak jinak vam napsat ze tuhle kombinaci vozim xxxkm a i kdyz to srovnam s kamosovo cistym orlem tak mi to radi :-)
O tohle jde –
Samotná jedenáctka vychází mezi jedenáctý a dvanáctý pastorek u Eagla.
A na to, jak je 12sp systém náchylný na seřízení…
věřím, ale nechápu :D
Je to v pr – bo mi nikdo nerekne jestli mi takhle pojede i shimano :-D
To by mě zajímalo taky. Prý Shimano dvanáctka šaltr fachá korektně s Shimano jedenáctkovým řazením a jedenactkovou kazetou. Chtěl bych to ale vidět na vlastní oči. Jsem člověk podezíravý :-)
A co Eagle AXS na 11sp kazete? :-) Nezkousel nekdo? Ja jsem pouzival 11sp saltr na 10 sp kazete vcetne 11sp razeni a nebyl problem. Melo by to fungovat i o uroven vys ne?
Ptal sem se na to známého u zitneho a přej ze ne ze sou mezery na kazete jiné
Ano, fachá. Vyzkoušeno na XT 11sp. řazení + XTR 12sp. Vzhledem k tomu, že kliky jsou dvouplacka, tak to chtělo delší stavěcí šroubek, jinak v pohodě.
To funguje díky nějaké chybě. Nemáš ohnutou patku?
Nemam, mel jsem tam i cisteho orla. Pak jen prehozene zadni kolo s 11kou kazetou, serizene a gut
Dnes vyzkoušeno na čistém Eaglu. Náboje DT- DT, kazety XO1. Od půlky už to moc nechce nahoru a na 42z už to ani nepřehodí. Takže jedině vada v té Sunrace.
Cili x1 razeni, 11 kazeta a orel hazka – to by fungovat oficialne melo ok?
Sám jsem nezkoušel, ale tuhle kombinaci už tu pár lidí potvrdilo.
A teď kvízová otázka, jak donutím SRAM AXS chodit na 11s, nějaká aplikace by nebyla:-)?
Taky bych to chtel vedet. Podle me to musi jit.
X1 11speed řazení
sunrace 11–50 11speed kazeta
hazka SLX 12speed
řetěz sram 1130
spolu mluví, nahoru i dolů :)
toto přesně mi nejelo a to jsem to šteloval den…, nechtělo to vyskočit na větší pastorek, sram páčka nemá nahoru takový přesah, cvakla ale nepřehodila, když jse to potáhl na další mezipolohu tak to přehodilo… IMHO bastl
Vytahnu tohle vlákno – má ještě někdo potvrzené, že když dám 11sp řazení Shimano, 11sp kazetu Sram 10–42 a k tomu 12sp přehazku Shimano, tak to bude fungovat na 100%?
Nějak moc nepobírám výšu uvedné úvahy…
Vozím řadič XTR M9000, šaltr M9100 s GS ramínkem a SRAM X1 kazetu XG1180 a nemůžu si stěžovat.
Předtím kombinace stejné řazení, šaltr M8000 a Sunrace 11–46 kazeta fungovala nesrovnatelně hůř
Dobré vědět. Zkoušel jsi tu M8000 i na tu kazetu 10–42? Vím, že to tady plno lidí vozilo a nikdo si nestěžoval. Naopak na 11–46 s M8000 jsem tady pár stížností viděl.
Na druhém kole SLX M7000 s 10–42z SRAM kazetou bez problémů.
U 11–46 se vždycky našel nějaký pastorek, o který mi škrtal řetěz
Dal bych tam 11sp hazku. Na bazaru jsou za celkem pěknou cenu, jelikož lidi kupují 12sp. 12sp hazka bude mít akorát delší raménku, takže bude náchylnější na uražení.
To je fakt… klidně kdyby se někomu taková plně funkční přehazka 11sp XT nebo XTR válelo doma, tak beru…
Rychlá rada – potřebuju na pár dní na ergáč dát bika – mám ho na 11sp Sram, xD kazeta.
Ale na ergáč můžu použít jen silniční 11sp kazetu 11–32 ze silnice, nebo 12sp NX Eagle z biku manželky…
Mohlo by to na tu silniční shimano kazetu makat, nebo po seřízení dorazu na 50z na NX kazetě (chápu, že 12sp má jinou rozteč mezi pastorky)?
Díky
Ahoj, rád využiji tot vlákno a prosím o radu/zhodnocení či návrh na změnu…
Chci si příští měsíc pořídit pohon 1×12 na svého fulla. Zadní stavba má klasiku 142×12. Předem avizuji, že upřednostňuji Shimano a od sramu chci jen nutné, ale v případě opravdu dobrých argumentů bych možná dokázal ustoupit.
Co vy na to? Případné připomínky či návrhy na změnu?
Díky, Tom
Bavíme se komplet o 12sp:
řazení xt a xtr je pocitově stejné, už bych bral xt
hazka xtr zbytečnost, xt bohatě stačí, sám mám slx
kliky jsem musel dát SH 7100 (ty nejužší boost, ale na boost rám), se sramáckými převodníky (12sp/11sp) se nekamarádil shimano řetěz
microspline dtswiss je naprosto ok, mám SLX kazetu a paráda, XT je jen lehčí, srovnávám s GX a X01 a do sramu XD už bych nešel (cena/výkon)
řetěz ano XT
Když to shrnu, celé XT chodí na 1*, zvláště když zvážíš cenu. Já mám slx hazku a kazetu kvůli ceně, je to přece jen spotřebák
Díky, a dal jsi mi zase brouka do hlavy, komplet XT by bylo fajn, že to je v jedné řadě. A cenově komplet XT s ořechem jsem v klidu do 15tis. Kč… Ano, ořech by byl od DT Swiss.
Mně právě děsí ty příspěvky na jiném vlákně, kde uživatelé hlásí lupající microspline ořechy bo kazety Shimano… Jakožto Shimanista bych taky radši měl vše Shimano. Tak dík za reakci, ještě si to nechám projít vše hlavou :-)
prd, to byly snad první serie xtr…
Podle prispevku v jinem vlakne i nektere xt… o prvnich xtr jsem vedel
Viděl jsem víc GX kazet co vržou než Shimano. A Shimano byl jeden ten xtr případ, nemyslím že je to problém :)
Teď jsem v diskuzích zachytil nějaké odcházející XTR páčky a problémové brzdy hazky.
To je možný, taky už jsem jednu brzdu měnil. Určitě není shimano dokonalý, to si myslím nikdo netvrdí. Nicméně v práci mi projde stojanem mnoho kol a moje zkušenost je že při srovnání je spolehlivost ale hlavně chod cenově srovnatelného Sramu je tristní. Zrovna brzda je dobrý příklad, na mém XT jsem ji musel po cca půl roce vyměnit za $8, a ještě na jednom kole jsem to u shimana měnil že šla ztuha. U Sramu naopak často odejde a ztratí sílu, a pak se těžko zákazníkovi vysvětluje že jeho měsíc staré X0 nejde opravit.
Zastávám se tu Shimana víc než je zdravé a určitě není bez svých much, ale je to jen moje zkušenost s velkým množstvím 12s systémů, neznamená to že bych každému řekl ať hodí GX do koše a koupí xt. Řekl bych at to udělá až to GX odejde, a třeba neodejde :)
.
Vyuziju vlakna, snad mi nekdo poradí. Budu pořizovat nové kolo a je tam, dnes standartne, obyč ořech, 12 nx kazeta, nx hazka a gx řazení. A ted k otázce. V žádném případě nechci nic pravidelně stelovat a ladit (coz se tady u te kazety a hazky casto píše), takze si chci v tomhle směru polepšit. Uz jsem byl rozhodnutej, ze ty tri komponenty sram prodam a misto toho koupim 11 xt (kazeta, hazka, řazení). Jenze me ted servisak nalomil, ze shimano tady zaspalo dobu a je poruchove, u razeni se lamou packy (proste se tam neco furt se.e).
Asi ideal by bylo vymenit hazku za gx a garbaruk kazetu, ale to je zas uz skoro dalsich 9000 (minus nejaky ten odprodej). Poraďte prosim nějaké rozumné vylepšení toho, co tam bude za levnější penize nez ta varianta s garbarukem. Je mi vcelku jedno jestli 11 nebo 12. Nebo to nechat, ze to bude dobrý a treba casem?
Jestli nepotřebuješ 12sp, tak si dej 11sp GX a máš asi nejméně poruchovou, nejlevnější a nejlehčí variantu.
Jestli chceš 12sp, tak si klidně dej XT a na servisáka se vyser.
Jedině co, Sram co vyšel letos na sezonu 2021 má revizi přehazovaček (XX, XO a GX) a ty už snad odstranily hlavní problémy, takže bych jim věřil asi nejvíc, nicméně otestováno běžnou populací to zatím pořádně není.
Jinak na všechny varianty budeš potřebovat i nový ořech.
Dik za radu. A kazetu k tomu gx (nx nebo nejaky shimano)?
XT by pripadne bylo taky na 11.
Kolo bude model 2021, ale jen nx hazka. Kdyby to bylo komplet v gx tak to neresim.
11sp shimano můžeš asi taky, já ho nemám rád, ale někdo si ho pochvaluje.
K 11sp sadě jedině sram kazetu kvůli rozsahu 10–42, shimano má jen 11–42 což je dost rozdíl.
Budeš ale potřebovat jiný ořech, jestli s tim počítáš.
S tim NX máš pravdu, neni to moc dobrá sada.
Orech prave menit nechci, proto jsem se puvodne upnul na to Shimano XT (11–46). Kdybych mel menit i orech, tak uz me mozna vyjde levneji i ten Garbaruk.
Klidně můžeš nechat kazetu a dát jen řazení a hazku XT, s funkcí by neměl být problém. Ale pro začátek můžeš nechat NX, je spousta lidí, kterým to tak vyhovuje.
To uz me taky napadlo. Proste neresit a jezdit a az se neco ojede nebo upadne, tak vylepšit. Dokonce asi i nejlevnější řešení. Jen se clovek necha vzdycky BF nahlodat a chce hned tunit aniz by to vyzkousel…
Myslím že rozumný názor, ozkoušej to, třeba ti to bude vyhovovat, vylepšovat můžeš vždycky :)