kdo doporuci sram a proc? Mam letitou zkusenost se shimanem, ale chtel bych vedet plusy a minusy.Diky a piste.
kdo doporuci sram a proc? Mam letitou zkusenost se shimanem, ale chtel bych vedet plusy a minusy.Diky a piste.
Na silnici vozím Shimano, ale na bike mi už nesmí, tedy alespoň řazení, v tom je Sram jednoduší a odolnější. Sram chodí i v blátě, šaltr s sebou na nerovnostech tolik nehází, má silnější vratnou pružinu a o jednu pružinu méně než Shimano. Dále mi vyhovuje otočná rukojeť, za nic na světě bych ji nevyměnil. Ale to je jen můj názor :)
To samý, co napsal nadkolega, akorát na silnici vozím Campu.
rovněž se připojuju k tomuto názoru, shittmano never
Nejlepší máš Rohloff-tam ti nehází nic.
rohloff je nesmysl :-)
nemyslím
Ja ho jezdil,a na xc je urcite v poho pokud nekomu neva ze nabere cc. 1,2kg ale na to co jezdim ted to neni prave to nejidealnejsi reseni : )
Jak jsi myslel to nabrání 1.2kg?Kompletní řazení rohloff,je podstatně lehčí,než shimano,nebo sram.
zapomen, priberes na vaze, ikdyz ne 1,2kg, ale tak pul kila urcita a hlavne na blbym miste, ale taky bych do toho sel, aspon to zkusit. Kdybych to dostal, sel bych do toho:)
a neni :)
priberes ja to presne nevazil ale 1 kg to byl urco www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
Vidím,že tady někdo plácá nesmysly.Aby jsi mohl porovnávat váhu rohloff,nebo shimano,sram,musíš porovnávat váhu náboj+kazeta+šaltr+páčky.Rohloff kazetu nemá,je o hodně lehčí.
precti si vlakno to kolo sem jezdit s rudolfem pres pul ruku tak asi vim o cem mluvim vsechny ty vase vypocty soulasej jen tam kde mohou byt posuvne patky a nebo ekcentricke stredove slozeni a o proti lx sade stejne naberes
no jasný když už si ho pořídíš tak musíš mít i odpovídající rám nejlíp s excentrem – osobně bych to na HT bral. Vadilo by mi akorát nabrání váhy ve středu kola a tudíž jiné chování kola, ale zvyknout by si na to určitě šlo. Zatím jsem ho na fullu viděl jen u Zlatky.
sem to spatne zaradil…navic ty patky sou puzitelne pouze u ht to slozeni take protoze u fullu se ti meni delka zadni osa stred takze ti neco ten retez napinat musi
sakra jak tady člověk nemá nadávat? to je fakt učení sebeovládání. Je to jeho kolo, jezdi na nem, myslis ze neni schopnej zvazit pred a po instalaci rohlhoffa? Promin, ale kdyz budes tvrdit ze rohlhoff je lehci nez komplet klasika, si u me blb.
přesně tak, psal bych akorát to samý
no,otocny X.0 to nejenom ze svoji funkci plasilo vsechny okolo,ale dokonce i me.takze jsem rad,ze jsem s nim mel tu cest pouze na testovaci jizde:-) jo a razeni na presmykac?fajnova SISka:-))
Na silničce mám campu,ale jenom proto,že to byla výhodnější koupě.Rovněž na biku mám xt shimano,protože jsem měl levný zdroj.Ale jedna věc mi nesmí na kolo NIKDY!To jsou páčky v jakékoli podobě.To je krok o století zpět,koncentrovaný humus.Takže mám gripshift sram attack a šaltr a kazetu shimano xt.Chodí to jak hodinky.A taky bych nikdy neměnil.Také jen jmůj názor.
kový názory bych si nechal pro sebe :) uvidíš
copak? moh by si to přečíst radek?;-)
řekl bych že je to hodně radikální názor, rozhodně bych se za něj nepostavil, a to sem spokojenej uzivatel otocky. A chapu ze kazdymu vyhovuje neco jinyho a urcite je vic lidi co maj radsi packy nez otocku.
v podstatě souhlasim, ale i s páčkama se dá, teda ne s rapid fire, ty letěli po měsíci…
takze i na silnicce mas gripshift? :)
Dost lidi tu automaticky odpovida sram :) Ja muzu srovnavat akorat X-9 a XT RF. Na jare jsem stridal tri kola, na jednom X-9, na druhym XT RF a inversni prehazka a na poslednim XT klasika. X-9 mi z toho prislo jednoznacne nejhorsi. V prehazce se udelala hrozna vule (po nesrovnatelne mensim poctu km nez u XT), porad se to rozstelovavalo. To rozlozeni pacek je o zvyk, ale XT RF chodi urcite jemnejc a lip. X-9 mi prislo jak deore. Nejlip se mi jezdilo na XT s RF a inversni prehazovackou. Jinak v blate s XT a nokonama nemam s prehazovackou vubec problem a to v blate jezdim moc rad. To spis kdyz mam sjety prevodniky tak s namotavanim retezu, ale radi to porad dobre. Je fakt ze shimano s sebou vic mlati v terenu :( Takze X-9 bych ja urcite nebral. U X-0 nevim, to bych chtel vyzkouset, treba je o dost lepsi :)
Mě drží letitý šaltr Sram 7.0 už tři sezóny. A to má kompozitovou zadní část…
jezdil sem do teďka XT a precházim na SRAM Porovnání XT s 9.0… www.bikebase.cz/article.php?…
X-9 je hodně jinde než X.0 Ale jen do řady 06, 07 už by si měly být hodně podobé, takže SRAM.
No chci X.0 vyzkouset a dat sramu jeste sanci, protoze X.9 me vazne nepresvedcilo. Taky treba kazety od sramu moc nevydrzej a retezy mi pridou ze uz taky nejsou co bejvaly. Dost tezko srovnavat cely shimano x sram, to si muzem rovnou zalozit thread jestli je lepsi Sparta nebo Slavia :)
muzu porovnat: prehazka XT+razeni deore vs. komplet X-7…jednoznacne vyhrava X-7 (presnost,odolnost,design…)- akorat zarazeni nejde tak zlehka a je potreba trochu vic pritlacit
můžu porovnat sadu XTR proti X.O a musím říct že SRAM u mě teď vede. Je přesnější a rychleji reaguje na přehození, zato je trochu hlučnější, takže když se vezeš v háku a chceš nastoupit, tak všichni slyší, že jsi zařadil :-)) ale to mi vadí na tom asi nejmín :-) XTR jako takové je kultivovanější, když je dobře seřízeno, tak relativně řadí taky slušně. Asi nejlepší když si zkusíš oboje, a pak se rozhodneš…
Treba si porovnat nove XTRko rapid+salter s X.0, tak uz to nebude take jednoznacne:)
já nechci rejpat, ale na novém XTR nevidím kromě designu nic nového, je to pořád stejné. Podle mě teď Sram jasně vede na poli řažení a přehazku s Carbonovým ramínkem jen tak nepřekoná, hold byl Sram první :-)
Až na to, že karbonový ramínko je naprosto na ho… Viděl sem 3 zlomený, z lidí co znám kdo ho měl už ho nemá:)
proč by to bylo na ho…? Naopak, mám pocit, je lepší co se týče funkčnosti (nazanáší se a přesněji řadí) a design je taky povedený. A jestli si viděl zlomený, tak to není vada materiálu, ale někoho kdo neumí řadit a jezdí jako prase… Jinak se totiž jakýko-li šaltr zničit nedá!!!
Ja si myslim ze nejaka extra dávka pevnosti a presnosti pri radeni ten karbon nedonese, podla mna je to len dizajn. Inak co nechapem ze X.0 salter je megavyfrezovany, karbon sem titan tam, ale vaha nie je lepsia ako XTR. Ze by to bolo pevnejsie? Vela zlomenych XTR som este nevidel.
proste obcas chytnes nejakej klacek, lame se to hrozne. A zlomeny sem to videl vzdy u zavodniku, promluv si na to tema treba s matejem prokopem:)
ten byl solidne nasranej! :-D A jakoze on na X.0 neda dopustit, tak tohle prej uz nechce ani videt :-D
jj:) kamos taky, david jarosu, jestli znas
no javor :-)
no jo, proste tech zlomenejch karb. voditek bylo dost, taky se mi to moc libi, ale ne kolo bych si to nedal.
ale to přeci není chyba Sramu, že praskne vodítko. Je to především
chyby jezdce, to je TEN CO NEUMÍ ŘADIT a je jedno jestli je to David nebo
Matěj. Když jezdí jako prasata a rvou to přes zuby, tak se ani nedivím že
jim to rupne.
JInak Matěj nadává na všechno a stejně to pak vozí dál :-)))
jasně, ale když jedeš třeba kone 100km maratonku, uplně šedivej, kazeta plna bahna…Někdy je těžký správně řadit, potřebuješ rychle házet na lehký. A nebo ti tam vlítne klacek no, to se mi stalo a urvalo mi to normalni prehazku, ale i s patkou, takze je prehazka v pohode. Ten karbon proste u voditka praskne i ve chvili, kdy se s hlinikem nic nesatane, vytahles klacik a jedes dal, a to je ten rozdil, hlinikovy voditko vydrzi vic. Hmotnostni rozdil tam neni, rozdil fce taky ne, takze jedinej argument je desing.
nevim jak nějakej lempl dovede zlomit ramínko při řazení, 100km maraton na stačkách neni výmluva(ten to přežije stejně) klacek chápu, ten ale nepřežije skoro nic.
jo, ja netrdim, že to bylo způsobený řazenim, sfing pasl že je to TEN CO NEUMI RADIT. Ja sem jen videl vic prasklejch raminek, to davidovo bylo na transbrdech a neco mu tam pry vlitlo.
Ja som tiez myslel dovtedy ze sram jasne vede. Dovtedy. Skusal si nove XTRko uz?
Já vozím většinu shimano. Řazení LX, kliky LX 05, smyk XT, šaltr XTR 2002, kazety sram pg 980, řetězy pc971. Chodí to dobře, řadí přesně a rychle. Předtím jsem měl šaltr XTR 5 let a i přes menší vůli řadí stále skvěle. Letos s novým bikem jsem vzal nový šaltr, opět XTR. Nemám důvod měnit.
Na chrtí mtb silničky Shitmano na fulla SRAM to je jasnéé ne ?
ja se tu svezu zajímalo by mě jestli je lepší houska nebo rohlík popřípadě v čem je sakra ten rozdíl dík za odpověd jinak zatim sem preferoval housky
Nejlepčí je přece pletýnka, ty to nevíš? (posolená, případně maková)
posoleny jsou teda uplne hrozny, vozil jsem je pul roku a jsou vzdycky takovy rozmoceny. Taky v bahne nejsou nic moc…
No já nevím, co s něma děláš, já je vždycky hned sežeru. Nestihnou se rozmočit ani spadnout do bahna :-)
nevim, ale ty seš přece na knedlíky:-P
To jako myslíš Rohloff? :-)
spíš vepřo-knedlo, ale takhle to chápat můžeš taky;-)
celkem zajimavy video pro srovnani je zde:
:-) super, takže shitmano tak na silnici nebo na crosa
doma jezdime na SRAMu (mati 5.0, tatik a ja driv 7.0), ted mam 9.0, vsichni spokojeni, vydrz velika (mati 7k, tatik 15k, ja nejakych 28k) a jediny co sem menil byla moje prehazka po 20k kdyz sem ji urval o koren, zato smyky (jediny Shimano – jedno STX a druhy alivko) sem menil u sebe i u mati cca 7 letech (vytahana pruzina), co se toho SRAMu tyce 5ka je zaklad pro ty co moc nejezdi, 7cka je idealni pomer cena/vykon, 9ka testuju ale zda se mi ze znatelny rozdil od 7micky neni, X je spis pro gramhonice jako sperk
Já ti do toho nechci moc kecat, ale co sem pochopil, tak si dřív jezdil spíše silnice, ono to asi na tom kole ani jinak nešlo a nynější kolo máš teprve chvíli.Tak jak můžeš prosím tě srovnávat.
sem nepochopil.. 28k + 15k zkusenosti se 7ckou (je fakt ze jen vyjimecne byla obalena bahnem, ale snehem nekolikrat), nejakych 8k sem jezdil s 5kovou prehazkou (mati na komplet 5ce jezdi porad .. ale ta to nijak nehroti), srovnavat s tou 9kou co mam ted po 1000km uz trosku muzu (hadam ze trvanlivost mensi nebude, ale razeni mi pripada stejne presne jako 7cka) .. no je fakt ze kdybych trhal retezy silou umerne tomu rval i razeni + jizda v bahnu tak to odejde mnohem driv, nicmene treba ty 7cky ikdyz maji po tech nekolika tkm docela vakl tak to vliv na fci snad vubec nemelo
Ale ono jde právě o to kde se jezdila.Otec má na kole stále ještě první verzi sram 5,0-jezdí jen po silnici, sem tam lesem a běhá to jak nový. A zrovna tak já odrovnal mnohem vyšší sady za mnohem méně km, jen díky tomu, že jsem jezdil stále v bahně, ve sněhu a po silnici téměř vůbec.Když bych to bral takhle, tak na druhém kole mám xt/stx výbavu-to je někdy rok 95 a nejsou také zničené, na silnicích jsou supr, ale v bahně a ve sněhu jsou napytel.Počkej až za 3–4 roky ježdění v terénu v bahně a ve sněhu a uvidíš jak na tom ten sram bude.Ten rozdíl, kde se to provozuje je opravdu propastný.Jinak ono jak vyšší řady od shimana (něco z LX,XT,XTR)tak od sramu(X7,X9,X.O) vydrží dnes už hodně dlouho, takže já je neberu už vůbec jako spotřebák a podle mého nejdou co do životnosti porovnat.jedině tak do funkčnosti.
Akorát přehazky u někoho spotřebák jsou, když ji každou chvíli urazí. Já mam zatím štěstí, že jen rovnám patky a jednou měnil patku a přehazka vždy zatím ještě přežila. Ale ono to jednou bohužel přijde.
Jezdím XT dual a šaltr XTR.Jsem s tím velice spokojen.Mám na nich asi 10000 a pohoda.Akorát se musí hlídat čistota bovdenu a lanka.Musí být v perfektním stavu.
Taky jsem mival s cistotou lanka problemy, ale s nokonama jsem na to jeste nemusel sahnout. Zase na druhou stranu mrchy vrzou a jsou drahy :(
Jezdil jsem jak XT páčky, tak dualy, tak Sram X9 páčky a se vším jsem byl spokojený. Každý je jiný a je na vkusu každého, co mu padne lépe.
A ke každému řazení vždy přehazovačku ze stejné sady.
no to fuj, X.0 páčky bych nechtěl…
No já je taky nikdy nevozil…
já taky ne, ale vim, co by mi zaručeně vadílo- absence ukazatele…
To by mě taky vadilo, na X9 ukazatel používám hned 2×. Na ukazování převodu a na ukazování v jaké poloze mám dual poplock (mám ho těsně vedle).
a na co ten ukazatel potřebuješ???
no ja treba na to abych se ujistil, ze i prez to ze jsem uz uplne v prdeli, tak nemuzu radit na este lehci prevod..
: ) to znam
aha :-o ale na to ten ukazatel přeci nepotřebuješ, to už dávno víš sám ne? :-)))
nojo ale ujistim se ze uz nemuzu radit na este lehci prevod a neutrhnu pri pokusu o prerazeni packu (((-:
jak poznám, co mam zařazený na kazetě? navíc nerad křížim řetěz..
no to si teda troufam rict,ze poznam co mam zarazeny na kazete,spletu se jenom vyjimecne:-) ale bez ukazatele bych taky moc jezdit nechtel,proste ne:-)
já občes nepoznám co mam ani na převodníkách..;-) tady se ale pletu jen výjimčně, zato na kazetě…
A to se to ještě s věkem zhoršuje, tak počkej časem (alespoň u mě jo, dřív jsem věděl vždy co mám zařazeno, teď občas ne).
staci si to pamatovat od prvniho vyjezdu:-)))
já se spíš dívám na kazetu, protože ukazatele na LX DC stojej za prd. Takže by mi absence ukazatelů nevadila, však to jsou gramy navíc :-))
u sramu jsou 100%, tkaže sem zvyklej;), jen když je fakt bahno, tak koukám, jak spolupracuje přesmyk..
On by ten ukazatel sel udelat na horni ramovou trubku.Pokud jsou bowdeny deleny,tak by slo udelat nalepku se znackama a na lanko dat nejaky ukazatel.
spíš to co mělo XTR- přímo na bowdenu..
Jenze na Sramu by to bylo dost dlouhy…pomerne neprakticka zalezitost…ne?
njn… nezbývá než nakoupit gripshifty do zásoby;)
A nebo někteří nechtějí jezdit některé převody, zvlášť s řetězovou linkou XT klik a podobných. Já nejezdím na prostřední placku největší 2 pastorky, jen občas když je nouze a není čas řadit i vepředu (zvlášť když řetězové lince XT klik svědčí na nejmenší placku i menší pastorky). A to nejen z důvodu křížení řetězu, ale abych mohl vždy rychle dát o něco lehčí převod pouze změnou pastorku (a ne při stavu střední placka největší pastorek už jen o hodně lehčí shozením převodníku a ještě to není rychle když je třeba). Takže když je čas tak vždy z prostřední placka/3. největší pastorek řadím oběma páčkama současně na malá/4. největší. A nebo když je dlouhý kopec a v něm kratší mírnější úseky, tak to držím na malé placce a k ní řadím až klidně 4. nejmenší pastorek.
No a když nemám ukazatel, tak sem tam nevim, jaký převod mám zařazený a koukat se dozadu na pastorky není v terénu zrovna ideální.
Ale teď bohužel budu muset na novém kole ukazatel obětovat společné objímce brzdy a řazení, což potřebuju kvůli ideálnímu nastavení více než ukazatel převodů.
Pro tebe je úplně zbytečná přehazka s dlouhým ramínkem :D A taky ti musí rychle odejít kazeta, když jezdíš pořád stejné pastorky
S ramínkem máš pravdu, středně dlouhé by mě stačilo. No ale když koupím vždy nové kolo s dlouhým a měnit se mi to už nechce. A aspoň tam mám rezervu pro vyjímečné situace.
A s nerovnoměrným ojížděním kazety nesouhlasím (teda až na nejmenší pastorek, ten jezdím opravdu o dost méně). Na prostřední placku jezdím od 2. nejmenšího do 7. pastorku a na nejmenší placku jezdím od 4. nejmenšího do největšího pastorku. Možná si myslel, že nejezdím moc největší dva pastorky, ale to jezdím, protože ty 2 nejlehčí převody používám dost často, takže pastorky jezdím všechny docela rovnoměrně.
No já teď budu mít otočné řazení X.0 a k tomu šaltr X.9, protože 3 000 se mi za těch 50 g dávat nechce, zvlášť když ho můžu lehce kdykoliv zlikvidovat.
To já bych taky 3000 za ten šaltr navíc nedal. Ale měl bych ze stejné sady, protože bych se spokojil s řazením X.9 (ale teď jsem mrknul na ceny otočných řazení a ono stojí X.0 a X.9 prakticky stejně narozdíl od páček, takže to pak jo).
pokud budeš mít model 07 tak souhlas, ale mezi modely 06 to neni jen o těch 50ti gramech. X.9 chytne nesrovnatelně dřív vakl.
mam X.0 a XT, obojí řadí dokuď neohnu patku, pak je to zcela jedno;-) XT funguje i s vaklem, na X.0 se ještě nestih vytvořit.
u přehazek to neřešim, jen je škoda, že neni konmpatibilní řazení, fapidfire ani dualy mě nenadchly…
jestli je neco lepsi nez XTR, pak je to novy XTR :-) Skoda jen, ze je osklivy (muj nazor). Packy od Sramu mi „nejdou do ruky“ a gripshift never more!
No mozno kluky a brzdy nevyzeraju nejak extra ale radenie, prehadzovac, presmyk, a tie nove kotuce su pekne, nazivo uplne ine ako na obrazkach.
nazivo je pekná len prehadzovacka, ale velke plus ma povrchovka klúk, na moji novych XTR klukách (r.v.2005) je vidieť každý tukanec, co pri lx 2005, xt 2004 a xtr 2007 nie je také viditelné, no co uz, bolo to navrhnuté v r. 2003 tak comu sa cudovat, chlapci sa casom poucili.
Když je pro vás tak super XTR oproti XT, tak ještě lepší bude určitě XTRR :-)
novinka? ;).
to chcem to XTRR kde to maju? :)
To pro tebe není, pro tebe by bylo příliš špatný. Ty si počkej až bude XTRRR.
alebo radšej XXTR čím viac X, tým viac shitmano :-)
a pak následuje ESP.3, ESP.4, ESP.5, X.7, X.9 a X.0;-P
nekolik mnoho let sem jezdil komplet XT s RF a nikdy sem nemel problem. vzdycky to radilo tak jak melo. ted jezdim X7 a radi mozna o neco malo lepe (taky ma min za sebou), ale zadnej zasadni rozdil nepozoruju, akorat mi shimano prijde mechanicky odolnejsi a vyrazne hezci. Jedinej fakt objektivni rozdil je podle me v tom, ze Shimano mlati do ramu a Sram ne…
Dneska by mi bylo uplne jedno jestli budu mit na kole Shimano (ale jedine rapid fire, dualy ani zdarma) nebo Sram, akorat bych nesel pod X7 u sramu a pod XT u Shimana…
Mám sram Rocket,/kompatibilní se Shimano/ a chodí naprosto dokonale.Mám kratší krok než páčka nebom se mi to zdá?
To se ti jen zda,to se ti jenom zda
lepší je to co ti líp sedí a co seženeš levněji :)
Já rád řadím jen palcem, protože ukazováček používám k tomu k čemu byl Bohem navrhnut – tedy mačkání páky hydraulické brzdy :oP…no a navíc nesnáším, když mi něco mlátí do těžce udržovaného laku zadní stavby…takže the winner is… :o)
ad 1.) to je kazdeho vec jak to komu sedi, ale malo kdy radim tezsi prevody, kdyz brzdim… :-)
ad 2.) prehazka mi do ramu mlati jenom pri 2 nejtezsich prevodech, a proti tomu aby odirala ram slouzi omotana zadni stavba ;-)
vidíš o co přichhízíš, taky tomu dúvodu moc nerozumím, o to víc že brzdí se prostředníčkem :)
vy jste ale rejpalové :)
jinak prostředníček byl navrhnutý k úplně jiné činosti :D
ovšem tohle by zasloužilo samostatnej dred ;-)
už je po 22 tak to hod klidně sem :)
tak tak…
to vás pouze marketing a původní omyl Japonců přesvědčil, že ukazováček je na řazení a prostředníček na brždění :o)
Já rád držím řidítka i něčím jiným než malíčkem :o)))))))
Právě proto, že rád držím řídítka pevně v rukou brzdim prostředníkem. Ukazovákem svíráš řídítka podstatně jistěji. Je v něm větší síla a svíráš řídítka v podstatě celou rukou. Když sem byl malej, taky sem brzdil ukazovákem, chybama se člověk učí:)
no musmím uznat, že „tvůj“ systém není vůbec špatný, pro mě má tu nevýhodu, že mám krátký prsty, takže natáhnout prsteníček na páku a přitom držet pevně řidítka ukazovákem, je trošku složitější, ale jde to a celkem jsem si na to zvykl, se silou brzd nemám problém, jen v technických pasážích ještě nemoduluju sílu přesně tak, jak bych chtěl, ale to se asi zajede..............
ad 1) nejde o to brždení ale o připravenost k okamžité akci, když nesundávám reaguju rychleji :)
ad 2) no fuj teda :)
jinak jezdím oboje nemám problém s ničím, dokonce občas sedlám i otočnou rukojeť jediný co jsem nezkusil je DC, ale myslím si že bych taky neměl zásadní problém.....
Ale pokud to sečtu tak po uživatelské stránce jsou pro mě nejlepší páčky Sram + přehazky Sram, ale nikomu nenutím, za XT bych se taky nestyděl......
No mne to je taky celkem jedno, ale momentalne jsem proste zvykly na RF a sedi mi vic, nez TS, ktere jsem parkrat zkousel. DC a Grioy jsou na moje jezdeni nepouzitelne.
btw: kdysi jsem taky jezdil pripraveny k okamzite reakci, ale ted uz dost casto prsty suundavam, abych vubec udrzel riditka v nejake hodne kamenite pasazi…
ono jde o to si to zajed, mě se taky z počátku dost často stávalo, že jsem přehmatával, ale jak jsem si to zajel tak nemám problém, dokonce nyní při rychlém přesedání mezi koly už nemám problém žádný, ruce mají zajeté oba pohyby, jen musím přepnout :)
No jasne. ja si akorat semtam pletu razeni na prehazovacce, jestli nahoru ci dolu :-)
Na zažité pohyby je nejlepší mít na jednom kole inverzní přehazku a na druhém ne (takhle jsem měl chvilku stav na silničce x HT s dualy). Přeučit se na jeden systém je otázka chvilky, ale trvale je střídat, prostě jsem občas řadil pak na druhou stranu.
Na biku mám řazení od Sramu a pohoda. Snad jen gripy u shiftů X.0 se možná dřív vyhladí než u nižších sad (jsou měkčí). Šaltr mám jeden z prvních X7 a je stále v pohodě. Co mě u Sramu ale nepřesvědčilo jsou kazety. Myslím že Shimano LX je lepší jak 7.0 od Sramu. Řetězy mám ještě ty staré PCx9, jsou v pohodě. Shimano mám na bikách taky – náby, pedály, kliky. Prostě je na každým co si kam vybere, co mu sedí a s čím má jaký zkušenosti.
Souhlasim…tydle ortodoxni debaty jsou uz pomalu k smichu :)…na XC mam dualy, na zimaku RF, na DH TS a na silnici Shimano – podle me ma Shimano lip zpracovany a do detailu odvedeny prehazky (ono se to tyka vlastne vsech dilu od Sramu, ktery nejsou X.O…nezabrouseny odlitky, mekky slitiny, uplne bidna kvalita provedeni kladek v prehazkach…) – vyjma X.0 jsou ty Sramy takovy nijaky…jakoby odflakly…nerikam, ze radi spatne, ale moje X.9 si v presnosti rozhodne nezada s XT dualama co mam na XC…dokonce si troufnu tvrdit, ze XT mi prijde ted o neco lepsi. Jenom skoda te nizsi vykonnosti brzd…kdyby byly silny i s dualama, tak uz je mam na XC. :)…takhle vozim TS, protoze…ja uz vlastne ani nevim…protoze proto :-)))
Tak jsem se vykecal, coz? :)
A počkej až se do toho ještě začne cpát FSA
navic ty patky sou puzitelne pouze u ht to slozeni take protoze u fullu se ti meni delka zadni osa stred takze ti neco ten retez napinat musi