Čus bus bambus Sram PressFit pořád lupe a to jsme ho už několikrát rozhodili vždy tak 20km klid a pak znova nutno dodat kolo je nové a má najeto cca 200km (carbon Haibike Greed 9.20) nákej nápad nebo spešl vazelína???
Díky.
Čus bus bambus Sram PressFit pořád lupe a to jsme ho už několikrát rozhodili vždy tak 20km klid a pak znova nutno dodat kolo je nové a má najeto cca 200km (carbon Haibike Greed 9.20) nákej nápad nebo spešl vazelína???
Díky.
A rozhodil jsi i loziska?
Nedavno jsem resil praskani v hlavku a byla to rozpadla klec ve spodnim lozisku…
lupanie je normalna vlastnost press fitu, tzv ficura.
aj ked uz po 200 km je to nejak skoro. mozno sa tam dostala voda.
Jestli je to normální věc tak bych jako majitel byl štěstim bez sebe :)
jestli je kolo nové, vrátil bych ho prodejci, ať se stará. Jinak je to dost normální, jeden mokrej závod a lupe to. Proto na normální vyjížďce nejezdim žádný brody a bordel, když nemusim, abych to šetřil. Pak je dobré, jak dojedeš nějakej marast, hned to vyčistit a promazat alespoň z venku, nebo rovnou rozmontovat kliky, vyčistit a promazat. Nejhorší je dojet a čistit kolo až třeba po týdnu, to pak jdou ložiska do háje. Další možnost je neřešit to…
Nejlepší vazelína je asi bílá motorex na osu klik a kolem těch červenejch těsnění, do ložisek něco méně hustého, dávám tam nějakou obyč vazelínu namixovanou s olejem, aby byla řitká. Pokud se ti to poraří opravit promazáním, tak budeš mít štěstí, většinou je to dočasné řešení a vyřeší to až novej střed, páč můžou lupat samotná ložiska, blbé upevnění ložiska v plastové misce a asi nejméně často nalisování středu do rámu.
Nutno dodat, že to začne lupat, i když se k tomu chováš ohleduplně, takže dokud se to točí, neřešil bych…
Jinak všichni nadávaj na press-fit, nemám ho rád, ale BB30 mi přijde ještě horší a BSA mi klape i na silničce, takže ono si prostě nepomůžeš.
jj lupání je vopruz tak servis mě dělaj u prodejce nebo si to tam rozdělávám sám to je v poho jen jsme to už kuchli xkrát vydrží to cca 30km a zas to začne lupat,BB30 jsem měl na Ghostoj a tam to lupalo po cca 500km rozebral jsem to avyčistil a dalších 6000km ani prd takže super jen ted ten Sram po cca 100km začal lehce lupat,tak jsme to vyčistili a pak to zas začalo po těch 30km nutno dodat,že jsem jezdil mimo bordel páč je všude sucho,obecně mě přijde jak je to prostě střed v karonovém rámu tak to prostě zlobí hlína mě nelupala snad nikdy.
Ten haibike to má určitě tak, že se to lisuje přimo do karbonu, že? V rámu není žádná hliníková vložka. S tím by problém být neměl.
no pokud jsou ložiska pocitově v pohodě (jakože by měly být), tak bych to asi zkusil přelisovat (resp. ať to udělá prodejce)
přelisovali jsme to už 2× vyčistily a použily pokaždý jinou vazelínu,když jsme to vyndaly poprvé tak z výroby to nebylo ani malinko namazaný
Esli ty ložiska nelupou na protest proti Tve gramatice :)
jj když jsem si to po sobě přečetl chtělo se mě taky blejt
tak to je v háji, srovna originál SRAMácký jsou dost drahý pressfity aby tohle dělaly :-(
Jak přelisovali 2×? To si jako vyndal celej střed z rámu a nalisoval znova, nebo vyndal ložiska z toho plastu a nalisoval znova? Nechápu to…
celej střed z rámu
Aha, tohle ale neni jako BB30, které se dá vylisovat a znova nalisovat, tohle jednou vymlátíš a už je to na prd. Ta plastová miska se na styku s rámem vojede a už to neni ono. To šlo z toho rámu tak lehce? Neříkám, že to nejde, ale často je docela problém to z rámu dostat bez poškození…
tak lehce to nešlo musíš to vyrazit,ale takovej problém to není
Když sem ho vyrážel já, tak to šlo celkem blbě. Kde je problem už víš…
bohužel nevím a už mě z toho hrabe
No podle mě právě v tom, že to už bylo 2× nalisované. Tenhle střed na to neni dělanej. Bohužel je to tak, že jak ho jednou nalisuješ, už se s tim nedá nic dělat. Ani ložiska z toho nejdou samotná vyndat…teda ony vyndat jdou, ale fakt blbě. Jestli někdo má jinou zkušenost, tak za rady budu taky rád, až se s tim budu prát. Podle mě jediné co s timhle středem jde – vyndat ho, dát novej a promazávat ložiska.
Alternativa od jiného výrobce taky moc neni, leda použít shimano pressfit a do praveho ložiska dát vložku, aby se zmenšil průměr…
A nejaky Loctite, nebo tak neco, ti tam holky daly, pri tom vylisovani?
když ono to před tím než jsme ho vyndali prvně lupalo jak kráva pak po opětovném nalisování byl cca30 km klid a ted to zas lehce začíná lupat znova
A co se vlastně mělo, podle těch holek, tím opětovným nalisováním teoreticky změnit?
Ahoj Michale – nasli jste nejake reseni proti lupani a nebo nedoreseno.
Uvazuji o Haibikovi jako o jedne z moznych variant na 29" a u mne kolo NESMI vydavat zadne zvuky. NA to jsem pes. A tak mne tve vlakno moc nepotesilo. Petr
hele zatím nedořešeno zítra budu pokračovat jedna z variant byla osa u klik a tak šli na reklamaci k dovozci což je Žitný dnes se vrátili s tím,že jsou v pořádku ad si skontrolujem střed což je sram pressfit takže zítra to znova rozeberem a uvidíme večer nebo v pátek zas napíšu jinak co se kola týče viz.moje biky jsem zatím spokojenej geo mě sedla a jede to perfektně takže to bude asi spíš jen smůla no uvidíme jinak Haibike mám i silničku a super mužu zatím jen doporučit.Jaká je tvá další varianta??
tak dnes jsem tam nalisoval novej pressfit a světe div se stále lupe už nevím co stím dělat dál:(
Pressfit se do karbonových rámů lepí Loctitem, dle technika. Ten kdo pressfit zavedl a prosadil by zasloužil prokopnout prdel..
Podle technika možná, ale podle sramu se nic lepit nemá ;)
Měl jsem podobný problém, zkoušel jsem co se dalo…čistil a měnil vazelíny, zkoušel oleje… .Nakonec jsem se naštval, vzal W5 odmašťovač, ložiska jsem tím komplet „propláchl“, pak jsem je lehce prostříknul WDčkem a na to jsem použil vazelínu od Park Toolu. Zatím 200km a naprosté ticho, což je po tom nekonečném praskání parádní záležitost.
Zdar mě tedy v PF 30 křupe taky ale myslím si že v ložiskách to není jsou nová. Podle mě ty zvuky vznikají mezi ložiskem a tou plastovou miskou co se s ložiskem lisuje do rámu. asi by to chtělo to ložisko do té misky zalepit . Nic méně jsem si koupil hliníkový PF30 od Aerozine ten hodlám zalepit do rámu a jak tvrdí Kolomech tak by se měli ložiska poměrně jednoduše měnit . A navíc jsou ložiska dvakrát utěsněné!!