tak už i sram X7 bude pro rok s převody 2×10. Myslíte, že se k tomu odhodlá i Shimano a bude se to pomalu rozvíjet i v dalších sadách? X9, Saint, XT, XTR.
tak už i sram X7 bude pro rok s převody 2×10. Myslíte, že se k tomu odhodlá i Shimano a bude se to pomalu rozvíjet i v dalších sadách? X9, Saint, XT, XTR.
příští rok kromě X.9 ve verzi 2×10 přijde i nové XTR jako 2×10/3×10 a lehce upravené XT a SLX jako 2/3×10. deore zůstává 9sp a alivio bude nově 8sp i 9sp. nejvíc mě na tom sere přechod největšího převodníku zpátky na 42z, a to prosím i u trojpřevodníků.
stejně 44/11 je převod, který na horským kole nemá co dělat :-))
Z kopce se občas hodí, já bych ho nezatracoval… 45/30 by taky nemusela bejt špatná kombinace… 30/36 jako nejlehčí převod je v pohodě, většinu situací se dá zvládnout i na 32/32.
Už tě vidím, jak jedeš Maturitu a podobný na 32/32 :)
30 jako nejmenší tác bych v životě nechtěl. Já zůstanu věrný trojplacce :)
JakeF neznám, ale Splinter to dával na prostřední pilu celkem suveréně, Bajkr kdysi taky a počítám jich bude víc ;-)
Splinter je robot;D
Prave maturity treba na 22:32 nevyjedu, ale na 22:26 (prevod 1predek 2 zadek) vyjedu.
maturita je možná špatnej příklad, protože je krátká a silou se dá vyrvat, ale je spousta kopců, který jsou dlouhý a prudký a bez malý bych je skoro celý tlačil nebo se trápil nesmyslnou kadencí
on ani nemusí být dlouhý a prudký, stačí dlouhý a na 80.km vyjížďky/závodu a jsi za malou rád :-)
no a já si právě myslím že má:-)
Jenže většina lidí nemá terén hned za domem a často se přesouvá i po silnici. Já teda 44/11 využívám dost často.
A to jezdíš při přesunech po asfaltu 50tkou?
Jinak já sem tam 44/11 použiju, třeba pro situace mírnější sjezdovka s pěknou nízkou trávou, kde to frčí 50–60, tak si tam rád lehce i někdy přišlápnu.
Ale jezdit bych bez toho převodu samozřejmě mohl.
Občas jezdím. Navíc jsem spíše silovější typ a nevyhovují mi vyšší kadence.
Tiez ten prevod vyuzivam menej, hodila by sa kazeta 12–32/34, xtr sa robi, ale zase je draha…
tak tak, na rozjetí z kopce po asvaltu, jinak k ničemu
alebo na rovine s dobrym vetrom v chrbte :-)
Jak dlouho dokážeš jet i s větrem v zádech 40km/h
to by mě fakt zajímalo že nestačí 44/12 ale potřebuješ 11 ku?
prave ze tu 11ku moc nepotrebujem, pisal som to trochu vyssie
je tam smajlik, tak to nebolo myslene celkom vazne :-)
staru osmicku som este ako tak utocil 42/11, ale 44/11 je pre mna tiez prakticky zbytocna, bolo by daleko lepsie, keby robili cenovo pristupne kazety 12–32(neratam xtr a pod)
Na 40km/h ani 11ka potřeba neni… Stačí 12ka nebo i 14ka. 11ku používám akorát výjimečně při zrychlení z kopce. Mimo závody ale určitě zbytečnej převod. Nicméně 42/11 už mi přijde zbytečně málo. Navíc hodně lidí drtí těžký převody s nízkou kadencí, takže si myslim, že pro ně 42ka převodník nebude ideální volba. Osobně bych viděl jako nejlepší možnost mít 2 sady převodníků. 45/30 na rychlý závody po zpevněnejch cestách a 42/28 do marastu a na turistiku…
Jezisi kriste :-) vymenovat sady prevodniku?
Hele nekde jsem cet ze prej existujou i 3prevodniky, tim by se tvuj problem vyresil :-)
Čtyřicítkou se dá jet po rovině s větrem v zádech třeba čtvrt hodiny (například po silničce kolem řeky). A tak dlouho makat kadencí 120Hz není zrovna to pravé ořechové :)
neš něco napíšeš, tak si to spočítej a nemel nesmysmly!
při kadenci 90 pojedeš skoro 45km/h na převodu 44/11 s průměrným 2,0" pláštěm
Jenže při kadenci 120ot./min a 44/12 nepojedeš čtyřicítkou, ale 55km/h. A na 44/11 to už bude 60km/h.
Abych pravdu řekl, tak nevím přesně, co je míněno tou kadencí. To číslo vyjadřuje počet celých otáček nebo půlotáček (střídání nohou)? Asi celé otáčky, co? V tom případě jezdím většinou tak 80–90Hz. 120 bych asi nedával. Takže těch 40–45km/h ušlapu, jak jsem psal.
Ano, myslí se celé otáčky.
Tak to je ina sila. 80–90 Hz = 80–90 ot/s. Blesk je tvoj pomalsi brat? ;-)
Tak já jsem to samozřejmě tušil, ale radši jsem se zeptal. Frekvenci jsem v proto začal vyjadřovat v Hz. Ale částečně logické by to bylo i jako kmitání nohou (noha dolů-jeden cyklus, noha nahoru-druhý cyklus), ale samozřejmě by se nezohledňovalo nějaké kruhové šlapání :)
nepochopils:-) jeste jednou a zkontroluj jednotky :-)
A to jezdíš v azbestovým obleku? Nebo jak bojuješ s aerodynamickým ohřevem? Přece jenom při 90Hz šlapání a přegvodu 44–11 se pohybuješ někde těsně za M=2 a to u země nedá ani SR-71 a ani MiG-31 :-DDD
co já bych dal za kazetu 13–32…
no nevím co ty ale já ani zlomený groš:-D
Třeba Ultegra se nabízí v 9 modifikacích. Na bike jsou dvě varianty a obě začínaj na 11, některý převody jsou od sebe 3 zuby…mě to přijde zoufalý.
a neni lepsi reseni 44/12 nez 42/11?
ma cenu tech par gramu? je to uchylny.
ako u xt, xtr a slx standartne na trojplacke? to som nejak nepostrehol, len vo verzii 3×10 alebo aj u 3×9?
mimochodom odkial mas ze aj xt a slx bude 2*10? to malo byt len xtr v roznych variantach a xt a slx len 3×10 a nedavno k tomu pribudlo ze aj sram bude mat v nizsich sadach 3×10 (2×10 ma zostat len XX)
tyjo tak možná jsem to spletl s tím 3×10 u nižších řad. ted si opracdu nejsem jistý. z infa co jsem nějak zachytil mi zatím není moc jasné jestli se bude dělat 3×9 a paralelně 3×10, nebo jen desítka. u sramu bude mít i X.0 2×10
je to tak, ako pise emenem, ale kto bude chciet, urobi si aj 2×10 na tych nizsich sadach
změna je život, těším se až 2×10 někde osobně otestuji…
třeba zase budeš mít štěstí v losování účastníků galaxy série o kolo…
Až na přehazku vypadá sram X.7 dobře.Kliky s dvěma převodníky uvítám.Stejně malou placku házím 2× do roku.Od minulého roku mám požmoulaný přesmykač a neřadí mi na malou.Bez problému jsem pojezdil i v beskydech.Převod 32–32 je prasárna, ale dá se stím vyjet hodně.Pro mě bude ideál řazení grypshift,kazeta XT 11–32 a nové kliky sram X.7.
:-D Prasárna? Co je pak 44/28, v krajní situaci i to 44/32? :-D docela bych tu řetězovou linku dvojplacky potřeboval… 32/32 mi přijde jako naprosto pohodový křížení :-).
Si tak řikám… Když přijde nový XTčko letos na podzim, tak 2*10 kliky, přesmyk a řazení, vyměnim jenom předek, na zadní řazení, kazetu a hazku nechám devítku, vyjde to na zhruba 6 tisíc a nejspíš na tom bude šlapat v pohodě devítka řetěz…
Mě často nestaší ani 22/34 :-D
tak nějak :-D
Bohužel i já jezdím víc frekvenčně než silově… No a pokud teď mám nejlehčí převod 22/34 tak nechci ani uvažovat kolik bych musel mít vzadu zubů při použití malé placky 26, aby byl zachován převodový poměr. Asi by to vypadalo dost komicky :-)
Pro 26tku vepředu (místo 22) by pro zachování stejného převodu jako je 22/34 byla potřeba vzadu 40tka.
jakej jedeš kopec na 22/34 ? ;)
stoupani ktery ma pres 20% neni uz na asfaltu a hlavne vim ze me ceka jeste 1000 vejskovejch.
A to ani nemusí být takhle dohromady. Když je to kolem 20% a více, tak si klidně dám 22/34 i když to je po asfaltu (i když je pravda, že těhle extra prudkých výjezdů po asfaltu je u nás minimum).
A když to není po asfaltu, tak si dám klidně 22/34, i klidně kolem 15–16%+.
A ani není nutná podmínka, aby mi čekalo dalších 1000 vejškových metrů.
A nebo třeba v delším výjezdu v terénu, kde se střídají mírnější a extra prudké pasáže, tím myslím třeba to stoupá kus 10%, pak přijde kratší 25% úsek a zase chvíli je to mírnější. Tak tam si rád nechám ten nejlehčí i na kus mírnější části, abych stihnul odpočinout na ty prudké pasáže, jinak bych je nevyjel vůbec.
no presne – obcas mam pocit ze soudruzi konstrukteri maj dojem ze na kole je to samej Absolon a Kulhavym – vzdyt profici jezdej prumernym vykonem kterej ja nemam mozna ani na max.
Jeste je druha moznost (a posledni dobou se k ni klonim cim dal vic) – nikdy nesedeli na horskym kole :-(
U nás teda žádnej kopec neznám,kterej by měl 1000vejškovejch :D . Největší stojky v terénu co u nás jsou se dají vyjet na na 22/28 bez problému. Ale proti gustu… ;)
Ty jsi mladý kus, my staří páprdové na to už nemáme nohy :-D
od tebe v 21letech to sedí :D ;)
Však počkej až přehoupneš 20…
Nejprudší kopce se hlavně nedají vyjet vůbec a to myslím, že to nedají ani ti nejlepší (a to myslím jak fyzicky tak technicky).
Jen si najít pořádný kopec v terénu.
A třeba Praděd má stoupání z Jeseníku více než 1000m. A těch stoupání, které mají necelý tisíc se u nás najde více, třeba Lysá od přehrady.
Dej si třeba tu Lysou po žluté nahoru a pak poreferuj, jak to vyjedeš úplně celé.
hehe to bych ho chtěl vidět po žluté:-D:-D ono to má pověst jednoho z nejvýživnějších sjezdů ne nadarmo:-)
Tak místní jezdí i mnoho těžších sjezdů, já si ty těžší nevyzkoušel, tak nemůžu jmenovat. Pro mě by ty těžší už byly nejetelné.
Další výjezd mi teď ještě napadnul, který jsem se dokonce snažil vyjet (tedy asi tak prvních 5 metrů, kdy to začalo stoupat pořádně, měl jsem co dělat i v tom mírnějším nájezdu do toho kopce).
A to červená ze sedla Tanečtice na Čertův Mlýn.
je mi jasný, že jsou kopce, který se nedají vyjet a jsi rád že je vyjdeš… :)
ale myslím, že to co se dá vyjet na 22/34 se dá i na 22/28 ;)
Teoreticky určitě, zkus to ale prakticky právě na té červené, co uvádím jako příklad. To není nic technicky těžkého, je to jen o té fyzičce. Na 22/34 jsem ho dal necelou půlku, na 22/28 bych nedal ani to.
nemám to zrovna za barákem :D…
To já taky ne, to přeci není nepřekonatelná překážka tam někdy třeba na týden/14 dní vyrazit. Určitě to tam máš blíže než já.
tak pokud na to maš da se to vyjet i na těžší převod ale musis tím padem jet rychleji a mit na to
ja pouzivam 22/32 tady u nas na dvou mistnich kopcích pravidelne a vubec se za to nestydim. většinu bych vyjel i na težši převod ( ne o moc) ale nektere pasaže ne.
pokud bych mel jet dvojplacku treba jak tady nekdo řikal že stačí 32/32 tak nemam šanci, a řekl bych že na te trase kterou jezdim na ty 22/32 by to na treba 32/32 malo kdo vyjel.
o 32/32 bych se nedohadoval, že se na tom dá vyjet vše :D… to mi přijde jako hrozný peklo
jasne jem se tu nekde viděl jak jsem to pročítal, nejhorši je ze takove diskuze jsoi celkem neobektivni pokud mi řekne mamoš co bydli o dva baraky vedle a rekne ze vsechno vyjede na dejme tomu 22/28 tak mu řeknu zitra ve 4h, jedem :)
jinak co jezdim na biku, tak i na zavodech vyuziju prevody od 44/11 po 22/32 :) kdybych je nemel tak se nekdy buď ušlapu nebo zdechnu :D
já při závodech už radši běžím než motat něco tak lehkýho ;)
jak si poradne v haji tak si rad za tu malou placku :D v nekterych stavech byl nebyl schopny bežet :D
hele mam pro tebe dobrej tip – prihlas se na extrem bike most. Vsechny kopce co tam jsou jdou vyjet i sjet :-) (pokud neni moc bahna) – tim myslim ze krome Krpalu jsem je vsechny vyjel i ja :-) . Poreferuj jak jsi na tom byl s tvejma prevodama. Abys to nemusel hledat http://www.klmost.cz/…-2010/21/14/ Cekam na odpoved po 22. kvetnu!:-)
A pak třeba můžeš zkusit něco lehkého, kde stačí dobrá fyzička a jde to pak vyjet v pohodě. Tím myslím opět Beskydy a to červenou z Konečné. Je to cca 20% souvislé stoupání s převýšením kolem 100m (nebo těsně přes, teď nevim), technicky zcela jednoduché. Já ho celé nedám ani na 22/34. Výkonnější ho ale dají.
nejprudší co znám je stoupání s délkou 730m a převýšením 130m a nepotřebuju na něj 22/34
Tak to nejdřív musíš nějaký pořádný kopec zkusit.
17,8% ti nepřipadá jako dost? a nechal bych to být, každej si stejnak vybere to, co mu do jeho terénu sedí :)
Málo to samozřejmě není. Technicky náročnější může být hodně těžký i klidně mírnější. Ale ty opravdu pořádné stojky jsou všechny 20%+ a to klidně i hodně plus.
Někde jsou tu dokonce v historii i fotky, jak tu někdo jel pěknou docela širkou silnici, která měla sklon 40%. To bylo zajímavý.
promin ale pokud 18% povazujes za kopec tak pak celkem chapu tvy uvazovani – abych te vratil do reality – to je jen mirne naklonena rovina. Opravdovy kopce zacinaj od cca 20% v terenu (zalezi na povrchu) a 25% na asfaltu.
nazdar, jsem si na tebe vzpomnel kdyz jsem jel v sobotu kopec kde na asi 3 km nekleslo stoupani pod 12% vetsinou se to pohybovalo mezi 20–30% :-)
jinak jako takova vyzva na 28 vzadu je podle me i vyjezd po modry z Berouna na Deda – usek od kaplicky smerem k tomu vysilicaci – pak napis jak jsi dopadl.
to z Berouna na Děd klidně zkusím, až bude rozumnější počasí,ale podle vrstevnic na mapě nic extra ;) poreferuju
neni to nejak extra dlouhy to je fakt ale od ty kaplicky jsou tam pak dva useky co uz maj k 25%
nazdar – uz jsi byl v tom Beroune? Jaky to bylo?
Zkus třeba s těmi převody vyjet na Říp, ten máš Rudné blíže :-) Není to nic terénního, je tam zasekanej beton, ale šťavnatej stoupák v jednom úseku.
Jeden z nejprudších úseků co jsem zatím zkoušel vyjet bylo v Beskydech od chaty Prašivá směr Javorový – sice to byla úplně hladká lesácká cesta, ale ten sklon byl tak pekelný, že bych to nedal ani na 20×45 :-)
nevím, jestli myslíš červenou turistickou směr Kotař, ale tam jsem se loni pěkně vytrápil…sice jsem ve 30'C málem dostal infarkt, ale neslez jsem:-)…třeba tady bych chtěl docela vidět, kolik lidí to vyjede s 2×10
Myslím že to bude ono – moc jiných pekelných stoupání tam nebude :-) Tohle by nedala většina lidí na 22×34 natož na těch převodech u desítky – tohle se jede ne morál a ten většinou zradí mnohem dřív než nohy…
Jeli jsem z manželkou a původní plán byl dorazit až na Javorový, což se nám nepovedlo, protože ten začátek vzal moc sil a terén byl krapet náročnější, než jsem myslel, ale pro sportovního technicky zdatného bajkera hodně zajímavá trasa.
V téhle části jsem nebyl, příště snad napravím.
Heh. To mam problem vyjit, natoz vyslapat :-D
Ikdyz zalezi kdy jste tam jeli, protoze ted uz tam prej udelali sirokou sotolinovku :-(
Mám na XT 22/32 a jsou kopce, kde bych klidně uvítal ještě lehčí převod. Ono jak má kopec nad 25% a je to v terénu, tak se nadá jet na těžký převod, protože na něm člověk šlape trhavě a přední kolo by měl pořád ve vzduchu. 22/32 alespoň. A co se nejtěžšího převodu tak 44/11 je taky minimum.. při jízdě od hor bych snesl i těžší (ale stačí).
souhlas. 22/32 je tak asi nejrozumnější maximum pro terén a velký sklon, lehčí převod už by asi byl na úkor stability.
když jedu z hor, tak 44/11 je taky vcelku normálka. přece nebudu sedět v sedle, čumět a vézt se.. šlapat se musí!
mám unikátních 21/36 a často to použiju třeba jen na pár metrů
No nějaký novinky musejí mít, aby bylo co propagovat a prodávat.
Spíš by mě zajímalo kolik z dnešních „27“ převodů skutečně využijem. Já osobně bych řekl že tak max 10 :-)
Krom malé placky všechno.V noci na 24mtb jsem jezdil i španěla.Byl jsem tak prošitý, že jsem nevěděl co řadím:-)
Hovňajs. Je to fuk, je jedno jaký má kdo převody, všechno je to jen psychologický problém a přesně tak jak píšeš.
Každý tam nakonec vždy narve to nejlehčí a nemůže.
Je jedno jaký převody to jsou.
Kdyby bylo 10/40, tak na to jako prošitej pojede spousta lidí a ještě budou tvrdit, že ho potřebujou.
Taky mě bude zajímat cena nových klik X.7.Je dost možné že jako novinka budou srovnatelné s cenou XT.To radši upravím současné deorka, i váhově to bude podobné:-)
pro me je 2×10 rozsahem prevodu naprosto nepouzitelny – v horach nemam nejmensi sanci to utahnout. Argument ze na 22/34 jedu stejne pomalu jako kdybych sel neobstoji bo porad jedu aspon 4–5 kmh zatimco na srovnatelnym kopci tlacim max 3kmh. Z tlaceni me boli celej clovek a neskutecne me sere, z vyjezdu me boli jenom nohy a obcas me to i bavi. 10 – nevim pro me je i tech 9 pastorku az az. Osobne bych uvital prevodniky jak jsou ale rozumne sehnatelnou kazetu 12(13)-36.
Tedy uprimne doufam ze tento vystrelek bude mit podobny prubeh jako dualy nebo moda uzounkych MTB plastu a pod.
Vidím to úplně stejně. Ve snižování rozsahu převodů (na obě strany!) opravdu pokrok nevidím.
Mě budou dualy velmi chybět a stejně tak i inverzní pružina. 2×10 by určo nemělo vytlačit nic jiného, ale myslím, že pro hodně lidí je to dostatečné.
Tak myšlenka mi to přijde dobrá, jen škoda že nejni velkej tác na klikách 44z. Malej tác by mi nijak nechyběl, letos jsem ho ještě ani nejel – i těma 20 čísel hlubokejma sračkama se dá v pohodě jet 32–32, na malej tác už mám pocit že to nejede, navíc tady ho trochu kompenzuje možnost 36z kazety. Za to 44–11 mi je na rovinkách někdy málo (i když teď s NN i nazadku je to akorát), tam by se mi někdy i šiklo 44–10.
To jezdíš na bajku 60kmh po rovině?
To zas ne, ale při pro mě udržitelnej kadenci (asi jezdim moc malou nebo nevim :)) na 44–11 je to kolem 40km/h a těžší bych někdy na silnici klidně dal.
tak to je nizka kadencia :-)
pri 44/11 tak okolo 50ky
Také jezdím při 44–11 nejčastěji v rozmezí 40–45km/h, což na rovné cestě se dá běžně. O něco málo to také posouvá, když má někdo hodně široké pláště, což třeba není můj případ.
Větší kolo bych proto raději uvítal 44. Kdysi jsem měl 42 a nestačilo mi.
Ty jezdíš v Elite bednu? Nebo mas cinknuty tachometr :-)
Teď nevím jestli si děláš srandu nebo ne :] Předpokládám, že 40–45 km/h není avg za 3 hodiny jízdy, ale že tak jede třeba 10 minut, když má dobré podmínky…
Ty zvládneš 10 minut jet po rovině 45km/h ?
S dobrým větrem, převodem 48×11 a obutím 32–622 ano :)
Jasné takhle asi jo, ale precti si to na co sem reagoval tam píse ze takhle bežné jezdí :-) takze výkonnost musí byt dost vysoka
Pravda, já se ho chtěl zastat že 44×11 je ještě málo :) a tu zmínku o „běžném ježdění“ jsem přehlédl. Těch 44×11 by při mojí nízké kadenci bylo tak pro rychlost 30–35 km/h.
44/11=4
(4×2,055×60×70)/1000=35km/h
přo kadenci 70ot/min je rychlost na 44/11 cca 35/km/h
a pomaleji než 70 fakt už asi točit nejde tož tak
běžně točím 60–70 ;) nemůžu za to, že jsem vyrostl na favoritce, kde lehké převody chyběly :)
Špatná výmluva :-)
Kdysi jsem najezdil mnoho tisíc kilometrů na Favoritu s jedním tácem a pětikolečkem, jezdil občas ještě mnohem nižší kadence než 60–70 a lámal to ze sedla jak to šlo.
Jakmile jsem ale měl dostatečné převody, tak jsem se postupně přeučil na rozumnější kadence. Pár měsíců mi to trvalo a ze začátku se tak jezdilo hůře, ale po těch pár měsících to bylo pak mnohem lepší.
To není výmluva, to je fakt :) Ano, místo lámání kopců ze sedla dneska podřadím (a pak jedu kolem 80–90 otáček), to samé když se někoho snažím uviset. Ale když jedu turistickým tempem a nic mě nenutí makat, jsem rád, že se vezu a nemusím ani moc točit nohama :)
Dneska jsem to zkusil počítat a na cestě do práce (trošku rozespalý :) jsem šlapal většinu času po rovině frekvencí asi 50Hz :-) V tom stavu mi to prostě vyhovovalo. Holt jsem zvyklý spíš na ty těžší převody. Spíš se někdy musím smát, když potkám na cyklostezce nějakýho jezdce, který to motá ostošest (myslím, že těch 110Hz určitě) a stejně jede o poznání pomalejc než já :-)
jal uz psal bruco nekde vys, Hz ma jednotky 1/s, takze pochybuju, ze to valis po rovine s frekvenci 50Hz :D
Třeba je to závodník zvyklej na kadenční jízdu a jede kompenzaci. Aneb těžko soudit bajkera podle jeho aktuální rychlosti :-). Šlapat 50rpm je blbej zvyk a je to dost nevýhodný, to bych si na stejnou rychlost musel na bajka pořídit silniční kliky a byl bych daleko unavenější, než kolem těch 90rpm.
Já jsem si na chvilku namontoval měřič frekvence a zjistil jsem, že se mi nejlíp šlabe v pásmu zhruba 70–80 rpm. Takže oproti ostatním dost málo. Pak jsem snímač odmontoval a zas pocitově šlapu mnohem menší otáčky.
mno, ja jazdím celkom na pohodu po rovine 25km/h a krátkodobo to dám aj trochu cez 30 s prevodom 32/16. takže keby sa do toho nemotal ten odpor vzduchu, tak s 44/11 som hotový závodník… ;o)
Chtěl bych tě vidět šlapat na 44/11 šedesátkou :-D Při běžný kadenci je to fakt něco okolo 45km/h, což jezdím dost běžně. Naopak si často říkám, že bych užil větší tác (tak 52 zubů), abych se mohl trochu urychlovat i z mírného kopce po zpevněném povrchu.
To chce frekvencie 120/min. To sice nie je cislo, ktore udrzim pol hodiny, ale pol minuty urcite.
V balíku nebo za autem se to dá kvedlat poměrně dlouhou dobu. Když jedeš sám, tak ne.
Já ne, a 42/11 používám celkem často cestou do práce, to je asfalt tak 80% cesty po rovině, když mám dobrej vítr tak jedu max tak 35 třeba 10km, a těch 42/11 je mi akorát, nemyslim si, že 44/11 je o tolik silnější, a prostě se mi tak jede dobře, a nemusim jet 60
Holt nejezdim nijak frekvenčně, ale když je asfalt z kopce, nebo rychlej sjezd v hodně lehkym terénu, tak bych kolikrát uvítal i těžší převod, nicméně teď se do těch frekvencí asi budu muset dostat, když mám teď vepředu jenom 36z, a to v ňáký 40ce dupu jak magor )
Jaký je přínos?
kuličkové náboje = konusy nebo průmysly?
jinak pro mě 2×10 není… moje ideální kombinace je vepředu 22–36–48 a vzadu 11–32 :)
verze 3×9 se vůbec neplánuje, nebo ji článek jenom taktně zamlčel?
ty náboje vypadají vzhledově naprosto identické (i RU) s novatecy SB711D/SB712D respektive SB811D/SB812D. podle váhy odhaduji že to budou právě druhé jmenované a ořech bude ocel. nicméně mám jakousi hypotezu o tom že mají tam blbě napsanou váhu zadní náby. takže za předpkladu že ty váhy jsou včetně upínáků a zadní nába má vážit 325g, tak se určitě jedná o 711/712. tyto náby jsou s valivými ložisky- „průmyslové“, dvě v předním náboji, čtyři v zadním, ložiska japonské EZO, ořech je z duralu, jsou lehčí než 240s a mám je na jednom páru kol a jsem s nimi stoporcentně spokojen:-)
EDIT: tyto náboje od novatecu kupuje taky token a staví na nich svoje kola (nebo si nechává komplet celé stavět?? nevím); já mám zapletený set od remerxu 7325 pro
Hmmm ty brzdy se mi líbý, fajná náhrada za moje J3 :o)
tady je to samej Chuck Norris nebo olkyc, co maj malou pilu vlastně jen pro parádu:-)
No, taky mně to deprimuje..:-(
hrde se priznam ze v terenu mam pro paradu spis velkou pilu :-)
na cem ja budu jezdit fakt nevim
já na velký pile převážně lámu a ohýbám zuby o kameny a klády:-)
no jo tak to s ni moc parady neudelas:-)
Na Fritzze se bude spíš hodin dvojplacka 22–36 s rockrignem, maximální prostupnost terénem a odolností.
A spíš si honit ego nad tím, co projedeš, předejedeš, sjedeš a vyjedeš, než tím, že na asfaltu na rovině vytočíš 60ku :-)
pri fritzlovskym posedu mam dojem ze me to v 60 z kola sfoukne :-)
kdyz ta prostredni XT pila mi prijde jako genialni a predpokladam i velkou vydrz tak zatim se ji nechci zbavovat.
Kym som mal najvacsiu placku 44z, tak som ju mal skoro iba na paradu aj na asfalte. Teraz mam 42z a to obcas aj zaradim, samozrejme iba na asfalte.
Tak já skoro nic jiného než malou ani nejezdím – buď to je furt dokopce, kam ji potřebuju, nebo prudce z kopce. A jelikož řetěz na mojem kole nemá kam mlátit, tak ani nemám potřebu to házet na větší pilu – občas dám střední, ale velkou bych asi mohl prodat.
Dej si do profilu bajka, už několikrát jsem se chtěl podívat :-).
V profilu ho mít nechci, ale bohužel z fora se stáhnout úplně nedá, takže ho máš tady
Není to úplně aktuální verze.
ale jde, teda doufám…
když si klikneš na Foto>Kola a komponenty nebo cokoli jiného kromě Naše biky, dáš přidat novou fotku a klikneš na ty tři tečky v oranžovém obdélníčku. Vyskočí ti okno se snad všema fotkama které jsi kdy na BF vložil a tam to můžeš smazat.
Doufám to říkám správně
Takhle to funguje ve fotogalerii, tohle je příloha k příspěvku v diskuzi :-)
to je divný, já tam mám určitě i fotky které jsem nedával do Fotogalerie ale k příspěvkům
.. no jo no, už se pomalu smiřuju s představou 2×10 :-( … na silničce už to tak mám… Jó ! , tu kazetu bych tam mohl vrazit až pojedu do Alp :-D ale jinak o ničem, prostě jen vytahat z lidí prachy $$$
2×10 to je pro me naprosty ideal – 24 a 36, vic nepotrebuju :-)
Mně je převod 24/34 málo :-(
Jezdis spatnym terenem :-)
alebo špatným smerom 8o)
tak sup s tim nahoru – reakce Trundy po P2K
„Jen těch 39 zubů ve předu je fakt málo, na rovině jsem se nedokázal udržet klukům v háku…“dodal k dvojpřevodníku.
tedy na maratony je to nahovno i pro elitaky :-)
Proto se taky uvažuje spíš o kombinaci 42/28 ;-). Případně 45/30.
no jo ale jakej je vlastne prinos? pri 42/28 a 10 kole bude hmotnost srovnatelna jako klasicka trojplacka a 9 kazeta, u 10sp bude vetsi krizeni retezu, jedina potencialni vyhoda je ve snazsim serizovani presmyku kdy clovek potrebuje jen 2 polohy. Se spolehlivosti 10 v bahne ci listi to taky nebude zadnej zazrak (pokud si clovek nekoupi jejich superfruper megadrahou kazetu). Na tvrdsi jezdeni jsou ty kliky uplne nepouzitelny bo nevim jak by tam dal clovek k 2 placce jeste rockring. No jsem fakt zvedavej kam se to vyvine.
tazko povedat kam sa to vyvynie (myslim retazovy pohon a saltre, imho je to technologia 100 rokov za opicami) ale kazdopadne ja do 2×10 pojdem (ale pockam na shimano) a to nie som ani nahodou chrti typ. mne proste 3*10 absolutne nesedi. to vecne saltrovanie na trojplacke ma serie, nikdy sa neviem trafit poriadne dopredu co mam zaradit, ked to dam nejako do kriza zas to vydava blbe zvuky atd. atd. proste to ze mam vpredu len dve a vzadu si radim ako chcem je pre mna ovela lepsia predstava ako 3*9 kde v skutocnosti radim tak 3*5. inak si myslim ze 3*8 do dvoch rokov zmizne aj z destkych bikov, nahradi to 3*9 a standart bude 3*10 resp. 2*10
//nikdy sa neviem trafit poriadne dopredu co mam zaradit, // – tak to ber tak, že změna o 1 placku = přibližně 2 pastorky. To není až tak vysoká matematika. Já si s tím třeba vystačím.
Lepší řetězová linka, takže můžeš v klidu křížit převody. U většiny lidí lepší rozsah převodů, když vyberou správný kliky a kazetu, při 32z kazetě jemnější odstupňování, což člověk při závodě a frekvenčnějšim šlapání taky ocení. Jediná moje obava je životnost řetězu, jinak se na dvojplacku těšim.
tak už je to VENKU
Ty kliky X0 mi teda po dosignové stránce nepřipadají jako nějaký zázrak. Krom toho na dvojplacku mám svůj názor, já bych si to na kolo nedal ani omylem… Přehazka v černo šedé vypadá fakt super. Řazení taky nemám co vytknout. Kazeta vypadá dobře, ale co vydrží… To je otázka. Ale ty X0 brzdy vypadají strašně.
Mě se líbí černej přesmyk
U X0 je těch barevných plošek tak málo, že mi uniká smysl tolika barevných verzí – to prostě člověk velmi jednoduše přehlédne – letošní design se mi líbí více.
U X9 je zase ta červená taková vyblitá, ale to může být jen fotkou.
V každém případě mě design dvojpřevodníku moc nenadchl – X0 se mi líbí méně než X9
X.9 kliky se mi líbí víc.
Ještě dotaz – všude se píše 2×10, ale co 3×9?? Zůstává nebo tohle prostě zmizí a zůstane maximálně možnost 3×10? Už ty novinky tolik nelseduju, takže tohle info mi uniklo.
No to bych musel někoupit nějaký řazení do zásoby :-)
ja teda s kupou 2×10 asi pockam na shimano ale co sa mi na tomto srame paci (pokial dobre vidim) je, ze oproti xx sa od tych debilnych torxov vratili k imbusom.
dáš mi přímý link na ty fotky. nějak jsem je tam na té stránce nemohl najít (neumím skopčácky).
dík
uz to jaksi nefunguje, vcera to jelo normalne.
Nazdar, jak už jsem psal nahoře 2×10 mě láká.Jen mě znepokojuje ústup řazení grypshift.Pro mě nej řazení.Mám po operaci palec na levé ruce a jakékoli řazení prstem bolí a lepší to už nebude:-(.Vystačím si i s 2×9.Nynější kazetu mám 11–32 a na převod 32–32 vyjedu s Rožnova až ke kapli na Radkošti.Včetně sjezdovky která má vražedný sklon.Vidím to na velký nákup dopředu.Pochybuju že sram vyrobí grypshift 10×.
Trochu nechápu, proč 2×10 u sady X7, která je spíš low-end. Pochopím to u sady XX, která je pro „profíky“, ale u X7? Vždyť se dává na levnější kola. Kdo z lidí, co si kupují kolo kolem 20 tisíc ocení 2×10?
To by ses divil: třeba moje švagrová mi sdělila, že po několikaletém ježdění (stylem, jak jezdí 90% populace) zjistila, že nejlepší je jezdit na tom „prostředním kolečku vepředu“. Takoví lidé to ocení, nebudou pak mít tolik starostí s řazením.
Zapoměl jsi tam smajlíka…
Teda nic ve zlém, ale Tvoje švargová asi není ten typ cyklisty, kterého by jsme si měli brát jako etalon…
Pokud někdo neumí řadit 3×9, tak nebude umět ani na 2×10, to už ten jeden převodník nezachrání…
jeden prevodník to zachráni- 1×8…
A 1×1 je jistot, co? :-)
tak, tak. nič neriešiš a jazdíš. 8o)
však už to tak několik světových eliťáku vozí
Tohle mi hlava taky nebere. XX, X.0 tam to naprosto chápu, ale u X.9 a hlavně X.7 to nechápu. Bude u aspoň toho X.7 jako alternativa klasická 3×9?
Uvidíme. Snad Sram nebude dělat v budoucnu vše 2×10.
Já jezdím na pohodu a někdy jsem rád, že ten převod 22/32 mám.
Já doufám, že se tam někomu rozsvítí a nabídnou i jako alternativu 3×10, když už teda tam tu desítku mít musí. Já využiju všechny placky, velkou točím na rovině na asfaltu (klidně mě tu ukamenujte, ale 32z a rychlost někde okolo hlemýždě mi fakt nevyhovuje), střední v terénu a malou tam taky občas musím hodit (a radši ji tam mít budu, i kdybych ji použil jednou za 14 dní, než abych pak někde tlačil). Kazetu mám 11–32 a vyhovuje mi. 11 bych se nevzdal a nějaké větší rozsahy to pak rozhodí. Momentálně mám velkou 42, ale víc mi vyhovovala 44 na starém kole. I když už sem si zvykl. A vůbec nechápu proč shimano chce dělat trojplacky s 42 zuby. U dvouplacky takovéhle zmenšení chápu, ale u trojky…
Někdo tu psal, že by se mělo vyrábět i 3*10 u X.7 (možná i X.9). To už by cenu mělo. Proč rozsah řazení zmenšovat, když jde zvětšit? :-)
Tak třeba 11–36 v kombinaci s trojpackou by moc smysl nemělo, protože těch převodů, které by se kryly, by bylo obrovské množství. Kazeta 11–32 by ale mohla být přínosem, z mého pohledu ale ne takovým, abych o tom uvažoval. Nebo by mnoho bajkerů asi ocenilo i 13–36 v desítce. Podle reakcí tady to vypadá že 9 končí, ale myslím,že jsem někdy viděl zmínku a 9kové kazetě z jednoho kusu??
Proč by 11–36 s desítkou nemělo smysl? Krýt se bude vždy spousta převodů (stejně jako u devítky), ale oproti devítce je to o 2 zuby větší rozsah než 11–36 a k tomu navíc odstupňování kazety jako 11–32. Tedy přesně to, co by se mi hodilo.
Tebe bych spíš tipoval na tu 13–36, navíc těch příspěvků na téma zbytečný převod 44×11…?
44/11 bych oželel, to ale není ten problém.
Nelíbilo by se mi něco jiného na 13–36. Jemnější odstupňování než má 11–32 kazeta nepotřebuju, dokonce bych řekl, že vyloženě ani nechci (chvíli jsem na celopevňáku zkoušel devítkovou kazetu 11–28 a ta 13tka navíc mezi 12 a 14 pastorkem oproti 11–32 kazetě mi tam nakonec spíše vadila, skoro pořád jsem ji přeskakoval a řadil pak o dva místo o jeden.
Ale co by mi vadilo nejvíc na 13–36 kazetě jsou chybějící těžší převody na prostřední placku. Tohle by mi v terénu dost vadilo, protože bych musel najednou mnohem častěji řadit mezi střední a velká plackou.
Takže ta 11–36 desítka by kromě získané 36tky lehčí a posunutí toho třízubového skoku 17–20 o zub výše (na 18–21), který mi jediný nepatrně na 11–34 kazetě vadí, tak bych získal zase zpět 12tku pro střední placku. To je jediná věci, co mi z 11–32 kazety chybí.
Přesně ze stejného důvodu mi nesedla dvojplacka 22/36 + rockring. Rozsahem by mi to stačilo, jenže mi to v praxi přineslo obrovský nárůst řazení mezi plackami, protože jsem pořád jezdil na pomezí těch dvou placek.
Co bych možná bral a co taky k mání bude, tak k té 11/36 kazetě, tak trojplacku 22/32/42.
Ono vlastně bude 24/32/42. 22tka tam ale určitě půjde vyměnit.
Jestli trojpřevodník bude v téhle kombinaci, tak ti stejně ty těžší převody na střední budou chybět.
Mohl by ale prosím někdo konečně odpovědět, zda desítka bude opravdu pro tyhle sady jediná možnost??
Jak to? Střední je i v bez výměny pořád 32 zubů, takže když jezdím vše kromě krajních pastorků, tak pro střední bych měl nově 12–32 místo současných 13–30, tedy nepatrné zlepšení na obou stranách (a že bych to ocenil na obou těch stranách).
Otázkou ale je, jestli tam půjde ta 22tka nebo ne. Kdyby nešla, tak to by už tedy bylo hodně na pováženou, jestli to bude vůbec lepší.
Převod 24/36 by byl stejný jako je pro 22tku pastorek 33, tedy byla by to ztráta jednoho zubu na nejlehčí převod. Ten jeden zub je ale zase rozdíl minimální.
A 24/32/42 by se mi velmi líbilo v tom menším skoku na převodnících a oba ty skoky jsou ± stejné (což je dobře).
Stejně ale když si vezmu co všechno je třeba na to vyměnit…
Třeba v téhle diskuzi je aktuální soupis dílů:
http://forums.mtbr.com/showthread.php…
Devítka tam žádná už není.
Samozřejmě ale netuším, jestli třeba nebudou dál vyrábět současnou devítku.
Což by, myslím, potěšilo opravdu hodně bikerů…
Dobrý, omluva, poslední dobou jsem fakt mimo :-(
Taky jsem devítku nenašel. Jinak kazetu X.7 jsem našel jen 11–35 a 12–36 (oficiální stránky), žádnou jinou, jdu prostudovat ty ostatní díly. Dík za odkaz.
Tak mi napadlo, jak by to pro mě bylo nejlepší použít. To mírné zmenšení rozsahu mezi převodníky není vůbec špatný nápad, jen to chce trošku posunout.
Takže kazetu 11/36 + k tomu trojplacka 22/30/40. To by bylo úplně ideální.
Na prostřední placce z toho bude 30/12 předposlední, který je nepatrně těžší než současný 32/13, takže tady to bude ± stejné (to nepatrné zlepšení je zanedbatelné).
A na druhé straně to bude i pro prostřední placku velké zlepšení na 30/32 (místo 32/30). A na malou by zůstalo to zlepšení dva zuby k dobru.
40tka přitom jako velká placka bude stačit bohatě, napak bude ještě použitelnější jak se to na ní posune do lehčích převodů.
Přesmykač pro 24/32/42 by měl fungovat také ideálně, skoky budou o stejném počtu zubů.
Jen je trapné, že bude potřeba vyměnit úplně všechny převodníky a ještě otázka, zda tam půjdou.
Sice by chyběl těžký převod, který se občas hodí. ALe na biku je důležitější převodování do terénu, takže to má asi nejblíže ideálu.
Mně by 40/11 stačilo zcela v pohodě, jinak bych nepsal, že je to pro mě ideální.
no ted uz to jenom posli shimanu nebo sramu a treba se konecne proberou a zacnou delat neco rozumnyho:-) otazka je jestli by k tomu bohate nestacila 9 kazeta 12/36 nebo klidne i 12/34
Vzdyt je to vsechno jen marketing, byt pomerne agresivni a dle zdejsich reakci bude uspesny. Za stavajici situace, kdy jsou dostupne kazety 11–32, 11–34, 12–34, 12–36 a jakekoli prevodniky 22–48z, si prece kazdy muze poskladat prevody dle svych potreb…
Nicmene ja zustavam u 3×8 :)
Nemůže, viz to srovnání níže, kde srovnávám právě s 9tkou kazetou 12/36, nelze tak postavit řešení srovnatelné s tím pro desítku.
Ale chápu, že když ti stačí 8-čka, že ty drobnosti, které mně přijdou jako zajímavé výhody tě asi vůbec nezajímají.
Ja beru v uvahu i dalsi nevyhody jako jeste mensi mezera mezi jeste uzsimi pastorky, uzsi retez…
Sam dole pises, ze menit nebudes. Jina situace je pri nakupu noveho, ale i tam bych vahal. Samozrejme chapu, ze kdyby vsichni byli jako ja, tak to vyrobci muzou zavrit (gripshift 9.0 3×8 za 900,– a vydrzi veky, retez HG50 za 150,– da minimalne 1000km atd.)
Ten řetěz chápu, že dost lidem bude vadit, výdrž půjde jistě ještě mírně dolu. Tohle mi ale při mojí výdrži komponent netrápí.
Jestli budu měnit nebo ne se uvidí, na to je ještě brzo. Pokud ale budu zrovna v situaci, že odejde „konecně“ nějaká kazeta + prostřední a možná i malá placka + řetěz a některá z přehazek (přehazka ale ani třeba nová nebude třeba) už třeba taky nebude v nejlepší kondici, tak se uvidí.
Kdybych měl jen jedno kolo, tak bych asi vyměnil skoro určitě, ale při třech kolech už je to jiná. A nemám moc rád to mít na každém kole jinak.
Tak to pokud by řetěz vydržel ještě méně bych musel měnit po každé vyjíždce apoň:-D na XT 3×9 1. řetěz montažní HG-73 150km 132,85mm měrka proletěla, 2. řetěz SRAM PC-953 100km a už 132,4.
Tak tohle už ale opravdu není normální. Pokud není vadná měrka nebo vadný řetěz, tak nechápu co s tím děláš.
Šel jsem si změřit pro zajímavost nejbližší řetěz na svojem kole a HG93 po 1500km a má 134,45.
132,45?
Samozřejmě, to byl překlep.
no tych 132.85 nechapem ani ja ale tych 132.40 aj hej. neviem preco ale uz nove shimano retaze maju urcite viac ako 132.2. schvlane som meral 5 novych kusov (2*xt, 3*lx) a 132.2 nema ani jedna. vsetky maju od 132.28 do 132.37 takze tych 132.4 je docela dobre moznych.
Šuplera není vadná a opravdu měří zcela přesně. A měrkou mi to měřili v servise.
toto ani ja nechapem…ako jazdis? chcel by som ta vidiet
Tak ono když hodně lidí to nepotřebuje poladit tak do lehka jako já, tak to jejich řešní s 24/32/42 převodníky je celkem rozumné. Na chrtího fulla by mi to asi sedlo i právě takhle. Tam mi 24/36 převod stačit bude určitě a ta 42jka by se mohla i hodit.
S 9-tkou 12/36 (teď předpokládám, že bude totožná s desítkou 11/36 které bude chybět ta 11tka) + současné převodníky 22/32/44 by to nějak šlo, ale bude to pořád o více drobností horší:
I když jsou to jen tři drobné rozdíly, tak všechny ty tři rozdíly se mi moc líbí.
Jiná otázka je, zda kvůli těm drobnostem má smysl do toho cpát tolik prachů za výměnu. I když se mi ty drobnosti líbí, tak asi cenu to nemá, ale ve chvíli, kdy část z toho co je třeba vyměnit odejde a bude na výměnu, tak už to zase bude jiná situace.
A nestačilo by ti pro začátek zkusit 21z malou placku?
O tom jsem už dříve uvažoval, to by ten lehký převod řešilo a ten zub by při rozdílu 21×22 nebyl tak málo, ale už to nepříjemně zvětšuje skok mezi střední a malou, ten by se mi právě líbilo naopak zmenšit.
A samozřejmě přidání lehčího převodu než 22/34 by se sice hodilo, ale na druhou stranu výjezd, který nedám to už nezachrání. Ono použití lehčího převodu bude přeci jen už mírně omezené v tom, že pokud je to trošku technický výjezd, tak už ten převod zase bude příliš lehký na zrychlování na překážky (tady už je i 22/34 na hraně).
To řešení 11/36 + 22/30/40 toho přinese právě mnohem více než jen ten lehčí převod. A ty další věci co to přinese bych chtěl asi i více než ten lehčí převod. Proto jsem také ochotný uvažovat i o té standardní variantě 11/36 + 24/32/42 i přesto, že to bude ohledně nejlehčího převodu ztráta jednoho zubu (vyjde to jako 22/33).
Nevíte kdy to má přijít na trh?
Na enduru budu mít 22/36 s rockringem a docela by mě lákala 10 stupňová kazeta.Nerad bych si teď koupil 9kovej Sram a pak zjistil že 10ka by mi víc seděla.
Jediný negativum co vidím,že bych nemohl dojíždět potom řeťezy na starym XC.
počítej ke konci této sezony to bude už v obchodech.
dám to sem, nebudu zakládat nové vlákno
Blbci, blbci a ještě jednou blbci! Kde je dvojplacka vepředu? Tak to vypadá, že nakonec skončim u Sramu…
hehe mrkni pořádně? samo že tam je bude 2×10 i 3×10
tady se podívej :-)
ups špatný obrázek :-)
Only a triple chainset will be available (42–32–24T) – an interesting decision, given that one of the main perceived advantages of a 10-speed cassette is that you can ditch a front chainring yet still retain an adequate number of gears.
Z tohodle jsem pochopil, že právě 2*10 nebude :(. A na XTR kliky bych to zrovna dvakrát neviděl… Takže to vychází na Sram.
tohle by měla být specifikace dílů v sadách XTR, XT a SLX
na tom aby si jeden oči zničil
No a ty tam vidíš dvojplackový XT kliky? Já vidim jen 42–32–24 :(.
sorry moje chyba – nějak se mě to pomotalo – opravuju jen XTR je 2×10
Mne se zda, ze vsichni objevujete Ameriku… vzdyt 3placku vpredu lze jezdit na temer jakychkoli klikach s libovolnymi prevodniky, od zavodnich 44/29 az po terene-turistickych treba 38/24
Musim uznat, ze marketigove oddeleni Sramu vi, co dela… do ted temer vsichni brazdili krajinu s 3palckou, ale najednou od r. 2010 je 2placka naprosto nepostradatelna a to nejlepe pro turisty i zavodniky
na místech větších dvou jak mám teď, což postrádá hlavní výhodu lepší řetězový linky a pokud to dám na spodní dvě pozice, tak je problém, že to bude zase moc blízko rámu.
Že to marketingově prosazujou je pravda a určitě ne pro každýho to bude výhoda.
neviem co nadavas, nikdy nikde netvrdili ze tieto rady budu 2011 ako 2*10 (snad neskor ak vobec), 2*11 bude zatial len xtr. nicmenej tomuto 3*10 taktiez nerozumiem, imho je o nicom obzvlast v kombinacii s tym ze prednu velku dali z 44 na 42 a najmensi na 24. zrejme to jasne smeruje k tomu ze chrti si budu musiet kupit xtr. nicmenej aj pre jazdcov ako som ja sa mi takato uprava zda trocha out, proste nechapem k comu by mala byt dobra.
XTR bude 10 kazeta taky, ale bude výběr mezi 2 a 3 plackou vepředu. Snížení velkýho převodníku na 42z by mně osobně nevadilo, ale pro běžný turisty to bude docela nevýhoda.
xtr 2*10 pre rok 2011 a nie 2*11 kua…
Teď je spíš otázka, jak to bude s kombinací Sram a Shimano.
Bude mít vůbec X0 a X9 řazení i na trojplacku? To je co jsem nikde nezaregistroval. Samozřejmě v nejhorším by šlo použít současné řazení, ale mít každý kus Sram řazený jiný není zrovna ideální.
no mne zatial ani neni jasne jestli vobec bude sram resp. truvativ vobec trojplacka (3*10) alebo to zostne len na"dobehnutie" ako 3*9.
Jasně o to mi právě jde, jen o těch 3×10. 3×9 mi nezajímá, to mám, takže to vždy můžu zkombinovat současnou páčku pro přesmyk s novou pro přehazku. To ale právě moc nechci, i když by se také dalo, zvlášť jestli budou zase dostupné páčky i samostatně (i když nejsou levnější o moc).
tak podla toho clanku v bikerumor u sramu je 3*9 na odstrel, jak bude fungovat spolu 3*10 sram*shimano bohvie ale snad hej.
Z druhého kubadova odkazu dole"
SRAM has converted its X0 and X9 component groups into 2×10. At the beginning of the launch party, they made it clear that they’ll still be offering X0, X9 and X7 as 3×9 and 3×10 systems, too, and that they’ll let the market decide which system is better. But, having said that, they made it clear they think that 2×9 is the way to go…and it’s obvious that’s where their marketing push is going to be.
som to len tak preletel takze tu poslednu vetu som si volako nevsimol – they think that 2×9 is the way to go – to je ako dobreee, takze za rok za dva urobia z 2*10 2*9…
to bude preklep, ze zbytku vyplyva ze mysli 2×10
nějaké živé fotky co našel Quasko :-)
http://www.bikerumor.com/…ynasys-tech/#…
Tak koukám, že ta 11/36 kazeta bude: 11–13–15–17–19–21–24–28–32–36
To mění situaci, jsem myslel, že bude to samé co dnešní 11/32 + 36tka, tedy 11–12–14–16–18–21–24–28–32
Tak to je skoro ještě lepší, ten třízubový první skok se posunul až na 21–24 (tam už je úplně v pohodě). Na 11/34 kazetě mi skok 17–20 trochu vadí.
Z jedné fotky X0 kazety jsem spočítal, že začíná 11–12–14 (a jen ověřil, že má 36tku, že to není jiná kazeta).
Takže to vypadá, že bude na výběr z obou těch variant.
Nikde jsem zatím rozepsání jednotlivých pastorků pro Sram nenašel, takže uvidíme jak to bude pro další Sram kazety.
A je to z fotky odtud, kde ty zuby jdou spočítat:
Tak další, XX 11–32 kazeta bude 11–12–14–16–18–20–22–25–28–32
a 11–36 bude 11–12–14–16–18–21–24–28–32–36
Je to info ze zahraniční diskuze, kde to dotyčný počítal také z nějaké lepší fotky, tak snad je to správně.
Já ti nevím, ale myslím, že když to není v motoru, tak převodovka už nic nezachrání. Aspoň u automobilů to tak je. Znám to dobře :-(
Ten výjezd to nezachrání, to máš pravdu, tam je třeba lepší motor.
Ale některé ty věci, které lze získat jako větší rozsah na střední placku, menší odstupňvání převodníků mohou (tedy aspoň mně) velmi spříjemnit řazení.
A zrovna ten rorzsah na větší pastorky pro střední placku + menší skok na malou mi přinese hodně, protože teď velmi často řadím mezi střední a malou. Takže tohle to lehce omezí + to řazení mezi střední a malou udělá plynulejší (teď to po schození na malou + odřazení jednoho pastorku je moc velký skok a při odřazení dvou pastorků to je už skoro moc malý skok a ještě nutno odřazovat o dva – v tom novém řešení to bude při odřazení jednoho pastorku přesně akorát).
Úplně to samé bude platit i mezi střední a velkou, ale tam mi to tak netrápí.
Když jsem jezdil silniční kazetu 11–25, tak na asfaltu jsem si to pochvaloval, ale v terénu bylo to jemnější odstupňování spíš na obtíž a často jsem řadíval ob pastorek. Ale zase kazeta vydrží déle, protože v nejpoužívanějším rozsahu zubů je pastorků více.
Moc jemné odstupňování rozhodně nechci, to moc dobře vím, že mi v terénu nesedí (a nepotřebuju ho ani na asfaltu).
Na současné kazetě mi mírně vadí pouze jediný skok a to 17–20.
Ona taky ta desítka 11–36 zase o moc jemnější odstupňovaní nemá a to ani ta 11–13– –36 od Shimana, nejmenší skok tam je 19–21.
Jde mi ale o ten přechod mezi převodníky a zvětšení rozsahu na střední placku, to s jemnějším odstupňováním nijak nesouvisí.
A taky z těch dvou variant se začínám přiklánět spíše k té Sramácké 11–12–14–16–18–21–24–28–32–36. 18–21 už je mírně lepší (to už mi nevadilo na 11/32 kazetě, když jsem ji jezdil) než 17–20 a bude na střední placku 12tka. A právě z toho 19–21 už mám trošku obavu, že bude skoro moc malý skok (i když je pořád těsně přes 10%).
Každopádně tohle se dá zkusit obojí, ať bych bral tu Shimano nebo Sram kazetu, tak zbytek by byl totožný a i seřízení pro obě kazety stejné, takže pak můžu zkusit obě, co lépe sedne.
A výdrž kazety mi zase vůbec trápit nemusí, takhle to zase vypadá, že je možné, že všechny kazety budu měnit ještě před koncem jejich životnosti, i když některá bude mít už aspoň kolem 10tis. km.
Jinak je škoda, že ty kazety nebudou 11–37. Tím myslím, že by byly jak u Sram, tak u Shimana totožné, jen by tam byla 37čka.
Skok 32–36 je totiž už zase menší (je třeba porovnávat poměr těch převodů) než 24–28 a 28–32, takže ten skok o 5 zubů by tam i seděl, že by byl srovnatelný.
ten dvojplacka 26/48 u noveo xtr je docela zaujima kombinacia…:-)
shimaňo XT k odběru(zůsavám u devíky)
No to nevím. To je megaskok. A 48 asi dost sníží průchodnost terénem. Já bych jako ideální viděl 44/30.
On to je hlavně překlep, mělo tam být 26/38.
som aj mal take tusenie ale sa priznam uplne isty som si nebol :-).
som len tak pre srandu pozeral trocha po webe a co ma prekvapuje nikde ani zmienka o dualoch. ze by s tym fakt definitivne skoncili aj v najvyssich sadach?
a potom mi uz dlhsie vrta v hlave jedna vec ale k nejakej hlbsej uvahe som sa zatial nedostal. vezmime trebars to co je uvedene ako priklad v clanku.
22/25 je podla shimana to iste co 32/36 – naozaj je? pomer je ten isty ale z hladiska mechaniky nemusim nahodou vyvinut pri 32/36 podstatne vacsiu silu aby som vzadu dosiahol ten isty moment??
nie ze by som sa chcel volako pretlacat ale nejaka diskusia k tej druhej casti mojho redchadzajuceho prispevku by ma potesila :-), bolo to sice ako reakcia na mloka ale samozrejme odpoved od kohokolvek je vitana…
Mamut už to napsal a správně. Mohou tam být nějaké rozdíly v řádu desetin procenta, že jedna varianta bude neznatelně účinnější, v praxi dle mě žádný rozeznatelný rozdíl není.
Vždyť si to sám lehce vyzkoušej, třeba 22/20×32/30 (to je pro 11/34 kazetu). I když v uvedeném příkladu nepatrný rozdíl bude, protože to poměrově zcela totožné převody (nechce se mi ale počítat, jestli pro tuhle kazetu není nějaká dvojice převodů, které jsou si poměrem ještě blíže).
Prevody prenasaju cely vykon (praca za jednotku casu) z kluk na obvod zadneho kolesa (az na par % straty). Takze kolko energie za sekundu vlozis do kluk, tolko ti na zadnom kolese vylezie. Jedine, co ta moze trapit je, ci sa zadne koleso bude otacat rychlejsie alebo pomalsie (ci bude mat mensi alebo vacsi krutiaci moment). A to si spocitas jednoduchym pomerom prevodov. A myslim tym pomer ako fakt pomer = delenie. Takze 44:22 je to iste ako 22:11. V prvom pripade na jedno slapnutie navinies 2× tolko retaze na prevodniky, ale aj potrebujes 2× tolko retaze na jedno otocenia zadneho kolesa.
Zaver: 22/25 (=0.88) je skoro to iste ako 32/36 (=0.89). Shimano ma pravdu.
Přesně tak. 45/30 jak dělá Sram nebo 44/30 od Shimana je ve spojení s 36z naprosto ideální kombinace.
zajimavy je i smerovy retez od simpana…to bude nadavani nez si na to lidi zvyknou :) jo a vsiml jsem si ze zavodnici jezdi uz jenom s jednou plackou http://mtbs.cz/…ie/tech-news
A nebude „hemršmid“ od truvativu lepší než dvojplacka vepředu?
nej bude planetová převodovka normál cenu
Když nebude o kilo těžší než XTR, tak jo :-))
podle mě to dobrý nápad, trošku to zjednodušit…moje další kolo, nebo upgrade bude sram 2×10… má to sice proti 3×9 trošku menší rozsah ale není to tak dramatické…když tak počítám, mám ted talíř 44–32–22 a kolečko 11–32…hraniční hodnoty otočení kola na jedno šlápnutí jsou 0,25 – 1.45… moje volba pro sram by byla 24–38 pro talíř a 11–36 kolečko, tam to pak vychází 0,29 – 1,50… sice bych trošku ztratil na nejtěžším převodu, což mi nějak nevadí ale zas bych malinko získal na nejlehčím(z kola totiž zásadně neslézám ani kdyby to mělo být pomalejší než chůze:)…