• miserable

    Zdravím,

    budu přecházet z noname Shimano sady a ideální řešení by bylo nakombinovat X9 (kvůli cene) a kliky XX (kvůli velikosti 30×45).

    Chtěl jsem zůstat věrný shimano ale ma malá kolečka u klik (28×40) a to ných se na silnici uslapal.

    Je tedy mozné provést takový mix, s výhledem ze budu pomalu obměňovat komponenty za XO sadu?

    Dík za info

    K

    0 0
    • alinceb  

      Stavíš komplet nové kolo nebo budeš nějaké vylepšovat?

      0 0
    • JakeF  

      Radši bych šel do XTR klik, který se 44–30 tuším daj (nebo alespoň dřív daly) sehnat a zbytku XT, případně XTR ještě řazení. X9ka je funkčně dost divná sada, i těch klik bych se nejradši zbavil.

      Co se týče ušlapání převodů, to bych si ještě rozmyslel, většina lidí se zvyšující se kondicí přijde na to, že další zlepšení nejde přes vyšší sílu, ale přes vyšší kadenci a že ani ta 44z placka vlastně není potřeba.

      0 0
      • miserable  

        Tak nad touhle verzi jsem taky uvažoval, ale sram nabízel největší mozne kolečko. Bohužel jsem v několika forech kde se vede valka shimano vs sram.

        Jezdím teprve pul roku a bojím se menšího kolečka.

        0 0
        • JakeF  

          Jestli jezdíš teprve půl roku, tak se fakt neboj ;-). Taky jsem málem koupil 180mm kliky s tím, že mám na 175mm a 44z malej přenos síly… Dneska jezdím daleko víc, vozím 42z, nejtěžší převod tam dávám výjimečně a výsledky zajíždím daleko lepší.

          0 0
    • Azmir  

      Udělal bych to úplně stejně jak píše JakeF, kupovat XX kliky za přemrštěnou cenu jenom kvůli převodníkům je kokotina, kup si normální nějaké kliky např XT nebo XLS a kup si na ně nějaké převodníky, podle mě na internetu určitě najdeš nějaké s takovým rozestupem jako chceš a navíc tě to vyjde o mnoho tisíc levněji.

      0 0
    • miserable  

      Ted mám 28–38–48 a nějak me nepřijde ze 40 je dobra volba, zvláště na velký převod se na rovině dosahuje dobrý rychlosti.

      Me pravé štve, ze čím lacinější sada tim větší převody.

      Navíc sram nabízí v reklamách a promech rychle prehazovani, které se sikne ve meste.

      Rad bych kolo osadil aktuálními komponenty, bez ohledu na značku.

      Je opravdu X9 tak nanic?

      0 0
      • JakeF  

        Není tajný, kolik tak jezdíš po rovině?

        Jinak asi to bude tím, že trend u vyšších sad se určuje podle závodníků, kterým lehčí převody prostě stačí.

        0 0
      • Fanda.L  

        Loňskou sezonu jsem jezdil prvně celou sadu X9 a byl jsem maximálně spokojenej, řazený přesný a i v bahně při závodě nezklamalo (měl jsem 3×9, 44–32–22). Letos jsem ho chtěl taky ale budu mít 2×10, 42–28 zubů a na to jsem sám zvědavej jak mi to bude vyhovovat. Srovnával jsem to s XT a určitě mi víc sedělo X9 ale to je zas o názoru..

        0 0
        • JakeF  

          Ale zase nemůžeš srovnávat 9sp X9 proti 9sp XT a vyvozovat z toho závěry pro 10sp… 10sp X9 mi přišla funkčně taková divná, houbovitá na řazení, něco jako starší SLX… Taky jsem o ní uvažoval a jsem rád, že jsem se rozhodnul pro Shimano.

          0 0
    • Vilém  

      Dej si tam trekovy kliky, kdyz po nich tak touzis a mas klid.

      Fakt jsem zvedav, co z tohoto vzejde, to bude asi zajimavy stroj:)

      0 0
      • felix.org  

        Píše, že teď má 48–38–28, tak jestli náhodou už treka nemá :-)

        0 0
        • Vilém  

          Podle popisu v jinych vlaknech jsem pochopil, ze ma nejakyho srackovyho horaka.

          Kdyz kouknes do techto dvou vlaken, tak budes mit asi jasno, oc jde. Bohuzel vsak nevi co chce a kdyz uz si neco vybere, tak spis to horsi:)

          0 0
          • JakeF  

            Že mě to nenapadlo, že to je ten samej, co tam chtěl cpát silniční kliky… No ale už se blíží k rozumný volbě 44 nebo 42z :).

            0 0
            • miserable  

              No je to ten samej…

              Pokud čtu pořád v diskusích jak je 40 málo, jak se tím člověk ušlape a proč se nedělaj min 46, tak mě toho moc nezbývá.

              V tom případě prosím o link na ověřená vlákna, kde se všichni shodnou že 40 nebo 42 je dostatečný.

              Zatím na netu našel, že se ve všech fórech pohádají a nikdo se neshodne.

              Bohužel také nevím na čí názor se můžu spolehnout, když na dalším vláknu je tento názor rozcupovaný.

              Vím, že je to trapná výmluva ale já zatím nevím čí příspěvky jsou relevantní a čí mám ignorovat.

              0 0
              • MlokCZ  

                A jak se někdo může shodnout na počtu zubů na převodníku? Vždyť každý jezdí jiné kadence, jiné trasy, jiný terén, pak jiná výkonnost…

                Nemůžeš se řídit dle někoho jiného, tohle si musíš zjistit sám jaké převody potřebuješ.

                A jenom ta kadence udělá neskutečný rozdíl. Někdo jezdí třeba roviny běžně kadencí kolem 100ot./min a druhý drtí třeba pouhých 60ot./min.

                Ten s 60ot./min bude na 30km/h potřebovat 44/11 a tomu druhému bude stačit 32/13.

                0 0
                • miserable  

                  s tím souhlasím, ale jakákoliv moje kombinace je špatně a nemůžu tomu přijít na kloub.

                  Tedy jestli je to matematicky špatně…

                  Proto teď hledám kombinace co nejblíže 50/48×28/30

                  0 0
              • Singlespeed  

                Ale vždyť kliky s většími plackami se dělají. Třeba klasika Deore XT se běžně vyrábí v počtu zubů 48/36/26. Vyhodíš malou a máš dvojplacku 48/36. Ale ty to nechceš slyšet a pořád si vedeš svou.

                0 0
          • felix.org  

            Aha :-) Tak to tam ty XX kliky celkem zapadnou :-D

            0 0
          • miserable  

            není to sračkový horák, mnohem hůř dostal jsem sračkovýho crosse.

            jediná výhoda je rám Merida a kola, jinak všechno postupně vyměnit s každou výplatou (dost rozhazuju a těžko bych našetřil na celý kolo)

            0 0
            • Singlespeed  

              Tak ho vyhoď. Za cenu klik XX si kup pěkný rám a vidlici, to je základ. A za cenu zamýšlených komponentů X0 si ho pěkně ohodíš třeba krosovým ikstéčkem a ještě ti zbyde na solidní sedlovku, představec a řídítka. A máš nové kolo hned. Ale tobě je zbytečné radit, neboť si z nás děláš legraci ;-)

              0 0
              • miserable  

                tak kolo můžu zahodit, protože asi nechci jezdit a jednou si ho postavím.

                20 000 je cena klik + X9 za to si můžu postavit nový kolo?

                sedlo + sedlovku už mám, řidítka + představec dorazily dnes :-)

                takže teď chci vyměnit „motor“ a doufám, že mě přesvědčí rozumný argument dřív než mě vyloučí z fóra.

                Rozhodně nechci programově nikoho naštvat, ani si netropím žerty.

                K.

                0 0
                • felix.org  

                  Jestli chceš crossa, tak vem těch 20k, prodej kolo a to co dnes přišlo a napiš scalarovi :-D

                  0 0
                • felix.org  

                  A ještě sem dej fotku stávajícího kola, ať vidíme, jestli nechceš na Škodu 120 nasazovat kola z Porsche :-)

                  0 0
                • JakeF  

                  A co je cíl? Přestavit Crosse na MTBčko, nebo z toho udělat Crosse na XX osazení? Druhej cíl je očividnej nesmysl, první cíl bych spíš začínal tím, že za 20, se nechá pořídit slušnější rám, vidle a kola, osazení může v klidu počkat.

                  0 0
                • Azmir  

                  Můžu se zeptat jaký si koupil představec? :D

                  0 0
                  • alinceb  

                    Někde jsem četl něco o pellsu a něco o carbonu…ale nevím, jestli to jde dohromady…:D

                    0 0
                    • Azmir  

                      Přesně tohle mě zajím, protože jestli koupil ten pells představec za 3 klacky tak to bych mu nic jiného než XX sadu na tenhle šupa rám nedoporučil :D

                      0 0
                • mr.antik  

                  takže do toho během 4 měsíců narveš 30 táců a budeš mít kolo v hodnotě 20ti…

                  0 0
            • felix.org  

              Nechci flame, ale nevím jestli je výhoda rám a kola ze „sračkovýho crosse“ :-)

              0 0
              • miserable  

                Tak kolo jsem dostal loni v říjnu, do tý doby jsem chodil jedině pěšky.

                Jistě, že bych chtěl pořádný ale 150k těžko našetřím najednou.

                Prodat? Prima nápad takže zhruba k těm 20k přidám dalších 2,5k a koupím si co dalšího „super“ crosse? Asi těžko.

                Jedinou cestu co vidím je postupná výměna.

                Jediný co neuznávám je názor, že díly z top edicí může mít jenom ten co už má odjeto, co už má na to věk. Tohle poslouchám v práci denně.

                Prima názor jsem četl akorát s tou kadencí, to mě nenapadlo, já spíš jezdím silově, ale nejsem si jist, jak dlouho trvá se vypracovat k rychlosti otáček než silou. Tohle mě bude vrtat hlavou (s každým vláknem co si přečtu)

                0 0
                • alinceb  

                  Kolo nemusí být na top sadě, aby bylo lehké a fungovalo dobře. Stačí skládat s rozvahou. Proto už tu někdo psal, ať Meridu prodáš a domluvíš se se scalarem…;) Za 20k už bude solidní šlapátko a když ještě deset došetříš… Tvoje Merida na XX bude jen k smíchu.

                  0 0
                  • miserable  
                    • otázka je kdo by si takové kolo koupil
                    • scalar ? je tady často zmiňovaný, bude se se mnou vůbec bavit?
                    0 0
                    • alinceb  

                      Na Aukru se prodá všechno…;) Proč by se s tebou neměl scalar bavit? Staví kola na částečně na kšeft a částečně pro zábavu. Jeho poslední výtvor vypadá moc dobře a pro tvoje účely by to byla neskutečná raketa…cena imho bude někde na půli cesty mezi 20 a 30k

                      0 0
                    • šlapatko  

                      Meridu neprodávej.Prodejní cena je mizyvá.Časem budeš rád, že máš kolo které můžeš zamknout u Lídlu.Drahší kolo, musíš pořád tahat sebou.Nechceš li o něj přijít.

                      0 0
                • felix.org  

                  Já nikde netvrdím, že top díly může jezdit jenom ten, co má odjeto nebo jezdí nějak víc. Já na kole co mám v profilu najedu 1000km ročně.

                  Nesmysl ale vidím v tom, osázet low end crossovej rám od Meridy dílama X.9 nebo XX.

                  Kdybys dal 30k scalarovi, tak ti postaví vyváženýho, super vybavenýho crossa a ne hybrida, o kterýho se zjevně pokoušíš ty.

                  0 0
                  • miserable  
                    • tak cca od září jsem najel teprve 3500, takže zkušenostiteprve sbí­rám
                    • hmotnost mě je ukradená (obávám se, že většina vyměněných dílůje určitě těžších)
                    • řídím se pravidlem, že to nejdražší má být nejlepší, ale jak čtutak ne – sady XT je různě propíraná a taky nic moc výsledek, což mětaky dost mate.
                    0 0
                    • unitak  

                      No nájezd máš teda docela slušný a proto by ti hmotnost neměla být vůbec ukradená. Čím lehčí kolo, tím lépe se ti na něm pojede a co se týče těch nejdražších sad, tak pokud nejsi závodník, nebo někdo kdo má fakt hodně peněz a chce mít prostě extra kolo třeba jako Litevilly tady na foru, tak tj podle mě zbytečné. Osazení XT by ti mělo bohatě stačit a hlavně ušetříš strašně moc peněz.

                      Jak tady všichni říkají, kolo buď prodej nebo si ho nech na popojížění do obchodu. Našetři tak 25–30 tisíc, napiš scalarovi nebo majkeemu a oni ti složí kolo dle tvých představ + ti pomohou objasnit některé věci, nebo si nech poradit o koupi nového kola v této cenové kategorii. Sem tam se najde nějaký povedený kousek. Pokud to tak neuděláš, tak vyhodíš zbytečně plno peněz a bude to stát za prd…

                      0 0
                      • miserable  

                        No v tom případe bude lepší nechat si kolo složit, protože doporučením obchodu se řídily rodiče a tenhle kousek je stal cca těch 20k.

                        Jelikož jsou tady hotové crossy terčem utoku, tak dam na rady a zeptám se na to smontovani.

                        To je samy kolo prodej, kolo si nech, kolo stejně neprodas. Pak se v tom mám vyznat.

                        Kolo chci určitě jen jedno (místa doma málo, nebudu se rano rozhodovat co do práce)

                        0 0
                        • alinceb  

                          Zkus napsat tomu scalarovi, co by ti za těch 20 – 30k dokázal poskládat. Otázkou je, jestli vůbec chceš krose. Třeba by se na tvůj styl ježdění hodil spíš jiný typ kola…

                          0 0
                        • Rychlej turista  

                          Pořizování kola je vysoce sofistikovaný a složitý proces, který vyžaduje propracovaný systém. Takže aspoň velmi zjednodušeně:

                          1. Pokud chceš trochu víc jezdit, tak na Kolo chci určitě jen

                          jedno určitě, ale opravdu určitě zapomeň. To základní předpoklad pro ušetření spousty peněz a starostí.

                          1. Z bodu jedna se dá vyvodit, že budeš potřebovat minimálně ještě

                          jedno kolo.

                          1. Stávající kolo nechej, jak je, jezdi na něm a než během toho

                          zjistíš, co a jak, budeš mít dost peněz a hlavně znalostí k pořízení kola, z něhož budeš mít radost, neboť ho postavíš se znalostí věci podle svých potřeb.

                          0 0
                • Singlespeed  

                  Nechápu, k čemu chceš předražené díly TOP sad. Od nižších sad se tyto komponenty liší pouze hmotností a cenou. Funkce je stejná, kupovat se naprosto nevyplatí. Poměr kvalita/cena u top dílů je velmi nízký. Jsou to vyhozené prachy. Ale to už jsme ti my, co najedeme za měsíc tolik co ty za rok, říkali mnohokrát.

                  0 0
                • šlapatko  

                  Nevím od kud bereš názory že kola za 25k, jsou špatná? Kolo za 150k nechci ani zadarmo, měl bych o něj veliký strach a údržba by stála ranec.Dobře si promysli kolik chceš do kola vrazit.koupí to jen začíná:-)

                  Taky je fajn, promyslet si kam tě to na kole táhne.Cross může být dost limitující v terénu a na silnici taky.Přečti si něco o 29er.Můžeš tak mít crosse, i horáka.

                  Jsem zvědavý co s toho vyleze.Mám jen takový pocit, že si s nás děláš prdel.Nebo že seš lama a přestavíš si meridu na sadu XX.To by bylo k pláči.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Podle posledních příspěvků si z nás všech úplně jasně dělá prdel :-o Ale co naděláme, však, nakonec, přispívat do nesmyslné diskuze nemusíme :-)

                    0 0
    • wilda81  

      Využiji vlákno. Řeším dilema jestli na nový bajk dát kliky X9 nebo X0. Původní záměr byly karbonové X0 (mám možnost koupit starší nejeté za pěknou cenu). Hledal jsem nějaké reference a našel pár fotek, které mě moc nepotěšily. Takže jsem zase začal přemýšlet nad X9, které mám aktuálně doma.

      Máte někdo nějaké negativní zkušenosti s X0? Popřípadě po jakých jiných karbonových klikách sáhnout? RF SIXC? Plánované použití jsou víceméně jen bikeparky, rychleby apod. tzn. nějaké skoky a rány určitě zažijí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.