Hojte,
mám GT Avalanche Expert O7 XL, jezdím na něm cca 3 roky a je to potížista od přírody. Přední brzda je měněná komplet celá, i s páčkou pro sichr, asi před měsícem, zadní je taky ( cca 1/2 roku – Hayes Nine, ta šlape skvěle ). Brzdy byly špatné od začátku – pištěli, vybrovali, škrtali a chlácholení prodejce tím, že se to zajede nefungovalo a zajíždělo se do konce záruky a až do doby, než se to vysypalo totálně (předposlední přední brzdu sem sbíral ze silnice a našel sem tak půlku toho co tam původně mělo brzdit, bo kotouč přepiloval uzdičku na roztahování destiček). vidlice je taky měněná, prostě se jednoho krásného dne zamkla a odmítla spolupracovat, takže znovu a lépe. GT je moje první „dospělé“ kolo, když sem ho kupoval věděl jsem o kolech bobeš a tohle sem viděl v obchodě, potřeboval jsem ho rychle a prostě se mi líbilo (designově je opravdu velice povedené, většina GTček je). Posez jako na parníku, člověk se nadře jako na arabu a na silnici gumy hučí jak piliňáky a dávaj mě i babky na skládačkách. když si sednu na nějaké „normální“ XC tak se cítím jako vosa na bomboně bo GT je opravdu veliké, neobratné a nemá takový grip. v zatáčkách a hlavně stoupání je peklo, strmé terény vůbec nedávám, okamžítě se zvedá přední kolo a sem na krovkách. já mám 190 cm a 88 kg, dlouhé ruce a nohy. rám mi přijde docela krátký a jsem na něm trochu skrčený a nemám takový přítlak na přední kolo a z toho asi pak vychází korší grip a rovnováha. na druhou stranu americká filosofie konstrukce zaručuje pohodlné delší cestování a upravené švýcarské cestičky máme rádi, člověk sedí jako na chopperu tak trochu a může se kochat :D nyní uvažuju nad novým bikem … Když už sem se ty roky dřel ( na výletech byli kamarádí na XC perpetum-meridách vždycky napřed a potřebovali méně piv a sprostých slov ) a už si zvykl, tak sem řekl že půjdu do Fulla, docela mě to chytlo. GT se mi opravdu líbí designově, ale nějak se mi po tomto do dalšího nechce. kamarád mi doporučoval LaPierra, ale platit tolik za údajný kult co mi nic neříká se mi taky nechce. také sem začal pokukovat spíše po manufaktuře, protože kolo se pro mě stalo trochu víc než spotřebním zbožím. tak sem se rozhlédl po českých luzích a hájích a narazil na spíše než kultovní tak okultně předražený Duratec a konečně na RBčka a ty mě dostaly … Váhu kola nějak neřeším, spíš mi jde o kvalitu a trvanlivost, už nerostu a zásadně se neměním a tak by se mi líbila filosofie si koupit opravdu držák-kvalitní rám a pouze upgradovat vybavení. takže volba padá buď na EN nebo AM, diskuze jsem zde četl, zajímavé a zřejmě by mi vyhovoal více AM, který dle všeho by měl být více na cestování. jezdím rád po horách, alpy, švýcarské hřebenovky s dlouhými a zakroucenými sjedzy miluju, vyšlapat si do pár tisíc a pak hurá do údolí, sjezdy se mi taky líbí, ale žádné skoky či tak, spíše delší celodeňáky půl na půl silnice a terén, osobně mám radší terén, hlavně lesy a hory jak sem již psal. pořád jsem poměrně laik a teprve se o kolech učím a poznávám, ale už vím co chci a co se mi líbí. mám takový ďábelský nápad a vytvořit monstrum – koupit si rám ( nejspíš teda AM – idkyž z diskuzí vyplinulo že nový EN už není takový neandrtálec a taky slušně jede, ale pořád si myslím že AM bude vhodnější) a použít vybavení ze stávajícího kola, ale netuším na kolik je to reálné ? je mi jasné že plno věcí budu muset pořídit nové, ale nedokážu posoudit kolik by se toho dalo použít z GTčka? jelikož jak jsem zmiňoval hodně věcí na kole je nových a nechce se mi to hodit jenom tak na půdu a prodat nevím jak by to bylo výhodné, ikdyž po všech výměnách kolo již šlape dobře, tak sem dostal tento nápad a trochu si pohrát s genetikou, mengele by měl radost :D možná že je to volovina, ale technicky se mi to nemožné nezdá, tak pls poraďte. rozhodně bych tam chtěl sram, spokojenost maximální, nášlapy crankbrothers jsou taky perfekt, široké vlaštovky, zkrátka podobná výbava jako na GT pouze celopéro rám. tímhle bych začal a postupně kolo vylepšoval jak bych potřeboval, chtěl bych si z toho udělat trochu koníčka a udělat si to trochu sám pro sebe a experimentovat.
d za pozornost, trochu jsem se rozepsal, ocením každou reflexi !
joohan