• joohan

    Hojte,

    mám GT Avalanche Expert O7 XL,  jezdím na něm cca 3 roky a je to potížista od přírody. Přední brzda je měněná komplet celá, i s páčkou pro sichr, asi před měsícem, zadní je taky ( cca 1/2 roku – Hayes Nine, ta šlape skvěle ). Brzdy byly špatné od začátku – pištěli, vybrovali, škrtali a chlácholení prodejce tím, že se to zajede nefungovalo a zajíždělo se do konce záruky a až do doby, než se to vysypalo totálně (předposlední přední brzdu sem sbíral ze silnice a našel sem tak půlku toho co tam původně mělo brzdit, bo kotouč přepiloval uzdičku na roztahování destiček). vidlice je taky měněná, prostě se jednoho krásného dne zamkla a odmítla spolupracovat, takže znovu a lépe. GT je moje první „dospělé“ kolo, když sem ho kupoval věděl jsem o kolech bobeš a tohle sem viděl v obchodě, potřeboval jsem ho rychle a prostě se mi líbilo (designově je opravdu velice povedené, většina GTček je). Posez jako na parníku, člověk se nadře jako na arabu a na silnici gumy hučí jak piliňáky a dávaj mě i babky na skládačkách. když si sednu na nějaké „normální“ XC tak se cítím jako vosa na bomboně bo GT je opravdu veliké, neobratné a nemá takový grip. v zatáčkách a hlavně stoupání je peklo, strmé terény vůbec nedávám, okamžítě se zvedá přední kolo a sem na krovkách. já mám 190 cm a 88 kg, dlouhé ruce a nohy. rám mi přijde docela krátký a jsem na něm trochu skrčený a nemám takový přítlak na přední kolo a z toho asi pak vychází korší grip a rovnováha. na druhou stranu americká filosofie konstrukce zaručuje pohodlné delší cestování a upravené švýcarské cestičky máme rádi, člověk sedí jako na chopperu tak trochu a může se kochat :D nyní uvažuju nad novým bikem … Když už sem se ty roky dřel ( na výletech byli kamarádí na XC perpetum-meridách vždycky napřed a potřebovali méně piv a sprostých slov ) a už si zvykl, tak sem řekl že půjdu do Fulla, docela mě to chytlo. GT se mi opravdu líbí designově, ale nějak se mi po tomto do dalšího nechce. kamarád mi doporučoval LaPierra, ale platit tolik za údajný kult co mi nic neříká se mi taky nechce. také sem začal pokukovat spíše po manufaktuře, protože kolo se pro mě stalo trochu víc než spotřebním zbožím. tak sem se rozhlédl po českých luzích a hájích a narazil na spíše než kultovní tak okultně předražený Duratec a konečně na RBčka a ty mě dostaly … Váhu kola nějak neřeším, spíš mi jde o kvalitu a trvanlivost, už nerostu a zásadně se neměním a tak by se mi líbila filosofie si koupit opravdu držák-kvalitní rám a pouze upgradovat vybavení. takže volba padá buď na EN nebo AM, diskuze jsem zde četl, zajímavé a zřejmě by mi vyhovoal více AM, který dle všeho by měl být více na cestování. jezdím rád po horách, alpy, švýcarské hřebenovky s dlouhými a zakroucenými sjedzy miluju, vyšlapat si do pár tisíc a pak hurá do údolí, sjezdy se mi taky líbí, ale žádné skoky či tak, spíše delší celodeňáky půl na půl silnice a terén, osobně mám radší terén, hlavně lesy a hory jak sem již psal. pořád jsem poměrně laik a teprve se o kolech učím a poznávám, ale už vím co chci a co se mi líbí. mám takový ďábelský nápad a vytvořit monstrum – koupit si rám ( nejspíš teda AM – idkyž z diskuzí vyplinulo že nový EN už není takový neandrtálec a taky slušně jede, ale pořád si myslím že AM bude vhodnější) a použít vybavení ze stávajícího kola, ale netuším na kolik je to reálné ? je mi jasné že plno věcí budu muset pořídit nové, ale nedokážu posoudit kolik by se toho dalo použít z GTčka? jelikož jak jsem zmiňoval hodně věcí na kole je nových a nechce se mi to hodit jenom tak na půdu a prodat nevím jak by to bylo výhodné, ikdyž po všech výměnách kolo již šlape dobře, tak sem dostal tento nápad a trochu si pohrát s genetikou, mengele by měl radost :D možná že je to volovina, ale technicky se mi to nemožné nezdá, tak pls poraďte. rozhodně bych tam chtěl sram, spokojenost maximální, nášlapy crankbrothers jsou taky perfekt, široké vlaštovky, zkrátka podobná výbava jako na GT pouze celopéro rám. tímhle bych začal a postupně kolo vylepšoval jak bych potřeboval, chtěl bych si z toho udělat trochu koníčka a udělat si to trochu sám pro sebe a experimentovat.

    d za pozornost, trochu jsem se rozepsal, ocením každou reflexi !

    joohan

    0 0
    • Jogador  

      Hm. pěkný. já to dočetl až do konce:)

      0 0
    • Krocan  

      omho to nebude pproblém přeházet…otázka je na jakej zdvih vidle je to RB a jakej máš teď, jinak by neměl být problém s ničím ;o)

      0 0
    • jakub  

      řečeno s Grácií, leč stačilo říct, že tě GT prostě neba… já zase naopak po vyzkoušení fakt X bajků jsem přesedlal náhodou na I_drive (starý system) a už nechci jinak. Dovolí, si k tvému rozboru můj rozbor ohledně dalšího zakoupeného kola:

      Rám který máš je předpokládám XL – XXL, pokud máš Lko, není divu, že je ti malé (pochopil jsem že máš radší delší posed) já mám 175 cm a jezdím Lko (už jsem zkoušel dokonce XLko a taky jsem si nestěžoval vyhovuje mi být natažený na skřipci).

      Pokud se ti zdá kolo krátké, lze doladit představcem (délka, úhel) nebo sedlovkou (Thomson – hokejka).

      Co se týče klepání brzd: nemám na to odpověď, četl jsem to zde vícero krát.. fakt nevím co s tím, (asi bych zkusil změnit kotouč a možná ai brzdy… nejsem příznivcem Hayesu, přezto že jsem Sramista, mám brzdy Shimano Saint, ale to je moje věc…)

      Vidlice: nevím jakou máš vidlu, leč uznávám, že se může stát, že se ti zasekla… GTečko dáva na bajky tuším Foxe… kup si bombera vzduchovýho bez zamykání (max se sytemem ETA) a máš po problému… (hlavně starší modely jsou bezúdržbové spolehlivé – resp.)

      Komponentová výbava: pokud se přeci jen rozhodneš pro jiného bajka (taky jsem snil o RB, ale Gt má lepší system – poznáš sám) existuje u nás už fakt hodně (včetně RB) půjčoven bajků, kde ti půjčí třeba na víkend kolo, které by tě zajimalo, otestuješ a když vyhovuje – koupíš nové.

      Váha – píšeš zde že to neřešíš, leč spousta lidí zde mi dá za pravdu, že na váze relativně celkem záleží a to především u kol… pokud ti kolo nejede, problém může být v použitých pláštích (tak je vyměn za něco pořádného) nebo celá kola (nejsou dostatečně tuhá – v tom je většínou ai cenový rozdíl). Jednoduše řečeno, setová kola jsou postavená tak aby se na nich vydělalo. Pokud koupíš setovku a nedáš za ní x moooooc tisíc, vždycky bude na něčem ochuzená.. v to je krása bajku.. ladit a ladit.. a občas jezdit :-). Další problém může být ve špatně nastaveném tlumiči, který se třeba pod tebou moc houpe…(to já právě uplně nesnáším… GT vyřešilo)

      Závěrem bych dodal, že bych se asi neukvapoval s koupí jiného bajku, mohlo by se ti lehce stát, že budeš ještě víc zklamaný, než jsi tedkom (viz moje bajky.. měl jsem jich už fakt hafo). Pro rejpaly doplňuji, že to co píšu (komponenty )je pouze můj názor vycházející ze současné zkušenosti..  nesnažim se zde nic diktovat.. jen poradit ze svého pohledu. Tak držím palce při dalším rozhodování

       
      0 0
      • destr  

        Tak to první sem přečet, toto už nééé :-D

        0 0
      • joohan  

        Ahoj,

        výbava je na kole je standartní krom zadní brzdy, tam je hayes nine, takže třeba:

        http://kubat.e-zpravy.cz/…e-photo-foto

        nechtělo se mi vypisovat všechny komponenty jelikož si to může každý i s fůrou dobrých fotek najít na netu ( viz odkaz, první co sem vygoogloval ).

        rám mám XL, to sem psal hned na začátku. ta konstrukce rámu je netradiční – kolo je vysoké a krátké na délku, pro někoho s dlouhýma nohama je to fajn, ale celkově mi přijde že se na tom kriplím a nemám takovou jistototu, podotýkám že jsem kolo kupoval fakt hodně narychlo, žádné dlouhé testy.

        co se týče testování jiných bajků, tak se samozřejmě zkoušel jiné. nedávno sem jezdil na:

        http://www.superior.cz/…fi/bike.html?…

        a to bylo docela zajímavý svezení, ikdyž sem si opět připadal že sedím na dětském kole, ikdyž to bylo 21,5 tuším, ale to je deformace z GT, ale rychlost jakou to valilo a jistota v zatáčkách, to bylo něco a naopak každej kdo jel na GT říkal že to jak zaoceánskej parník a po pár kilácích sme vždycky museli čekat než se doplazí.

        naposledy jsem v brně u šírera testoval GT Marathon sport:

        http://www.mojekolo.cz/…rathon-sport

        za hodně zajímavých 20 tisíc peněz, s tím že tlumič a rám jsou dobré, ostatní už je těžkej základ a na tom se mi jelopodobně jako na avalanchi ale celopéro je naprosto skvělí, holt ta výbava by se časem měnila, ale v základu to není vůbec špatné.

        článkem jsem chtěl obširněji shrnout moje pocity, ikdyž je jasné že vy to rádi fakticky a přímo, potřebuji poradit s výběrem rámu fulla, s tím že tíhnu k tomu AM nebo teda GT, protože si myslím že váhově a stylem se Avlalanche hodně přibližuje fullům krom toho drobného detailu že to full není :D

        d

        0 0
        • goofy  

          Hele.. Nemuzes srovnavat Avalanche, a Supa.. Pokud chces neco jako Supa, tak se obloukem vyhni RB AM.. Proste ujasni si co sakra chces.. Jinak treba Svihovejsi a pritom pohodlne od RB je IQ.. Jinak Treba Pohodove kola jsou Specialized FSR XC, Giant Trance X a apousty dalsich.. Proste si uvedom jak presne chces jezdit, at pak zase nenadavas, ze na tom nejsi natazeny jak na skripci, pak se muzem pobavit jaky system odpruzeni, a pak jaky ram..

          0 0
          • goofy  

            Jezisi.. Ta numerika mi uz leze na mozek.. Pisu jak imbecil

            0 0
            • joohan  

              supa sem uvedl jako příklad klasického XCčka oproti GTčku, že je to jiná filosofie apodotkl jsem také to, že jsem již na GT zvykl a chtěl bych přesedlat na fulla, protože váhově a konstrukčně je to podobné a vyhovuje mi pohodlí, široké vlaštovky, pouze bych chtěl trochu delší rám, respektive aby mi lépe seděl, je to dost subjektivní, bude potřeba vyzkoušet. jelikož na fullu se nadřeš víc než na xc kdežto na Avalanchi se jenom nadřes bez luxusu zadního odpružení.

              suma sumárum: chci pořídit fulla, nejspíš jenom rám, přehodit věci z Avalanche a jezdit.

              jenom taková odbočka, sem teď pracovně na delší dobu ve Schweizu a maj tady zajímavý ceny kol a vůbec spotřebního zboží všeobecně, porozhlédnu se možná tady, jelikož u nás je veliký problém narazit na vstřícného prodejce a dobrý servis, něco o tom vím, jenom v brně sem prošel takových 8 servisů a vždy byl nějaký problém, hrozná neochota u nás.

              ještě ten Supik: kámoš si ho koupil nedávno, druhý den sme to jeli projet a na konci dne sme zjistili že protsřední talíř je zohnutý o délce asi 5 zoubký a jsou na těm rýhy od řetežu, doslova vykousané kousky železa, musel to udělat řetěz ale nechápu to. v servisu řekli že to je „špatným stylem řazení“ což sem nepochytil vůbec a talíř pouze narovnali. u nového kola, vše namazané, je to vůbec možné aby se tohle stalo? máte s tím někdo zkušenosti? špatný styl řazení? wtf.  přidal bych foto, ale kolo je právě i s kamošem v norsku a doufám že nechodí na pěcha :D

              0 0
              • matts1  

                a kde prosímTě seš ve Švajcu, že tam mají zajímavý ceny kol a spotřebního zboží? Co já jsem viděl, tak se to s Čr moc nedá srovnávat, protože je to všechno hafo dražší.

                Přístup, to je jiná, ale ty ceny…

                0 0
              • goofy  

                jak uz  tu zaznelo mnoho krat.. Celkem si protirecis.. nejdris popisujes jakovy je Avalanche hnus, a pak ti vyhovuje.. A jeste jedno: rozhodne si nemysli, ze jzda na fullu bude stejna jako na HT.. Proste porad tam je ten odpruzeny zadek a nikdy to stejne byt nemuze.. Kor u jednocepu.. Tohle si uvedom. Dale si stezujes jak je GT kratky, ale pritom vybiras jeste kratsi RB AM.. Fakt te porad nejak nechapu co vlastne chces

                0 0
                • joohan  

                  už sem to tu párkrát zhrnul, ale dobrá, ještě jednou: CHTĚL BYCH FULLa, možná jsem to popisoval na někoho moc složitě. Avalanche sem se snažil popsat z mého pohledu a trochu expresivně ať si z toho každej vytáhne co chce, recenzí si můžeš najít na netu habeděj. Av. má dobré i špatné vlastnosti, jako všechno, ale to neznamená, že je špatné celé, takže je to otázka priorit a konečného benefitu. už v tom ale moc drbeme a je to o ničem, takže:

                  hlavní favoriti jsou pro mě tedy AM od RB a rám GT Marathon Elite nebo Sport. někdo tu psal že to sou velice odlišné rámy, takže bude potřeba odzkoušet. s tím teda že na Marathon půjde použít asi víc částí z Av., to velice podobně osazené.

                  na AM jsem velice zvědavý, jak to pojede. jestli je to ještě kratší než Av. tak mi to možná sedět nebude, ale uvidím.

                  u Av. je zajímavé že kola jsou 26p x 2.6 v předu a vzadu 2.1, marathon to má stejně, docela netradiční.

                    
                  0 0
                  • matts1  

                    ono asi většina lidí nechápe, proč ve výběru máš dvě kola, ale každý je na něco jinýho. Většinou, když někdo vybírá, tak si najde podobný kola různých značek. Třeba alternativa k AM od RB je Force od GT, i když ten taky myslím pojede líp než RB, a nebo zase k Marathonu IQ od RB.

                    No, ale každopádně je to Tvoje věc. K těm plášťům spíš myslím vepředu 2,3 a vzadu 2,1, ne? To je naprosto normální kombinace pro nechrtí kolo.

                    0 0
                    • joohan  

                      jj, máš pravdu, chyba. to sem ani nevěděl. jsou ty kola odlišný, problém je v tom že Force se mi moc nelíbí :D prostě mi od pohledu nějak nesedí. ze všeho nejdřív odzkouším to RB od toho se budu odvíjet dál.

                      d

                      0 0
        • jakub  

          sorry, nevim proč, jsem měl v hlavě, že máš fulla… no jinak na svém nadále trvám

          0 0
    • drtyc  

      blokni to druhy nedopsany vlakno kliknutim na ikonku visaciho zamku v radku pred nazvem vlakna na seznamu vsech vlaken (nahore forum)

      0 0
    • goofy  

      Tu slohovku sis mohl odpustit..

       

      K veci:

      pokud chces opravdu RB, tak rozhodne AM.. Do EN to fakt nepujde.. Ptas se co pujde prehodit a co ne.. To je sice pekne, ale kdyz nedas fotku kola, nebo popis komponent, tak se to tezko odkaduje.. Mame tipovat co tam ted po tech vymenach mas? Jinak zaklad je vidla. Ta by na AM mela byt kolem 140mm. Pokud tam mas tu Toru se 130mm tak ta by na zacatek mohla stacit. Vidlu, brzdy, rzazeni, riditka, predstavec, kliky muzes prehodit. Problem muze byt akorat u sedlovky, budes muset vymenit bovdeny, pripadne novou hadicku k zadni brzde, pokud by byla kratka..

      A jeste k tomu ze ti to nejelo… Tady hledej problem v kolech.. Bud jine lepsi plaste, ale hlavne zrovna na tom Avalanchi myslim nebyly nejlepsi kola, cili lehci tuzsi kola..

      0 0
      • MlokCZ  

        No ale zase kdyby vzal EN a dal tam stávající vidlici, tak se mu aspoň nebude tolik ve výjezdech zvedat přední kolo :-)

        0 0
    • Kubas.1  

      Sorry, ale IMHO meleš uplný kraviny:-). Mám Avalanche Expert 2006, a je to fakt super kolo. Má to kratší posed, takže na tom nejseš nataženej jak na nějakým chrtovi, tím pádem tě nebolí záda a je to pohodlnější. Ve sjezdu si dáš sedlo dolů, a je to parádně ovladatelný, protože to není takovej autobus jak některý chrtí kola.

      Kamarádům (samozřejmě v rozumným tempu) stačím v pohodě, a ve sjezdech spíš ujíždím. (…i když možná je to tím, že se míň bojím to pustit :-) …)

      Když chceš jezdit po silnici, tak taky dost záleží na pláštích, a ty co sem dostal z výroby teda rozhodně žádný semi-slicky nejsou.

      …tkahle by se toho dala napsat fůra. Prostě mě akorát připadne, že jedinej problém je, že sis vybral jiný  kolo než si fakticky chtěl.

      BTW…RB AM je taky kratší rám, takže to bude mít „horší přítlak na přední kolo a tím pádem i horší grip“

      0 0
      • goofy  

        Aha.. Vidis. Na to „zvedani“ jsem uplne zapomnel.. Holt jsem toho asi pulku z te slohovky pozapominal :-D Jinak si taky myslim, ze to neni spatne kolo. Ale pokud chce fulla, tak proc ne.. Je to zase krok dal, ale taky by si mel uvedomit, co od toho vlastne fakt chce.. Pokud jenom drtit asfalt a hlinene cykostezky, tak je nejake AM zcela zbytecne..

        0 0
    • matts1  

      Ja si taky nemyslím, že by byl Avalanche špatný kolo a hlavně pokud pokukuješ po fullovi, tak ta geometrie a posed bude hodně podobná, protože avalanche je už spíš takový HT endurko. Pro mě byl třeba hodně rozdíl přejít z Kinetica na GT, co se týkalo posedu a jízdy, ale přejít z GT na fulla už bylo prakticky stejný, krom pružení samozřejmě…

      0 0
    • Blade  

      Jestli myslíš, že díky fullu se ti v kopci nebude zvedat předek a nebudou tě předjíždět báby na ukrajinách, tak jsi dost optimista :)

      0 0
    • Kubas.1  

      …tak mě napadá, že tobě by možná sedělo něco jako GT Marathon nebo Specialized Stumpjumper

      0 0
      • joohan  

        ten marathon nebyl vůbec špatnej, na tom se mi jelo opravdu pěkně. RB se mi opravdu ale líbí z hlediska výdrže a kvality, udělám si určitš výlet do prahy a to AM si projedu, abych měl srovnání s tím Marathonem, jel jsem zatím na 2 lapierrech ( 120 a 160 tlumic ) a na tom maratrhonu, bude to chtít asi na delší dobu zkusit, ale jak říkám, nebude to takovej přeochod na toho fulla jak ze závodního XCčka.

        0 0
        • matts1  

          no nevím, jestli jde srovnat RB AM s GT marathonem, to jsou myslím diametrálně odlišný kola…ale nejlepší je fakt půjčit a vyzkoušet. Hanák nabízí GT na půjčení na celej den myslím.

          0 0
        • Kubas.1  

          IMHO ten Monster AM bude to stejný jako GT, nebo spíš možná i trochu kratší.

          Pořád mi ale připadá, že nemáš moc ujasněný co vlastně chceš – nejsřív nadáváš na GT (jak je to strašně krátký, a neovladatelný, a podobně) a o kousek níž napíšeš, že už sis na to zvykl, a že ti to vlastně vyhovuje.

          Podle toho, co sem od tebe zatím pochytil, potřebuješ fulla, max do 130 zdvih (ptž pak bys zase nadával že se to moc houpe), a delší geometrii…tzn XC nebo trail bike

          Já bych ti radil ať se podíváš třeba na to GT Marathon, Giant Trance X, nebo Spešl Stumpjumper / FSR XC

          …kua to sou dneska slohovky, to je hrozný :-D

          0 0
    • joohan  

      jenom btw našel jsem dobrej úlet: http://delta7sports.com/Ascend.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.