Hledám někoho z moravy, kdo se zabývá stavbou silnic/endurance kol. Rád bych si nechal postavit gravel bike v ceně kolem 25000.
Hledám někoho z moravy, kdo se zabývá stavbou silnic/endurance kol. Rád bych si nechal postavit gravel bike v ceně kolem 25000.
Kup si hotovku Author Ronin to je podle me super kolo. Ofiko cena byla 30 t, ale je po sezone, pokud je jeste dostupny, tak na 26 bys to mohl ukecat. Mne se libi, ze je z CrMo, urcite to bude pohodlnejsi jizda nez na Alu ramu a co ja mam ocelace (vetsinou 2× zeslabovane Tange) tak to jsou monstra, myslim co do pevnosti. Hmotnost je bohuzel o neco vetsi, ale ten Author je 3× zeslabovany tak ten rozdil bude maly.
Ma to pripravu na uchyty nosicu, blatniku, kdybych uz nemel poskladany expedicni bike, tak bych si jej snad koupil.
Je sice po sezoně, ale Ronin už téměř není dostupný. Je posledních pár modelů které mají obchodníci. Uvidíme kdy dorazí 2017 :-)
Já měl problém sehnat Ronina ve velikosti 56. Nakonec ho vyhrabali někde ve skladu až v Polsku podle toho, co mi prodejce povídal.
Bez kol, sedla a pedalu. Kdyz toto doda, tak je hodne nad pozadovanou cenou.
bez kol? tak to je dobrý ojeb :)
to jsem přehlédl
Za to s pneu a dušemi :-)
Jo to mě taky pobavilo.
stejně bych si tipl, že to je chyba v konfigurátoru :)
u vyšší řady kola jsou.
Mi se RX race otevřelo stejně. Pláště, duše, kotouče ano. Kola neosazena.
Ja bych v teto cene sel do Ronina nebo Genesis, treba Croix de Fer 10 je super :-)
https://www.evanscycles.com/…ike-EV258264
V CZ prodava Trailshop.cz
Author se mi libi vic. Uz jen kvuli osazeni, ktere je minimalne o tridu lepsi. Treba Acera hazka je hrozna sracka. Jenze to tak vypada, ze Ronin uz neni nikde skladem az na nejakou velikost 48 ci co. Pokud by Author udelal model 2017 (bylo by super, kdyby v teto rade pokracovali a treba nabizeli i vice modelu, ten Ronin se casto zminuje i v zahranicnich forech, Author ma moznost si udelat dobre jmeno, ty Gravel kola jsou ted fakt zadane) tak ten bude urcite o 5000 drazsi.
Model 2017 bude. Mělo by mít i pevné osy a více oranžovou barvu.
A bude i verze s 1× řazením a s rámem z Reynolds 725.
Jaká je vlastně definice gravel-biku? Silniční kolo, které snese i terén? Takže něco jako CX, ale s tím rozdílem, že hmotnost je z nějakého důvodu absolutně nedůležitá?
Definice? Prostě jen chvilkovej momentální trendy bajk pro lidi co nevděj co roupama a příjde jim, že silnice moc drncá a ht bajk je moc pomalej a nějak vytěsnili existenci CX kol. Prostě jedna hodně velká bublina, která hodně rychle zase splaskne.
Ma CX vetsi pruchodnost terenem?
Ja si treba gravel koupil jako silnici s moznosti slabsiho terenu. CX je moc sportovni/dlouhy posed, ja mam krasne vysokou hlavu a tim padem pohodlnejsi posed. Cistou silnici ktera bleskurychle reaguje na kazdy muj podnet nepotrebuji – jsem hobik :-)
+1
Protože CX je zdaleka nejpohodlnější kolo na dlouhý výlety,kde nehoníš průměry,na cestování s brašnami apod.,že?
Od toho tady byla vždy cestovní kola, Kona takový kola dělá léta, ale to je fuk, myslím si o boom gravel biků svoje a nehodlám se v tom babrat.
Tady mas jedno superzavodni prohanejici se bezne po CX okruzich SP. A jinak mas pravdu, je mnohem pohodlnejsi nez moje silnicka. Staci vybrat spravnou velikost.
U dostupných CX (a tím myslím hlavně finance) mi neseděla geometrie. Buď byla správně vysoká ale dlouhá, nebo správně dlouhá ale nízká, takže bych byl buď moc natažený nebo hodně skloněný. Místním uživatelům určitě racespecific drop kolem 15 cm nedělá problém, ale aby mě večer bolelo za krkem jen proto, že přece nebudu podporovat trapný boom gravel kol, to asi ne :-)
Tak duralovy, podstatne dostupnejsi Crockett ma stejnou geo jak Boone a jsou i jine znacky. Jinak myslim, ze na ten trapny vykrik vyse neslo reagovat jinak. Kazdemu sedi neco jineho. Jen mi prijde ze v nekterych pripadech by bylo vhodne zustat u normalniho krosoveho kola s rovnymi riditky a nelamat to za kazdou cenu k nejakemu gravel kolu.
A kdo chce ocel, tak si má vybrat jaké CX? Myslím, že každý má jiné preference, tak buďme rádi, že je spousta kategorií, ze kterých se dá vybírat a neoznačujme to hned za „hodně velkou bublinu, která splaskne“. Mimochodem, kde je vlastně hranice mezi CX a gravelbikem? Označení výrobce? Kdy už je to gravel a už ne CX a naopak?
Kdo chce ocel CX, tak si koupi Ritcheyho nebo si necha neco uvarit. Cele to skatulkovani CX/gravel/monster je nesmysl. Vetsina gravelu jsou prevleceny nezavodni cx. Geo u samotnych CX se taky hodne ruzni, neda se stanovit jasna hranice v geo ani ve vybaveni. Obecne se da za gravel povazovat cokoli s beranama a moznosti namontovat sirsi plaste.
Jenže je potřeba nová škatulka, novej prodejní impuls, přeci jen slovo „gravel“ zní cool :)
CX je cokoli, co splňuje pravidla UCI pro cyklokros. Zbytek jsou gravely :)
Viděl bych to taky tak, viz paragraf 15 pravidel:
http://www.ceskysvazcyklistiky.cz/…-05-2014.pdf
CX je závodní disciplína, takže kola musí splňovat přesně daná kritéria. Gravel je kategorie úplně volná, de facto bez nějakých předepsanýcg pravidel, takže za gravel bike může být vydáváno téměř cokoliv.
ale *****
Taky názor.
Víš jak, každá liška chválí svůj ocas. Pro mě je gravel/adventure super stroj; klasická silnice mě loni přestala bavit, protože moc třepe a nedá se s ní moc pohodlně vyjet na nezpevněnou cestu, RB RX je pro mě ideální kompromis, protože na zpevněné cestě letí rychleji než MTB a v terénu se neztratí. Takže se na delších cestách, které nechci absolvovat jenom po silnici, nemusím tahat s bajkem a přitom můžu jet kam chci.
Na bajku s tenkými plášti mě srala absence oblouků a odpružená vidlice mě vyloženě iritovala v kopcích.
Jo a taky stárnu a tudíž chci mít posed jak na hajzlu a ne se hrbit na chrtím stroji :)
Osobně považuju svoje RB v profilu, postavené na míru, spíše taky za gravel než za CX. Důvodem je gometrie, kdy u krosek mi vadí položená hlava a tím pádem o dost línější projev. Spyder je geometrií čistokrevná kroska a po přesednutí je to vždycky kosmický rozdíl.
To jsi na omylu, gravel není trendy bajk, to je něco, co tu vždycky bylo a bude. Jenom se tomu dřív říkalo hezky česky zimák.
Taky se to dá tak říct :)
Stavím RB RX – v podstatě Gravel bike níže detaily :
u RB se můžete kolo doladit u pana Heiníka, se vším poradí.....nyní můžete srovnat Ronina, jeho váhu, osazení a cenu v porovnání RB RX…
Tak Ronin se mi také líbil, nehledě na hmotnost a osazení (stejně bych si ho upravil k obrazu svému). Jenže z toho zase bude černé RB na ráfcích WTB i19, ale nejspíš se celistvosti dočká až na jaře.
Blbý dotaz, existuje desítkové řazení Shimano s hydraulickými brzdami? Nebo už je všechno na 11 rychlostí?
Ne, všechny hydro sady u Shimana i u Sramu jsou jen 11speed.
Viz liskin nad Tebou: prodávají se i desetirychlostní hydrauliky, ale proč?
je otázka, jestli to vzít jedním vrzem a přejít na 11s Ultegru nebo pořešit jen 10s páky
přesmykač 10s je kompatidebilní s 11s pákami?
předpokládám, že kazeta by musela být bajková, silniční 11s prý mají jiný ořech
Bavíme-li se o Shimanu a máš-li na kolech 11s ořech, tak nevidím důvod proč by to nepobralo jakoukoli 11s kazetu.
klasický ořech 8–9–10
V tom případě přechod na 11s znamená potřebu nového ořechu. 11s ořech a kazeta je širší, jak silniční tak MTB.
čili nová kola bo na štěrkoletu mám tovární záplety
no nic, zvážím tu hydraulickou tiagru nebo se na to zatím vykašlu
Ořechy 8–10 jsou stejné. Ořechy 11 jsou pro mtb a road odlišné.
Jak se vlastně liší 11s silniční ořech or 11s MTB?
Je o kousek delsi.
Takže jsou v podstatě tři nekompatibilní rozměry? 10, 11 road a 11 mtb?
Dá se 11s road kazeta použít s 11s mtb sadou a opačně?
11sp mtb je na stejny orech jako 8–10sp, ne?
S tou zamenou MTB/Road, nevim.
U 11sp se to zamenit nedá.
V tom mám právě hokej, jestli je bajkový 11s ořech stejný jako 10s a jak je to s kompatibilitou kazet.
Líbila by se mi možnost použít stávající bajkové záplety, hodit na ně 11s kazetu a použít 11s silniční sadu.
11s MTB ořech se od 8–9–10s ořechu liší, akorát nezměřím, o kolik.
V případě, že 11s MTB a 11s silniční ořech mají rozdílnou šířku, tak by i kazety měly mít rozdílnou šířku, a tím pádem rozdílnou rozteč pastorků, což se mi nezdá.
Každopádně, pokud stávající 10s kazeta pasuje bez podložky, tak ten ořech bude na 11s krátký.
Servisák mi na CX kola koupil omylem náboj s MTB ořechem a silniční kazeta na něj nešla namontovat. Botico nabízí základní ořechy 11sp dva – mtb a road (+ různá další specifická provedení).
Na 11s MTB ořechu (Novatec) má 8–9–10s kazeta bez podložky vůli. Použitím 1mm podložky vůli odstraním, ale jestli je to správně široká podložka, to už nevím.
Na 11sp silnicnim orechu je taky potreba podlozka pod 8–10 kazety :-) Otazka je 11mtb vs 11r
Kdyz koukam sem tak roztece jsou opravdu rozdilne, road 3,69mm, MTB 3,9mm.
3,69 * 10 mezer = 36,9 mm
3,9 * 10 mezer = 39 mm
Takže MTB 11s kazeta by měla být ještě o cca 2mm širší než silniční 11s? V tom případě nechápu, jak mi mohla pro 9s kazetu na 11s MTB ořechu stačit 1mm podložka, když 11s road ořech je širší o 1,8 mm a MTB ořech by teoreticky měl být širší ještě o další 2mm..?
Leda že by MTB 11s kazeta získala tu potřebnou šířku posunutím pastorků blíž výpletu.
Nevim jak MTB kazeta, ale silnicni ma nejvetsi pastorek vysunuty vic do vypletu, neni v ose s vnitrni stranou orechu.
Zrovna jsem měl v ruce 9s XT 11–32, ta to má taky tak.
Taky jsem měl v ruce „11s compatible“ ořech Novatec, naměřeno 36,6 mm
Ale abych pravdu rekl, tak chytrej z toho nejsem. Proc treba DT ma stejny orech pro MTB 8–11sp a 11sp road je odlisny?
To tu vsichni co ted hromadne prechazeji na MTB 11sp meni nebo upravuji orechy (nemyslim xD)?
11 MTB kazeta jde na normální ořech, kde byla desítková.
Nevím jestli jde úplně bezmezně věřit Artscyclery. přeci jen ty desetiny a setiny milimetrů se blbě měří přesně.
11 MTB kazeta je hodně odsunuta směrem do výpletu. Shimano (a asi ani nikdo jiný)pokud se nepletu nenabízí 11sp MTB kazetu s méně než 40 zuby z důvodů možné kolize vodítka přehazovačky s výpletem.
MTB kazeta je více odsunutá k výpletu ne silniční, proto je ve skutečnosti rozdíl šířky ořechu menší než vypočtený z rozteče pastorků.
Hodím to sem.
Podle téhle diskuse je možné použít na 8–9–10s ořechu jakoukoli 8–9–10–11s MTB kazetu, nikoli ale silniční 11s kazetu.
Potřebuješ „11s-compatible“ ořech. Přeměřil jsem dva náboje, co mám doma, viz obrázky. Zapletený D772SB i nezapletený XD612SB se chlubí „11s-compatible“ ořechem. Oba jsou pro rozteč patek 135 mm a oba se liší jenom o pár desetin od výkresu, co postoval Vilém.
jak to tak čtu, nechám mechaniky
díky chlapi
Chyba, hydrauliky jsou úplně někde jinde. A musíš to brát pozitivně – uděláš si radost novýma brzdama, pákama a v případě 11 sp při nejmenším i novým nábojem :D
a ještě udělám banku
Nic nepředělávej. Mnohem užitečnější a zábavnější než stále něco předělávat na kole je jezdit, jezdit a zase jezdit ;-).
Přesně naopak to je :-D
mět ten keš, to by se dělala radost :)
Nic lepšího za danej peníz neseženeš ani nepostavíš
Vypada to dobre, ale 11kg je docela hodne..
Ještě se přiživím, uvítal bych tip na zapletená kola pro gravel – ráfky pro bezduše, rychloupínáky, zadní nába samozřejmě 135 mm, 6 děr.
Aktuální ******** s nasazováním TLR plášťů na non-TLR ráfky (FRM 29SL) mě znechutila.
Díky za návrhy/odkazy.
rozpočet?
nechávám si zaplétat u Skály v prologbike
řekněme do desítky
nechávám si u něj zaplést tohle Novatec XD611SB+NOVATEC XD612SB-11s, černá, dráty DT Swiss Champion, černá, niple 14mm MAch1 mosaz ráfky dt swiss 460 28/28 vozím je v kombinaci s vitorkama jako bezduše a drží to myslím že má v nabídce i ráfky no tube
Za dvanáct jsem si nechal zaplést náboje DT Swiss 350, ráfky WTB i19, špice DT Swiss 2,0/1,8/2,0 cca 1750 gr.
Totez jsem zrovna dopletl. Mas to nejaky lehky, to je s Al niplema?
Jo.
Přesně k této kombinaci se teď odhodlávám. Odkud máš náboje?
Bral jsem to komplet včetně práce u svého servisáka.
12 už je přes :)
Skala dela slusnej par od 6,5 nahoru
Nedávno jsem kupoval DT Swiss R24 Spline DB
Do ceny se vlezou a ještě zbyde (244 EUR + kotouče a rychloupínáky).
Jsou Tubeless ready, mají adaptéry na pevnou osu i na rychloupínáky, sice jsou na center lock ale s adaptérem tam mám kotouče 6-bolt (adaptér má jen cca 20g, což je vyváženo vetší nabídkou lehčích 6-bolt kotoučů).
Hmotnost obou kol je udávaná 1775 g (přední 820g, zadní 955g). Je to bez práce s objednáváním custom zápletů a je to „hned“.
Mrknu, díky.
Doporučuju Michala Trynera – na cyklobazaru je jako firma Bikeparade (https://www.cyklobazar.cz/…0/bikeparade) – bral jsem od něj již několik zápletů, jak pro sebe tak pro známé a vždy jsme se domluvili. Za mne spokojenost…
„Zbyly“ mi ráfky DT X 392 tak jsem si říkal, že bych je mohl použít na gravelu k širším plášťům, co myslíte? hodí se? dík :-)
Ahoj, nevedeli by ste mi poradit ako poskladať za čo najlepšiu cenu sadu na gravela? čiže komplet pohon + brzdy. 1*10 by malo byť postačujúce ale kazeta s rozsahom aspoň 11–42.